Gå til innhold

Overvektig


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Ok, jeg er i gang. 5 trimpoeng i dag på volleyball og nesten to timer tung snømåking. Har spist hele 2200 kcal i dag, men det har vært fornuftige kalorier, og jeg holdt på å gå i knestående da jeg måket snå så jeg hev innpå en neve nøtter og en banan (ikke sjokkis elller pottis :()

 

Har tatt en alderstest på puls på nrk og jeg er lettet. Min virkelige alder er 32,77 år, og min fysiske alder er 32,5. Altså er jeg en sunn 32-åring, men med for mye magefett som kan føre til hjertekarsykdommer. Jeg var pinlig ærlig i testen og tok midjemål og hoftemål. Jeg har skyhøy BMI så vekta må ned, men alt i alt (det er heldigvis ikke jul hele året) så ligger jeg ikke så tullete an.

 

Her er vektreduksjonsplanen min frem mot påske:

 

Uke 1: 91 kg

Uke 2: 90,5

Uke 3: 90

Uke 4: 89,5

Uke 5: 89

Uke 6: 88,5

Uke 7: 88

Uke 8: 87,5

Uke 9: 87

Uke 10: 86,5

Uke 11: 86

Uke 12: 85,5

Uke 13: 85

Uke 14: 84,5

 

 

Sakte ned, og ikke mer opp nå. Opp er over og ut...

 

Skrittelleren fungerer nå, ut fra tidligere erfaringer antar jeg at jeg har 11000-12000 skritt i dag pga snømåkingen (vi går et stykke med skuffen for å dumpe snøen)

 

Jeg har en hel haug med klær på loftet som jeg skal inn i, og jeg gleder meg, selv om ikke noe av det kommer til å passe før tidligst til sommeren.

 

Om jeg klarer en halv kilo i uken, så kan jeg faktisk klare å nå målet mitt til nyttår, men jeg har gitt meg to år på å komme meg ned... Gruer meg til jeg kommer så langt at jeg må stabilisere og man virkelig får se hva som fungerer på sikt og ikke bare er noe som konkurranseinnstinktet har brukt for å oppnå et resultat for så å gå tilbake til gamle vaner.

 

Herregud, ser dere her nå, gira som få og bare en uke inn i det nye året. Får håpe det sier noe om hvordan året blir... :)

 

Klem fra optimist og jojoslanker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,1k
  • Created
  • Siste svar

Nå har jeg vært "gratispassasjer" i denne tråden så lenge at jeg ønsket å si hei til dere. Jeg har lest hvert eneste ord dere har skrevet her inne, har ledd og grått med dere, og ikke minst er jeg blitt inspirert av motet og livsviljen dere viser. Frøken frue, jeg føler nesten at jeg kjenner deg etter å ha lest tråden din - du har en helt enestående evne til å formidle. Jeg har alltid vært meget selvironisk, og elsker det at du kan le av deg selv og at du lar andre le med deg. Det står det stor respekt av!

 

Litt om meg: jeg er 25 år gammel og psykologstudent, og har som så mange andre lyst til å gå ned i vekt. Jeg innser imidlertid at det er lett å lese seg blind på alt som står om slanking på nettet, og glemme at livskvalitet ikke nødvendigvis handler om å være strl. 36. Det skal være rom for mangfold; tenk så kjedelig livet hadde vært om alle var like! Når jeg begynte å slanke meg (hater i likhet med Frøken det uttrykket) merket jeg at jeg etterlyste reflekterte, avbalanserte holdninger til dette jaget - og disse fant jeg i denne tråden. Dere er sunnere enn de aller fleste, spør du meg..

 

Perspektiv er viktig - og veien til et godt liv ligger ikke minst i det å like seg selv som kvinne, flott og frodig!

 

Jeg håper alle når målene de har satt seg - og at dere husker å like dere selv i prosessen!

 

Klem fra Vilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei Vilja,

 

Takk for fine ord. Synes det er mye fornuftig i det du sier, spesielt er jeg enig i at å like seg selv under hele prosessen er kanskje det viktigste vi gjør. Ellers er det umulig å få til forandringer spør du meg :(

 

Har gått på vekta og jeg klarte nesten ukesmålet. Ned 0,4 og da veier jeg 90,6. MEd tanke på at jeg trampet i meg kransekake og sjokolade til og med søndag må jeg si meg fornøyd med det. Håper at uke frem mot neste onsdag vil gi - 0,6 slik at jeg er i rute!

 

Og skrittelleren sitter fastklemt mellom linninga på buksa og sideflesket, så nå er det bare å ut og gå!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei, jeg er også med, igjen. Har funnet fram kladdebok og skal notere alt jeg spiser. Tror jeg lurer meg selv med å putte inn ting jeg glemmer. At det ikke er det jeg spiser til måltidene som er problemet, men det "lille rusket" innimellom :-)).

Og JA til det som ble skrevet, det er faktisk flott å være frodig, det er sexy og og det kan være utrolig sensuelt. Men det er den grensa, som jeg har overskredet nå. Jeg ønsker faktisk ikke å bli tynn, bare deilig frodig, ikke så svulmende som nå, så det er tungt å få skoene på seg.

Jeg har vært tynn, og da følte jeg meg nesten som en usynlig liten spurv. jeg liker å duve litt, he he.

Men altså, ikke slik at det går på helsa løs.

Til dere flotte jenter, ha en deilig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Du ers å flott atte snuppelure! GOdpia :)

 

Ja dagen har gått så utrolig bra at jeg har lyst til å hyle ut JIPPI!!!

 

Hør her: JEg skulle i et møte i dag og det var min tur å ha med noe til kaffen. I fryseren hadde jeg liggende ruller med cookiedeig. Deilige chocolate chip cookies. HAdde ingen betenkeligheter med å bake disse, selv om de er nesten uimotståelige, men jeg rørte ikke de i det hele tatt. Ikke en eneste smule. Jeg serverte de nystekte på møtet og la igjen resten til en av deltakerne og dro hjem med tomt fat.

 

Det var seier nr 1 i dag. Seier nr 2 tok jeg da jeg dro hjem til foreldrene mine for å måke litt snø. Det var kommet så mye at jeg bare rakk å måke en liten sti fram til døren før jeg måtte inn og lage til en kjapp matbit. Av alle ting hadde jeg kjøpt in Grandiosa til hele familien, for de skulle komme så kjapt at vi ikke ville rekke å lage mer mat i tillegg til å måke snø. Jeg visste med meg selv at grandiosa ikke er stjernemat (men familien elsker det og de kom rett fra 12-timers reise) så jeg kjøpte kyllingsalat til meg selv, UTEN de krutongene jeg ELSKER og UTEN pasta og UTEN dressing. Den ble litt tam i smaken, men jeg ble mett av den og to stykker pizza :)

 

SEier nr 3 dro jeg i land mens Grandisen stod i ovnen, jeg hadde lavt blodsukker og kastet et desperat blikk inn i mors kjøleskap, der jeg fant resten av kransekaka fra jul. Kransekake når man har lavt blodsukker og knærne skjelver hadde vært en selvfølge for fire dager siden. I dag lukket jeg døren og tok et eple i stedet :(

 

Joda, jeg har vært flink i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Kjempekjempebra frøken frue!!!! Hurra for deg!

Jeg har også hatt en suksessdag. Litt for sjeldne måltider og litt for lite kanskje, men ikke for mye i alle fall.

Første dag gikk topp. Så er det i morgen. Da skal jeg en tur til svigermor, men skal passe meg. Hun elsker wienerbrød, men jeg kan passe på å ikke være sulten når jeg serverer henne kaffien og winerbrøda, og da går det bra. Det er med litt lavt blodsukker og litt sult i tarmene, DA sprikker det. Men jeg er optimist.

Og prøver skrive ned, det er mer forpliktende merker jeg. Da står det der liksom og lyser hva jeg har spist!

Good luck videre.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns de har vore flinke begge to :(. Eg køyrde jentungen på musikk idag, imens benytta eg anledningen til å handle. Var på nære nippet til å finne meg noken "fudge" men greidde å styre unna. Og godt var det, då var samvittigheten redda idag og. Såg på fjernsynet at det du hadde mykje snø frøken frue, kjekt å vere ute i snøen å leike både for liten og stor.

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Flott Fjellgeita!!! De små seirene er faktisk ganske så store, det er de som til sammen blir den store seieren.

Sender massevis av optimistiske gode tanker.

Blir dere med på et lite delmål??? Jeg greier ikke de store lange, men hva med et kilo ned til neste helg? Blir det mer er det bare jubel. Litt og litt og litt og ikke askese må det blir for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Uhm, jeg er med på ett kilo på to uker fra i dag... Og så kan jeg bare håpe at når neste helg kommer så har jeg klart det, og når onsdagen etter kommer, så er det kiloet fortsatt borte :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Fjellgeita!!! De små seirene er faktisk ganske så store' date=' det er de som til sammen blir den store seieren.

Sender massevis av optimistiske gode tanker.

Blir dere med på et lite delmål??? Jeg greier ikke de store lange, men hva med et kilo ned til neste helg? Blir det mer er det bare jubel. Litt og litt og litt og ikke askese må det blir for meg.[/quote']

 

Delmål er ikkje dumt det, men 1 kilo til neste helg kan no halde hardt det.

Eg var faktisk 1,5 kilo tyngre i dag tidlig enn kva eg var på tirsdag, då har det ikkje vore utskeielser i det heile. Eg har notert ned alt som eg har ete, og noterte ned igår kveld kva eg skal ete idag, ja untatt middag for har ikkje funne ut kva eg skal ha enno.

 

Har ein åpna pakke med Bridge blanding som eldste datter la att i kjøkkenskapet, den skal eg bort og hive i bossdunken etter at eg er ferdig med å skrive her. Tar ingen sjangser.... :(

 

Ett anna delmål for meg vil vere å vere litt flinkare å drikke vatn, ikkje dei enorme store mengder men bortimot 1,5 liter så skal eg vere fornøyd. (har ikkje tenkt å springe på .... heile dagen heller)

 

Ha ein fin dag jenter.

 

Har ikkje sett Queen på ei stund, håpar ho dukka oppatt snart.

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Så langt i dag, så vel. Nå gjelder kvelden. Det er den som er verst, da kommer suget etter noe... Og gubben har jo sitt godteri, julemarsipansjokolade til halv pris. Jeg har kjøpt kivi, og får klamre meg til den.

Jeg krummer nakken og vil vil vil greie det.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt i dag' date=' så vel. Nå gjelder kvelden. Det er den som er verst, da kommer suget etter noe... Og gubben har jo sitt godteri, julemarsipansjokolade til halv pris. Jeg har kjøpt kivi, og får klamre meg til den.

Jeg krummer nakken og vil vil vil greie det.

Hei då![/quote']

 

 

Du får inn på Californian Dreaming å lese, der var det tips ang suget om kvelden. Kanskje det hjelper deg og.

 

La gubben gomle i seg julemarsipanen, kiwi e mykje bedre syns eg.

Men eg skal innrømme at eg tok meg 3 ruter melkesjokolade til kaffien, junioren kom dragande med så då var det gjort.

 

Satser på at morgondagen blir uten fristelser.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei hei alle sammen,

 

SKrue ja, jeg har jo nevnt utallige ganger for dere dette med blikket mitt og holdeningen min som jeg har vært stolt over å dra med meg gjennom livet og gjort meg mer stolt av meg selv. Vel, jeg kastet et side blikk i speilet på jobb i dag, og det blikket som møtte meg der, for ikke å snakke om profilen, minte meg om en eller annen figur spilt av GRethe Kausland, med beltet under brystene som hang over og over magen som hang under. Måtte stoppe opp og se ordentlig. Det var det verste jeg noensinne har sett. OG jeg tenkte, hva er det som har skjedd? Joda, kom jeg på. Jeg har jo pådratt meg mitt livs høyeste kroppsvekt. Og nå som jeg har lagt om livsstilen (igjen, men for godt...) så må jeg jo vise verden hvor ille det er fatt med meg, slik at de ikke kan unngå ¨å legge merke til de fantastiske forandringene jeg kommer til å gjennomgå gjennom våren :( De kommer til å synes jeg er så fin og flott og slank, leeenge før jeg blr det, for jeg var så feit i utgangspunktet. Hva gir du meg for logikken?? Kan like gjerne dasse rundt i hullete fisejoggebukser jeg nå og vaske håret hver annen uke, bare for å gjøre et poeng utav elendigheten. Og å barbere leggene? Joda, det skal jeg gjøre så snart jeg orker å bøye meg o rekker over magen ned til bena...

 

Utover the mirror incident, så synes jeg dagen har gått utrolig bra. JEg har spist 1800 kcal og er god og mett og vet at jeg har fått i meg det jeg skal. Hadde jeg ikke spist maaange gr med gresskarfrø, så hadde jeg vært nede i 1300 kcal og det uten å ha vært sulten en eneste gang :)

 

VI har innført dessert hver dag. Fruktsalat og litt vaniljesaus som lillegutt og jeg lager mens middagen putrer på ovnen. Det er sosialt å gjøre det sammen med han (som småspiser frukt som bare det mens vi holder på) og det er herlig å høre på småpraten hans og ikke stresse med noe som helst. SKikkelig kvalitetstid. TRedje dagen nå at vi gjør dette :)

 

En annen ting jeg gjorde i dag som funket godt var å spare den ene skiva mi til rett før jeg skulle dra hjem fra jobb, noe som gjorde at jeg ikke var sprengsulten og skjelven i knærne da jeg kom hjem og åpnet kjøleskapdøra... Jeg var rolig og fornøyd og laget en nesten helt sunn middag. JEg har et problem med å spsie fisk og sjømat, takler bare kke smaken (ikke prøv å omvende meg, pliiis, det har alle prøvd i hele livet mitt...), men jeg synes at torsk er godt. I dag ble det fiskepinner, som ejg vet ikke er helt bra, men ikke det værste heller, potet og råkost ved siden.

 

HVordan har deres dag vært? Snuppelure holder seg til Kiwien i kveld, det er jeg helt sikker på... Og fjellgeita slipper å spise sjokkis i morgen, skjønt tre ruter er godkjent!!

 

Klem fra skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Rapport rapport: Jeg tok en pose kakaopulver i kokende vann, dermed følte jeg meg så usunn og feit at ikke en eneste sjokolade frista. Skulle holdt med kiwien, men.... Det sto på posen at det var 90 kalorier, men jeg legger til litt ekstra. Og har ikke helt kontroll på lunchen i dag, for jeg spiste i Oslo, sandwich med ost og skinke. Jeg bestilte grovt brød, men fikk hvitt. Skitt. Prøvde å telle, men det er jo håpløst. Heldigvis hadde gubben laga middag bestående av nesten bare grønnsaker og litt fisk. Ikke så mange kalorier der. (Han tror at viss middagen er sunn så kan han frotse i alt godt etterpå, he he). Men det hjelper meg at han har fått den forestillingen, for det blir lure middager av slikt. Jeg tror med hånden på hjertet at jeg ennå har noen få lusne kalorier igjen i dag, hadde vært fint om jeg IKKE brukte dem. For kanskje har jeg tella feil på den lunchen, og kanskje var kakaoen ikke det lureste. Men jeg er i gang altså. Kjøpte på salg i dag i Oslo, til halv pris på halv pris, en kjole jeg skal svinse rundt i når jeg har gått ned fire fem kilo. Skal henge den på skapdøra.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Det hørtes ut som et fint mål! Og den posen kakao skal du ikke være bekymra for. HUsk at noe godt skal du unne deg :=) JEg sitter og retter, UTEN å snavle!!!

 

JIPPI!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Deilig å være på banene. Og denne gangen skal det ikke være askese som jeg sprikker av, men en god kaloritelling der jeg unner meg sunne ting som jeg synes er gode, ikke sunne ting som byr meg imot og som jeg spyr av etter en stund.

Jeg har notatblokka med, og noterer hva som går i munnen.

Og kjolen henger på skapet og skal minne meg om at den skal jeg inn i. Skal til Finnland i mars, på jobb, men det blir vel litt festligheter også, så tenk om jeg da kunne smette inn i kjolen og svinse med svansen...

Det er over to måneder fram!!!! Alt er mulig!

Sweet dreams.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

I dag er det fredag og på jobben min er det tradisjon å pynte seg litt på fredager. Jeg har på det nye dyyyre skjørtet jeg kjøpte i jula for pengene jeg fikk av mannen min, sorte snørestøvletter, hvit skjorte med flyvertinneskjerf og grå bolero. Den hvite skjorta spriker av sprekkferdighet, men jeg har sikret meg med sort singlet under slik at det ikke skal bli krise om knappen ryker. Magen er god og rund og jeg må bare akseptere det. Satt opp hår og sminket fjes med brillene på snei, jeg ble fin i en fei, tjohei :(

 

Gikk på vekta i morges og den viste 89,2 (1,4 ned siden onsdag) men likevel forholder jeg meg til at jeg skal minst ned til 90 innen onsdag, så dersom vekta spiller meg et puss, og jeg går opp igjen, så tåler jeg det, for jeg skal nemlig sakte ned og så bli der... Så det så :)

 

ER sulten nå, så skal spise frokost her ved pulten min før jeg tar dagen fatt og nye 60 prøver å rette :) Jeg skal klare å holde ut denne uken uten å trøste meg med snop. JEg klarer det!

 

Klem fra optimist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei optimisten! Jeg er også optimist! Skal unne på meg en hårfarging i dag, bort med det grå :-)). Har starta dagen bra, og er veeeldig motivert for fortsettelsen.

Jeg skal under nitti til neste helg. I dag viste vekta 90.3. Det skulle være mulig!

Ha en flott dag, alle flotte jenter.

PS. Har pynta meg jeg også, i skjørt og topp og vest. Hoi hei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

I dag har jeg vært superflink! Igjen. Sitter nå med ett glass rødvin, litt gresskarfrø og bare koser meg med ei god bok. Lillegutt kom akkurat hjem fra juletrefest med en pose full av godteri som han bød på og jeg takket nei :)

 

Har ikke handlet inn noe til helgen heller, så hvis det skal være noe slags utskeielser, så må det bli av noe som er igjen av julebaksten i morgen. Men jeg kjenner at jeg skal holde mg unna. Uten problem.

 

Ikke så mange skritt i dag heller. Utslitt etter kjempearbeidsøkter siste uka, som jeg er meget fonøyd med.

 

Hvordan går det emd dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært superflink! Igjen. Sitter nå med ett glass rødvin' date=' litt gresskarfrø og bare koser meg med ei god bok. Lillegutt kom akkurat hjem fra juletrefest med en pose full av godteri som han bød på og jeg takket nei :)

 

Har ikke handlet inn noe til helgen heller, så hvis det skal være noe slags utskeielser, så må det bli av noe som er igjen av julebaksten i morgen. Men jeg kjenner at jeg skal holde mg unna. Uten problem.

 

Ikke så mange skritt i dag heller. Utslitt etter kjempearbeidsøkter siste uka, som jeg er meget fonøyd med.

 

Hvordan går det emd dere da?[/quote']

 

Har ikkje gått mange skritt idag eg heller, men har fått rydda i skap og i kott. Putta alt i søppelsekkler, så no er det borte med alt i hop. Det er godt å få gjort slik ein gang i mellom. Var på butikken og handla inn ingredienser til Taco i morgonkveld. Eg og gubben set og ser på Nytt på nytt, eg får ta meg noken sting på syarbeidet innimellom sjåinga.

 

Ha ein fin fredagskveld

 

 

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Når denne dagen er omme er det en uke siden jeg har spist noe usunt, det ser jeg på som seier og et lite delmål oppnådd i seg selv.

 

I går kveld var det ikke noe snop på bordet hjemme hos oss, og det var det heller ikke på fredag. Lillegutt kom hjem med nissegodt på fredag etter juletrefest, men jeg takket nei da den lille barnehånda tilbød både sjokkis og pottis. Det er snedig, man krymper seg fordi man ikke tar i mot når lillenurk vil gi noe, men hadde krympet seg litt mindre om man takket ja. Det er det samme som når våre slekt og venner tilbyr noe godt til kaffen og vi takker nei. Vi krymper oss, fordi vi ikke vil gjøre dem lei seg. Jeg er passert den terskelen nå, for i motsetning til før, så gjør det meg ingenting om jeg får det lite gjennomtenkte og lite forståelsesfulle "e du på slankern eiller?" For nå kan jeg stolt si at ja, det er jeg og det kommer jeg til å være de neste to årene... So get used to it!!! OG når, jeg sier NÅR jeg har kommet til jeg skal, så kan de si at nå trenger du ikke slanke deg lengre, så nå kan du jo fråtse vilt. Da skal jeg forklare dem at jeg alltid kommer til å være overvektig i hodet og at jeg ikke kan slippe løs monsteret.

 

Akkurat nå er jeg ikke en gang bekymret for jul og påske, for jeg kjenner meg så utrolig motivert, til tross for mørketid og ishålke ute. Når morgendagen er over er karakterer satt og da kan jeg ta meg tid til å sykle i en time uten å ha dårlig samvittighet for arbeidet som ligger og venter. SKal sykle målrettet, for gubben overrasket meg med å melde meg på Jenterittet på Røros til sommeren. 5,7 mil skal jeg sykle. Jaja, det skal nok gå bra. Jeg har syklet så langt en gang før uten problem, så jeg kan hvis jeg vil. Og jeg vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ja, du kan viss du vil! jeg kan viss jeg vil.

Fram med viljen, og humrøet og gleden.

Jeg vil ha en kropp som danser og synger av glede!!! Jeg husker plutselig hvordan det var. Det var deilig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...