Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Ja' date=' det er ikke enkelt det med barna våre. Tror egentlig vi mødre har det verre enn ungene, for som regel blir de fort kjent med andre barn, mens vi går hjemme og engster oss, og når de da kommer hjem, har de hatt det kjempefint. Jeg skulle begynne fra i dag av med veiing, har ennå ikke veid meg, men skal. Jeg gikk hjem fra jobb i går kveld og på veien til bilen fikk jeg synsforstyrrelser med påfølgende migreneanfall. Jada. Har nettopp stått opp og sitter her med solbriller på kjøkkenet mitt. Har ikke spist noe i dag og kl er 14.50. Vet at det er ikke så lurt å la vær, men migrenen er min unnskyldning. Denne helgen skal ungene være hos faren, så jeg er helt alene. Har dere noen gode råd ang mat, jeg er grundig lei av Fjordland sine retter, har helst lyst å forberede noe selv og jeg liker minst et varmt måltid om dagen. Noen råd? Oppskrifter til en person?

Her i Bergen skinner solen fremdeles, helt utrolig! Håper alle har det like fint! Ha en flott helg alle sammen!

 

hilsen tsj[/quote']

 

Woket kyllingfilèt skåret i terninger med ris, grønnsaker(blomkålblanding f.eks.) eller salat og sjysaus er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

2,6 poeng ble totalen idag på trimpoeng:) Lurte med meg gubben ut og gikk en tur nå ikveld. Ble nesten 1 times gange.

Føler nå at jeg takler dette bra. Har ikke vært noe utskeielser i helga og det er jeg veldig glad for. For hvis man klarer å skjønne at helga bare er to vanlige ukedager, så har man kommet langt.

Vi har to bursdager her i huset før jul, å det blir det vi skal kose oss litt ekstra. Så skal vi så klart kose oss skikkelig til jul. Men kanskje man har kommet så langt at man ikke nødvendigvis trenger å ta helt av selv om det er jul.

Hva unga gjør når de er hos faren kan ikke kontrollere, men her kan jeg ha en viss kontroll.

For jeg gjør jo dette først og fremst for meg selv, men også for de så klart. Er kjempe viktig at de lærer ett sundt og godt forhold til mat og trim.

Dette var noen tanker som kom fallende ned i hode en lørdagskveld, som jeg er veldig fornøyd med meg selv.

Skal lage meg litt kveldsmat og se litt på tv.

Ha en fortsatt fin kveld og ha ei god natt, alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å se du klarer deg bra. jeg har hatt en ekstremt dårlig uke, men er i gang igjen heldigvis. det er så fælt å falle utpå, og enda verre å sitte med avmakt uten å ta seg inn igjen. livet mitt er mye bedre med sunn mat, det er ikke noen tvil om annet. jeg har prøvd begge deler :(

 

ha en fin dag, rina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 trimpoeng idag og totalen denne uka ble 22,6:) meget godt fornøyd med det.

Maten har gått bra idag også. Har vært på fotballkamp og opplevd termoslanking:) Holdt på å fryse ihjel.

Ellers går det veldig bra for tiden. Er spent på imorgen , når jeg skal offesielt på vekta igjen. For klarer ikke å la være å veie meg hver dag. Å det er litt dumt. Så får få gubben til å gjemme vekta igjen. Hvis jeg ikke klarer å begynne å bruke hode igjen snart da.

Nei, nå skal jeg se litt på tv. Også blir det ikke så sene kvelden på meg idag ihvertfall. Må tidlig opp å få unga av gårde på skolen før jeg skal til fysioterapauten og trening imorgen.

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,2 trimpoeng så langt idag, også håper jeg å få tid senere idag til ihvertfall å gå en tur. Nå skal jeg komme meg i dusjen før jeg skal til frisøren. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må jeg si. 2.2 trimpoeng så tidlig på morran. hva gjorde du da, om jeg kan få spørre? jeg har syklet til jobb i dag, men har ikke mer enn halvannet poeng foreløpig i dag - og nå er det ettermiddag. men alle monner drar, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hyfsan:)

Jeg var på treningsstudio å trente på morran, så derfor fikk jeg 2,2 poeng så tidlig.

 

Var så klart på vekta idag, glemte vel å skrive om det i formiddag. Har gått ned vanvittig mye på ei uke, men det sier seg vel selv at det meste var vann og grums. Dagens vekt var 97,5 og har da gått ned 5,3 kilo på ei uke. Men har enda ikk gått ned alt jeg la på meg... Sitter enda 1,5 kilo igjen.

Men vet ikke hvor realistisk man skal si at den vektnedgangen var. Da var det rimelig trøblete hjemme og jeg spiste jo da nesten ikke... Så får satse på at dette er mer riktig da....

Ellers er det full speed, med alle unga hjemme på skolestart. Så sånn sett er jeg vel priviligert som går hjemme, enda. har søkt en del jobber og håper det snart dukker opp en jobb. Den jobben jeg var på-på lørdag er bare en ekstra jobb. Så må vel finne meg en fast jobb etterhvert.

Men nå er det litt leksehjelp i heimen, så får skrive mer ikveld:) Ha en fin ettermiddag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må jeg si, rina. deilig for deg, det - å få vekk all væske og avfallsstoffer som bindes i kroppen etter en sånn utskeielse. ca 10 dager bruker jeg selv på å få ut gruffet. kan ikke si at ali kaffe kurerer den type gruff.. :( må litt egeninnsats til også.

 

jeg skal veie meg etter neste gang jeg har fått mens, det er vel ca to uker til tenker jeg.

 

ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen har gått bra:) Å nå føler jeg virkelig at jeg takler dette, igjen...

Får bare håpe det varer. Nyter det ihvertfall så lenge det varer. Imorgen har jeg tenkt å ha stor rydding og vasking i huset. Skal skifte gardiner og litt sånn ting. Plus få unna alt dette "sommerstøvet". Er så deilig når det er gjort.

Hvis været er høvelig greit imorgen, så blir det å ta med seg unga i morgen ettermiddag og gå en lang tur.

Men nå er det snart senga for denne dama.

God natt, sove godt og drøm søtt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord i dagboka mi,er godt at vi har hverandre tenker jeg mange ganger.

Var på kurs i går,trivelig,selv om jeg var den største.,de andre ble bare småjenter,men de var kjempetrivelige alle sammen.

Håper du får gjort det du skulle inne i dag.Selv er jeg mest glad i å jobbe ute,men av og til må man ta en sjau inne også.,skal snart henge opp høstens gardiner jeg og.Men jeg er så glad i lyset om sommeren,og tyner den ut så lenge som mulig.

Ha en flott dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt tom idag... Å går bare rundt meg sjøl uten å få gjort en dritt...:( Skjønner ikke helt hvorfor, men det bare er sånn idag.

Har fått ned gardinene, så må vel få de andre opp også.

Kanskje jeg skal prøve å sette på litt musikk å se om det hjelper. Kanskje jeg blir litt lettere til sinns.

Har ei bukse i str d 24 som har blitt ganske mye for stor:) Vet ikke om jeg skal sy den inn, eller legge den bort. Den er så stor at jeg snart ikke trenger å åpne kanpp og glidelås for å få den av meg.

Nei, her er det vel å begynne med noe. Skal bake brød også. Hører liksom med på lukta det...Nyvaska hus og nybaka brød:)

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heffaklumpen

Hallaien!

 

Du må se på hva du skriver! Du nevner jo positive ting i inlegget ditt!Sett på litt musikk og dans med støvsugeren...

 

Det å kunne trekke av seg buksene uten å knappe opp er jo så deilig! Ikke sy dem inn, kast dem (eller behold dem slik at du kan se på de når du har nådd trivselvekten din, som et minne fra den gamle "vonde" tiden.

 

Klem, Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som milla skriver,du har jo masse positivt å glede deg over.så slutt å depp!!!

Nyvasket hus,og brødlukt.....neste gang du får en sånn dag som i dag...sving støvsugern i 15 minutt,...sett ett par skåler m grønnsåpevann bak sofaen,og stikk å kjøp ett brød.Dere har mange supre bakerier i bodø :P

I morra er en ny dag...hadde jeg kunnet skulle jeg fortalt en vits eller noe,for å skru opp humøret ditt.

Eller som jeg sa til mi sure tenåringsdatter i ettermiddag...vi var ute å kjørte ett erend...jeg tok ned solsjermen på passarsjersiden der hun satt...viste henne speilet...prøv å smil,og får du det ikke til...så teiper vi opp smilet...

Sikkert ikke rart jeg ikke helt får til dette med barneoppdragelse :)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har så rett så rett begge to. Humøret ble bedre etterhvert som gardinene kom opp og jeg fikk rydda og vaska. Nybaka brød ble det til kveld også. Å sannelig ble det en gå tur også, som innkaserte 1,3 poeng.

Imorgen blir det helsestudio igjen så da blir det vel noen flere trimpoeng. Maten har gått bra idag også:P Så nå er jeg inni en god periode igjen. JIPPI!

Må gå å hjelpe gubben med noe. Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har så rett så rett begge to. Humøret ble bedre etterhvert som gardinene kom opp og jeg fikk rydda og vaska. Nybaka brød ble det til kveld også. Å sannelig ble det en gå tur også' date=' som innkaserte 1,3 poeng.

Imorgen blir det helsestudio igjen så da blir det vel noen flere trimpoeng. Maten har gått bra idag også:P Så nå er jeg inni en god periode igjen. JIPPI!

Må gå å hjelpe gubben med noe. Ha en fin kveld alle sammen:)[/quote']

 

 

Hei :)

 

så fint å høre at det går så bra med deg, dette ser det ut som om du klarer, du er kjempe flink.

 

Vi skrives

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,2 trimpoeng på helsestudio idag. Ble ikke helt som planlagt da formen er noe dårlig. Men det er bedre enn ingen trim.

Blir vel en gå tur også håper jeg idag, så blir det litt flere trimpoeng. Målet denne uka må vel bli 15 poeng. Har 6,2 hittil denne uka.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina! :)

 

Nå er det lenge siden jeg har vært innom her, jeg har hatt en pause fra slanking og vektklubben i hele sommer, noe som resulterte i 3 kg opp.. :) Så da er det på'n igjen og ta av akkurat de samme kg-ene som jeg har tatt av før.. utrolig irriterende at man aldri lærer! Men du derimot klarer deg jo veldig bra ser jeg! :P Så gøy at kollegene dine holdt på å dåne da de så deg nå! Tenk at du snart har gått ned 20 kg, det er jo superbra.

Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woket kyllingfilèt skåret i terninger med ris' date=' grønnsaker(blomkålblanding f.eks.) eller salat og sjysaus er godt.[/quote']

 

Takk. Det høres godt ut! Tenker jeg skal prøve det neste helg ungene skal til faren.

 

hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har så rett så rett begge to. Humøret ble bedre etterhvert som gardinene kom opp og jeg fikk rydda og vaska. Nybaka brød ble det til kveld også. Å sannelig ble det en gå tur også' date=' som innkaserte 1,3 poeng.

Imorgen blir det helsestudio igjen så da blir det vel noen flere trimpoeng. Maten har gått bra idag også:P Så nå er jeg inni en god periode igjen. JIPPI!

Må gå å hjelpe gubben med noe. Ha en fin kveld alle sammen:)[/quote']

 

Er det ikke herlig hvordan en dag kan gå fra å være skikkelig laber til å bli kjempefin! Det bare viser at man bør prøve "komme seg ut av" den dårlige stemningen og bevise overfor en selv at det nytter å stå på, eller man kan gjøre det til en dag hvor man belønner seg selv med, tja kanskje et deilig bad hvor man driver med alt det vi kvinner gjør, ansiktsmasker, stelle negler osv. Det virker ofte veldig godt for sjelen og kan virke både beroligende og oppkvikkende. Slike dager kan mennene ta seg av småbarna, slik at mor kan få fred og ro.... :->

 

tudelu

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes du er flink til å holde ut dårlige dager. det som er fint med dårlige dager, er at de går over! og har man holdt ut uten å trøstespise, så kan man glede seg over en virkelig god dag. de dårlige dagene går over, men kiloene består - dersom man propper seg. akk og ve. så nå har du gjort en super innsats for deg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er farlig å skryte for mye... igår ble det akkurat sånn det ikke skulle bli. Var på tur med ho minste i forbindelse med skolen. Kjøpte kjeks, også kan dere jo bare tenke dere hvem som spiste mest. Å ikke nok med det. Jeg spiste is også...Masse is.

Så hvorfor klarer man svarten ikke å være så strukturert at man klarer seg med litt? Er jo en grunn til at jeg prøver å unngå å ha sånne ting i huset, men noen ganger må man jo det da... Så hvorfor klarer ikke jeg å la være ett en eller to kjeks? Leser jo om mange her inne som klarer det, føler art det er "bare" meg som ikke klarer den biten... Så hva i all verden skal jeg gjøre neste gang det er noe i forbindelse med skolen og det er forventet at vi skal ha med oss kjeks eller kake... Dette må jeg jobbe skikkelig med. Har sagt det før, men det går liksom litt i glemmeboka, når alt går bra. For da ofrer man jo ikke sånt noe en tanke, for det går jo så bra. :P

Så det jeg må begynne å visualisere i hode mitt er at jeg heller spiser gulrøtter og sukkererter ved sånne anledninger, eller frukt.

For jeg hater virkelig å miste kontrollen på meg selv på det viset...

Fordelen er at jeg ikke gadd å snikveie meg idag... Skal gjøre det på lørdag, prøver å veie meg sen første i hver mnd og da måler jeg cm også. Så får være mega flink disse to dagene her da. Å etter lørdag så er det jo bare to dager til jeg skal veie meg for å legge inn her, så får prøve å være flink da også:)

Ja, ja...

Er skikkelig irritert på meg selv idag, så det sier seg selv at jeg kommer til å være flink disse dagene som kommer.

Det var nemelig en farlig og dum tanke som kom lurere igår... Holder på å slutte å røyke igjen... Å det er klart at jeg må få unne meg noe da. Hørt noe så dumt!!! Jeg skal da vel ikke belønnes for at jeg er flink å kvitter meg med enda en last...

Belønninga for være at jeg klarer å slutte å røyke. 1 september er vel den offisiele dagen. Så skal atter en gang lese boka til Allen Carr.

Gubben har også sagt at hvis jeg slutter å røyke, skal jeg legge unna de pengene jeg ville ha brukt på røyk, å bruke på meg selv. Til det jeg vil.

Å det første jeg skal spare til er en bleiking av tennene hos tannlegen. Det må jo være en flott ting å gjøre:)

Nei, må begynne med litt husarbeide igjen... Ha en fin dag alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke den eneste som har problemer med å nøye seg med et par. Alle vi som er inne på denne siden skal ned over 40 kg og det er en grunn til det og det er overspising! Vi hadde ikke vært slik hvis vi hadde klart å nøye oss med 1-2 kjeks eller hva det nå skal være. Og når man skal ned i vekt, tenker man bare mer på det, tanken om å bare skulle ha en til og så en til... blir nesten besettende. Men jeg er sikker på at du som alle andre har klart å nøye deg med 1-2 stk av det du spiser mer enn 1 gang, og kunsten blir for deg og alle oss andre å gjøre de gangene vi skeier ut til unntaket og ikke regelen. Er du ikke enig? :-> Du er flinkere enn du tror, det er jeg sikker på. Ikke gi opp, la oss stå på og støtte hverandre og aldri gi opp. En dag er vi der.....

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spardama
Det er farlig å skryte for mye... igår ble det akkurat sånn det ikke skulle bli. Var på tur med ho minste i forbindelse med skolen. Kjøpte kjeks' date=' også kan dere jo bare tenke dere hvem som spiste mest. Å ikke nok med det. Jeg spiste is også...Masse is.

Så hvorfor klarer man svarten ikke å være så strukturert at man klarer seg med litt? Er jo en grunn til at jeg prøver å unngå å ha sånne ting i huset, men noen ganger må man jo det da... Så hvorfor klarer ikke jeg å la være ett en eller to kjeks? Leser jo om mange her inne som klarer det, føler art det er "bare" meg som ikke klarer den biten... Så hva i all verden skal jeg gjøre neste gang det er noe i forbindelse med skolen og det er forventet at vi skal ha med oss kjeks eller kake... Dette må jeg jobbe skikkelig med. Har sagt det før, men det går liksom litt i glemmeboka, når alt går bra. For da ofrer man jo ikke sånt noe en tanke, for det går jo så bra. :P

Så det jeg må begynne å visualisere i hode mitt er at jeg heller spiser gulrøtter og sukkererter ved sånne anledninger, eller frukt.

For jeg hater virkelig å miste kontrollen på meg selv på det viset...

Fordelen er at jeg ikke gadd å snikveie meg idag... Skal gjøre det på lørdag, prøver å veie meg sen første i hver mnd og da måler jeg cm også. Så får være mega flink disse to dagene her da. Å etter lørdag så er det jo bare to dager til jeg skal veie meg for å legge inn her, så får prøve å være flink da også:)

Ja, ja...

Er skikkelig irritert på meg selv idag, så det sier seg selv at jeg kommer til å være flink disse dagene som kommer.

Det var nemelig en farlig og dum tanke som kom lurere igår... Holder på å slutte å røyke igjen... Å det er klart at jeg må få unne meg noe da. Hørt noe så dumt!!! Jeg skal da vel ikke belønnes for at jeg er flink å kvitter meg med enda en last...

Belønninga for være at jeg klarer å slutte å røyke. 1 september er vel den offisiele dagen. Så skal atter en gang lese boka til Allen Carr.

Gubben har også sagt at hvis jeg slutter å røyke, skal jeg legge unna de pengene jeg ville ha brukt på røyk, å bruke på meg selv. Til det jeg vil.

Å det første jeg skal spare til er en bleiking av tennene hos tannlegen. Det må jo være en flott ting å gjøre:)

Nei, må begynne med litt husarbeide igjen... Ha en fin dag alle sammen. :)[/quote']

 

Hvorfor må man ha litt? den skjønner ikke jeg.. Jeg skjønner den i den grad dette er en livsstilsforandring, men jeg kan ikke ha "litt" av det som har vært mine favoritter- på lenge... Jeg for min del har fjernet all "problemmat" for min del og kjøper det heller ikke inn. Men jeg kan finne andre måter å kose meg på- kjøpe meg en hårkur, en billig dvd osv. Og jeg bruker noen nøtter, mandler, en kopp options for å kose meg. Men jeg for min del har innsett at å tro jeg kan kose meg med litt av godteri, potetgull ( nå liker ikke jeg kake ) er bare tull.. det er grunnen til at jeg er stor jente i dag ;-) mangel på kontroll..

Men vi gjør alle feil- faller for fristelsen og viktigst da er at vi med engang kaprer kontrollen tilbake ! Nå er du jo flink som skal slutte å røyke også ! Det kommer du til å få til vettu ; hilsen en x-røyker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...