Gå til innhold

Solsikkegruppa - uke 11


Gjest flua

Anbefalte innlegg

fjellgeita - 83 kg

uke 7: 77,4

uke 8: 77.8 (+400 gram)

uke 9: Vekt 77,2 kg (-600 gram)

uke 10: 76,4 (-800 gram)

uke 11: 76,9(opp 500 gram)

Total nedgang 2007 6,1 kg.

Midje 81 cm

Trimpoeng 9,6

BMI: 28,94

Mål innen sommeren: 65

 

Hade ikkje fått med meg trimpoenga frå forrige veke, må no ha dei med no når eg endelig kom meg over dørstokken og ut for å trimme. :):)

Sjølv om ikkje trimminga ikkje viste på vekta, men det har eg meg sjølv å takke for. ;) Ny veke og nye mulegheiter og forrige veke er eit gløymt kapittel.

Har eit håp om å greie å komme meg ut denne veka og, rimelig hektisk fortida. Jobbar lange dagar, og er ikkje heime før seint no i ein periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk for tilbakemeldinger :D Det var en helt utrolig weekend - spesielt etter en lang, turbulent tid i ekteskapet. Håper nå at det vil bedre seg, og vurderer denne tilbakelagte weekenden som vel investerte - både gram og kroner! Og de 300 grammene skal jo bort igjen :) Ingen tvil om det.

 

Jeg er nå 1,7 kg unna den vekta jeg hadde sist jeg gikk på kurs (for ca 3 år siden), og når jeg har nådd det målet, må jeg 17 år tilbake i tid for at jeg har veid såpass "lite"... Året etter at jeg var russ, var jeg praktikant i Lier. Her mistrivdes jeg VEEEELDIG, og greide å gå opp fra ca 74 kg til 97 kg fra juli til nyttår :) Var ikke gravid en gang - bare veldig glad i mat!!! (Etter dette har jeg vært gravid 2 ganger, og vekten var da oppe i 95,7 og 95,3 kg - altså: Jeg har veid mer uten barn i magen - enn med...) Sluttet som praktikant i februar, og flyttet for meg selv til Oslo. Etter å ha bodd alene i 5 mnd, hadde jeg gått ned igjen til ca 73 kg. "Slankemetoden" den gangen var: en neve potetgull til frokost og en stooooor slurk med cola light. I lunsjpausen var jeg oppe i leiligheten igjen (bodde i 3. etg rett over gaten for der jeg jobbet) og tok en ny neve potetgull og litt mere brus, og det samme ble det til middag... Vil vel ikke akkurat anbefale denne "slankekuren", ville ikke prøvd den i dag, men den gangen virket den ihvertfall!!!! Og jeg må vel si at jeg er glad for det - selv om det IKKE var en sunn måte å slanke seg på. Veit ikke hvordan jeg hadde sett ut i dag hvis den "kuren" hadde virket motsatt.

 

Jaja, nå har dere fått vite dette også!!! Men jeg må si jeg heller sverger til en Roede-livsstil ;) Tror nok det er en tryggere måte å oppnå varig vektreduksjon på! Har måttet ta meg selv i nakken denne uka - har liksom helt glemt den vannflaska, men i dag har jeg greid å få ned 1,5 liter igjen. Det var deilig!!!

 

Stå på videre alle Solsikker!!! Det er vår i luften! Kjenner solen varmer når jeg kommer ut, og det er så utroooooolig deilig. Minner meg på at det snart er tid for lettere (og mindre?????) klær.

 

snakkes folkens

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Uten å høres teit ut så takker jeg for din personlige fremstilling av livet, Anne. Synes det er veldig koselig å lese personlige tanker og fremstillinger. Vi har tross alt vært "sammen" her i snart 3 mnd nå (noen ennå lenger).

 

Facinert av dine vekttap og hvor utrolig dyktig du har vært og ER !!!! Håper weekend var vellykket på flere måter enn en. Hørtes slik ut! Lykke til videre. Gleder meg over nedgangen din - og alles andre.

 

Klem mai2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Uff-a-mei bare å beklage- men det er vel hyggelig å få skryt' date=' er det ikke!? Men, da blir den herverd overrukket til rett person, Anne71.

 

hilsen en litt rødmende flua, som ser at det er skrivefeil i innlegget mitt også- uff og uff...[/quote']

Ja, det var hyggelig med skryt, Flua. Regner ikke med du tok min "korreks" så tungt :-) Og skrivefeil har vi nok alle. Det viktige er å skrive og fortelle litt, enn at norsken er perfekt? Synes nå jeg da :-)

 

I morgen får du/dere mine tall. Er veldig spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musiker
Ellers må jeg si at jeg er godt fornøyd med endelig å se litt bevegelse igjen. Kanskje ikke så kjempemye med en drøy halvkilo' date=' men jeg føler at det løsner litt nå, også på centimetere. "Motivasjonsuka" har hjulpet!

 

Resultater:

Vekt i dag: 85,0 (-600 fra forrige mandag)

 

* hals: 35 cm (uendret)

* overarm: 33 cm (uendret)

* byste: 104 (uendret)

* under bysten: 81 (uendret)

* midje: 85 (-1cm)

* navle: 94 (-1cm)

* "bilring" under navlen: 107 (-3cm HURRA!)

* rumpe: 111 cm (-2 cm)

* hofter: 109 cm (uendret)

* lår: 63 cm (-2 cm)

* legg: 40 cm (uendret)[/quote']

 

er du ca 170 høy eller??

 

vi har nesten samme målene ;) så og si likt faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

mai2007

Start 2.jan: 82,2 kg

uke 7: 74,8

uke 9: Vekt 74,4 kg (- 400 gram)

uke 10: 73,8 (- 600 gr)

Uke 11: 72,8 (1 kg)

(totalt - 9,4 kg i 2007)

Midje 82 (- 12 cm totalt)

Trimpoeng - 5

BMI 25,2 (lett overvekt)

Mål innen mai: Opprinnelig var det -10 kg, men trår til med -15 kg nå (uke 9).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Det var deilig med en hel kg ned igjen :-) Nå går det rake veien rett i vårkjolen. Når jeg tok mål av meg i dag holdt jeg målebåndet der det var 2.jan... Oj, sier jeg bare. Det må dere prøve. Da ser dere virkelig hvor mye alle kg og cm betyr.

 

Er iallfall veldig fornøyd med resultatet denne uken og totalt. Neste helg reiser jeg og venninne til Tallinn på Spa weekend. Synes jeg fortjener det :-) Det er faktisk utrolig billig. Betaler 2000 kr for rom med halvpensjon i 3 netter inkl 5 behandlinger !!!!! Skal fortelle om det virkelig kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
veldig bra mai2007:)

hvor mange kalorier har du lagt deg på og hvor mange trim poeng har du i uka??

Ligger på ca 1200 pr dag. Dessverre ikke så mange trimpoeng. Ml 4-12 pr uke. Hvordan går det med Musiker da? Gått ned mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Det der var berre kjempeflott Mai2007. Du har vore kjempeflink syns eg' date=' og den turen til Tallinn blir sikker heilt super. Den er du vel unt. ;):)

 

God Tur :)

Klem Fjellgeita[/quote']

Takk Fjellgeita :-) Koselig med skryt. Hvordan går det med deg?

 

Klem mai2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musiker
Ligger på ca 1200 pr dag. Dessverre ikke så mange trimpoeng. Ml 4-12 pr uke. Hvordan går det med Musiker da? Gått ned mye?

 

nei jeg har bare drivi på to uker jeg.. og jeg trener 4-5 ganger i uka og styrke hver gang så blir liksom ikke så mye ned gang enda.. får bare vente.. håper det hjelper.. godt å høre at du ikke spiser mer enn 1200 du heller.. ;)

jeg veier 82 nå, der du begynte! så gleder meg til jeg er nede til 68 som er ideell vekta mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annetje
hvor lenge har dere drevt på nå??

 

Solsikkegruppa ble startet i september 2006. Vi er bare 3-4 stk igjen av den gjengen - mange nye kom til etter nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, matmessig så går det bra, hadde meg ei lefse bit og to igår, hm. Men kom ikkje over dei "lovlege" kaloriane for det. Trim, hadde tenkt meg ut idag men da regna no "trollkjerringar" her. Får bevilge meg ein tur etter middag, det er berre å bite i det sure eplet, og tre på seg regnkle. ;)

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg har bare drivi på to uker jeg.. og jeg trener 4-5 ganger i uka og styrke hver gang så blir liksom ikke så mye ned gang enda.. får bare vente.. håper det hjelper.. godt å høre at du ikke spiser mer enn 1200 du heller.. ;)

jeg veier 82 nå' date=' der du begynte! så gleder meg til jeg er nede til 68 som er ideell vekta mi :)[/quote']

 

 

Syns 1200 kalorier høyres lite ut når du trenar 4-5 dagar i veka.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Syns 1200 kalorier høyres lite ut når du trenar 4-5 dagar i veka.

 

Fjellgeita

Du kom meg i forkjøpet, Fjellgeita. Er helt enig. Tror du kommer til å bli veldig slapp. Jeg trenger ikke mer pga at jeg dessverre trener så lite. Vær forsiktig, Musiker. For å gå ned må man ha energi og overskudd. Du må finne ut av dette selv, men tror nok 1600 kcal bør være bedre for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kjempebra jobbet Mai2007! Du er jo bare 0,2 på - jeg hadde nært sagt Richters skala, men det er vel litt rystelse i det vi driver med og dere - BMI-skalaen for normalvekt. Gleder meg virkelig på dine vegner, og på alle andre solsikker selvsagt.

Vi kan nesten gli rett inn i Kiwi-reklamen, med en kilo her og en kilo der. I reklamen blir sparingen til en stylet bil. Her styler vi oss selv.

 

Jeg takker for fine tilbakemeldinger fra dere alle. Nå får vi brette opp ermene folkens, det nærmer seg helg med de utfordringene det gir.

 

Klem fra Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ja, tenk det. Nærmer meg normalvekt på Richter skal :-) Kommer til å fortsette til jeg har greid totalt 15-16 kg minus. Da kommer utfordringen med å holde vekten. Å slanke seg er "lett" i forhold til å spise normalt. Hva er det liksom?!!! Får begynne å planlegge litt hva jeg skal gjøre etter slanking. Forberede meg litt, slik jeg gjorde til å begynne å slanke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Fornøyd med 600 gr. ned denne uka.Skal til frisøren nå' date=' hadet fint.PS vekta sto i ro forrige uke.[/quote']

Det går nedover eller står stille og det bør vi glede oss over. Det er derfor vi er her og prøver det beste vi kan. Gratulerer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg til i rekka av gratulantar, du er jammen flink. Men som du seier når ein har nådd målet så er det då jobben begynner. Ja, så planlegg du, men kjenner eg deg rett så klarer du det der med glans og. Stå på, og husk vi kjem nok etter vi andre og sånn etter kvart , kan ikkje la ei einslig Solsikke stå der åleine veit du. :):)

 

God Helg

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musiker

jeg går da ned noe... vet ikke hvor mye jeg spiser nå, men drikker vann og spiser 5 måltider om dagen.. kanskje det som er viktigst eller? klarer ikke å trøkke i meg mat.. og jeg har ikke noen problemer med å være slapp og trøtt eller sur:P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...