Gå til innhold

Begynner på kurs 8 januar...noen fler?


Gjest mia26

Anbefalte innlegg

Da var min kurskveld over. Det ble 0,9 kg og 2 cm denne uka. Har totaler på 4,3 kg og 14 cm. Jeh har kjøpt meg nytt målband fra GR . Er nok med på å bidra til litt mindre cm denne uka da det måler mer nøyaktig.

Mitt mål for de neste tre ukene er 2,7, altså 7 kg totalt på dette kurset. Jeg har meldt meg på GR Aktiv med stavgang etter jeg er ferdig med dette kurset. Mitt mål er å ta av minimum 16 kg. Begynner direkte på nytt kurs etter 8 kurskveld. Nå er motivasjonen skikkelig på topp ;)

 

Håper det går bra med dere alle sammen. Stå på! Ennå en stund til badesesong.:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Hehe...nå er jeg skikkelig fornøyd altså :-)

 

Gikk ned 2,5 kg denne uka, og målene er nå 19,5 cm mindre. Veier nå 76,9 kg med klær. Målet er å komme under 70 kg, helst 67 kg etterhvert.

Og DET skal jeg klare. Ble supermotivert av det gode resultatet!! Så nå er det rett bort på tredemølla hos moren og faren min før en herlig sunn lunsj venter på meg etterpå :-) Jeg elsker å trimme, så den biten er ganske grei. Har mange venninner. arbeidskollegaer og familie som blir dratt med på turer. Er heldig som har en veldig aktiv pappa som jeg trener sammen med et par ganger i uka, pluss ei venninne som jeg svømmer fast med en gang i uka. I tillegg liker jeg å trene aleine også. Men har litt lyst til å melde med på et arrangert stavgang-opplegg...må undersøke om det er noe sånt i nærheten av der jeg bor.

 

For min del skyldes nok overvekten, er stoooor kjærlighet til mat...all mat...huff, er nok litt besatt av både å lage mat, spise mat, og jobber jo også med en slags form for "mat". (er konditor.....) Men har nå den siste tiden brukt mer tid på å fokusere på trening, og IKKE mat. Har nok i alle år spist forholdsvis sunt, men når man liker å lage kaker og også smake på dem, kan problemet komme snikende....Nå tenker jeg på å spise nok frukt og grønt, nok fiber og nok proteiner pluss masse vann!

 

Men nok om meg.

Hvordan gikk det med dere? Ylva? Klumpen? Dere er jo kjempeflinke dere og!! Stavgang er skikkelig ålreit , Klumpen. Lykke til på Aktiv-kurset! Gleder meg til å høre fra dere. TVi -tvi!

 

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jegviljegkan

Så flinke dere er! Jeg er vel også litt flink, spiser sundt og jevnt, har ingen sinnsyke behov for godteri....enda....Nei, det går fint. Men jeg får ikke trent. Jeg tør ikke gå tur om kvelden alene og har sagt opp elixia. Men har nå spurt naboen om vi kan gå litt sammen, og så skal jeg prøve å jogge litt når det blir litt varmere ute. Eller ikke så glatt, da....Jeg har ikke gått ned i kilo denne uka, men er blitt smalere rundt magen og det er der jeg vil bli smalere! Nå ska jeg ta situps så jeg får strammet opp den litt smalere magen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig ikke kg som teller. Flott at du klarer å gå ned der du vil :-) Hvis du syns det er skummelt å gå ute om kvelden alene, kan du ikke gå mens det er lyst?Lage turer i helgene på formiddagen? Eller hva med å skaffa seg en trimvideo ( de koster under 100-lappen), en trimsykkel eller et annet trimapparat? Selv har jeg spinningsykkel, diverse trim-dvder og er superfornøyd med det!

 

Lykke til videre og ikke minst med trimmen!

 

Med vennlig hilsen

En småforkjøla Mia....som skal sykle seg en tur før lunsj :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe liv i dere? Ylva,Klumpen, jegviljegkan???

 

Hvordan står det til? Går det greit med mat og trim om dagen?

 

Jeg har begynt å spise havregrøt, nesten hver morgen. Hadde glemt at det var så godt og mettende jeg :-)

Har fått dilla på den med kanel og eplebiter. De er skikkelig goe, syns jeg.

 

Har akkurat trent i halvannen time, litt spinning, og mest styrke i dag. Fornøyd med det, men sliter litt for jeg har lovt kjæresten min kebabmiddag til kvelden pluss at jeg skal spise julemiddag på morsdagen, dagen før veiinga.....huffameg, det lover ikke bra før mandagen!!

 

Men det er vel lov å kose seg litt innimellom...jeg får trimme litt ekstra i helga og spørre om jeg kan få kebab med dressing og sausen ved siden av....da trenger jeg jo ikke ta på så mye...

 

Nei, nå får jeg hoppe i dusjen, ta meg en sunn lunsj og reise på jobb.

 

Mvh Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jegviljegkan

Heia!

Ja, småforkjøla vet jeg alt om....Har faktisk gratis trening torsdagene på jobben(en instruktørkollega som er snill..!) MEn jeg er så tett i pappen.

Det er ikke så lett å dra med barn ut om ettermiddagen å gå tur, men jeg bør jo helt klart bli flinkere til å dra dem med i helgene. Når det blir varmerere kan 5-åringen sykle så kan jeg jogge ved siden av. Det blir koselig!

Svigermor hadde 19 trimpoeng forrige uke! Imponerende! Det må jeg slå! Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig dårlig form.

Jeg har feber og det har ungene og. Blæh....

Det går greit ellers med mat og trim, men ikke nå når vi er syke.

 

Kommer sterkere tilbake håper jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, her er vi visst syke hele gjengen....har ikke klart så mange trimpoeng som jeg hadde håpet pga det...men skal prøve nå i helga å skaffe meg 5 til...

 

Får bare ønske alle en GOD HELG, og ikke minst GOD BEDRING!

 

Vi kommer sterkere tilbake når vi er friske igjen :-)

Da er vi alle i samme båt før mandagens veiing.

 

Oppmuntrene hilsen fra Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brrr...det er jo bikkjekaldt ute. Hele helga har det vært mellom 12 og 17 kalde der jeg bor. Det frister ikke mest å gå ut da altså. Har nå sykla litt inne og akt litt med naboungen, men det ble ikke så mye trim som jeg hadde håpa.

 

Shit au, det får gå. Nå skal jeg til moren og faren min og spise ribbe, for sikkerhetsskyld ;-)

 

Blir spennende å se på vekta i morgen. Ser jeg et sted på 75 tallet på vekta er jeg superfornøyd!!! ( Forrige uke var 76,9 kg )

 

Har kjøpt meg to nye kjoler av alle ting, og gleder meg til å bruke dem altså. Skal pynte meg litt i dag. Er morsommere å sminke seg og se litt "fjong" ut nå når michellen-fasongen ikke er så fremtredende lenger....hehehe

 

Lykke til i morgen!

 

Hilsen Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Slenger meg med her jeg. Jeg startet på kurs også den 8 januar. Da jeg startet veide jeg 91,5 kg og høyden min er 174 cm. Nå er jeg nede i 88,1 kg og er veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til cemi! Koselig at du blir med oss her. Du har vært flink til nå! Fortsett sånn!!

 

Kurslederen min var syk denne uka, så det ble ikkeno skikkelig veiing på meg denne uka. Men av vekten her hjemme har jeg iallefall ikke gått opp noe. Er nå nede i minus 3,2 kg fra kursstart, og minus 23,5 cm. Ikke så mange kiloene, men det går sakte, men sikkert rette veien iallfall :-) Merker at formen er mye bedre, og at kroppen er strammere. Og det er jo det som teller.

 

Klumpen, du har jo vært kjempeflink!!!

Stå på videre!

 

Skal ut og gå tur med ei venninne nå strax, så jeg må nok gjøre meg klar.

Er ikke helt i slaget om dagen og har mest lyst til å krype under teppet, så jeg må virkelig "manne" meg opp til åskifte. Men jeg veit jo at når turtøyet er på , og vi er i gang, så er det jo så deilig å trimme allikevel...Så det er vel ingen vei tilbake...UT PÅ TUR!

 

Håper å høre fra dere snart :-)

 

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jegviljegkan

Burde vært ut på tur, jeg også, men skal trene på jobben i morgen, da. Er ganske flink med mat, men er litt svimmel, så jeg får ikke nok i meg og drikker ikke nok vann i løpet av dagen. Drikker en del om kvelden som fører til at jeg må stå fort opp om morgenen( trenger å bli dytta ut av senga,så).

 

Vekta går sakte ned, men er blitt mindre rundt livet. Nå har kollegaer begynt å spørre hva jeg driver med..Til og med sjefen! Motiverende for meg. Og det var kult å prøve klær i dag, det er det verste med å være overvektig....jeg er nå rundt 71kg og har 8-10 igjen....Klarer jeg det før juni? Viljegviljegviljegvil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du klarer det før juli, jegviljegkan!! Det går snart mot varmere tider og da er det lett å komme seg ut og trimme veit du!!

 

Jeg har vært litt slapp med treninga den siste uka, da jeg har vært litt dårlig. Skal komme sterkere tilbake nå!! Nå er det nest siste veiedag i kveld, og det blir spennende å se hvordan det ligger an...

 

Får ta meg en sykkeltur jeg nå. Prates!

 

Mia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er jeg tilbake igjen. Vi blei helt satt ut av influensaen her.

 

Så nå har jeg veid meg igjen. Droppet veiing forrige uke.

 

Her er ukens resultater:

 

Vekt: fra 81,4 kg til 81,6kg det blir jo opp 200g (tilsammen 5,3kg ned)

Midjemål: fra 94,5cm til 92cm, ned 2,5 cm (tilsammen 12 cm borte)

 

Altså opp 200 gram, men hva er vel det. Litt dumt, men det blei ikke bare Grete Roede mat når vi var syke.

Så ny uke og nye muligheter.

Motivasjonen er bra faktisk.

 

Gleder meg til å høre fra dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til Klumpen og Ylva!

 

Dere har jo vært skikkelig flinke....har selv ikke vært hundre prosent motivert for trening den siste uka, litt slapp og syk pluss mye jobbing. Hadde bare gått ned 300g, og det er på to uker. Ikke akkurat så bra, men. Skal ikke klage allikevel, veit jo at jeg kommer sterkere tilbake denne uka :-) Og jeg kan jo bare bekjenne mine synder: det ble pizza som overtidsmat og dessverre både ei fastelavensbolle med krem og et par nyyydelige cookies....Grrrrrr!!!

 

Denne uka er det disse tingene som gjelder: Mye trim, fiber, vann og sunn mat! Nå er vekta 76,6kg (startvekt 79,9kg) Skulle så gjerne kommet meg nedover mot 75kg innen neste uke, men det er vel litt vel mye å forlange....

 

Skal reise innom butikken før jobb og hamstre sunne, deilige grønnsaker i massevis! Er god på å spise frukt, men glemmer litt bort å spise grønnsaker utenom middagen og som tilbehør på skiva...Noen gode forslag??

Kan jo kutte opp i staver å ta med meg i veska...eller på jobben.

 

Nei, jeg kan vel ikke sitte her lengre...skal jeg nærme meg 75kg MÅ jeg nok hoppe opp på spinningsykkelen.

 

Ha en fin dag!

 

Klem fra Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var det ny uke igjen. Her går det rimelig greit.

Har veid meg i dag, og her er ukens resultater:

 

Vekt 81,0kg ned 0,6kg tilsammen ned 5,9kg

Midjemål 91cm ned 1 cm tilsammen 13 cm borte.

 

Dette er jo bra resultater. Håper på å klare litt trimming denne uken. Trenger sårt å få strammet opp litt.

 

Lykke til alle dere andre og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jegviljegkan

Da var vinterferien over og jeg er ikke akkurat blitt sylslank, men heller ikke den andre veien. Jeg har kost meg og spiste faktisk sjokolade og potetgull. Men ikke i så store mengder som før og jeg ble enig med meg selv at dette skal jeg få lov til. Nå er jeg flink igjen. Spiser litt for mye til middag, da - elsker pasta....Og drikker alt for lite vann! Glemmer det og det er ikke så lett i en travel herdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått mine resultater for denne uken. Det ble 1 kg ned og 3 cm inn. Totalt på dette kurset er 7,4 kg ned og 30 cm inn i mål. Jeg er kjempefornøyd med det. :)

 

Starter direkte på nytt kurs om en uke , GR Aktiv. Det blir spennende. Gleder meg. Motivasjonen er ennå på topp.:) :)

 

Lykke til dere andre også !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest jegviljegkan

Nå begynner folk å bemerke at jeg må jo ha slanka meg.....motiverende det da!

Og i dag så jeg 60-tallet(69.8, men dog!) Da går det jo nedover selv om det går treigt. Begynte på 74.4 2 januar

Blitt noen cm også, jeg måler bare der magen er størst og der er det blitt 7-8 cm mindre. Vet ikke, er det greit? trener bare en gang i uka. Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...