Gå til innhold

Det går så fryktlig sakte nedover....


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

Vekta viste 0,5 minus i forhold til forrige uke, men det er ennå et stykke ned til under 70. 1,5 kg for å være nøyaktig. Kanskje jeg er der om 3 uker?

 

Skolen, og dermed jobben, er begynt igjen og da blir det endel mer bevegelse i løpet av dagen enn det har vært denne sommeren. Kanskje vil det hjelpe på nedgangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Dagene er lange og slitsomme og i tillegg skjer det endel om kveldene. Dette gjør at jeg sliter med å klare å sette av tid til trim. Intensjonenen hver dag er gode, men når kvelden er omme så er trimpoengene like fullt totalt mangelvare.

 

Håper det blir bedre når jegblir vant til å jobbe fullt og ting er falt på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brittoddny

Hallo

Ja, jeg kjenner meg igjen, det er veldig vanskelig å komme seg ut på tur etter at middagen er spist og det er kveld. Etter en lang dag på jobb med mye gåing og ståing så er det ikke akkurat trimmturen som står øverst på ønskelisten - ialle fall ikke hos meg. Men i år har jeg faktisk fått 5 kroppsøvingstimer(er lærer) og det skal jeg si hjelper på. Har 7. og 5. årstrinn. 7. klasse hadde jeg med på joggetur i dag. Vi har satt av joggetur hver fredag nå frem til høstferien, og det skal jeg si hjelper. Jeg må jo være med - kan jo ikke henge etter. så her får jeg faktisk 30 minutt "gratis" trimm en dag i uka. Ellers så er det vanskelig å finne tid nå etter at sommerferien er over. De første ukene er også LANGE med sene ettermiddager til alt kommer på plass. Men jeg har satt meg et mål og det er

- 10 kilo før neste sommer, så da er det jo bare å henge i.

Ønsker dere alle en god helg og en fin trimmtur eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med nedgang...500 gram er kjempebra:-)

 

det blir lite trim her også,så full skjerpings fra og med imorgen.da skal vi gå

en lang tur hvis bra vær.

 

vekten min har gått opp denne uken,men håper på riktig vei neste uke.

 

god lørdag og helg..kos deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ennå noen dager, tror jeg. Det har vært endel travle dager med matinntak som ikke har vært helt bra. Først og fremst har jeg fått spist altfor sjelden og i tillegg så har det blitt mye lettvint og ikke så veldig sunt.

 

Denne uken blir også veldig travel og til helgen har vi et stort loppemarked å avholde. Jeg er en av de med hovedansvaret for at alt skal gå greit og jeg gleder meg veldig til neste uke. Selve helgen med loppemarkedet er veldig slitsom men også fantastisk morsom og i tillegg tjener vi jo endel penger på dette, men jeg gleder meg til å slippe alle telefonene. Det er alltid sånn når det nærmer seg....

 

Så jeg prøver å planlegge dagene mine slik at jeg får spist det jeg skal men får det ikke alltid til. Kommer veldig sterkt tilbake neste uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke vært innom her på en stund. Har hatt det veldig travelt med jobb og et loppemarked som skulle avvikles. Det gikk av stabelen forrige helg, men jeg har brukt omtrent hee uken på hente meg inn igjen. Nå tror jeg at jeg har roet helt ned igjen og er optimist for kommende uke med både mat og trim. Fikk gått en lang tur i går og også en times tid med barnevognen på lørdag og det var godt å få brukt kroppen litt. I tillegg var det fantastisk vær her i helgen.

 

Håper jeg får kommet meg inn hit daglig en stund fremover nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvordan går det med deg? Lenge siden vi har "pratet"!

Er det full fart med jobb og unger hos deg også? Det er det i hvertfall her hos oss og siste uka har bebis vært syk, så det skal bli ekstra godt å få henne i barnehagen i morgen. Hun er i fin form nå og møkk lei av å være bare hjemme, hehe.

 

Når det gjelder kiloene så har jeg fullstendig stagnert i flere mnd, men siste uka har jeg kuttet ut snop, sjokolade og brød. Håper det hjelper, men nå skal jeg bare ta tiden til hjelp. Det må jo nødvendigvis hjelpe på etterhvert. Og takket være hjemme-uka har hoften min blitt mye bedre, også. Så det er nok en senebetennelse som plager meg der, og heldigvis ikke noe verre! :-)

 

Håper du kommer innom og avgir rapport snart, jeg krysser fingrene for stor suksess!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fy så fort ukene flyr. Jeg synes ikke det er så lenge siden jeg var innom, men det er jo en god stund siden.

 

Med full jobb og et par ting utenom på kveldene, er det ikke alltid så enkelt å sette seg ned ved pc'en og skrive inn dagbok. Egentlig burde jeg virkelig prøve å finne tid, for det er et faktum at det forplikter å være her inne. Skal virkelig prøve å bli flinkere, både til å være her inne og på vektfronten.

 

Har ikke gått ned noe på aldri så lenge, men skal innrømme at innsatsen har heller ikke vært veldig stor. Jeg står på samme sted som jeg har gjort nå i en evighet, så det er jo iallefall positivt. Jeg lurer litt på å melde meg på kurs igjen, men så er det dette med tida igjen da.... kan jo melde meg på et internett-kurs, men jeg tror at jeg må ta et kurs hvor jeg møter opp fysisk hver uke. Får se om jeg finner et som begynner sent, slik at jeg får lagt minstemor først.

 

Ellers så har jeg det veldig bra om dagen. Jeg trives i jobben, selv om det er heftig å ha full stilling, jeg er frisk og i fin form og det er også mann og barn. Minsten har hatt noen dager med feber i det siste, men ikke noe alvorlig annet enn en forkjølelse. Er alle ting på vår side, så kommer vi endelig i gang med oppussing av huset i løpet av høsten. Det er mye som har blitt stående på vent i løpet av studiene mine men nå ser det ut til at vi kan få det til. Håper vi kommer i gang om ikke så veldig lenge.

 

Men jeg er utrolig matlei. Jeg prøver å finne ut nye ting til både pålegg og til middag slik at det ikke blir det samme hele tiden. Variasjon er jo ikke så dumt, men jeg ser at det blir stort sett det samme som går igjen. Og når man er matlei er det veldig kort vei til det man absolutt bør holde seg unna i matveien.... Det er

endel fysing om dagen, og jeg klarer ikke alltid å la det være.

 

Været i dag har vært veldig deilig. Jeg har vært hjemme med et febersykt barn i dag, så jeg har bare fått sett det igjennom vinduet. Blir heller ikke noe tur nå etter at min kjære er kommet hjem. Han og nestminsten skal på håndball-trening og etter det skal jeg på korøvelse med jentene "mine". Jeg tror det skal være ganske ok ennå en stund, så jeg får nok mulighet til å komme meg ut en annen dag. I helgen har vi ingen planer så da skal jeg hvertfall benytte sjansen til en lengre tur sammen med bikkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag tar jeg opp igjen all rapportering av mat og trim. Nå har jeg i flere uker bare hatt vektnedgang liggende bak i hodet et sted. Ikke langt nok fremme til å ta skikkelig tak, men allikevel ikke lenger bak enn at jeg tenker meg om to ganger før jeg putter i meg noe som ikke har gunstig virkning på vekta. Resulatet er derfor at jeg selvfølgelig ikke har gått noe ned, men jeg har ikke gått noe spesielt opp heller. Jeg har veid meg disse ukene, og vekta varierer med en kilo opp og ned, men ikke lenger ned enn der jeg har slitt lenge.

 

Jeg tillot meg derfor en pause fra hele vektklubben. Har nesten ikke vært innom her i det siste, men nå vil jeg prioritere å bruke noen minutter her hver dag.

 

God mandag. Ny uke med mange nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mandager. På jobb er det en ok dag, bortsett fra i dag hvor det var litt slitsomt. Det er noe sykdom på jobb om dagen og da blir det selvfølgelig mye mer å gjøre for oss andre. Men ellers så er mandager ok. På kvelden har jeg ingen spesielle planer, bortsett fra å kjøre datteren og nabojenta på ridning. Vanligvis kjører jeg bort og naboen henter jentene. I dag var nabojenta syk, så da tok jeg med bikkja til stallen og gikk mens datteren hadde ridetime. Det ble en hel times middels rask gange, med noen minutter jogg underveis! Der overrasket jeg meg selv skikkelig, for jeg er egentlig ikke noe glad i å jogge. Har ikke prøvd det på mange år, men har hatt litt lyst til å prøve nå i det siste. Nå ble det vel bare ca 6 minutter totalt, men jeg klarte de minuttene veldig bra, så det skal jeg absolutt prøve igjen.

 

Min kjære mann hadde laget middag til vi kom hjem, så det var bare å sette seg til bords. I dag spiste de røkte kjøttpølser med potetmos, mens jeg spiste rester fra i går, som var marinert kyllingfilet med villris og salat. Veldig godt. Jeg brukte god tid og ble så mett at det var nesten så jeg ikke klarte å spise opp alt. Ble ikke fysen på noe godt etter middag engang og det hender det jo at jeg blir. men nå har jeg kjøpt litt läkerol pastiller i tilfelle fysingen skulle komme i løpet av kvelden.

 

Men det har absolutt vært en bra dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdagsmorgenen går unna i en fei....

En fordel med å ha en sønn på videregående er at jeg må stå opp tidlig og da rekker jeg jo mye mer enn ellers. Han må opp i 6-tiden og da er også mor oppe og maser slik at han rekker å komme seg av gårde til rett tid. Men skikkelig god tid får jeg nok aldri. Jeg er stort sett de 5 minuttene for sent avgårde uansett hvor tidlig jeg er oppe.

 

Frokost er spist, lunsj og mellommåltid er laget og lagt i sekken. Kaffe er kokt og epler er på plass. Da er jeg klar til å dra på jobb.

 

God tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om alle dagene var like bra som denne dagen har vært....

 

I dag har jeg fått spist ordentlig og jeg har fått trimpoeng i dag også. I tillegg så har det ellers vært en veldig bra dag. Været har vært fint, familien har det bra og på jobben gikk det bra i dag. Minstemor er litt forkjølet da, men hun er på bedringens vei nå. Hun er blitt 18 mnd og vi har begynt å merke det første året i barnehagen. De er bare 5 barn der, men jammen blri de syke allikevel. Hun var omtrent ikke dårlig det første året sitt, så immunforsvaret har ikke fått særlige utfordringer før nå. Hun har ikke vært alvorlig syk, men forkjølelse med skikkelig rennende nese og feber er ikke bare enkelt for en liten kropp.

 

Onsdager og torsdager er dager hvor jeg ikke får noe særlig trimpoeng vanligvis. Jeg har korøvelse med jentene "mine" på onsdag og torsdager er det korpset med juniorene. De er nå plutselig blitt 11 stykker og der skal jeg si deg det er mye lyd. Klarinetter, fløyter, horn og kornetter i hendene på overivrige barn kan bli veldig høylytt. Men det er nå moro at de er ivrige da, det øker jo sjansen for at vi har dem i korpset lenger enn bare et år eller to. Jeg synes alltid det er så leit når aspiranter slutter før de har lært seg å spille skikkelig og før de har lært seg noter. Da blir det så vanskelig hvis de senere skulle få lyst til å spille allikevel. Men det verste er når det er foreldrene som ikke vil at barna skal være med i korpset. Vi har nok et ufortjent rykte om at det er så mye jobb med barn i skolekorpset. Her i området er det korpset som har desidert minst forledrejobbing av alle aktivitene. Fotball og håndball har veldig mye mere jobb for foreldrene enn korpset, og dette vet jeg veldig godt siden jeg har vært innom på disse. Ja ja et lite klagesukk fra en som liker korps veldig godt.....

 

Jeg satser på at det blir trimpoeng igjen på fredag og minst en lang tur i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten sprekkferdig av stolthet akkurat nå. Jeg satset på å få noen trimpoeng i dag, og det skal jeg si at jeg fikk. Jeg tok med meg bikkja og gikk til et vann oppi marka her jeg bor. Det er 5 km oppover og selvfølgelig 5 km ned ogjen. Jeg gikk så fort jeg klarte og nådde hytta på 50 minutter. Tok bare en liten pust i bakken før jeg snudde og gikk nedover igjen. Måtte synde meg ned før det ble mørkt, for jeg er ikke veldig glad i å være i skogen når det er mørkt. Både mandag og tirsdag klarte jeg å jogge litt på turene mine så det ville jeg prøve i dag også. Startet veldig forsiktig med et par minutter, gikk litt og jogget 3 minutter. Følte at dette gikk jo ganske så greit, så etter å ha gått et stykke til begynte jeg å jogge igjen. Og det føltes så bra så jeg fortsatte lenger enn det jeg egentlig hadde planlagt og klarte å jogge 10 minutter i et strekk! Jeg, som omtrent dør bare ved tanken på å jogge..... Tilsammen på turen så jogget jeg i 20 minutter, så nå skal jeg sitte rolig resten av kvelden og bare kose meg med tanke på alle trimpoengene jeg fikk i dag. På hele turen brukte jeg 1 time og 40 minutter og det er jo ikke så dårlig tid på en mil.

 

Turen i dag betyr at jeg har passert de 7 trimpoengene som jo er det jeg minst bør ha av trimpoeng på en uke og enda er det to dager igjen av uken. I morgen blir det nok ikke noen poeng for da fyller min kjære mann 40 år og vi skal ha gjester, men søndag er det alltids en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok samme trimtur som jeg gjorde på fredag, og i dag ville jeg også prøve å jogge litt. Det var mye tyngre på begynnelsen av turen i dag pga dårlig vær. Det regnet omtrent sidelengs og det betyr jo at det blåser litt. Regnet gjorde også at jeg mått ha å meg regntøy, noe som er tyngre å gå med enn vanlig treningsdress. Jeg var derfor innstilt på at jeg ikke ville orke å jogge særlig mye, men jeg var fast bestemt på å gjøre et forsøk ihvertfall. Men etterhvert som jeg gikk oppover og ble varm ble det bare lettere og lettere å gå, og da jeg snudde på toppen for å gå/jogge ned igjen overrasket jeg meg selv igjen.

 

Jeg startet rolig denne gangen også. Jogget i ca 3 min og gikk noen meter før jeg jogget i 5 minutter. Det føltes helt greit og etter et par minutters gange jogget jeg i 7 minutter. Etter de siste minuttene gikk jeg igjen i ca 1 minutt før jeg startet å jogge med den innstillingen at jeg skulle sjekke hvor lenge jeg orket før jeg måtte stoppe. Da jogget jeg resten av veien! Drøyt 20 minutter. Jeg tror at av de 5 km ned jogget jeg i ca 4. Jeg tror definitivt jeg er kommet over min psykiske sperre ved å jogge.

 

Nå føles det helt utrolig deilig vondt i bena og jeg regner med å være noe støl i morgen men det gjør ingenting, siden det bare minner meg på hva jeg har klart denne helgen. Blir spennende å se om det gjør noe utslag på vekten i morgen. Vi hadde bursdagsfeiring her i går med god mat, drikke og kake så jeg skal ikke bli helt mismodig om det viser seg at jeg ikke har gått all verdens ned. Men jeg tok ikke helt av i matveien i går altså, men ble nå uansett god og mett. Jeg må nok vente tålmodig til i morgen før jeg vet noe sikkert.

 

Så totalt denne uken kom jeg opp i 12,2 trimpoeng og det er det ikke mange ganger jeg har hatt. Utfordringen til uken blir jo å følge opp dette gode resultatet. Vet allerede nå at det neppe blir noe trim onsdag og torsdag, men det pleier jeg vanligvis heller ikke ha. Til uken er det ikke korøvelse og korps som er i stedet for trim, men studietur til Trondheim med jobben. Vi reiser grytidlig onsdag morgen og kommer hjem sent torsdag kveld. Programmet er såpass stramt at jeg tror ikke jeg rekker å ta en rask gåtur i Trondheim verken onsdag eller torsdag, men man skal aldri si aldri har jeg ved gjentatte anledninger fått erfare.

 

Jeg må uansett prøve å være ekstra flink med trimmen mandag og tirsdag.

 

Nå skal jeg "nyte" vondtene mine resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg både i går og i dag. I går viste den at jeg hadde gått ned 1 kilo blank, men da jeg gikk på vekta igjen i dag så viste den en nedgang på 1,4. Da registreres selvfølgelig den siste:-)

 

Jeg fikk ikke gått eller jogget noenting i går. Jeg reiser til Trondheim med jobben i morgen tidlig og da var det mye som måtte gjøres hjemme. Vaske tøy, oppvask og slike ting. Men har ikke du en flink mann? vil noen kanskje si til seg selv, og det har jeg, men han fylte 40 år på lørdag og to av gavene mine til han var at han skulle slippe vaskekjelleren i en uke og oppvasken i en uke. Så da måtte jeg stå på litt ekstra i går. Han er dessverre nødt til å ta oppvasken de to dagene jeg er bortreist så uken må nok forlenges med et par dager. Oppvaskmaskinen vår har streiket, og vi tror det er varmeelementet som er ødelagt. Den varmer ikke vannet ihvertfall, og vi har ikke prøvd å få den reparert ennå. Snakket med butikken hvor den var kjøpt, og der mente de at det lønte seg å kjøpe ny maskin i stedet for å reparere. Ja, ja..... penger har vi nok av... not.

 

Nå har jeg sneket meg til en liten pc-pause på jobben, så jeg må nok vende tilbake til det jeg egentlig skal gjøre.

 

Jeg gleder meg til å dra til Trondheim i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg sliter med å få vært inne her på forumet for tiden. Det er lange dager på jobben med mye som skal gjøres, og hjemme er det selvfølgelig et hus som skal holdes i orden med klesvask og alt det der. Selv om vi er to om det, så går timene unna.

I tillegg må jeg kjempe om å få bruke pc'en. Min sønn er helt opphengt i chatting med venner for tiden, så han har et godt grep om pc'en fra han kommer hjem til han legger seg.

 

Ihvertfall... jeg går noen gram ned hver uke. Ikke mange, men litt. Jeg har ikke fått trimmet noe spesielt etter Trondheims-turen, og det er både på grunn av mangel på tid og en kropp som ikke føles helt ok. Sliter med en forkjølelse som ikke vil bort. Men jeg synes jeg er ganske så flink med maten, så da får trimmen komme når kroppen er bedre i slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

hei elisev: gratulerer med nedgang..du er jo kjempeflink:-)

 

sønnen din blir nok snart lei av chattingen skal du se,ellers så får du sette opp en "timeliste" når du skal ha maskinen og han:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er jammen ennå et år gått. Det er bare så utrolig hvor fort ukene og månedene går. Jeg synes vi såvidt begynte på 2007 jeg, og nå er det bare ett døgn igjen til 2008.

 

Nå er jo tiden inne for alle gode nyttårsforsetter. De fleste går vel da på å slutte å røyke og slanking. Jeg sluttet å røyke for over 12 år siden, så det trenger jeg ikke tenke på lenger. Slankingen er det noe helt annet med.....

 

Siden sist jeg var inne (veldig lenge siden forresten), så har det ikke skjedd noen underverker akkurat. Forkjølelsen min har ikke sluppet taket får nå når endelig juleferien begynte. Jeg har rett og slett ikke latt meg selv få tid til å bli frisk. Jeg måtte bite i det sure eple og være hjemme fra jobb to dager, da hadde jeg for første gang på mange år feber. jeg lå til sengs i de to dagene og sov og sov.... Skulle jo selvfølgelig blitt hjemme enda en dag, men det gjorde jeg ikke og resultatet var at jeg ikke ble noe bedre. Hostet og var tett og følte meg bare sliten.....

 

De første dagene av juleferien var jo forholdsvis stressende men fra 2. juledag har formen vært stigende. Kjenner det på hele kroppen at nå er den på vei tilbake til det normale. Det aller beste er at jeg har ferie i ennå en hel uke og jeg satser på å komme tilbake frisk og uthvilt.

 

Så i forhold til nedgang i kilo så er det et meget dårlig resultat, men som tidligere så står jeg omtrent på stedet hvil. Nå i julen har jeg spist julemat, og har ikke tenkt så veldig mye på hvordan det vil innvirke på vekten. Det jeg faktisk har opplevd er at jeg spiser ikke altfor mye av noenting. Jeg har forsynt meg helt greit og virkelig kost meg med maten. Har ikke hatt dårlig samvittighet for noe, og det har vært deilig. Var på vekta i dag og den viser at jeg veier 72,9 kg. Og det har den vel vist i en måneds tid nå tror jeg.

 

Jeg skal ikke ha som nyttårsforsett å klare å gå ned 10 kg, selv om det er det jeg gjerne vil. Jeg skal gå inn i det nye året med et ønske om å la kroppen min få det mest mulig behagelig i 2008. Den skal få mest mulig sunn og god mat, passe med trim og mye stell og pleie. Jeg skal bli veldig flink til å slappe av og ta det med ro.... (det har jeg ikke vært veldig flink til de siste årene). Jeg skal fortsette med å jogge, nå som jeg endelig er blitt frisk igjen, og jeg skal gi meg selv en belønning for hver 10. joggetur. Første belønning skal være en fotsone-behandling. Håper jeg oppnår den snart....:-)

 

Jeg ønsker alle her inne et riktig godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er nå også altfor tidlig å snakke om noen belønning. Først må jeg jo starte .

 

Ferien min begynner å nærme seg slutten og selv om det har vært veldig deilig med lenge fri, så skal det også bli greit å begynne hverdagen igjen. det er utrolig hvor fort dagene forsvinner når man ikke har noen spesielle ting fore, annet enn å slappe av og være sammen med familien.

 

Familien har vært noe amputert i julen. Min eldste datter ble 18 tidlig i desember, og nå må jeg nesten innrømme for meg selv at hun har flyttet hjemmefra. Hun bor ikke langt unna, men det går noen ganger dager mellom hver gang jeg ser henne. Hun er frisør-lærling og jobber full tid. Hun er veldig flink og jeg er utrolig stolt av henne. Min sønn, som snart fyller 17 år, er merehos kamerater enn det han er hjemme. Hans far bor et stykke unna, og han tilbringer noe tid der, men ellers er det kameratene som teller mest. Jeg tror ikke han har vært hjemme en helg siden oktober en gang. Det er motorsykler, og litt damer, for alle penga der i gården. Min andre datter fyller straks 12 år. Hun er hestegal og vil helst være i stallen hele tiden. Hun rir en gang i uken på rideskole, men er der nesten hver helg og hjelper til med stell og ridning av hestene. Nå i julen har det blitt en del besøk i stallen. Men det er jo en kjempeflott hobby da.

Yngstefrøken holder seg hjemme. Men det skulle nå bare mangle, siden hun ikke er mer enn 21 mnd gammel.

Så nå i julen har det stort sett vært yngstefrøken, min mann og jeg som har vært hjemme.

 

Mandag er det tilbake til jobb i mitt tilfelle. Min mann er sykmeldt for tiden med prolaps i ryggen og vi vet ikke helt hvor lenge det vil vare. Håper han snart er tilbake i jobb, for selv om det er deilig med rolige morgener så har ikke han godt av å gå så lenge hjemme uten å få gjort noe spesielt.

 

Helgen skal benyttes til juletrefest med skolen, håndball-kamp med datteren, feiring av 45 års bryllupsdag for mine foreldre og kanskje en langtur eller to med bikkja. Det er meldt snø i helgen og jeg håper det kommer mye, slik at det kan bli mulighet for å gå på ski. Det er fantastisk deilig å gå på ski, synes jeg.

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan hende det blir ennå et par uker til jeg kan innkassere den, men den skal innkasseres.

 

Begynte hos vg.vektklubb i dag og håper det vil fungere denne gangen. Prøvde såvidt i fjor men var da så lite motivert at det ble bare tull.

Føler selv at motivasjonen er større nå, og synes jeg har psyken godt med meg. Har satt meg et første delmål, som er å klare under 70 kg innen 21 februar. Dvs ca 4 kg ned. Veide 73,8 i morges.

 

Har gått fint i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har jeg ikke hatt noe problem. Psyken er med meg denne gangen føles det som. Jeg har ikke hatt noe fysing ennå, og i går satt min kjære med et glass rødvin og potetgull og det gjorde meg ingenting.

Jeg må innrømme at jeg spiste en vaffelålate i går. Var på kurs om internett og barn i går kveld i forbindelse med jobben (lærer) og da solgte noen elever fra 6. trinn kaker, kaffe og vafler til inntekt for leirskolen. Måtte jo bare støtte opp om det. Kjøpte med litt vafler til dem hjemme også.

 

I dag er ikke formen på topp. Det går omganssyke i området, men så galt er det ikke med meg. Men jeg har litt vondt i magen og sov utrolig dårlig i natt, så i dag tar jeg det veldig med ro. Før jul var jeg i dårlig form lenge, men lot ikke meg selv få tid til å bli frisk. Det skal jeg ikke gjøre denne gangen. Jeg prøver å få lagt meg slik at jeg får 7 timer søvn hver natt. Leste at det skulle ha god virkning for å gå ned i vekt. I tillegg blir jeg ordentlig uthvilt og det er ikke å kimse av. Dagene blir i det hele tatt så mye bedre av å få sovet nok. Jeg fikk tatt igjen noe av det jeg mistet i natt utover formiddagen.

 

Jeg ser frem mot en vår med færre kilo å dra på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det siden jeg startet denne tråden, og det er jo i grunn skammelig at jeg ikke veier noe mindre nå enn det jeg gjorde da. Faktisk så veier jeg litt mer.....

 

Det er jo utrolig at man skal gjøre det så vanskelig for seg selv, og ikke klare å bli kvitt de kiloene en gjerne vil. Jeg kan ikke si at jeg har gått ned mange for så å gå de opp igjen. Jeg har ligget og vaket på rundt 70 kilo hele tiden. Noen ganger litt oppover i skalaen men aldri under (såvidt jeg kan huske).

 

For endel år siden sluttet jeg å røyke. Da brukte jeg ganske lang tid på å forberede hjernen på at jeg ville slutte å røyke og når jeg følte at det var på tide å gi seg, satte jeg en dato for når jeg skulle ha sluttet. Datoen min ble 1. mai (1995) og jeg stumpet den siste røyken 29. april. Det gikk helt fint, og jeg har aldri vurdert eller hatt lyst til å begynne å røyke igjen. I løpet av disse årene har jeg tatt en festrøyk eller to, men det begynner å bli veldig lenge siden det også. Nå prøver jeg å hente frem igjen den tenkemåten jeg brukte da, slik at jeg kan gjøre det samme med mine ekstra kilo.

 

Det er blitt endel omstarter dette siste året (og årene før det), og det som stort sett har skjedd da er at det har gått veldig fint en uke eller to, også blir jeg litt for slapp med å notere det jeg spiser eller jeg tillater meg å spise ting som ikke er gunstig for vektnedgang.... og så er liksom det toget gått og jeg må prøve å komme meg på et annet igjen. Jeg kommer ikke frem til endestasjonen......

 

Jeg vurderte om jeg skulle gi opp denne tråden og begynne på ny frisk, men har nå ombestemt meg. Jeg vil fortsette med denne tråden for meg selv for å bevise at jeg kan klare det når jeg virkelig vil. Med ny kursstart nå mandag 14.januar skal jeg nå komme meg nærmere den endestasjonen jeg har kjøpt billett til. Om endestasjonen heter 65 kg, 63 kg eller 60 kg vet jeg ikke ennå.... reiseruten kan endres underveis, men foreløpig tar jeg sikte på 63 kg.

 

Første mål på veien er under 70 kg innen 21 februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg er sikkert ikke den eneste som da opplever at det du har vært flink med hele uken bare blir borte i helgens "kos".

 

Denne helgen skal jeg ikke gøre det. Denne helgen skal jeg være kjempeflink med matinntak, og jeg skal også komme meg ut på tur for å samle trimpoeng.

Vi skal ha en feiring av mitt nest yngste barns 12-års dag, men det er jo ingen regel som sier at jeg også må spise kake selv om de andre gjør det. Skal passe på å lage mye grønnsaker og dip også, så kan jeg kose meg med det i stedet.

 

Helger er deilige. Jeg håper jeg rekker å dra innom en byggvareforretning og sjekke ut priser på panel og fliser og sånt. Vi planlegger å pusse opp endel hjemme og nå kribler det veldig hos meg på å sette i gang.... spesielt med kjøkkenet. Det detter snart ned rundt ørene våre. Jeg liker ikke kjøkkenet mitt særlig godt, selv om jeg liker å sitte der inne å lese eller holde på med pc'en. Jeg drømmer om hvor deilig det skal bli å få et nytt kjøkken...... Håper det blir før sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se at du fortsatt er her inne!

Jeg er også tilbake for fullt, nå er det slutt på superkurer og andre idiot-opplegg som ikke fungerer lenger enn en ukes tid..!

 

Håper vi kan følge hverandre nedover på vektskalaen, for til denne sommeren skal jeg være slank (ere)!!!

 

Ser at du også har vært ute og kjøre i helgene, vel - det skal jeg love deg at jeg også har vært. Faktisk midt i uka også, når sukkersuget har blitt for ille... Jeg har funnet ut at jeg overhodet ikke eier viljestyrke, men nå skal jeg la meg motivere av en venninne som går på GR-kurs her i byen, jeg kan jo ikke være dårligere enn henne...! ;-)

 

I løpet av høsten har jeg forsøkt meg på diverse kurer, blant annet lavkarbo (ketolyse), men for hver gang jeg gir opp desto mindre effekt har kuren neste gang. Ergo kan jeg bare droppe det en periode, sannsynligvis. Ideen min nå er å holde meg innenfor 1600 kalorier om dagen, samt spise mest mulig grovt brød, fullkornspasta og villris. Håper det fungerer over tid... *krysser fingrene*

 

Du sier at du har holdt på med denne tråden i over ett år nå, jeg har holdt på i 18 mnd, jeg! Da er det pinadø på tide å gå ned mer enn 5 kilo etter fødselen, gitt...! So, here we go. Nytt år, nye muligheter. Og med mitt ivrige konkurranseinstinkt ovenfor min kjære venninne, burde jeg ha mulighet for å komme i mål - smått om senn, heheh!

 

Håper alt står bra til meg deg, så snakkes vi snart! Jeg blir her en stund, for å si det forsiktig...! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...