Gå til innhold

Overvektig


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Heia, det går stort sett greit her. Tror kanskje jeg har lagt på meg litt etter helgens utskeielser, men det tåler vi :D Vet godt hvorfor så-

 

I dag er det volleyball, gleder meg! Skal prøve å danse litt i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,1k
  • Created
  • Siste svar

Dagens treningsøkt = hoppe i sofaen, løping til do x antall ganger, løpe inn på kjøkkenet fordi jeg ikke orket å se på, etc. etc.

 

Det kalles Norge-Polen...

 

Har vel også svidd av litt kalorier på å skrike og skråle, og gråte en skvett når det gikk som det gikk.

 

Håndball er en herlig sport - på godt og på vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Opp 0,1 kg til 87,2 og det er som forventet og fortjent. Men det ga meg blod på tann, så jeg er supermotivert. Målet for neste uke er å veie 86,5.

 

Har hatt noen gode dager på jobb, men merker at vi ikke har spist Ingers rugbrød den siste uken fordi jeg er mye mer sulten og snavlesyk enn ellers. I da ghar jeg vært rabiat. Jeg har hatt lyst på noe hele tiden. Så derfor har jeg bakt fire brød i dag og gleder meg til normal mage igjen...

 

Ellers har jeg gått 10335 skritt i dag. Jeg har prøvd å være på bena i hele dag for å unngå å sette meg ned og fyse...

 

Jeg strever litt, men er motivert, så jeg må sørge for å klare å ta av et halvt kilo denne uka og komme meg enda mer ovenpå :)

 

Klem fra frøken frue med mulig betent langetå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Flinka!!! Men pass på tåa di, jeg gikk for lenge med en slik betennesle og fikk svi for det. Heller for mye enn for lite til lege er min erfaring. Det føles så liiite, men kan gjøre så mye ille.

Jeg har i grunnen spist ganske greit i dag, men sliter med denne oppblåste ekle magen. Føler at magen svulmer, og det gjør den jo også, men enda mer.... Føler meg hundreogfemti kilo. Har som mål å være nede på 88 til helga. Er litt spent, litt usikker, men er motivert. Det mangler bare 400 gram.

Hei då, sweet dreams.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Steike, da har du vært flink snuppelure! Har som mål å komme meg ned på 86,5 til onsdag neste uke, men blir litt satt ut av spill med tåa mi, så skal bestille legetime i morgen. Et tips til andre som vurderer å være like idiotisk som meg, IKKE klipp av hard hud fra tærne med neglesaks. det gjorde jeg bare sånn i forbifarten for to mnd siden, begynte å fossblø og nå verker det. SKulle jo vært hos lege før, men med jul, karakteroppgjør og så svimmelhet, så har det mer eller mindre blitt oversett. Men nå blomstrer tåa for fullt og det er vondt å være i aktivitet. Da jeg spurte på apoteket om hva jeg burde gjøre ble dama blek og sa at de anbefalte å skrape vekk hard hud, ikke klippe. Jeg sa takk, det skal jeg huske til jeg begynner med den andre foten, kjøpte jumbopakke med plaster og klorhexidin og dro hjem :) Hehe, må bare le litt... Så TEIT som jeg har ært med dette kan det jaggu meg ikke være lov til å være.

 

Jaja, kjemper for å ikke trøste meg med noe her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ikke godt for en aktiv sjel som deg å være hemma med ei tå. Men kom deg til lege! Basta!!!

Og pass på å ha noe sunt i huset, kiwi, druer, et eller annet som kan puttes inn uten å øke vekta. Jeg har lagra opp nå. Gubben knurrer, det blir bare hevet likevel og aldri spist opp, murrer han. Men det er der viss jeg trenger det!!!!

I dag da jeg gikk på vekta og så at nå er det bare å vippe ned under streken så er jeg ved mitt første delmål, da steg lysten til å være stadnhaftig. Men ikke så stnadhaftig at jeg sprikker. Må få inn såpass mye at jeg ikke får ulvehunger, men såpass lite at det går inn under lovlig kaloriintak.

Du som liker sport, frøken frue, dette er risikosport :-)).

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Tåa er teipet og jeg dusjet med en engangshanske på foten i dag for at såret skal få gro uten shampo og såperester...

 

JEg har pynta meg i dag. Ny dressbukse med hlyt knappeliv, svart skjorte og svart trang vest som jeg klarte å knappe igjen i dag :) :) :)

 

Har en følelse av at dette blir en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Det er en fin dag!!! Jeg gikk på vekta, og fryd og gammen, ned til 88.4!!! Fire kilo ned siden jul. Sakte sakte men sikkert. Har tatt på meg kjole og skal en tur til Oslo! Trallallalla!

Ha en fin dag. Pass på tåa frøken frue!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Kjipern med vond tå, Frøken, og grattis til Snuppelure som har gått ned :)

 

Her er det litt oppgang å spore denne uka (var 87,1 i dag), men jeg veiver det vekk som en tilfeldighet. Plutselig skjer det ett eller annet med væskebalansen, og vips er det borte igjen :) Ikke fått trent mer enn en gang denne uka, da jeg har jobba eller vært hjemme med barn stort sett hele tiden. Men neste uke, da er det på'n igjen :)

 

Lykke til med neste uke, alle sammen! Dette går veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

mmmmm, den flinke snuppelure har vært i Oslo, møtte venninne som er like glad i god mat som meg, og.... jeg sier ikke mer.

I morgon skal eg byrja eit nytt og betre liv.... igjen! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ikke vær lei deg, minime! Vær stolt over deg selv! Jeg leste en gang i min ungdom Kristin Lavransdatter, og vet ikke om jeg husker rett, men har alltid båret med meg ordene om at viss du er stor nok til at noen gidder baksnakke deg (bry seg med deg) så er du stor nok til å tåle det! Fritt omsatt.

Det at du får oppmerksomhet, på godt eller vondt, forteller at du er verd å bry seg med. Du er ikke noen liten usynlig flis. Reis deg stolt opp, ta gjerne en runde om det er noe å ta med av erfaring å vokse på, men ellers, drit og dra!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ dræg dæ nu opp igjænn, frøken frue!

 

(inspirert av en kjempefestlig nordlending på jobben :-) Mange gode ord og gullkorn i løpet av dagen - takk og lov! De nordlendingene har det liksom litt mer i kjeften enn de lenger syd - uten å fornærme noen :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei alle sammen,

 

Travel uke på jobb, men jeg har det bra. Ikke vært på vekta i dag for der er det ikke noe hyggelig å se... Skal ha en kveld med selvransakelse... Har ikke spist godterier eller sjokkis, men andre usunne saker som kaker mm. Og får ikke trent pga tåa så jeg må til aksjon nå. Har bare ikke hatt tid til legebesøk. Har ikke bil heller så det er ikke så lett å komme seg dit...

 

Ellers ser jeg fjong ut om dagen med ny frisyre med tre farger striper og ja. Jeg føler meg fin :) MEn spiser mye tull... Så nå er det å kose seg med det sunne igjen. Lage deilige salater mm...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Ny dag og nye muligheter. Så på god morgen norge i stad at kvinner er mye mer utsatt for hjerte og karsykdommer enn vi tror. Og jeg er så absolutt i faresonen med masse av den type sykdom i familien, samt at jeg er ganske så overvektig.

Det ble en vekkelse for meg det der, så den matpakken jeg har med meg nå er det bare å glede seg til for kroppens celler. Det blir heller ikke kjøpt inn pepsi max til helgen, for når jeg kjenner på hvor utrolig søtsugen jeg har blitt etter jeg lå syk hjemme og koste meg med kun en halv liter om dagen, så skjønner jeg at det der ikke er godt for kroppen.

 

Jeg ser 65 fror øynene mine igjen. En stund siden jeg har sett det nå, men nå er den der og jeg sitter og ser på lappene jeg har hengt opp her på jobb. Jeg SKAL dit. Er inne på tanken om å melde meg på et GRete Roedekurs som starter i mars, men da må jeg passe på for kurset er samme dag som magedans, bare en og en halv time før. Jeg er motivert, men forundret over meg selv. Jeg er som en eneste stor forundringspakke...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Godt å lese om dine 65 frøken frue. Nå skal jeg henge opp min 75 igjen. Men først nedover på åttitallet.

Tre dager på reis er ikke noen lykkelig ting for kaloritelling. Tror det har gått skitt, men satser igjen på nytt. Sakte sakte nedover, og i alle fall IKKE opp.

Hei då!!! Jeg er fremdeles optimist.

Skal til Finnland på jobb om en måned, tenk om jeg hadde greid tre kilo ned til da.... 85 før Finnland.... Er ikke det flott mål???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Heia, kjempeflott mål snuppelure.

 

Jeg har som mål å se 86-tallet i løpet av neste uke og da er det ikke langt ned til 85 :P Det går mer trutt en jeg hadde håpet, men jeg må bare tenke på at det smaker godt det som er godt for kroppen også. Det må ikke være fett og søtt... Jeg er inne i en fantasere om snop-periode, men det har nok noe med at jeg skal ha mensen til helga (håper jeg ikke får den...)

 

Skal prøve å være en del i aktivitet i helga og se om det hjelper :D

 

'Er så fin i dag i mine turkise og flagrende gevanter. Den nye hårsveisen får je gikke helt til, men ser da ok ut. EVldig fornøyd med sminken i dag.

 

Ha en fin fredag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei hei!!! Jeg går mot helg med smil. Fikk et spennende nytt jobboppdrag i dag. Det er så mye spennende som kan skje!

Vekta var bikka opp i dag, jeg greide jo ikke la være å gå på. Men det er bare et lite intermesso. Jeg skal snart ned igjen, nedoverveien ligger der framfor meg...

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Gratulerer med morsdagen mine damer, og gratulerer til meg som MÅ gå ned i vekt nå, slik at jeg ikke skal ende opp på 120 kg om åtte mnd :P

 

Finfin dag, styggvond tå, så nå MÅ jeg til legen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morsdagen mine damer' date=' og gratulerer til meg som MÅ gå ned i vekt nå, slik at jeg ikke skal ende opp på 120 kg om åtte mnd :P

 

Finfin dag, styggvond tå, så nå MÅ jeg til legen.

 

Klem[/quote']

 

Kan jeg tørre å gratulere deg med spire i magen, FroekenFrue????

 

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...