Gå til innhold

Solsikkegruppa - uke 6


Gjest Anne71

Anbefalte innlegg

JESS!!! 1,1 kg!!!! Vekta viste 75,6 kg - var deilig å se at den beveget seg litt igjen etter en litt treg start!!!!! Har målt også - men målene sto stille denne uka... Nå er jeg spent på hvordan det har gått med dere!

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 400 gram!!! Uff a mei- men det skyldes nok mine utskeielser i går kveld. Jeg lot meg friste av Peppes pizza til middag. Det ble hele 5 stykker, og det er vel vel 1000 kcal bare der, om ikke mer... ja ja spist er spist og gjort er gjort. Jeg skal steppe det av meg i dag. Det er kurs i morgen, og gruer meg litt nå for jeg ville jo så gjerne ha gått ned. Hadde som mål å veie 74kg blank på kurset i morgen (forje kurskveld var jeg 74,7). men det går nok ikke...

 

10 dager til jeg skal måle meg igjen, veldig spent på resultater.

 

mål for kommende uke:

 

bevege meg litt mer, drikke masse vann og motstå fristelser!

 

Strålende nedgang Anne!!! ;) Nå er jeg spent på dere andre solsikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm såg nå 71 tallet i sist uke men skjeiet ut både lørdag og søndag så får jeg som jeg fortjener 72,5 samme som sist men hadde gått ned 1,5 cm ved navlen så helt ok skal ta det igjen til neste mandag

 

som sagt så fyller jentungen 2 år + på fredag skal vi feire en doktor grad på sviger familjen så det blir vist litt snadder den dagen og .....

 

må vist ta noen ekstra treningsøkter hadde nå 11,9 treningspoeng altså tre spinninger og en fotballtrening så er fornøyd med det .....skal se om jeg klarer jallefall 2 spinninger +fotballtrening denne uka

 

72,5 kg

1,5 cm ned ved navle

11.9 treningspoeng

dele mål 1mars 69.5 kg

dele mål 2 65 kg

hoved mål 60 kg(i drømmeland) ...eller he he alt under 65 kg

 

så målet for denne mnd er at jeg skal ver 69,5 kg 1 mars det må jeg jo klare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste i dag 75 blank, en nedgang på 1,2 fra sist mandag. Det er jeg strålende fornøyd med, og jeg tilskriver mye det puffet jeg fikk fra fluas tråd om å drikke vann. Nå har jeg nøyaktig ti kilo igjen til jeg er der jeg ønsker å være.

 

Målene mine:

 

Hals: 35,0 (- 1)(jeg måler litt på skrått som på skjortesnippen)

Overarm: 29,0

Bryst: 101, 5 (- 0,5)

Midje v/navlen: 90,0 (-2,0)

Ende: 108,0 (-1,0)

Lår: 58,5 (- 2,5!!, forstår ikke annet enn at jeg må ha hatt en del vann i lårene som nå har sluppet taket)

 

Trimpoeng: 10,8, svømming, step, sykling.

 

Jeg har ikke store mål for kommende uke, håper å gå ned noen gram, men jeg skal på helgebesøk til et vennepar østpå, og der akter jeg å kose meg med det som blir servert, forhåpentligvis i små menger.

 

Stå på alle sammen, gratulerer med flott nedgang Anne71!

 

Hilsen Miina

 

PS! Beklager regnefeil i første innlegg, har ikke fått nok kaffe enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, etter ei helg med natte vakter så vakna eg av at eg måtte på do og dermed var det gjort, null soving meir. Stod opp og drog fram vekta.

Vel, vel, vekta viste faktisk 78,2 kg (ned 1,4).;)

Måtte sjekke fleire gonger for det hadde eg ikkje trudd.

Men veit av erfaring at dei første 10 er lettare å få av enn dei kiloa som er att til slutt. Gjekk på Grete Roede i 2004 og tok av 10,6 kilo på første kurs. På det tredje var ikkje nedgangen den store (lurer på om ikkje det var rundt 3-4 kg).

 

Målte meg igår og eg hadde minka ein centimeter her og der, men skal ta det skikkelig neste veke.

Lukke til dere andre, og ikkje fortvil om vekta bevegar seg litt i feil retning.

Og flua: Trur nok ikkje det er alle kcal i peppes pizza som gjorde at vekta gjorde eit hopp, det er heller alt saltet som er i pizzaen. stå på. :):)

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 86,0 (-400 gram siden forrige mandag (og -700 siden forrige søndag))

 

* hals: 36 cm (uendret)

* overarm: 33 cm (uendret)

* byste: 106 (-1 cm)

* under bysten: 83 (-2 cm)

* midje: 88 (-1 cm

* navle: 97 (-3 cm. Jippiiii - under meter'n )

* "bilring" under navlen: 113 (uendret)

* rumpe: 113 cm (-1 cm)

* hofter: 109 cm (-1 cm)

* lår: 65 cm (-1 cm)

* legg: 40 cm (-1 cm)

 

Så jeg er i grunnen ganske godt fornøyd! Og som jeg har skrevet andre steder også, så er jeg SÆRDELES fornøyd med at det hersens navle-målet er kommet under meter'n! Bare bilringen kunne gjøre det samme, nå, så....!!!

 

Anne71, Miina og Fjellgeita - Gratulerer med kjemperesultater! Dere har jo gjort unna et godt stykke av 3-kg-målet allerede!! Way to go!!

 

aina37 - tipper stillstanden er høyst forbigående, særlig siden du så 71-tallet tidligere i uka. Neste uke er du nok der!

 

flua - enig med fjellgeita, sånne pizzaer er ganske salte, og kan nok ha bundet litt vann i kroppen. Tenker det retter seg i løpet av uka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra start på februar mnd: Nique, Miina og Fjellgeita!!!! Nique - du har jo gått ned 11 cm i tillegg til vekten, det er moro - og inspirerende for både deg og alle oss andre!

 

Og til deg Flua - dette saltet det suger jo opp alt vann det kan i kroppen, så bare du får det ut igjen, er nok vannet borte, og vekten nede igjen... det kan skje fortere enn du aner. Blir spennende å høre hvordan det går på veiinga på kurset i morgen... venter i spenning - thumbs up for you!!!

 

Aina37: Hadde selv en bursdagsfeiring i januar mnd, og det gikk egentlig ganske bra... smakte på både sjokoladekake og gulrotkake som bursdagsbarnet hadde bakt selv - 13 år... hadde rett og slett ikke samvittighet til å la være... Mamma; i dag MÅ du smake på kakene jeg har bakt... :) Men det gikk faktisk greit med vekta likevel ;) Jeg droppet heller alt det andre snopet som jeg har lett for å putte i munnen på slike sammenkomster... Dette greier du vettu :) Det er jeg helt sikker på :)

 

TVI-TVI til oss alle for en fin nedoverkurve i februar.... Nå bretter jeg opp armene for å fortsette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå ned 15 kg totalt da veier jeg 65.Ser at det kan bli en lang vei og gå,så det blir vanskelig uten litt drahjelp og motivasjon.

 

Er med i under ti kg gruppa og for delmål til mai er minus ti,men det er vel her jeg allerhelst hører hjemme.

 

Jeg sliter med å komme i gang med trening og er utålmodig med når det gjelder kilo.Gikk ned 7 kg i løpet av fjorsommer,men har lagt på meg 4,og må få de av på nytt.Tror det blir bedre når disse er borte.

 

Kan fortelle at jeg er 41 år,har 4 ungdommer i huset og en mann.ungene mine er aktive skiløpere,mannen er mye ute uten at det smitter veldig av på meg.

Men jeg har krevende jobb med mye fysisk aktivitet.

 

Jeg liker å gå så prøver og komme meg ut og å noen en times turer innimellom men skulle ha vært mer.Jeg oppnår jo egentlig bare helse og velvære gjennom å være aktiv så jeg skal disiplinere meg,skrive her inne om hvordan det går.

 

Håper jeg og kan bidra med noe positivt for dere her inne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Minus 100 gram - er det mulig. Mye stress og lite tid både til å lese og skrive her inne. Neste uke må det bare begynne å bedre seg.

 

Gratulerer til alle dere som har så fantastiske resultater denne uka. Og til dere som ikke har oppnådd stort - som meg, bit tenna sammen - vi kommer sterkere tilbake neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg startet på 75,8 kg (rett før nyåret)

nå er jeg på 68,8 kg og mitt neste mål er 65 kg og tilslutt 60 kg

(eller som du sier alt under 65kg...)

Men nå synes jeg det vanskelig å komme videre for jeg er liksom litt lei!

Skulle så veldig gjerne greid 9 kg til!!!!!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

QUOTE=aina37]hm såg nå 71 tallet i sist uke men skjeiet ut både lørdag og søndag så får jeg som jeg fortjener 72,5 samme som sist men hadde gått ned 1,5 cm ved navlen så helt ok skal ta det igjen til neste mandag

 

som sagt så fyller jentungen 2 år + på fredag skal vi feire en doktor grad på sviger familjen så det blir vist litt snadder den dagen og .....

 

må vist ta noen ekstra treningsøkter hadde nå 11,9 treningspoeng altså tre spinninger og en fotballtrening så er fornøyd med det .....skal se om jeg klarer jallefall 2 spinninger +fotballtrening denne uka

 

72,5 kg

1,5 cm ned ved navle

11.9 treningspoeng

dele mål 1mars 69.5 kg

dele mål 2 65 kg

hoved mål 60 kg(i drømmeland) ...eller he he alt under 65 kg

 

så målet for denne mnd er at jeg skal ver 69,5 kg 1 mars det må jeg jo klare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... hvordan er det med ørene deres?? Har de blitt lange - eller har dere greid å beholde formen?? Er spent på hvordan det går mot BMI-målet deres??? S.u. ;)

 

Heisann, moro at du følger med - kommer med rapport i morgen.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Hei igjen!

Gratulerer alle dyktige Solsikker, her var det mange flotte resultater å være stolte av.... Og når det går trått... hold ut... det har jeg prøvd... og etter flere uker med rimelig stabil vekt, ser det endelig ser det ut til at det løsner en smule på vekten her hos meg også, mens målene er likevel er uendret??!

 

I dag stoppet vekten på 70,2 kg (ned 1 kg siden forrige uke) og det vil si at jeg bare er 0,2 kg fra mitt opprinnelige hovedmål.... men har jo tenkt å komme meg ned noen kilo til, rundt 65 tenker jeg... Da har jeg litt slingringsmonn for ymse variasjoner... Imidlertid regner jeg med at de kiloene vil det ta litt tid å bli kvitt... Jeg har jo tross alt nærmest gått av meg (er med på Puls-marsjen... og ligger jevnt på mellom 5.-3. plass i hele landet...)

Sist uke fikk jeg 44.5 trimpoeng... Trimpoengene får jeg ved å gå daglige turer (bruker selvfølgelig skritteller), jeg har både en elipsemaskin (crosstrainer) og en ministepper i stuen.. så mange trimpoeng opparbeides når jeg likevel ser nyheter osv på TV... og mens kroppen krymper, støver godstolen ned... Jeg bruker også noen trimvideoer (bla Kari Jaquesson "Fatburner") og noen manualer

 

I uke 38 høsten 2006 hadde jeg machvekt på 87 kg, men i dag veier jeg altså 70,2 kg.. så da har jeg jobbet bort 16,8 kg i løpet av 20 uker = et gjennomsnittlig ukentlig vekttap på 840 gram...

Start BMI var 30.8, mens nå er den 24.9 (lett overvekt) noe som tilsier at jeg er kun 100 gram for tung til å bli definert som normalvektig... håper det ordner seg til neste uke... og jeg kan feire litt med et glass vann? og en gulrot?

 

Livmålet er redusert fra 103 cm til 79 cm... dvs 24 cm mindre

Halsmålet var 37.5 cm og nå er den 33 cm... dvs 4.5 cm mindre

Brystmålet var 107 cm og nå er det 91 cm... dvs 16 mindre

Endemålet var 110 cm og nå er det 97 cm... dvs 13 cm mindre

Låret var 64 cm og nå er det 55 cm... dvs 9 cm mindre

Armen var 34 cm og nå er den 31 cm.. dvs 3 cm mindre

Totalt har jeg da skrumpet inn med 69,5 cm = et gjennomsnittlig ukentlig tap på 3,475 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrodithe - jeg tar av meg hatten, og bøyer meg i støvet! Det er bare HELT RÅTT de resultatene du har oppnådd. Og jammen har du jobbet for det også, over 44 trimpoeng på ei uka er jo også helt vanvittig bra.

 

GRATULERER med oppnådd hovedmål (give or take et par hekto)!!! ;) Ta deg et glass champis til uka, og vær stolt!! Og lykke til med "finjusteringene" også - er helt sikker på at du klarer å oppnå akkurat hva du ønsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Jeg kjente jeg fikk frysninger når jeg leste dine tap av kilo og cm :-) Det er helt utrolig og jeg er utrolig lykkelig på dine vegne.... Fantastisk, Afrodithe - som høres ut som du kalles ved ditt rette navn !!!!!!!!!!!!

 

Det er utrolig motiverende for oss som har 8-10 kg igjen. Dette SKAL jeg greie og motivasjonen henter jeg her hos dere.

 

Din trimming er et annet fantastisk kapittel.

 

Er helt målløs, og som sagt - jeg får frysninger av glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jobbet. Moro å se hvor mye du har krympet, både i vekt og cm.

Jeg har nok mere igjen før jeg er på ditt nivå.

 

Lykkelig likevel jeg - gikk ned 1 kg siste uke jeg :D (selvom jeg skal ha mensen)

BMI 31,07 nå.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Tusen takk dere for søte tilbakemeldinger...

Ja, det er moro når man synes resultatet står i forhold til innsatsen, men det er en jobb som koster både viljestyrke, målrettethet, stahet og pågangsmot.... og ikke minst gjelder det å klare å holde fokus og motivasjonen oppe når det begynner å gå litt trått... men klarer du å stå på, være i aktivitet og gjøre de rette matvalgene kommer resultatet før eller siden... må bare prøve å ikke være så utålmodig... men det er jo ikke alltid like lett! Men det er spesielt da det er godt å ha noen alierte her inne som kan hjelpe en over kneiken, så tusen takk for all god hjelp så langt!

 

Jeg ønsker at dere også vil lykkes... jeg blir jo her en stund til for å kvitte meg med noen kilo til.. og sammen går det jo bare så mye bedre enn helt alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 400 gram!!! Uff a mei- men det skyldes nok mine utskeielser i går kveld. Jeg lot meg friste av Peppes pizza til middag. Det ble hele 5 stykker' date=' og det er vel vel 1000 kcal bare der, om ikke mer... ja ja spist er spist og gjort er gjort. Jeg skal steppe det av meg i dag. Det er kurs i morgen, og gruer meg litt nå for jeg ville jo så gjerne ha gått ned. Hadde som mål å veie 74kg blank på kurset i morgen (forje kurskveld var jeg 74,7). men det går nok ikke...

 

10 dager til jeg skal måle meg igjen, veldig spent på resultater.

 

mål for kommende uke:

 

bevege meg litt mer, drikke masse vann og motstå fristelser!

 

Strålende nedgang Anne!!! :D Nå er jeg spent på dere andre solsikker...[/quote']

 

Ja den pizzaen hadde nok satt sine spor, for jeg sto stille fra sist kurskveld. Det er greit det, for jeg visste jo at jeg hadde kåla det til... nå er det bare å brette opp ermene, rette opp ryggen og være flink en hel uke slik at jeg ser 73 tallet neste uke!!! Det skal jeg klare!

 

Må jo ta av meg hatten for deg Afrodithe! For dette er moro!!! Så utrolig flink du har vært, og jeg takker for følge så langt. Ser du har mistet mange cm siden du startet- knall bra. Jeg har selv tapt 54 cm siden august, og er veldig veldig veldig fornøyd med det. Mangler 700 gram og jeg har gått ned 10 kilo (men bare 8 siden kursstart).

 

Det er jo flere her inne jeg vil kommentere, for så flinke dere er! Her er det mange motiverte solsikker og mange stålsatte sjeler. Anne, Nique, Miina og Fjellgeita, Party, Sizzi, annetje : her går det unna; alle har vel mistet noe være seg gram, kilo eller cm.. jeg er imponert. Har jeg glemt noen, ha meg unnskylt :)

 

Lurer på hvor mange cm vi har mistet totalt? Noen som har oversikt?

 

Nikkoline: hyggelig å ha deg med!!!

 

Ha en flott uke dere... nå skal jeg passe på mineraler og vitamin inntaket mitt sammen med vannet, så er jeg sikker på at jeg få en flott og helsebra uke- og kanskje unngår årets forkjølelse.. :)

 

Klem flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Nikkoline. Du er omtrent på samme alder og har akkurat det samme målet som meg. Jeg har nøyaktig ti kilo igjen til 65, etter å ha kvittet meg med 4,4 kilo siden nyttår. Storfornøyd med det, men det er vel nå det virkelig begynner. Tidligere erfaringer viser at jo flere kilo som forsvinner, jo mer fornøyd er jeg - og så unner jeg meg litt ekstra, og litt til, og og.

Plutselig er jeg tilbake til start ++

Jeg er sikkert ikke den eneste, håpet er at vi på denne tråden kan hjelpe hverandre der.

 

Mange har hatt strålende resultater denne første uken i februar, gratulerer til alle! Spesielt Afrodithe, virkelig inspirerende!!! Flua har også gått ned mye, og da er det vel naturlig at en stopper litt innimellom. Jeg krysser fingrene for at du allerede er på full fart ned.

 

Denne sommeren skal det være bikini som gjelder! Så får eventuelle restkilo heller gi den litt ekstra volum!

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

 

Her har det gått i hundre i de siste dagene, med mye jobbing, dugnader osv. Har derfor ikke rukket å være inne på siden for å rapportere til dere.

 

Rakk (husket) allikevel å veie meg på mandag morgen, og YES, ned 500 gram

(100 gram mer enn ukesmålet mitt!). Det er jeg fornøyd med!!

 

Er imponert over dere som klarer å gå ned over 1 kilo, det er godt gjort!!

 

Må fortsatt selv bli flinkere til å drikke. Er ikke tørst, så derfor glemmer jeg det.

 

Stå på videre, venner!

 

Nikkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du glemt:-)

 

Det er jo flere her inne jeg vil kommentere, for så flinke dere er! Her er det mange motiverte solsikker og mange stålsatte sjeler. Anne, Nique, Miina og Fjellgeita, Party, Sizzi, annetje : her går det unna; alle har vel mistet noe være seg gram, kilo eller cm.. jeg er imponert. Har jeg glemt noen, ha meg unnskylt

......flua..........................................................................................

 

 

afrodite ...gratulerer du har vert super flink ..eller me:-) har vert super flinke

har nesten glemt ut hva jeg var i sept da jeg begynt....87,6 eller 87,7

og var 84,9 , 15 sept da jeg begynte her inne ......

 

 

party ...spennende å ha noen som har samme mål som meg selv.....får liksom litt konkurans innstink jeg da he he ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du glemt:-)

 

...

 

.. og slikt kan man jo ikke ha noe av, så da får jeg bare ta av meg hatten for deg også Aina for du har jo slanket vekk en hel del siden du startet! Stå på og jeg er helt sikker på at du når målet ditt. Du er jo på flott vei!!!

 

Friskt mot solsikker, det er snart helg og den skal vi klare. Jeg har startet målsetting for helgen allerede, det er der jeg ofte drar på meg litt ekstra! Denne helgen skal jeg kun drikke vin på lørdagen, ellers holde meg i skinnet og ikke fråtse i pizza, taco, fajita, potetgull, sjokolade eller andre goder. Jeg skal ned minst en kilo neste uke. Det er i alle fall målet. Det blir tøft å klare 2,7 kilo til innen utgangen av februar, men jeg må jo tro at det går!!! :D

 

Klem flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

 

 

Må fortsatt selv bli flinkere til å drikke. Er ikke tørst' date=' så derfor glemmer jeg det.

 

Stå på videre, venner!

 

Nikkene[/quote']

 

Hei, ja ikke alltid like lett å få i seg nok vann. Heng deg på vanntråden da vel... du trenger jo ikke skrive det inn hver dag, men fokus er bra å ha.

 

-flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...