Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar
He he ingen fare for overspising hos svigermor. Hun er på sykehjem' date=' så det blir masse prat om gamle dager og om gubbens guttestreker og bare kaffi og ittno anna. Så ingen fare der. Og jeg har tenkt å lage niste, med sunne gode ting så vi ikke stopper på en bensinstasjon og kjøper fymat. Dette besøket er ikke et matbesøk, det er et langt å kjøre besøk for å glede en gammel dame.

Så skeier jeg ut i morgen, så kan jeg ikke skylde på svigermor nei. denne svigermora er en nydelig gammel dame. helt ulik min forrige svigermor som var et troll.

Natta![/quote']

 

 

Her virker det som du har planlagt, så flott Snuppelure.

 

Ønsker deg ein fin tur.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har rett i det at ukrutt ikke forgår så lett. I dag er jeg helt oppegående' date=' merker ingenting til verken svimmelhet eller kvalme.

 

Joda snuppelure dagen i dag er en god dag. Laget selvkomponert kyllingwok til middag, ble kjempegod. Og jeg har mye igjen som jeg kan spise til kvelds for det er veldig lite kalorier i den. Bare blide fjes på jobben og skirenn på tv nå straks, kan ting bli bedre? Neppe.... Tenkte jeg skulle ta en runde med rockeringen, men må vel vente til middagen er litt mere fordøyd ellers skvalper den vel over.[/quote']

 

 

Kva hadde du i kylling woken din Magan?

Lurte på om eg skulle lage slikt til middag til meg sjøl idag.

 

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er bare til en person:

 

En kyllingfilèt kuttes i biter

To halve paprika gul og grønn.

En halv strimlet gulerot

Tre-fire minimais

En passende stor bukett broccoli eller blomkål(eller

begge deler)

En halv pakke sukkererter

En halv chili

En boks knuste hermetiske tomater

Ett par spiseskjeer hvitløks-pastasaus. (Man kan

jo bruke

den sausen man liker eller har for hånden)

En halv pakke mr Lee woknudler (skulle egentlig

ha fullkornpasta men hadde ikke det i skapet)

Salt og pepper. Eller krydderurter man liker.

En dæsj olje til steking.

Alt deles i passende biter

 

Ja så woket jeg kyllingen og grønnsakene hver for seg og blandet dem sammen oppi panna etterpå og hadde i den hermetiske tomaten sammen med pastasausen og nudlene og litt grønnsaksbuljongpulver og litt vann, fresa det opp. Ferdig.....

 

Skulle egentlig ha hvitløk oppi, men det glemte jeg. Den som har litt fantasi kan jo lage etter sitt eget hode og med de grønnsakene og sausene en selv liker.

 

P.S Retten blir ganske sterk med chilien, men den kan jo kuttes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men den ferdige wokblandinga er da god den. Bruker den mye jeg når jeg kommer sliten hjem fra jobb og ikke gidder å stå over grytene, strimla svinekjøtt med wokblanding og ei skive inger`s er slett ikke å forakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei slapp helg, har ikke gjort det gudskapte grann hele helga. Tilog med tatt fri fra rockeringen. Men så har jeg heller ikke spist noe ekstra heller, ikke engang brukt kosemerker. Junior har overnatta borte, så jeg har heldigvis ikke sett snurten av en potetgullpose. Nå må jeg vel gå ned det jeg la på meg etter jul vel??? + litt ekstra tenkte jeg.

d035.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Det er greit med en slapp dag i uka :-)).

Jeg har gått tur i dag, så jeg har nå i alle fall rørt på meg. Og i morgen er det på trening igjen. Ellers så har jeg greidd å holde opplegget mitt en hel uke, minus sjokoladekakestykket her hin kvelden. Men jeg har gått ned et og et halvt kilo denne uka, og det gir jo en dytt til å fortsette. Men fy søren hvor det trengtes. jeg kjøpte meg jo ny vekt og gikk på den og fikk sjokk. Aldri mer skal jeg være vektløs :-)). Heretter skal ikke tilfeldighetene rå nei.

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett og et halvt kilo er kjempebra. En dag i uka må det være lov å kose seg ellers kan det gå aldeles gærnt og man har ikke bremser på snopinntaket i det hele tatt. Håper jeg også har gått ned når jeg veier meg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Flott nedgang Snuppelure, jeg har veiedag imorgen også og er veldig fornøyd om jeg har stått stille. Har jo spist en del konfekt i helgen og vært litt lat!

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Gratulerer med nedgang Magan, flott gjort! Jeg har også beveget meg litt nedover (200 gram) og er helt i ekstase for at jeg ikke har gått opp. Som du sikkert har fått med deg, begynner julematen hos meg i begynnelsen av desember og varer til langt ut i januar. Trikset for meg har vært å planlegge og ikke spise for mye, og det har gått bra heldigvis. Jeg har gått ned 0,5 kg siden før jul og det er jo storartet!

b010.gif

Ja vi er nok på rett spor, nå ser vi fram til våren og sunne kropper i sommer!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet igjen trimstrikken min. Jippi... fant noen øvelser i kk som jeg skal prøve. Nå har jeg rockering, trimstrikk og hoppetau. Sprek....

 

Ellers kjøpte jeg meg torskerogn i går. 5 stk.... spiste ALTFOR mye, men det er så godt, beste jeg vet på denne tia av året. Trenger ikke komme med verken kylling eller biff til meg i disse tider altså. Nykokt rogn på brødskiva med majones (!!!) oppå...NAMME..... Svarte, nå ble jeg sulten igjen. Må ordne meg en cappuccino for å døyve verste ylinga.

a015.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Heldiggrisen. jeg gikk på vekta i dag også, etter to dager i senga med vann vann vann og ikke noe unødvendig spising, og var gått opp tohundre gram. Skitt. Men det er vel manglende aktivitet. Ikke mye bevegelse i senga med feber og dritt og lort.

Bare vent, jeg kommer tilbake.

Og du er jo så megaflink at du holder deg nok!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det holder ja, men kjenner at jeg har bestemt meg. Jeg skal ned noen kilo til...basta....

 

Hm...merkelig det der, men vi reagerer vel forskjellig på ting. Hvis jeg blir syk og sengeliggende uten matlyst, noe som sjelden forekommer (at matlysten blir borte altså) raser jeg ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he, hos meg sitter kiloene så klistra fast at det må ekstra lut til for å bevege på dem. Holder ikke med lite eller regulert mat, jeg har spist lite og mye og lite og mye og lurt kroppen for lenge. her er det nok både riktig kosthold og bevegeglse som må til. Langtidsprojekt, sukk, og jeg som er så utålmodig :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg leste i et canadisk tidskrift at vegtarianere har en tendens til å være i gjennomsnitt 3 kg lettere enn sine kjøttspisende søstre. Forskerne lurte på hvorfor, selvfølgelig, fordi ok, det er noe fett i en del kjøtt, men stort sett er det proteiner, og det skal man jo etter sigende ikke legge på seg av. Altså begynte de å forske i dette, og fant at de fleste kjøttspisende også spiste mye mer karbohydrater og usunt fett. De spiste f eks mer moste poteter (med smør og salt) og saus (med fett og salt). De spiste også mindre grønnsaker og fikk totalt sett i seg mye mindre fiber enn vegetarianerne.

 

Interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo erfart i løpet av dette året med mye grønnsaker at jeg spiser automatisk mindre saus og smør sammen med middagen. Grønnsaker er jo godt i seg selv, så da trenger man ikke å dynge det med andre smaker. Men jeg blir fortere mett og det tar lengre tid før jeg blir sulten igjen hvis jeg ikke spiser så mye kjøtt i forhold til grønt. Har en nabo som er veggis, og hun lager veldig mye supper til middag og kvelds, tror nok at det har noe for seg, for da slipper man unna både steiking og sauser. Hun er tynn som en strek og det er ikke akkurat noen små måltider hun setter til livs.

 

Men noe kjøtt er vi vel skapt til å spise for vi har jo rovdyrtenner, ikke kanin eller drøvtyggertenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...