Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Pilates ble det ikke...da gubben aldri kom seg avgårde. Men har vært og gått en tur og hittil 1,9 poeng idag. Skal på trening sammen med venninna mi etterpå på også, så trim blir det idag:)

Har vært å kjøpt inn ribbe og pinnekjøtt til jula, +++. Skal begynne med juelbaksten denne uka. Det som kan fryses ned ihvertfall. Ble styrketrening ved siden av dette her da det ble tungt å bære. Å, enda ble det ikke så tungt som det jeg faktisk har gått ned i vekt. Så ikke rart knær og hofter har protestert før.

Dette er første gangen på flere år at jeg ikke er helt ødelagt i hofta når jeg har mensen. Så håper det betyr at hofta er i bedring. Er veldig bra akkurat nå, så håper det bare tok lengere tid enn de sa. JIPPI:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til :) Pilates? Gud du er modig, prøvde det en gang jeg og gav opp. Det er jo virkelig å putte kroppen i stillinger jeg ikke har muskler til å klare å holde.... og så bli der en halv evighet...

 

Nei her har du mange misunnelsespoeng fra meg...

 

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Rina, så morsomt at du har gått ned, også med mensen, det tror jeg har skjedd bare en gang med meg. Enten står man stille eller så går man opp. Kjempeflott at hofta er bedre også....

 

Grattis igjen fra Magan

 

031.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og veldig fortjent, selvsagt :) det er jo bare helt utrolig at du er 25 cm mindre i midjen. selv er jeg 90 cm nå, og jeg kan ikke huske om jeg noensinne har vært 80 eller under. så synes den helsestatistikkbiten er en smule urettferdig. jeg er ganske rett opp og ned, har aldri hatt noen midje å snakke om. så forutsetningene for å komme under 80 når man er 176 og kraftig bygget er dårlige. jaja, syt og klag :)

 

håper du fikk skikkelig motivasjon for å fortsette og stå på videre inn i julestria nå, rina. heier på deg, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood morning alle sammen:D

Var så trøtt igår, at jeg ikke kom meg på trening. Men har til gjengjeld vært på spinning nå på morrakvisten. Pluss litt styrketrening. Så 4 poeng hittil idag:)

Klarte å reise meg på spinninga nesten alle gangene, klarte ikke det sist for 1 år siden. Så det er fremgang.

Idag går startskuddet for julebaksten. Ei venninne og jeg skal bake sammen.

Idag blir det kranskakestenger, sarah bernard og nøtte topper. Har faktisk ikke tenkt å smake. Så håper jeg klarer den da.

Nei, må sette en brøddeig. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg lurer litt på hvorfor du skal bake mange fete småkaker. Er det pga resten av familien? Selv skal jeg hjem til mamma og pappa til jul og der blir det mye mindre småkaker enn vanlig. Pepperkaker til ungene, kromkaker til mamma og havrekjeks, men ellers satser vi på hvetebakst som det er mindre sukker i enn i småkakene. Har aldri vært så veldig begeistret for alle småkakene uansett, så det blir ikke noe stort savn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Rina,

 

Er inne og leser hos deg hver dag, men ikke så flink å kommentere og bidra selv.

Syns du er kjempeflink. Det går ikke helt som eg vil for tiden, for det står ganske så stilt hos meg.

Bare lurte på hva julekaker du lager nå som kan fryses. Tenkte og eg ville starte snart ser du :-)

 

 

Pilates ble det ikke...da gubben aldri kom seg avgårde. Men har vært og gått en tur og hittil 1' date='9 poeng idag. Skal på trening sammen med venninna mi etterpå på også, så trim blir det idag:)

Har vært å kjøpt inn ribbe og pinnekjøtt til jula, +++. Skal begynne med juelbaksten denne uka. Det som kan fryses ned ihvertfall. Ble styrketrening ved siden av dette her da det ble tungt å bære. Å, enda ble det ikke så tungt som det jeg faktisk har gått ned i vekt. Så ikke rart knær og hofter har protestert før.

Dette er første gangen på flere år at jeg ikke er helt ødelagt i hofta når jeg har mensen. Så håper det betyr at hofta er i bedring. Er veldig bra akkurat nå, så håper det bare tok lengere tid enn de sa. JIPPI:D:D[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Rina' date='

 

Er inne og leser hos deg hver dag, men ikke så flink å kommentere og bidra selv.

Syns du er kjempeflink. Det går ikke helt som eg vil for tiden, for det står ganske så stilt hos meg.

Bare lurte på hva julekaker du lager nå som kan fryses. Tenkte og eg ville starte snart ser du :-)[/quote']

 

Det meste kan faktisk fryses. Men skal, bake kransekakestenger, sarah bernard og nøttetopper idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg lurer litt på hvorfor du skal bake mange fete småkaker. Er det pga resten av familien? Selv skal jeg hjem til mamma og pappa til jul og der blir det mye mindre småkaker enn vanlig. Pepperkaker til ungene' date=' kromkaker til mamma og havrekjeks, men ellers satser vi på hvetebakst som det er mindre sukker i enn i småkakene. Har aldri vært så veldig begeistret for alle småkakene uansett, så det blir ikke noe stort savn.[/quote']

 

Hvorfor jeg baker fetesmåkaker? Fordi jeg har lyst. Baker det som går her i huset og lar det andre være. Har tenkt å kose meg i jula også med litt småkaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke å såre deg, men jeg er redd for at det er lett å få en negativ jul dersom man utsetter seg for for mange fristelser. Jeg er stort sett flink til å takle fristelser, men dersom jeg utsettes for mange hele tiden er det mye lettere å sprekke. Er enig med deg at du skal spise småkaker i jula dersom du har lyst til det. Dersom det er en viktig del av jula for deg skal du ikke kutte det ut. Selv er jeg nok mer opptatt av å beholde det gode pålegget. Mamma lager kjempegod sursild, tomatsild og italiensk salat i jula. I tillegg kommer sunne pålegg som juleskinke og bayonneskinke/hamburgerrygg. Jeg skal unne meg sånne ting i jula, men det er først og fremst fordi jeg ikke er så glad i kaker. Det er vel ikke helt sant, for jeg kan godt spise masse småkaker og synes det er godt, men det er vel heller sånn at jeg ikke vil savne småkakene, men jeg ville savnet det gode pålegget og den gode maten ellers.

 

Min mor er kjent for å lage god mat, men dessverre har hun tendens til å bruke mye margarin når hun lager mat. Vi skal være der i 3 uker, så jeg må nok ta min del av matlaginga ellers så kommer jeg til å legge på meg masse i jula. Er ikke opptatt av å gå ned i jula, men ønsker å holde vekta. Det betyr bla. at turskoa skal være med i kofferten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du er begynt m baking....snuser.mmmm.julesteming :))

Sist jul bakte jeg ikke noe ting,ungene var til pappaen,og jeg dro med min rest-familie hjem til min mamma og pappa.Der hadde mamma og pappa laget ei koselig jul.

Denne jula skal jeg bake en del,vi venter eldste søster til min mann på besøk,og det gleder jeg meg masse til.De bor på vestlandet,og tar turen nordover.

 

Jeg venter med baking til siste sekund...ellers blir det liksom borte ......

Hvem som av og til henter ei kake eller to....??? må være de undergjordiske,for ingen andre lurer seg :)))

Enig meg medchen....pålegg er viktig,men det er lefser og sarabernard også :)))

Husker for noen år siden jeg bakte dem....da dem var nye på bakefronten....de ble borte før de var ferdig nesten,jeg måtte lage ny porsjon .

Alle er glade i dem.

Ha en fin dag Rina,

klemm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei rina.

 

Jeg vil bare si at man får si som GR har sagt, det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår som er så ille, det er det man spiser mellom nyttår og jul. Har selv tenkt å lage alt det jeg vanligvis lager. Forstår deg også metchen, tenker på det selv. Men nå når jeg har begynt å trene, har jeg tenkt å benytte meg av morgentrening så ofte som mulig i desember, og slik klare å holde moralen oppe. Jeg er heldigvis slik at trener jeg, klarer jeg også å være flink med mat. :) Men i julen kommer jeg til å kose meg meg julemat og delfiakake!!! og sjokoladerisboller!!! og diverse småkaker, nøtter, rosiner og ikke minst vørterøl. :) Det jeg skal prøve å være flink med er å ikke begynne lenge før jul, slik jeg har gjort før. Julekos skal være forbeholdt julen, fra lille julaften til og med 1. nyttårsdag. 2. januar er det salat, salat, vann, vann, salat, gulrot igjen.....:)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du er begynt m baking....snuser.mmmm.julesteming

Sist jul bakte jeg ikke noe ting' date='ungene var til pappaen,og jeg dro med min rest-familie hjem til min mamma og pappa.Der hadde mamma og pappa laget ei koselig jul.

Denne jula skal jeg bake en del,vi venter eldste søster til min mann på besøk,og det gleder jeg meg masse til.De bor på vestlandet,og tar turen nordover.

 

Jeg venter med baking til siste sekund...ellers blir det liksom borte ......

Hvem som av og til henter ei kake eller to....??? må være de undergjordiske,for ingen andre lurer seg

Enig meg medchen....pålegg er viktig,men det er lefser og sarabernard også :)))

Husker for noen år siden jeg bakte dem....da dem var nye på bakefronten....de ble borte før de var ferdig nesten,jeg måtte lage ny porsjon .

Alle er glade i dem.

Ha en fin dag Rina,

klemm :)[/quote']

 

 

Spørsmål til Janne: Hva er sarabernard? Aldri hørt om. Muligheter for oppskrift? :)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg baker til selskapene vi skal ha. da er folk som regel så leie av småkaker at jeg heller pleier å bake en dessertkake. den går unna så jeg trenger ikke bekymre meg for rester i alle fall :) hender vi får noen småkaker av svigermor, men de blir ikke spist i jula. min erfaring er at småkaker smaker aller best før jula kommer skikkelig i gang.....

 

sara bernard er en sjokoladekake - liten, rund og med trøffelfyll, om jeg ikke tar feil. vi snakker om en skikkelig feit liten kake her altså :) om du googler, kommer det oppskrifter.

 

men når det gjelder jula og juleforberedelsene får enhver finne sin vei. og skulle det bli altfor mye, så er det jo bare snakk om ei uke hvert år. for meg blir det faktisk vel så viktig å være varsom i ukene før jul. kan skje mye mer skade da enn i den lille juleuka.

 

ha en fin kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah Bernard er gamle oppmalte kaker og wienerbrød som er kommet tilbake fra bakern, og så har han tatt dem og malt dem i en stor kvern sammen med sukker og kakao og en del e-stoffer. Så steker han dem på nytt slik at muggen stekes bort og legger de i små former og tar sjokoladeglasur over og selger dem på nytt... før de gamle kommer tilbake igjen osv....

 

Lyst på disse nå????

 

e025.gif

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bakedag over og vel så det...Tror jeg skifter navn til den standhaftige Rina. Smakt 1/4 kake av 3 sorter for å sjekke om de smakte som de skulle og det var det hele. Venninna mi datt opp i både det ene og det andre, å kunne ikke skjønner at jeg klarte å la være...Men det gjorde jeg:)

Genialt mine kaker er ikke mugne for å si det sånn... Å, syntes det faktisk er greit å kose seg engang imellom også med noe spiselig.

Har tenkt å kose meg mest med mat i jula og skal prøve å trene litt innimellom, så ikke vekta viser 5 kilo opp dette året også. Husker hvor lei meg jeg blei ifjor etter jula, så tar fram den følelsen litt nå, som juleforbredelse for meg selv.

Ellers har jeg også bakt Ingers rugbrød idag. Så nå har jeg til litt ut i desember.

Skal innom å lese litt hos dere angre også:)

Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mugne sorte wienerbrød og e-stoffer, selvsagt. malt opp og tilsatt enda verre ingredienser. jeg kjøper ikke det bildet der, jeg altså :) har sagt det før. jeg ser for meg sara bernard akkurat slik de er, men det betyr ikke det samme som om jeg har lyst på dem.

 

og kakene dine, rina, de får ikke mugg. regner med at du tror på omsetning av dem i jula sånn at du ikke har "fuglemat" utover nyåret. sånn var det med julekakene hjemme hos oss. mamma trodde fullt og helt på de 7 slag. ingen bønn. hun bakte og bakte. jeg leste til tentamen som regel på den tiden, hadde ikke tid til å være med. kakene lokket med duft og synsinntrykk, der de lå på risten til avkjøling. ååååå, hvor sugne vi var, pappa og jeg. men nei, der var smekk på lanken og klyp i poten: ikke tale om!! de skulle være til jul. så vi ventet og ventet... jula kom, vi spiste og etter 2 dager var vi bare så matleie og trøtte hele kakefatet. "inn-og-ut-kaker" ble de døpt. fattigmann, goro, smultringer, serinakaker, sirupssnipper, tyske skiver, kokosmakroner. det eneste som gikk unna var delfiakake og sjokoladetoppene med japansk ris inni. så den triste skjebnen de øvrige kakene fikk var fuglemat da mamma omsider ga opp en eller annen gang utpå nyåret.

 

jeg må le når jeg trekker frem dette juleminnet. konklusjonen er jo at kakene smaker best før jul, av en eller annen grunn. jeg er ikke glad i sånne tørre kaker i det hele tatt, som jeg vel har skrevet her. så meg frister de ikke. men til gjengjeld er det sikkert andre ting som frister.

 

ha en fin kveld rina. du har stått på som bare det i dag, det er helt tydelig. synes det er fint at du har bakt ingers rugbrød også. jenta si det.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...