Gå til innhold

Slankedagbok med viderverdigheter 2007


Gjest trucker

Anbefalte innlegg

Hei og hopp !

Ja' date=' du sa jeg skulle gi et pip i dagboka di

om jeg kom meg inn....og her er jeg altså !

Får titte meg litt rundt og finne meg til rette.

Du er flink til å skrive...men det viste jeg jo,

og du er kjempeflink med livsstilsendringene også !

FLOTT, for da har vi deg riktig lenge :D

Massevis av glad i deg....

Så får jeg se da, om jeg klarer å være like flink ?

Det er ikke så greit med de kiloene....selv om de er gær`ne den gær`ne veien ! :)[/quote']

Flott å se deg:) Jeg vet de fleste her sliter med å komme ned i vekt, men vi vet jo alle at det er et like stort problem å være for tynn og få i seg for lite. Håper du får nytte av dagbokdelen og jeg vil i alle fall gi deg tips om jeg kan. Husk bare at Rom ble ikke bygget på en dag, alt du klarer å få i deg som øker kaloriinntaket ditt er bra. Anbefaler ikke sjokolade for deg, vet du ikke liker det og det er ikke sundt heller, men spis sundt fett, nok proteiner, frukt, grønnsaker og brødmåltider. Drikk melka di!!!! :): Hver gang du gir småttene mat så spiser du også please!!! Glad i deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar
hei trucker.

Syntes du er kjempe flink til å skrive' date=' er helt imponert over den tunge jobben din, sliter også med å få imeg det jeg skal, men har en stillesittende jobb til daglig, så er ikke mange kaloriene jeg forbrenner der kan man si. Ha en fortsatt fin uke:)[/quote']

Selv om du har en stillesittende jobb er det viktig å spise det som er anbefalt( hehehe det sier jeg!!! eller som lillemor ynder å si; rette rompa som feis) Vel vi får prøve å komme opp i det anbefalte nivået, vet av erfaring at det er det som gjør susen dersom en skal nå sitt mål.

Takk for gode ord, men helt ærlig talt er min jobb en godt betalt trim og ikke noe å være imponert over. Jeg er rett og slett priviligiert selv om jeg er drittlei av og til.

Ha en flott uke og lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Uka har gitt godt over 25 trimpoeng' date=' gjennomsnitt kcl inntak på 1200 pr dag og ingen vektnedgang. [/quote']

 

Hvisker til Trucker: Spis Mer :D - så skal du se at du mister litt flere kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trucker...synes at du er kjempeflink ;-)

 

;-) stå på!!!

Takker og bukker, det går trått og sakte med meg nå så all oppmuntring tas i mot med takk. Vet jeg burde spise mer enn jeg gjør...men det er så vanskelig, og nå har jo den fine trenden jeg var inne i stoppet opp. Stillstand uke etter uke tærer på motet. Men med dere som støttespillere så GIR JEG MEG IKKE!!!!!!

Stå på du også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvisker til Trucker: Spis Mer :D - så skal du se at du mister litt flere kilo.

Jeg vet jeg vet, ser du ikke at jeg virkelig prøver å følge rådene du har gitt meg??? Spiser nøttifrutti for å få sundt fett og kalorier når jeg ikke orker mer mat. Ja jeg skal stå på......og spise mer. Takk for sparket bak fru luna, du vet jeg trenger det:D:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en mistanke lenge' date=' men nå er jeg nesten helt sikker ;-) Og kanskje du vet hvem jeg er også... Skal gi deg et hint: jeg går med gul refleksvest på jobb.[/quote']

Sjø eller land:D:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren... nå går det megatreigt. Var på vekta i går og ned 200 gr, tror ikke det var reellt engang for jeg hadde sitti på do med magesyke halve natta! Vekt 80,4 og er i så fall tilbake på samme vekt som jeg hadde 23.12.06. Har ikke trenet noe utover jobben denne uka....kjenner meg sliten i kroppen og bestemte meg til å trappe litt ned en uke eller to. Det har resultert i at jeg ikke har så mye vann i kroppen og fingrene er mer normale. Hmmm....åffer det da????

Nå sliter jeg med motivasjonen! Spise mer sier fornuften, men ikke søren om jeg får overbevist hodet om å gjøre det jeg vet er rett. Ligger på under 1500 kcl pr dag, men denne uka har jeg bare 19 trimpoeng. Ser jo egentlig tegninga. Usj...dette er vanskelig. Nå er det igjen lørdag, jeg engster meg for helga....ikke fordi jeg tror jeg spiser for mye men for jeg ikke er flink nok til å spise regelmessig og nok. Godteri er ikke noe problem...det rører jeg ikke uansett.

Nå surver jeg. Prøver herved å se det positive; jeg er 23 kg lettere enn for 9 mnd siden OG jeg er 118 cm mindre. Det er jo bra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså....nå har du gått ned MYE på relativt kort tid !

Når man har slik nedgang, så kommer man plutslig til en slags bremsemyr en stund.

Du har mer enn nok trimpoeng og du er godt inn i rutinene dine...

dette går kjempebra ! Du har bare oppnådd så mye

at nå vil kroppen bremse litt ! :D

Bikker du under til 70tallet i kg, vil hvert av trimpoengene

forresten kreve mer å få, bare så du er forbredt på det.

(Rett på meg noen om jeg tar feil...)

 

Nå hører du på meg....

Gå til speilen.....

Ta en kikk på deg selv fra forskjellige vinkler

og si høøøøyt og tydelig:

"Fy flate så fin jeg er " :)

SE hva du har oppnådd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis...jeg har ikke helfigur speil!!!!!! Takk for oppmuntrende ord forresten. Vi kvinner er noen rare dyr(hahaha) Vi har alltid noe å utsette på oss selv, OG vi er mestere i å gi oss selv dårlig samvittighet:p: Jeg tror ikke jeg kan si at jeg er flott ennå, kanhende jeg aldri kan si det til meg selv, har nok for liten selvfølelse til det, men....jeg har oppnådd mye, jeg vet det finnes terskler og at jeg må vise tolmodighet. Men du skjønner...hjertet og hjernen jobber ikke alltid på lag. Skal i alle fall lese innlegget ditt når jeg føler det butter...gode ord er verdifulle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart med det, tiden går. I dag har jeg fått morsdagshilsen fra alle mine fem barn, jeg er så glad og takknemmelig for det privilegiet som er meg til del. Tenk...fem herlige barn, voksne de fleste, tre av dem er selv mødre. Heldige meg som kan følge med dem riktignok på avstand for jeg bor langt unna, men likevel.

Jeg sov lenge i dag, har spist 5 knekkebrød(fullkorn) og fem frityrstekte kyllingvinger:D: Ikke akkurat det sunneste, men jeg hadde lyst. Har tatt en treningspause. Tar det litt rolig i 14 dager, altså ut neste uke. Grunnen er, senebetennelse i høyre arm, da holder det med jobben. Jeg prioriterer å gi meg selv en liten pause og prøver å skyve tankene om kosthold og livsstil endring litt på avstand, altså få normalisert mine kalorifobier. Jeg vet jeg går inn i en knalltøff uke, med lange og harde dager...men torsdag sein kveld, reiser vi østover for å overta et hus nær alle de vi er glad i. Vi skal leie det, og har sagt at nedvasking kan vi ordne selv. Psst!!! Liker ikke vaske hovedreint jeg, men det er mye god trim i det!!! Har derfor sagt til meg selv at vekta skal få sove under skapet og ikke fram igjen før fredagen uka etter. tror dere jeg klarer det??? Merker jeg er blitt litt besatt :eek:

Middagen i dag blir skinkesteik, brun saus, poteter og masse salat. I går spiste jeg nok litt usundt og havnet på 2228 kcl......wow...det ser enormt ut!!! Første gangen på 9 mnd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang på 9 mnd at du har spist 2200 kalorier? Da vil jeg jo tro at du har vendt til kroppen din for få kalorier og at du derfor går litt tregt ned? Men noen ukers "fri" høres jo ut som perfekt medisin for det ;) Lykke til! Det blir spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang på 9 mnd at du har spist 2200 kalorier? Da vil jeg jo tro at du har vendt til kroppen din for få kalorier og at du derfor går litt tregt ned? Men noen ukers "fri" høres jo ut som perfekt medisin for det ;) Lykke til! Det blir spennende ;)

Deilig å få en bekreftelse på at det jeg gjør muligens kan ha noe for seg:) Jeg har faktisk spist meg OPPOVER fra jeg begynnte, min kropp har gått på sparebluss i maaaange år. Tok en periode på 14 dager her på vektklubben sin dagbokside og føret samvittighetsfullt inn ALT jeg spiste. Det var veldig variabelt egentlig men la jeg sammen kaloriene og delte på ukedagene havnet jeg på et gjennomsnitt på under 600 kcl. Synes derfor jeg er kjempeflink dersom jeg kommer opp i en 1500/1600 kcl pr dag. Må innrømme at det skjer ikke ofte. Ligger på ca 1400. Etter råd fra fru Luna og flere andre har jeg da spist litt nøtter og havnet på rundt 1600. Men over 2000!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så er det blitt litt færre frysegrader her vest, jeg har virkelig skjerpet meg etter den elendige vektnedgangen på fredag, den var ikke mye å rope hurra for. Sååååå jeg har klart minimum 1600 kcl, jaja hittil i kveld mangler jeg 500 så jeg skal spise havregryn med melk og honning til kvelds, nemlig.

Det er glatt å være meg om dagen, en ting er når jeg kjører...det er greit nok, men når jeg skal ut av bilen, og det skal jeg jo hele tiden, minner jeg mest av alt om en elg på glattisen(Bambi er for yndig og minner lite om meg) ;): Fra fredag til og med i dag har jeg 12,4 trimpoeng. Tar en pause fra veiinga på fredag for jeg skal østover en tur, gleder meg. Selv om helgen er satt av til hovedrengjøring av et helt hus, håper jeg å treffe ungene mine og barnebarna. Kanskje ake akebrett??? Det er sørgelig lenge siden jeg har lekt.....:eek: Tror det er på tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å se du spiser mer !

Jeg prøver så godt jeg kan jeg også.

Sliter litt med det å trene jeg da, for gjør jeg det

bruker jeg jo opp kaloriene jeg spiser...:S

Begynt å spise AXA GO`DAG...energi eller frukt.

De er kjempegode og gir masse kalorier om man spiser seg mett på det. ;)

 

Gleder meg til du kommer over !

Her er forøvrig både bakker og akebrett,

og unger som sikkert vil være med.

Ja jeg også for den saks skyld !

Stell pent med deg selv , så ses vi snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote imagine:Gleder meg til du kommer over !

Her er forøvrig både bakker og akebrett,

og unger som sikkert vil være med.

Ja jeg også for den saks skyld !

Stell pent med deg selv , så ses vi snart

Ditto, glad du har funnet noe som både er godt og gir energi og kalorier. Du må regne kaloribehovet ditt ut i fra hvilestoffskifte, dagsaktivitet( og din er høy i haugevis ;) og deretter legge på trimpoeng. Så spiser du 500 kcl mer enn det. Jada vet det....det blir masse mat. Da kan du nyte trimturene dine med god samvittighet og sove godt om natta. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy rakkern at det skal være så travelt. Helgen kom og jeg vasket og vasket....HEELEEE HELGEN!! Så etter å ha vasket og skurt kjøkkenet, så rev jeg tapeten, altså mye bortkastet arbeid. Ikke hadde jeg bil heller så jeg fikk ikke besøkt imagine, og hun fikk ikke besøkt meg. Vel, reiste fredag formiddag og jeg rakk å veie meg først. Hadde gått ned noen hundre gram til 80 kg, men spising i helgen ble det så som så med, for lite og for sjeldent. I går var det full rulle på jobb med normal spising og i dag har jeg fått i meg 1600 kcl. Har vært på handlerunde, snakket på msn og pakket en masse som jeg skal ha med over til helgen.

da skal jeg forhåpentligvis kle kjøkkenveggene med ferdigmalte panelplater, male skapdører og lister. Alle dører og kanskje den ene gangen. Har kjøpt gardiner og litt forskjellig som trengs.

I morgen er det jobbing igjen. Hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest trucker

Vel....nå er det igjen leeeenge siden jeg har vært innom både vektklubben og dagboka mi. Jeg har spist det jeg har følt for, jeg har fortsatt jobbet mye og stått på, men resultatet er heller nedslående. Opp 1,7 kg siden sist jeg rapporterte og vekta i dag, lørdag viste 81,7 kg:( Her MÅ noe gjøres, jeg må tilbake til vanen med å veie maten og tenke sundt. jeg har fundert litt på dette her....har altså gått ned over 20 kg, fra 103,4 kg til en stopp på 80. Når jeg i dag veide 81,7 beviser dette at jeg tross mye bevegelse, innarbeidede vaner osv gjør noe feil.

At vekta kan stoppe opp er jeg klar over, men det er frustrerende og irriterende. Nå som den viser opp igjen har jeg fått et nytt kick i baken. Dette tolererer jeg IKKE!!!!

Hva kan jeg ha gjort galt???? Jo...hverdagene er som vanlig, 150 til 180 gr ekstra grovt brød, litt eller ikke smør på maten, jeg snakker om Vita hjertegod, pålegg...normale mengder skinke og hamburgerrygg samt to skiver med G35( min last for tiden)

Dette er akseptabelt. Jeg har drukket for lite vann i løpet av dagen, mellom 3/4 til 1 l. Det holder ikke. Middag....ja..mest slurv, raske tilberedningsretter og antagelig både for sent og for mye. Jeg har skeiet ut to helger, spist både sjokolade, kake og potetgull, samt tatt et par drinker. Skulle det gi slikt utslag? Jeg har jo ikke tatt mye av noe!!!! Jeg har følt meg sliten OG jeg sluker maten...er i det hele ganske stresset og oppjaget. Nå har jeg analysert, tenkt igjennom og satt ny start dato. På an igjen med daglig føring...ikke tilgang til pc...bruk bok. Vei maten, drikk vann, stresse ned så godt jeg kan og veie meg en gang i uka....lørdag er ny veie dag. Når det gjelder målene mine er de ikke gått opp, heller litt ned. Jaja, jeg får bare stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

I dag har jeg havnet på 1552 kcl, i går 1630 så dette burde gå bra. Skal i flg ekspertene ha ca 1900 kcl pr dag, men klarer jeg ca 1600 er jeg ganske fornøyd. Har spist til riktig tidspunkt også så skjerpings er i god gang.

Håper dere som er innom har hatt en fin helg og jeg ønsker dere ei flott uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jomjom

Stå på, Trucker! Du er jo en stjerne på vektklubben, vet du! Enten du tror det eller ei.

Jeg må være litt flinkere, men jeg savner den gamle uketråden og føler meg litt hjemløs (noe må man jo ha å skylde på) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Først av alt, tusen takk for kommentarer, jeg blir så glad når jeg ser noen har vært innom.

jomjom: Det var sterkt å lese, neier og bukker selv om jeg føler det er litt vel ufortjent ros. Godt å få den likevel:D:

rina: Takk skal du ha!!! jo da, uka har vært grei den! kommer rapport.

Vekt i dag 81,2 kg som er ned 500 gr. Pussig...blir liksom bare overbevist om at neste uke er det opp igjen. Jeg er en sprettball for tiden, opp og ned i ett kjør. Det gjelder vekta, målene mine er de samme omtrent. Midjen har minket med 0,5 cm til 74,5.

Jeg satte ny startdato i dagsrapporten min, følte det var moralsk nedbrytende å se at vekta hadde gått ned med over 21 kilo og midjen med 35,5 cm. Nå i dag står det vekt - 500 gr og cm - 0,5. Da må jeg anstrenge meg mer. Pussig hode jeg har!

Ukedagene synes jeg er greie, jeg har med riktig ladning av niste, noen epler og gulerøtter og 2 l vann. Fordeler det utover dagen og stapper inn alt i hop. Synes det er et problem med middagen da, som regel blir det så seint og jeg er sulten og sliten. Vil det skal gå fort, så stresser jeg sammen noe lettvint og raskt og spiser fort og "gæli". Ikke så kaloririkt egentlig men det blir litt ensformlig. Så hopper jeg bukk over kveldsmaten og drikker lite melk. Som dere ser er jeg klar over sprekkene i opplegget. Helgene blir også litt feil, jeg sover litt lenger...det er nødvendig forresten, så blir det lite mat, fordi jeg slapper av :)

Noen fackts: Total vektnedgang pr i dag 22,2 kg. Det er over 20 % av opprinnelig vekt, så et platå er egentlig normalt (trøster meg selv)

Midje startet på 110 cm ............nå 74,5

ende 122 cm.............nå 101

byste 121cm.............nå 100

Klestr startet på kjempestort!!! nå str 40/42

Flott det ser jeg selv...det er imidlertid et stort MEN!!!! Jeg vil ned på str 38 i klær,

jeg vil veie under 70 kg, pga muskelmassen må jeg vurdere derifra. Alderen spiller en rolle også, jeg kan ikke forvente å veie det samme som for 30 år siden...jepp....jeg er en gammel dame men jeg føler meg ung. Heldigvis for meg er det ikke mye som dingler og slenger på meg HURRA!!! Jeg har ervervet 18 trimpoeng denne uka + min arbeidsdag som er alt annet enn stillesittende.

Uke 12 og 13 har jeg tatt fri, da skal jeg østover og male tak og vegger, gå turer og hvem vet hva mer.

Lykke til alle sammen. Jeg ser jeg ikke rekker innom hver dag, døgnet har ikke nok timer, men jeg kommer jeg kommer. Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trucker du er jo kjempeflink jo. Er virkelig misunnelig på midjemålet ditt, jeg er nede i normalvekt men har fremdeles midjemål på 79 selv om jeg ofte har kjøpt bukser i str.36. Må kanskje innfinne meg med min "guttekropp" med brede skuldre, smale hofter og ingen midje. Veier nå 65kg og er 166cm høy så jeg er godt innenfor normalvekt, men jeg skulle gjerne hatt midjemål som deg;)

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...