Gå til innhold

2007, uke 6


Gjest Vivax

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

 

Ja da har vi kommet til uke 6 i dette herlige året.. Tiden flyr ganske rask synes jeg. Tenkt vi er ferdig med januar allerede, synes ikke det er lenge siden vi ventet på år 2000 jeg..

 

Vel i helga har jeg vært flink synes jeg. Var på fjelltur i går, gikk i 1 time og 25 minutter, men noen små pustestopp innimellom.. :) Litt stiv i leggene i dag kan man si, har jo ikke vært på fjelltur på mange mange år.

 

Vel ville bare ønske dere alle lykke til med denne uken, og håper dere sammen kommet et stort skritt nærmere deres mål. På torsdag er det en ny sannhetens time for meg, håper det går litt bedre enn forrige uke.

 

Vel den dag den glede... :)

 

Linda ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veiedag i dag og hadde gått ned 0.8kg. Tilsammen 4 kg siden jeg begynte 9 januar. Det er jeg veldig godt fornøyd med! ;) Fikk karret meg til 9 trimpoeng også, ikke så værst ,syns jeg. Blir spennende å høre om hvordan det er gått for dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veiedag før fredag og jeg håper inderlig det går bra da jeg ikke var så heldig forrige uke. Har begynt med mctolje så det skal bli spennende å se hvordan virkningen blir av den.

Vet ikke helt når jeg når mitt første delmål, men da skal jeg veie 89,8 og nå er jeg altså 95,6. Håper 17 mai. Ønsker dere noen fine dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen...

 

Ja da har vi kommet til uke 6 i dette herlige året.. Tiden flyr ganske rask synes jeg. Tenkt vi er ferdig med januar allerede' date=' synes ikke det er lenge siden vi ventet på år 2000 jeg..

 

Vel i helga har jeg vært flink synes jeg. Var på fjelltur i går, gikk i 1 time og 25 minutter, men noen små pustestopp innimellom.. :) Litt stiv i leggene i dag kan man si, har jo ikke vært på fjelltur på mange mange år.

 

Vel ville bare ønske dere alle lykke til med denne uken, og håper dere sammen kommet et stort skritt nærmere deres mål. På torsdag er det en ny sannhetens time for meg, håper det går litt bedre enn forrige uke.

 

Vel den dag den glede... :)

 

Linda ;):)[/quote']

 

Hei! Ja, nå er det jammen ny uke igjen. Og nei, det føles ikke lenge siden år 2000.. Hmm, utrolig hvor fort tiden går.

Jeg veier også om torsdagen, så slipper jeg å akkurat være ferdig med helgen når jeg går på vekten. Har i en periode gått på vekten hver dag (utålmodig sjel..), men det er det slutt på nå. Torsdagsmorgen er alltid spennende. Hadde bra vektnedgang sist uke (1,5kg), så jeg forventer ikke for mye kommende torsdag.

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veiedag før fredag og jeg håper inderlig det går bra da jeg ikke var så heldig forrige uke. Har begynt med mctolje så det skal bli spennende å se hvordan virkningen blir av den.

Vet ikke helt når jeg når mitt første delmål' date=' men da skal jeg veie 89,8 og nå er jeg altså 95,6. Håper 17 mai. Ønsker dere noen fine dager[/quote']

 

 

Hva er mctolje??

 

Trodde du hadde skrevet feil og mente matolje, men så kom jeg på at matolje ikke akkurat er magert (hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. så flinke dere er. =)hadde veiedag i går -2kg denne uka. er 3 tilsammen. -1cm på midjemål. hvis det er midjen jeg har funnet=) hehe. tar sjansen på det måler iallefall på samme plass=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Beundrer virkelig innsatsen deres, og hvordan dere klarer å holde humør og ting oppe! Jeg begynner ikke før i morgen eller til mandagen igjen, må planlegge litt først og motivere meg opp litt. Stå på, folkens ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. ikke planlegg for mye ta heller en dag om gangen. ikke heng deg opp i å begynne på mandag=) kutt heller ut en og en ting hver eller annenhver dag,mye lettere enn å ta alt på en gang. da blir en bare så ennmari lei=) bare et råd. slik har jeg gjort det og er glad for hver uvane jeg greier å legge meg av med .

LYKKE TIL til deg og alle andre.....sammen er vi sterke=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært i selskap, og selvfølgelig med de gode kakene. Og det er jo bestandig, "men du må jo smake". Så jeg tok et kakestykke med romkake, kakestykket var kun 3mm i bredde og jeg spiste halve, men dette ble mellommåltidet mitt i dag. Og så sulten nå mens middagen blir ferdig da.. ahhhhh... Prøvde å døyve på med 10 druer, uten at det gjorde noen annen endring, vel vel....

 

For ikke å snakke om samvittigheten min da... vel vel.... får trimme det av i morgen..

 

for i morgen skal vi på badeland, en skikkelig kosedag. Har til og med bestemt at jeg skal kjøpe lunsj der også, vet ikke hva, men hvis jeg vil så tar jeg en burger (kylling kanskje), men dropper pommesen...vi får se..Har i alle fall bestemt at jeg har lov å skeie litt ut i morgen, men det er hele tiden noen som teller kalorier bak i hodet, hmmm lurer på hvem det er jeg... :)

 

Vel det var alt, nå tror jeg nudlesuppen begynner å bli ferdig... det skal bli herlig..

 

Linda ;):) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå er det siste dagen i uken min... mmmm blir spennende i morgen. Har liksom ingen feeling.. Har spist mye mer denne uken og kommet meg godt over 1600 kcal i snitt, jeg skal ha 1900. Ikke blitt like mye trim som jeg ønsker, men får ta meg en alenestund i bassenget og svømme litt i dag.

 

Men siden min mann kom hjem så har jeg vært litt vanskeligere synes jeg, får liksom mer lyst til å kose meg da, men har ført opp alt som går inn i munnen min så.. :)

 

 

Ååååå som jeg håper på en skikkelig minus i morgen, men så lenge det er minus skal man vel være fornøyd.

 

Vel det var alt..

 

 

Linda :):D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere jeg finner den fordømte badedrakten da? Neida... Den er ikke her... Har ikke brukt den siden mai i fjor, så det er litt lenge siden til å huske akkruat hvor den havnet.. Vel vel... ikke noe badeland uten badedrakt.. og den som er så herlig å bruke, strammer på akkurat de riktige stedene.. ;(

 

Vi får se .... ta en kaffekopp nå, tenke litt så kanskje jeg kommer på det..

 

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Ja, etter en del dager i sofaen..med sår hals osv har vekten økt til rekordhøye 134 kg..grøss...kunne bare ha grått..

Da er det 44 kg ned til målet blitt.. Her må det bare komme igang igjen, og jobbe med "kjedespising" og "trøstespising" underveis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det gikk ikke så bra... 0,2 kg opp! Huff!

 

Men jeg vet hva som gikk skeis denne uka da, det var helgen med mye pølser, uregelmessig spising og noe kaker i bursdagen til sønnen min...

 

Og nå har jeg denne sønnen syk på sofaen.. Nå har både gubben og begge unga vært sjuke, så jeg bare venter... Får håpe jeg slipper unna, men har aldri gjort det før så...

 

Nei nå får jeg spise lunsj, og ta litt frukt så kanskje jeg blir i bedre humør også..

 

Sukk...

 

Håper det har gått bedre med andre!!

 

Senita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er vekten litt grei med meg, har kjempet i flere uker nå synes jeg. I dag viste den 1,6 kg. ned og minus 5,5 cm- HURRA. Det betyr at jeg kan se 70-tallet, riktignok såvidt med79,6, men det er nå allikevel på 70-tallet. Det var siste dag på kurs to i dag, neste uke allerede er jeg igang med kurs tre. Denne gangen skal jeg ned og bli der!!!!

 

Kjedelig med litt opp Senita, men 200 gr. er ikke allverden, de tar du nok av og mere til til neste uke. Stå på ikke gi deg.

 

Lykke til med veing i morgen Vivax og ikke minst med sporing av badedrakt.

 

Fortsatt fin uke til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er mctolje??

 

Trodde du hadde skrevet feil og mente matolje' date=' men så kom jeg på at matolje ikke akkurat er magert (hehe)[/quote']

Hei

mct olje er en olje som du får kjøpt på apoteket. Den skal hjelpe for vektnedgang og holde vekten i tilegg til at den hjelper for en del andre ting. Den smaker ingenting. Jeg tar en lurk før et måltid. Det koster 188 for en halvliter. Den må bestilles på apoteket. Har ikke prøvet den selv så lenge så jeg vet ikke helt hvordan den vil fungere på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

mct olje er en olje som du får kjøpt på apoteket. Den skal hjelpe for vektnedgang og holde vekten i tilegg til at den hjelper for en del andre ting. Den smaker ingenting. Jeg tar en lurk før et måltid. Det koster 188 for en halvliter. Den må bestilles på apoteket. Har ikke prøvet den selv så lenge så jeg vet ikke helt hvordan den vil fungere på meg.

 

Hmm, spennende. Skal følge med om du skriver noe om oljen, håper den gir gunstig effekt!

 

Ellers: veiedag for meg også i morgen, har vært flink så jeg forventer noe nedgang. Men alltid, alltid spennende...

 

I kveld er det Ugly Betty på tvnorge (ja, litt teit serie, men herlig å la seg underholde. Trøster meg med at det sikkert finnes dummere tv underholdning).

Har gått en time i dag, så jeg dumper ned med god samvittighet.

 

Ha en god kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært på vekten, og den har nå gitt sin dom.. :) -1,4 kilo, helt herlig, spesielt når det kun var -0,1 sist uke. Det ble ikke så mye ned i cm denne uken totalt -3, men alle monner drar. Finner det litt vanskelig å måle, ting ligger jo ikke akkurat der de burde ligge.. :D

 

Har også bestemt meg for å bestille et kurs nr. 2, tenkte jeg skulle prøve litt selv, men når jeg hørte litt på tankene blir ikke det noen suksess. For det jeg tenkte var, når jeg nå bare er ferdig kan jeg begynne å kose meg igjen, for da er det ingen som passer på, bare være litt mer forsiktig.. Vel det viser vel at jeg langt fra er ferdig med min livsstilendring..

 

Men siden jeg startet har jeg nå følgende resultat som jeg legger inn til dere:

 

Startvekt 106 kilo

Etter 1 uke 104,4 kilo

Etter 2 uker 103,6 kilo

Etter 3 uker 102,3 kilo

Etter 4 uker 102,2 kilo

Etter 5 uker 100,8 kilo

 

Totalt har jeg tatt av 5,2 kilo siden jeg startet med GR, og det er herlig.

 

I cm har jeg gått inn følgende totalt uke for uke

Etter 1 uke -11 cm totalt

Etter 2 uker -19,5 cm totalt

Etter 3 uker -32,5 cm totalt

Etter 4 uker -36 cm totalt

Etter 5 uker -39 cm totalt

 

Så jeg skal si meg ganske fornøyd, i alle fall så langt. Må si dette var en herlig start på dagen, alt blir liksom så mye lettere da.. :D

Ønsker dere alle sammen også lykke til med livsstilendringen..

 

Linda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare inn for å skryte litt......

 

Jeg har fått på meg en bukse jeg kjøpte for nesten to år siden, og som den gang allerede var trang (ville liksom ikke innrømme at den størrelsen var for liten til meg), men i dag passer den kjempefint, og føles behagelig på(ikke trang i det hele tatt)

 

HHEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRLLLLLLLLLLLLLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGGGGGGGGGGGGGG

 

Linda :D:) :) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da her helga startet... Har vært på butyr i dag, og spiste en god salat på Egon som middag. Vet ikke helt hvor mange kalorier det er i en slik så jeg skrev 600.

 

Har også fått spist litt for lite igjennom dagen, men fått alle måltid. I kveld får vi besøk av et vennepar, og de skulle kjøpe med pizza. Det er vel omtrent 200kcal pr stykke så jeg får ta to, har spist 1300 kcal så langt i dag. Skal holde meg unna alt det andre jeg skal sette frem, samt ingen alkohol for denne damen i dag. Klarer ikke tanken på alle de kaloriene, vil så gjerne ha kosemerkene mine til i morgen.. Da skal vi nemlig slå til med taco... åååå som jeg gleder meg.. det er en rett jeg elsker.. :) Skal bytte plass på kveldsmat og middag i morgen..

 

Og siden jeg hadde min første fjelltur i helga har jeg i dag kjøpt min belønning for det... nye sko... Var heldig, fikk ecco sko til halv pris.. mmm skulle nesten kjøpt to. :)

 

Vel det var alt.. God helg alle sammen og kos dere skikkelig..

 

Linda :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og en veldig ærlig bekjennelse..

 

.. all guts har rent ut av meg..virker som jeg ikke gidder prøve lenger..Jeg har all verdens motivasjon-> en helseskadelig overvekt i tillegg til alvorlig sykdom som kan bli litt bedre v/ reduksjon. Har innsett at gåturer/ yoga/ lettere trening er veien for meg, men havner ofte i sofaen i stedet.. mangel av ork..også blir det ennå verre... Morgenen startes oftere med kaffekopper, så kanskje ei skive- ett knekkebrød etter en times tid.. Alt for lite mat, og når jeg spiser så er det vært alt for ofte potetmos, oste-kalkunpølse-->blandet sammen med masse ost på toppen, etterstekt i ovnen. Hadde jeg hatt oversikten over godteri inntak siste 3 uker så hadde skrevet det, men vet bare det er enorme mengder.. Gjør alt helt feil om dagen..Fatter ikke hvordan jeg skal få tilbake motivasjonen..

 

Ett stort hjertesukk fra denne kanten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm det hørtes ikke noe særlig ut nei. Det er ikke bestandig like enkelt å komme over en slik terskel. Neste gang du er på butikken og handler smågodt, prøv følgende. Når du tar en skje for å ha i posen, se på den skjeen og tell kaloriene sånn ca. Finn ut om du vil ha alle bitene som du legger i, eller om det er noe annet du egentlig vil ha. Som oftes er det ikke akkurat smågodtet jeg ønsker meg, men det som det representerer... det er liksom det som er kos. I det siste har jeg funnet ut at det faktisk er mye bedre med å lage en skikkelig fruktbolle med kesam vanilje.. da kan jeg spise uten dårlig samvittighet og virkelig kose meg. På kjeden Coop Mega selger de noen store poser i frysedisken med masse forskjellig frukt og godt. Har forskjellige typer, prøv og bland både frukt og bære, litt tørket banan for litt knasing... Til sist smaker faktisk dette mye bedre enn smågodtet som omtrent kun består av E-stoff..

 

Et lite tips til å komme seg ut av sofaen, som har fungert bra for meg. Jeg er også en skikkelig sofagris. Reis deg opp, gi deg selv valget: enten 20 knebøy, 20 armhevinger og 20 situps, eller ta på deg klær og gå ute i den friske luften i en halv time. Jeg har enda ikke gjort det første. Når du først kommer ut blir jeg der gjerne litt lenger, leker med hundene og gutten min. Stresser ikke med å trimme, men er bare ute og beveger meg.. Og etterpå føler man seg frisk og opplagt.. og motivasjonen følger med...

 

Vil ønske deg lykke til, og håper du kommer over kneika...

 

Linda :):D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da trasig, men jeg kjenner meg så godt igjen. Sliter noe voldsomt med å ikke bare dytte inn alt jeg måtte ha lyst på. Torsdag og fredag har i så måte vært fryktelige, jeg har spist masse snop... Men i dag(igjen) skal det bli andre boller, nå må jeg på rett kurs. Har vært på en spinning- time i dag, ofte hjelper det med litt real trening synes jeg. Dagen er jo ennå lang, men jeg må greie det- kan vi ikke greie det sammen og gi en liten rapport i morgen om hvordan det gikk??

 

Jeg begynner nemlig på internettkurs tre på onsdagen og målet var egentlig å gå ned 600 gr. til da, noe som ike kommer til å skje. Får heller forsøke å gjøre skaden så liten som mulig.

 

Er du med på utfordringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har idag tatt meg ett tak i nakken. Jeg reiste i butikken, fylte opp med frukt, grønnsaker, bonaqua osv. Av alternativt snacks har jeg mandler..Kjøpte forresten en nydelig ny te fra Twinnings..Voguage..Indisk m/kanel, ingefær bl.a...

 

Jeg setter nå opp en "matplan" for 3 dager, tror det må til får å legge inn gode rutiner igjen, har hele tiden klar en plan for 3 og 3 dager..jobber nå mot små mål, ser kun 2 kg ned av gangen.. er for overveldene å tenke 5, 10, for ikke å snakke om 40 kg ned..

 

Og jeg tok bena fatt og gikk en god tur på 4000skritt i ettermiddag, godt innpakket i lue og skjerf..

 

takk for støtten jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...