Gå til innhold

Julegave til meg selv: minus 4 kg! Du og?


Gjest feliz

Anbefalte innlegg

Da var enda en helg over...

 

På fredag møtte jeg favorittbandet mitt og fikk komme backstage og ta bilder av dem. Jeg svevde på en sky hele lørdagen! Koselige karer :)

 

I går og i dag har jeg brukt tiden til å ta bilder av meg selv i studio (jeg er forresten fotograf, hehe). Og jeg har funnet ut at jeg ikke er så langt ifra trivselsvekta mi. Etter å ha sett på bildene er jeg ganske så fornøyd, men jeg vil gjerne stramme opp litt og pynte på litt her og der. Så om en 3-4 kg er jeg nok i mål...

Bra tips til julegave er forresten å ta bilder av seg selv og gi bort til kjæresten! Jeg lager min helt egen kalender, men det finnes ferdige kalendere der man kan putte inn bilder eller lime inn... Kjempesmart!

 

Jeg har snikveid meg og var på 73.2 både i går og i dag. Det betyr 3.2 kg igjen til jul. Jippi :) På fredag var det 76.2, så det er tydelig at jeg har mye vann i kroppen som kommer og går. Tror jeg skal prøve ut ting som er vanndrivende siden vekta mi varierer så fælt. Om jeg ikke kommer meg under 70 til jul, er det ingen krise, for målet mitt var opprinnelig å veie 72 kg til jul. Begynte på 82, så jeg gleder meg til jeg når den magiske 10-kg grensen!

 

Vel, nok om meg, gleder meg til å høre om deres helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Mandag morgen, og vekten viser en halv kilo OPP. Buhuuuu... Har gjort alt riktig, har 12 trimpoeng og 1300 kcal hver dag unntatt lørdag som ble 1800. Men da hadde jeg en times løpetur, så trodde det skulle gå likevel...

Så j..... demotiverende. Men - jeg går på med krum hals, og skal ned denne uka!

 

Håper det har gått bedre med dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei feliz, kroppen din trenger kanskje litt tid på å venne seg til at du er flink. Neste uke går det bedre, vettu!

 

Jeg havnet på 73.8 i dag. Helt greit med tanke på at jeg var 75.2 sist mandag, men litt kjipt siden jeg var 73.2 i går... Jaja, det går iallfall nedover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Hei! Min vekt stoppet på 67,4. Det var 1 kg ned siden forrige mandag. kanskje du har mye vann i kroppen feliz. Du kan jo veie deg i morgen og se hvordan det er da. Jeg har egentlig skeiet ut i helga, men litt mindre enn jeg vanligvis gjør. Mange uker igjen til jul, så dette skal vi klare alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første veiing viser -0,5 kg. Vekta stoppet på 68,2. Må vel si meg fornøyd med det:) Har ikke klart meg så bra som jeg hadde håpet på i helgen. Ikke klarte jeg 7 trimpoeng forrige uke heller, men nå er det ny uke og nye muligheter!

Ha en fin og sunn uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om jeg kan henge meg med på denne tråden-den så så flott ut!:-)

 

Startet med å registrere matinntak og trening for ca en måneds tid siden men ik vært så aktiv med forum ennå m nå er det så som så med motivasjonen så håper på litt støtte hihi. har også hatt veie- og måledag hver mandag så da passet det jo så fint å slenge seg på her:-)

 

hadde bursdag i helgen med påfølgende bursdagsfest dagen etter så hele helgen har bare vært skikkelig dårlig med tanke på inntak av sunn mat haha men ny start igjen i dag.

 

Blir spennende å følge alle sammen!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dreamer85

hei :)

er det for sent å bli med her?

 

Synes også de siste kiloene er veldig vanskelig å få av. Spesielt kjedelig at de legger seg på magen.. Det er vanskelig å slanke vekk!!

 

Min motivasjon er veldig svingende, jeg håper den kan bli litt mer stabil;) Supert om vi er flere som motiverer hverandre og gir hverandre gode råd. Jeg at jeg har hatt noen uker med utskeielser, og har ikke turd å veie meg. Jeg skal virkelig gjøre en innsats denne uken, så får jeg komme meg på vekten neste mandag.

 

Lykke til alle sammen. Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

 

Dette så ut som en tråd som passer for meg. Så håper det er greit for dere at jeg blir med? Satte i gang med et nytt å bedre liv forrige uke jeg og. Høsten har vært litt lat og kiloene jeg tok av før sommeren har sneket seg på.

 

Hadde vært morsomt hvis jeg kunne kommet hjem til jul med noen mindre kilo:)

 

Jeg er en 21år gammel student. 166cm høy, og veide i dag tidlig 65kilo. Prøver å trene ganske mye, da jeg bare sitter på rompa og leser ellers;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med mange nye folk. Velkommen!

 

Jeg har hatt en slitsomt start på dagen. Bilen min hadde et flatt dekk i dag tidlig, selvfølgelig den dagen det striregner... Så går jeg til bussen, men klarer å ta feil buss... Så jeg må sitte på laaaaangt bort og så bytte buss og greier. Men nå er jeg da på jobb, en time forsinket bare :) Fikk da iallfall en liten ekstra gåtur på morran!

 

Ellers ble det en times rask gange og 20 min styrketrening i går. Fortsatt glatt oppe på Byåsen, så veldig vondt å gå. Men det var godt å intensivere styrketreninga litt, kjenner at det hjelper på. Føler at kroppen er så stram og fin i dag.

 

Litt vanskelig å holde meg på så mange kalorier om dagen... 1800... Men jeg vil heller det enn å kutte ned på treninga, for jeg får liksom så dårlig samvittighet om jeg ikke beveger meg hver dag. Og så vil jeg kanskje ha noen kalorier å gå på, i tilfelle jeg skulle være megasulten en dag...

 

Jess, da skal man prøve å gjøre noe fornuftig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Hei! Går det bra med dere. Skeiet ut med litt potetgull og et glass vin i går. Måtte sjekke vekta i dag, og det hadde heldigvis ikke skjedd store ting. Det er godt å kunne unne seg litt iblandt. Ellers fikk jeg trent 1 time i går. Synes det går ganske greit så langt. Snart er det helg igjen og det er da det er vanskelig. Hvis man bare klarte å kose seg litt, men det har lett for å bli for mye både fredag, lørdag og søndag. Jeg skal prøve å tenke på dere og på veiinga på mandag så kanskje det blir lettere. Ha det godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra vi har veiedag på mandager jeg, for da skeier jeg ikke så fælt ut i helga. Jeg kan jo ikke tenke at "jeg har noen dager å hente meg inn på", så da må jeg være flink i helga! Genialt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Håper dere har det bra.

Jeg sliter skikkelig, og vekta vil ikke nedover! Mulig det bare tar litt tid før kroppen venner seg til det, venen seg til at den skal ned i vekt...

 

Hvor ofte trener dere andre? Jeg har sånn trenings dvd, og der sier de at man skal trene programmet på den fire til fem ganger i uka.. Så lurer i grunn på hvor ofte dere andre trener.. Og hvor mange trimpoeng dere ligger på sånn i gjennomsnitt...

 

Dessuten lurer jeg på om noen har noen av trening for dummies dvdene? Hvis noen har lurer jeg på om dere som har dem kunne kanskje brenne dem til meg og sende meg dem.. Jeg har så veldig lite penger, og har rett og slett ikke penger til å kjøpe noen av dem akkurat nå.. Men betaler både porto og cd plate! Det blir mye billigere enn å kjøpe dem i butikken...

 

Hm..

Ellers håper jeg som sagt at alle har det bra!

 

Kjempe stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg på treningssenter for første gang på flere år... Jeg har alltid hatt litt sånn treningssenter-skrekk, men i dag skal jeg altså ta en prøvetime. Får se om jeg har lyst til å begynne fast etter det ;)

 

Til vanlig går jeg bare tur, men jeg går tur hver dag. Har 2,3 trimpoeng hver dag, 3 de dagene jeg trener styrke i tillegg. Det tar litt tid, men jeg er redd jeg bare kommer til å dabbe av hvis jeg ikke beveger meg hele tiden. Dessuten synes jeg det er fint å kunne spise ganske mye, sånn at når jeg skal stabilisere kan jeg bare kutte ned på treningen. Men hvis jeg begynner på treningssenter så drar jeg jo ikke dit hver eneste dag... Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ca annen hver dag. Mest løping, ca 45 min hver gang. Ellers går jeg turer (går fort) på ca 1-2 timer kanskje to ganger i uken. Tar 100 situps om dagen.

 

Men for meg er det helt klart maten som betyr mest..jeg kan slanke meg uten å trene, men ikke uten å redusere maten - selv om jeg dobler, tripler trenningen.

 

Hvor mye spiser du, kattepus? Har du regnet riktig - og spiser du opp "hele kvoten"? tror ikke nødvendigvis man må gjøre det hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener aerobic 3 ganger i uka og i tillegg har jeg en sånn step-maskin som jeg bruker ihvertfall en gang i uka. På søndagene gpr jeg som regel en 2-timers tur i forholdsvis rask tempo. Ser at jeg nok kunne trent mer og med høyere intensitet, men jeg jobber mye og har ikke mye fritid så jeg må ta det jeg klarer. Dessuten skal man jo også leve med dette resten av livet og nå er jeg på et nivå jeg kan klare:)

 

Med maten går det sånn passe. Går greit i forhold til kaloriene, men får i meg altfor lite grønnsaker. Må skjerpe meg der!!!

 

Nå er det forresten snart helg igjen, det blir som alltid en utfordring... MEN mandag er det veiedag igjen og da SKAL jeg ha gått ned!!!! Lykke til alle sammen, stå på videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på 1600 kcal om dagen, eller skal hvertfall ligge der tror jeg... Når jeg regnet ut hvor mye jeg skulle ha hadde jeg ikke begynt å trene så mye enda.. i dag har jeg trent hard aerobic først i 30 min når jeg stod opp. Så spiste jeg frokost og trente hard aerobic i 45 min til.. Det ble 3,8 trimpoeng...!

Så nå er jeg stolt!

 

hvis jeg trener hard aerobic, skal jeg gjøre det tre til fire ganger i uka..? Har satt meg opp et treningsprogram som ser slik ut:

 

Mandag: 30 min sykling

Tirsdag: Inegn trening. (jobber med små barn, så det blir mye løping og masing, så orker aldri å trene på tirsdager)

Onsdag: 50 min hard aerobic og 15 min styrke

Torsdag: 30 min lett aerobic

Fredag: 50 min hard aerobic og 15 min styrke

Lørdag: 30 min sykling

Søndag: 50 min hard aerobic og 15 min styrke

 

Er dette er bra treningsopplegg..? sånn som i dag trente jeg jo 75 min i steden for 50, så mulig jeg ikke sykler i morra, skal såmye da. Men bør jeg spise enda mer når jeg trener såpass mye, eller er ikek dette så mye...? hehe... Dette er vanskelig syns jeg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hei igjen!

 

Etter 3 dager på den sunne sti er jeg veldig fornøyd med meg selv' date=' men ser at jeg har en del utfordringer foran meg.

 

Jeg ligger ca 500 kalorier under dagsbehovet hver dag og trener 3 ganger i uka.

Har prøvd å analysere hvilke "problemer" jeg har i kostholdet mitt og har kommet fram til følgende:

 

1. Orker ikke/har ikke tid til frokost

2. Veldig fysen på kvelden, spesielt hvis jeg kjeder meg eller ser på tv

3. HELGENE!! Da skal det som regel være kos fra fredag kveld til søndag og det er mye vanskeligere å stå imot når man ikke har hverdagsrutinene å støtte seg til.

4. Sosiale begivenheter. Er mye ute og spiser i jobben, og har sjelden mulighet til å velge meny selv. Da blir det mye vin og god mat, og selvfølgelig altfor mange kalorier.

 

Og det hjelper jo ikke bare å finne ut hva problemen er, jeg må jo finne en løsning også;) Foreløpig har jeg ikke funnet løsning på alt;

 

1. Kjøper inn banan, youghurt m/musli (yoplait) og annen frukt som jeg kan ta med i veska og spise når jeg kommer på jobben.

2. Se minst mulig på tv, finne på ting (gå tur, rydde, evt stå på stepmaskinen når jeg ser på tv, hehe:)) Kjøper også inn frukt og annet sunt snacks og unngår å ha usunne ting i skapet.

3. ?

4. ?

 

Noen som har noen gode råd på 3 og 4?[/quote']

 

Først vil jeg si at du har gode ideer på 1 og 2!

 

3. Du må tenke annerledes om HVA som er kos. Jeg koser meg veldig med bær. Nå på vinteren kjøper jeg meg frosne bær som jeg har til kos. Litt sukker på og littegrann vaniljesaus. Det gjør godt!

 

Og kanskje du kan kose deg med det samme som nå, bare i mindre doser?

 

4. Jeg har samme utfordring. Du bestemmer selv hva du skal putte i deg. Alt annet er egentlig en litt dårlig unnskyldning. Mat du blir servert trenger du ikke spise opp. Du har ikke selv valgt mengden eller retten, så du kan uten blygsel velge å la det ligge igjen noe. Drikk mye vann ved siden av vinen. Du MÅ ikke skynde deg å drikke opp vinen når du ser det er ny runde med påfyll.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Hvordan går det med det nye og bedre livet?

I morgen er det veiedag, og det blir spennende å se hva vi har fått til.

Kanskje vi kan lage en oppsummering og se hva vi har gått ned tilsammen?

 

Vel - ønsker alle en god søndag, og mye viljestyrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering er bra! Gøy å se en oversikt over hva alle har gått ned og hvor mye vi har gått ned tilsammen ;)

 

Jeg har vanskeligheter med å komme opp i kalorikvota mi i dag... Så det kan hende jeg unner meg noe ekstra godt etterpå. Skal ut og gå i regnet og trene litt styrke. Jippi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt eplekjekk idag, jeg da...har gått ned til 60,9 - det er 1,2 kilo av fra start - og 1,6 fra forrige mandag da vekten forræderisk viste en halv kilo opp...

 

Jeg hadde 17 trimpoeng forrige uke, og lå på 1000-1200 kcal om dagen, så for meg har det funket bra å redusere antall kalorier.

 

Håper flere har hatt en positiv veieopplevelse idag! Kom med tallene, så skal vi lage en "samle" rubrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 66,9 kg idag, det er -1,8 kg siden starten og -1,3 siden forrige mandag. Er selvfølgelig fornøyd, men jeg har en mistanke om at badevekta mi ikke er helt på nett, den har nemlig mistet et par bein og står ikke helt stødig..;) Må få kjøpt meg en ny så fort som mulig så alt blir korrekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for noen kjemperesultater dere har!

 

Jeg veide som vanlig mindre i helgen enn i dag, men jeg havnet da på 73.2, tross mensen. Det er 600 g ned fra forrige uke, sier meg fornøyd med det jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har gått med 0,4 kg siden forrige mandag. Det blir 1,4 tilsammen. Ganske greit. Har ikke vært så flink verken med mat eller trening. Ble 2 treningsøkter på spenst og 2 gåturer på ca 1 time. i dag har jeg egentlig ikke rukket å spist annet enn frokost. Det ser jo ut som om vi skal klare disse 4 kiloene før jul. Lykke til med denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...