Gå til innhold

Det går så fryktlig sakte nedover....


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

På ukens kurskveld ble vi enige om å starte en liten tråd hvor vi kan rapportere inn hvordan dagene våre er. Vår kursleder kom med endel gode råd, som vi skal følge fremover og de av oss som er inne på forumet her kan rapportere inn hvordan det går.

 

Rådene fra vår kursleder er:

- Ikke gå på egen vekt i det hele tatt før neste ukes veiing, (uff, den blir vanskelig, tror jeg)

- Prøv annen frukt enn den vanlige, som ofte er appelsin, eple, pære og banan.

- Prøv flere av oppskriftene fra Grete Roede. Enten fra kursboken eller oppskrifter på nettet.

- Fokuser på alt det gode vi faktisk kan spise og ikke på Nei-maten.

- Ha en, og kun en, dag hvor vi kan kose oss med noe av det vi savner fra tidligere.

 

Jeg er nå på kurs nr.2 og her er det ikke mye bevegelse på vekta. Hittil har det kun blitt -0,2 kg. Jeg prøver å holde motivasjonen oppe, men jeg kjenner nå at lysten til å gi litt f.. er noe større nå enn det den var for noen uker siden.

Skritt-telleren som var på plass forrige uke er en god inspirasjon til å bevege seg, og jeg håper jeg får litt belønning for alle skrittene etterhvert. Første uke med skritt-teller har resultert i 4 dager over 10 000 skritt, de resterende tre har ligget på rundt 6000 skritt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Jeg har også opplevd at det har gått saaaakte nedover, og det resulterte i at jeg ga f...

Men så så jeg meg selv nøye i speilet på nyttårsaften, og gråt noen tårer over det.

Etter det har jeg strukturert dagene mine. Begynner med havregrøt hver dag (unntatt søndag). Går til jobben hver dag, og treningsstudio hver tirsdag og torsdag. Og dom deres kursleder foreslo, kun en-1- kosedag i uka.

Og nå går jeg ned ca. 0,5 i uka :D Det er mye bedre enn de 100 gr. jeg tok av i uka tidligere, mye mer motivernde føler jeg, for nå jobber jeg faktisk litt mer, og får belønning. Belønning/at man ser det hjelper tror jeg er en vitkig faktor på veien ned...

 

Så mitt råd, bare fortsett med den gode jobben. Det er ikke alltid lett, men tenk da på den gode følelsen du får når du har klart det du skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt over 2 år på å gå ned 13 kilo. Men jeg har ikke gått kurs da, har klart eg på egenhånd med god hjelp her inne.

Siste året har jeg bare gått ned 5 kg. Målet mitt er å holde vekten nede over tid og da er det greit at det går sent nedover. Det er ikke en slankekur jeg holder på med, men en livsstilsendring.

Lykke til videre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ALLTID for tidlig å gi seg. Selv små skritt gir resultater, på sikt. Sett deg overkommelige og realistiske delmål i forhold til hvor mye du går ned nå, og gi deg selv belønning når du når f.eks. 1 kg som et godt kroppsprodukt, et ukeblad eller noe annet som du liker. Kan du øke litt på treningsintensiteten, f.eks. gå litt fortere eller lengre? Drikk VANN,- viktig. Tenk over om du bruker mye salt i maten, og prøv å reduser evt. bytt ut med annet krydder :).

 

Dagene dine går jo uansett hvordan du lever og hva du spiser. Det er opp til DEG... - så hold ut og LYKKE TIL :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få så god oppmuntring. Et flott råd syntes jeg, om at det er alltid for tidlig å gi opp.

Jeg har absolutt ikke tenkt å gi meg, men det er tungt når en ikke ser resultater av god innsats.

 

Dagen i dag har begynt veldig bra. Badevekta ble skjøvet godt innunder benken og skal ikke frem igjen på en stund. Foreløpig inntak er grundig veiet og ført inn i dagsrapporten, har vært litt sløv der i det siste og da er det lett å lure seg selv. Jeg er veldig ofte noe under anbefalt inntak så denne uken og fremover skal jeg være flinkere til å spise mer. Har ikke funnet ut hva jeg skal spise til middag i dag, men skal sjekke litt på nettet etterpå og se hva som frister. I dag må det bli noe som er raskt å lage. Det blir spennende å se hva det blir....

 

Det var alt for nå. Jeg jobber i skolen og friminuttet er straks over....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stellapolaris

Skjønner godt at du er frustrert over at du ikke går ned i vekt. Ta deg en enesamtale med kurslederen din og se over "menyen" din. Finn ut om du kanskje spiser for lite???? Har en følelse av å alltid spise, men holder meg i nakken i forhold til å hoppe over et mellommåltid. Hos meg ser jeg forskjellen på vekta når jeg er flink til å spise ofte. Det skal visstnok holde forbreninga i gang. Stå på vennen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogned

Hei EliseV

Takk for inspirerende møte hos kursleder i går og for at du har startet denne tråden . Forhåpentligvis kan dette hjelpe oss begge på veien videre ned i vekt.

 

Dagen i dag har gått bra. Har tenkt på avtalen vi gjorde med kursleder flere ganger og det hjelper! I tillegg var det jo også veldig motiverende og lese innlegget ditt på siden her samt alle tilbakemeldingene. Dette skal bli GØY!!

 

Jeg har også veid maten i dag og det er lenge siden sist. Ligger på omtrent 1250 kcal nå når dagen er slutt og bør kanskje komme opp på 1400-1500. Kom meg ut på en halvtimes joggetur også i kveld så det er bra.

 

Til i morgen skal jeg følge rådet som ble gitt om å drikke mer vann. Arbeidsdagen min er fylt med to møter på tilsammen 7 timer så da må jeg ta med meg nok drikke. Gleder meg til å høre hvordan det går med deg og de andre!

 

Så da er det bare å følge kurslederrådene om å tenke positive tanker, få bort badevekta og ha kun en kosedag.

 

Lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går gikk veldig bra, synes jeg. Jeg så såvidt på badevekta i går morges, men var ikke i nærheten av den og tenkte nesten ikke på den resten av dagen heller. All mat ble veid og behørlig skrevet inn i dagsrapporten og jeg endte opp på litt over 1400 kcal. Nesten litt stolt over det, altså for det er det lenge siden jeg har klart. Måtte ta en ekstra brødskive for å komme meg over 1400 kcal. enda jeg spiste godt til alle de andre måltidene.

 

Skritt-telleren stoppet på 10 165 skritt og jeg fikk 1,6 trimpoeng!

 

Til middag i går prøvde jeg Gryte med sopp og squash og den var veldig god, synes jeg. Anbefales på det varmeste. I dag skal jeg prøve gresk salat med biffstrimler, og den gleder jeg meg veldig til. Resten av familien skal ha pølse og spagetti, så salaten skal jeg kose meg med helt alene.

 

Etter middag må jeg ta med meg bikkja og gå på en lang tur, for skritt-telleren har ikke registrert veldig mange skritt hittil i dag. Bikkja er forresten veldig glad for at jeg har fått meg skritt-teller, for det blir fort en ekstra tur på henne når jeg prøver å få 10 000 hver dag.

 

Til oppogned. Dette er virkelig veldig inspirerende og jeg håper vi begge får oppleve at vekta rører litt på seg den riktige veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ukens kurskveld ble vi enige om å starte en liten tråd hvor vi kan rapportere inn hvordan dagene våre er. Vår kursleder kom med endel gode råd' date=' som vi skal følge fremover og de av oss som er inne på forumet her kan rapportere inn hvordan det går.

 

Rådene fra vår kursleder er:

- Ikke gå på egen vekt i det hele tatt før neste ukes veiing, (uff, den blir vanskelig, tror jeg)

- Prøv annen frukt enn den vanlige, som ofte er appelsin, eple, pære og banan.

- Prøv flere av oppskriftene fra Grete Roede. Enten fra kursboken eller oppskrifter på nettet.

- Fokuser på alt det gode vi faktisk kan spise og ikke på Nei-maten.

- Ha en, og kun en, dag hvor vi kan kose oss med noe av det vi savner fra tidligere.

 

Jeg er nå på kurs nr.2 og her er det ikke mye bevegelse på vekta. Hittil har det kun blitt -0,2 kg. Jeg prøver å holde motivasjonen oppe, men jeg kjenner nå at lysten til å gi litt f.. er noe større nå enn det den var for noen uker siden.

Skritt-telleren som var på plass forrige uke er en god inspirasjon til å bevege seg, og jeg håper jeg får litt belønning for alle skrittene etterhvert. Første uke med skritt-teller har resultert i 4 dager over 10 000 skritt, de resterende tre har ligget på rundt 6000 skritt.

 

Lykke til![/quote']

 

 

Hei :P:):P

 

Dette var gode råd som kursleder kom med til dere, ikke gi opp dette klarer du, men det er viktig at du kommer opp i det du skal spise og at du trimer nok.

 

Det hadde vært gøy om du kunne tatt deg en tur innom bloggen min, legg gjerne igjen en hilsen, så skal jeg prøve å hjelpe og støtte deg så godt jeg kan.

 

Klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg tar gjerne en tur innom bloggen din, men hvor er det den ligger? Jeg har bare lett her inne på "Motiver meg" men fant den ikke.

 

Gi meg et lite vink, så skal jeg lese din blogg.

 

Over til noe annet: Jeg lagde meg, som sagt, gresk salat med biffstrimler til middag i dag. Det var kjempegodt, men utrolig mye mat! Jeg hadde tatt ut oppskriften til 1 person og fulgte denne nesten helt slavisk, men jeg hadde nesten problemer med å få i meg alt. Det blir nok en god kveldsmat på meg i dag, for kcal er ikke så veldig mye over 1000 nå etter middag. Rart det der altså; jeg synes at jeg har spist godt med mat i dag, og ikke valgt det helt magreste å spise (bortsett fra salaten til middag da) og allikevel så ligger jeg ikke opp mot grensen på 1600 kcal engang. Ikke rart jeg hele tiden har fått i meg for lite mat.... Her må jeg ihvertfall passe på å skrive inn alt, eller så tror jeg at jeg spiser altfor mye og får utrolig dårlig samvittighet for det. Den kan jeg jo la ligge i dvale, ser det ut for....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogned

Hei Elise V og dere andre.

Her kommer en liten dagsrapport fra meg. Dette er en flott måte å motivere hverandre på og EliseV du er kjempeflink til å prøve ut nye oppskrifter og få godt med trim!!!!

 

Dagen min har vært veldig travel og i dag var jeg ikke hjemme før kl 1830. Spiste da middagsrester som bestod av ovnsbakt laks, 1 skive Ingers rugbrød og salat m/fetaost. Det smakte godt selv og jeg ikke brukte tid på tilberedning. Var litt artig da minstejenta gjerne ville ha det samme som mamma til kvelds og spiste opp alt. Da måtte jeg skryte av at hun var flink og spiste sunn mat.

 

Ellers har jeg ikke trimmet i dag. Fikk lyst til å ta meg en tur da jeg leste innleggene deres, men kl. er nesten 22 så i dag lar jeg det være. Tar noen maveøvelser og push-up (eller hva det heter).

 

Har noen travle dager på jobb før uken er slutt så mye tid til matlaging blir det ikke. Takk for middagstips. Får overnattingsgjester m/små barn i helgen så da skal jeg forsøke å lage noe sunt og godt.

 

Gleder meg til å høre videre hvordan dette går. Jeg er overbevist om at dette vil virke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært ganske så bra. I dag ble det ingen spennende ny oppskrift til middag, men helt vanlige coop fiskekaker i viltsaus (uten melk, for den glemte jeg å ha i...). Hadde litt makaroni ved siden av og en stor porsjon isbergsalat med agurk og litt rosiner. Bruker fransk dressing på salaten. Den er veldig god og i tillegg er det lite kcal i den.

 

Jeg har jammen klart å komme meg over 10 000 skritt i dag også og 1,3 trimpoeng er det blitt. Jeg synes jeg er ganske flink, altså.

 

Det blir verre til helgen. Jeg skal dra på korps-seminar til Danmark sammen med de to yngste jentene mine. Det er bare den ene som spiller da, yngstejenta mi er 10 mnd i dag. Jeg skal ikke spille selv, denne gangen fordi jeg har med lillejenta mi. Vi har vært på tur til Sæby i mange år nå, og der er det ikke lett å passe på hva en spiser. Til frokost og lunsj servere de enten veldig lyse rundstykker, som er veldig gode men som ikke metter noe særlig og som sikkert inneholder endel kcal, eller så kan du spise dansk rugbrød. Og det liker jeg ikke. Tror jeg må lage med meg noen matpakker, eller ta med et eget brød. Middagen pleier å være helt grei så det blir vel ikke så ille. Jeg skal ha med barnevognen så jeg får passe på å gå til og fra Sæby sentrum, da blir det litt trim også.

 

Det spørs vel om jeg får lagt inn noen rapport før mandag. Vi er sent hjemme søndag kveld og jeg tror ikke jeg rekker det i morgen. Vi får se hva det blir til.

 

Jeg har ikke vært på egen vekt siden veiingen på mandag. Det rådet jeg ikke har vært flink til å følge er å spise annen frukt enn det jeg vanligvis gjør. Har gått til innkjøp av litt melon, men har ikke spist noe av den ennå. Jeg liker i grunn veldig godt pære og appelsin, så det er det jeg helst vil ha av frukt.

 

Jeg vet ikke om det er innbildning, men jeg synes det kjennes ut som om jeg har krympet litt de siste dagene. Jeg gleder meg egentlig litt til mandag. Jeg er optimist og håper det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogned

virkelig artig å lese innleggene dine Elise V.

 

Jeg er også optimist og innbiller meg at dette går mer rette veien enn det har gjort tidligere. Gleder meg også til mandag og veiing. Så langt har jeg klart å la være å gå på vekta og det skyldes utelukkende avtalen vi gjorde med kursleder og hverandre. Spennende!

 

Du er kjempeflink med trim og mat. Jeg har vært oppe i 1250-1400 kcal de siste dagene. Trimmen har ikke vært så bra. Det er tøffe dager på jobb med veldig høyt tempo og mye møtevirksomhet. I dag hadde jeg egentlig lyst til å dra på trening men da jeg kom hjem var det 3 mellomstore barn å ta seg av dessuten var jeg stuptrøtt. I ettermiddag har jeg slappet av på sofaen i over 2 timer (totally exhausted). Det er faktisk ikke vanlig men nå var jeg skikkelig sliten. Leter etter tid til trening i dagene som kommer og helgen men vet det blir vanskelig. Ellers er jeg ikke flink t il å drikke vann og prøver igjen i morgen!

 

I morgen får vi jo helgebesøk så da må huset ryddes og gjøres klart for det. Gleder meg til lørdagen også for da skal jeg ha en liten kosedag/kosekveld.

 

God tur til Danmark EliseV. Men pass deg for de fine rundstykkene. Jeg laget nemlig pitabrød med stekt karbonadedeig, chilisaus og lettnorvegia i dag. Falt for fristelsen å spise 2 pitabrød og ble forskrekket da jeg oppdaget at kun pitabrødene representerte 400kcal!

 

Lykke til vi sees over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogned

Da er helgen over og i morgen er det veiing. Det er spennende. Synes uken har gått bra. Ligger på mellom 1200-1400 kcal pr. dag med unntak av lørdag. Da ble det litt ekstra med is og kokosbolle. Men det var jo meningen/planlagt.

 

Ellers har jeg fått tid til joggetur, gåtur samt kondistrening på helsestudio i helgen. Har nå 9 trimpoeng siste uke.

 

I morgen blir det spennende å gå på vekta. Jeg har klart å la være å veie meg nå siden forrige kurskveld.

 

Er også spent på hvordan det har gått med Elise V og hennes helgetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det mandag igjen og i kveld er det veiing. Er veldig spent på resultatet. Har klart åholde meg helt borte fra vekta og jeg er fornøyd med hvordan uken har gått mht trim og matinntak.

 

I helgen var jeg jo i Danmark og det gikk bedre enn det jeg fryktet på forhånd. Jeg hadde med meg noen grove rundstykker slik at jeg ikke behøvde å spise disse helt lyse og lette (av vekt....) rundstykkene. I tillegg hadde jeg med meg en salat som jeg kunne spise til lunsj. Til middag serverte de kokt skinke og kylling,som jo er veldig greit begge deler og til dette var det salat og fløtepoteter. Jeg var forsiktig med potetene. Søndag, på båten hjem, var det lasagne og salat til middag.

 

Jeg hadde kosedagen min på lørdag og da koste jeg meg med dansk bakverk. Det var veldig godt. Et horn med bringebær inni og litt sjokolade på toppen. Tør ikke engang tenke på kcal-innholdet i denne.

 

Skritt-telleren var med meg hele tiden og jeg ble utrolig overrasket og glad forå se at den stoppet på hele 16 612 skritt på lørdag. Mye takket være nydelig vær, barnevogn og en liten frøken som ikke hadde særlig lyst til å sove noe annet sted enn i en vogn i bevegelse. Fredag ble det kun 7000 skritt og søndag ble det 8700 skritt. Så jeg er egentlig veldig fornøyd med helgen både trimmessig og matmessig.

 

Jeg er veldig spent på veiingen i kveld, men uansett hvordan det går så har jeg hvertfall krympet i cm. Resultatet på vekta kommer senere i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg tar gjerne en tur innom bloggen din' date=' men hvor er det den ligger? Jeg har bare lett her inne på "Motiver meg" men fant den ikke.

 

Gi meg et lite vink, så skal jeg lese din blogg.

 

Over til noe annet: Jeg lagde meg, som sagt, gresk salat med biffstrimler til middag i dag. Det var kjempegodt, men utrolig mye mat! Jeg hadde tatt ut oppskriften til 1 person og fulgte denne nesten helt slavisk, men jeg hadde nesten problemer med å få i meg alt. Det blir nok en god kveldsmat på meg i dag, for kcal er ikke så veldig mye over 1000 nå etter middag. Rart det der altså; jeg synes at jeg har spist godt med mat i dag, og ikke valgt det helt magreste å spise (bortsett fra salaten til middag da) og allikevel så ligger jeg ikke opp mot grensen på 1600 kcal engang. Ikke rart jeg hele tiden har fått i meg for lite mat.... Her må jeg ihvertfall passe på å skrive inn alt, eller så tror jeg at jeg spiser altfor mye og får utrolig dårlig samvittighet for det. Den kan jeg jo la ligge i dvale, ser det ut for....[/quote']

 

 

PS! Om du ser i lista på venstre side rett ved motiver meg! finner du slankebloggere! Der er Evelyn sin blogg + 2 andre! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til xxl

 

Jeg fant ut hvor Evelyn hadde bloggen sin, etter at jeg hadde sendt svaret mitt. Hadde faktiskt ikke sett at det var et forum som het "Slankeblogger". Man kan nok bli litt ensporet i forhold til hvilke forum man er inne på. I hvertfall så er nok jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ikke fullt så bra som jeg hadde håpet på veiingen i går. Vekta viste en nedgang på 0,2 kg.

Det er jo ikke akkurat imponerende, men jeg må jo bare se positivt på det. Det første positive er at det er jo en nedgang, da og nedgangen er faktisk like mye som det jeg har gått ned tilsammen på kurs 2! Det er vel 100 % forbedring det!

 

Og når man ser sånn på det så er det et veldig bra resultat. Trøsten er at jeg mistet faktisk 6 cm av omkretsen.

 

Ja, ja noe må man gjøre forå holde motet oppe. Denne uken skal jeg fremdeles følge rådene fra forrige uke. Jeg skal prøve å bli flinkere til å drikke vann, for det har det blitt litt for lite av i det siste. Minst 1 1/2 l liter hver dag, helst mer.

 

Så jeg gyver løs på en ny uke, med et optimistisk sinn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogned

Ja da fikk vi resultatet etter en uke uten veiing på hjemmebane. Som EliseV ble også jeg litt skuffet over resultatet på minus 0,3 mm.

Men enig med forrige innsender ingen vits i å deppe og slippe til de negative tankene. Jeg har nå gått ned -0,8 hittil på kurs 2. Tilsammen gikk jeg ned 2,0 kg på kurs 1 så det går rette veien.

 

Ønsker kun å gå ned 2 kg til men det er virkelig vanskelig. Vil ikke gi meg nå og satser på at vi klarer å holde motivasjonen oppe her på denne tråden.

 

Dagen i dag har vært uten trim. Har kommet opp i 1250 kcal så det er bra. Til middag i dag hadde jeg kyllingtaco med tortillalefser. Smakte OK. Skal snart forberede bursdagsselskap til helgen (bare jeg får tid en dag) og da må jeg virkelig være flink i forbindelse med baking og andre forberedelser som innebefatter matlaging.

 

Skal også forsøke å fokusere på vanndrikking i denne uken så da kan vi jo legge mengden vann inn i referatene våre?!

 

Dette får vi til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag var ikke den beste dagen jeg har hatt. Det varen travel dag på jobben, så jeg var senere hjemme enn opprinnelig beregnet. Pga et foreldremøte for eldstejenta på videregående så rakk jeg ikke middag før jeg dro, så den ble ganske sen. Trim ble det heller ingenting av, men skritt-telleren kom opp i 8600 skritt, så det får være en liten trøst.

 

Vanndrikkingen gikk fint i går. Jeg drakk enten 2 liter eller 2 1/2 liter. Er litt usikker, kom ut av tellingen påglassene.

 

I og med at middagen ble så sen, så ble det ingen eksperimentering med den i går, men i dag har jeg tenkt å lage wok med teriyaki-marinert kjøtt. Jeg er veldig usikker på kcal-innholdet i kjøttet når det er marinert. Er det noen som vet det? Det er noe sukker i marinaden, men jeg husker ikke mye annet.

 

I dag reiser mannen min avgårde på jobb og blir borte en uke, de to yngste jentene mine er sjuke så dette kan bli en slitsom uke. Jeg skal prøve å få kommet meg ut litt allikevel, får overtale eldstejenta til å være barnevakt tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogned

Hei igjen

 

Ja nå har jeg ikke vært inne her siden tirsdag. Uken har vært HÅPLØST travel så langt og jeg føler meg som en "strømpe" i dag fredag kveld. Som deg elisev har det vært travle og lange dager på jobb. Sent hjemme, raske middager, ingen trim.... og utrolig stresset. Har klart å holde meg borte fra vekten og tirsdag og onsdag var jeg litt flinkere med vanndrikking. I dag var jeg så hoven i bena at jeg nesten ikke fikk på meg støvlettene da jeg skulle dra hjem fra jobb. Likte ikke det.

 

I kveld har jeg forberedt barnebursdag til i morgen med kakebaking og pynting. Morgendagen blir det utelukkende bursdagsfeiring men søndag formiddag blir det TRENING og jeg gleder meg!!!

 

Nei elisev nå trenger vi virkelig motivasjon i travle hverdager. Ikke gi opp nå husk at dette går riktige veien og snart er det vår......

 

VI SEES PÅ MANDAG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har ikke vært særlig ok. Jeg har vært alenemor noen dager, fordi min mann har vært bortreist på jobb. 3 av 4 barn har vært syke, og det har ikke vært mye tid igjen til meg selv.

Nye matretter har jeg måtte se langt etter, og ny frukt har ikke vært påtenkt engang. Jeg har klart å la være å veie meg, det har ikke vært fristende engang. Men det er, må jeg innrømme, at jeg er redd resultatet er mindre oppløftende og da er det bedre å la være å veie seg. Nei, jeg venter med det til mandag og er vel forberedt på at vekta fremdeles står stille.

 

Jeg har vært ganske flink med vanndrikkingen hittil denne uken, så det er da noe som er bra tross alt.

 

I morgen er det søndag og da skal jeg ut å gå på ski. Det gleder jeg meg til. Moren min skal være barnevakt for minstefrøken (10 mnd), så da tar jeg med meg bikkja og kanskje nestminstefrøken på tur. Skiløypa starter rett utenfor døra her hjemme og de var og kjørte opp løype i går kveld. Vi skal gå til en hytte i Hurum-marka og på skiltet står det at dit er det 7,2 km. Det blir nok noen trimpoeng av det. Hittil denne uken er det bare blitt 2 små poeng, så jeg trenger virkelig noen poeng til.

 

Ja, ja jeg må ikke se helt svart på det. Jeg selv er jo frisk og helt galt har det egentlig ikke vært når jeg tenker nærmere etter. Men noen vektnedgang er det nok ikke blitt....

 

Jeg starter på ny frisk neste uke igjen og håper at den blir bedre.

God helg!

 

PS. Til oppogned: Ikke spis mye av kakene til din datters bursdag. Her kommer en veldig intern meldig for oss; jeg har slekt der hvor din mann kommer fra og min mann har bodd der noen år i sin oppvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

............................det har gått ganske bra, men litt kake ble det både lørdag og søndag.

 

Det har vært dårlig med trim i uken som har gått. Først i går kom jeg meg ut en tur etter barne- og familieselskap hele dagen. Gått å gå en times tur selv om temperaturen var godt under -10. I dag har jeg vært på spinning og styrketrening og for meg er det ukens høydepunkt. Godt å få bort alt stress og kav fra hodet og jeg blir i skikkelig godt humør.

 

I dag har det også vært gjester og de fikk servert forholdsvis mager fiskesuppe med reker og laks. Sånn er det når vertinnen forsøker å spare på kaloriene. Maten smakte godt og i morgen blir det rester til middag.

 

Er spent på veiingen i morgen. Men har ingen forhåpninger om nedgang. Fredag kjentes det ut som om kroppen var full av vann og slik er det ennå.

 

Men jeg mister ikke motet. Nå blir det heldigvis en roligere arbeidsuke med noen pusterom innimellom. Også ser jeg fram til en uke med mer trening.

 

Vi sees i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga syke barn og en man som er bortreist ble det ikke noe kurs på meg i dag, men jeg fikk mulighet til å dra innom og veie meg tidligere i kveld. Forhåpningen var ikke akkurat spesielt store, jeg dro egentlig bare av plikt. Uken har ikke gått spesielt bra, og jeg var så godt som sikker på at vekta stod godt på stedet hvil.

 

Stor var derfor min overraskelse da vekta viste en nedgang på 1,1 kg! Wow, er det mulig....

Forrige uke var jeg sikker på vektnedgang og det var jo forsåvidt riktig siden jeg gikk ned 0,2 kg, men denne gangen kom det veldig overraskende. Men gud, så deilig!!!

 

Jeg fikk gått en laaang skitur i går. Bikkje, nestminste datter og hennes venninne var med meg opp i Hurummarka. Vi brukte 1 time og 50 min på turen opp til hytta. Hadde en deilig pause med kakao og vafler for jentene og en kopp kaffe til meg. Ned igjen gikk det litt fortere, da brukte vi 1 time og 20 min og jeg skal si det var kaldt på slutten. Vi må gå et langt stykke over vann, brukte vel ca 40 min over, og det var veldig kaldt. Var helt istapp da vi kom jeg, men deilig slitne var vi alle sammen. Bikkja også. Belønningen for turen var faktisk hele 9 trimpoeng! Gjett om jeg skal ta meg noen turer på ski denne uken, da du..... Jeg jukset ikke engang med å ha bikkja i bånd rundt livet, så det er helt reelle trimpoeng. Godt det er lysløype i nærheten. Nå kommer mannen min snart hjem også og da blir det enklere å komme seg ut.

 

Så nå er virkelig motivasjonen på topp for kommende uke. Vann skal drikkes, mat skal spises og jeg skal gå på ski!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...