Gå til innhold

NYE 6 KG mer eller mindre


Gjest honey

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,5k
  • Created
  • Siste svar

Så deilig å sove lenge!!!

Nå har jeg akkurat skrevet ut masse middagsoppskrifter og skal lage meg middagsperm, slik at det blir lettere å lege en meny oversikt for en uke. Jeg skal prøve å lage mange nye ting. Så bra at oppskriftene her inne er ferdigregnet kcaloriinnhold på.

 

Bente: Jeg håper at det ordner seg med kjæresten. Det virker som om du er en tøff dame, så han er heldig som har deg.. Du må huske på å sette deg selv først når det gjelder slike ting. Men det er nå bare min mening da:)

 

Dere må ha en kjempefin dag jenter. Kos dere masse og beveg kroppen litt ekstra i dag. Kanskje blir det ekstra utelling på veiingen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra tur til butikken nå å lagde en ny smoothie til meg og snuppa!

Den ble super god!! :P

Jeg brukte:

1 banan

2 yoplait Dobbel yoghert

En kopp med frosne skogsbær

 

Burde prøves :P

Den skal jeg fotsett å lage!

Eller må jeg inn å skryte av at jeg har trent pilates idag + en tur på 25 min.Føles deilig i kroppen nå!

Skal gå runden min ikveld også,så er jeg fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at dagene blir lysere og at lysten til å bli litt slankere øker i takt med dette.

 

I fjor startet jeg først opp på sommeren,tenk om jeg kunne komme ordntlig i gang med nedgang hver uke fra nå,da var jeg slank til sommeren da.

 

Verre er det faktisk ikke,allikevel kan det føles som en laaang vei å gå.

 

For meg fungerte Grete Roede opplegget mye bedre da jeg hadde bærbar pc og kunne ha den på stua,der punsjet jeg inn måltidene etter som de var unnagjort.

 

Jeg har invistert i ny tv så nå må den bærbare pcn være på vent.

 

Har testet antall skritt jeg går med i hverdagen med skrittteller,det ble ca 13000,og jeg kan lett øke til noe mer ved å gå en ekstra tur.

 

Har vært på vekta den viste 1,4 kg ned.Det er ikke så mye siden det er på to uker.Men bedre litt enn ingenting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg bare inn å skryte litt av meg selv :P

 

Sist vår og sommer var jeg så flink til å lange turer på kvelden..men i vinter har jeg ikke orket. men idag etter litt dårlig samvittighet pga en sjokolade..tok jeg meg i nakken og kom meg ut etter at jeg hadde langt lillemor!!

Og det var SÅ deilig!!!:P

Gikk i omtrent 50 min' date='det var da nesten 400 kalorier forbrent,så da har jeg ikke dårlig samvittighet over den sjokoladen lenger!

 

Og jeg har kommet opp i 9,1 trimpoeng denne uken! God forbedring fra sist uke med 6,5 trimpoeng! Godt fornøyd med meg selv. Nå skal jeg hive meg i dusjen og kose meg med ett eple til kvelds

 

Også må jeg bare avslutte med at det er så koselig å ha ett lite nettsted og dere til motivasjon:)

 

Stå på alle sammen,dette klarer vi!![/quote']

Det er litt lettere og ta løs når det er godt og varmt i været,men det kan være deilig å være ute på vintern i allfall når man først har kommet seg ut,mottoet det finnes ikke dårlig vær bare dårlige klær, har kanskje en sannhet i seg?Vi står på sammen,så har vi kanskje svidd av noen kilo,og fått en smekrere kropp når våren kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Nikkoline: 1,4 kilo er jo kjempebra! Det anbefales jo en nedgang på 0,5 kg pr uke. Lettere å ikke gå opp igjen da, visstnok....kanskje noe med det at kroppen sakte, men sikkert venner seg til nedgangen.

 

Og så masse skritt 'a gitt :-)

 

Flink pike!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var deilig med litt skryt.Jeg er på riktig vei,men må bli mer bevisst så det holder over tid,slik jeg var i fjor sommer.Nå faller jeg altfor fort over på pytt,pytt siden,og jeg liker det ikke.

 

Jeg leste oftere inne på vektklubben i fjor da jeg hadde den bærbare pcn,må nok karre meg ned i kjelleren litt oftere og slå opp på nettstedet,ja det skal jeg gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikkoline: Grattis med 1,4 kilo ned!!:P

 

Da har jeg akkurat kommet inn døra.Ble en rask tur på 40 min.

Nå skal jeg kose meg med en smoothie! Namnam!!

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg har vel alltid vært veldig kritisk til meg selv,men med 6-7 kg less så er jeg mindre kritisk:)

Forkjølelsen har" stagget" søtsuget og mathungeren,og det gjør ikke akkurat noe for min del!!Har blitt noe mindre kalorier i dag,men ingen fare da jeg hadde det for bra i helga!

 

Veiedag i morgen,og tvilsomt at jeg har gått ned...men håper at jeg iallefall IKKE har gått opp!!

Håper det går bra med dere alle og lykke til med veiinga denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Ja, honey, det blir spennende med veiing i morgen. 62-tallet "forsvant" for meg igjen i dag.....:P Fikk meg en spinningtime i kveld, heldigvis. Er VELDIG spent på hva vekten sier i morgen (har forsåvidt gått opp 200 gram etter hver spinningtime....)

 

Blir fryktelig sulten av den spinningen....sliter med å holde meg innenfor kalorigrensen min på 12-1300 kalorier.

 

Men det er jo inspirerende da, når min sønn på nettopp fylte 11 spør meg i kveld om jeg har gått ned noen kilo...kunne se det på lårene :-) Hvilken prins :P

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble seint i dag og restaurantbesøk med jobben,- med ferdigbestilt meny ble det umulig å gjøre de magre valgene - og det ble nok en del kalorier selv om jeg styrte unna vin. Hadde tenkt å snike tidlig unna for å rekke en treningsøkt, men det gikk jo ikke :P

 

Skal ut i morgen også - og da med jentene. Fiskerestaurant, ihvertfall - og et par glass hvitvin - det trenger vel ikke bli så helgærnt kalorimessig? Satser på strafferunder på tredemølla på torsdag for å veie opp - rettere sagt ned. :-)

Vi får se hvordan veieresultatet blir torsdag morgen.....

 

Gratulerer med superresultat, Nikkoline!

Nate - du er virkelig flink til å trimme - det gir resultater!

Honey- god bedring!

 

Lykke til med dere som har veiedag i morgen,- spennende å se resultatene deres etter en standhaftig uke for de fleste!

 

Mvh.

TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Tanteb: Hvis du sparer litt kalorier tidligere på dagen (hvis du klarer), og regner ca 250 kalorier i en halvflaske vin (eller 500 i en hel :P), så blir det sikkert veldig bra. Kos deg....for vi må jo kose oss også. Og om én dag blir litt mer kaloriholdig enn den skulle....; verden står til påske for det...

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det registrering og skrifting:

200g ned. Det går sakte, synes jeg!! men allikevel et :P

 

Gøy å lese alt dere skriver. jeg har fortsatt ikke data hjemme som er i orden. Så kveldspraten leser jeg om morgenen.

 

Ha en god dag

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Da var jeg innom 62-tallet igjen...såvidt...62,9 (var 62,5 for to dager siden. Jeg har trent og spist fornuftig hele tiden...satser på at det er hormonene som ødelegger). Kun 300 gram ned siden forrige uke. Litt skuffende, men det er tross alt nedgang... Det viktigste for meg nå er faktisk centimeterne....har gått ned 3,5 cm rundt rumpa og 2,5 i lårene og 8,5 i midjen og er fornøyd med det.

 

Nå har jeg en følelse av at det blir små vektreduksjoner fremover. Kroppen min har sin trivselsvekt rundt 62 (mens min er litt lavere). Jeg kommer alltid raskt til denne vekten enten det er opp eller ned. Det å komme seg under 62 blank, har alltid vært et slit. Må prøve å innstille psyken på at det er ok med liten nedgang, så lenge det er nedgang....

 

Fortsatt motivert til sunn livsstil og trening. Litt frustrerende å ha lyst til å trene mer enn man har anledning til....

 

Spent på dere andre!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg klarer altså å gå opp igjen en halv kilo på ett par dager? Forstår ikke den jeg.... Er hjemme og er syk, ikke så syk at jeg ikke kan spise. Er litt "nede" om dagen og trenger å være vekk fra jobben. Ligger på 1600 kcal likevel og siden jeg er hjemme så gikk jeg to lange raske gåturer i går for å holde kroppen igang, likevel gikk vekta opp.

 

Why? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott cm-resultat, Bente :P :P

 

Minipia- sykdom er en god grunn til å ikke tenke for mye på slanking. Plei deg selv litt! Godt du kan komme ut litt selv om du ikke er i form

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipia: skjønner hvordan du føler det,men nå er du syk og da sier kroppen din ifra.Plei deg selv og bli helt frisk!! Dette går så bra!:P

 

19Bente63: Så mange cm du har gått inn!!*klapp på skulderen* :)

 

Jeg selv måler ikke cm og har ikke digital vekt. Men idag veide jeg meg og står nå på 75. 1 kilo ned er jeg fornøyd med! Syns det er greit at det går litt sakte,da har jeg mer trua på at jeg ikke fyker opp igjen med engang!

 

 

tanteb: Takk for skryten :P

 

Ha en super dag alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Takk for skryt Nate og kokko. Blir litt barnslig - stas med skryt :-) Dere er jo lettere enn utgangspunktet dere også, så klapp på skulderen tebage, som vi sier der jeg kommer fra...

 

Minipia: Du var jo happy i går....kanskje gjøre det vi EGENTLIG skal: Veie deg en gang pr. uke (hvis du klarer....jeg gjør ikke....) Vi har variasjoner opp og ned i løpet av uken, syklus osv. Selv var jeg 400 g lettere for to dager siden...:P , men det må være pms som er årsaken. Har ligget på 12-1400 kalorier siste dagene, så fett er det ikke. Hold deg unna vekta til neste veiedag, og fortsett å være flink med trim og mat. Da skal du se at psyken letter også :-) God bedring!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke la være å gå på vekta... vet det er dumt, men ser etter resultater vettu :P Jeg trener kun pilates, og går meg en tur i ny og ne i tillegg til at jeg alltid gjør noe og er aktiv, det er maten jeg har gjort helomvending på. Har ikke spist noe snop, spiser hver 3 time og holder meg innenfor kcal som jeg skal ha. Noen syklus har jeg ikke heller, siden jeg spiser p-piller så er mensen falsk. Så den spiller heller ikke inn, når jeg hadde den sist gikk jeg ned 0,6 kg :P

 

Veier meg på kvelden også jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...