Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Gjest SofaQueen

Gratulerer med stort barn - tenåring og greier....

h070.gif

Flott at ryggen er bedre, ta det pent med trimmen slik at du ikke blir værre igjen!

 

Jeg gjør alt jeg kan nå for å se 8 tallet til jul - det blir en stor seier for meg! Det vil altså si 6 kg ned før jul, og som du sikkert har lest, sitter de limt fast på meg! Men, jeg er i siget!

 

Har trimmet litt ekstra både mandag og igår (10 km på ergometersykkelen) - håper på å brenne litt flesk der. Skal prøve å sykle til trondheim før jul (500 km på trimsykkelen) Har bare 440 km igjen!

 

Er det noen som vil joine meg på veien til Trondheim?

 

Klem - genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Det der var jo kjempe lurt genialt:) Har ikke trimsykkel hjemme, men varmer gjerne opp på sykkel på treningssenteret. Skal begynne å skrive opp hvor mye jeg sykler hver gang. Så får vi se hvor langt det blir:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Min sykling blir stort sett på spinningsykkel så litt vanskelig å måle men kan jo spørre dama om hun vet ca hvor langt en sykler på en spinningtime. Og hvis hun kan komme med et godt svar vil jeg også gjerne være med ;)

 

Jeg ønsker oss derfor LYKKE TIL!

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tenåringen. Er alltid så koselig når det er bursdag.

Så bra at ryggen er blitt bedre. Måtte det bare vare.

Uvær ja. Det er jeg fasinert av selv men når jeg legger meg for å sove for natten så liker jeg at det er rolig rundt meg.

Er så ille med den snirkinga i husveggene.

Håper dere får en fin bursdagsfeiring.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med tenåringsdatter. stor stas det da, både for henne og deg :D

 

stilig med skikkelig uvær ja. men jeg har stor respekt for kreftene som er i sving... var ute i skauen søndag, skikkelig rufsevær med vind og regn. deilig. liker sånt jeg. har regntøy, da. ellers nytter det ikke ;)

 

ha en flott kveld rina. dessverre kan jeg ikke joine dere i veien mot trondheim, har ikke stillestående sykkel - kun sånn som beveger seg utendørs :) men jeg kan jo være duskedame ved målstreken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, duskedame høres bra ut hyfsan:)

Ble ikke trening idag heller. tar det litt kuli med ryggen til jeg har vært hos legen. her blir det feiring i flere etapper. Valgfri middag til damen idag, å hun valgte baktpotet med masse tilbehør. Så da kunne jeg plukke det som gikk an for meg også. lagde en stor salat ved siden av. Imorgen er det jente bursdag og på søndag familiebursdag. Så da må det vel være bra:) Nå er hun og ei venninne på party da. Har hatt noen småtroll på døra idag, jeg er utrustet med litt sjokolade.

Skal kle på meg og gå en tur nå, hadde jeg tenkt. Regner og blåser ute, men det bryr ikke Rina seg om. Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig skjønt pointen med å spise det man skal og ikke minst få nok søvn. Vet bare ikke hvordan jeg skal få til det siste. Sover enda urolig etter operasjonen, inatt var den faktisk halv fire før jeg sovna skikkelig. Sov 3 timer opp med unga, sove litt på sofaen og hele dagen har egentlig vært helt ræva. Endte så klart med meg i isbøtta...Grrrr. Blir så forbanna på meg sjøl. Så skal få imeg nok her etter...selv om jeg ikke er sulten. Skal til legen imorgen å må ta opp dette sove problemet mitt. Har ei venninne som er sykepleier, hun syntes det er rart jeg ikke har blitt smertefri til nå. Men har enda ikke hatt en sånn dag på jævl...lenge nå. Noen dager er bedre enn andre, men aldri bra.

Sorry, må bare få ut frustrasjonen min. Det kommer sikkert til å hjelpe på;)

Spiste ikke så mye is, så har nok ikke oversteget kalorigrensa, men hvorfor gjør man sånn mot seg selv da? Hvorfor klarer man ikke å la det være? For jeg vil jo gjerne ned 6 kilo til , til jul. Man lærer vel litt hver gang, og denne gangen klarte jeg og stoppe før jeg hadde spist for mye. Slett ikke værst til meg og være.:D

Nei, skal prøve å komme meg i seng. Ha en god natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen er litt bedre enn igår...Sovet noen flere timer, men er enda trøtt... Håper jeg våkner utover dagen. Skal til fysioterapauten og til legen idag. Så får vi høre hva han har å si. Vet ikke om det blir noe trening idag heller. Men får se. Har ikke tenkt å falle i noen kalorifelle idag. For det er ikke verdt det. Men må spise litt mer enn de forrige dagene. Nei, må komme igang på morrakvisten.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Først og fremst skal du ikke være så streng med deg selv. Å leve med smerter, smerter som mer eller mindre er der hele tiden er forferdelig tungt! Man blir ofte sur og utålmodig av det. Og så går det ut over søvnen. Jeg er akkurat ferdig med den verste nattevåken med ungene. De gangene jeg prøvde å slanke meg mens det sto på, sprakk jeg ofte de dagene jeg ikke hadde fått nok søvn. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg tror jeg er trøstespiser når jeg er sliten og i underskudd på søvn. Jeg føler meg ofte kvalm og får en sugende følelse når jeg sover for lite, kanskje det er derfor du også havner med isbøtta i fanget?

 

Men, du stoppet før du spiste mer enn du hadde godt av! Det er faktisk en seier i seg selv. Is er dessuten ikke det verste man kan spise, når man først skeier ut!

 

Og ikke minst - dette er en fantastisk erfaring. Du tenker masse over hva som skjedde og hvorfor, dvs at du øker bevisstheten rundt deg selv og kostholdet ditt! Det er jo kjempebra!!!!

 

Men du har rett, skal vi klare 6 kg til jul, kan vi ikke havne med isbøtta eller andre fristelser alt for ofte! Ta med deg lærdommen din og så prøver du å handle anderledes neste gang!

 

Håper du får hjelp av legen, jeg føler virkelig med deg der du går rundt med smerter!

 

Stor klem fra skravla (du vet, nicket er ikke tilfeldig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen inne på tråden min. :D Jeg er enig med skravleHege ;) Du må ikke være så streng med deg selv. Og du er flink uansett hva du selv mener. Når du klarer å tenke så konstruktivt om hvorfor du ender opp med isbøtten, så ja, du er veldig bevisst og du overdrev jo ikke. Jeg synes du er kjempeflink.

 

God bedring med rygg og hofte, håper du snart blir fri fra smerter!

 

Håper du får en fin torsdag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei Rina, føler virkelig med deg som får for lite søvn. Har du prøvd en kopp aften-te (helsekost) før du legger deg? Blir varm og søvnig! Eller valerina natt - (meny, helsekost etc.)

 

Avspenningsteknikker er også virkningsfullt. Legg deg og konsentrer deg om å puste dypt inn og ut av nesen, kjenn luften langs ryggraden og ned i magen og løft navlen opp mot taket før du puster ut, tell nedover fra 11 og opp igjen. En gang for hver pust. Hvis du kommer ut av det, starter du på nytt. Hvis andre tanker dukker opp, legger du disse til side i hodet ditt og konsenterer deg om pusten. Det virker for meg. Jeg sover ikke dårlig, men egentlig for lite. Trenger lite søvn, men bør sove mer enn jeg gjør. Igår sovnet jeg ca. 23.30 og våknet spill våken kl 3. Da hadde jeg lyst til å stå opp og bake etc., men jeg besinnet meg og lå og gjorde pusteøvelser og våknet ikke før klokken ringte 6.30. Et forsøk verdt!

 

Synes ellers at du takler utskeielser på en bevisst måte, det tar tid å lære seg å mestre alle situasjoner/kriser på en ny måte. (Ikke som tidligere hvor ihvertfall jeg kastet meg i kjøleskapet, fordi løpet var kjørt allikevel!!)

 

Nei, dette går bra - ta tiden til hjelp!

 

Klem Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøket hos legen ga meg akkurat samme svaret som før....Vær tålmodig....Hallo, har jeg ikke vært det da? Men skulle få meg en time til kiropraktor for å få ryggen på plass, så får bestille meg en time. Fikk mer smertestillende og en form for sovetabletter som ikke er avhengighetsskapende. Jippi. Men, fikk skryt for treninga mi. Så hofta må jeg leve ei stund til med. Hvis jeg ikke ble bedre skulle jeg prøve en annen form for smertestillende som også var litt antidepresiv. Håper jeg slipper det da. Legen sa at det var ikke rart om jeg evy var litt deppa da, men vil jo svært gjerne ikke ha tabletter for det. Kroniske smerter kunne også gjøre det sånn at, selv om man ble bra, så kunne smertene bli værre fordi kroppen over lang tid hadde vendt seg til å ha smerter. Kanskje jeg trenger antidepressive alikevel...

Neida, man får bare fortsette der man er og håpe på det beste:)

Maten går vel rimelig ok idag, sikkert spist litt lite, men har vært en stress dag. Så skal spise skikkelig kveldsmat ihvertfall. Jeg skal på SU-møte mens de har jente bursdag her. Holder på å ordne det til nå. Håper de spiser opp snopet, alt sammen, ellers tror jeg det går i søpla...Sikkert like lurt;)

ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Du er jo helt utrolig flink å trimme!! Jeg blir bare helt imponert :) Og så jeg som er stolt fordi jeg har begynt på mitt andre trim tre, lol. Lurer på hvormange du har :)

 

Gratulerer med kjempeflott nedgang denne uken. Og så må du ha god bedring, med både rygg og hofte.

 

Tusen takk for innleggene på tråden min, det er kjempekoselig å høre fra deg :)

 

Håper du får en fin kveld

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for du har vel sørget for at det ikke finnes rester i huset, sant rina?? flinke jenta, det har du sikkert.

 

det å ikke få sove skikkelig er bare helt pyton. jeg har insomnia i perioder selv, og mye avbrutt søvn. noe skikkelig dritt. og smerter... ja, det kan ta knekken på den beste. om du har en lettere depresjon, så er ikke det det minste rart. om legen din tenker antidepressiva kan hjelpe deg, så kan du jo vurdere å prøve det i en periode. trenger ikke bli noen fast følgesvenn resten av livet, akkurat. men du har hatt det tøft etter det jeg har lest her. antidepressiva sørger jo for balanse i hjernens signalstoffer, serotonin bl.a. har man for dårlig sertonin-nivå, så blir man depressiv. hjernens kjemiske balanse er hårfin, og påkjenninger kan føre til ubalanse. men da finnes det hjelp å få.

 

stå på videre du rina. synes det virket som du hadde bra kontroll i isbøtta den dagen, jeg. vær stolt av det, og nå skal du gå videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen:)

Gikk rimelig greit med snopet som var igjen...Smakte litt, men ikke mye. Resten er borte. Eldstemann fikk i oppgave å gjemme det.

Biggirl jeg holder på med mitt 11 tre med trimpoeng, å det er jo bra:)

Idag skal jeg passe nevøen min for første gang. Blir morsomt hvis han ikke bare hyler da. Mora har gjort han helt avhengig av henne. Så han liker ikke nye folk så veldig. Hun har også begynt å fore han med sjokolade, lakris brus osv...Han er så vidt over 1 år. Skjønner ikke at det går an. Men sånt noe får han ikke hos tante. Her er det frukt og brødskive han får. Og vann eller melk. Må snakke med hu om det...Men føler på ett vis at det ikke er mitt bord.

SU møte varte og rakk igår...Sju lange og sju breie. Hele 3 timer.

Er mye bedre i ryggen idag, har sovet godt så dette blir nok en fin dag:) De to som bor hos faren kommer også innover idag, så når gubben kommer hjem imorgen kveld er vi fulltallig igjen. Gleder meg til han kommer hjem.

Ha en fin dag alle sammen. Husvasken roper....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg, hva er det du forteller. En ettåring som får masse snop hos moren? Hvorfor i all verden vil moren gjøre noe slikt? Det lureste man gjør er å holde snop og alt søtt borte fra barnet til det en dag oppdager det selv. Men det er så avgjort for sent der i gården. Det er i hvertfall flott at du forstår hva han trenger. Kanskje hun burde fått et par hint, hun moren? Nei, det er ikke noen lett sak, man føler man ikke burde blande seg, men helt alvorlig, det går da ikke an??? Eller er jeg veldig gammeldags nå?

 

Uansett rina, lykke til med småen, og ønsker deg en fin fredag og en riktig god helg.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Titter innom for å ønske deg en strålende og sunn helg :)

 

11 Trimtre? Wow, for håpe jeg også kommer dit en dag. Foreløpig blir jeg kjempefornøyd visst jeg klarer å fylle tre nr. 2 til jul.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å forstå motivet bak å proppe en ettåring med godis. jeg har sett sånne små, de har munnen full av melkesjokolade - du ser det på fargen på boblen med spytt som kommer ut. klart de får en tidlig erfaring på at søtt = godt!!

 

det er kaldt ute her jeg bor, og det er det kanskje hos deg også rina? du må ha en fin helg med mann og børn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært husmoremne nr 1:)

Barnevakt, renholder, baker, matlager... Holder enda på. 1åringen fikk brødskive med leverpostei, litago yoghurt og middag hos tante. Sovna i vogna gjorde han også på tur 2. Han bruker visst ikke å gjøre det. Ja, hun fikk hint...Han har ikke fått noe usundt hos meg sa jeg. Men det var kjempe koselig å passe han. De har bodd i Svolvær noen måneder så har ikke blitt kjent med denne lille skapningen noe særlig, men håper det retter på seg nå som de bor i Bodø igjen:)

Så dagen har vært travel, men koselig. Må få unna baking til søndagen og familie selskapet idag, da jeg ikke rekker det imorgen. Så har snart lagd en iskake og sjokoladekake. Så blir det vel en del frukt satt fram. Har lagd kjøttkaker til søndag. Gubben bestilte det. Vasket litt hus osv.

Mulig jeg skal være med ei venninne en liten tur på byen idag, får se. Blir bare brus på meg da. Drikker ikke når unga er her.

Nei, får begynne på det kjedligste med hele bake greia og det er oppryddning.

Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med alle her jeg også... fòre en ett-åring med snop og brus...???!!! Er ikke rart det er overvektige og unger med diabetes her i landet. Og tenk bare på tennene til ungen....Du får finne på en glup måte å komme inn på temaet sunn mat og smårollinger på. Enn faren?? Kan ikke han ta tak i saken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Blir helt rystet jeg, fore småbarn med sjokolade!!! På nyhetene idag sa de at undersøkelser viser at diabetes 2 også kan relateres til barn som tidlig har fått søtt! Hvorfor får man barn hvis man skal ødelegge dem og gjøre livet til en plage?

Man har da ansvar for sine handlinger! (Jeg har ikke barn!)

d075.gif

Ellers må du ha en fin helg Rina, og kose deg skikkelig!

 

Klem Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt sjokket jeg Rina, er det virkelig noen som forer en ettåring med sjokolade?

Vi begynte riktignok å gi vår yngste lørdagsgodt da han var ca 1,5 år men det var fordi broren på 3,5 fikk. Men det var slettes ikke hver lørdag de fikk sjokolade.

Nå er det godteri hver lørdag, men sjelden får de brus eller saft. Og takket være Spartacus og en mor som har lagt om kosthjoldet så er de veldig opptatt av hva som er bra for kroppen.

Jeg hadde forresten minstemann på 4,5år med meg og gjorde helgehandelen i dag. Han spurte ikke en eneste gang om å få noe, og hyllene med sjokolade og godteri tror jeg ikke han la merke til;)

 

Ha en riktig god helg, med eller uten lørdagsgodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å hilse på. Ja det er synd at så små barn blir foret med søtsaker. Mine barn fikk vente med sånt. Der er jo heller ikke bra for de heller. Også da med tanke på matlysten til disse små. Godt du er streng der da.

Håper at alt er bra med deg og dine og at kvelden din blir flott.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...