Gå til innhold

Dyrt Kosthold


Gjest impatient

Anbefalte innlegg

Dette ble dumt,det var ikke meningen at det skulle ende slik.Jeg er ikke enig i at man kan bli trøstespiser av å spise godteri på lørdager,for da blir man alkoholiker av å gå på fest og d er ikke tilfelle.Jeg har ikke tenkt å kutte godteri fra mitt kosthold uansett om det ikke er bra,litt kos på lørdagen tåler alle.Men dette må hver og en avgjøre selv,hva som er riktig for hver enkelt.Håper ingen melder seg ut av dette forumet p.g.a diskusjoner,det er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Siterer: "Jeg er ikke enig i at man kan bli trøstespiser av å spise godteri på lørdager,for da blir man alkoholiker av å gå på fest og d er ikke tilfelle"

 

??

 

Hvordan greide du å trekke den konklusjonen?

Det er snakk om ettåringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja' date=' sunn mat er dyr! Siden jeg er student har jeg heller ikke altfor mye penger! Men etter å ha vært fattig student i snart 4 år nå, så har jeg blitt ganske flink til å finne sunn mat til en rimelig pris.

F.eks: jeg lager supper fra bunnen av med buljongterninger og masse grønnsaker, skinkebiff på Rema 1000 er veldig billlig og sunt (koster ca 35-40 kroner for ca 300 gram kjøtt), kjøper kyllingkjøttdeigen til Den stolte hane (35 kr på Rimi, og færre kalorier enn i karbonadedeig), sunn hjemmelaget pizza (grov bunn + med fyll som tomatpure, løk, kokt skinke og lett-ost, det er ikke så dyrt)

Mer kom jeg ikke på i farta! ;)[/quote']

 

Disse studenttipsene skulle jeg gjerne fått for noen år siden! :) Jeg har jevnt og trutt lagt på meg 25 kilo i løpet av mine 6 år som student, for når jeg flyttet fra mammas sunne middager, og snacks og brus kun på lørdag, ble jeg som mange andre unge: jeg kjøpte meg det jeg syntes var best. Når jeg så innså at jeg trengte skjerpings fant jeg ut at pengene ikke strakk til. Så jeg endte opp med billige usunne middager likevel. Og her sitter jeg nå og strever med mine student-kilo. Stå på Jente23 og andre studenter, så det ikke blir bare nudler og grandis! Husk å ta med de gode vanene hjemmefra til hybelen.

 

Til debatten som oppsto på denne tråden vil jeg faktisk si meg enig med Keltisk. Folk er forskjellige, og selv om en kommentar provoserer (fru lunas) så må det være mulig å roe ned lærergenet litt og ikke ta helt av. Noen foreldre kan bli hysteriske (jeg mer ikke at fru luna er det), og du (strikkeline) har sett resultatet i levende live. Men til syvende og sist lever alle familier forskjellig, og man må bare godta at ikke alle har samme prinsipper i oppdragelse og kosthold, selv om det er trist. Det fins mange verre skjebner der ute.

 

Kelitsk kommenterte med:

"Det jeg mener med at det er vanskelig å mene det motsatte av deg er nettopp det du beviste nå - du svarer strengt og ikke med rom til forståelse for det jeg skriver. Du truer til og med med å slutte på forumet. Jeg vet ikke om du har lest det jeg har skrevet engang, bare det som byr deg imot av det."

 

Dette er også følelsen jeg satt igjen med etter å ha lest diskusjonen. Som lærerstudent observerte jeg at mange lærere er sånn.

 

Uansett, politikken i det hele er sann: sunn mat må bli billigere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer: "Jeg er ikke enig i at man kan bli trøstespiser av å spise godteri på lørdager' date='for da blir man alkoholiker av å gå på fest og d er ikke tilfelle"

 

??

 

Hvordan greide du å trekke den konklusjonen?

Det er snakk om ettåringer.[/quote']

 

Men i huleste,når ble en ettåring trøstespiser da?Nå får vi holde oss til realitetene her da!!!Er det tilfelle at alle blir trøstespisere av å spise godteri så er det jo tilfelle at man blir alkoholiker av å drikke alkohol og da,det er like DUMT å si,skjønner du?Ringer det noen bjeller her?God jul.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt målløs jeg,man kan da ikke si at en ettåring blir trøstespiser av å få litt godt på lørdagene.Det er jo ikke mulig liksom.Men nå gidder jeg ikke bruke tid på å diskutere dette mer.Hver og en gjør det man mener er best for seg og sine og ingen kan komme å si om det er rett eller galt synes jeg.Jeg sa bare at ungene mine har i tilfelle et veldig dårlig kosthold hvis det ikke er riktig å gi dem kjeks og saft iblant.Og at jeg synes det er unormalt at unger ikke liker godteri,brus og kaker,men hvis de ikke får sånt så vet de jo ikke hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du tydeligvis ikke leser det jeg skriver, eller ikke forstår det, hva vet jeg, er det ikke noe vits at jeg prøver å forklare noe videre. Du vil mest sansynlig ikke skjønne det neste innlegget mitt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i huleste' date='når ble en ettåring trøstespiser da?Nå får vi holde oss til realitetene her da!!!Er det tilfelle at alle blir trøstespisere av å spise godteri så er det jo tilfelle at man blir alkoholiker av å drikke alkohol og da,det er like DUMT å si,skjønner du?Ringer det noen bjeller her?God jul.....[/quote']

 

Skal du være med på å diskutere så må det da gå an å diskutere på en voksen måte og ikke være frekk. Jeg er HELT enig i Keltisk, hun sier mye fornuftig på en real måte.

 

Selv mener jeg at det må ligge noe mer bak hvis man blir SÅ forbaska provosert. Det er jo ofte når man føler seg truffen at man går til motangrep.

 

Selv mener jeg ikke at man BLIR trøstespiser av å kose seg med godis på lørdagen, men at det er en større mulighet for det enn at man blir alkoholiker om man drikker på fest i den alderen vi er i nå, er jeg enig i. Jeg kjenner flere som sier at de har slitt med at de er vokst opp med at "kos er godt, godt er kos". At man må ha godis for å kose seg. Og da kan dette lett henge igjen senere, og man trøstekoser seg med godis.

 

Unger vet ikke hva godteri er før vi introduserer dem for det. Du vil bli overrasket over hvor glad unger faktisk er i frukt og grønt, spesielt det som er oppskåret. Jeg mener IKKE det er en NØDVENDIGHET å gi ungene godteri på lørdagen, men ser INGENTING galt i det.

 

Ellers har jeg vært så glad for at diskusjonsforumet her på vektklubben har vært ganske rensket for usaklige diskusjoner tidligere, i motsetning til mange andre forum rundt på nettet der det ser ut som drittslenging er blitt en ny hobby for mange. Hadde jo vært hyggelig om vi kunne fortsette den fine trenden vi har hatt her inne ;)

 

Mange lørsdagshilsener fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da ikke provosert hahaha,det er visst andre som er det tror jeg.Dette er den teiteste diskusjonen jeg har vært med på på lenge.Men nok om det.Og voksen ja,det er jeg,man er ikke voksen før man tør være litt barnslig ;) Og nei,jeg føler meg ikke truffet,det er bare det dummeste utsagnet jeg noen gang har hørt,akkurat like realistisk som det med alkohol.Men jeg mener at man ikke blir trøstespiser av det å kose seg når man skal ha det hyggelig,det er jo en gammel "tradisjon",det er jo det vi gjør i jula også.Men det blir feil den gangen man lager seg noe godt fordi man er lei seg,da blir man nok fort en trøstespiser.Så jo jeg har lest innlegget ditt keltisk og skjønner ikke hvorfor du blir så provosert.Du skrev det jo,at man ga et godt grunnlag for det.Men jeg tror ikke du har barn selv,eller?For har man to barn så gjør man ikke forskjell på dem.Og du kan ikke la bare den ene få lørdagsgodt ,den minste får jo da smaken på det uansett,for den får helt sikkert smake av søsknene.Og hos oss så elsker alle frukt,nemlig,så vi spiser kun godt på lørdagene.Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du være med på å diskutere så må det da gå an å diskutere på en voksen måte og ikke være frekk. Jeg er HELT enig i Keltisk' date=' hun sier mye fornuftig på en real måte.

 

Selv mener jeg at det må ligge noe mer bak hvis man blir SÅ forbaska provosert. Det er jo ofte når man føler seg truffen at man går til motangrep.

 

Selv mener jeg ikke at man BLIR trøstespiser av å kose seg med godis på lørdagen, men at det er en større mulighet for det enn at man blir alkoholiker om man drikker på fest i den alderen vi er i nå, er jeg enig i. Jeg kjenner flere som sier at de har slitt med at de er vokst opp med at "kos er godt, godt er kos". At man må ha godis for å kose seg. Og da kan dette lett henge igjen senere, og man trøstekoser seg med godis.

 

Unger vet ikke hva godteri er før vi introduserer dem for det. Du vil bli overrasket over hvor glad unger faktisk er i frukt og grønt, spesielt det som er oppskåret. Jeg mener IKKE det er en NØDVENDIGHET å gi ungene godteri på lørdagen, men ser INGENTING galt i det.

 

Ellers har jeg vært så glad for at diskusjonsforumet her på vektklubben har vært ganske rensket for usaklige diskusjoner tidligere, i motsetning til mange andre forum rundt på nettet der det ser ut som drittslenging er blitt en ny hobby for mange. Hadde jo vært hyggelig om vi kunne fortsette den fine trenden vi har hatt her inne :)

 

Mange lørsdagshilsener fra meg[/quote']

Ok,tok litt av,men vi må holde oss til realitetene her.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja,det var jo hyggelig ;) Godt man ikke ligger alene i den knivskuffen da,ganske trangt om plassen der.Men det er ikke bare jeg som er "uhøflig" her.Jeg synes bare det er litt rart at det ikke går an å ha egne meninger her,at noen kan bestemme at det du gjør ikke er riktig fordi det ikke skal være godteri i et sunt kosthold.Jeg har tro på litt av alt og med måte så går det bra.Og jeg gjentar,det er min mening,alle har sine egne oppfatninger rundt det temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...