Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Nå er unga i seng, huset ryddet atter en gang...Og mor snart på tur i seng. Fikk meg en liten a-ha opplevelse i kveld. Ikke av det hyggelige slaget så klart.

Satt oppe å hørte på minste jenta som leste. De her skyvedørs gardegobe med speil på rommet. Å, det skulle jeg gjerne ha unngått å se i. For uansett hvor flink man har vært og hvor mye man har gått ned, så følte jeg at der jeg satt så jeg like jævl...ut som 1 januar i år. Vet det har mye med klærne og gjøre. En lime grønn kosedress er vel ikke akkurat flaterende, men alikevel da...Så leser jeg inn på en del andre tråder om folk som har gått ned 16 kilo på 9 og 12 uker. Er det rart man blir lettere deppa? For hvor lang tid har jeg brukt på mine 22 kilo da. Jo 11 måneder faktisk. I GR-prinsipp er jo dette helt ideelt, men innser nok at jeg har brukt umåtelig lang tid på dette. Så selv om jeg depper litt akkurat nå, så går det over. På med ekstra giv fra imorgen, så får vi se hvor mange kilo som forsvinner til jul. Nå savner jeg virkelig å snikveie meg. Føler jeg står helt i stampe. Men det spiller jo egentlig ikke noen rolle, for det er jo mandagens vekt som gjelder uansett.

Nok med dystre tanker for idag.

Ha en god natta alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Hei rina,

 

Jeg har gått ned 25 kilo på ca 2 år, så du leder på meg. Men ikke ha det så travelt. Vi når målet til slutt. Og du er fantastisk flink til å trimme. Det er bare å ta av seg hatten.

 

Klem fra queen

 

c045.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen kjære Rina...du må da huske på at du har hatt en stor operasjon i år. Og det er ikke bare bare når man skal på rekreasjon og slanke seg samtidig. Synes du er flink jeg... ;)

 

Også var det husmoderlige sysler da, det har hendt når jeg har fått besøk på kort varsel at jeg bare har rydda i full fart og støvsuga.... og satt ei skål med grønnsåpe under sofaen..... giiid så godt det lukter her da, svært som du vasker og står i har jeg fått høre..... tjihi...verden vil bedras.

 

a060.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er unga i seng' date=' huset ryddet atter en gang...Og mor snart på tur i seng. Fikk meg en liten a-ha opplevelse i kveld. Ikke av det hyggelige slaget så klart.

Satt oppe å hørte på minste jenta som leste. De her skyvedørs gardegobe med speil på rommet. Å, det skulle jeg gjerne ha unngått å se i. For uansett hvor flink man har vært og hvor mye man har gått ned, så følte jeg at der jeg satt så jeg like jævl...ut som 1 januar i år. Vet det har mye med klærne og gjøre. En lime grønn kosedress er vel ikke akkurat flaterende, men alikevel da...Så leser jeg inn på en del andre tråder om folk som har gått ned 16 kilo på 9 og 12 uker. Er det rart man blir lettere deppa? For hvor lang tid har jeg brukt på mine 22 kilo da. Jo 11 måneder faktisk. I GR-prinsipp er jo dette helt ideelt, men innser nok at jeg har brukt umåtelig lang tid på dette. Så selv om jeg depper litt akkurat nå, så går det over. På med ekstra giv fra imorgen, så får vi se hvor mange kilo som forsvinner til jul. Nå savner jeg virkelig å snikveie meg. Føler jeg står helt i stampe. Men det spiller jo egentlig ikke noen rolle, for det er jo mandagens vekt som gjelder uansett.

Nok med dystre tanker for idag.

Ha en god natta alle sammen:)[/quote']

 

Hei rina!

 

Jeg er nok en av de som har det litt travelt. Det er ikke sikkert det er det rette. Er en litt utålmodig person jeg... Litt redd for at når man går ned for fort og spiser for lite som jeg gjør vil man gå opp igjen fort.

Det som er viktig rina er at du har vært kjempeflink, gått ned 22 kg og det mens du faktisk har vært syk og mått ta en operasjon.

Du er en motivator for oss andre her inne:-)

 

Stoooor klem kjomsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Men tenk da, du er 22 kg mindre enn du faktisk var 1. januar iår, selv om speilet viser deg at det er flere kg som bør av. Tenk bare hvordan du hadde sett ut i limegrønn kosedress med de 22 kiloene på plass! Jeg var hos legen på tirsdag og snakket litt om vektnedgangen min. Psyket meg litt opp i forkant fordi han tidligere har vært ganske ufin i forhold til vekta mi. Men nå var han tydeligvis i godlune og mente at dersom jeg gikk ned 7-10 kg i løpet av et år, skulle jeg være strålende fornøyd med det. Da var nemmelig sannsynligheten stor for at jeg hadde funnet en levemåte jeg kunne fortsette med også i fremtiden!

 

Du går sakte men sikkert nedover, du har sikkert fått en mye sprekere kropp nå og bare tenk hvor mange cm som har forsvunnet da!

 

Jeg forstår godt at du blir utålmodig. Innimellom får jeg også sånne dager da jeg bare skulle ønske jeg kunne bli normalvektig over natta. Tidligere hadde jeg mange dager der jeg følte avsky av mitt eget speilbilde. Nå kun 11 kg mindre har jeg mange dager da jeg faktisk føler meg vel og det er så deilig.

 

Lykke til frem mot veiingen mandag. Snikveiing vet jeg ALT om, og har enda ikke klart å slutte med det, men jeg har redusert det betraktelig. Som du skriver, det er mandagens vekt som gjelder uansett!

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter:)

Takk for koselige meldinger på tråden min:)

Det meste ser lysere ut idag, så godt bare å skrive det av seg. Hadde ikke klart dette uten dere her inne, det er helt klart. Så takk skal dere ha for oppmuntrende ord:)

Idag blir det treningsfri, ihvertfall ikke helsestudio idag. Men skal gå litt turer ihvertfall. Bank ibordet hofta har vært så mye bedre siden igår. Har til og med sovet rimelig greit i natt. Så må det bare vedvare.

Nei, må vel begynne med litt små pjusk her.

Ha en fin dag, alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt takk for den kjempe fine melingen inne på bloggen min, skal sette meg ned ettrpå å gå igjenom alle svarene og svare alle sammen, er helt overvelda over hvor mange som er inne på bloggen og svarer meg, setter utrolig stor pris på deg og dine svar til meg:)

 

Jeg har hjemme dag i dag, ute er det grått og trist, skikkelig høst vær, men så er vi nå godt i gang med november måned også nå da, så da blir vell været deretter.

 

Så flink du er, skikkelig husmor er du jo, skulle ønske jeg hadde denne egenskapen, her blir det skippertak i stedet ( noe som jeg hadde sluppet hadde jeg tatt det etter hvert ).

 

Rina, tenk på alt du har fått til te nå, du har jo vært kjempe flink, og kanskje er det det lurseste å ta det litt med ro også, for da kommer ikke kiloene så fort på igjen tror nå jeg da.

 

Stå på videre nå, dette skal du klare, jeg heier deg videre. Heia, Heia, Heia.

 

Ha en fortsatt flott dag og fin uke:)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen kjære Rina...du må da huske på at du har hatt en stor operasjon i år. Og det er ikke bare bare når man skal på rekreasjon og slanke seg samtidig. Synes du er flink jeg... :)

 

Også var det husmoderlige sysler da' date=' det har hendt når jeg har fått besøk på kort varsel at jeg bare har rydda i full fart og støvsuga.... og satt ei skål med grønnsåpe under sofaen..... giiid så godt det lukter her da, svært som du vasker og står i har jeg fått høre..... tjihi...verden vil bedras.

 

[img']http://www.cosgan.de/images/smilie/haushalt/a060.gif[/img]

 

 

Hahahahah, nei, nå lo jeg godt! Den var virkelig morsom med å sette en skål grønnsåpe under sofaen!! *ler og ler* Det minner meg om noe min svigermor sa til meg en gang, vel min ekssvigermor blir det vel, uansett, hun sa: Trude, det er ikke nødvendig å vaske så ofte, det er nok det er ryddig og at det lukter rent! Og så fortalte hun meg om trikset hennes med å dasje litt her og der med grønnsåpe......;)

 

tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fremdeles at du er kjempeflink. 22 kg siden januar er mange kg! Hør på Hege, hun sier det jeg har lyst å si deg også. Men vi har alle våre stunder og de vil komme igjen og igjen, det er bare om å gjøre å vite at vi kommer ovenpå igjen, og det er du flink til. Legen min sa til meg at hvis jeg klarte å gå ned 1 kg i mnd så var det flott. Personlig synes jeg at han kunne tatt litt hardere i ;) Synes det hørtes lite ut. Minus 1 kg er det jeg vil ned hver uke!

 

Takk for koselig hilsen inne på tråden min. Og du og Hege skal skravle dere da liksom i bilen når jeg peser foran dere over fjellene? *ler*

 

Hadde vel kollapset før jeg kom ut av Bergen tenker jeg. :)

 

Håper du får en fin torsdag i novemberværet.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, måtte le litt selv også... Jeg er egentlig helt antihusmor, var sikkert mann i mitt forrige liv. ;) Mye morsommere med spiker og hammer, enn bøtte og skurefille. Eks-svigermora di har helt rett synes jeg...ser det sånn nogenlunde bra ut og

folk trives, mener nå jeg at det holder i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei Rina, jeg synes ikke du har noen ting å deppe for! 22 kg på 11 mnd, utrolig. Jeg har gått ned 4,1 - FIREKOMMAEN - kg på 10 mnd og jeg er like blid!

b020.gif

Synes du og flere andre her har flotte resultater. Jeg har tidligere også gått ned ganske fort, men da har kiloene kommet tilbake ganske raskt. Denne gangen er det for alltid, og da må det ta den tiden det tar!

d020.gif

Husarbeide ja, kjedelig å legge bort tøy. Hos oss bøyer vi hvert vårt tøy. Gubben bøyer sitt tøy og jeg bøyer mitt og alt sengetøy og håndkler etc. Han tror det er mitt, sånn er det i manneverdenen. Det hender han får tak i mitt og bøyer det også men da blir det så rart at jeg må bøye det omigjen!

 

Jeg har ikke støv på hjernen, for å si det sånn, men tar i et krafttak når vi skal ha gjester. Gjør ellers det som behøves for at vi ikke skal bli syke av skitt og bakterier! Gubben vasker en (lett) halvdel av huset, men ender som regel opp med å rydde i platesamlingen sin! Da kan det ta et par dager, men det får det bare ta! Det hender han soser seg helt bort - han har nemlig 4 elektriske gitarer!

Livet er en fest!

a060.gif

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det heter ikke "fort og gæ'ærnt" for ingenting, vet du. og 22 kg skulle du jammen meg fått merke, dersom du fikk dem på igjen over natta. så bare stå på videre, så kommer du i mål.

 

du er jo fantastisk til å trimme. må ha en hel skog med trimtrær etterhvert.

 

og om du kjeder deg er du hjertelig velkommen hjem til meg for å være litt housewife her også. det ser ikke noe særlig ut her for tiden, pga oppussing og håndverkertråkk. sokkene ser ut som om jeg har brukt dem en hel måned og det etter få timer. ;) men tar det med godt humør. om 100 år er allting glemt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,7 trimpoeng tror jeg blir dagens fangst. Har vært litt ute å gått idag. Har ett nydelig vintervær i Bodø. Litt lett snø og vindstille. Å, det er ikke ofte her i Bodø.

Syntes faktisk det er romantisk med snø som faller lett, kanskje litt rar, men sånn er det.;)

Må prøve meg fram med vinterstøvletter...De nye er lekre å se på, men får vontd i hofta og ryggen av de. Har ett par til fra i fjor, men de er egentlig ikke vinterforet. Har ett par roots støvler i kjellerne, men de er store og klumpete. De var også for tung for hofta tidligere år, men får prøve meg litt fram. Å, det er støvlettene som gjør at jeg får vondt nå, for blir bra når jeg tar de av.

Depresjonen har gått over for denne gangen. uten å bli druknet i sjokolade eller andre usunne ting:) Så da klarte jeg og styre unne denne gangen ihvertfall.

Vet jeg skal være glad for disse kiloene som er borteå jeg er det. Innser jo hvor flink jeg har vært.

For dere som har inntrykk av at det til enhver tid er strøkent her, så er det feil. Har som sagt ikke støv på hjernen, men hater rot. Så da er det jo bare en ting å gjøre:Rydde!

Liker også at det er rent rundt meg, men skulle jeg finne ut at jeg heller vil gjøre noe annet enn å vaske så gjør jeg det. Lar det ikke gå utover det sosiale livet.

Nei, skal rydde klesskapet til jentene. De vokser nesten fortere enn jeg får kjøpt klær til de.

Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har gubben og jeg vært kulturelle:) hurtigruta skipet Trollfjord lå til kaia her i byen. Der skulle det spilles inn et program som heter Blues asylet på P2, gikk på direkten. Ledet av en meget eminent Knut Borge, Knut Reiersrud som med programleder og selvfølgelig gitarist. Der var ett husband som også kunne sine saker. Førstemann ut var Terje Nilsen her fra Bodø. Så Steinar Albriktsen og til slutt Jan Erik Vold. En meget hyggelig kveld. Sneik meg på dekk og tok meg en røyk og da dukka sannelig Steinar Albigtsen også opp i samme ærend. Så slo av en prat med han. Vi var hjemme klokka halv ti, men det var veldig hyggelig og faktisk på iniativ fra gubben. (ikke ofte det skjer).

Maten og alt har gått bra idag. Drukket masse vann og da gått litt turer. Så er fornøyd med dagen. Håper dere andre også er det?

Nå skal jeg lese litt mer her inne før jeg kvelder. Ha en god natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei Rina! Så kos å få inn litt kultur! Vi var på bluesfestivalen på Notodden i august og så diverse konserter. Så også Reiersrud, men han var litt speisa for meg. Pleier å høre på bluesasylet på lørdager hvis det faller seg sånn! Skal høre etter deg imorgen!

a050.gif

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Rina :)

Så hyggelig med en kveld ute da! Så menn kan ta insj altså? Hehe....hmm....det visste jeg ikke ;)

 

Meg går det bra med, har hatt en fin uke sånn matmessig :) Og i dag er det endelig helg!

 

Ha en finfin dag Rina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig med live musikk. skulle vært oftere ute på sånt, det er så kjekt!! i alle fall om det er musikk man liker.

 

her blir det ingenting sånt i helgen, men det blir et besøk til svigerforeldrene mine. i tillegg må jeg på ikea og ordne noen hyller. skrekk og gru, får angst bare jeg tenker på ikea og kaoset der. men det må bare gå. er nesten aldri der, jeg er generelt sett ikke noe glad i kjøpesentre.

 

ha en fin helg, håper sola skinner i bodø! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei kjære rina-pia! Er det her du holder hus? Jeg må ta meg tid til å lese gjennom tråden din her en dag og se hvordan det har gått ;)

 

Setter stor pris på deg!!

 

Klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger savner jeg å bo i byen. Skulle av og til ønske at vi bodde i samme by som foreldrene mine slik at mamma og pappa kunne vært barnevakt og jeg og sambo kunne ha vært litt mer kjærester. Nå bor vi i ei lita bygd og får aldri gått ut sammen lenger. Det er for vanskelig å skaffe barnevakt, og ikke skjer det så ofte noe spennende heller. Vi må bli flinkere til å være kjærester. Tror jeg skal utsette middagen til kvelden slik at vi kan kose oss sammen. Ungene spiser jo ikke noe særlig til middag allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:) Koselig å komme inn å se alle innleggene:)

Igår ble en møkka dag kalorimessig sett. Begynte da vi var på kafe på formiddagen. Tenke noe sånn som at å leve med den livsstilendringa er jo en måte å nærme seg det normale liv...Kjøpte Kaffe mokka og en muffins... Det var fyr på stearinlyset ved det bordet vi satt...Gjett hvem som klarte å sette fyr på servietten? Så klart meg. Tømte kaffemokkaen min på, men istede for å kjøpe meg da vanlig kaffe kjøpte jeg en til. Enda jeg hadde smakt på den før jeg slukket brannen og funnet ut at dette var for søtt...Men å kjøpe vanlig kaffe neida. Middagen var sunn. Biff, bakt potet og salat. Stekt sopp ved siden av så klart i litt matfløte... Så var det dessert. Masse is med nøtter. Men toppen kom vel fordi gubben hadde kjøpt potetgull og dip...Så som dere skjønner her glapp det helt. Det jeg lærte/oppdaget med denn sprekken var at for det første sov jeg meget urolig inatt. Eller rettere sagt hadde store problemer med å sove i det hele tatt. Følte meg oppblåst og fæl. urolig i kroppen osv. Drakk ogaå mye pepsi max igår. Hadde jeg drukket tilsvarende med vann, hadde jeg flydd på do hele tiden. Men ikke når jeg drakk brus. Merkelig. Har faktisk registrert det før også. Så væske er ikke det samme som at man tisser mye. Kommer tydligvis an på hva man drikker. Idag skal jeg jo i bursdag også en tur på byen. Så her gjelder det og spise magert resten av dagen. Det er helt klart. Imorgen er det farsdag...Med kake hos svigerfar. Så hjelpe meg kommer sikkert til å ødelegge alt bare på denne helga. Eller ikke alt, men ihvertfall veiing på mandagen. Men, har man vært dum så får man også face det.

Var igjen å kjøpte meg nye klær igår...Juleklær. på B-Young. En bukse i størrelse 44:D og en topp i xxl, men litt smal modell da. Blusen er bronsefarget og buksa lys brun med gullstriper i. Skikkelig vide ben. Må bare legge den opp så klart. Er jo en bøtteknott å må legge opp det meste.

Har faktisk tenkt til å prøve å være så flink det lar seg gjøre resten av helga. Å, står jeg o ro på mandag er jeg vel egentlig fornøyd.

Ha en fin dag alle sammen:)

Klem fra Rina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Rina, det er viktig å stoppe NÅ! ikke la den ene sprekken lage en megasprekk! Det er så lett å tenke at nå er alt ødelagt likevel, så jeg kan likesågodt fortsette. Sånn har iallefall jeg lett for å tenke, eller HADDE lett for å tenke sånn FØR. Nå er det annerledes både for deg og for meg, vi klarer å stoppe i tide!

 

Ser at du allerede har snudd, dette klarer du! Ha en fortsatt fin helg og ikke la noe ødelegge den for deg!

 

Klem Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette skal gå greit. du hadde den dagen, ferdig med det. det var da, nå er nå. du gjør valg for deg selv fortløpende vet du.

 

kan trøste deg med at du er ikke den eneste som har klart å lage tilløp til brann på restaurant. jeg klarte å sette fyr på en meny en gang. de hadde telys på bordene, jeg brettet ut menyen rett over det telyset og oppdaget faktisk ikke at det ble en voldsom røykutvikling. kelneren kom springende, og jeg tenkte: så kjappe og kvikke de er her da... men ble tre mil i maska da jeg oppfattet budskapet. jaja....

 

masse gode tanker til deg i helgen, rina. stå på videre. du fortjener det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei rina, hvordan er ståa? Leste om potetgullutskeielsen... kan du forstå at potetgull skal være så forbasket godt?? Er du slik som meg så spiser du til det er tomt, greier ikke å stoppe. Jeg har kommet på noe lurt synes jeg selv da... jeg smaker ikke på potetgullet før skåla er nesten tom.... da kan jeg jo ikke spise mer enn de smulene som er igjen da. Lykke til med veiinga i dag, håper det går bra selv om du tok en liten u-sving i helga....

 

P.S Bra at du og hyfsan ikke er på resturant sammen, da hadde vel hele sulamitten brent ned..... synes jeg ser dere ... sitter her og ler for meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke har hatt den store sprekken ennå denne gangen har jeg som de fleste andre her vært gjennom akkurat det samme. Det viktigste er å tenke, ok jeg sprakk men nå er det over og jeg fortsetter den gode tralten. De må ikke bli en unnskyldning til å fortsett. Det er vel der de fleste av oss har sviktet tidligere, ellers hadde vi nok ikke vært her inne. Tenk positivt, fokuser på alle de dagene du har vært kjempeflink, og alle de dagene framover du skal være like flink. Jeg er ganske sikker på at vi alle sammen kommer til å få en slik "potetgulldag" i løpet av de neste ukene og månedene. Selv spiste jeg 3 kokte grillpølser med brød lørdag formiddag. Hadde kjempedårlig samvittighet, men klarte å dra det i land ved å kutte ned på andre måltider den dagen. Det værste var at magen ikke likte pølsebrødene når det kom til stykke. De ble liksom liggende som en klump i magen etterpå.

 

Hadde en positiv veiedag i dag også, 800 gram. Som de fleste andre skulle jeg nok ønske vekta hadde vist minus 20 kilo på en uke, ha ha, men vi vet jo at det er bare drømmer. Sakte med sikkert er best. Så lenge det går nedover skal vi være fornøyd. Det kan godt ta litt tid, men jeg vil så gjerne nå målet før bryllupet, aller helst i april slik at jeg kan bestille en brudekjole i god tid.

 

Tenk positivt Rina. Dette klarer vi sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...