Gå til innhold

Ned 30 kg på 10 mnd


Gjest stafettpinnen

Anbefalte innlegg

Gjest stafettpinnen

Tusen takk for svar :-)

 

Leita litt på internett ang. "fatburnere". Fant ikke ut så mye om det, men det dukket opp ei bok som heter "Mat som forbrenner fett". Tenkte jeg skulle prøve å få tak i den i morra. Har du lest den?

 

Har litt dårlig tid nå. Skal på spinning... fikk plutselig lyst til å trene takket være deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 709
  • Created
  • Siste svar

Har ikke vært på kurset denne uken,har hatt d litt travelt.

Skal veie meg i morgen tidlig.

 

Hm..har litt lyst å være med på den 10 kg på 10 uker,men spørs om jeg klarer d.

Skal prøve alt jeg kan,og skal legge meg på1200 kcal jeg også.

 

Må få litt fortgang i dette her...

 

Trimmen går greit sykler tir og tor og trener mrl på onsdagen

man og fredag går jeg tur med barnevogna eller jogger hehe

 

legger inn vekt i morgen tidligt

 

 

stafettpinnen

 

Pytt pytt,di kiloene forsvinner snart ijen;)

Kjempe bra at du er kvitt brusen!

Så flink du er som ikke gir opp pga vektoppgangen!

Kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fatburners er hvitt kjøtt som kylling,magert svin. ananas krydder som chilli, kardemomme,kanel ingefær. Jeg spiser mye thai og indisk. Mange svært små måltider for å holde forbrenningen. Jeg spiser ikke 1600 kcal, vet at dette er anbefalt men passer ikke meg. Ligger rundt 1200 pr dag. Stopper jeg opp spiser jeg mer en dag. :-)

 

Ellers kan jeg annbefale spinning. Det er kjempegøy. Jeg spinner ikke veldig tungt, for jeg ønsker ikke å få større legger enn jeg allerede har, men jeg spinner lettere men fort.

Ca 5 ganger pr uke...

 

Glemte å si at jeg teller og skriver ned alt jeg spiser...

 

Klem[/quote

hva mener du med visst du stopper opp spiser du mer en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Så deilig! Nå har jeg kjempe god samvittighet. Veldig bra trening. Hadde vært gøy å hatt pulsmåleren min med... Var skikkelig sliten etterpå. 60 min. er litt i lengste laget for en nybegynner, men jeg klarte heldigvis å tilpasse tempoet slik at jeg holdt ut. Dette skal jeg gjøre oftere :-)

 

Er det eget kurs du går på? Har aldri hørt om det før.

Det blir i hvertfall spennende å prøve noe nytt som ser ut til å fungere veldig bra.

 

Spinning 5 ganger i uka forbrenner mange kcal!! Du er kjempe flink som får det til. Det har nok ikke jeg tid til med full jobb og en datter på 9 år. Men jeg kan trene hjemme også på den nye "stepp-maskinen" min. Har mange trenings-DVDer også å velge mellom :-)... ellers er det jo bra å ut å gå også... men må nok gå ganske lenge for å forbrenne like mye som jeg gjorde på trening i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen
Har ikke vært på kurset denne uken' date='har hatt d litt travelt.

Skal veie meg i morgen tidlig.

 

Hm..har litt lyst å være med på den 10 kg på 10 uker,men spørs om jeg klarer d.

Skal prøve alt jeg kan,og skal legge meg på1200 kcal jeg også.

 

Må få litt fortgang i dette her...

 

Trimmen går greit sykler tir og tor og trener mrl på onsdagen

man og fredag går jeg tur med barnevogna eller jogger hehe

 

legger inn vekt i morgen tidligt

 

 

stafettpinnen

 

Pytt pytt,di kiloene forsvinner snart ijen;)

Kjempe bra at du er kvitt brusen!

Så flink du er som ikke gir opp pga vektoppgangen!

Kjempebra![/quote']

 

Kan jo ikke gi opp! Vi skal jo bli slanke :-) Enten det blir til sommere eller sommeren etter der igjen. Det er vel sånne nedturer en bare må glemme... å begynne med friskt mot igjen. Men det er kjedelig at det går så seint fremover!

 

Fint at du også blir med på å se hva vi kan klare på 10 uker. Om ikke vi klarer 10 kg er ikke det det viktigste. Det viktigste er at vi gjør en ekstra innsats for å gå ned i vekt... i en tid det for de fleste er ekstra mange fristelser.

 

Jeg synes du er veldig flink med trimmen. Du gjør jo masse allerede :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fatburners er hvitt kjøtt som kylling' date='magert svin. ananas krydder som chilli, kardemomme,kanel ingefær. Jeg spiser mye thai og indisk. Mange svært små måltider for å holde forbrenningen. Jeg spiser ikke 1600 kcal, vet at dette er anbefalt men passer ikke meg. Ligger rundt 1200 pr dag. Stopper jeg opp spiser jeg mer en dag. :-)

 

Ellers kan jeg annbefale spinning. Det er kjempegøy. Jeg spinner ikke veldig tungt, for jeg ønsker ikke å få større legger enn jeg allerede har, men jeg spinner lettere men fort.

Ca 5 ganger pr uke...

 

Glemte å si at jeg teller og skriver ned alt jeg spiser...

 

Klem[/quote

hva mener du med visst du stopper opp spiser du mer en dag?[/quote']

 

Det jeg mener er at dersom vekta står stille spiser jeg mer en dag,får igang forbrenningen,og spiser mindre dagen etter. Lurer kroppen litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det jeg mener er at dersom vekta står stille spiser jeg mer en dag' date='får igang forbrenningen,og spiser mindre dagen etter. Lurer kroppen litt...[/quote']

 

 

ok:)Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer du kjempebra innstilling!

 

I dag har jeg hatt 1260 kcal,har gått fint.

Har drokket masse vann,te og kaffe.

Det fuller magen godt.

Startet dagen med havregrøt.

 

Har gått en liten tur med barnevogna og trenet på elipsemaskinen i 20 min ,kjempe fort ,lå mellom 19 og 20 hele tiden.

Svetta som bare d:)

Avsluttet med 15 min i solarium,herlig:)

 

Nå sitter jeg og spiser ei pære og venter på cæsar.

Ha en fin kveld alle sammen.

 

I morgen skal jeg sykkle ijen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nok en veiedag -1.2 kg(fikk mens i dag) tilsammen 13.6 på kurset. Veier nå

94.1 kg. Mange kilo igjen.. Nytt kurs nye muligheter neste mandag:-)

 

Gått ned 68.5 cm rundt om...

 

Jeg er kjempefornøyd:-)

 

PÅ vei mot 10 kilo ned til jul....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!

Gleder meg til jeg er i mål,og skal "bare" holde vekten.

Er spent på vekta neste mandag.håper og tror at jeg klarer og holde dette løpet framover.

Målet mitt er å gå ned mest mulig til jul.

Og da må jeg virkelig stå på for å gå ned mest mulig:)

Blir spennende å se resultatene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen
Hei!

 

Nok en veiedag -1.2 kg(fikk mens i dag) tilsammen 13.6 på kurset. Veier nå

94.1 kg. Mange kilo igjen.. Nytt kurs nye muligheter neste mandag:-)

 

Gått ned 68.5 cm rundt om...

 

Jeg er kjempefornøyd:-)

 

PÅ vei mot 10 kilo ned til jul....

 

Kjempe bra! Det er nok ikke mange som klarer det på et kurs :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake etter 3 ukers "ferie" og 2 kilo opp...ja,ja...gudskjelov va det start på kurs 3 idag, så da e det bare å bite tennene bokstavelig i sammen og gå på ;-D

 

Fryser ennå etter enkelte måltider, selv om æ har spist "masse" de siste 2 ukene - virker som om kroppen fortsatt forsvarer seg selv mot vektnedgang...litt rart, for æ har jo ikke gått ned så mange kilo og de siste ukene har æ no gått opp i vekt tilogmed ??! Snodig !

 

Vel,vel......kryss fingerene for mæ da, jenter ! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Har ikke gått noe bedre denne uka. Opp 1 kg til :-(

 

Så i dag har jeg begynt på lavkarbo-dietten.

Kan fortsatt klare -10 kg frem til julaften hvis jeg følger dietten :-)

Godt å være optimist igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei stafettpinnen :-)

 

Hva er lavkarbo diett, vet lite om det. Har du vært flink med mat og trening denne uken?

 

Dersom du har trent mye kan det jo være muskler og vann som gjør at du har gått litt opp.

 

Klem Kjomsa:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Endelig helg :-) har vært ei tavel uke.

 

Har ikke trent noe på over ei uke, så vektoppgangen var garantert ikke muskler eller vann. Det var nok heller resultatet etter å ha spist hjemmelaget pizza, skillingsboller, chips, sjokolade osv Har ikke klart å skjerpe meg etter at jeg kuttet ut Pepsi Max hele dagen.

 

Nå går det heldigvis rette veien igjen...etter at jeg begynte på lavkarbodiett. Har gått ned 1.5 kg siden onsdag :-) Deilig å se at vekta går nedover igjen, selv om jeg vet at det er vann i begynnelsen. Har begynt å kose meg med LITT Pepsi Max igjen. Men ikke på jobb!

 

Kort fortalt gå dietten ut på å ikke spise mer enn 20 karbohydrater om dagen i begynnelsen. Etter 2 uker kan det økes med 5-10 karb. i uka opp til 50-60 karb.

 

Trenger ikke å telle kalorier. Kan spise "ubegrenset" av mat uten karbohydrater.

Kjøtt, egg, ost, smør....

 

De få karb. en spiser bør hovedsakelig komme fra grønnsaker.

 

Dropper frukt, brød, pasta, ris, poteter osv i begynnelsen.

 

Rømme, fløte og olje går fint... og gjør maten ekstra god!

 

Til frokost og mellommåltid på jobb har jeg en pose MinCur. Det er masse næring i den.

 

Nå er det helg og jeg skal kose meg med bacongull = 0 karb.

I ovnen står det kylling, champignon, løk, broccoli og fløte. Jeg gleder meg. Kjempe godt, og jeg blir god og mett av denne type mat :-)

 

Håper det går greit med deg denne uka også. Du er jo bare kjempe flink som raser ned i vekt. men du har gjort deg fortjent til det med den innsatsen din.

 

Lykke til videre!

 

Blir spennende å se om vi klarer 10 kg innen julaften:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen
Tilbake etter 3 ukers "ferie" og 2 kilo opp...ja' date='ja...gudskjelov va det start på kurs 3 idag, så da e det bare å bite tennene bokstavelig i sammen og gå på ;-D

 

Fryser ennå etter enkelte måltider, selv om æ har spist "masse" de siste 2 ukene - virker som om kroppen fortsatt forsvarer seg selv mot vektnedgang...litt rart, for æ har jo ikke gått ned så mange kilo og de siste ukene har æ no gått opp i vekt tilogmed ??! Snodig !

 

Vel,vel......kryss fingerene for mæ da, jenter ! ;-)[/quote']

 

Jeg krysser fingrene for deg, jeg :-)

 

Var sikkert godt med en liten pause. Blir utrolig lei av å tenke slanking hver eneste dag(...vet at det heter livsstilendring, men det føles nå som slanking). Du er ei dame som er sikkelig bestemt når du bestemmer deg for det. Dette går nok bra... kommer helt sikkert til å bli gøy å begynne på kurs igjen... å se nedgang på vekta :-) Har absolutt troa på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Har du tatt pause du også??

 

Har ikke hørt fra deg denne uken.

Det er noe som mangler her da :-)

 

Vi skal jo klare å gå ned noen kilo før jul :-)

 

Du har jo vært kjempe flink med både trening og spising i det siste ... så jeg håper at det går like greit med deg ennå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Nå er det gøy igjen :-)

 

Har det så mye bedre med meg selv nå som jeg klarer det jeg har bestemt meg for å gjøre... og vekta går nedover. Det er jo så utrolig mye bedre enn å gå rundt med den gnagende dårlige samvittigheten!!!

 

Ha en fin dag, alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stafettpinnen

 

Kan ikke skjønne at det virker på meg. Det er jo akkurat disse tingene som jeg spiste alt for mye av og som gjør meg feit....

Kanskje det er sammensettingen, ligner litt på Fedon/Atkinsen.

Blir spennende og følge vektnedgangen din;-)

 

Klem Kjomsa

 

 

 

 

 

 

Endelig helg :-) har vært ei tavel uke.

 

Har ikke trent noe på over ei uke' date=' så vektoppgangen var garantert ikke muskler eller vann. Det var nok heller resultatet etter å ha spist hjemmelaget pizza, skillingsboller, chips, sjokolade osv Har ikke klart å skjerpe meg etter at jeg kuttet ut Pepsi Max hele dagen.

 

Nå går det heldigvis rette veien igjen...etter at jeg begynte på lavkarbodiett. Har gått ned 1.5 kg siden onsdag :-) Deilig å se at vekta går nedover igjen, selv om jeg vet at det er vann i begynnelsen. Har begynt å kose meg med LITT Pepsi Max igjen. Men ikke på jobb!

 

Kort fortalt gå dietten ut på å ikke spise mer enn 20 karbohydrater om dagen i begynnelsen. Etter 2 uker kan det økes med 5-10 karb. i uka opp til 50-60 karb.

 

Trenger ikke å telle kalorier. Kan spise "ubegrenset" av mat uten karbohydrater.

Kjøtt, egg, ost, smør....

 

De få karb. en spiser bør hovedsakelig komme fra grønnsaker.

 

Dropper frukt, brød, pasta, ris, poteter osv i begynnelsen.

 

Rømme, fløte og olje går fint... og gjør maten ekstra god!

 

Til frokost og mellommåltid på jobb har jeg en pose MinCur. Det er masse næring i den.

 

Nå er det helg og jeg skal kose meg med bacongull = 0 karb.

I ovnen står det kylling, champignon, løk, broccoli og fløte. Jeg gleder meg. Kjempe godt, og jeg blir god og mett av denne type mat :-)

 

Håper det går greit med deg denne uka også. Du er jo bare kjempe flink som raser ned i vekt. men du har gjort deg fortjent til det med den innsatsen din.

 

Lykke til videre!

 

Blir spennende å se om vi klarer 10 kg innen julaften:-)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...