Gå til innhold

Noen som "meg" der ute?


Gjest makimono

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Ja jeg gikk på vekta igjen i morges og den viste 85,1 kg, altså 200 gr mindre enn sist uke. Nå hadde jo vi veiedag i går så jeg lar den stå, men det er godt å se for meg selv at det ikke var så ravgæli :P

 

Midjemålet har ihvertfall krympet! ENDELIG under 100 cm i livvidde!! Jeg er nede på 99 cm nå, og det er det lenge siden jeg var sist :P

 

Har vært ute og gått tur med guttebassen i bæremeis og håvet inn 2,5 trimpoeg i dag!

 

Uke 5:

Miett/67,5/84cm

antonia/73,2/96cm

makimono/67,0/80cm

Reid/73,8/81 cm

Frøken/85,7/99cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Hei.

 

Proteinpulver er supert å bruke etter trening dersom man løfter vekter. Men det er viktig at det inntas innen 30 minutter etter trening, for det er da kroppen er mest innstilt på å forbrenne mer enn vanlig. Forutsatt at du altså har trent musklene hardt. Da går det rett til bygging av muskelen. Helst innen 10 minutter, faktisk. Dessuten må du ha karbohydrater rett etter trening for å restituere musklene og få kroppen tilbake i normalen fort.

 

Jeg bruker 20 - 40 g proteinpulver rett etter trening, sammen med en banan, f eks. Det er supermat akkurat der og da. Ellers er det ikke så smart å bruke proteinpulver som måltidserstatter, med mindre du har en plan med det, og ikke bare spiser det fordi du ikke gidder å spise ordentlig mat. Dersom du trener cardio, eller bare går som trening, er ikke proteinpulver tingen, altså. Da får du nok proteiner gjennom et vanlig sunt kosthold: fisk, kjøtt, egg, melk og kornprodukter (med unntak av om du driver hard intervalltrening, f eks).

 

Spiser du for mye protein uten at musklene virkelig behøver det, bruker ikke musklene det, og det legger seg som fett rundt indre organer og etterhvert også på synlige steder - akkurat som karbohydrater gjør om du får for mye.

 

Grethe Roedes anbefaling med en knytteneve av ditt og en knytteneve av datt, er faktisk det beste rådet man kan få dersom man ønsker å gå ned i vekt.

 

Etter det froeken sier, skal jeg ihvertfall også fortsette å ta 2 krom om dagen.

Det funker helt suverent!

 

Kosttilskuddet mitt er da: 6 gram ren fiskeolje, 2 krom, 1 calcium, 1 multivitamin, 4 CLA og 1 D-vitamin og innimellom tar jeg jern og folsyre, men ikke fast.

 

God lørdag alle sammen :-)

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makimono

Denne uken har jeg stått stille nok en gang, og jeg vet godt hvorfor. Tok meg ikke tid til å trene nok denne uken. Men så lenge jeg står i ro på vekten så er det greit. Fremdeles 67kg og det er iallefall 7 kilo unna hva jeg ønsker.

 

Det var veldig godt å lese inlegget ditt frøken på overvektig tråden, du har virkelig satt ord på det som de fleste her inne føler!

 

Det er nå en måned siden jeg startet her inne. Dagen etter samboer drog på utenlandstjeneste sa jeg nok er nok, nå har jeg en super mulighet til å fokusere på bare meg og sette igang med "slankingen". To kilo lettere og over 10cm mindre blir det spennede å se hvordan det går når han kommer hjem på fredag. Han blir hjemme i to uker før han blir bort en måned til, så jeg vet at de neste to ukene blir en utfordring i forhold til å lage nye mat- og trimvaner sammen.

 

Håper at alle får en lettere uke, :D makimono

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På stedet hvil på meg også - på vekta, men har gått ned overalt eller.

-5 cm nedgang totalt siste uke, og det er jeg kjempefornøyd med.

 

Men veier fortsatt 72,8.

 

Men denne uken tror jeg det går litt nedover igjen.

Jeg er veldig striks med meg selv ihvertfall.

 

:-) Ha en super kveld.

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som de fleste av oss er i samme båt denne uken. Jeg veier også akkurat det samme som forrige onsdag, men jeg har gått ned 2 cm så da går det jo rette veien. Jeg har omtrent ikke rørt på kroppen de to første dagene denne uka så det kan jo ha noe med det å gjøre også, men i kveld har jeg hatt en god økt med spinning og styrketrening så da er jeg i gang igjen. Kanskje får vi godt betalt til neste uke. Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt tilgang til vekt denne uken jeg, så blir spennende når jeg skal veie meg.... Hittil denne uka har jeg trent:

Mandag: Stram Opp(Klarte nesten ikke gå dagen etter..hehehe)

Tirsdag: Styrke på mage og 30min spinning

Torsdag: 2 Timer gåing opp og ned trapper på jobb.

Fredag: Planen er å trene 45 min med styrke, og 55 min med spinning.

 

Jobber lørdag og søndag natt også, så da blir det masse gåing i trapper. Har hatt noen slappe dager denne uka, men med god samvittighet. Har byttet ut en del brød med knekkebrød, spiser mye salater og mistet det værste søtsuget. Så blir spennende å se på vekta på onsdagen og prøve målebåndet.

 

klem fra elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er i en situasjon mange sikkert er i, jeg bare hører aldri om dem, og har ingen å diskutere dette med. Jeg tåler altså ikke visse typer stivelse.

 

Jeg kan ikke spise noen typer mel unntatt havre, ikke mais, ikke gjær eller hvitt sukker. Neida, jeg har ikke candida, og jeg er ikke glutenallergiker.

Dette eliminerer de fleste matvarer som det er lavkarbohydrater i, og det eliminerer det meste som finnes av ferdigmat. Det eliminerer også de fleste typer ost (de har gått gjennom gjæringsprosess). Unntaket er smøreoster laget på melkesyre, som f eks philadelphia. Kan også spise mozarella.

 

Jeg kan altså spise: alt frukt unntatt meloner, elle bær unntatt bringebær og bjørnebær (begge de foran nevnte gjærer akkurat idet de tas av busken), jeg kan spise alle grønnsaker unntatt mais, alt kjøtt og fisk, alle nøtter og det meste som finnes av olje, dersom det ikke er laget på noe av det foran nevnte.

 

Her er altså utfordringen: sett sammen en meny med dette, som er sunn og GR-basert, og se hvor mange kalorier du får.

Jeg har store problemer med å komme over 1100 om dagen uten å legge på en vesentlig mengde fett i form av mozarellaost, avocado, oliven og olivenolje...

 

Men mye fett er jo tabu?

Eller...?

 

Noen forslag noen?

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Vært litt stille her ser jeg, alle er nok opptatt med å spise lurt og trimme masse! Jeg står fremdeles stille på vekten, men denne uken har jeg krympet 1cm i midjen og 3,6cm ellers!!!Kjempefornøyd!

 

Tror at jeg er kommet på min vektterskel, for nå står det veldig stille. Lurer på om jeg må trene litt mer styrke, for å få opp forbrenningen og muskelmassen. Noen andre som har det sånn?

 

Antonia: Hva med å spise mer kaloririkt pålegg for å få opp kaloriinntaket ditt? Feks. makrell i tomat, tunfisk på tube, egg, kaviar etc? Er dette en allergi som fastlegen din har fastslått kan jo du snakke med ham for tips og råd.

 

Håper alle får en romantisk valentines dag, sambo og jeg skal ha deilig biff med rødvin til middag!

 

Klem makimono

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er i en situasjon mange sikkert er i' date=' jeg bare hører aldri om dem, og har ingen å diskutere dette med. Jeg tåler altså ikke visse typer stivelse.

 

Jeg kan ikke spise noen typer mel unntatt havre, ikke mais, ikke gjær eller hvitt sukker. Neida, jeg har ikke candida, og jeg er ikke glutenallergiker.

Dette eliminerer de fleste matvarer som det er lavkarbohydrater i, og det eliminerer det meste som finnes av ferdigmat. Det eliminerer også de fleste typer ost (de har gått gjennom gjæringsprosess). Unntaket er smøreoster laget på melkesyre, som f eks philadelphia. Kan også spise mozarella.

 

Jeg kan altså spise: alt frukt unntatt meloner, elle bær unntatt bringebær og bjørnebær (begge de foran nevnte gjærer akkurat idet de tas av busken), jeg kan spise alle grønnsaker unntatt mais, alt kjøtt og fisk, alle nøtter og det meste som finnes av olje, dersom det ikke er laget på noe av det foran nevnte.

 

Her er altså utfordringen: sett sammen en meny med dette, som er sunn og GR-basert, og se hvor mange kalorier du får.

Jeg har store problemer med å komme over 1100 om dagen uten å legge på en vesentlig mengde fett i form av mozarellaost, avocado, oliven og olivenolje...

 

Men mye fett er jo tabu?

Eller...?

 

Noen forslag noen?

 

antonia[/quote']

 

Så lenge det er sunt fett gjør det ikke noe å spise mer fett. Det er totalt antall kalorier som er viktig, så vidt jeg har forstått. En neve valnøtter, avokado i salaten, olivenolje, alt dette er helt fint for å få opp kaloriinntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips alle sammen :-)

 

Jeg kan nok ikke spise noe særlig ferdigmat hverken på tube eller boks. Mesteparten innholder modifisert stivelse, og det får jeg pusteproblemer av. modofisert stivelse er som regel mais, men kan også være mel eller potemel, en sjelden gang potetstivelse. Det funker dårlig for meg.

 

men jeg ser at jeg kan heve kaloriinntaket med avocado, nøtter, kanskje en frukt til, og da er jo saken såre enkel.

 

Jeg krymper også.

Ikke på vekta, men i cm.

 

Gått ned 6(!) cm overalt, hvorav 2 rundt livet, selv om jeg bare hadde gått ned 200g på vekta.

 

Jeg er fornøyd, jeg :-)

 

Har du oversikten over oss, Makimoto?

Har vi mistet medlemmer eller?

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi minker!!!!! Det er så godt at det går riktige veien selv om det ikke blir så mye hver gang. Denne uken skal jeg ikke klage for gjett om jeg var lykkelig i dag morges.......

- 2 cm på midten og hold dere fast - 1,8 kg!!! Jeg kunne nesten ikke tro det var sant. Nå veier jeg 72 kg og måler 77 cm rundt livet.

 

Jeg har ikke fått trent så mye som jeg gjerne ville hverken forrige uke eller denne uken, men jeg trener flere styrkeøkter nå enn før. Det skal visst være kjempefint for forbrenningen så det er et tips til dere andre også. Jeg har vært veldig nøye med maten denne uken selv om det har vært både bursdager og morsdag. Har spist kake opp til flere ganger, men stykkene er ikke så mange og store som de har hatt tendens til å være før. Stolt av meg selv.

 

I kveld har jeg vært på restaurant og feiret min kjære svigermor som er 75 år i dag. Hun har fått tur i gave fra barn, svigerbarn og barnebarn. Det falt veldig i smak. Jeg og svigerinna mi skal være med på tur så nå har jeg enda en motivasjonsfaktor for å være flink. Håper hun velger et fint reisemål.

 

Det har vært veldig dødt på denne tråden denne uka, men det finnes jo noen aktive blandt oss som fremdeles skriver veldig godt på andre tråder her inne. Fin inspirasjon. Håper blikket er der i dag også frøken.

 

Håper dere andre som har vært på denne tråden avlegger rapport også sånn at vi kan følge hverandre og backe opp/trøste ettersom det er behov.

 

Ønsker dere alle en god uke!

 

Lykkelig nattaklem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en onsdag, og jeg er kjempeglad! Jeg har endelig gått ned ett kilo etter å ha stått stille så lenge, 66kg! Jippi! Det artige er at når jeg går av vekten så ringer telefonen og jeg får jobben jeg har søkt på! Yes, dette er dagen min!

 

Håper dere andre ikke har gitt opp denne tråden, jeg ser at dere er busy andre steder. Jeg trenger å ha noen å rapportere til, det er en god motivasjon for meg og forhåpentligvis for dere også!

 

Har ikke vært så flink denne uken med å skrive inn hva jeg spiser, øver meg på å posjonere i hodet. Det ser ut som om det går greit, men er litt skummelt. Har fått gått noen turer med pulsklokken min og jeg er veldig fornøyd med den! Er en god motivasjon når jeg ser hva jeg forbrenner slik at jeg holder ut litt til.

 

Håper på å høre hva som skjer med dere andre! Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Gratulerer med vektnedgang og ny jobb Makimono. Kjempegøy!

Jeg har ligget i influensa noen dager så jeg hadde ikke så store forventninger til i dag, men jeg veide 71,6 kg og måler 76 cm rundt midjen. Jeg er egentlig fornøyd for jeg hadde en kjempegod uke forrige uke.

Håper som Makimono at det er flere som vil rapportere ukeresultatene sine for målet for alle er jo å gå ned i vekt. Jeg kommer i allefall til å fortsette her.....

 

Ha en fin ettermiddag og kveld og lykke til med neste uke!

 

Klem Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis makimoto! :)

Med jobb og vektnedgang og en strålende super dag.

Det er jo strålende!

Du er kjempeflink, og begynner, så vidt jeg kan skjønne, å se ganske så slank ut?

 

 

PC-trøbbel her, derfor rapporterte jeg ikke på onsdag.

Jeg skrev på et annet forum og bang! blå skjerm og masse trøbbel.

 

Jeg målte meg onsdag, og resultatet var:

 

Ned 500 gram, veier nå 72,1.

Inn enda 1 cm rundt midjen og måler nå 91.

 

:) Jeg er fortsatt med.

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så var det veiedag igjen. Håper vi blir flere på rapporteringen i dag. Det hadde vært hyggelig å høre hvordan det går med dere.

 

Jeg var syk mye av forrige uke, men prøvde å være bevisst på hva jeg puttet i munnen. Trening ble det ingenting av. Jeg begynte først på'n igjen i går og da ble jeg veldig sliten, men det var godt å komme i gang igjen.

 

Resultat i dag: vekt 70,8 kg, totalt - 7 kg

midje 76 cm, totalt - 10 cm

 

Dette går heldigvis rette veien selv om det ikke går fort.

I dag drar jeg på hytta sammen med mann og barn og skal kose meg. Det skal bli deilig. Mye frisk luft og skigåing + god mat og alt det andre som hører med til en tur på fjellet.

 

Ha en fin uke alle sammen!

 

Klem Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Ned 0,7 og veier nå 71,4

Midjen ned 1 cm til, ned til 90 nå.

 

Litt usikker på om jeg måler på riktig sted, men jeg måler midt over navlen.

 

Det hjelper seg sakte men sikkert.

Og jeg har vært vanvittig streng med meg selv.

Det MÅ jeg jo være.

 

Mmmm... snart, snart er jeg ikke overvektig lengre.....

Stiler mot en BMI på 26 nå, det er litt kult :-)

 

Jeg har lovet meg selv EN ting.

Dersom jeg kan hjelpe det på noe som helst vis, skal jeg aldri bli overvektig igjen! Basta!

 

 

Jeg spurte meg selv: "Meg, vil du ha den sjokoladebiten, eller vil du ha en bra kropp.

Meg: jeg vil ha en bra kropp.

Jeg: ok, da tar du ikke den sjokoladebiten!

Meg: ok.

 

:) Jada, det er vanskelig så klart.

Men drudle meg så herlig.

Det er litt rått å slanke seg.

Litt sånn back to basic.

Kjenne at man har egen vilje samme søren hva andre gjør eller mener eller sier.

Og når resultatene begynner å synes. Det er digg. Det er skikkelig digg!

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S. frøken.

 

med alle de kakefatene du har vært innom, baguetter og det hele, synes jeg du har vært VELDIG flink denne uken.

 

Det går jo litt opp og ned, det er da helt vanlig, er det ikke det da.

 

KLEM fra antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Heisan!

 

Ned 0' date='7 og veier nå 71,4

Midjen ned 1 cm til, ned til 90 nå.

 

Litt usikker på om jeg måler på riktig sted, men jeg måler midt over navlen.

 

Det hjelper seg sakte men sikkert.

Og jeg har vært vanvittig streng med meg selv.

Det MÅ jeg jo være.

 

Mmmm... snart, snart er jeg ikke overvektig lengre.....

Stiler mot en BMI på 26 nå, det er litt kult :-)

 

Jeg har lovet meg selv EN ting.

Dersom jeg kan hjelpe det på noe som helst vis, skal jeg aldri bli overvektig igjen! Basta!

 

 

Jeg spurte meg selv: "Meg, vil du ha den sjokoladebiten, eller vil du ha en bra kropp.

Meg: jeg vil ha en bra kropp.

Jeg: ok, da tar du ikke den sjokoladebiten!

Meg: ok.

 

:( Jada, det er vanskelig så klart.

Men drudle meg så herlig.

Det er litt rått å slanke seg.

Litt sånn back to basic.

Kjenne at man har egen vilje samme søren hva andre gjør eller mener eller sier.

Og når resultatene begynner å synes. Det er digg. Det er skikkelig digg!

 

antonia[/quote']

 

Så flink du har vært antonia! Når jeg er der du er ja da er jeg snart i mål.. . vil nemlig ned til 70 kg, til tross for at jeg bare er 165 cm så er det drømmevekta mi..

 

klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW. Men da har vi omtrent like langt igjen å gå.

Jeg trives best med å være litt tynn... jeg vet at mange synes det er teit, men det er rundt 55 - 57 kg jeg trives best med meg selv.

 

Jeg har meldt meg på et nytt internett-kurs.

Synes det har fungert veldig bra for å holde meg i ørene når det gjelder å ikke skeie ut med ting jeg ikke tåler.

 

6 uker. Ned 3,5 kg totalt.

Ca 22 cm over hele kroppen, og jeg har bygget muskler.

 

Et lite apropos til de som sier at du øker muskelmassen ved å gå mye... det tror jeg er minimalt. Men gåing er fettforbrennende, og det er jo veldig veldig positivt.

Jo raskere du går, og jo mer du får opp blodomløp og puls, jo bedre er det for forbrenningen.

 

Hvis du skal øke muskelmassen må du belaste musklene.

Pilates og annen type matte-trening, løfte vekter eller bruke kroppen til å belaste muskelgrupper med er suverent i den sammenhengen.

Skal du øke fettforbrenningen må du ha høy aktivitet.

 

Her er det litt ekspertlektyre, om du er interessert :-)

http://www.iform.no/pub/art.php?id=149

 

Klem fra meg til deg.

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Jeg er ny her i vektklubben og lurte derfor på om det er noen som er i ca "samme" høyde og vekt-klasse som meg' date=' 158cm på sokkelesten og 67kg lett!??

 

Hadde vært supert å høre fra andre med samme kroppstype som vil ned i vekt! Jeg er 26år ung og jobber med å kvitte meg med ca 10kg ekstra bagasje. Har ikke satt meg noen dato for når jeg skal nå målvekten, jeg er glad så lenge det ikke går oppover igjen! Håper å høre fra likesinnede![/quote']

 

 

 

Jeg er ei jente på 26 år. Jeg er 1.73 høy og veier nå 63.8 kilo.

Jeg skal også ned ca 10 kilo, trivsels vekten min er på 55 kilo, det kan høres lite ut, men jeg veide det helt til for 6 mnd siden.

Jeg er en spebygd jente så kiloene synes godt.

Synes det er vanskerlig å slenke seg alene, det er det å spise riktig som er problemet mitt. Jeg trener omtrent hver dag, men sprekker når det gjelder mat, og spesielt godis.

SEr frem til litt støtte og gode råd.

DENNE GANGEN SKAL JEG KLARE DET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...