Gå til innhold

noen som vill væme meg på godtrifri måned??


Gjest Hanne85

Anbefalte innlegg

Gjest Hanne85

Halla alle sammen?

Noen som vill væme meg på en godtrifri måned?

Er overvektig, og har tenkt til å se om jeg går ned bare ved å la være og spise godis, jeg trener og prøver å spise mange små måltider.

 

Noen som vil væme?trenger hjelp

 

MVH

Hanne Torkildsby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar
Gjest høna75

Jeg er med!! Har ikke lyst til å fortelle folk at jeg driver å slanker meg,siden jeg har mislykkes så mange ganger.Kan da skylde på deg hvis noen spør hvorfor jeg ikke vil ha noe ;)

Når begynner vi? Ingen vits i å utsette det til neste mandag eller noe sånt? Man kan like godt bare hoppe i det mener nå jeg... Hva med onsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke hvordan vi skal gjøre det egentlig...Men vi får bare begynne i morgen,og ta det dag for dag.Èn måned bør vi klare syns jeg! Og når den måneden er over har vi sikkert ikke lyst på godteri lenger *hehe*

Vi får holde kontakten på denne tråden her?

Det vanskeligste for meg blir å slutte med sjokolade,det er så godt!! Men jeg får skikkelig uren hud av det,så jeg mister ikke bare kilo ved å slutte med det,men jeg får fin hud også ;)

Jeg veier ikke maten min eller noe i den duren.Prøver bare å spise mer (!) mat,og mer regelmessige måltider.Har prøvd det i noen dager nå,og har allerede gått ned mer enn jeg kunne ha forventet.Veit det meste er vann,men det hjelper på humøret å se at vekta går nedover.

Og kutter jeg ut all godteri spisinga en hel måned vil jo det gjøre at vekta går enda mer nedover :)

 

Lykke til i morgen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinnemennesket

Godtefri måned passer godt etter påske!!!

Ble et par påskeegg for mye.

Har akkurat startet på min vei nedover vektskalaen, og da passer det bra med å venne seg av med snop

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper på med liv og lyst.. Blir helst sjokoladefri mnd for meg då for det er stort sett det eg spiser når eg skal ha noe godis.. Har gått greit før så får vi se.. Har bursdag denne mnd så her kan det hvertfall bli en utfordring..hehe..

 

irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koslig at dere ville væme:)

fortell lit om dere selv da?

 

Hanne her, er 22år, veier ca 99kg.

har gått på greteroede kurs, og prøver og holde meg til å godt som mulig.

veier ikke maten, men prøver å spise med vett, og det er ikk lett.

Dette med 1mnd godtrifri mnd er en STOR utfordring for mæ-

 

Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag er over,og det har gått knirkefritt. Måtte spise litt gulrøtter + dipp ( youghert naturell og gresk blanding),men det var ikke fordi jeg hadde lyst på noe godt,men fordi jeg var litt småsulten.

Jeg heter Kari,er 33 og trenger å gå ned ca 40 kilo.... Som jeg har sagt tidligere veier jeg ikke maten min (har ei datter som jeg ikke vil påvirke på noen som helst måte),men prøver å spise mer regelmessig.Sier ikke til meg selv at jeg slanker meg,siden ting da av en eller annen merkelig grunn blir fryktelig vanskelig!Man får lyst på alt mulig rart hvis man slanker seg.Til og med ting jeg egentlig ikke liker så godt kan virke fristende... Men nå har jeg ikke noe snop i huset i det hele tatt!Har jeg noe,kan du jo banne på at jeg spiser det.Uansett om jeg har lyst på eller ikke.`Skal bare kose meg litt mens jeg ser på tv`.Sikkert noen som kjenner igjen den ;)

Jeg tar det en dag om senna.Og nå er denne dagen over.Skal gå å legge meg litt i badekaret før jeg skal legge meg å lese ei god bok.

Vi hørs i morgen :)

 

Ønsker fortsatt alle lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 25 år (om ca to uker) har holdt på med det her i over ett år. Har gått ned 27 kg men opplever til min skrekk o gru at eg er på full fart opp igjen.. Og faen heller om det skal skje (unnskyld kraftuttrykk). Er en helgespiser for å si det sånn. Spiser helt greit i ukedagene men har en tendens til å få en psykologisk brist hver lørdag i tillegg til ferier som påsken f.eks. Noe som resulterer i at eg heller går opp enn ned. Har ca 20 kg til som eg vil ha vekk, men det ser jo skummelt ut for tiden. For håpen en godte-alkoholfri-kakefri mnd kan i hverfall få meg i gang igjen.

 

Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Siv, er 41 år og veier ca 85 kilo. For et år siden veide jeg 92 kilo, så jeg har holdt på med livsstilendringen min i et år. Min trivselsvekt er 70 kilo. Jeg er 168 høy.

Var hos legen når jeg begynte, har spist tablettene Xerical, men siden de er så dyre og de ikke har hjulpet som forventet, har jeg kuttet de ut. Får heller prøve å ta dette uten hjelpemiddler:-) Har ikke brukt Xenical siden årsskiftet og ikke gått opp nevneverdig så jeg håper nedgangen går like greit.

 

Grunnen til at jeg kaster meg på denne linken er at snop er min største utfordring. I helgene begynner kroppen å savne god mat, potetgull og smågodt, helst fra fredag til søndag. Så jeg satser på at det hjelper å være flere i lag om samme mål:-)

 

Mvh Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er 28 år. For 3 år sidan gikk eg ned ca 18 kg berre ved å ete sunn mat. og gå turar.

Eg åt ikkje godteri heller. Klarte til og med å unngå godteri, sjølv om det var rett foran nasen på meg.

Men så blei eg overtalt til å ta meg en bit, eller to. Og da kom bomba. Eg eter ikkje så ofte godis. Men om det er lett tilgjengelig, klarer eg ikkje la være.

 

Håper dette kan være motivasjonen til å holde meg heilt godtefri i en mnd. Starting now.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Siv' date=' er 41 år og veier ca 85 kilo. For et år siden veide jeg 92 kilo, så jeg har holdt på med livsstilendringen min i et år. Min trivselsvekt er 70 kilo. Jeg er 168 høy.

Var hos legen når jeg begynte, har spist tablettene Xerical, men siden de er så dyre og de ikke har hjulpet som forventet, har jeg kuttet de ut. Får heller prøve å ta dette uten hjelpemiddler:-) Har ikke brukt Xenical siden årsskiftet og ikke gått opp nevneverdig så jeg håper nedgangen går like greit.

 

Grunnen til at jeg kaster meg på denne linken er at snop er min største utfordring. I helgene begynner kroppen å savne god mat, potetgull og smågodt, helst fra fredag til søndag. Så jeg satser på at det hjelper å være flere i lag om samme mål:-)

 

Mvh Siv[/quote']

 

Velkommen:)

fikk oxo de tabl av legen min for en starthjelp liksom, men synes ikke at de virker slik det står. har gått ned 1kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er 28 år. For 3 år sidan gikk eg ned ca 18 kg berre ved å ete sunn mat. og gå turar.

Eg åt ikkje godteri heller. Klarte til og med å unngå godteri' date=' sjølv om det var rett foran nasen på meg.

Men så blei eg overtalt til å ta meg en bit, eller to. Og da kom bomba. Eg eter ikkje så ofte godis. Men om det er lett tilgjengelig, klarer eg ikkje la være.

 

Håper dette kan være motivasjonen til å holde meg heilt godtefri i en mnd. Starting now.[/quote']

 

 

velkommen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har eg no hatt ein godtefri dag. Men det er helgane som er dei største utfordringane. ;) Så vi får avvente og sjå.

Hadde litt lyst på kjeks i går, men eg tok meg ei pære i stadenfor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt en snopfri uke men regner med at det kommer til å bli tungt til helga.

For å prøve å holde meg på matta var jeg på Apoteket å kjøpte Kromtabletter, håper de virker fort:-) Har aldri trudd på slike tabletter men når man hører hvor mange som har hatt nytte av å ta dette tilskuddet da må man bare prøve.

Leste også en annen plass i forumet at vi som ikke kan drikke melk må ta tilskudd av Kalsium, så det har jeg også begynt med. Regner med at jeg har gått ned 4-5 kilo den første uka...:-) Veide meg mandags kveld etter en solid kvelds, mens ellers vil jeg veie meg på mandags morgenen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en jente på 22 år. Ble medlem i vektklubben julen 05, da veide jeg litt over 100 kilo, noe som var vel i overkant for mine 173 cm. Vekt sist veiedag (10 april) viste vekten 69,1, målet mitt er 65 før sommeren!

Fredag må jo være den mest idelle dagen å melde inn i en slik tråd da! hehe..

Hadde i likhet med frkR ikke noe problem med godterispisingen før, den kunne ligge rett forran meg utan at jeg hadde lyst på, eller følte for å spise den. Men når jeg først begynte å spise litt snop, så ble jeg avhengig igjen med en gang, det der sukkeret er farlige greier altså!

Men nå skal jeg altså love meg selv og resten av gjengen her inne at i April så skal jeg IKKE spise noe snop!

Har prøvd å gjennomføre snopefrie måneder for meg selv, men klarer det liksom ikke aleine! Er mye vanskeligere å ta den sjokoladen, eller det marsipan egget hvis du har en gjeng du må rapportere til!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt en snopfri uke men regner med at det kommer til å bli tungt til helga.

For å prøve å holde meg på matta var jeg på Apoteket å kjøpte Kromtabletter' date=' håper de virker fort:-) Har aldri trudd på slike tabletter men når man hører hvor mange som har hatt nytte av å ta dette tilskuddet da må man bare prøve.

Leste også en annen plass i forumet at vi som ikke kan drikke melk må ta tilskudd av Kalsium, så det har jeg også begynt med. Regner med at jeg har gått ned 4-5 kilo den første uka...:-) Veide meg mandags kveld etter en solid kvelds, mens ellers vil jeg veie meg på mandags morgenen...[/quote']

 

 

krom tabletter ja, si i fra om dem virker da:)hadde vært midt i blinken for mæ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kommer utforrdingene.

1. det er helg, og jeg pleier og spise godis fredag, lørdag og gjenre left overs på søndag

2. jeg skal på fæst i hellga, skal drikke og feste med ei venninne som jeg ikka har festa med på leengee.

3. jeg pleier og spise potetgull da jeg drikker, har nå kjøpt meg Ritz kjeks som jeg skal ha med i stedet...hehe

 

håper det går bra med dere andre!!

Go hælj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en jente på 22 år. Ble medlem i vektklubben julen 05' date=' da veide jeg litt over 100 kilo, noe som var vel i overkant for mine 173 cm. Vekt sist veiedag (10 april) viste vekten 69,1, målet mitt er 65 før sommeren!

Fredag må jo være den mest idelle dagen å melde inn i en slik tråd da! hehe..

Hadde i likhet med frkR ikke noe problem med godterispisingen før, den kunne ligge rett forran meg utan at jeg hadde lyst på, eller følte for å spise den. Men når jeg først begynte å spise litt snop, så ble jeg avhengig igjen med en gang, det der sukkeret er farlige greier altså!

Men nå skal jeg altså love meg selv og resten av gjengen her inne at i April så skal jeg IKKE spise noe snop!

Har prøvd å gjennomføre snopefrie måneder for meg selv, men klarer det liksom ikke aleine! Er mye vanskeligere å ta den sjokoladen, eller det marsipan egget hvis du har en gjeng du må rapportere til!! ;)[/quote']

 

velkommen:)

såå flink du har vært forresten, hvordan har du klart det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med. Det er sjokoladen som er den største utfordringen, men nå vil jeg prøve en godtefri måned frem til 13. mai. Jeg skal i bryllup 19. mai og det hadde vært fint med litt bedre plass i bunaden.

 

Ha en god godtefri helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det lørdagen, gått bra hittil. men:)

kjøpte meg sånne extra tyggepastiller jeg, det må jeg få lov til og spise eller?hmm...eller er det godis?

 

Go hælj

 

nyyyt det finfine været

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er vel ikke noe mer hokkus pokkus enn å spise ofte og sunt, og trene regelmessig, så forsvinner kiloene! ;)

Ja så var lørdagen her, den store snopedagen. Men jeg jobbe i hele dag, så blir vel ikke så mye snop på meg!

Er vel hjemme i 8 tiden tenker jeg, og har endel snop liggende hjemme. Men det skal få lov til å ligge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det gått bra. Samboeren kjøpte is i går. Og han spurte om eg ville ha før han hadde pakken i frysen. Eg klarte faktisk å sei nei. For no har eg bestemt meg for at dette skal gå bra.

 

Tips til alle som er med her: Ha mykje frukt og grønnsaker i kjøleskapet. Gjer gjerne dette klart, slik at det bare er å ta. For eksempel blomkål: del denne opp og ha den i ein boks i kjøleskapet. Eller skrell nokre gulrøtter.

 

Et anna tips kan være å drikke nok vatn i løpet av dagen. Et tredje tips er å pusse tennene. Då smaker ikkje godteriet like godt.

 

Håper noken kan bruke desse tipsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det også gått bra hittil.Men det holdt på å gå galt i går når jeg glemte hva jeg holder på med,og nesten stakk hånda nedi lørdagsposen til dattera mi!!

Har drevet ute i hagen i dag,glemte å spise,og holdt på å sprekke mens jeg lagde mat. Men jeg lovte meg selv at hvis jeg fortsatt hadde lyst på godteri etter mat skulle jeg bare ta èn...Og når maten var fordøyd var jeg mett og hadde ikke lyst på noe godteri i det hele tatt ;)

For meg er dette den værste dagen. Siden dattera mi får godteri og vi bruker vanligvis å kose oss sammen. Men jaggu har det ikke gått greit allikevel :)

Blir litt stolt av meg selv også.

Nå gleder jeg meg til å gå på vekta i morgen tidlig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...