Gå til innhold

5 kilo på 8 uker, noen som blir med?


Gjest sjokomoms

Anbefalte innlegg

Gjest sjokomoms

Hei! Jeg er ny her og skal gifte meg i slutten av mai. Plutselig skjønte jeg at jeg har mindre tid på meg enn jeg trodde til å gå ned de alltid-for-mye-5-kiloene. Grunnen er at kjolen skal tilpasses allerede i midten av april og da kan jeg jo ikke endre på noe særlig etter det! Altså endringen må skje nå! Det er jo fristende å nå målet når man har så fin gullerot som en bryllupsdag. Og sommeren etc.

 

Er litt skeptisk til å melde meg på et forum, har aldri gjort det før. Men tenker at nå må jeg forplikte meg og få hjelp til å holde meg i ørene hver uke. Og jeg kan holde noen andre i ørene ;) Jeg veier meg på mandager, går ikke på kurs.

 

Er det noen som vil henge seg på et ca 8 ukers løp? Vi kunne oppsummert en gang i uka feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Velkommen til "klubben". Jeg skal gifte meg om ett år så jeg har god tid til å komme inn i kjole. I tillegg er jeg med på mangen tråder i div forum og synes det er kjempenyttig. Det anbefaler jeg deg på det sterkeste.

 

5 kilo på 8 uker skulle jeg gjerne ha fått til, men jeg har forsøkt å bremse ned fokuset på vekten min og heller legge vekten på livsstilen min, så jeg må si pass på den utfordringen. Jeg vil derimot gjerne være med deg og bakke deg opp og dele erfaringer her inne. Så får du race av deg kiloene mens jeg snegler meg ned ;)

 

Klem fra frøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg i juni og skal ned minst 10 kg. Jeg går på kurs, men har bare 3 elelr 4 uker igjen. Skal fortsette på egenhånd etter at kurset er ferdig.

Jeg går turer, sykler forann tv og prøver meg på litt styrketrening. Ellers så har jeg skritt teller, og det er ganske så motiverende. Prøver så godt jeg kan å komme over 10 000 per dag. I dag har jeg fått 14 799 skritt. Gikk til og fra jobb i dag. 3 km hver vei. Kan ikke gå hver dag, så da prøver jeg å finne på noe annet. Har ikke vært så flink til å trent i det siste, timene strekker ikke helt til. Har e n gutt på 18 mnd. Jobber i barnehagen, så etter en dag med mye støy er det fint å gå seg en tur i ro og fred.

Jeg har rapport dager om tirsdagene. Har stått stille i 3 uker, men denne uken hadde jeg gått ned 0,4 kg. Ikke mye, men vekten flyttet på seg.

 

Kjekt å ha noen å "konkurere" med.

 

Lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jeg skal gifte meg 29 juni, og hiver meg med her..

Er egentlig litt redd for å sette meg for store mål akkurat nå, da vekten har gått OPP siste uken... ( Selv om jeg er på kurs, med kursleder..).

Men målet mitt er å komme på under 80 kg til den store dagen, og det må vel være mulig...

Har veiiedag på onsdager, så jeg kommer med rapport senere i kveld, om hvordan det har gått...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Har veid meg i dag og står fortsatt bom fast på 85,2 kg. Det er da som pokker at jeg ikke kan komme meg ned på 84-tallet. Har holdt på siden midten av januar opp og ned på 85-tallet nå og er lei. I tillegg har jeg gått utover i cm og det MÅ være fordi jeg er så oppblåst i forb med mensen, kan ikke skjønne noe annet når jeg føler meg strammere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har kjæresten min fridd til meg og alt er bare velstand. Vi gifter oss neste år, og jeg hadde i utgangspunktet gått ned 2 kg etter jul, men etter en stressende periode og mye mat og mye godis har disse klart å feste seg igjen...

 

Har ikke så mange kilo som skal vekk og jeg har god tid til å gjøre det på, men jeg vil helst finne trivselsvekten min til denne sommeren og deretter holde vekta stabil fram til jeg skal gifte meg. Har ca 5 kg jeg vil ta av.

 

Så jeg blir gjerne med her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV
Har veid meg i dag og står fortsatt bom fast på 85' date='2 kg. Det er da som pokker at jeg ikke kan komme meg ned på 84-tallet. Har holdt på siden midten av januar opp og ned på 85-tallet nå og er lei. I tillegg har jeg gått utover i cm og det MÅ være fordi jeg er så oppblåst i forb med mensen, kan ikke skjønne noe annet når jeg føler meg strammere...[/quote']

 

 

 

Jeg blir også alltid oppblåst i forb med mensen... Og går alltid opp en kilo eller to...

Rart at vekten kan variere så mye.. ;)

 

Gruer meg til veiing i dag !

 

Mvh Elisabeth ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokomoms

Så koselig med velkomsthilsner og flere som ønsker å bli med på denne tråden! Først må jeg bare sjekke ut om jeg gjør riktig nå. Jeg skriver denne meldingen på "svar"ikonet og håper dermed at meldingen kommer på rett sted..?! Ny i dette vettu. Må også bare si fra om at jeg ikke alltid har så mye tid eller mulighet til å sitte på nett, så jeg kan være litt til og fra, men jeg titter innom og skriver når jeg har mulighet.

 

Litt forskjellige mål og tempo, men flott at vi kan backe hverandre opp ;) Tvi, tvi til deg som skal veie i dag og hold ut til deg som står litt stille. Det kan jaggu stå stille eller gå i feil retning en god stund ja, desverre!

 

Litt om meg selv: Jeg fikk ei skjønn jente i sommer, hun er åtte måneder i dag faktisk, og har en stor plass i livet mitt. Er i permisjon fram til midten av april.Jeg la på meg 20 kg under svangerskapet og hadde de 5 kiloene for mye før jeg ble gravid. Fikk tatt av de 20 kiloene før jul, godt hjulpet av amming og lange trilleturer. Men så har det stoppet opp gitt. Rart det der, at det virker som kroppen har et balansepunkt rundt den vekta den er vant til å ha. Jeg ammer mindre nå og det virker sikkert også inn da. ellers er jeg spent på om jeg greier å holde vekta etter at jeg begynner i jobb og ikke har like god tid til å røre meg!

 

Ellers skjønner dere vel ut fra navnet mitt her at jeg er litt av en sjokoladeelsker. Og det er vel egentlig det som er mitt problem. Jeg spiser ellers ganske så sunt, om enn litt store porsjoner. Men jeg har noen store innhogg av sjokolade. Jeg kunne gjort det hver dag., men greier å holde meg i skinnet. Men det er vel i grunnen kommet dit at jeg er stolt hvis jeg ikke spiser en god del sjokolade en dag. Så det er nok her jeg må få snudd vanen og behovet! Både for vekta og helsen generellt sin del. Det er ikke lett. Har prøvd flere ganger. Tips for å greie det tas i mot med takk ;)

 

Ellers ble det et lite kakestykke på kafe i dag fordi en venninne skulle feire og da greide jeg ikke å si nei takk. Litt lite lovende start, men jeg ser fremover og starter med friskt mot :)

 

Lykke til alle, vi snakkes snart.

 

Hilsen Skjokomoms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser frukt når jeg har lyst på noe. Appelsinene er fantastisk gode no og de "pink lady" eplene er utrolig god. Jeg faller utpå jeg og. Men jeg spiser heller en eksra frukt når jeg vil ha noe godt.

 

Lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Yes !!

heldigvis var dagen i dag oppløftende :)

-2 kg siden sist uke..

Dette skal bli bra !!

Dro rett fra kurs til trening og forbrente 1000 kcal der. Så i dag har det vært en god dag !

 

Ha en fin uke , tralala... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jeg også med på! :)

 

Jeg skal gifte meg i midten av juli, og håper å gå ned enda 11,2 kg innen den tid. Ser for meg at det kan bli vanskelig. Har gått ned bare 1,3 kg siden jul. ;)

 

Har veiedag mandager, og den 12. veide jeg 76,7 kg. Da er målet å veie 71,7 kg den 9. april.

 

Ønsker dere lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her henger jeg meg på!

Jeg skal gifte meg i august, og vil bli kvitt MYE før den tid. Akkurat som trådstarter så oppdaget jeg nylig at jeg faktisk ikke har så god tid som jeg tror, siden kjolen må tilpasses osv., men jeg er ved godt mot. Dette klarer jeg!

 

Kjolen min henger hjemme i skapen hos mamma og fungerer som motivasjon, og jeg må sikkert ned 10 kilo for at den skal passe perfekt (og det er jo lettere å sy inn enn å sy ut...), så jeg henger meg på de neste ukene sammen med dere og ser hvor langt jeg kommer.

 

Jeg vil ned 20 kilo totalt før jeg er helt fornøyd, men jeg tenkte jeg må prøve å være litt realistisk frem til bryllupet slik at jeg står der på dagen og er kjempefornøyd med det jeg har klart i stedenfor å tenke på det jeg ikke klarte. Så lager jeg meg heller et nytt delmål til bryllupsreisen i november. ;-)

 

Flere her som har kjole de skal inn i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg på!!

 

Går på Grete Roede kurs, og veies da på kvelden.... Selv veier jeg meg om morgenen, så jeg tar utgangspunkt i dagens vekt: 78 kg....

 

Skal ned til under 70 før bryllupet! (august)

 

Vekt: 78

Høyde 180

målvekt 68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

... og til tross for masse vann og mensen så har jeg gått ned 500 gr og DET folkens er jeg kjempefornøyd med. Håper på å klare det samme til neste uke! Har også gått inn totalt 4,5 cm denne uken og nå målte jeg meg mens jeg var sksikkelig oppblåst! Hehe, johooo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Forrige ukes veiing gikk rett i ....

Gikk opp av alle ting !!

Hva gjør du som går ned så mye so 1.7 på en uke ???

( Ble misunnelig jeg nå....)

 

Hilsen bedrøvet sommerbrud....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du som går ned så mye so 1.7 på en uke ???
Vet ikke helt hva det er som er riktig de ukene jeg endelig klarer å gå ned ganske mye. Det er unntaket, ikke regelen. Det er snart ett år siden jeg begynte å slanke meg, og jeg har ikke gått ned mer enn 8 kg til sammen på den tiden, så det har ikke akkurat gått fort. Neste uke kan jeg plutselig ha gått opp igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt meg ut en kjempe fin kjole!! Gleder meg til å bruke den, men ønsker at jeg har noen kilo mindre da den store dagen kommer :-) Ser ut som jeg kan bli inspirert her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg skal gifte meg til sommeren og håper (og prøver) å gå ned 10 kg til da. Hittil har jeg klart å kvitte meg med 2,5...Det føles så lite, men ei jeg snakka med sa "husk at det er 5 margarinklepper!" Da føltes det litt bedre..hehe.. Følger gjerne med dere andre som skal gifte dere. Det er greit å føle presset (og oppbakking) fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Da var dages veiing unnagjort...

Totalt - 4.1 på kurset... (- 0.9 denne uken :) )

Er vel egentlig ikke helt fornøyd med det, med det går jo nedover :)

 

Har begynt i ny jobb, og kjenner at det kommer til å bli travelt å opprettholde trimmingen fremover...

Har vore ganske flink med trim i det siste, ligger på ca 20 trimpoeng i uken ...

 

Skal begynne på neste kurs om en uke, om der er nok deltakere på kurset ( håpe, håpe...), klarer meg ikke selv enno...

 

Huff !! Hvor kjedelig frøken ! Ikke kjekt når en føler at det er lite uttelling på vekten..

Det løsner nok snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...