Gå til innhold

Nyttårsgjengen


Gjest SiriM

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Er her jeg også ;) Veide meg i dag, og det var omtrent som forventet. 84kg. og jeg ønsker med ned til 68. Har som mål at de første 10kg skal av innen april. Høres det realistisk ut? 3 mnd. 12 uker?

 

Mer trening, oftere spising og sunnere hverdagsmat og mindre pepsimax er mine stikkord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med her (Beggie);)

 

Har dere vært flinke sånn i starten i dag?

Jeg spiste vel ikke helt bra til frokost akkurat, men har tatt 20 situps (wow...) og skal gå tur senere i dag.

 

Prøvde brudekjolen i dag -den er min store motivasjon- og det er laaangt igjen før jeg kommer inn i den. Så nå går det ikke med unnskyldninger lenger, her må fettet forsvinne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer forresten på om jeg faktisk skal melde meg på et GreteRoede kurs..

Det er bare det at det er så sinnsykt dyrt! Men tror det er en god motivasjon å måtte "melde seg" hver uke på den måten + få tips og personlig oppfølging:) Vet ikke helt jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kurs er helt avhengig av kursleder.

 

Dagen i dag har vært en skikkelig bakis dag... Burger til frokost og kebab til middag... hehe... jaja, blir havregrøt til frokost i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge kcal-tellingen her inne er jeg på ca 1000 kcal i dag. Det er litt lite. jeg burde sikkert spist ett par knekkebrød til.

 

Men ellers ble dagen slakkere enn jeg hadde tenkt...det var så holkeføret ute at det var uholdbart å gå. ble bare 2.3 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vil gjerne være med ;) Skal ned 20 kg, første delmål er 9 før påske. Fant ut nå at jeg skal begynne så siden jeg allerede er på jobb sliter jeg litt med å få spist frokost....som forøvrig er mitt nyttårsforsett til å bli flinkere til å spise....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra74

Jeg er også her.

Det jeg sliter med, er å få spist frokost, og å få spist nok ganger og riktig i løpet av dagen. Har fått i meg to knekkebrød til frokost i dag, så jeg er ihvertfall i gang.

 

Har nok å ta av, og er egentlig bare fornøyd med å ha kommet igang med trening, samt det å tenke litt over hva jeg putter i meg. Har sluttet med snop og brus i uka, og er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarianneV

Da var jeg her også! :D Dagen i dag har gått kjempe fint så langt, men nå har svigermor invitert på middag og hun vil ikke si hva det er!:)

Jaja, får ta det som det kommer, skal hvertfall å trene klokken 7:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har problemer med frokosten!

Jeg er ikke noe særlig glad i brødmat, noe som ofte resulterer i at jeg spiser lite gjennom dagen, og hiver i meg en svær posjon middag på kvelden. Ikke veldig bra nei..

 

Så nå skal det forandres! Har bestemt meg for å prøve spise brød (ol.) x4 + 1 sunn middag hver dag. Jeg må bli flinkere til å tenke at ikke jeg spiser behøver å være veldig godt, noe kan være "greit nok også".

 

Frokosten i dag ble en banan, men bedre enn ikke noe:)

 

Har vært flink til meg å være i 2 dager ang spising og trening,

gikk og jogga 50 min i går, og gått 40 min i dag. Det er jo en start!

 

Marianne V, håper det gikk greit med middagen i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarianneV

Spiste ikke middagen, det var hjortegryte i fløtesaus! Spiste heller rugknekkebrød med leverpostei og dro å trente tidligere:) Så nå er jeg akkurat kommet inn døra fra treninga og det var kjempe deilig å komme igang igjen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere er. her har jeg skeiet ut litt, men har klart å holde meg under 1600 kcal likevel. litt forskjell å skeie ut men liten kule med is enn en diger posjon og masse småkaker ved siden av :)

 

Gått en halvtime til sammen. det er ikke så mye, men alt er bedre enn ingenting, er det ikke?

 

Visste dere forresten at sånn ritzkjeks er mer kalorikt enn potetgull. 5 kjeks a 3 gram og godt over 200 kcal. Godt jeg ikke spiste flere da saltsuget meldte seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kalorier er det man skal ligge sånn ca på hver dag? Noen som vet?:)

 

Kommer litt an på hvor mye man veier, hvor aktiv hverdag man har osv. Selv skal jeg ligge på cirka 1700kcal om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarianneV
Kommer litt an på hvor mye man veier' date=' hvor aktiv hverdag man har osv. Selv skal jeg ligge på cirka 1700kcal om dagen[/quote']

 

 

Oki:) Må prøve å finne ut hvor mange kcal jeg skal ligge på. Har ligget på rundt 1400 men tror egentlig det er for lite. Jobber på SFO så er stort sett i aktivitet hele tiden når jeg er på jobb, går frem og tilbake fra jobben og trene 2-3 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki:) Må prøve å finne ut hvor mange kcal jeg skal ligge på. Har ligget på rundt 1400 men tror egentlig det er for lite. Jobber på SFO så er stort sett i aktivitet hele tiden når jeg er på jobb' date=' går frem og tilbake fra jobben og trene 2-3 ganger i uka.[/quote']

Høres litt lite ut da, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kalorier er det man skal ligge sånn ca på hver dag? Noen som vet?:)

 

I kurs boka er det et regnestykke for å finne ut antall kalorier pr.dag.

Jeg ligger på 1600 kcal. Da har jeg skrevet 7 trimpoeng i uka, å veier 78 kg, er 165cm lang.

 

Vanskelig å ha i seg så mye kcal hver dag, så jeg fikk høre av søstra (som spurte kurslederen sin) som hadde samme kaloriintaket hver dag, at helst ikke under 1200 kcal. (hvis man hadde 1600kcal om dag da)

 

Ble litt balete forklart dette men.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarianneV

Regna ut hvor mange kalorier jeg skulle ha pr dag og havna på nesten 1800! Syns det var veldig mye, har spist masse i dag føler jeg og jeg er kjempe mett. Men har likevel ikke fått i meg mere enn 1500 kcal og i går ble det ikke mere 1100 kcal.

Jaja, får ta det som det kommer:)

Tusen takk for svar jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har jeg tenkt litt for lite på kalorier. Trening har jeg faktisk ikke fått tid til... Har prioritert litt annerledes, og det med god samvittighet.

 

Spiste litt snop i går, men det er det eneste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarianneV

Helga har gått helt flott her også, har spist god middag i går og i dag blir det laks:) Har også fått tid til to gode gåturer i helga også!

I går da sambo tok frem potetgullet så gikk jeg inn på kjøkkenet og laget dipp og skjerte opp blomkål, agurk og gullerøtter i stedet!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på tur i helgen og stort sett spist og drukket som de andre. bare passet på at det ble i mindre mengder og at jeg spiste magre varianter til pålegg og slik. Det ble uansett både vin og litt sjokolade og litt potetgull. men så har jeg gått noen greie turer på ski så jeg regner med at det gikk sånn noenlunde opp i opp.

 

Vekta viste i allefall en nedgang på 1.5 kg og det er jeg fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...