Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Igår ble en kaos dag, og hittil ikke så mye bedre...Mye besøk idag, samtidig som jeg prøver å gjøre husarbeide og bake brød...Så nå er jeg litt sliten. Men det går så utrolig bra med hofta, at jeg trodde ikke det kunne gå an:)

Litt muskelknuter enda, men klarer å gni en del av de ut selv nå.

Imorgen kan jeg begynne på trenongsenteret igjen, jeg frøys medlemskapet mens jeg var borte, men fra imorgen så kan jeg trene. Har også fått grønt lys av fysioterapauten til det da. Må så klart enda være for siktig og tenke meg om, men godt å komme igang igjen.

Spiser alt for lite om dagen, men det tar seg vel opp når jeg blir i mer aktivitet.

Men nå må jeg lage middag.

Ha en fin ettermiddag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Idag har jeg tenkt meg en tur på trening igjen:) Endelig.

Har trent litt hjemme nå, men det er jo stort sett hofte trening. Sliter enda med disse hærsens muskla, men håper de snart er i orden.

Maten gikk ok igår, men spiste nok litt for lite, men så har jo aktivitets nivået vært på ett lavmål også, så det ordner seg når jeg kan være i mer aktivitet.

Ser liksom - 20 nærmere og nærmere, begynner og få litt lite tålmodighet, så må bremse meg selv der. hode tror plutselig at jeg kan gå ned 4-5 kilo i måneden igjen og det er jo bare tull. Målet er jo -2 kilo i mnd. Dermed basta!

Men nå er det snart trening.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest dagboken din.

Veldig innspirerende,og veldig veldig likt meg og mine tanker jeg har titt og ofte.

Sender all støtte og motivasjon i din kamp for å nå vekta.

Men du,før jeg glemmer det :)

Så du hadde lyst på støveletter,.klikk deg inn på store sko.no...du finner linken hvis du søker,ett oslofirma som har sko og støveletter i alle former og variasjoner. Fant meg ett par lys brune der nå i vår,og har tidligere kjøpt der inne.God kvalitet på begge parene.Litt dyrt,men...

Ellers så ser jeg du sliter med søtbehov når du skal ha mensen. Prøv ekstra tilskudd av krom,gjerne dobbel dose ett par dager når du trenger det.(Tror ikke det er skadelig,men hør m legen for sikkerhetskyld )Vet om flere som tar ekstra tilskudd m krom,og det hjelper :)

Selv er jeg is-menneske,..skal jeg sjeie ut,..så går det ut over en isboks.,men jeg skal i min kamp m vekten,unne meg litt is i ny og ne,så det ikke blir helt stopp,og man plutselig hiver seg over en kjempeutsjeielse.

 

Men stå på Rina,vi skal heie på deg :(

Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en grusom uke, kalorimessig...Men nå er jeg på rett spor igjen..Skjønner fanden ikke at det gåt an å la alt gå på lykke og fromme, uten å bry seg om hva man putter i kjeften. ;( Hadde egentlig tenkt å være så feig at jeg ikke gikk på vekta imorgen, men skal gjøre det. Må se det "svart på hvitt" hvor dum jeg har vært.

Skal komme meg igang med treninga igjen imorgen, så vet jeg at jeg kommer på rett spor igjen.

Har jo overhode ikke lyst til å komme over 100 igjen... men fortsetter jeg som nå så er det fort gjort. Regner med jeg har gått opp litt ekstra fordi jeg skal ha mensen også.

Dette med å slite med søtbehov når man skal ha mensen, tror jeg veldig mye for min del ligger i hode. "nå skal jeg ha mensen, nå må jeg trøste meg selv litt"

Skal prøve meg på veldig mye grønnsaker til uke, pluss nok med frukt. Vannmelon og ananas, Yess i love it. Blir enda bedre når Norske Jordbær kommer.

Jeg lurer på hvordan man faktisk kan gjøre seg selv så vondt, med å dytte innpå alle disse gale kaloriene. Hvorfor er det ikke en sperre som detter ned?

Men skjønner at jeg er på rett spor igjen, når jeg overhode ikke har lyst på sjokolade mer, men heller frukt:)

Dette var ett lite hjertesukk fra en angrende, forbanna Rina.

Forbanna på meg selv så klart.

Ha en fortsatt fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hòla Rina, du er ikke alene, forrige helg hadde jeg noen kompiser på besøk (vorspiel)

og jeg hadde kjøpt potetgull. Jeg trodde jo at de skulle ete opp mesteparten, men den som satt igjen med all snacksen det var jeg. Greide jeg å se på det? Nei, jeg MÅTTE ete opp alt sjøl, hadde jeg bare hadd vett til å kaste det, men neida, trappa inn alt. Bare å ta seg sjøl i nakken, ny uke nye muligheter, med som du sier, grønnsaker og frukt. Skjønner ikke helt hvorfor nesten alt som er usunt er så forbaska godt. Kan ikke begynne på"potetgulldietten" igjen. Da går det gæli. Dette klarer vi, vet du.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Magan dette klarer vi.

har vært og kjøpt inn litt frukt, å skal kjøpe mer imorgen. her blir det fisk og kylling i alle varianter denne uka, så man kommer seg på rett kjøl igjen.

Imorgen skal jeg komme igang med treninga igjen også. Skal ta med meg pulsklokka og kjøre litt sykkel og elipsemaskin pluss styrketrening. :) Så da er vi på rett spor igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke vekta visste rett idag. var jo forbredt på å ha gått opp, istede ble det 300 gram ned. Så gjett om jeg er glad. :)

Har 1,8 kilo igjen så har jeg gått ned 20 kilo. Ser det målet enda nærmere nå:)

Skal komme meg på trening nå. Skriver mer siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var huset vasket og middagen handlet inn.:)

Idag blir det laks på meg og fiskepinner på gubben. Han liker ikke laks.

Mens jeg vasket og støvsugde idag brukte jeg pulsklokka. På 1 time effektiv jobbing brukte jeg 350 kalorier. Når jeg satt meg ned skrudde jeg av klokka. med den lille turen på butikken ble det 410 tilsammen. Tenkte ikke jeg skulle skrive opp dette som trim, men litt artig og se hvor mye man forbruker på disse dagligdagse tingene. Kanskje det blir morsommere med husarbeide når man ser at man forbruker en del kalorier på det.

Føler nå at jeg har kommet skikkelig igang igjen og det er deilig. var så utrolig godt å være på trening igjen, så tror nok det blie en liten økt imorgen også.

Men nå er det middagslaging snart.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en bra dag, bortsett fra for lite kalorier, men det tar seg vel opp etterhvert. Har vært å shoppa litt til huset idag og 3 nye BH'er til meg. :)

Var innom på stormote butikken idag, men fant meg ingenting jeg kunne tenke meg. Vil liksom vente til jeg kommer meg inn i str 46 nå som jeg kommer meg inn i bukser strs 48. Var hos ei venninne på torsdag å fikk 3 bukser i str 48. En med stretch og to uten, men alle satt bra og jeg fikk de på meg. Er litt lei av en del av klærne i stormote. Det lyser av de på ett vis at dette er stormote. Skjønner ikke hvorfor vi store skal kle oss i store mønstre og bortover striper. Å for ikke å snakke om en del av disse triste fargene. Hvorfor kan ikke jeg kjøpe lyserosa om det er det jeg vil ha. Har vel vært innom dette temaet før, men syntes det er så mye fine klær i normal avdelingene men ikke i stormote. Mye av det blir for store over puppene og rumpa. Men ikke klesbutikkene sin feil at jeg har sånn fasong.

Men uansett så lenge jeg føler det sånn gidder jeg ikke å handle. Har så jeg klarer meg med klær nå til jeg evt har gått ned en eller to størrelser til, å det gleder jeg meg til.

Imorgen skal jeg på trening sammen med ei vennine. Skal prøve å ha ei ny superuke denne uka. Ihvertfall fram til lørdag, må feire en bursdag for minste barnet, pluss at det blir en barnebursdag senere. Har ikke bestemt meg for om jeg skal legge meg på fruktlinja så kan folk evt forsyne seg med pisket krem eller is om de vil. Må vel uansett ha en sjokoladekake, men ikke dermed sagt at jeg trenger å dette oppi kaka og spise opp restene;)

Dette ble ett lite hjertesukk på kvelden fra meg. Skal komme meg i seng snart, sliter enda med å sove ei hel natt etter operasjonen, så begynner å bli sliten.

Men det kommer til å¨bli bra, når jeg kan hive begge krykkene. Har allerede mer eller mindre kastet den ene. Er bare når jeg skal gå langt at jeg bruker begge. Inne bruker jeg de overhode ikke. Så det går framover:)

 

God natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 trimpoeng idag:) Så det og maten går bra. Men sliter skikkelig med disse muskla i den opererte hofta;( Blir dritt sur for å si det mildt. Er evigheter siden jeg sov gjennom en hel natt uten å våkne. Og begynner og bli skikkelig sliten av det. Så nå får de finne på et mirakel snart. Sov sånn høvelig, ihvertfall mer enn nå før operasjonen.

Ellers har jeg ryddet ut masse klær som har blitt for store idag. Nesten to søppelsekker. JIPPI... Det føles så deilig. Har faktisk også godt ned i beina så nå kan jeg bruke størrelse 38-39 istede for 40-41. Så blir morsomt å handle sko etterhvert også. Så en del lyspunkter er det jo i min hverdag.

Har fått mensen idag, så det kan jo være grunnen til at jeg er så ille nå i kveld. Var veldig plaga før operasjonen også, når den kom på besøk.

Men ali ialt må jeg vel si at dette går rette veien, med både trim og mat også kommer nok hofta etter.

Nå skal jeg prøve å legge meg å sove mine få timer, så håper jeg dagen blir litt bedre imorgen:)

God natt alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sovet så gæli til meg å være i natt.

Fikk treningsforbud av fysioterapauten idag. Hun lurer på om jeg har fått senebetennelse i denne sena fra kneet og opp i lysken på innsiden av låret. Så hvis det ikke snart blir bedre blir det vel en runde med kortison...Men, men det blir jo så bra når dette går over.

Ellers er det lite nytt, maten går bra og imorgen får jeg lov å trene litt igjen. Sykle og trene overkroppen. Så da blir det vel noe trimpoeng imorgen. Idag ble det da bare 1,5. Men bedre enn ingenting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag snikveide jeg meg... å har gått ned 600 gram. Men det er jo først mandag som er veiedag, så får prøve å holde ut til da. Har vært hos legen idag, med disse muskla mine, har antagelig senebetennelse, men kan ikke få betennelsehemmede medesiner pga hofteprotesa... Så her blir det å legge på is og spise smertestillende. Jippi. Får bare håpe det hjelper.

Ble lite med trening idag, men får prøve med litt forsiktig imorgen. Dette har så klart første prioritet nå, så får det bare bli som det blir med trening ang slanking. Får prøve heller og kutte inn på litt kalorier, de dagene man er i mye ro.

Men nå får jeg gå å fortsette med litt husarbeide.

ha en fin ettermiddag/ kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten gå tur i kveld, men ikke så hurtig tempo på denne dama om dagen.

Også gikk jeg rett i fella...

Hadde jo ikke mer enn litt over 1000 kalorier når jeg kom hjem. Så først lagde jeg meg mat, stekt egg. Også en yoghurt, også tok gubben fram litt is også klarte jeg ikke å la det være, med nøtter på. Så whooops var man oppi litt over 1900 kalorier. Å det er jo egentlig greit, men hallo 900 kalorier like før sengetid. Må finne igjen moduset med å ikke spise etter klokka ni om kvelden, og det var ikke så godt med is heller. æsj, blir så irritert på meg selv:( Så får håpe at jeg husker denne irritasjonen neste gang... For det kommer nok til å bli flere ganger med sen kveldsmat og gubben tar fram is. Må lære meg atter en gang at jeg skal la sånne ting være, selv om andre spiser det. Får prøve å innbille meg at jeg ikke tåler sukker eller noe sånn;)

Men, men spist er spist, så får man bare håpe engang at man lærer av sine feil.

Nå skal jeg finne senga. God natt, alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har atter engang vært en usunn helg, og jeg sliter skikkelig med å komme meg i rett modus igjen. Her har det vært bursdag ihelga, også klart kake igjen idag. Men etter 1 stykke av de to så gikk resten i søpla og det var jo bra. Men sliter skikkelig med alt nå. Kommer meg ikke på do, vannet hoper seg opp og jeg er kjempe sulten hele tiden:( Så hva skal jeg gjøre for å komme ut av dette her, før jeg reiser på ferie. Noen tanker har jeg gjort meg...

For det første så har jeg vel spist så mye mer enn jeg pleier så derfor er jeg sulten. Så må nok tåle og sulte litt ett par dager. Jeg kan ikke kjøpe inn snop el is til de andre, for jeg klarer ikke å la det være. De får heller ikke lov til å kjøpe.

Jeg må drikke mere vann.

jeg må spise grovt brød.

Og for ikke å glemme jeg må komme igang med skikkelig trening igjen. Selv om jeg ikke kan trene så mye bentrening, så kan jeg trene mage, rygg og armer:)

Dette virker som en god plan, så det er bare å sette den ut i livet. Fra nå!!!

lurer på hvordan man bare kan la alt flyte og gå igjen uten å bruke hode...Skulle nesten tro jeg tenkte med ræva.

Så nå er det slutt atter engang og nå må jeg bare komme meg i rett modus igjen. Kjenner igjen symtomene, når jeg har gått ned så mye at andre begynner og kommentere det, så slapper jeg sååååå godt av også sniker det seg på igjen.

At man enda ikke har lært. Men har vel det på ett vis også, siden jeg faktisk ser det før jeg har lagt på meg alt for mye igjen...Så kanskje det finnes ett håp for meg også. Håp om at denne gangen så stopper jeg det og biter tenna sammen, å finner igjen gleden som jeg hadde tidligere. Gleden over ta jeg mestret det denne gangen. Gleden ved å tenke - 2 kilo i mnd og ikke som nå, som noen utrolig dumme tanker om -5 plutselig har dukket opp igjen. Lurer på hvor jeg tar alle disse dumme ødeleggende tankene ifra. Istede for å tenke Jippi jeg har mestret denne dagen, spist sunt og trent. Så får virkelig legge med i selen igjen og finne gleden min igjen:)

Dette ble ett langt innlegg til meg å være, men godt å få skrevet det ned.

Ha en fortsatt fin kveld og en super uke alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heier på deg, RIna. Heia, Heia, Heia stå på dette skal vi klare og vill vi klare.

 

KJenner meg så godt igjen i det du skriver, har også det slik at har vannskelig for å komme meg inn i gjen i normal gjenge med jenve mellomrom og så når jeg har gått ned litt og begynner å få komplimanger så begynner jeg å slappe av og spiser litt for mye og så sniker kiloene seg på litt etter litt, et ganske kjent mønster for min sin del også.

 

Men nå er det en ny uke og en ny måned og nye muligheter. Skal vi prøve å ha ei uke der vi skriver og veier alt vi spsier?, ofte kan det være en fin måte å komme seg inn igjen på den sunne livsstil.

 

Så flink du var som kasta siste rest av kaka, du er nå allerde på rett vei igjen med at du har begynt å tenke på hvordan du skal klare å komme deg på rett spor igjen.

 

Men dette klarer du, stå på . jeg følger med deg og krysser fingrene for at det vil gå bra med deg fremover.

 

Ha ei flott uke

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen jeg også. Har vært notorisk jo-jo slanker i mange år. Faller gang på gang tilbake til gamle synder, enda jeg VET hva og hvor mye jeg må spise for ikke å legge på meg. Skjønner ikke helt hva som skjer oppi hodet for jeg er fullstendig klar over hvor mange kalorier det er i en potetgullpose f.eks. Vi får støtte hverandre og påvirke hverandre til å klare dette denne gangen.

 

Tenk slanke tanker, godnatt fra Magan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne1

Klem til deg

Nå skal jeg si deg en ting,vi vet alle hvordan du har det,slle sammen her inne,garantert.

Spist er spist,og gjort er gjort.Sett en stor strek over de tankene om at du har sjeia ut,og fortsett med det du skal spise.Ikke tenk på å være ekstra flink,men spis det du skal fullt ut,og unn deg ett par kosemerker når du får lyst på noe.

Jeg har en liten tanke just nå,.tenk deg de som er vanlige folk,som spiser ditt og datt,og som sjelden ofrer vekta en tanke.De får heller ikke dårlig samvittighet om de tar en is,en liten sjokolade,eller ett par kakestykker.det jevner seg ut etterhvert...man skal jo etterhvert bli vanlig...

for å muntre litt opp,..karius og baktus,.de to småtrollene,hva lærte de oss da vi var små? søte saker kun i helgene ;) men ikke midt i uken. Jeg skal i allefall ha den grunntanken i hodet når jeg neste gang får lyst på noe.Ikke sikkert det hjelper,men jeg har nå sådd "frøet" så kan det ligge til spiring.

en ting jeg har i fryseren,..en boks is,jeg vet at får jeg lyst på noe snop,så har jeg den boksen,og jeg kan unne meg ett par hundre gram m god samvittighet.,selv om kosemerker er oppbrukt. Det går på melkerasjon :D

Ha en fin dag,og jeg håper du fikk litt inspirasjon.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode og fine tilbakemeldinger:)

Ja, svart på hvitt så var det opp 1,8 kilo, det er jo til å grine av... Men spist er spist. Så her er det bare å begynne på nytt. Ta en dag av gangen.

Så Eve og dere andre som vil. Nå skynter vi oss sakte framover og får en super måned. Men Vi tar en super dag av gangen:)

Jeg vil jo ikke gjøre dumme ting mot meg selv, men har gjort det nå. Og det var ikke gøy å stå på vekta imorrges. Og selv om jeg vet at en del er vann og det at jeg ikke kommer meg på do, så spiller det ingen rolle for 99,4 var uansett dagens vekt.

Nå skal jeg snart til fysioterapauten også skal jeg trene etterpå. Stå på alle sammen.

Klem fra ri som forhåpentligvis har lært...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært og trent. 3,2 poeng og godt fornøyd med det. Det er jo også en ting jeg har og det er jo at jeg peser ut og tror jeg skal ha 5 poeng hverdag. Også blir jeg rå skuffa når jeg ikke orker det, og da er ikke veien lang til trøstespising om jeg skal kalle det for det. For mange ganger når jeg spiser noe jeg ikke burde så er det rett og slett at jeg ikke tenker meg om... utrolig ikke sant, nesten 100 kilo og glemme hvordan man der ut... Kortidshukommelsen på sitt værste;) Noen ganger så tenker jeg at "jeg klarer og stoppe med denne". Noen ganger går det bra, mens andre ganger så er jo liksom dagen "ødelagt" alikevel, så jeg kan jo bare unne meg litt sånn eller sånn, eller grøss og gru noen ganger begge deler. Så det jeg må jobbe med er rett og slett og bli bevisst på hva jeg faktisk putter i munnen. Pluss at jeg må la være å ødelegge hele dagen , selv om jeg kanskje unner meg en liten is eller noe sånn.

Ja, ja... Nå skal jeg komme meg ut i sola og ha en helt fortreffelig sunn dag.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en bra dag idag:)

Litt sulten, men ikke værre enn at jeg overlevde...

har holdt meg på ett greit kalorinivå, fikk jo trent i morrges. Så idag kan jeg tenke Jippi, har hatt en bra dag:)

Skal komme meg i seng er trøtt som ei strømpe, så god natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt en bra dag igjen:) Har spist fornuftig, men ikke fått mer enn 1 trimpoeng, men det er bedre enn ingen.

I ettermiddag hadde jeg besøk av ei venninne og vi dro og handlet frukt og bær. Så her har vi kost oss til den store gullmedaljen. Å det er jo så godt med vannmelon, jordbær, moreller, plommer og druer. Antar magen kommer til å reagere på den blandinga. Å selv om man spiser mer frukt enn det man burde, så kan man sannelig spise en del når det gjelder vannmelon og sånn, før du har kommet opp i 200 kalorier. Jeg orket ikke å regne ut, men har tatt sånn ca det jeg tror jeg har spist.

Snikveide meg idag, og vekta viste -1,5 kilo mindre enn igår. Men det er jo mandag som gjelder, så får håpe at det har forsvunnet mer innen da.

Vi skal på "hytta" til helga, men har ikke tenkt å ta av. Skal snakke med gubben om det, før vi går og handler til helga. Vi har hatt en lei uvane med å dra med oss alt for mye snop når vi reiser dit, men håper han skjønner at vi ikke skal gjøre det denne gangen.

 

Men nå har jeg noen småtroll som skal i seng, så ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag står badelnad for tur. Selv om jeg helst ville ha vært ute i det nydelige været vi har her nord, så får man vel ofre en dag, så unga får badet litt. Savner virkelig en bystrand her i Bodø. Skulle vi reise til Geitvågen, måtte vi ha tatt bussen 06.50 i morrges og det fristet ikke så mye...

Håper jeg får svømt en del jeg også, er spent på hvordan hofta blir etter svømminga. Sliter enda med å sove skikkelig, så begynner og bli skikkelig sliten. Men håper det snart ordner seg så jeg får sove. Holder foreløpig humøret oppe:)

Får prøve å sove litt i helga, når vi er på "hytta" ser vi omtrent ikke unga i det hele tatt, så da får jeg prøve å sove litt i sola da.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...