Gå til innhold

Det går så fryktlig sakte nedover....


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

Som ventet var det ingen vektnedgang forrige uke. Med bare 3 trimpoeng og uregelessig spising av det ikke helt sunne slaget, så er jeg egentlig veldig fornøyd med at jeg står stille. Jeg kunne jo like gjerne ha gått opp.

 

Gårdsdagen ble tilbragt i bilen. Jeg kjørte nestyngste til Gol, hun er på sommerkurs i regi av NMF (Norges musikkorps forbund) så totalt brukte jeg vel en drøye 6 timer på turen opp og ned. Det regnet hele veien oppover så da gikk det noe senere enn det jeg har kjørt på før. Uansett er det langt til Gol fra der hvor jeg bor, selv om det er innenfor samme fylke. Buskerud er et laaangt fylke. Jeg plukket opp min kjære mann på veien hjem, og etter å ha hentet vår yngste hos barnevakten (mamma) så dro vi til IKEA. Var ikke hjemme før etter kl 20. Sliten og trøtt, og hadde på langt nær spist det jeg skulle i løpet av dagen. Frokosten var jo grei, lunsj ble kjøpt på et bakeri. Noe grovt bakverk med laks og eggerøre, som jo er helt greit. Er litt usikker på hvor mye det egentlig var, men jeg tok litt i når jeg skrev det i dagboken for sikkerhets skyld. På IKEA hadde jeg ikke lyst på noe av det de serverte av varm mat, så jeg tok et slags rundstykke med kalkunpålegg. Dette spiste jeg ca halvparten av fordi det inneholdt en slags dressing med bl a karri og det liker jeg ikke, men jeg stjal noen pommes frites (Fy!!!) av maten til lillegullet og et par kjøttboller. Dette ble faktiskt middagen min i går, jeg hadde ikke lyst på noe da jeg kom hjem. Kveldsmat ble puffet havre med skummet melk.

Er mest fornøyd med at jeg klarte å la være å kjøpe sjokolade eller noe annet snop på veien.

 

Jeg må bli flinkere til å drikke vann. Det har i gjennomsnitt blitt altfor lite vann de siste ukene. Dagen i dag har begynt veldig bra i det henseende, jeg har hittil drukket 1,2 l vann så det lover bra for resten av dagen. I dag skal jeg i tillegg være stort sett hjemme og da blir det meste så mye enklere både med vann og mat. Må rydde og vaske litt her hjemme også og ikke bare hjelpe andre med å fp orden på ting. Mens jeg har sittet her på PC'en har min minste hatt fritt spillerom med sine saker så nå ligger de strødd over hele stua og kjøkkenet. Det er utrolig hvor mye hun klarer å rote på kort tid! Så arbeidsledig her hjemme er det ikke mulig å bli. Jeg går foran og rydder og hun går bak og roter.....

 

Jeg legger mandagen bak meg og satser på at resten av uken blir bra. Setter meg ikke noe mål for denne uken, de pleier å gå på trynet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Hei og hå hvor fort dagene går. Nå er jammen ferien snart over.

 

Her går det ganske greit egentlig. I går var min kjære og jeg på fotballkamp og da ble det pizza til middag, 2 stk Dollie Dimple m/kjøttdeig og løk. Sikkert uhorvelig mange kcal og den var heller ikke særlig god. Er mye med glad i Peppes pizza, så det var vel i grunnen greit at det var Dollie. Hadde nok ikke bare spist 2 stk om det var Peppes.

I pausen på kampen gikk min kjære for å kjøpe litt drikke og kom tilbake med en stor pose popcorn. Det er jo bare så digg med popcorn, og med en gang så tenkte jeg at jeg skal bare ta en håndfull og la det være med det. Men så kom jeg til å tenke på hva Antonia skrev her forleden - om at det er bare å bestemme seg for hva en faktisk vil. Og jeg vil ned i vekt, så jeg lot popcorn være popcorn og koste meg i følelsen av å klare å la være. *stolt*

 

Trim ble det ikke spesielt mye av i går, men jeg vasket gulv og det gjør jeg ikke daglig, så det førte jeg opp på trim + at jeg var i skogen og plukket bær. Jeg ble ganske så sliten i ryggen av det og førte det opp som rolig gange. Vet ikke helt om det blir riktig, men jeg gikk jo også et stykke for å komme til disse bærene.

 

I dag håper jeg å få gått en skikkelig tur igjen. Foreløpig har jeg kjørt endel, min sønn har nemlig vært hos biltilsynet i dag og fått lappen på moped - endelig. Måtte kjøre han dit og så kjøre han til jobb etterpå. Han hadde jo selvfølgelig mest lyst til å dra rett hjem for å kjøre moped, men han bør jo tjene litt penger for å bruke på denne sykkelen også da. Siden jeg måtte kjøre til bililsynet i dag må jeg også hente mann og sønn på jobb. De er på samme sted heldigvis. Men etter det og etter middag håper jeg å få tatt meg en tur, om ikke annet så ihvertfall en halvtimes gange.

 

Snikveiing viser at jeg har gått ned noe siden mandag, så jeg skal være veldig flink resten av uken slik at resultatet på vekta blir hyggeligere enn det var nå mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt wok med kyllingfilet til middag. Det er kjempegodt og inneholder ikke altfor mye kcal. Enkelt og kjapt å lage er det også. Jeg lager min wok på denne måten:

 

Kyllingfilet - 1 filet pr person, stekes i woken i litt olje. Settes til side

Wok grønnsaker - 1 ps Findus wokblanding + 1 boks wok grønnsaker. wokes noen minutter.

 

saus:

1 terning hønsebuljong løses opp i 4 dl varmt vann

1/2 dl soyasaus

1 - 1 1/2 ss chilisaus

eventuelt hvitløk

 

Når grønnsakene har woket noen minutter, helles sausen over og tilslutt tilsettes kyllingen.

Serveres med ris.

 

God appetitt!

Håper noen vil prøve denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ofte kan det fort bli endel syting på slike tråder som dette. Leste en tråd i går, hvor det var blitt litt syting, men hvor en skriver at nå må man slutte å psyke hverandre ned. Vi skal jo oppmuntre hverandre. Det er jo så sant, men du hvor utrolig lett det er å syte litt og synes synd på seg selv når vekta ikke er helt på ens parti.

 

Derfor må man skru det positive på, og gyve løs på dagene med innstillingen om at "i dag skal jeg jobbe videre mot målet mitt". En dag av gangen, og til slutt så er man der. Hvor mange dager det er til vet jeg ikke, for min del er det ganske mange. Kanskje et helt år. Jeg jobber fremdeles med at positive ting skal bli en vane, og jeg har ennå litt å jobbe med. Frokosten min er på plass, den er blitt en vane, det samme er lunsjen. Ettermiddagen og kvelden er ennå litt gusten, der kan fysinga fort ta overhånd, men (bank i bordet) det er flere dager siden sist. Husker faktisk ikke helt når det var.

 

Jeg er ikke spesielt glad i dataspill, men vi har et spill som jeg synes er veldig gøy og når jeg setter meg ned med det går timene fort på kvelden. Da blir jeg så opptatt at jeg glemmer helt å fyse på noe godt. Så takk for det.... Men jeg blir jo ganske usosial da foran dataskjermen.

 

I går var en god dag. Jeg koste meg sammen med lillegullet mitt, spiste riktig og tok trapp i stedet for rulletrapp på kjøpesenteret. Det ble mye bilkjøring og lite trim, men i går var ikke døgnet langt nok for meg.

i morgen blir det atter endel bilkjøring. Da skal vi til Gol og hente nest yngste datter etter en uke med sommerskole. Hun har hatt det helt toppers, og gleder seg til å vise hva de har øvd på i løpet av uken. blir nok en flott konsert, tenker jeg. Jeg gleder meg. Både til konsert og til å få jenta mi hjem igjen.

 

Min sønn fikk mopedlappen i går, og forsvant selvfølgelig avgårde på sykkelen etter middag. Han var kjempeuheldig og punkterte på turen sin, så han var ikke veldig happy da han kom hjem. Han har gledet seg lenge til å få kjøre rundt på egen hånd, men forhåpentligvis får vi ordnet dette i dag slik at sykkelen er i orden igjen. Godt han har sommerjobb, for det er ikke billig med sykkel. Hele tiden er det noe som må fikses og skrus på. Noen ganger må han skru litt selv om det ikke er noe som må fikses - det genet har han ikke fått av meg.

 

Nå er det en liten en her som tydelig viser at hun trenger å sove litt, så da må jeg få lagt henne før hun blir overtrøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det Enchiladas, gratinerte tortillas med kjøtt til middag. Jeg fant oppskriften på vg.vektklubb og det var skikkelig godt, men veldig mektig. Jeg følte meg omtrent som når jeg har spist altfor mye taco....

Men jeg kommer helt sikkert til å ha dette en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Jaggu skal jeg forsøke oppskriften din på wok-saus!

Jeg er elendig på slike sauser, så det blir lite av sånn mat hos oss til tross for at jeg er veldig glad i slik mat selv. Så tusen takk for tipset, her skal det testes! :-)

 

Det er veldig kjekt å få hjem barna når de har vært borte en stund, kjennes som en lettelse i hele kroppen og ting faller på plass igjen, om du skjønner.

 

Det høres ut som om du er inne i en god steam for tiden, forøvrig! Jeg har også begynt på scratch igjen og nå er jeg forhåpentligvis mer fokusert enn på lenge. Jeg spiser en til to Noka-bar om dagen, frukt og middag.

I går skeiet jeg ut pga bebis 1-års dag, og jaggu gikk jeg opp over en kilo! Men, forhåpentligvis er det endel vann der, siden jeg sprang rundt som en gal de siste tre dagene for å rekke å få vasket hus og laget ferdig all maten...

 

Ha en flott søndag, håper konserten ble bra!

 

Klem fra femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg igjen, femalia. Har lurt på hvor det ble av deg.

Tur til Gol med konsert ble veldig bra. De var utrolig flinke disse barna. De var alle i alderen 11 - 14 år, men de var ikke nybegynnere noen av dem. Nydelige soloopptredener og selvfølgelig hele korpset også da. Kjempegøy. Det lover godt for korpsene i området rundt her med så mange flinke barn.

Jeg er veldig glad i korps selv. Har spilt i korps i over 30 år, selv om jeg har en liten pause akkurat nå. Litt ufrivillig egentlig, siden korpset jeg spilte i ble nedlagt og jeg har ikke helt bestemt meg for hvor jeg ville begynne å spille igjen.

 

Mandag reiste jeg en tur til Nord-Trøndelag for å besøke en venninne. Tok med meg minsten og fløy opp til Værnes. Det var velig hyggelig og jeg fikk en omvisning på Indreøya og var en tur på Stiklestad. Fantastisk fint der oppe altså.

Og så ble det jo en liten ferietur på meg før jeg begynner å jobbe igjen.

 

Jeg hadde en nedgang på 800 gram forrige uke, og resten av denne uken må jeg være flink til å få beveget meg litt. Det ble jo litt ekstra på tur, og jeg har veldig lyst til å komme ut av mønsteret mitt med nedgang en uke for så å gå alt opp igjen uka etter. Blir jo bare stående på stedet hvil på den måten. Jeg måtte selvfølgelig prøve vekta til venninnen min og den viste over en kilo mindre enn min gjør. Da jeg gikk på kurs var det omtrent det samme avviket på kursleders vekt og min vekt, så jeg vurdere å kjøpe ny vekt. Den er ikke veldig gammel den jeg har, men det hadde vært så mye mer inspirerende om den hadde vist det samme som de to andre vektene jeg har prøvd. Da hadde jeg kjempet nå om å komme under 70 kilo istedet for å slåss rundt 71-72. Ikke veldig mye i den store sammenhengen, men veldig mye for meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, kjenner til den der med ulike vekter, gitt. Jeg kjøpte meg ny, eller rettere sagt jeg fikk ny til bursdagen min! Nå viser den selvsagt altfor mye, men det har ingenting med vekta selv å gjøre, kun med meg... *host*

 

Så trist at korpset ditt ble lagt ned, men det må da være andre korps der du bor? Det er så viktig å ta vare på slike kulturer, og da er det godt at det finnes ildsjeler som deg! Jeg har selv ingen erfaring fra korps - utenom fra 17 mai. togene, hehe. Men, toget blir ikke det samme uten!

Artig at ungene er ivrige og flinke, det er så bra med unger som har sunne interesser. Jeg ser stadig vekk ungdommer som svaier rundt i gatene, dopa fulle på ett eller annet. Helt tragisk. Nei, gi dem et horn før gatementaliteten tar dem! (eller en hest, hehe)

 

Du har jo vært flink som har gått ned 800 gram, syns jeg. Jeg fikk forøvrig sjokk på vekta i dag, hele 95,5 kilo - det er jo SPRØTT mye. Håper det er litt vann, ellers har jeg lagt på meg 2,5 kilo siden søndag... Nesten litt for mye til at det går ann, tror du ikke? Nå er jeg i gang med Reductil, etter å ha mast masse på legen. Håper de virker, i alle fall har de tilsynelatende en eller annen effekt. Jeg er ikke sulten i det hele tatt i dag, men det kan jo være en viss placeboeffekt der - jeg VIL jo gjerne at de skal fungere slik, hehe.

Jeg er med deg videre nedover mot målet, og jeg ser allerede for meg hvordan nyttårskjolen min skal se ut. Uansett farge og fasong, så skal den være betraktelig mindre enn den jeg hadde sist nyttår!! ;-)

 

Koslig med venninnetur, jeg skal til Stavanger utpå høsten og det gleder jeg meg til. Helt alene, uten mann og barn. Det skal bli deilig!!

Hun er veldig-veldig-veldig slank og kan slå ihjel enhver form for selvtillit, så planen er å gå ned masse innen turen, heheh!

 

Ha en flott kveld, nå skal jeg hente meg mer Cola Zero, isbiter og sitron og lese videre på "Snømannen" av Jo Nesbø. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, femalia,det er korps i nærheten hvor jeg bor. Faktisk hele 4 stykker. 2 av dem øver på samme tidspunkt og det er de to jeg kunne tenkt meg å begynne å spille i. De 2 siste er litt for uhøytidelige for meg, de har det sikkert veldig morsomt sammen og det er hyggelige folk somspiller der men jeg vil ha et litt annet repertoar enn det de spiller. Litt vanskeligere,liksom. Jeg er ikke noe superflink til å spille, men er blitt ganske flink etter så mange år og er blitt bortskjemt ved å spille under flinke dirigenter. Har truffet og spilt (og sunget) sammen med dyktige, proffesjonelle musikere opp igjenom årene, så da blir man ganske bortskjemt.

 

Vektmessig så står det nok ganske stille denne uken. Jeg har spist ganske ok, men fått beveget meg altfor lite. Har heller ikke turt å ta en snikveiing engang... Hadde planer om en skikkelig tur i dag, men tror ikke jeg får det til. I går kom en av søstrene mine til Norge sammen med familien, så nå skal vi straks på lunsj hos broren min og senere i dag er det grilling hjemme hos mamma og pappa med hele bølingen. Det er kjempekoselig når vi er samlet nesten hele gjengen. Vi mangler eldstesøsteren min og hennes familie, hun har ikke hatt råd til å komme til Norge denne sommeren. De bor i USA alle sammen.

 

På tide å fikse seg før lunsjen. Greit å ikke komme altfor sent.

 

PS. De er hestegale også, jentene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for første gang på evigheter hatt nedgang i vekta to uker på rad! Riktignok er ikke nedgangen veldig stor, 200 gram, men jeg er like glad for de 200 grammene som om det var to kilo. Det ble bare litt over 5 trimpoeng i uken som gikk, og litt ekstra i matveien har det blitt, så da er det ikke rart jeg er fornøyd.

 

Om en liten stund skal jeg ta minsten min i barnevogna, bikkja i bånd og gå en tur til moren og faren min. Min søster og hennes familie er kommet på ferie fra USA, så jeg vil tilbringe endel tid sammen med dem. Det er en tur på ca 5 km med litt bakker, en av bakkene er grusomt bratt og jeg er alltid usikker på hvordan jeg skal registrere det på trim. Jeg tar vanligvis utgangspunkt i hvor fort jeg går men når jeg har med vogna så bruker jeg jo mere energi på å gå enn det jeg gjør uten. Er det noen som har noe synspunkt på det?

 

Denne uken skal jeg prøve å registrere matinntaket mitt igjen. Jeg må ikke bli overmodig mht hvor mye jeg kan spise og sånt, selv om jeg har hatt nedgang to uker på rad. Jeg vil gjerne ha nedgang en tredje og en fjerde uke også. Det er bare en kilo til jeg er under 70 (på min egen vekt som antagelig viser litt for mye), og det å se 60-tallet er veldig motiverende. Det kan jo hende jeg ser det allerede neste mandag!

 

Nå skal jeg altså ut i det lovede sommerværet som foreløpig glimrer med sitt fravær. Her er det fremdeles ganske så mye skyer,men temperaturen er ikke så aller verst. Men stranda blir det definitivt ikke i dag heller. Lurer på om det blir noen strandtur på meg i det hele tatt før skolen begynner igjen? Vi kan jo håpe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med nedgangen!!1

Nå er du inne i en god stim, fortsett slik :-D

 

Jeg leste en plass at noen registerte 15 minutter ekstra tur, når de gikk med vogn. Altså 15 min ekstra pr times tur. Tror det er ganske realistisk, og dersom bakkene er stupbratte er det jo bare å regulere deretter.

 

Hadde skrevet et laaangt svar til deg, men tror du ikke at jeg trykket på noen greier her også forsvant hele greia. Irriterende!!!! Men, ville jo bare gratulere deg med nedgang og spreke dager. Stå på!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerte turen min med noen minutter ekstra i dag, og i tillegg registrerte jeg bakken for seg selv. Det har jeg ikke gjort før, har ikke sjekket at det lå inne "gå i bakker" før nå.

 

Noen ganger registrerer jeg turen med høyere hastighet, f eks 4 km/t i stedet for 3 km/t. Det er litt forskjellig fra gang til gang. Jeg har aldri målt eksakt hvor langt det er fra meg til mamma og pappa, men med bil er det nøyaktig 5 km. Er nok litt kortere der hvor jeg går, men ikke veldig tror jeg. Jeg bruker vanligvis ca 50-55 min med barnevogn og ca 45-50 min uten. Har klart turen på 40 minutter også, men da var jeg helt pumpet etterpå. Føltes ikke særlig godt.

 

Jeg var veldig flink til å bruke skritteller en periode, men nå har jeg lagt telleren min et eller annet lurt sted som er så lurt at jeg finner den ikke igjen. Har lett overalt, så nå er det like før jeg mistenker bikkja for å ha spist den.....

 

Dagen i dag har vært veldig ok. Har vært på stranda for første gang i ferien og det ser ut til at morgendagen også kan tilbringes på stranda. Deilig, men det blir mye løping etter lillefrøken da. Må si det var lettere i fjor da hun bare rullet frem og tilbake på teppet. I dag turte hun å bade i plaskebassenget, sjøen er foreløpig altfor skummel, men bassenget var kjempegøy. Hun lo og plasket og fikk hodet under et par ganger. Da stoppet hun opp, så litt forskrekket ut og ristet litt på hodet før hun fortsatte med plaskingen. Protestere høylytt da hun måtte opp og bli varm igjen innimellom.

 

Min niese og nevø var mest opptatt av å fiske krabber. De bor vanligvis omtrent midt i USA og der er det dårlig med krabber, så det var jo skikkelig eksotisk for dem. Krabbefiske kan jo aldri bli kjedelig, krabbene sloss omtrent om å få tak i blåskjellet som brukes som agn, og bare man passer på å helle dem ut i sjøen igjen så blir de jo ikke noe skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdagen er godt i gang. Frokosten er fortært og nå er jeg foran pc'en igjen. Noen ganger blir jeg sittende fryktelig lenge foran her, det er så mange innlegg å lese men i dag skal jeg ikke bli sittende lenge. Det er nydelig vær ute og jeg vil en tur på stranda i dag også. Er jeg heldig så får jeg kanskje til et bad også, men det kommer helt an på lillefrøken. I går ville hun bare ikke sove på dagen i det hele tatt, og hvis det samme skjer i dag så får jeg belage meg på en aktiv dag på stranda. En ting er ihvertfall sikkert; det blir ikke noe stillesittende slaraffenliv med avis og kanskje noe å bite i på stranda i år... egentlig greit nok, kjeks er gjerne noe jeg fyser på når jeg sitter der i solen.

 

I dag er en sånn dag da jeg ikke har helt klart for meg hva jeg skal spise, hverken til lunsj eller til middag. Noen ganger går det helt greit, mens andre ganger blir det bare tull. Jeg satser på at det går greit i dag. Skal ha med meg matpakke og gulrøtter på stranda og så får jeg prøve å finne på noe ok til middag. Så oppskrift på en kylling og nudelsuppe som virket ganske ok, men hva det blir til slutt gjenstår å se. Får høre litt med de andre som skal ha middag om hva for ønsker de har.

 

Planlagt trim i dag er tur med barnevogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var turen til mamma og pappa skikkelig tung. Det var virkelig varmt og jeg brukte litt mer tid enn det jeg vanligvis bruker. Da jeg kom frem stod søsteren min omtrent og trippet etter en tur i skogen. Så vi tok bikkje, 3 barn (hennes 2 og min nestyngste) og forsvant opp i skogen. Der var det veldig deilig og bikkja fikk løpt litt ekstra. Vi gikk i 1 time og 20 min og jeg kjente det godt bak i rompa da vi endelig var hjemme igjen.

Avsluttet det hele med en deilig dukkert i bassenget hos foreldrene mine.

 

Så noe strandtur ble det ikke men jeg fikk sol på kroppen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes utrolig deilig ut både med tur i skogen og spesielt turen i bassenget. Så heldig du er som har foreldre med basseng, skulle ønske mine foreldre hadde det....!

 

Du har virkelig vært supersprek i dag, jeg bøyer meg i støvet!

Fortsetter du slik kommer du til å bli fryktelig slank, din spreking! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja om en var like flink og hadde tid til å gå så mye, så hadde det vært fint. Men nå er hverdagen like rundt hjørnet, og da er det ikke like enkelt lenger. Nå har jeg en ganske aktiv jobb da, siden jeg er lærer og da sitter jeg ikke så mye i ro.

Bassenget hos moren og faren min er godt å ha. Ungene mine er veldig glad i å bruke det, og jeg prøver også å ta en svømmetur i ny og ne. Bassenget er innendørs så det kan brukes hele året. Regner med at det blir mere bading når bare Sofie tør å være med å svømme. Foreløpig er hun fornøyd med å stå og se på de andre.

 

I går ble det ingen strandtur på oss, men det skal vi klare i dag. Skal smøre med matpakke til oss så blir vi ikke så fristet av kiosken. Og så må jeg jo gå til stranda siden jeg ikke har bil tilgjengelig. Det er ikke så fryktelig langt, men med omvei om butikk og minibank så blir det nok en drøy halvtime tenker jeg. Jeg skal gå hjem igjen også og da er det bare oppoverbakke:-)

 

Nyt dagen og de siste dagene før jobben er over oss igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi noe enkelt men veldig godt til middag. Strimlet kyllingkjøtt, med taco spice mix og pitabrød. Salat, agurk og løk ced siden av. I tillegg fikk de andre i familien bretagne kllingsaus, den droppet jeg selvfølgelig.

 

Sønnen i familien var veldig fornøyd i dag og det er nesten kryss i taket. Ofte griner han på nesa av hva som er til middag, bortsett fra når det er taco og grilling. Han vokser det forhåpentligvis av seg.

 

Vi fikk vært på stranda i dag. Veldig deilig, selv om jeg ikke kom så langt som til å bade. Lillesnupp ville ikke sove i dag heller, men ga heldigvis opp til slutt. Da var det blitt såpass overskyet at lysten til å bade var borte. Fikk vasset litt i bassenget for de minste sammen med lillesnupp. Gikk ned til stranda og med en omvei innom butikken ble det jammen en times gange med tungt lastet vogn, så nå er jeg godt i gang med trimtre nr. 3. (Endelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav for fort ukene flyr.... Jeg har jo hatt ferie i en evighet så dagene går litt i surr for meg, men jeg synes fredagene kommer fort noen ganger.

Denne uken har gått utrolig bra i forhold til trimpoeng. Pr nå har jeg 11,8 poeng og det er bare ved å gå. De fleste turene har vært med barnevogn og jeg har minst gått en time hver dag denne uken. Det kan være godt å ha med seg inn i helgen for da blir det noe mindre trim tror jeg. Lørdag har vi ingen planer, så da kan det hende at søsteren min og jeg tar en tur til Stikkvann. Det er en tur på 1 mil, og det er fullt mulig å ha med vogn. Hun har pratet om at hun gjerne vil ta en tur opp dit og de reiser hjem neste helg så vi må passe på nå før jeg begynner å jobbe. Må passe på å være noe hjemme pålørdag også, for da kommer en kamerat for å prøve å fikse pianoet mitt. Jeg fikk et piano i fjor sommer hvor bl a en bass-streng var borte. Denne har han spunnet til meg så nå skal det settes på plass i pianoet, og i tillegg skal han stemme det. Ihvertfall begynne å stemme det... det er mulig det vil ta noen forsøk før det er spillbart. Gleder meg veldig for jeg har lenge ønsket å ha et piano her hjemme. Da skal jeg "terrorisere" omgivelsene mine med å spille titt og ofte.

 

Søndag skal vi på tur på Telemarkskanalen. Det gleder jeg meg veldig til, har aldri vært på den før. Vi kjører til Skien, tar buss derfra og opp til Lunde og så tar vi kanalbåten ned til SKien igjen. Håper på bra vær. Alt bortsett fra regn er bra. Vi blir mange som skal avgårde så jeg tror vi kommer til å få en strålende dag uansett.

 

I dag skal vi på barbeque-party hos broren min. Dit kommer det søsken og søskenbarn med familier så det blir nok folksomt med mye prat og latter. Det pleier å bli høylytt når vi er samlet alle sammen, alle vil prate på en gang og alle vil høres... og med en familie hvor flesteparten er mer enn bare litt interessert i fly så er det ikke så vanskelig å gjette seg til hvilket tema diskusjonen har. Sånn har det vært bestandig og sånn vil det nok fortsette i uoverskuelig fremtid.

 

Ok. Nå står resten av familien og tripper og vil avgårde, så da får jeg vel avslutte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så koselig i går. Vi var over 30 stk med smått og stort og jeg kan med sikkerhet si at alle koste seg veldig. Ungene brøt språkbarrierer (2 er kun engelskspråklige) og lekte som bare det. Det var en lek med jentene mot guttene og de løp rundt og fanget hverandre. Det så ut som om et par av guttene hadde dusjet, så svett ble de. Men det blir nok definitivt en kveld de vil huske med glede.

 

Min bror grillet kylling til den store gullmedaljen. Deilige kyllinglår med en egenkomponert grillsaus...mmm kjempegodt. Salat, potetsalat og agurksalat var noe av tilbehøret. Jeg ble en av de som kom langt bak i køen så jeg spiste mye salat mens jeg ventet, men det gjør jo ingenting. Var bare godt for meg det. Det ble et kakestykke helt til slutt, men har ikke brukt et eneste kosemerke denne uken så det får gå på den kontoen. Kakestykket var ikke spesielt stort og jeg koste meg med det og spiste sakte for å få det til å vare lenge. Da holdt det med det ene stykket også.

 

I dag er regnværet over oss igjen og jeg har ingen spesielle planer bortsett fra pianofikseren som skal komme. Må ut en tur på tur ihvertfall og opprettholde den gode turfølelsen jeg har nå. jeg er veldig spent på vekta til mandag for snikveiing underveis denne uken viser ingen nedgang selv med så mange turer. men den kommer nok etterhvert, om ikke denne uken så kanskje neste uke. Jeg skal ikke la meg stoppe selv om nedgangen stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det en veldig flott dag mht til opplevelser. Vi var på Telemarkskanalen og det var bare helt fantastisk. Tok buss fra Skien til Lunde og båten ned gjennom slusene. Været var virkelig på vår side. På kjøreturen til Skien regnet det omtrent hele tiden (en gang så voldsomt at vi såvidt så veien), men da vi kom frem til Skien yret det bare litt. På bussen opp til Lunde begynte himmelen å sprekke opp og da vi ventet på båten ble det helt skyfritt og sola skinte som bare det. Hele båtturen hadde vi sol, men da vi kjørte hjem igjen så regnet det. I tillegg så var det skikkelig kø på E18 og det er bare såååå kjedelig.....

 

Men dagen tilsammen var bare helt topp. Vi var mange som var på turen, min mann og jeg + de to yngste, mamma, søsteren min med mann og to barn og broren min med kone og datter. Skikkelig familieutflukt med andre ord.

 

Frem til helgen hadde jeg 11,8 trimpoeng og muligens litt i underkant på kcal. I helgen ble det annerledes med grillfest, lørdagskos (ikke godteri altså) og tur på søndag. Resultatet ble uansett en oppgang på vekta og det er jeg veldig skuffet over. Hadde håpet at alle trimpoengene skulle gitt litt resultat ihvertfall. men det verste er vel egentlig at vekta viste det samme på fredag som den gjorde i dag morges, så jeg kan vel nesten vente meg enda en oppgang i løpet av uka når helgens utskeielser slår til. Føler meg litt maktesløs akkurat nå og vet ikke helt hvilket vei jeg skal ta denne uken. Foreløpig så holder jeg litt på å fortsette med å gå mye og spise med "hodet". Skal prøve å nærme meg 1600 kcal hver dag, jeg sliter litt med det. jeg begynner på jobb denne uken også, så da må jeg være flink til å planlegge måltidene mine lengre tid i forveien enn det jeg har gjort de siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei EliseV

 

Hadde så lyst til å dele noen av tankene mine med deg.

 

Jeg går mitt fjerde internettkurs, og har holdt på siden 15. januar.

Gjennom kurs 1 gikk jeg ned ca 3 kg. Gjennom HELE kurs 2 gikk jeg ned 0,5 kg!

Kurs 3 ble bedre, da gikk jeg ned nesten 4 kg. Og gjennom hele kurs 4 har jeg hittil gått ned akkurat 0 gram tilsammen. :-)

 

For mitt vedkommende tror jeg at det er flere årsaker til dette. Den ene er at jeg løfter vekter og trener opp de store musklene, noe som gjør at jeg "legger på meg" selv om jeg "tar av". Vekta står stille, men fettet forsvinner faktisk sakte men sikkert. Det er vanlig at man legger på seg litt når man begynner å trene dersom livet før har vært vel stillesittende, så dersom du beveger deg mer nå, kan det være EN forklaring.

 

Jeg har fortsatt litt lavt D-vitamin, og sliter derfor med å komme over mitt nesten-metabolske-syndrom. (Joda, jeg var på vei dit med et nivå på 27, men er MYE bedre nå).

 

Jeg skriver ikke opp ALT, med andre ord: den lille melkeskvetten i kaffen, en skje sukker istedenfor sweetner, jeg veier ikke alltid maten... osv osv... det KAN jo hende jeg putter i meg litt mer enn jeg opgir, og trener litt mindre enn jeg skriver ned? Det er ikke sikkert, men det KAN hende.. jeg tror jeg er skikkelig ærlig, men det kan jo hende det glipper nå og da.

 

Når jeg likevel er kjempefornøyd med denne stillstanden, er det av to grunner:

 

Jeg legger ihvertfall ikke på meg!! Det GÅR NED :) (om enn sakte)

 

Jeg lever MYE sunnere nå enn før, og før eller siden er dette nødt til å gi resultater. Huden ser friskere ut og føles strammere. Urenheter er borte. Energien er høyere.

 

Jeg foretar altså en veldig langsom og veldig grundig livsstilsomlegging, og jeg VET at resultatene vil komme. Bare jeg er tålmodig.

 

Tenk på hvor mye sunnere og friskere du er nå i forhold til før, og hvor herlig det er å slippe å dytte i seg bleik, dissende, ekkel, fettdryppende mat som gjør deg feit og trøtt.

 

Så hvis du tenker over alt dette, er det verdt å være litt tålmodig. Og DET greier du :)

 

Ha en fin dag :-)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for oppmuntrende ord, Antonia. Jeg er en flittig leser inne på din tråd og er veldig imponert over din nedgang.

 

Jeg gikk ganske mange GR kurs for noen år siden sammen med en venninne. Hun er endelig blitt medlem i vektklubben hun også. Da gikk jeg ned 8-9 kg. Etter det kom det sakte men sikkert noen kilo på igjen. Bestemte meg for å prøve skikkelig da jeg nådde 70 kg og lagde meg et flott opplegg på pc'en, med veieskjema, matrapportering og dagbok. Gikk ganske raskt ned 2 kg og var jo selvfølgelig strålende fornøyd med det. Så oppdaget jeg at jeg var gravid! Attpåklatten vår var på vei, 10 år etter forrige barn. Da er det ikke veldig smart å slanke seg direkte, men jeg var veldig bestemt på at denne gangen skulle jeg ikke gå opp 15-20 kg som jeg hadde gjort før. De 2 kiloene kom veldig raskt tilbake men så ble jeg stående der lenge og summa sumarum gikk jeg opp 8 kg totalt. Må innrømme at det at jeg fikk svangerskapsdiabetes hadde en god del av "æren" her. Etter fødselen forsvant disse kiloene veldig fort pluss et par til og alt burde ligget til rette for videre nedgang. Så skjedde ikke, og da jeg begynte å jobbe etter 4,5 mnd var jeg gått opp igjen til rundt 72 og der strever jeg jaggu ennå!

Begynte på GR kurs igjen i fjor høst og gikk ned 3,5 kg første kurs, 2 kurs ble det vel 0,5 kg og da tok jeg en pause fra kurset og ville fortsette på egen hånd. Det har jo foreløpig ikke gått veldig bra må jeg innrømme og jeg begynner nok på kurs igjen om 8-9 uker. Hadde ikke råd til å starte på det som begynner nå.

 

Jeg trener ikke organisert. Har et veldig "dyrt" medlemsskap i et treningssenter, men har problemer med å komme meg dit. Må kjøre dit og det må passe med at noen er hjemme og passer lille gullet. Har prøvd bosu der og det likte jeg veldig godt så det har jeg lyst til å fortsette med nå når høsten kommer igjen. Håper det passer med tider og dager. Min trening består derfor stort sett av å gå. Med barnevogn og med bikkje og en sjelden gang alene. Jeg går fort og blir svett og andpusten hver gang.

 

Jeg har ikke tenkt til å gi meg! Jeg skal klare å kvitte meg med de 15 kiloene jeg har for mye, og jeg skal fortsette her inne og lese om andre som strever litt men som finner en måte å klare det på, og lese om deg som sakte men sikkert går ned litt nesten hver uke. Det sier meg at dette skal da jeg kunne klare også, og jeg vil nok. Jeg har klart å gå ned før og skal klare det denne gangen også. Og da skal det ikke på igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil i dag har det gått veldig bra. Jeg har drukket 1,4 l vann, spist frokost, lunsj og middag og en frukt og har fremdeles mange kcal igjen. Jeg har tenkt å kose meg med dessert i kveld, har kjøpt ananas og vaniljekesam. Skulle vel egentlig gjort det nå rett etter middag, men jeg må kjøre min datter og hennes tremenning avgårde, så da sparer jeg det til etterpå. Vil sitte og kose meg med det og ikke hive det innpå i full fart.

 

Fikk gått meg en tur med barnevogna i dag så trimpoeng er innkassert.

 

Deilig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei EliseV :-)

 

Du klarer dette helt fint. Små skritt er også framover.

200 gram ned i uka, blir 10,4 kg på ett år.

100 gram ned i uka er 5,2 kg ned på ett år.

Det er kanskje ikke så mye som mange andre, men det er NED.

 

:-) KLEM fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen sant at små skritt nytter det også.

 

Tusen takk for påminnelsen.

 

Er spent på morgendagens veiing. Jobben er begynt igjen og da er det straks mye mer travle dager. Vanskelig å få plass til alt en har lyst til. Men har jeg virkelig lyst til å trene så skal jeg da alltids finne tid til det. Lysten har ikke vært altfor sterk siste uken, men det har da blitt noe bevegelse, selv om jeg ikke helt vil karakterisere det som trim.

 

I morgen starter en helt ny uke flust med muligheter til å leve sunt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...