Gå til innhold

Julegave til meg selv: minus 4 kg! Du og?


Gjest feliz

Anbefalte innlegg

Jeg er fortsatt med. Dere er superflinke alle mann synes jeg!

 

Fikk ikke skrevet inn her i går, men veide meg til 64,4kg, så det er ned 600gr. Er forsåvidt fornøyd med det. Men har sprukket en del, og lite trening, så neste uke skal det bli fart på sakene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar
Gjest supermario

Så flinke dere er! Jeg sliter veldig! Det er kurs i hytt og pine på jobb med påfølgende store middager. Jeg har vel holdt vekta, men ikke noe ned, altså er status fortsatt 68 kg. Jeg blir helt sjokkert over hvor lett jeg faller for fristelser. Jeg rører ikke godteri og kaker, har ikke gjort det på mange år, og likevel kludrer jeg det til med for mye middagsmat!! Jaja, jeg sykler mye da. Ca 1.8 mil om dagen (til jobb). Trener litt på kveldstid også, så jeg får vel være fornøyd med akkurat den delen! Stå på alle sammen - eller, det er er vel jeg som skal stå på, dere er jo så flinke allerede :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Håper det går fint med dere, midtveis i en ny uke! Synes dagene går så fort jeg, selv om det er mørkt og trist ute så skjer det noe hele tiden. Plutselig har en ny uke gått!

 

Jeg skal hjem til mamma i helga og gleder meg veldig... samtidig gruer jeg meg litt, for det er alltid vanskelig å være flink når det skjer noe uvant. Heldigvis har mamma også begynt å spise sunt. Og jeg er så sta at jeg SKAL nå målet mitt til jul... Hehe.

 

Supermario: Det som er positivt er at du iallfall vet hva du gjør feil! Da har du jo noe å forbedre, i stedet for å tro at du gjør alt riktig og ikke skjønner noen ting når du ikke går ned...

 

I går hadde jeg min andre prøvetime på treningssenter. Vet ikke helt om jeg klarer å føle meg tilrette... Jeg er kun vant med å gå tur, og jeg synes det er merkelig å stå og hoppe og sprette foran en hel gjeng med folk :) Det er godt å få brukt kroppen skikkelig, og ikke minst det å bruke HELE kroppen og ikke bare beina er deilig. Men så er det litt dyrt, og det er kjipt å binde seg for et helt år når jeg bare skal bo her frem til juni... De har samme senteret i Oslo og Bergen også, men vet jo ikke om jeg skal flytte dit. Vurderer et sånt halvårskort, vi får se. Greit å trene inne nå som det er kaldt, men jeg vil jo gjerne ut igjen til våren :)

 

Jess, får vel jobbe litt, måtte bare skrive noen ord. Ha en fin slankedag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Virker som det er mange flinke slankere her inne:)

 

Denne uka har ikke gått så bra hittil for meg. Ikke fått trent det jeg skulle, blitt mye overtid hver dag, men jeg har heldigvis ikke latt meg friste av fettrennende pizzasstykker, hehe:) Så på matfronten er det ikke så verst, men kjenner jeg får helt vondt i kroppen av og ikke få trent skikkelig. Håper at neste uke blir MYE bedre!

 

Stå på videre alle sammen, dette SKAL vi klare!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det mandag igjen. -0,2 kg denne uka. Dette går for sakte! Er jo bare min egen skyld. For mye god mat i helga! Mandagen har startet bra. 1 times tening og måtehold med maten så langt. Er det flere som har fått litt problemer etter som ingen har satt inn vekta si? Det er nå vi må hjelpe hverandre. Vanligvis legger jeg på meg på denne tiden av året. Da er det jo bra med litt minus allikevel. Ha en god slankeuke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte både dobbelt-og trippeltsjekke vekta i dag, men trodde den ikke da heller... Veide meg på mamma sin vekt som viste 70.7 til morgenen. Så veide jeg meg hjemme etter at jeg hadde spist både frokost og lunsj, og da veide jeg 70.4 kg!

 

Det vil si at jeg har gått ned 2.8 kg siden sist mandag! Nå tar jeg vekten med en klype salt siden jeg muligens har litt lite mat i magen, men uansett så er jeg kjempeglad for at jeg veier så lite akkurat i dag ;)

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Sukkertoy: det er sant som du sier, jeg pleier også å gå opp på denne tiden av året. Så jeg vil si at all nedgang er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang på 0,6kg i dag. Så jeg er absolutt fornøyd. Fortsetter jeg i dette tempoet så når jeg målet før jul:)

 

Men jeg er enig i at det er en veldig vanskelig årstid å slanke seg på. Det finnes jo ikke noe bedre enn sjokolade og chips under teppe i godstolen. Men litt er bedre enn ingen ting, også slipper man stress-slanking før bikinisesongen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dessverre + 0,1 kg på meg...

Har trent godt, men det ble nok litt mye god mat og vin i helgen...

Vel - jeg går på med krum hals - denne uken SKAL jeg ned!

 

Resultater:

 

Sukkertøy - 0,2

Anihmah - 2,8 WOW!

Nerak - 0,6

Feliz + 0,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

har dessverre ikke noen gode nyheter på slankefronten, har vært syk hele uka og mat og trening er ikke akkurat øverst på prioriteringslista. Syns forferdelig synd på meg selv og regner med at dette vil ha hard innvirkning på vekta.

 

Men nok om det, syns dere er utrolig flinke som har nedgang på denne siden av nyttår, det er et slit, men absolutt verdt det!

 

Nå må jeg bare bli frisk her så jeg kan komme meg ut og trene igjen, "kjenner" nesten kiloene krype på her jeg ligger..buhu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille i helga!

 

Jeg har akkurat kommet meg gjennom en lørdag med besøk av et vennepar av oss, veldig koselig. Jeg hadde en kontrollert utskeielse, unnet meg både vin, sjokolade og pizza, men havnet fortsatt under kaloriforbruk. Herlig! Mine tre trimpoeng i går lettet også litt på samvittigheten...

 

Hvordan har det gått med dere andre? Vekten min i dag viste litt opp siden forrige mandag, men det hadde jeg regnet med pga mengden mat i magen. Jeg skal likevel nå målet mitt til jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann inn til veiing :)

 

Opp igjen denne uka, men det var forventet. Var nok lite mat i magen min sist mandag. Endte på 72 i dag, men likevel fornøyd med å ha gått ned 1.2 kg på to uker. To kilo igjen til julemålet, det skal holde hardt :)

 

Hvordan har det gått med resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange motivasjonstråder her nå med felles målsetninger' date=' men jeg vil gjerne være med fra starten! Så prøver herved å starte en selv...

 

Jeg er slank, men har fått noen få snik-kilo på magen fra i sommer.

Det er de siste "jålekiloene" som er tøffe - kroppen vil liksom ikke slippe dem - sukk..,jeg begynner alltid å slanke meg hver mandag og når det kommer til helgen slipper jeg opp for viljestyrke og mandag igjen er jeg like langt :-)

 

Nå skal det skje! Kanskje litt konstruktivt "gruppeslankepress" kan hjelpe?

Uansett - målet er fire kilo til jul! Noen som er med?[/quote']

 

 

ER med..... 66.5 og 174 høy. Trivselen ligger på 63....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her har det gått skikkelig dårlig. Opp o,4kg. Det blir -1,2 totalt. 2,8kg igjen til målet. Det skal nok bli vanskelig. Alt for mye julebord og annen kos. Mandagen har som vanlig vært bra. Har trent og spist sundt. Jeg må prøve å holde motivasjonen oppe. Spennede å høre om resten av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.

 

drøyd det litt med rapportreringen her. Gikk opp 0,4kg denne uken. Var forberedt på det, da det har vært lite trening og en del godteri til eksamenslesningen.

Men neste eksamen er ikke før om tre uker, så nå har jeg tid til trening:)

 

3,2kg til jul er nok litt mye forlangt, men skal nærme meg det:)

 

Ellers ha en flott uke folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supermario

Det går bedre med meg og både denne og forrige uke syns jeg at jeg har vært fryktelig flink. Hyttetur i helga var det også, men så godt som ingen utskeielser. Jeg er nok likevel ikke kommet noe under 68 kilo som var min startvekt, men neste gang SKAL vekta mi starte med 67, til tross for julebord på fredag og tapas med jobb i kveld (har valgt å kjøre til jobb for å ha unnskyldning for å ikke drikke vin til tapasen, så håper jeg det er en god start). Men nok skryt om meg. Jeg syns dere er veldig flinke, selv om det ble litt opp på noen av dere denne uka! Sånn sett er mandag en kjempebra, men likevel helt forferdelig veiedag - spesielt siden jeg må holde meg unna salt i helgene (en av mine største laster...). Feliz: du kommer hvert fall i mål!!! Jeg begynner vel så smått å innse at 4 kilo kan bli litt drøyt nå, men om jeg er flink fremover vet jeg hvert fall at jeg får en bedre jul, så det er jo en veldig bra motivasjon.

Ha en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ganske stille... Hvordan går det med folk?

 

Supermario: så flink du er med ingen utskeielser på hyttetur! Det vet jeg ikke om jeg hadde klart... Ikke tenk på vekta, den kommer etterhvert :)

 

I går hadde jeg en skikkelig treningsøkt. Først litt aerobic hjemme i stua, så en halvtime generell pilates, så 20 min med et program som kun konsentrerer seg om lår og rompe, så et 8 min magetreningsprogram og til slutt noen øvelser med vekter på armene. Deilig! Pilates er en kjempebra treningsmåte og passer meg helt perfekt, har jeg funnet ut. Man velger selv hvor mye man vil ta i, og det handler mer om viljestyrke enn muskelstyrke. Jippi :)

 

Nå er det snart helg... Gleder meg til det :)

 

Håper alle har det fint med slankingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...litt stille her..

Dere har ikke gitt opp,vel?? Det er fortsatt lenge til jul.

Det er den 24 desember vekten min skal være 58 kg, det er jo tre og en halv uke til.. i prinsippet skulle det fint gå an å gå ned en kilo i uka, og dermed er det tid igjen for dere som tror toget er gått!!

 

Selv synes jeg det går lovlig tregt, så helgen skal skjerpes ytterligere for min del.

Skal nå trene hver dag, annen hver med løping og lang tur. Antall kcal er maks 1200, har ligget på ca 1300-1400 til nå.

 

Noen andre som legger inn et ekstra gir, og hvordan? Kom med tips og info!!

 

God slankeuke - til mandag tar vi en fra-start-til-nå-oppsummering?? Ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, feliz! To kg klarer du vettu! Iallfall når du er så motivert som nå ;)

 

Jeg havnet på 71.6, dvs ned 400 gram. Det var en gledelig overraskelse med tanke på at jeg har skeiet ut fra torsdag til lørdag. Men i går var det full skjerpings og tilbake på den sunne sti.

Har igjen 1.6 til julemålet. Det skal holde hardt!

 

Hvordan går det med dere andre, stille mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag veide jeg 63,4kg. Det er ned 800gram fra forrige uke. Totalt ned 1,6kg, og det er igjen 2,4kg til julemålet. Redd jeg ikke klarer det, men skal i hvert fall komme veldig nært:)

 

Utrolig bra jobbet av dere andre og. En liten utskeielse er jo greit bare man klarer å redde seg inn igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Så flinke dere er! Jeg har gått ned 0,2kg. Det er totalt 1,6kg fra start. Hadde håpet å gå ned 3 kg til, men er fornøyd alikevel. Forrige uke var jeg ute og spiste 3 kvelder. Da blir det lett for mye. Både vin og øl i tillegg. Denne uka vet jeg bare om 1 middag, men det er til gjengjeld julemiddag med alt tilbehør. Det blir vanskelig. Tenk så bra å være på slankekur nå. Hadde vi ikke vært det, hadde vi kanskje bare langet i oss av alle godsaker. Nei, vi fortsetter med godt mot. Har vi noe igjen til målet, kan vi jo starte opp igjen i januar. En fin uke til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sukkertoy, enig med deg! Hvis vi ikke hadde fokusert på en sunnere livsstil hadde vi nok heller gått opp i denne julebordsperioden. Så selv om vi står stille på vekta så er det bedre enn alternativet ;)

 

Jeg vet iallfall at hvis jeg ikke hadde tatt i et tak i sommer så hadde jeg veid 15 kg mer enn jeg gjør nå. Da gjør det ikke noe om nedgangen går litt sakte på slutten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg klarer to kilo på 20 dager klarer da du 1,6!! :-) kom igjen, a!

 

Og så flott at dere alle klarer å være så positive selv om det er hardt å stå imot julebordfristelsene...og det er jo fantastisk deilig å slippe å slanke av seg ekstra julekilo i tillegg til det som ellers skal av!

 

Det er faktisk noe i uttrykket: "a moment on your lips - a lifetime on your hips" idet godisen er spist gir det også bare dårlige følelser..

Det beste med jula er forresten klementiner - driver utagerende spising av dem om dagen - Bra slanketips!

 

Godt pågangsmot til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...