Gå til innhold

Blir du med på delmål?


Gjest Coco

Anbefalte innlegg

Det høyres ikkje noko godt ut Coco!! Har du fått undersøkt om det er noko alvorleg gale med ryggen din' date=' eller er det "berre" vanleg låsningar i ryggen? Imponert over at du trossar smertane og går til/frå jobb![/quote']

Joda, det er en medfødt "feil" i ryggen min. MEn den har oppført seg så bra så lenge, og jeg har jo begynt å ta rygg trening seriøst, så det kom litt uventa på meg.

I dag har jeg innvilget meg en hviledag hjemme, det var en tøff avgjørelse å ta, for jeg er så glad i jobben min, men jeg har så mye å gjøre, at jeg er redd stress vil gjøre den verre.

Så i morgen skal jeg, for første gang i mitt liv, til akupunktør. Er veldig skeptisk, liker ikke nåler. Men jeg begynner å bli litt desperat! Det passer overhodet ikke med vond rygg nå!!! :D

Til uka skal jeg også prøve å få time hos terapuet som kan tilrette legge treningen min litt mer...jeg orker ikke en ny runde som jeg hadde for noen år siden, da var det full sykmelding med påfølgende rehabilitering.

Jeg håper en egenmelding og behandling vil være nok denne gangen!!

 

Ellers så sto vekta stille i dag, er jo bedre enn opp, situasjonen tatt i betrakning.

 

Bor i Oslo, og har da også dette vann styret å forholde meg til. Koker og kjøper vann. Og håper virkelig ikke at jeg fått i meg nok prasitt til å bli syk, det har jeg ihvertfall IKKE tid til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Eg er så glad for at eg har sluppe å plagast med rygg og nakke. Det er fleire og fleire som får belastningsskadar som ein slit med i lange tider! Og medfødt feil må jo berre vere heilt fortvilande! Kan diverre ikkje gje deg nokre gode råd for akupunkturen for det har eg aldri prøvd (håpar eg slepp å prøve det og, for eg er nok ei pyse når det gjeld nåler).

 

Lykke til Coco! Håpar du får den hjelpa du treng, og at nokon kan hjelpe deg å legge treninga til rette for ryggplagane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen henger fortsatt med...det er vel den beste betegnelsen på foremn min om dagen.

Jeg har nå gått til akupunktur et par ganger, overvunnet min nål skrekk, og nå begynner jeg faktisk å føle meg bedre.

Men full trening får nok vente litt til, vil jo ikke ødelegge meg igjen! Så jeg holder meg til mine gå turer ut uka tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så travel på jobben om dagen, at jeg ikke har matlyst til lunsj, selv om jeg er sluten.

Er litt redd for at kroppen da går på sparebluss, og dermed ikke vil slippe noe.

Hmm....Må få orden på ryggen, og få igang sikkelig trening igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner jeg å øyne håp om at ryggen sakl oppføre seg ordentlig fremover :D

Har nå vært uten smerter en ukestid, så i dag var jeg med på en yoga time. Skal si jeg kjente på muskler som jeg ikke viste det sto så ille til med! Er spent på hvordan jeg føler de musklene i morgen.

 

Matlysten er fortsatt litt laber, men jeg prøver likevel å spise litt til alle måltidene, og håper det hindrer at jeg pluteselig bare hiver i meg masse jeg ikke burde.

Ja, jeg får vel gå å lage litt mat nå...

 

Veiedag i morgen, og da får jeg se hvordan ryggvondtet har påvirket vekten, satser på stillestående, men håper på nedgang da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jenter, her vil jeg være med:D

 

Jeg og min kjære gifter oss 14. juni 08, og vi er begge i gang med de fysiske forberedelsene;)

Til nå er det han som har fått det best til, ned ca 18 kilo siden april. Selv har jeg gått ned neeeesten 10, og er i grunnen fornøyd med det så langt, selv om jeg har en veldig lang vei igjen, mellom 15 og 20 kilo til. Jeg regner med å få gått av meg i alle fall 10 til før jeg må kjøpe kjole, så vi satser det vi kan.

Jeg går på "vanlig" GR-kurs her i Trondheim, og skal på kurs i kveld. Gruer meg litt, hadde gått litt opp sist uke og føler ikke denne uken har gått så mye bedre.

 

I alle fall har vi gjort veldig lite forberedelser, føler jeg selv. Vi har bestilt kirke, lokale og fotograf, fått nesten-ja fra en toastmasterkyndig venn, og en onkel som er flinkt il å ta bilder. Så dere diskuterte morgengaver tidligere i tråden, vi har tenkt å legge litt penger i dem, for foreldrene våre betaler hele bryllupskalaset for oss fattige studenter:) Jeg har lagt inn ønske om Alliansering, og tenker å kjøpe klokke til ham.

 

Ellers har jeg masse å fortelle og spørre om og diskutere, men vi har jo god tid, ikke sant;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' jenter, her vil jeg være med:D

 

Jeg og min kjære gifter oss 14. juni 08, og vi er begge i gang med de fysiske forberedelsene;)

QUOTE']

 

Er det sant?! 14 juni 2008 er vår dag også! Så gøy :)

Da kan vi hvertfall slå følge fremover, med samme dag som det store målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang Coco! Imponert over at du får til ein sopass stor nedgang med ein hanglande rygg. Er den blitt sopass bra no at du kan utfalde deg i treninga igjen?? Har du noko mål til jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang Coco! Imponert over at du får til ein sopass stor nedgang med ein hanglande rygg. Er den blitt sopass bra no at du kan utfalde deg i treninga igjen?? Har du noko mål til jul?

 

Takk for det Huldra ;)

Jeg tar det litt med ro på treningsfronten fortsatt, vil ikke gå på en ny smell. Men jeg holder ennå hardt på mine daglige gå turer da, også trener jeg litt yoga.

Målet til jul var vel egentlig kommet meg ned 3,8 kg. til . Men jeg ser nå at det kan bli vanskelig å nå, når aktivitetsnivået er såpass lavt. Jeg går jo generelt ned bare noen hundre gram i uka, så om jeg klarer å gå ned 2 kg. til jul så er jeg stor fornøyd med det!

 

En du da, har du et julemål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpt å komme meg ned til 80, men det ser ikkje ut til å gå. Kroppen min tviheld på feitte tydlegvis ;) MEN vi har jo framleis eit halvt år å gjere det på, so har ikkje fått panikk endå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt veiedag, gått ned 0,5 den siste uka.

 

Helt ok, har regnet på at hvis jeg får tilsvarende nedgang hver uke har jeg siste uka i mai Regner med at siste kjoletilpasning må bli ca da) bare 4,5 kilo igjen! Hadde vel aldri trodd at jeg skulle være så nær idealvekta når jeg gifter meg, så det er jo helt fantastisk!

 

Ellers forstår jeg meg ikke på de centimetrene mine, de går opp og ned og frem og tilbake nesten akkurat som det passer dem:S

 

Men nå: Friskt mot til en ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....ned 100 gr. siste uka.

Var jo ikke mye, men bedre enn ikkeno'. Og nå får jeg ikke lov av legen til å trene hardt heller. Må vente i 2 uker før jeg evnt. kan begynne å trene litt forsikitg. Men gå tur får jeg lov til, så det blir med den daglige gåturen min da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang til tross for treningsstopp! Kjedelege greier. Men det virkar ikkje som om du gjer opp av den grunn, og det er imponerande :)

Vi får tenke langsiktig og tenke at "alle monnar drar".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk for det Huldra81.

Jeg sliter nok med å holde pågangsmotet, for det er ikke så mye vekt tap jeg har hatt det siste året *sukk*

Men jeg har ihvertfall stabilisert meg, og prøver ihvertfall å holde det på det, så jeg ikke går opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tiden strekker ikke helt til om dagen. Mye å gjøre på jobb, samt at man jo må få gjort litt juleforberedelser også. Med andre ord, jeg har ikke mye tid til å titte innom her så ofte...

Men har da klart å gå ned 600 gr. den siste uka, så med litt flaks er jeg ivhertfall nede på 78 tallet til julaften ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Coco og gratulerer med babis i magen ;)

Eg snoka litt rundt på andre linkar her inn i mellom, og der var plutseleg du!!

Er eit aldri so lite dilemma det der med bryllaup og babis i magen.. Men utruleg koseleg då :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Coco og gratulerer med babis i magen :)

Eg snoka litt rundt på andre linkar her inn i mellom' date=' og der var plutseleg du!!

Er eit aldri so lite dilemma det der med bryllaup og babis i magen.. Men utruleg koseleg då :)[/quote']

*He-he*

Ja, ting skjer vet du, men det er ennå veldig tidlig da, så det ikke noe familie som vet noe ennå.

Men jeg tror vi kommer til å gå for bryllup som planlagt, mye er jo allerede i boks, og man blir jo gift, selv med kul på magen ;) Og det å drikke champagne og vin er uansett ikke så viktig for meg. Det er mye viktigere for meg å passe på vekta, selv om jeg er gravid, og det er mest fordi jeg ikke vil ha alt for mye å måtte ta av etterpå, det har jo vært tøft nok med de ekstra kg. jeg allerede har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja no til dags er blir det heller ikkje "snakk på bygda" av at brura har kul på magen på bryllaupsdagen :D hahahahahaha..

Blir ein ekstra motivasjonsfaktor å prøve og halde vekta medan du er gravid, med tanke på bryllaupet. Opp går ein jo uansett, men begrensing er vel stikkordet her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er julen rett rundt hjørnet, hvordan er det med julestemmingen her inne?

Jeg savner den fortsatt litt, får prøve å sette frem litt engler og nisser i løpet av et par dager, så kanskje den kommer til meg også...

 

Jeg er spent på hvordan romjulen blir, med alle sine fristelser, men håper det å unne seg litt sørger for at jeg ikke går helt berserk. Det har ihvertfall gått greit til nå, får se ukas dom i morgen da :D

 

Ønsker dere alle en fin førjulstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestemninga mi er ikkje til stades endå. Eg har ikkje fått vaska, baka eller pynta så det spørst vel om den kjem før eg har fått gjort det. Kjedeleg. Har alltid gleda meg veldig til jul dei tidlegare åra. Satsar på at julestemninga dukkar opp til laurdagen :D

God førjulstid til deg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...