Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Hørest ut som om du har hatt ei fin helg, og at du har kost deg sammen med tante ungen din, håper selskapet i dag gikk bra og at du har kost deg.

 

Helt forferdelig at unger helt ned i den alderen kan få slik mat, men desverre så er nok dette tilfelle flere plasser, men selv syns jeg det er helt forkastelig. Jobber bevisst med dette i bh, med blandt annet å tenke over hva vi gir barna i forhold til bursdagsfeiringer og slike ting. ( på småbarn der jeg jobber så er det frukt som er kosen ).

 

Jeg for min sin del, har hatt ei fin helg, men en møkka helg når det gjelder mat :)

Har nå fått bevisst at min viljestyrke ikke er så sterk som jeg trodde den var.

 

men nå er det ny uke med nye muligheter. I morgen er det min kursdag igjen, blir nok ikke det resultatet som jeg hadde håpet på, men, men slik er det bare av og til.

 

Ha ei flott uke og så skrives vi

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar
Gjest MyeMindre

Hvordan går det med deg? Har du hatt en fin helg! Håper det!

 

Tenkte jeg skulle ønske deg lykke til med veiedag i mårra, krysser fingrene for like fin nedgang som forrige uke! Du er jo kjempeflink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva et trimtre er.Ser det er bilde av et tre med 14 epler i kursbok . Betyr det at et trimtre er oppnådd når man har fått 14 trimpoeng?

 

Jeg har i likhet med deg begynt å tenke på hvordan jeg skal klare jula. Skal hjem til mamma og pappa i jula og jeg vet at der er det masse kaker. Må nok ta en liten prat med mamma og det på forhånd. Vil jo at barna skal få litt kaker i jula, men håper det ikke vil stå sjokolade osv framme. Har en sønn som begynner å blitt for glad i godteri så vi har bestemt oss for at det skal strammes kraftig inn. Kun hver lørdag. Har blitt for mye isspising utenom det de siste månedene. Han må lære at det er slutt på det nå. Da blir det viktig at det ikke står godteri framme hele jula.

 

Selv er jeg nok mest opptatt av middagsmaten. Mamma er ikke kjent for å lage mager mat. Må nok prate litt med henne om det siden vi skal være der i tre uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Jeg lurer litt på hva et trimtre er.Ser det er bilde av et tre med 14 epler i kursbok . Betyr det at et trimtre er oppnådd når man har fått 14 trimpoeng?

 

Jeg har i likhet med deg begynt å tenke på hvordan jeg skal klare jula. Skal hjem til mamma og pappa i jula og jeg vet at der er det masse kaker. Må nok ta en liten prat med mamma og det på forhånd. Vil jo at barna skal få litt kaker i jula' date=' men håper det ikke vil stå sjokolade osv framme. Har en sønn som begynner å blitt for glad i godteri så vi har bestemt oss for at det skal strammes kraftig inn. Kun hver lørdag. Har blitt for mye isspising utenom det de siste månedene. Han må lære at det er slutt på det nå. Da blir det viktig at det ikke står godteri framme hele jula.

 

Selv er jeg nok mest opptatt av middagsmaten. Mamma er ikke kjent for å lage mager mat. Må nok prate litt med henne om det siden vi skal være der i tre uker.[/quote']

 

Hei,

 

om du har arbeidsbok på nett og fører trimpoeng der så blir et eple til "gull" og får tall i seg for hvert 7. trimpoeng.... Hva som skjer etter at et tre er "brukt opp" vet jeg ikke.

 

Enig i at jula er en utfordring, men har bestemt meg for å kjøre hardt, ingen kaker, ingen godter og minimalt med middagsting og ingen saus. Ellers skal jeg hamstre salatingredienser og knekkebrød før jeg står på min mors dør. Er "heldig" for min mor har sukkersyke så er ikke så mye kaker i huset uansett.... :)

 

Ha en fin dag!

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

Har rett og slett ikke hatt tid til å være her inne i helga.

Lørdag var jeg på jobb, så hjem for å gjøre det koselig til gubben kom hjem fra ferie. ordna og stæsja. Lage hjemmelaga pizza også på flyplassen. Veldig koselig å få han hjem igjen. Fikk et nydelig armring i hvitt/gult gull og diamanter på. Å en kjempe stilig skinnjakke. Den tilsvarer størrelse large her i Norge, men den smatt på. Så ganske slank ut i den også:)

På søndag var det ordning til selskap og gjennomføringa. Det var koselig å alle fornøyd. Jeg har gått opp 800 gram siden forrige mandag, uten at jeg helt skjønner hvorfor. Følte selv jeg har vært ganske flink. Men har vært ei uke med veeeeldig lite trening. Så kanskje det ligger der. Skal på trening i ettermiddag og er spent på hvordab hofta blir. Har selv med sovtabletter sovet dårlig pga smerter. Så kanskje det er trening som må til.

Men nå er det middagslaging, ha en fin ettermiddag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er fordi at du sover dårlig at du ikke får noe sus på vekta?? De sier jo det de lærde, at den som sover for lite er i gjennomsnitt mere overvektig enn de som får nok søvn?? Kan hende, ikke sant??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det gamle stående? slik at det blir en skog til slutt?

 

S

Nei gid det hadde vært så vel. Kanskje G.R skulle tenkt på det?? Hadde vært morsomt å fått sett alle trærne. Det står bare skrevet trimpoengtre nr. under treet etterhvert som du får nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig vært på trening:) 4,4 poeng idag. Godt å trene. Men har spist alt for lite idag og gikk i kjeller'n på slutten. Så her er det bare å få opp kaloriinntaket. Imorgen tror jeg det blir badeland sammen med gubben på formiddagen. Å det er jo god trim.

Nei, får finne meg litt mat er kjempe sulten. Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta vare på deg selv nå, jente. nok mat. viktig det!! gratulerer med vektnedgang. all nedgang er bra vet du.

 

legg inn en link med det armbåndet ditt, da.. kunne tenke meg å se det. snill mann du har.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømming er god trim:) 5,9 trimpoeng ble det etter turen til badeland idag. jeg og gubben har vært å svømt, lekt og slappa litt av i boblebadet. Kjempe koselig og deilig. Skriver mer siden, middagslaging....igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kveld og snart i seng. Er helt matt etter svømminga tidligere idag.

Fiskeboller i karrisaus, kokt potet og masse gulerøtter til middag idag.

Har vært å kjøpt meg en ny genser idag. Faktisk på feitavdelinga på Kappahl. Den var kjempe fin, skal spares til jul. Str 44/46 satt kjempe fint. Rød med hvit skjorte inni. Den kan brukes både til svarte bukser og skjørt. Har noen bukser jeg fikk hos søstra mi i sommer i str 42. prøvde de opp mot ei bukse i str 46, bare noen få cm til den sklir på tror jeg. Har også ett skjørt i størrelse 44 liggende, men det var mye mindre enn buksa i 42. Skjønn det den som vil. Så tviler på at jeg får på meg det til jul. Egentlig synd for skjørtet er kjempe fint.

Fikk også en stor pakke fra sparkjøp idag. Har bestilt litt julegaver og så klart noe til meg selv. En kjeledress til utebruk som er skikkelig god og varm. Litt spent på størrelse. Den er i xl og smatt rett på. også en treningsbukse i xl som smatt rett på. Så nå kan jeg trene og holde meg god og varm når det blir kaldere ute. Her har det forresten kommet snø idag. Syntes faktisk det er litt koselig jeg da. I helga er det en ny bursdagsfeiring, da til ei venninne. Så litt utskeielser blir det vel da også. Men får prøve denne helga og ha det litt i bakhode og "registrere" det der, før jeg spiser.

Nei, nå skal jeg lese litt mere her inne, før jeg rusler i seng.;)

God natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood morning:)

Er klar for en ny dag, med nye muligheter:)

Skal ha hjemmedag idag. Syntes nå at det gror med rot over alt igjen. Skjønner ikke at det går an. Rydder og rydder. Uansett idag blir det husvask. Skal på trening i ettermiddag og sanke litt flere poeng. Kjenner det litt i arma idag at jeg svømte mye igår. Men det må vel bare bety at jeg får muskler i disse pingle arma etterhvert. Gleder meg virkelig til jeg har gått ned så mye og fått litt muskler, så man kan se muskla spenne seg litt under huden. Er ikke sykt det? Vil ikke bli en bodybuilder, men litt muskler er fint.

Nei, får begynne på dagens gjøremål. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, jeg har også hjemmedag i dag, eller jeg skal kjøre junior til tannlegen først så får jeg se hva jeg finner på. Tok det værste av hybelkaninene i går da jeg fikk ånden over meg og da er det om og gjort å reagere i full fart før jeg dabber av borte i sofaen igjen og det blir bare med tanken. Tenkte jeg skulle tørke noe støv i dag. Men som du sier rotet dukker fram uansett...tror det kommer anstigende av seg selv....det er ihvertfall ikke jeg som roter...må være alle de andre ( er bare jeg og guttongen her nå) hehe.

 

Muskler kunne jeg tenkt meg litt av også, hadde planer om å ta meg en tur på sirkeltreningen for å se om det er noe for meg. Vanlig trimstudio kjeder vettet av meg, da går jeg heller tur alene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går hjemme med minstemann så jeg burde egentlig gjort masse husarbeid, men jeg må innrømme at jeg ikke er veldig glad i det. Her i huset er det bestandig rotete. Jeg synes jeg rydder og rydder, men med to små som ikke er så flinke til å rydde og en samboer som i allefall ikke rydder føler jeg at jeg aldri kommer i mål. Klarer å få det ganske ryddig hver fredag, men i dag onsdag ser det ikke ut som jeg har ryddet på mange uker. Skjønn det den som kan.

 

Skal vaske og legge bort litt klær idag, men må vel først få på meg klærne selv. Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømming er utmerket trening, og ikke minst, det er kjempegøy. Helt herlig. Jeg elsker å svømme. Det skal jeg jammen begynne med i tillegg til å trene på Sats. Først vil jeg bli ferdig med den første eksamen, det kommer til å gå helt fint, føler det på meg og begynne med svømming kan jeg gjøre uken etter den eksamen som er neste fredag. Så uke 47 skal jeg svømme. Der ser du, du motiverer og inspirerer en til å prøve det en ikke ville tenke på forrige uke. Nå vil og skal jeg gjøre det i uke 47 for svømming gjør meg i kjempegodt humør. En annen ting, du nevnte muskler i armene. En sommer var det nydelig vær da vi var på landstedet i Hardanger og vi svømte hver dag. Jeg husker at jeg med vilje trente svømming, jeg svømte bryst, rygg, crawl og butterfly. Butterfly er virkelig super trening, du føler deg kanskje som en hvalross på land eller noe sånt, men når du får det til, skal du kjenne hvor god trening du får i hele kroppen. I løpet av en uke med slik trening, hadde jeg fått synlig slankere og fastere armer! Pga svømmingen!

 

Sentralbadet here I come! (I uke 47)

 

Stor klem fra Trude ;):) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var huset strøkent igjen:) brød i ovnen og bare fryd og gammen.

Skal prøve å overtale gubben til en sjau på loft og kjeller i løpet av morgendagen. Også i klesskapet. Så blir det så bra så. har sikkert sagt det tidligere, men trives faktisk med å gjøre husarbeide. Selv om det er utakknemlig jobb, så er det så deilig som nå, når alt er strøkent. Men støv på hjernen det får jeg nok ikke.

Idag blir det gryterett, salat og hvitløksbaguetter til middag. Blir sikkert godt.

Fredagen skal jeg lage date til gubben igjen. han sniker seg unna hver gang. Men siden jeg skal bort på lørdag, så får vi ta fredagen til hjelp.;)

Ha en fortsatt fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med noe nytt, ikke sant?? kom på at jeg må få meg en ny badedrakt!! Håper du har kommet igang med rydding og vasking, så du ser en ende på det, og snart kan gjøre noe du har mere lyst til!

 

ha en fin dag!

 

klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei Rina, jeg er innom og leser tråden din og er imponert over hvor mye husarbeide du gjør! Jeg satser på mørketid og stearinlys og fyr på peisen, da synes ingenting og alt virker koselig! Rotet stapper jeg i store sorte søppelsekker og kaster dem inn på et soverom før gjestene kommer - så tømmer jeg dem kanskje en annen gang!

 

e060.gif

 

Flink er du!

 

Klem Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det må jeg jammen i at du er..skikkelig husmor....ville gjerne hatt litt av det jg ..jeg liker ikke og rydde og vaske utsetter det til jg mååååå og da har det jo bare blitt mye mere ..ja har en svæææææææær kleshau og brette. sukk

 

i dag har jg hvert flink med maten altså spist hver 3 time og gått ca 5000 skritt til nå...syns ikke det er sååå dårlig ..

 

svømming ja ...liker det men er ikke så veldig flink til det nei ...er egentlig dumt at jg ikke har satt i gang ..her har de også vann gymnastikk eller hva det heter ..var helt greit prøvde det engang..jeg liker åerobic og dans jg..liker litt fart men føler innmari dum innimellom..bena går i krøll hehe

 

ønsker deg en stråååålende dag og kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med å like husarbeide er jo nettopp at jeg slipper sånne store skippertak innimellom.:) Men hoper seg opp her inni mellom også. Det jeg liker minst med husarbeide er å brette sammen klær, men liker enda dårligere at andre gjør det for meg...Blir bare tull av det. ;)

har vært en hel grei dag ang. spising og vanndrikking så langt. Så nå bærer det snart av sted på trening. Har ikke bestemt meg for om jeg skal ha treningsfri imorgen eller ikke. Blir ikke trening på søndag ihvertfall. Formen kommer nok til å være laber da.

Vi tastes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...