Gå til innhold

noen som vill væme meg på godtrifri måned??


Gjest Hanne85

Anbefalte innlegg

Lørdagen ble litt tøffere enn forventet! Kom meg hjem fra jobben i halv 8 tiden, tok på meg kose klærne, satt meg ned i god stolen, og satte på tv'en. DA fikk jeg skikkelig lyst på snop!!! Det er verst når du vet at du har snop i huset, og at det bare er å gå inn på kjøkkent eller ned i matboden og hente! Men klarte å styre meg selv, og utrolig nok gikk det aller værste søt suget over etter ikke så altfor lenge!

Men må bare si, Jeg har mye snop stasjet rundt i huset. Fikk et gigantisk påskeegg, som jeg spiste mye av den dagen jeg fikk det, men er fremdeles mye igjen! OG så klarte jeg selvfølgelig å kjøpe litt påskegodt på tilbud!

Totalt har jeg 1 og en halv pose nidar favoritter, 3 poser vanlig nidar påskemarsipan, 3 store kolibri egg, en pakke med sånne marsipanpølser med strø, og to pakker med porsjons toblerone.

Måtte bare få det ut, for det ligger i skapet og roper på meg! Men skal ta å plassere alt ned i en pose i matboden, så slipper jeg å se på det hele tiden!

Har visst snop for resten av året jeg! hmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Jeg må bare beundre de som klarer å ha godteri i huset uten å ta noe av det.Her hos meg er det helt umulig.Har jeg noe liggende kverner det rundt og rundt i hodet mitt helt til jeg har spist det opp.Derfor har jeg sluttet å ha noe liggende.Skal jeg klare dette skal det kun inn godteri på lørdag som min datter får spise.Hun er veldig spandabel og spurte meg `hundre ganger`i går om jeg ville smake,men klarte gudskjelov å si nei hver gang.Ei uke til neste utfordring...

Jeg passer hele tiden på å ikke bli sulten,for blir jeg det er det ekstra vanskelig å si nei...Som jeg har sagt før veier jeg ikke maten min.Jeg gjøre ikke noe grete roede aktig egentlig.Det regner jeg med kommer etter hvert.Først må jeg klare å slutte med godterispisinga på kvelden,og så får jeg heller bli mer forsiktig med hva slags mat jeg spiser etterhvert.Skal jeg klare å gjennomføre dette her er jeg nødt til å være mett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har jeg klart meg. Det var værst i går. Vi var på besøk hos venner og der stod det en stor skål engelsk konfekt. Jeg klarte å la være å spise noen selv om dette er en av mine favoritter!!

 

I dag har jeg vært mye ute og da blir jeg ikke så sulten på snop!!

 

Ønsker alle en god godterifri uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Kan jeg få være med? - selv om helgen er over..?

 

Har en samboer som er skikkelig godtegris, og det har vist seg på mine ekstra kilo.

 

Vi har også masse godteri her i leiligheten - faktisk et helt godteskap!

 

Dette kan bli vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scheherazade

Veldig bra initiativ dette her,blir med!Spiser ikke mye godteri,men har et voldsomt søtsug som jeg døyver med sukkerfritt godteri eller frukt.Har på følelsen at inntaket av kunstig søtning er litt i overkant av hva som er bra...så målet må jo bli å kutte ut eller redusere mauling av lacryl/ifa/doc pluss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagen ble litt tøffere enn forventet! Kom meg hjem fra jobben i halv 8 tiden' date=' tok på meg kose klærne, satt meg ned i god stolen, og satte på tv'en. DA fikk jeg skikkelig lyst på snop!!! Det er verst når du vet at du har snop i huset, og at det bare er å gå inn på kjøkkent eller ned i matboden og hente! Men klarte å styre meg selv, og utrolig nok gikk det aller værste søt suget over etter ikke så altfor lenge!

Men må bare si, Jeg har mye snop stasjet rundt i huset. Fikk et gigantisk påskeegg, som jeg spiste mye av den dagen jeg fikk det, men er fremdeles mye igjen! OG så klarte jeg selvfølgelig å kjøpe litt påskegodt på tilbud!

Totalt har jeg 1 og en halv pose nidar favoritter, 3 poser vanlig nidar påskemarsipan, 3 store kolibri egg, en pakke med sånne marsipanpølser med strø, og to pakker med porsjons toblerone.

Måtte bare få det ut, for det ligger i skapet og roper på meg! Men skal ta å plassere alt ned i en pose i matboden, så slipper jeg å se på det hele tiden!

Har visst snop for resten av året jeg! hmm....[/quote']

 

ja det var jammen mye snop, men var FLINK som ikke tok da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarte meg ok br i helga:)var på fest lørdag, så ble ca 10ritz kjeks da..men bedre det en 1potetgull pose som før:)hehe

 

ellers har det gått greit. Faktisk er jo ananas og kiwi og meloner og slik likså søtt og godt:)

Noen forslag til noe jeg kan spise som er salt?

 

Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra initiativ dette her' date='blir med!Spiser ikke mye godteri,men har et voldsomt søtsug som jeg døyver med sukkerfritt godteri eller frukt.Har på følelsen at inntaket av kunstig søtning er litt i overkant av hva som er bra...så målet må jo bli å kutte ut eller redusere mauling av lacryl/ifa/doc pluss...[/quote']

 

Velkommen, og lykke til:)

Tyr noen gang til sånne produkter jeg og,mm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få være med? - selv om helgen er over..?

 

Har en samboer som er skikkelig godtegris' date=' og det har vist seg på mine ekstra kilo.

 

Vi har også masse godteri her i leiligheten - faktisk et helt godteskap!

 

Dette kan bli vanskelig![/quote']

 

Velkommen og lykke til:)med godtriskap eller ei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og eg klarte det. Spiste istedet frukt og grønnsaker. Og drakk masse vatn.

 

For alle som vil holde seg godtefri: Det kan faktisk hjelpe å drikke masse vatn.

Det kan dempe søtsuget.

 

Til alle andre som klarte det: Kjempebra. Vi bør være stolte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi kake av en kollega på jobben,og jeg klarte ikke å la være å forsyne meg med ett stykke. Men utrolig nok smakte det ikke noe særlig!! Senere på kvelden var jeg i bursdag hvor det var både kaker og is fremme. Men ingenting av det fristet. Jeg satt å så litt på tingene,men jeg fikk ikke lyst til å smake på noe av det. Hadde hun satt frem melkesjokolade er det ikke sikkert jeg hadde syntes det hadde vært like enkelt... Men blir de siste tre uken like enkle som denne har vært,kommer ikke dette til å bli noen sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har jeg klart meg. Det var værst i går. Vi var på besøk hos venner og der stod det en stor skål engelsk konfekt. Jeg klarte å la være å spise noen selv om dette er en av mine favoritter!!

 

I dag har jeg vært mye ute og da blir jeg ikke så sulten på snop!!

 

Ønsker alle en god godterifri uke!!

 

Imponerende at du klarte det der, spesielt hvis det er en favoritt! Jeg sliter veldig de gangene jeg skal i besøk og så står det bare DEN godteskålen på bordet! Spørs jo litt påhva den inneholder, men hvis det er noe jeg liker skikkelig godt, så er det ofte jeg gir etter og spiser, og det er jo absolutt ikke bra! Men har heldigvis ikke ennå denne måneden!

 

Idag har jeg hatt en skikkelig tøff kveld. Har hatt et sinnsykt søt sug og har virkelig måttet kjempe en hard kamp for å holde meg unna restene etter påskesnopet! Har også en pose tørket mango i skapet, og den hadde jeg også SINNSYKT lyst på, men den inneholder jo også endel kalorier, så regner det nesten som snop, selv om det er litt bedre da!

Men jeg har foreløpig klart å la vær, og nå er jeg kjempe stolt av meg selv! :) Tenkte jeg skulle legge meg snart, så får jeg bare håpe søtsuget er borte imorgen!

 

Imorgen skal jeg jobbe fra halv 3 til kvart over ni, synes det er ganske fint å jobbe de gangene jeg sliter med søtsuget! For da har jeg bare den maten jeg har tatt med meg, og uansett hvor mye jeg har lyst på snop, så får jeg ikke tak i det! Og etter jobb er det rett hjem fra jobb, spise kvelds og så er det ikke lenge til legge tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får spørre her,for her regner jeg med at noen svarer meg :)

Jeg jobber som hjemmehjelp og går da å vasker hele dagen.Har lyst til å registrere noe av det,og det eneste som kanskje kan ligne noe er vask av bil.Men for å ikke overdrive noe særlig har jeg regisistrert kun en time...

Er det noen andre som registrere rengjøring? I såfall hva registrere dere det som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga gikk ikke som planlagt. Lørdagen gikk bra helt til vi var på tur ut døra for å spise middag hos bekjente, men da var jeg så sulten at jeg måtte snike litt i godterposen til guttongen:-| spiste heldigvis ikke så mange som jeg ville gjort til vanlig.

Søndagen gikk bra inntill jeg kom hjem etter en sanitetsvakt på skuter. Vi var ute fra syv om morgenen til fire på ettermiddagen. Da var jeg så sulten at resten av lørdagssnopet forsvant...

Merker at jeg ikke hadde tid til å drikke så mye vann som ønsket i helgen, trur det er en av grunnene til at jeg ikke holdt meg helt på matta...

Begynte med Chrom- tabletter på torsdag og jeg er sikker på at det fungerer. Venter mens i disse dager og vanligvis ville jeg ha puttet alt jeg kommer over i munnen. Men nå er jeg mere avslappet, må ikke putte noe i munnen hele tiden.

 

Veiingen på mandagen var heldiogvis oppløftende, gikk ned 1,3 kilo på en uke, det er jeg fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg være med dere på godtestop? Selv om vi er langt ute i april allerede....

 

Jeg har i en lang evighet slitt med vekta. Nå er ikke vekten så ille, men jeg har fått nye epilepsi medisiner som øker apetitten, og merker at jeg er på vei opp i vekt- igjen.

Jeg har nå staret med friskt mot her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har no klart å være godtefri i over ei uke. Er kjempefornøgd med det. I tillegg til at eg har gått ned i vekt.

Trur dette har vert ein skikkelig motivator for meg.

Hanne85: eg trur du har gjort noko lurt. I alle fall for meg. Takk for at du starta denne tråden.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gikk jeg på en lite smell! Onsdag etter jobb så var jeg så utslitt og sulten at jeg rett og slett sprakk så det suste. Så ble nok endel påskesnop og sånn på med den dagen! Torsdagen gikk ikke så mye bedre, da fortsatte jeg med påskesnop, tørket frukt og nøtter!

Skjønner ikke helt hva det er, men noen ganger så får jeg et sån vanvittig søtsug som jeg prøver å kontrollerer, men etter en stund så må jeg bare gi etter!

Forhåpentligvis går det bedre nåå, igår var jeg tilbake i god grete roede stil, og planen er å fortsette slik i ukene framover!

Håper det har gått bedre for de andre her inne denne uken!

Jaja, gjort er gjort og spist er spist,ikke lenge til mandag nå iallefall, en ny uke med nye muligheter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som sprekker. Det kommer altid en ny dag med en ny start. Det viktigste er ikke å være perfekt men å gjøre så godt en kan. Jeg forsøker å ta en dag av gangen og å rose meg selv når jeg har klart meg gjennom en ny dag. Foreløpig har jeg klart meg, men noen ganger må jeg bare fjerne meg selv fra fristelsene. Det krever masse, men hvis ikke jeg slutter å spise godteri går jeg ikke ned i vekt. Maten er ikke noe problem det er sjokoladen som er den store utfordringen!!!

 

Ønsker alle en god godtefri uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklageligvis.

Det begynte med at dattera mi ville at eg skulle dele kinderegget til ho. Da gikk det bra. (men eg hadde lyst på). Så kommer mor mi med Dronningmandler og setter det fram på kjøkkenbordet. Og som ikkje det var nok, kom samboeren med en pose med smågodter.

Hadde i utgangspunktet bestemt meg for ikkje å ete det. Men eg klarte ikkje å la vær. Men det blei berre nokre få bitar. (Eg klarte faktisk å begrense inntaket. utrulig nok).

I tillegg var eg i selskap i går. Der blei det litt godis også.

 

Det gode er at eg faktisk har gått ned denne veka likevel. Og takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg endelig kommet meg på rett veg igjen. Etter helgas sprekk, har eg ikkje ete noko meir godteri etter det.

Utfordringa blir då sjølvsagt helga igjen. Men eg har bestemt meg for å klare å passere denne helga utan å ta meg ein godtebit.

 

Ønsker alle andre lykke til med ei forhåpentligvis godtefri helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helgene er vanskeligst,men merker at det blir lettere om jeg spiser noe jeg syns er skikkelig godt.Spiste pomfrittes forrige lørdag,og er litt spent nå på lørdag når jeg skal gå på vekta.Har smugkikket litt på vekta i dag,og det ser ut som om jeg har gått ned allikevel.Jeg har ikke spist godteri (bortsett fra det ene kakestykket) og synes dette går veldig bra. Nå har jeg kommet dit at jeg ikke tør tenke tanken på en twistbit en gang,er så redd for at jeg skal synes det er så utrolig deilig at jeg ikke klarer stoppe!! Jeg har gått ned 11 kilo siden siste helga i februar og prøver å tenke på det de gangene jeg syns ting blir litt vanskelig.

Det jeg satser på er at jeg etterhvert skal klare å holde meg til litt snop kun på lørdager. Men det er kanskje noen av dere som har lyst til å fortsette dette når måneden er over? Jeg har tenkt at jeg kanskje skal ta det uke for uke etter denne måneden.For èn måned er egentlig lenge,og sjansen for at man da sprekker er jo større. Men det er fortsatt to uker igjen av denne `avtalen`...Dette skal vi klare!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...