Gå til innhold

Noen som "meg" der ute?


Gjest makimono

Anbefalte innlegg

Gjest makimono

Sukk, dette ble en rar uke alle sammen. Jeg har ikke vært helt meg selv etter en meget dramatisk ukestart på mandag. Vektnedgang og trim ble plutselig to helt irrelevante tema for meg etter å ha vært med på å redde en person fra å dø utenfor døren min. Huff, mener ikke å plage dere med dette, men dette ble en opplevelse jeg aldri glemmer. Glem Grey's anatomy og akutten på tv3, dette var faktisk på ordentlig, og det kan ikke sammenlignes. Jeg hørte tilfeldigvis et brak i trappen (bor i blokk) og tenkte at noen må ha mistet noe ned, men det var en veldig kraftig lyd så jeg tenkte at jeg kan jo lukke opp for å se om det var noen som trengte hjelp. Godt var det ellers hadde ikke den 70år gamle naboen min vært i live, hun lå bevisstløs med hodet nedover i trappen og pustet meget tungt og silblødde fra bakhodet.

Jeg begynte å rope på hjelp og dunket på dørene og prøvde å få kontakt med damen, heldigvis var det to andre hjemme så det ble ringt til ambulanse. Har nok aldri vært så redd og skjelven før. De kom heldigvis veldig raskt og vi fikk båret henne ned og ut i ambulanse. Jeg og nabodamen fikk hansker slik at vi kunne rydde opp og vaske vekk alt blodet, det var en merkelig opplevelse. Heldigvis har visen en god slutt og det er at damen fikk kraftig hjernerystelse og sydde i bakhodet, men det gikk BRA!

En slik opplevelse får en virkelig til å tenke over hva som er viktig i livet, og det var tøft å ikke ha samboer hjemme siden han er i Libanon. Jeg beundrer alle sykepleiere og leger, de gjør virkelig en fantastisk jobb!

 

Vekten min står stille denne uken, jeg har spist riktig men ikke trent. Tilsammen 22cm har jeg krympet siden jeg begynte her, det begynner å kjennes på klærene!

 

Det går litt opp og ned i livet, slik er det vel også på vekten, og så lenge vi klarer å holde fokus på de store endringene og ikke grammene så er vi på rett vei.

 

Håper på en ny uke med gode overraskelser og litt mindre action, god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Det er mange år siden det skjedde nå, men vi hadde en dødsulykke i hagen (jeg bor rett ved veien etter en veldig farlig sving), og verden fikk et annet perspektiv etter det.

 

Akkurat den uka og de par neste var nokså underlige, men så begynte jeg å tenke på ting på en annen måte. Ting som var viktige før ble ikke uviktige dersom de virkelig var viktige, de ble enda viktigere. Jeg begynte å tneke over hva som girt comfort her og nå, istedenfor å tenke på fremtiden hele tiden. Hvis bare... og Når bare.... det prøvde jeg å slutte med, og jeg har blitt flinkere.

 

Bl a sluttet jeg å røyke.

Ikke fordi jeg var redd for å få kreft seinere, men fordi jeg lukter bedre og er mye kulere uten røyk - her og nå.

 

På samme måte slanker jeg meg nå. OG holder dietten strengt som bare det. Fordi lettere mat og mer trening får meg til å føle meg vel med meg selv. NÅ.

Fordi jeg vet at hvis jeg stapper i meg nei-mat, så føler jeg meg vemmelig. Her og nå. Dermed blir perspektivet mitt på et slankere jeg også kortere, og jeg kan fortere gå over til hold-vekten-diett.

 

Jeg liker å reflektere litt over slike ting.

Sjokk får oss ofte til å tenke gjennom ting en gang til.

Det er på sett og vis både vondt og godt.

 

Jeg ønsker deg alt godt i de kommende dagene når du jobber med å komme over sjokket Makimoto.

Slik jeg kjenner deg herfra er jeg sikker på at du kommer over det med sinn og skinn i godt behold :(

 

Ønsker deg en skikkelig god og problemfri helg :-)

 

klem fra antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makimono

Det var godt å høre at du har hatt noen av de samme følelsene som jeg har i forbindelse med et slikt sjokk eller wakeup call. Jeg setter pris på omtanken, det er egentlig ganske utrolig at vi er mennesker som sitter omkring i hele landet og som her på nettet faktisk tar oss tid til å bry oss om andre og ikke bare oss selv. Hadde jeg ikke brydd meg om å sjekke ut hva som forårsaket den lyden så er jeg ganske sikker på at damen ikke ville overlevd.

 

Som du sier så kan man lære av en slik opplevelse, men lærer at det finnes bare NÅ, du lever ikke for i går eller imorgen men akkurat nå, og hva du gjør nå for deg og din kropp er det som teller. Så jeg vil ta vare på meg og min helse ved å gå ned i vekt og dermed øke sjansen for at jeg lever en god stund til.

 

Det krever veldig mye å slutte å røyke, du har vært knallsterk siden du klarte det! Jeg vet hvor mye faenskap røyk gjør da begge mine foreldre fikk hjerteinnfarkt før de var 50, det var røyk, stress, kosthold og lite mosjon som var årsaken. Det skal ikke skje meg, og jeg er lykkelig over at jeg ikke trenger å slite med å kutte røyken. Det er en stor nok jobb å spise rett og få opp pulsen.

 

Så hvis noen av dere røyker og vil slutte, så sett dere ned på nettet og søk på helseskader ved røyking, det er en god start på å stumpe røyken!

 

Nå er klar for en rolig helg med trim og ro i sjelen! Klem makimono

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre at du har hatt noen av de samme følelsene som jeg har i forbindelse med et slikt sjokk eller wakeup call. Jeg setter pris på omtanken' date=' det er egentlig ganske utrolig at vi er mennesker som sitter omkring i hele landet og som her på nettet faktisk tar oss tid til å bry oss om andre og ikke bare oss selv. Hadde jeg ikke brydd meg om å sjekke ut hva som forårsaket den lyden så er jeg ganske sikker på at damen ikke ville overlevd.

 

Som du sier så kan man lære av en slik opplevelse, men lærer at det finnes bare NÅ, du lever ikke for i går eller imorgen men akkurat nå, og hva du gjør nå for deg og din kropp er det som teller. Så jeg vil ta vare på meg og min helse ved å gå ned i vekt og dermed øke sjansen for at jeg lever en god stund til.

 

Det krever veldig mye å slutte å røyke, du har vært knallsterk siden du klarte det! Jeg vet hvor mye faenskap røyk gjør da begge mine foreldre fikk hjerteinnfarkt før de var 50, det var røyk, stress, kosthold og lite mosjon som var årsaken. Det skal ikke skje meg, og jeg er lykkelig over at jeg ikke trenger å slite med å kutte røyken. Det er en stor nok jobb å spise rett og få opp pulsen.

 

Så hvis noen av dere røyker og vil slutte, så sett dere ned på nettet og søk på helseskader ved røyking, det er en god start på å stumpe røyken!

 

Nå er klar for en rolig helg med trim og ro i sjelen! Klem makimono[/quote']

 

Hei, og tusen takk :-)

 

Det er rart hvor enkelt det var å slutte å røyke.

Jeg sleit med det i 30 år! begynte da jeg var 13. Sluttet da jeg var 43.

Prøvde og sprakk, prøvde og sprakk.

Da jeg endelig bestemte meg, bare gjorde jeg det. Det kostet meg ingenting.

 

Sånn har det vært med vekta også.

Har slitt med den teite vektoppgangen de siste 6 årene. Før det var jeg spiker. Så ble jeg syk og vekten raste på. 25 kg. 20 kg på to år, de siste 5 kom langsomt krypende. Det er nesten nifst. som en scary movie. Har slitt med ditt og datt. Spist ting jeg ikke tåler. Skeiet ut litt her og litt der. "En liten utskeielse er da ikke så farlig...." Men du vet.. når det blir mange sånne "små, ikke så farlig utskeielser" i løpet av en og samme uke, så er det plutselig farlig.

Altså skjønte jeg tilslutt at jeg bare måtte bestemme meg.

 

Når man har bestemt seg, da spiller det ingen rolle hva andre gjør. Fristelser er ikke lenger fristelser. Da er det hit! men ikke lenger. Som jeg sa til kjæresten min: hvis du vil sitte der og stappe i deg potetgull og sjokolade, be my guest. jeg spiser det ikke! JEG vil sette standarden for hva som er kult å spise og ikke. For meg. Og potetgull og sjokkis hører ikke hjemme i den standarden.

 

jeg er stienbukk.

jeg er sta.

det hjelper :(

 

KLEM

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

... for jeg vet den har gått opp ganske så kraftig. Etter helgens etegilde er ikke annet å forvente, men jeg føler meg ikke større eller oppblåst. Prøver å kompensere med masse aktivitet denne uka, så får vi se om jeg kommer meg under 85,2 kg neste uke (lengter sårt etter 83-tallet!!)

 

Hilsen frøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

Dette går ikke fort. -200 gram denne uken og -1cm i midjen. Jeg er bare sjeleglad at det går riktig vei.

Jeg har hatt noen fine dager på fjellet med skiturer, avslapning, god mat og drikke + godis.

Det var kjempedeilig alt sammen......

 

I dag har jeg vært på morgenspinning på treningssenteret. Det er tidlig å stå opp kl. 0600 for å trene, men du for en fin start på dagen.

 

Til deg frøken vil jeg bare si: STÅ PÅ!! Det er kjedelig å gå opp, men gjort er gjort og spist er spist. Det nytter ikke å gå rundt å ha dårlig samvittighet for det en har gjort. Tenk fremover ikke tilbake. Litt ekstra aktivitet denne uken så går det fint skal du se. Husk å prioritere deg selv også i din nye hverdag. (det er lettere sagt en gjort det vet jeg, men like viktig for det)

 

Ha en fin uke alle sammen!

 

Klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det går ikke fort med meg heller.

Og takk og pris for det.

 

Jeg vil ikke tape muskelmasse, og det er det som skjer dersom man går ned særlig mer enn 1 kg pr uke. Jeg prøver å holde meg mellom en halv og en, samtidig som jeg trener med å løfte vekter, danse og trene pilates/aikido.

 

Altså, ukens resultat: 70,9 kg og enda 1 cm minus rundt navlen. Det er -500 g til, det :-)

 

Det er jeg veldig fornøyd med.

Har gått ned 3,5 kg tilsammen, og nesten 26 cm over hele kroppen.

 

Åja, og så feirer jeg 7-ukers jubileum uten en eneste utskeielse!

DET er jeg stolt av!

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvor er alle sammen da?

 

Jeg er sent ute med rapporten i dag, men jeg har gode nyheter (i allefall for meg). I dag tidlig veide jeg 68,6 kg (-2 kg) og målte 73 cm rundt midjen (-2 cm). Jeg er overlykkelig over at jeg nå har kommet ned på 60-tallet. Målet virker liksom mye nærmere da..

 

Ellers så har jeg hatt besøk av svigers og svigerinna mi i dag. Vi har endelig fått bestilt tur!! Det ble London.... Jeg har vært der et par ganger før, men det er helt greit for meg. Det skal bli koselig med en skikkelig jentetur!!

 

Håper å høre fra noen av dere andre også.

 

Ønsker dere alle nok en fin uke.

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

jeg er ent ute med innmelding også.

men jeg veier fortsatt dent samme, 70,9.

Men har gått ned enda 1 cm rundt midjen til 88.

Blir litt mindre epleformet for hver uke, det er bra ;)

Tilslutt ser jeg ikke lenger ut som en liten kone. haha

 

Har gått ned tilsammen 29,2 cm over hele kroppen siden kursstart, og har nå begynt på nytt internett-kurs. Det funker som abre det :-) Herlig.

 

Ha en god uke alle sammen.

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Heihei

 

Bedre sent enn aldri...

 

Jeg har tatt av 1 kg på de siste to ukene, 84,2 nå og meget fornøyd! Om jeg klarer å komme meg ned 300gr til neste uke er jeg på 83-tallet, og det er det lenge siden jeg har sett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makimono

Det ble to uker siden siste rapportering, men endelig er jeg på nett igjen.

 

Vekten nærmer seg 65kg, og jeg har krympet de to siste ukene med ca 5cm, så siden 15 januar har jeg krympet 27,1 cm all over! Har gått inn til 77cm i midjen, begynte på 82 så det merkes godt på beltet!

 

Vektnålen står ganske stille for meg, men så lenge jeg krymper andre steder er jeg fornøyd. Jeg har også sluttet med å rapportere hva jeg spiser, har faktisk ikke hatt tid i den nye jobben min! Nå skjer denne rapporteingen i hodet, det har gått greit men er litt redd for å spise for lite.

 

Trimming har også ikke vært første pri, men jeg er flink å tar turen til trimrommet og pulsklokken er god motivator.

 

Så da håper jeg at alle holder spiriten oppe, det er bra at vi ikke raser ned i vekt, men heller tar et gram om gangen, det skal ikke på igjen!

 

klem makimono

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka gikk det ikke så bra. Jeg vet faktisk ikke hvorfor, men årsaken kan være sammensatt. Jeg har hatt jobbehelg så jeg ikke fikk trent de timene jeg pleier i helga. Ellers så var det bursdagsfeiring rett etter jobb på lørdag og da fikk jeg ikke spist skikkelig før jeg gikk dit. Greide å holde meg noen lunde på matta med kake og godisinntaket, men jeg var jo skrubbsulten da jeg kom hjem på kvelden. Uansett så ble resultatet forrige uke +200g og ikke noe - i midjen. Skal ikke klage!!!!!

 

I dag var jeg på spinning kl. 0645. Det ble en god gjennomkjøring på 50 min + en styrkeøkt på 40 min så jeg deppa ikke så lenge over resultatet. Håper gevinsten kommen denne uken.

 

Jeg er spent på hvordan det har gått med dere andre og.

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makimono

Denne uken har det blitt lite trim og jeg har heller ikke gått ned noe i vekt. men jeg klarer fremdeles å krympe så nå er midjen 77cm, og totalt er jeg kommet opp i 31,2cm!!!! Det er godt å se at det funker! Håper alle får en kjekk uke, typen kommer hjem imorgen så det skal bli uendelig godt siden det er en måned siden sist jeg så ham.

 

klem makimono

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på tråden er det veldig stille om dagen!

 

Jeg fikk ikke veid eller målt på onsdag, men har gjort det i dag.

 

Nå veier jeg 68 kg (-0,8) og måler 73 cm i midjen (det samme som sist).

 

Det går jo fremover. Hvordan går det med dere andre da?

 

Neste uke skal jeg være borte hele uka så da blir det tidligst rapport på lørdag. Kanskje det er like greit å hoppe over en hel uke?

 

Ønsker dere alle en riktig god påske!

 

Klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest makimono

Hei alle sammen, nye lesere og gamle trådbrukere! Nå har det vært stille her på tråden som Reid sier, hva skjer? Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har ikke hatt tid til å rapportere og skrive her inne som jeg kanskje burde. Det har gjort seg utslag i at treningen ikke har blitt gjort sånn som den burde. Mat og kosthold har jeg ganske godt tak på, jeg prøver å holde en mental dagbok i hodet, det tar for mye tid å rapportere alt hva jeg spiser iløpet av en dag.

 

Er det noen andre som også har det sånn? For det er jo ikke meningen at "slanking" skal stå i hodet på en hele tiden, det tar for mye energi bort fra det som er viktig i hverdagen.

 

Merker at jeg må ta meg sammen slik at jeg får trent mer enn det som jeg har gjort den siste måneden, det er jo derfor det ikke går så fort nedover... Det ble en deilig og stresset påske med tur til både Riga med venninner og tur med typen til Paris, så dere kan jo tenke dere hvilke fristelser jeg har vært utsatt for, stakkars meg...

 

Men uansett, jeg har gått ned et kilo den siste måneden og krympet 4, 1cm over det hele, så det er bedre enn jeg trodde!

 

Hva skjer med dere jenter? Håper dere vil dele deres ned- og oppgang, vi har jo holdt på siden nyttår, og vi kan jo ikke slutte nå!

 

Ha en deilig våruke alle sammen, så rapporterer vi på onsdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKay, jeg har veiedag imorgen, så får vi se.

 

Fram til forrige mandag, hadde jeg gått ned "bare" 3,7 kg.

Men mye fett er erstattet med muskler, for jeg har gått ned hele 36 cm tilsammen over hele meg. Siden forrige midjemåling som ble rapportert her, har jeg gått ned enda 5 cm, og var forrige mandag på 83. Konsentrerte meg om magesug en hel uke, og det gjorde underverker. Har ikke gjort det denne uken, men startet opp igjen idag.

 

Imorgen skal jeg rapportere igjen, håper håper håper at jeg har gått ned LITT. Har stått stille på vekta på de hersens 70,9 i 5 uker nå. Vel.. veiden 70,8 for 2 uker siden og 70,7 for en uke siden. Big deal, eh :-/

 

OK, imorgen, altså.

 

Nå må jeg legge meg. Trenger masse søvn for jeg har en tøff dag på jobb og en hard treningsøkt etterpå imorgen.

 

Hej då :-)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så koselig høre fra dere igjen!

Jeg er ikke helt fornøyd med meg selv om dagen. Litt lite trening og litt mye snoking i skuffer og skap så jeg må skjerpe meg. Har egentlig vært nokså flink den siste uken så jeg håper på at noe av det jeg gikk opp i påsken (2 kg) er borte igjen.

Nå har vi noen fine uker foran oss hvor naturen våkner til liv igjen og det blir godt og varmt, så det bør ikke stå på motivasjon nå nå sommeren nærmer seg.

 

Jeg har noen travle dager foran meg nå, men jeg kommer innom på onsdag.

 

Klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har veiedag på kurset på mandager, så jeg har litt trøbbel med å melde tilbake på onsdager - er litt sløv... tenkte derfor at jeg kanskje kunne melde på mandag, for da ligger jo meldinga mi her.

 

Hadde gått ned 300 gram siste uka, og er utrolig fornøyd med det. Særlig siden de siste 5 ukene har vært stillstand - dvs 200 gram ned tilsammen på 5 uker. Men denne gangen føles det annerledes. jeg kunne faktisk kjenne på kroppen at jeg hadde gått ned, og det er deilig.

 

Jeg er ikke sikker på hvor mye jeg har gått ned siden jeg begynte å rapportere her, jeg...

 

Skal ta en kikk før jeg skriver ned.

 

OK, jeg har funnet:

Uke 3:

antonia/74,4kg/105cm

 

Nå veier jeg 70,4 og midjen er 83.

YESSSSSSSSSS

Det er smart å rapportere, gitt!

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tilbake under det jeg veide før påske.

 

I dag viste vekten 67,4 kg og midjemålet 72,5 cm. Dette var en deilig start på dagen!!!!

 

Nå skal jeg kose meg med en god frokost sammen med minstemann som ikke er så liten lenger. Han blir 9 år i juni. Etterpå der det en del husarbeid som må gjøres, men vi får prøve å smette inn en sykkeltur også tenker jeg.

 

Ha en fin dag alle sammen og lykke til i uken som kommer.

 

Klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makimono

Jeg som elsker sushi (makiruller, derav makimono), unnte meg 12 ruller til middag idag med reke og laks. Fire måneder er gått siden begynnelsen av januar da jeg tok en titt i speilet og sa, nå er det jammen meg nok. her er jeg idag, nesten fem kilo lettere og noen og tredve cm "mindre". Så takk til dere på tråden og takk vektklubben for at dere finnes!

 

Mitt mål til 1 juli er å gå ned ytterlige to kilo, fra 65kg til 63kg! Har dere noen slike mål, så er det bare å skrive dem her inne, slik at vi kan motivere hverandre på målene våre. Klarer jeg to kilo skal jeg unne meg en spabehandling, hvis ikke blir det spa på badet hjemme, skal kose meg uansett utfall.

 

Var hos legen idag, to år siden sist for å ta en titt på hærligheten. 5 stikk senere,( jeg som trodde styrketreningen skulle fikse årene mine...) så var omsider varene levert, nå er jeg spent på om min livsstil har satt positive spor i kroppen!

 

Glad for at dere alle sammen har kjempegode resultater å vise til, jeg er happy for at vi er her inne sammen, stå på jenter!

 

Mine resultater siden forrige månede ble ned ett kilo, ca 250g i uken, og livet ble "bare " 0,5cm inn, men totalt siden januar er det 7cm!!!! Makimono er 65kg lett og 76,5cm smal i livet!(2cm over navlen.)

 

ps. Hvor måler dere midjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis makimono :)

Det er en kjempefin vektnedgang. Flott resultat!

 

Nå er jeg der du var. Jeg veier ca 70 og skal ned til 65.

Ett lite mål av gangen. Tror det endelige målet mitt er 57, men det kan hende jeg justerer det til ca 60 når jeg ser hvordan dette går. begynner å føle meg relativt vel alelrede og vil ikke bli så tynn at jeg blir rynkete.

 

Magemålet tar jeg tvers over navlen og rundt.

Men jeg gjør det liggende i senga. Helt avslappet på utpust og med et sånt mål som strammer seg selv. Midt på navlen.

 

:) anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest makimono

wow, nå er jeg stolt, fredags morgen var jeg 64kg! Jeg måtte gå av og på og gynge litt på vekten for å se at det var riktig tall som pilen traff, og jo det var rett! Yes! Dette er gøy.

 

Midjen er kommet inn på 76 cm, ned 0,5cm siste uken, er flottings det!

 

Så utfordringen fremover er å passe kosten, fikk svar fra legen at kolesterolet var litt høyt 5,6, det er innen normalverdier men stigende i forhold til tidligere målinger. Sukk, jeg har desverre noen gener som gjør at jeg har lite av det gode kolesterolet og mye av det farlige, sånn er det bare, men så lenge jeg sjekker meg regelmessig er det ikke annet å gjøre enn å spise sunt.

 

Det jeg ble overrasket over var at jeg hadde for mye jern i blodet, tror at det skyldes den sunne kosten, så nå må jeg kutte ned på den sunne leverposteien og kaviar, og det røde kjøttet. Noen som har erfaring med for mye jern/ferritin (jeg har 204)?

 

Håper å høre fra gjengen, hva skjer Reid, froeken og antonia?

 

God uke og stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei makimono.

GRATTIS!!! Dette er jo helt strålende :)

Det betyr at det er håp for oss også.

 

Forrige mandag veide jeg 70,1 og det er fantastisk med tanke på at vekta stod stille på 70,9 i mange uker inntil det begynte å gå nedover med 100g i uka.

Og jeg spiser SUNT, og jeg skeier IKKE ut! Bare så det er sagt...

 

Anyways.. Jeg har et veldig godt håp om å se 6-tallet på mandag morgen.

Tør ikke TRO, men håper....

 

:-) Med ditt resultat, ser jeg at det er mulig å lykkes.

 

Så høye jernlagre ville jeg ikke få om jeg tygget på grunnstoffet i rein tilstand.

kolesterolet mitt er nede på rett over 4, tror jeg... var på noe sånt sist.

 

OK, jeg rapporterer på mandag.

Trøst meg om det ikke går så bra, da.............

 

KLEM

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makimono

Kjekt å høre at du er på god vei nedover, ser at du har hatt en super progresjon i forhold til vektnedgang siden vi startet, du er så flink! Jeg krysser armer og støle bein på at helgen skal gi deg et 6 tall!

 

Måtte le av din flotte kommentar vedrørende jernlagre, det var bare så utrolig bra sagt! Normalverdiene for en kvinne er mellom 12 og 170, så det var litt høyt. Dette har faktisk fått meg til å melde meg som blodgiver, leste at en måte å kvitte seg med overskuddsjern er å gi blod! Og disse jernverdiene kan jo være et resultat av alt det skrotet jeg har løftet på den siste tiden...

 

Klem fra jerndamen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...