Gå til innhold

Noen som "meg" der ute?


Gjest makimono

Anbefalte innlegg

Gjest makimono

Hei på deg! Jeg er ny her i vektklubben og lurte derfor på om det er noen som er i ca "samme" høyde og vekt-klasse som meg, 158cm på sokkelesten og 67kg lett!??

 

Hadde vært supert å høre fra andre med samme kroppstype som vil ned i vekt! Jeg er 26år ung og jobber med å kvitte meg med ca 10kg ekstra bagasje. Har ikke satt meg noen dato for når jeg skal nå målvekten, jeg er glad så lenge det ikke går oppover igjen! Håper å høre fra likesinnede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Heisann!

Her er jeg. 170 cm høy og 75 kg. Ønsker også å gå ned 10 kg. Dette kan vi klare sammen. Jeg har noen flere år på baken enn du, men det spiller vel ingen rolle?? Jeg er 41 år, mor til to gutter og gift med en kjekk kar synes jeg nå selv.

Har du startet på kurs eller skal du klare dette selv? Jeg har opp gjennom årene gått på noen GR kurs og har vært godt fornøyd. Nå håper jeg å kunne klare dette selv. Kanskje kan vi backe hverandre? Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makimono

Kjekt å se at det er flere som meg!

 

Litt om meg: Jeg tok et internettkurs med GR for nesten tre år siden, det var halvhjertet deltakelse, minimalt med trim, så det ble to kilo ned. Gikk fra 64kg til 62, men siden da har vekten gått opp til 70, kremt. Årsaken til at jeg har gått opp er null trimming og litt for mye kos (les god mat og vin) med samboer.

 

Så det jeg har fokus på nå er å være mer aktiv, spise oftere og drikke nok vann. Studerer hjemmefra så jeg er ikke så aktiv iløpet av dagen, derfor er trimrommet jeg har oppdaget i borettslaget redningen!

 

Jeg begynte på meny 1 (1300kalorier) for to uker siden og gått ned to kilo, men jeg har funnet ut at jeg må spise 1400kal og 1500 de dagene jeg trener. Vil ikke spise for lite slik at kroppen går på sparebluss.

 

Hvilke menyer er dere på og hvordan trimmer dere?

 

Her er min oversikt over vitale mål (veiedag mandag):

Uke/vekt/midje

Uke 2/69kg/84cm

Uke 3/ 68kg/82cm

Uke 4/67kg/81cm

 

Hadde jo vært kjekt å lage en liste slik at vi kan følge hverandres mål! Hva sier dere? Håper dere har en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKay, jeg er 165 cm høy (lav?) og veier nå 72,8 (har gått ned ca 2 kg siden start)

jeg skal ned 12 - 15 kg til, er litt usikker på sluttresultatet før jeg kommer til ca 60.

 

Jeg trener, men vet ikke hvor mye muskelmasse jeg opparbeider underveis osv..

Skal ihvertfall ned igjen i str 36-38!

Det har jeg bestemt meg for. Jeg vil kunne bruke de klærne jeg vil.

 

:-) Jeg er med, ja. Trenger motivasjonen en gruppe gir.

 

Åja, trening: jeg løfter vekter en gang i uka og trener step en gang i uka. Dersom jeg får tid, sykler jeg hjemme en eller to ganger, men de siste ukene har det blitt ingenting. Jeg syklet idag. 20 minutter. Heh.. bedre enn ikkeno...

Tar 50 sit-ups hver dag. Det har jeg bestemt meg for å gjennomføre samma hva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan..

Jente på 21, er 167 høy, veier nå 73 kg... veide 86 kg ved oppstart i juni 05(brukt lang tid)........ Kvittet meg med 17 kg, men jula har tatt på, så gått opp igjen:)

Målet er å komme ned i 67 før sommeren, og ned i 64 ved slutten av sommeren... Trenger hjelp og motivasjon til å kjøre i gang igjen.... Er ekstremt glad i mat og elsker å bevege meg, maten er altså mitt problem.....treningen går fint....:)

 

Klem elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

30 år, 165 cm

 

Uke/vekt/Midje

1/89,9/109

2/87,8/107

3/86,9/105

4/85,3/102

 

 

Er hjemme i fødselspermisjon i en mnd til og har planer om å komme godt i gang før det. Startet på 91,9 kg 1. nov (7mnd etter fødsel )Så jeg har da tatt av litt...

 

Trener bra om dagen og bruker enhver unnskyldning på å komme meg ut. Er litt for dårlig på å planlegge og det er min last for da blir det ofte nødtiltak på måltidene og hiver innpå ting jeg ikke burde. Har gått fint de siste ukene egentlig. Lørdag har jeg "bulkedag". Hehe, ikke at jeg driver med fitness, men det er den dagen jeg får lov til å spise absolutt ALT jeg vil. Trener også disse dagene. Har litt tro på at en sånn dag i uka gir forbrenningen skikkelig kick. Problemet med slike dager er at man gjerne har lyst på snop på søndag også, så det er en bøyg. Vi har en avtale her hjemme om at vi KASTER det som er igjen når vi legger oss lørdagskveld, slik at vi ikke har slike fristelser i hus.

 

Målet mitt er å komme meg ned til 70 kg. Har vært 65 en gang i tiden, men det kledde meg ikke. Har kraftig benbygning og ehm kvinnelige former, så 70 er trivselsvekten min. Hvis jeg kommer meg inn i 40/42 er jeg fornøyd :)

 

Er SUPERMOTIVERT så gleder meg til å dele tida framover med dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei froeken

 

Så flink du har vært..... du har jo gått ned en del kg bare på de fire siste ukene:) Det er bra:)

Er nok som du sier viktig å ha en dag i uka hvor man spiser det man vil:) Det får nok igang forbrenningen en del også

Klem elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen!

Nå har vi plutselig blitt en gjeng som kan hjelpe og støtte hverandre. At vi er litt forskjellige både i alder og form er jo bare fint.

 

I helgen har vi hatt en sunn helg her hos oss, men utskeielsene fra forrige helg ser ut til å få denne uken til å gå i 0 selv om jeg har vært kjempeflink både med mat og trening.

 

Har holdt på i 3 uker på egen hånd og målene mine er som følger:

1. 77,8 kg /86 cm

2. 76,0 kg/84 cm

3. 75,3 kg/83 cm

 

I morgen er det veiedag så det blir spennende.

 

Jeg har blitt rådet til å bytte veiedag til f.eks. onsdag fordi det er en mer "normal" dag så det er mulig at jeg gjør det. Jeg får se.

 

Dette ble langt men,men.....

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er 31 år, 160cm og startet på 70,5 kg ved nyttår. Håper å komme meg ned mot midten av 50-tallet før sommerferien. Går ikke på GR kurs, men prøver å klare dette på egenhånd. Men det er motiverende å ha en gruppe man må dele resultatene med.

 

Utviklingen:

 

Uke 1: 70,5kg/90cm

Uke 2: 68,4kg/88cm

Uke 3: 68,0kg/87cm

Uke 4: 68,8kg/87cm( var i London helgen før, tenkte lite på kalorier der)

 

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makimono

Veldig kjekt at dere blir med i vår ukerapport og motivasjonstråd! Det er jo mange tråder der ute, men de har jo holdt på en stund.

 

Har prøvd å lage en oversikt slik at det er klart for klipp og lim. Når du skal sette inn dine mål så kopierer du bare fra tråden og legger inn dine mål, enkelt og tidsbesparende.( Jada, dere vet sikkert åssen dere gjør det... :)

 

Så da håper jeg alle er klar for en ny uke med fornuftig spising og litt ekstra rumpevrikking! Vi tastes!

 

 

froeken, 30 år, 165cm

Reid, 41 år, 170cm

makimono, 26 år, 158cm

Miett, 31 år, 160cm

Elin20, 21 år, 167cm

Maya83, 23 år, 165cm

antonia, 46 år, 165cm

 

Uke 1:

froeken/89,9kg/109cm

Miett/70,5kg/90cm

 

Uke 2:

froeken/ 87,8kg/107cm

Reid/ 77,8 kg /86 cm

makimono/69,0kg/84cm

Miett/68,4kg/88cm

 

Uke 3:

froeken/86,9kg/105cm

Reid/76,0 kg/84 cm

makimono/68,0kg/82cm

Miett/68,0kg/87cm

antonia/74,4kg/105cm

 

Uke 4:

froeken/85,3kg/102cm

Reid/75,3 kg/83 cm

makimono/67kg, 81cm

Miett/68,8kg/87cm

antonia/73,3kg/103cm

 

Uke 5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Hei' date=' igjen!

 

I morgen er det veiedag så det blir spennende.

 

Jeg har blitt rådet til å bytte veiedag til f.eks. onsdag fordi det er en mer "normal" dag så det er mulig at jeg gjør det. Jeg får se.

 

Dette ble langt men,men.....

 

Lykke til alle sammen![/quote']

 

 

Kan ikke vi her inne ha veiedag på onsdag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makimono

Jeg har tenkt på det samme, onsdagen er nok en grei dag for veiing. Det er jo opp til dere om dere legger inn mandag, onsdag eller lørdag, så lenge det blir en gang i uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI, dere har vært aktive her, siden jeg skrev sist.

Så det stod spørsmålstegn på meg..

 

Jeg er 46 år.

Har veiedag på kurset imorgen, men blir med på veiedag her på onsdag.

 

Fikk litt godt med fett på sidevangene av mye stillesitting. La på meg 20 kg på 2 år, og deretter snek det seg på 5 kg til over de tre neste årene.

 

Trener på helsestudio 2 gngr i uka. Har bare holdt på i to uker foreløpig, men utgangsmålene mine var (den 15/1) 74,4/105, tror jeg. Og forrige mandag var det (den 22/1) 73,3/103. Jeg synes ikke jeg ser SÅ stor ut, men målebåndet lyver nok ikke, så her må det en god del magecruncher til, skjønner jeg. Det er skikkelig herlig å gå på vekta nå og se at den kryper nedover :)

 

Uhmm... trivselsvekten min var 54 - 55 før.

Konsulenten på kurset sier 61. Tenker jeg havner et sted imellom. 58 kanskje. Vi får se. Jeg er veldig spinkel og har liten beinbygning, så mesteparten av min vekt er fett som skal AV!

 

Snakkes på onsdag da.

 

Ha en super uke!

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge inn litt info om min vektnedgang også, slik at dere får et bilde av fremgangen min.

 

Oppstart juni 2005: 86 kg.

 

Vekt november 2006: 69 kg.

 

siden oppstart har jeg fjernet 20 cm rundt magen, 15 cm rundt hofter og 10 cm rundt lår.

 

I begynnelsen trente jeg 5-6 ganger i uka over 1/2 år men var dårlig på kosthold. Trappet deretter ned til 3-4 ganger i uka og la om kostholdet sakte men sikkert. Har aldri gått noe kurs og ikke hatt personlig trener, men har lest masse blader om trening og kosthold, og lært masse om hva kroppen trenger. Trent på Sats Drammen siden oppstarten.

 

Problemet i jula har vært at jeg har vært så drittlei slanking, noe som har resultert at jeg har gått opp igjen til 74-75 kg igjen..... Veldig surt ettersom jeg hadde kommet så langt....

Målet før sommeren er:

*Ikke brus, godteri eller junk på hverdagene(både for tennene og helsens skyld).

* Drikke 2-4 liter vann om dagen(avhengig av om jeg trener eller ikke).

*trene fast 3-4 ganger i uka.

 

Vil gjerne ha tips til mer.

 

elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

froeken, 30 år, 165cm

Reid, 41 år, 170cm

makimono, 26 år, 158cm

Miett, 31 år, 160cm

Elin20, 21 år, 167cm

Maya83, 23 år, 165cm

antonia, 46 år, 165cm

 

Uke 1:

froeken/89,9kg/109cm

Miett/70,5kg/90cm

 

Uke 2:

froeken/ 87,8kg/107cm

Reid/ 77,8 kg /86 cm

makimono/69,0kg/84cm

Miett/68,4kg/88cm

 

Uke 3:

froeken/86,9kg/105cm

Reid/76,0 kg/84 cm

makimono/68,0kg/82cm

Miett/68,0kg/87cm

antonia/74,4kg/105cm

 

Uke 4:

froeken/85,3kg/102cm

Reid/75,3 kg/83 cm

makimono/67kg, 81cm

Miett/68,8kg/87cm

antonia/73,3kg/103cm

 

Uke 5:

Miett/67,5/84cm

 

 

 

Veid og målt igjen idag. Ned 1,3 kg og 3cm rundt midjen. Kjempefornøyd med det. Sliter med å komme igang med treningen, men skal gjøre ett nytt forsøk denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ser ut som om jeg står helt bom stille eller faktisk har gått OPP en kg igjen? Blir spennende å se på veiingen imorgen da.. jeg håper ikke det, for da vet jeg ikke hva jeg gjør feil, faktisk.. følger samme opplegg som jeg gikk ned den første kiloen på.. merkelig.

 

OK, jeg har målt nå på morgenen.

 

vekt: 73.2

midje: 96

 

Har gått ned betydelig rundt magen, lårene osv.. men vekten har stått nesten stille. Det handler nok om bygging av muskler, tror jeg. Har trent nokså hardt denne uken, og det ser ut som om det gir resultater om enn ikke på vekta.

 

:-) Jeg er ganske fornøyd, jeg.

 

Ha en fin dag alle sammen :-)

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makimono

froeken, 30 år, 165cm

Reid, 41 år, 170cm

makimono, 26 år, 158cm

Miett, 31 år, 160cm

Elin20, 21 år, 167cm

Maya83, 23 år, 165cm

antonia, 46 år, 165cm

 

Uke 1:

froeken/89,9kg/109cm

Miett/70,5kg/90cm

 

Uke 2:

froeken/ 87,8kg/107cm

Reid/ 77,8 kg /86 cm

makimono/69,0kg/84cm

Miett/68,4kg/88cm

 

Uke 3:

froeken/86,9kg/105cm

Reid/76,0 kg/84 cm

makimono/68,0kg/82cm

Miett/68,0kg/87cm

antonia/74,4kg/105cm

 

Uke 4:

froeken/85,3kg/102cm

Reid/75,3 kg/83 cm

makimono/67kg, 81cm

Miett/68,8kg/87cm

antonia/73,3kg/103cm

 

Uke 5:

Miett/67,5/84cm

antonia/73,2/96cm

makimono/67,0/80cm

 

 

Jeppers, da var ukens mål tatt og jeg står stille på 67kg for andre uke. Gått ned 1cm i midjen, det er jo bra!

 

Jeg tror årsaken til at jeg står stille er at jeg har økt kaloriinntaket med ca 200kal, var på 1300 de to første ukene. Det ble litt lite med når jeg fikk ca 2 trimpoeng hver dag (ca 400kalorier). Trimmingen har gått greit og jeg har holdt meg til å spise ca 1500kalorier. Jeg måler resten av kroppen og siden forrige uke har jeg gått ned 3,7cm, så selv om vekten står stille er det deler av meg som krymper! Jippi!

 

Miett: du er kjempeflink, 1,3 kg denne uken og ikke noe særlig med trim!!! Tenk på hva en gåtur eller to vil gjøre! Lurer på hvor mange kalorier du holder deg på om dagen, vi er jo "like" i høyde og vekt. Det du gjør ser iallefall ut til å funke!

 

antonia: det er vel så viktig å gå ned i cm enn hva vekten viser, du skal være kjempefornøyd! Jeg tror nok at treningen kan gjøre at du står litt stille, akkurat som jeg. Muskler veier men enn fett, og større muskelmasse gir høyere forbrenning som igjen vil gi vektreduksjon!

 

Keep up the good work, dette går rette veien! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

froeken, 30 år, 165cm

Reid, 41 år, 170cm

makimono, 26 år, 158cm

Miett, 31 år, 160cm

Elin20, 21 år, 167cm

Maya83, 23 år, 165cm

antonia, 46 år, 165cm

 

Uke 1:

froeken/89,9kg/109cm

Miett/70,5kg/90cm

 

Uke 2:

froeken/ 87,8kg/107cm

Reid/ 77,8 kg /86 cm

makimono/69,0kg/84cm

Miett/68,4kg/88cm

 

Uke 3:

froeken/86,9kg/105cm

Reid/76,0 kg/84 cm

makimono/68,0kg/82cm

Miett/68,0kg/87cm

antonia/74,4kg/105cm

 

Uke 4:

froeken/85,3kg/102cm

Reid/75,3 kg/83 cm

makimono/67kg, 81cm

Miett/68,8kg/87cm

antonia/73,3kg/103cm

 

Uke 5:

Miett/67,5/84cm

antonia/73,2/96cm

makimono/67,0/80cm

Reid/73,8/81 cm

 

 

Så flinke dere er alle sammen. Jeg var også godt fornøyd med meg selv i dag tidlig. -1,5 kg og -2 cm på 9 dager. Det kan nok hende jeg har klart å ødelegge litt av det i løpet av dagen men, men.... Jeg har nemlig vært hos søsteren min og bakt potetlefse. Måtte selvfølgelig smake på baksten også. Nybakt lefse med smør og sukker!!!!!! Mmmm det var godt, men farlig, farlig. Jeg får ta meg en liten tur ut i kveld så kan det hende jeg redder meg. Spiste ikke så mye altså??.. Jeg er i alle fall motivert for å fortsette siden det går såpass bra. Lykke til med nok en sunn uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Uke 5:

Miett/67,5/84cm

antonia/73,2/96cm

makimono/67,0/80cm

Reid/73,8/81 cm

Frøken/85,7/?

 

Har ikke målt midjmålet, men tror jeg har gått inn... skal gjøre det i morgen!!

 

Uka har gått greit, men jeg kjenner jeg tenker mye på snop om dagen. Jeg har lyst på noe hele tiden. Vet av erfaring at dette gåtr over, men jeg har ikke vært superflink til å stå i mot fristelsen... Senest i dag har jeg spist sjokkis.

 

Nå skal det sies at jeg har ca 40 trimpoeng i uken, men har kalkulert dagsbehovet for kalorier ut i fra 20 trimpoeng, så jeg har underskudd på kalorier hver dag... Kanskje jeg bare hadde mye vnn i kroppen da jeg gikk på vekta... Det vil vel uansett vise seg når jeg kontrollveier meg og måler meg i morgen!

 

Dere andre har vært superflinke!! Stolt av å være med i gruppa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig søtsuget gir seg, men jeg klarte ikke å følge ett eneste opplegg. Det ble bare tull. Og jeg gikk ned 1 kg, og opp 2.. ned 1 og opp 2... Det skal IKKE skje nå. Jeg tar 2 stk krom om dagen og har stort sett ikke søtsug i det hele tatt. Herlig :-)

 

Men uhmm.. er det juks?

 

Uansett vil jeg si at å være medlem i denne gruppa er helt supert. Dere er så flinke og det er kjempemotiverende :P

Da står vi på inn i en ny uke.

 

:-) antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Mulig søtsuget gir seg' date=' men jeg klarte ikke å følge ett eneste opplegg. Det ble bare tull. Og jeg gikk ned 1 kg, og opp 2.. ned 1 og opp 2... Det skal IKKE skje nå. Jeg tar 2 stk krom om dagen og har stort sett ikke søtsug i det hele tatt. Herlig :-)

 

Men uhmm.. er det juks?

 

Uansett vil jeg si at å være medlem i denne gruppa er helt supert. Dere er så flinke og det er kjempemotiverende :P

Da står vi på inn i en ny uke.

 

:-) antonia[/quote']

 

Det er slettes ikke juks å ta krom nei. Har tatt det selv jeg, med gode resultater. Det er faktisk lurt å ta krom hvis man trener mye, fordi man svetter ut mye av det! Krom er nødvendig for å regulere blodsukkeret, så det skal du ta med god samvittighet. Jeg kommer til å prøve proteinpulver når jeg får det. Det høres så humbug ut, men det er rett og slett fordi jeg ikke er flink nok til å spise proteinrik mat så skal jeg nå prøve med proteintillegg etter trening. Sambo som driver og utdanner seg innen trening sier at det er smart dersom man skal bygge muskler, eller om man skal unngå å forbrenne muskler i stedet for fett når man slanker seg. Får prøve det en stund og se. KOmmer til å spise som normalt ellers :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Et lite innspill i kosttilskudd diskusjonen. Jeg tar kosttilskudd i form av krom, calsium, magnesium og omega3 hver dag, tenkte å starte emd krom igjen å....

 

Proteinpulver er suverent å bruke både før og etter trening, men også som mellommåltid..... Vært litt slapp, men plane rom å begynne med det igjen... Anbefales virkelig, det kan også dempe søtsuget litt....

 

Klem fra elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...