Gå til innhold

NYE 6 KG mer eller mindre


Gjest honey

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Positiva

Furia: Jeg var også nysgjerrig på hvor vi holdt til i landet, så derfor la vi inn litt kort info om oss selv under VÅRBLOMSTER resultater. Jeg har også bil :-) og bor like ved hovedstaden (3 mil utenfor sentrum).

 

Som jeg nevnte for noen dager siden - det hadde vært morsomt å treffes :-)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furia og dere andre.

Vi må ikke se på hva som er trivselsvekten til de andre her på tråden. Jeg har vært innom tanken om at "hva i all verden slanker de seg for???"

Men vi er og SKAL være forskjellige.

jeg er 170cm og veier 73 kg. Mitt mål er 68 kg. da vil jeg være fornøyd.

Når da noen på samme høyde er for tunge når de veier 62 kg, så skjønner jeg det ikke, men det er fra MITT ståsted.

Tenk på deg selv, finn DIN trivselsvekt og stå for den.

Vi må ikke gå ned fordi andre er lenger nede.

 

Så til alle de perfekte vi ser på gata: Vi ser dem MED klær.

Lurer på hvordan de ser på oss?

Det er jeg selv som ser på meg selv om morgenen med litt eksta fett her og litt ekstra hud der!!! Ikke la deg lure!!!

 

Dette er teoriene mine. jeg vet de er riktige. Så gjelder det å la dem bli sanne for meg selv ;)

 

Bente: jeg tror du vinner denne uka. Vi hadde Klubbmøte på jobb, med kringle og kake i går. Behøver jeg si mer?????

 

Men jeg gir meg ikke, denne gangen heller.

Og takk til tips til hotellmaten:)

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatNoMore
Kjære FatNoMore....

 

Kan jeg bare spørre...hvor gammel er du og hvor gammel er mannen din? Jeg spør fordi jeg har en venninne som har opplevd akkurat det samme....han ble bokstavlig talt tatt med buksa nede foran pc'n...patetisk spør du meg...Han er 45 og hun 44. Og han godt inne i 40-års krisen.

 

Nå er ikke jeg noen psykolog' date=' akkurat, bare en som har levd en stund og opplev mye - både egenerfart og via venner. For meg høres det ut som dere trenger å snakke sammen. Fortell ham hvordan du reagerer på hva han driver med og hva det gjør med deg, selvfølelsen din osv.

 

For min venninne gikk det ikke så veldig bra. Mannen fant seg en dame på 28 (mens de var gift), så hun og mannen er skilt i dag. Men det hadde nok ikke så mye med surfing på nettet å gjøre - det var jo mye forut for det. Mener ikke å skremme deg, FatNoMore, men gjør det så altfor mange IKKE gjør: PRATE SAMMEN! Snakker du i "jeg"-budskap i stedet for å angripe og anklage, er det ingen som kan "arrestere" deg for det du sier. Du forteller hvordan DU har det. Hvordan HAN håndterer det, blir jo opp til ham. Klarer dere ikke å få til konstruktiv kommunikasjon, finnes det jo alltids hjelp å få.....

 

Det er godt å få luftet tankene sine - om det er her, eller hos noen andre. Relevant er det jo forsåvidt også - kiloene raser jo av...huff....føler med deg... Og kilo og kaloriinntak handler jo ofte mye om hvordan vi har det. Jeg med mange andre, er en følelsesspiser. Først når jeg har det ordentlig jæ...., klarer jeg ikke å spise (det var sånn jeg gikk ned 12 kilo på en måned da gubben min plutselig flyttet ut etter 11 års ekteskap...). Stadiet før det blir helt for jæ....., spiser jeg døgnet rundt....

 

Fortsett å lufte hjernen her du, FatNoMore, om du har behov for det. Vi hjelper deg etter beste evne. Jeg er sikker på jeg snakker for flere av den fine gjengen som er her på denne tråden.

 

Gode tanker til dere alle :-)

 

Bente[/quote']

 

Takk for omsorgsfullt innlegg! :-) Det hjelper å få tastet av seg litt frustrasjon.

 

Mannen min og jeg nærmer oss midten av 30-årene (snart 33) og det bekymrer meg at han har mistet noe av interessen for meg allerede (det er ihvertfall det jeg føler). Jeg har prøvd å snakke med ham om det, men han bare bagatelliserer det og sier jeg overreagerer.

 

Jeg syns bare det virker så utrolig unødvendig fordi jeg skjønner liksom ikke helt hva han får ut av det og det sårer meg samtidig.

 

Men, men... Jeg skal ta rådet ditt og få snakket ordentlig sammen med ham på nytt. Vi har det jo så bra sammen på alle mulige andre måter.

 

Igjen takk for oppmuntring og råd! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Kokko: Gjærbakst er det beste jeg vet ved siden av sjololade! Skjønner godt at du ikke kunne stå i mot. Selv lagde jeg disse sinnsykt gode vaniljebollene mine på søndag igjen - liksom til min datter....Men jeg klarte meg med 2....eller ble det 3? Disse bollene og all pizza og sjokolade, synes fortsatt på vekta ;), så noe 62-tall kan jeg nok se langt etter i morgen.

 

Men vi trimmer og står på videre vi, ikke sant? Og jeg tror nok at målet mitt om 60 kilo må utsettes i alle fall til 1. mai....Men det er greit nok det. Den sunne linje har jo kommet for å bli...ehhhh...:)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatNoMore

Er det flere enn meg som sliter med utrolig kjedelig (og ikke alltid så sunn mat) i kantina på jobben?

 

Jeg har begynt å ta med meg mat hjemmefra innimellom for å få litt avveksling. Et godt tips er å ta grillet kylling (uten skinn), paprika, salat, mais, løk og litt mager dressing på en tortillalefse, pakke det sammen og dele den på midten. Det smaker utrolig godt, magert og lettvindt (kan godt tilberedes på kvelden og ligge i kjøleskapet over natten).

 

Noen som har andre lettvindte mattips til matpakka? Syns en del av oppskriftene her er litt for omstendlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatNoMore

 

FatNoMOre- Jeg har samme problemet som deg' date=' bruker G-cup, og bruker enorme summer på bh'er. Men tør ikke å operere, har ikke barn enda, og vil gjerne kunne amme dem som kanskje kommer en dag... Er 170cm og 71 kg så er ikke så veldig stor ellers. ALT flesket ligger på overkroppen, men ikke på armene--- snedig fasong da shø. Håper operasjonen din blir vellykket.

 

[/quote']

 

Høres ut som du er ganske lik meg i fasongen. :-) Går jeg opp noen kilo legger det seg gjerne rundt magen. Jeg er noe lavere enn deg og veier 60,5 kg nå (har ikke noe særlig mer flesk igjen), så en GG-cup ser enormt ut på meg. Har tenkt nøye gjennom dette med operasjon og har kommet frem til at det er det rette for meg. Men jeg har forståelse for argumentet ditt angående amming, det er store sjanser for at jeg fortsatt kan amme, men risikoen er selvfølgelig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke engang forestille meg en GG-cup... mine stakkars små på 75C da... bare erter i forhold.

 

Lykke til med operasjonen :)

 

 

 

GG-cup og 75C!!!!! Hva skal jeg si da med mine 85AAAAAAAA ;) Jeg vil ha pupper jeg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furia og dere andre.

Vi må ikke se på hva som er trivselsvekten til de andre her på tråden. Jeg har vært innom tanken om at "hva i all verden slanker de seg for???"

Men vi er og SKAL være forskjellige.

jeg er 170cm og veier 73 kg. Mitt mål er 68 kg. da vil jeg være fornøyd.

Når da noen på samme høyde er for tunge når de veier 62 kg' date=' så skjønner jeg det ikke, men det er fra MITT ståsted.

Tenk på deg selv, finn DIN trivselsvekt og stå for den.

Vi må ikke gå ned fordi andre er lenger nede.

 

Så til alle de perfekte vi ser på gata: Vi ser dem MED klær.

Lurer på hvordan de ser på oss?

Det er jeg selv som ser på meg selv om morgenen med litt eksta fett her og litt ekstra hud der!!! Ikke la deg lure!!!

 

Dette er teoriene mine. jeg vet de er riktige. Så gjelder det å la dem bli sanne for meg selv :)

 

Bente: jeg tror du vinner denne uka. Vi hadde Klubbmøte på jobb, med kringle og kake i går. Behøver jeg si mer?????

 

Men jeg gir meg ikke, denne gangen heller.

Og takk til tips til hotellmaten:)

 

kokko[/quote']

 

Poenget mitt er og blir at JEG blir veldig opptatt av hva jeg spiser, hva andre spiser og hvordan jeg ser ut og hvordan andre ser ut. At jeg kjenner et stikk av missunnelse når jeg leser et innlegg om noen som er like høy som meg og veier under mitt mål er og blir mitt problem!!

Dette er vel utfordringen med internett og informasjonsflyten; vi ser ikke hverandre og leser hverandre forskjellig. Hadde jeg møtt personen på kurs så hadde jeg kanskje ikke tenkt de tankene jeg nå har tenkt.... (ikke godt norsk, sorry)

 

Jeg runder snart 40!!! og sliter nok litt med det også.... gammalt skrell... må nok finne meg selv snart, kanskje for en gangs skyld være fornøyd med det jeg har og ikke hige etter alt det jeg tror andre har. ;)

 

Mitt problem, og jeg angrer litt på at jeg skrev innelgget... Dere får se på det som min utskeielse denne uken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatNoMore
GG-cup og 75C!!!!! Hva skal jeg si da med mine 85AAAAAAAA ;) Jeg vil ha pupper jeg også!!

 

Hehe... pupper er oppskrytt! ;-) Har alltid misunt de som kan ta på seg en sommertopp og ikke trenger å bruke BH. Jeg bruker som sagt GG-cup, men er bare 65 rundt ryggen. Ikke enkelt å finne undertøy kan man si. Regner med å være en stor C etter operasjonen. Gleder meg til å hamstre masse nytt av topper og sexy undertøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva
Hehe... pupper er oppskrytt! ;-) Har alltid misunt de som kan ta på seg en sommertopp og ikke trenger å bruke BH. Jeg bruker som sagt GG-cup' date=' men er bare 65 rundt ryggen. Ikke enkelt å finne undertøy kan man si. Regner med å være en stor C etter operasjonen. Gleder meg til å hamstre masse nytt av topper og sexy undertøy![/quote']

 

Når den tid kommer, retter du deg opp i ryggen (overført betydning om du vil), løfter litt ekstra på nesen og haken, svinser litt rundt mannen din og er LITT kostbar og sexy.... Kanskje han kan se på deg med nye øyne...:-).

 

Misunner deg ikke GG, men skulle gjerne fylt ut en A-cup...sukk....

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatNoMore
Når den tid kommer' date=' retter du deg opp i ryggen (overført betydning om du vil), løfter litt ekstra på nesen og haken, svinser litt rundt mannen din og er LITT kostbar og sexy.... Kanskje han kan se på deg med nye øyne...:-).

 

Misunner deg ikke GG, men skulle gjerne fylt ut en A-cup...sukk....

 

Bente[/quote']

 

Jeg skal nok være ganske så kostbar en liten periode i hvertfall! ;) Regner med å få litt bedre selvtillit etter dette også. Det har alltid plaget meg at frontpartiet har vært et sånt blikkfang og har ikke likt å være så mye ute blandt folk (og stranda har vært helt tabu).

 

En A-cup er god som gull den! :) Det finnes jo push-up og innlegg til spesielle anledninger og ellers er pupper stort sett i veien syns nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Har et rikt utvalg i innlegg, he he...det kjipe er jo når man skal kle av seg foran en mann ;)

 

Jeg så et program med Dr. Phil en gang, hvor det var en jente som følte hun fikk livet sitt ødelagt pga. store pupper. Det var ingen (i alle fall ikke menn) som så HENNE, bare puppene....Akkurat da var jeg glad for at jeg er som JEG er. Så hvis du har det som henne, må du jo glede deg noe sinnsykt til operasjon!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor lenge gidder dere å registrere matinntaket?

 

Har holdt på i tre uker nå og gidder ikke mer.... Det er så kjedelig:D

 

 

Har også gjort dette i tre uker nå, og føler at jeg vet hva jeg skal spise og hvor mye nå, derfor registrerer jeg ikke lengre. Men registrerer vekt og mål. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... pupper er oppskrytt! ;-) Har alltid misunt de som kan ta på seg en sommertopp og ikke trenger å bruke BH. Jeg bruker som sagt GG-cup' date=' men er bare 65 rundt ryggen. Ikke enkelt å finne undertøy kan man si. Regner med å være en stor C etter operasjonen. Gleder meg til å hamstre masse nytt av topper og sexy undertøy![/quote']

 

 

Jeg var tidlig utviklet, og TRO meg, det er ingen fordel med å få pupper verken tidlig eller å ha store.. Veldig få så meg som person, men veeeeldig mange så puppene mine. Ingen fordel i det hele tatt.. Heldigvis sluttet de å vokse, og er nå "normale" i forhold til både vekt og lengde.. Men håper de ikke forsvinner helt i all denne treningen. Noen sier at puppene er de som reiser først? stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som sliter med utrolig kjedelig (og ikke alltid så sunn mat) i kantina på jobben?

 

Jeg har begynt å ta med meg mat hjemmefra innimellom for å få litt avveksling. Et godt tips er å ta grillet kylling (uten skinn)' date=' paprika, salat, mais, løk og litt mager dressing på en tortillalefse, pakke det sammen og dele den på midten. Det smaker utrolig godt, magert og lettvindt (kan godt tilberedes på kvelden og ligge i kjøleskapet over natten).

 

Noen som har andre lettvindte mattips til matpakka? Syns en del av oppskriftene her er litt for omstendlige.[/quote']

 

Likens her også. Veldig kjedelig og ikke alltid like sunn mat i kantinen. Jeg skal f.eks idag bake boller (vet det ikke er så veldig sunt) bare for å ha en variasjon, for da frister iallefall både frokost og lunsj, har litt problemer med å spise frokost (fordi ingenting smaker godt så tidlig på morgenen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ' date=' spiste begge sjokoladene og har ikke LITT dårlig samvittighet.. hehehehe. Men full skjerpings må til, vekta står så og si stille. Må få orden på magen også.

 

MEN; jeg har trua på meg en bukse som egentlig ikke passer. Buksa hadde ikke NOE valg og skulle på. Vi slåss vel en halvtimes tid, så jeg kom sent på jobb. Men buksa ga seg i alle fall til slutt ;)[/quote']

 

Det er viktig å ikke gi seg :) hehe Har også en bukse som jeg får på meg og får igjen, men det er ikke særlig behagelig å puste i :) heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva
Jeg var tidlig utviklet' date=' og TRO meg, det er ingen fordel med å få pupper verken tidlig eller å ha store.. Veldig få så meg som person, men veeeeldig mange så puppene mine. Ingen fordel i det hele tatt.. Heldigvis sluttet de å vokse, og er nå "normale" i forhold til både vekt og lengde.. Men håper de ikke forsvinner helt i all denne treningen. Noen sier at puppene er de som reiser først? stemmer dette?[/quote']

 

JA! ;)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tidlig utviklet' date=' og TRO meg, det er ingen fordel med å få pupper verken tidlig eller å ha store.. Veldig få så meg som person, men veeeeldig mange så puppene mine. Ingen fordel i det hele tatt.. Heldigvis sluttet de å vokse, og er nå "normale" i forhold til både vekt og lengde.. Men håper de ikke forsvinner helt i all denne treningen. Noen sier at puppene er de som reiser først? stemmer dette?[/quote']

 

Huff, ikke si det? For meg så er det i hvert fall magen og puppene som går ned/bort først (men så var det mest å ta av der også) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatNoMore
Men håper de ikke forsvinner helt i all denne treningen. Noen sier at puppene er de som reiser først? stemmer dette?

 

Det kommer an på om de består av mest fett eller kjertler. Mine består nesten bare av kjertler, så de forsvinner ikke uansett hvor tynn jeg blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...