Gå til innhold

Slankedagbok med viderverdigheter 2007


Gjest trucker

Anbefalte innlegg

Gjest trucker
Trucker du er jo kjempeflink jo. Er virkelig misunnelig på midjemålet ditt' date=' jeg er nede i normalvekt men har fremdeles midjemål på 79 selv om jeg ofte har kjøpt bukser i str.36. Må kanskje innfinne meg med min "guttekropp" med brede skuldre, smale hofter og ingen midje. Veier nå 65kg og er 166cm høy så jeg er godt innenfor normalvekt, men jeg skulle gjerne hatt midjemål som deg;)

Lykke til videre[/quote']

Gosj, jeg skulle gjerne hatt vekta di, det er vel en del av livets herlige mangfoldigheter at vi alle er skapt forskjellig:) Jeg misunner de som har smale hofter...mine er runde og "drøye", pussig det der...vi vil alltid finne noe ved oss selv som vi er missfornøyd med. Husker da jeg var 16 år, jeg hadde lange krøller( har dem fortsatt) og jeg ønsket desperat slett hår som venninda mi. Tok strykejernet og presseklut og oppnådde slett hår i hele 2 timer, før det krøllet seg igjen! Nå ser jeg på de som har en smekker slank kropp og forbanner mine former som går ut og inn som på ei gammal fele. Ikke lett å få tak i klær heller for det som glir pent over mine hofter og lår, spriker bort i mot 20 cm i livet. Jeg er kraftig rundt overarmene og har pupper så det holder...altså...det er på midten jeg er feil. Vel skal vi stå sammen om å føle glede over mangfollet og prøve å finne positive sider ved oss selv? Vi skriver 5 ting vi er glad for ved oss selv!

Mine er: Jeg er alltid blid!

Jeg er en heldig mor til 5 og bestemor til 8

Jeg har meget god fysisk form

Jeg har en jobb jeg trives i

Jeg har en herlig ektemann som viser at han er glad i meg akkurat som

jeg er

Værsågod neste, kom igjen og finn ting du er glad for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Du har helt rett trucker, vi må finne ut hva vi egentlig har å være glad i/for. Men skulle gjerne ha både din og stbs vekt, men det kommer etterhvert. Dette har jeg å være glad i/for:

verdens flotteste barn(4)

Samboer som er glad i meg som jeg er

venner og familie

 

Hvis jeg skal skrive noe som jeh ert fornøyd med meg selv må det bli håret mitt, øynene mine og relative tynne overarmer. Mindre valker på ryggen og ganske liten rompe. Så det går an selv med alle mine kilo i overvekt å finne ting man er fornøyd med:)

Ha en vidunderlig helg trucker og alle dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosj' date=' jeg skulle gjerne hatt vekta di, det er vel en del av livets herlige mangfoldigheter at vi alle er skapt forskjellig:) Jeg misunner de som har smale hofter...mine er runde og "drøye", pussig det der...vi vil alltid finne noe ved oss selv som vi er missfornøyd med. Husker da jeg var 16 år, jeg hadde lange krøller( har dem fortsatt) og jeg ønsket desperat slett hår som venninda mi. Tok strykejernet og presseklut og oppnådde slett hår i hele 2 timer, før det krøllet seg igjen! Nå ser jeg på de som har en smekker slank kropp og forbanner mine former som går ut og inn som på ei gammal fele. Ikke lett å få tak i klær heller for det som glir pent over mine hofter og lår, spriker bort i mot 20 cm i livet. Jeg er kraftig rundt overarmene og har pupper så det holder...altså...det er på midten jeg er feil. Vel skal vi stå sammen om å føle glede over mangfollet og prøve å finne positive sider ved oss selv? Vi skriver 5 ting vi er glad for ved oss selv!

Mine er: Jeg er alltid blid!

Jeg er en heldig mor til 5 og bestemor til 8

Jeg har meget god fysisk form

Jeg har en jobb jeg trives i

Jeg har en herlig ektemann som viser at han er glad i meg akkurat som

jeg er

Værsågod neste, kom igjen og finn ting du er glad for[/quote']

 

Og jeg er feil der du er rett;)

Har krøller jeg også og det var ikke mye gøy da alle skulle ha innoverpasje med glatt hår da jeg var 15. Mitt glatte hår med innoverkrøll lå fint i to minutter. Og så snudde krøllene der de ville. Men i dag er jeg glad for krøllene.

5 ting jeg er glad for

Jeg er heldig (godt voksen) mamma til to friske gutter.

Jeg har en fantastisk ektemann

Jeg er frisk og i fin form

Jeg har en jobb jeg trives med og gode kollegaer

Jeg er glad jeg har gått ned 13 kilo i vekt og har en sterk kropp som takler et hektisk liv med to småbarn.

Er stort sett fornøyd med kroppen min, vil bare miste litt mer fett over magen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var moralsk nedbrytende å se at vekta hadde gått ned med over 21 kilo og midjen med 35' date='5 cm. Nå i dag står det vekt - 500 gr og cm - 0,5. Da må jeg anstrenge meg mer. Pussig hode jeg har![/quote']

;) For meg ville det nok vært ganske oppløftende tall, ja! Men det ser ut til å gå den riktige veien med meg også akkurat nå.

 

 

Midje startet på 110 cm ............nå 74,5

ende 122 cm.............nå 101

byste 121cm.............nå 100

Klestr startet på kjempestort!!! nå str 40/42

Flott det ser jeg selv...det er imidlertid et stort MEN!!!! Jeg vil ned på str 38 i klær,

jeg vil veie under 70 kg,!

 

:) Du klarer det nok, med ditt stå på humør! Også den midjen, da. Jeg hadde også midje en gang, men tviler på om jeg får den tilbake igjen... Den er nå blitt litt fastere, men her er det en del løst og bløtt utenpå...

 

Lykke til alle sammen. Jeg ser jeg ikke rekker innom hver dag, døgnet har ikke nok timer, men jeg kommer jeg kommer. Klem fra meg

 

Lykke til til deg også, spent på hvordan det går med veiingen din denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis jeg ikke husker helt galt er hun på østlandet i det huset de har leid både denne og neste uke:)

Men savner å lese på tråden hennes, men hun sikkert mye å fortelle om når hun kommer hjem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Hei på dere. Ja nå har jeg fått kapret en maskin og det føles godt.

Er spent nå på hva vekta sier når jeg kommer hjem. Jeg er fortsatt østafor og skal hjem på søndag. Tenk 14 dager ferie dere...det har vært et strålende vær og jeg.......:D Jeg har ligget til sengs med INFLUENSA. Jeg har spist lite, drikki mye og leet meg minimalt. Har lært at ferie er farlig....jeg blir syk av det.:D:

Det var flott å lese om hva dere er glad for, og at dere ser positive sider ved dere selv. Selvskryt er viktig!!!! Jeg trener på det hele tiden for kan jeg selv like meg vil andre se positivt på meg også.

Der jeg er påstår internettlevrandørene at jeg ikke kan få ADSL....det skal vi nå se på da, bare vent:rolleyes:

Håper det går fint med dere og forsettene deres. Som sagt vet jeg ikke hvordan jeg ligger an, ikke internett, ikke vekt og ikke målbånd så det her blir nærvepirrende. Klærne strammer i alle fall ikke...så det kan ikke være så galt.

Mandag morgen skal jeg rapportere så ønsk meg lykke til.

God helg og til dere som drar på påsketur nå: Kos dere, kjør forsiktig og med vett og ha en fortreffelig påske.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjipt å bli syk i denne ferien også da. Du må slutte med dette ferietullet ditt:) Ja, det er klart det blir spennende når du kommer deg hjem til vekt og måleband igjen. Dere får kjøre forsiktig over fjellet da. God Tur. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Tok mot til meg og gikk på vekta i dag morges.....ehhh....det vart opp gitt :roedme: 82,7 viste den så nå er det nesten det samme som etter jul. Har hoppet opp og ned de kiloene mellom 80 og 83 så mange ganger at jeg vet snart ikke hva jeg skal tro. Vel jeg får bare avfinne meg med at vekta ikke vil ned mer ennå. Det er ikke dermed sagt at jeg gir meg da!!!!! Nå får påsken komme og gå, jeg skal jobbe fram til onsdag, torsdag reiser vi østover igjen ;): fjellhopping kaller jeg det. Deretter blir det full jobbing. Skal egentlig på sykehuset en tur fredag den 13, men på grunn av innkjøring i forbindelse med påskens fridager får jeg prøve å flytte den turen en ukes tid. Håper de går med på det. Jeg skal forsøke å spise javnt og trutt i påsken, unne meg litt ekstra dersom jeg føler for det og prøve å få gått noen turer. Denne ferien her ble det ikke noe orden på noe som helst. Synes det er urettferdig jeg at jeg faktisk går ned i vekt når jeg spiser meg god og mett hver dag og så går opp når jeg ligger til sengs og knapt orker å spise noe som helst:(

Så får jeg se da....skal på firmatur til Bergen 19.05. Vi skal se Ylvis, ut og gjøre byen utrygg( hehe en gjeng gale Sogninger ) og overnatter på Hotel Norge. Skulle så veldig gjerne vært noen kilo under 80 da!!!! Det er noe å strekke seg etter i alle fall.

Håper det går bedre med dere enn med meg, ha noen fine dager og så prøver jeg å skrive noen cm resultater på onsdag eller torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du trucker, du må spise deg god og mett alle dagene så går du nok ned.

Har du målt cm da? Har du gått ned noe der ? Er ikke alltid bare vekta det kommer an på, men også cm. Kjempe bra at du ikke gir deg, men står på videre. Lykke til og god påske, å kjør forsiktig over fjellet igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest trucker

Ja ja...der ser dere, forsettene med å skrive dagbok går ikke etter planen. Jeg har vært tålig deppa over vekta som ikke ville under 80 kg, men hoppet mellom 81,2 og 82,9 omtrent som en badeball på opprørt sjø. Dagene var som vanlig lange og slitsomme og formen var faktisk ganske bånn:rolleyes: Vel...det var nok en grunn. Jeg havnet inn på sykehuset for fulle sirener for 14 dager siden. Merk dere folkens......det er ikke lurt å leke hest som jeg har gjort, tihi...jeg fikk tarmslyng av det. Nei da, jeg tuller, det var nok ikke årsaken men tarmslyngen var reell, det var også et sår på tynntarmen som lakk ekle uhumskheter ut i bukhulen min. Hurtig oprasjon og kjempegod pleie på sykehuset i Førde gjorde at jeg sitter her å skriver i dag. Nå er min værden snudd på hodet for en stund. Jeg kan ikke anstrenge meg på flere uker, kan løfte max 1 kg og er svak som en nyfødt kattunge. Har tatt konsekvensene av det og slått meg ned på Jørgenstuen hvor jeg kan rekreere i eget tempo...laaangt inne i skogen. Heldigvis har jeg fått bredbånd her og det er jeg glad for. Tror dere jeg blir flinkere til å oppdatere dagboka mi nå???? Jeg skal prøve

I dag gikk jeg på vekta...den som veier mer enn en kili mere enn den jeg har hjemme og merkelig nok. Nå viste den 78,5 kg. Vet jeg har vært og er syk, men pussig likevel for jeg føler meg oppblåst og diger.

Planene mine i dag er å spise litt, finne meg noen staver å gå en liten tur og kanskje grave i noen blomsterbed.

Ha en flott mandag venner...jeg tenker på dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trucker!

Så hyggelig å høre fra deg igjen - selv om det du forteller ikke er så koselig akkurat! Regner med at det er en tålmodighetsprøve av de sjelde for deg å holde deg så mye i ro :)

 

Ønsker deg riktig god bedring og fortsatt god fremgang på vekta, den magiske grensa ser ut til å være brudt?!?! Gleder meg til jeg treffer den veggen der gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Våknet til en dag som bringer løfter om bra vær, blanding av sol og lette skyer.

Jeg er egentlig litt redd for mat for tiden, magen min er sår og ømfindtlig...og jeg har fått streng beskjed om ikke spise fiber. Søren ååååå, mitt kosthold som var så sundt!! Vel har tygget meg igjennom en og en halv skive loff med lodderogn på. Det virker som magen godtar det. Hva mer utover dagen får vi se på. Som fortalt er jeg på rekreasjon i huset vårt østafor. Det ligger herlig til langt inne i skogen med muligheter for å gå turer i stille natur. Litt ensomt kan det virke men jeg føler jeg trenger det nå. Jeg hadde ikke bil da og det var en ekkel følelse:p: men i går kom min svoger( han bor ganske nær) innom og satte fra seg en av sine biler på gårdsplassen min, så har du muligheten hvis du orker og vil sa han.

Omtenksomt ikke sant? Nå er dagen min nylig startet..hva den bringer vet jeg ikke på lik linje med dere andre. La oss håpe på en fin dag . Ha det bra folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jomjom

Fint det går fremover! Du kan vel kanskje spise litt yoghurt og banan og sånn? Det er vel ikke så verst sunt. Fisk er dt vel ikke så mye av inni skogen. Ønsker deg alt godt!

God pinse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Trucker:) Det høres ut som du har hatt noen tøffe tak ja. Høres deilig ut med denne rakrasjonen din, men er jo på deg jeg også selv om det sammen med manga andre og jeg har skiftet hofte. Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Hei på dere. rina...må du også ta det rolig? Hvordan innvirker det på spisinga di, klarer du å få i deg nok mat? Der sliter jeg. Jomjom:) tusen takk for hilsen.

Vel her har det regnet godt og det er bra, det har vært kjempetørt. På torsdag kveld kom gubben hit, han hadde med seg kattene mine samt en haug med levende fisk (Japansk koi og gullfisk) på lørdag leverte min ene datter sin Newfondlandshund her oppe, så nå har jeg selskap:D: Når jeg blir sterkere skal jeg ta lange skogsturer med hunden...men han veier mer enn meg og er på str. med en liten hest så foreløpig tør jeg ikke. Han er ikke så vant til å gå tur i bånd og drar noe voldsomt. I steden tar vi turer på eiendommen. Den er behørig inngjerdet så han løper fritt i skogsteigene mens jeg går langs jordet. Det blir langt nok for meg. Vekta i går viste 78,1 kg så nå har jeg gått ned 25,3 kg. Er kanhende ikke så ille på et år det? Har en 10-15 kg igjen, får ta det som dt kommer. Nå har jeg begynt så smått å spise vanlig mat. Kjenner jeg blir veldig fort mett og vet ikke om det er positivt. Vel mitt aktivitetsnivå er ikke stort for tiden så jeg trenger vel ikke så mye.

Dere får ha ei fin uke, jeg følger med dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...