Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, og takk for hilsner :)

 

Jo da Skrulle, jeg tror nok at det kan kalles en spiseforstyrrelse det vi har ja... Det er ikke "normalt" og skulle være så fokusert på mat til en hver tid!

 

Men - her har det som vanlig vært noen innholdsrike dager. Huset står på hodet, vi har laget rom til minsten, satt opp vegger, malt div. og jobber nå med prosjekt kast alt som ikke blir brukt ;) I går var det klær og sko som ble gjennomgått, og det var jo en morsom seanse... Gutta vokser fortere enn vi klarer å følge med, og det var mye barneklær som fant veien til søpla i går. I skapet mitt var det ikke så ille, men jeg fant en sort bukse som jeg ikke har sett på en stund... den er veldig fin, eller dvs. den var veldig fin... For den var kjempestor!!! og jeg fikk ikke på meg den når jeg var på mitt største for å si det sånn. Skummelt å tenke på egentlig...

 

Det har ikke blitt noe trim mens vi har holdt på, så jeg hadde inntil i dag tidlig, ikke trent siden vi dro til syden. Jeg var forkjølet når jeg kom hjem, og har litt med magen etterpå, og med opprydning på toppen så har det blitt helt nedprioritert :) Men i dag tidlig bar det ut ¨på joggetur, og bonden har slått på jordet, så da ble det en tur med resten av hundene etterpå også. Det var bare så utrolig deilig!!!! Nå skal jeg tilbake til 3 dager i uken trimmen - det starter igjen i dag!!!!

 

Nei - jeg får kaste litt mer.

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar

Så deilig å hive! Her i huset er det bare meg som har kastebehovet og det klør i fingra etter å hive en del av tinga til helten min. Hva skal han med alt det skrotet som han ikke bruker eller trenger? Men jeg kan jo ikke det. Rydder i mitt eget skap og der er det snart tomt for store størrelser. Blitt så ryddig og fint atte :).

 

Det må da kjennes godt ut å komme i gang med trimmen igjen for deg som har trimma så jevnt og trutt tidligere. Hvordan er det med farten, Vilde? Er du like rask som før ferien ;)?

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei !

 

Jo da, det er deilig med ryddige skap, og det er deilig å ha trimmet i dag også :)

Om jeg er like rask som før ferien... Tja, det vet jeg ikke *he he* Men tror ikke jeg har tapt meg så veldig... Kjenner det godt i rumpa at jeg har løpt i dag da...

 

Og i magen at jeg har spist for mye ;) Ble skikkelig utskeielse hos svigermor i dag med vaffler (2) og sjokolade... Det er gjerne sånn etter at jeg har vært utsatt for fristelser over lengre tid... Plutselig så er det stopp :) Har fått i meg rundt 2600 kcal i dag tenker jeg... Og det er jo mye selv om jeg trimmet for 1000 før i dag... Snakk om at vinninga går opp i spinninga liksom...

 

Av og til (eller ganske ofte) tenker jeg at "nå er jeg i gang med å ødelegge for meg selv igjen"... Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få ett normalt forhold til mat noen gang... Tydelig tegn på at jeg skal ha mensen forresten *ler* da kommer alle negative tanker på rekke og rad...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utskeielse i dag spiller ingen rolle, for i morgen er du flinke-Vilde igjen! Skrev akkurat litt om dette inne hos jess tidligere i dag, altså om den redselen for at det skal glippe og at utskeielser skal koste altfor dyrt i framtida. Nei, det sunne forholdet til mat tar det kanskje flere år til vi har, kanskje skjer det aldri. Vi får tro at vi kan holde fast i disse 'littene' framover. Litt en dag er ok, litt hver dag er ikke ok.

 

Mensetid er rar tid med mye skrullete tanker. Hold fast i det vanlige sunne livet ditt du, så blir det bedre om noen dager ;). Jogging etter lang avholdenhet kjennes i rumpa - supert da gitt! Det blir sprettrumpe på noen og enhver nå *ler*.

 

Ha en riktig god natt! - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i gang med litt rydding. Jeg fikk delt ut noen plagg til mamma da hun var her, hun er litt rundere enn meg. Jeg skal ikke ha store plagg liggende, for jeg skal aldri trenge de mer!

 

Jeg tror egentlig du har ett ganske alright forhold til mat, Vilde. Det er jo normalt å kunne ta seg et par vafler hos svigers:-)

Jeg skjønner likvel godt hva du mener. Selv er jeg så streng at jeg nok trenger en veeeldig lang overgangsperiode før jeg tør smake på ting. Jeg tenker enda på den bløtkaka jeg spiste i helga...

 

Hadde vi nå bare kommet oss helt i mål slik at det kun handlet om å holde vekta. Ja, ja, vi kommer vel dit med tiden. Jeg står litt i stampe, og kjenner at det terger tålmodigheten min.

 

Ha en fin uke, Vilde

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - nok en onsdag, nok en veiedag...Vekten viste 69,9 kg i dag også, og det betyr at jeg står på stedet hvil. Jeg er i hvert fall under 70 da ;) om jeg skal se lyst på det...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg skikkelig, skikkelig sur kjenner jeg! På onsdagen holdt jeg kurs, og jeg tråkket i ett myrhull i skogen. Jeg sank skikkelig dypt nedi med ene foten, det skjedde brått, og jeg fikk en strekk i kneet. Jeg fortsatte kvelden, kjente litt til det på kvelden, kjente det enda mer når jeg jogget i går, og i dag slo det seg skikkelig vrangt på dagens joggetur ;) Jeg er veldig redd for at jeg har tatt menisken på utsiden av det ene kneet... Sikkert dumt og frykte det værste, men jeg er operert for menisken tidligere (innsiden av samme kne) og jeg synes jeg kjenner igjen lusa på gangen... Det er vondt, stivt, og det er greit på flatmark og i oppoverbakke, men et sant h#¤%& i nedoverbakke ;)

 

Jeg er så utrolig lei av at kroppen skal sette stopper for treningen. Jeg håper jeg tar feil og at kneet er i orden igjen i løpet av helgen!

 

Matmessig så går det i den samme tralten, men jeg har vært plaget mye med at jeg blir veldig oppblåst. Jeg har trodd det kunne skyldes frukten, så jeg kuttet ut frukt. Det hjalp ikke. Men så har jeg hatt noen dager der jeg ikke har spist brød men bare knekkebrød, og da er magen helt strålende :) kanskje jeg reagerer på melet? Jeg skal i hvert fall holde meg unna brød noen dager til og se om det hjelper!

 

Nå skal jeg sløve resten av kvelden. 15 trimpoeng så langt denne uken!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er lørdag, og matmessig har det ikke vært en god dag...

Knekkebrød til frokost og lunch oppveier nok ikke for lefse med sukker og kanel, samt smågodt nå på kvelden tror jeg. Jeg vet ikke helt om jeg bør ha så veldig dårlig samvittighet for smågodtet, så lenge jeg klarer og holde det til lørdagen? Jeg var jo egentlig klar på at jeg skulle kunne skeie ut en gang i uken helt fra starten av. . .

 

Nei, det skal bli godt med hverdag igjen fra mandagen av, så det blir litt orden på måltidene igjen.

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i høstferien allerede gitt ;) Det skal faktisk bli godt og komme igang med jobb igjen kjenner jeg!

I dag har jeg vært noen timer i skogen og trent hundene, og jeg skal prøve meg på en joggetur i løpet av dagen. Kneet er litt ømt, men det får stå sin prøve.

 

Resten av kvelden skal brukes til å smårydde litt i huset og vaske litt mer klær..:

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med det kneet ditt. Håper at det ikke er så ille som du frykta og at du blir bra snart. Ta det littegranne pent med den jogginga? Og kanskje få noen til å se på det hvis ikke det gir seg snart?

 

Jeg tror ikke jeg tåler å spise så mye brød heller. Spiser nesten bare knekkebrød og det fungerer helt fint. Går fint med litt brød også, men med mer brød enn ca 60 gram blir jeg skikkelig rar og oppblåst i magen. Det smågodtet du spiste i går kan du nok sikkert ta på kosekvota. Er vel ikke så ofte du spiser det, vel? Det er nå alltid godt å være tilbake i hverdagen!

 

Ha en riktig god dag, Vilde. Klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig bekymra da jeg leste om kneet ditt. Håper inderlig at du bare har forstrekt deg litt og at det snart blir bra igjen. Vi er ganske avhengige av at kroppen virker:-)

15 trimpeng frem til fredag er jo kjempebra, Vilde. Du er skikkelig sprek:-)

 

Hmmm. og så er ikke magen grei heller. Jeg tåler heldigvis det aller meste. Blir oppblåst hvis jeg drikker mer enn 1-2 kopper kaffe, og ellers hvis jeg sitter for mye i ro- matmessig har jeg faktisk aldri merket noen forskjell. Ikke en gang i gamle dager da jeg kunne spise HELE skåla med multekrem alene:-)

Jeg tror ikke du skal tenke så mye på noen lefser og litt smågodt. Så lenge du har et bevisst forhold til det du putter i munnen så vil det gå bra!

 

Nå er det straks høstferie her i nord, den starter onsdag i uka som kommer. Jeg skal ha fri da, og det blir deilig!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, og nok en gang takk til Skrulle og Jess ;) Stor klem til dere begge!

 

Det ble ikke noen jogging i dag nei... Kneet streiket etter 20 meter ;) det spørs nok om ikke jeg må få en lege til å se på det til uken....

 

Dagen i dag ble ikke som planlagt. Jeg fikk trent hunder, ikke jogget, fikk uventet besøk, og det ble ingen middag. Nå er jeg sliten og trøtt, skal legge meg, og i morgen er det tilbake til hverdagen :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort dagene går her.... Det går i jobb, unger, bikkjer .... Og i morgen skal jeg ut på tur, så helgen blir ikke rolig den heller. Veiingen i går ble nok en nedtur (eller opp da selvfølgelig). Med mensen så var jeg tilbakt til 70,9 :)

Jeg var oppå vekten i tur igjen i dag bare sånn for kontrollen sin skyld, og da var det 70,2.... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med denne vekten jeg. Virker som om det skal være umulig å gå ned de siste kg`ene...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle så gjerne hjulpet deg med de kiloene, jeg lurer jo veldig på disse tingene selv. Jeg tenker litt på det som sies om at vi må tørre å spise litt mer hvis vekta henger seg opp. Jeg vet jo ikke helt hvor mange kcal du inntar pr. dag og om du har beregnet ditt dagsforbruk på nytt igjen med dagens vekt.

Hadde jeg bare viss mer om disse tingene så skulle jeg ikke hatt full vektstans i en måned jeg heller... sukk:-)

 

Vi får prøve alle alternativer: 50/50, spørre en venn og spørre publikum. Hey, hey folkens- Vilde trenger innfall, tips, ideer, dårlige og gode råd!!!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei hei :o

 

Tusen takk for menldinger! Ikke meningen å gjøre dere bekymret!!!

Jeg er her, og det går nå i samme tralten... Jeg vaker vektmessig mellom 69,9 og 70,9... Virker som om kroppen min mener at det er her jeg burde være!

 

Det er veldig travelt på jobb om dagen, og jeg er i innspurten på to kurs ved siden av :o Avsluttet ett nå søndag som var, og avslutter det andre til tirsdagen igjen. Skal bli godt og bli ferdig også, selv om det er gøy med kurs!

 

Vi fikk valper også for tre uker siden, og nå begynner de virkelig å bli søte :o

Lite jobb med dem enda, men det blir mer nå etter hvert vet jeg av erfaring!

 

Jeg har gitt opp vekten litt kjenner jeg... ikke i den forstand at jeg skeier ut, men jeg har mistet litt troen på at jeg kommer til å gå ned noe mer i denne omgangen. Jeg trives jo godt slik jeg er nå, så jeg tror jeg skal jobbe for å holde vekten en stund fremover, øke litt på inntaket, og så satse friskt igjen etter jul. Kanskje kroppen slipper litt da?

 

Jeg har ikke tenkt til å forsvinne herifra :o Jeg trenger disse sidene nøyaktig like mye som jeg har gjort hele tiden!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du er sinnsykt travel. Ser ut som om du lever et spennende liv, da :o. Kanskje det faktisk er på tide å la kroppen finne seg skikkelig til rette der du er nå, og så heller se seinere om den kan la seg overtale til å gi fra seg litt til. Uansett er det fint å se at du er godt fornøyd slik det er nå - det er jo det som teller!

 

klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg igje, Vilde! Jeg vet jo at du er der ute et sted, du har klart å holde deg så lenge allerede at jeg faktisk er helt sikker på at du skal klare å holde vekta di i framtiden!

 

Så hyggelig med valper, kos deg med små-gullene du.

 

Og jeg er veldig spent på din stabilisering, så du må gjerne legge inn dine erfaringer her etterhvert:-)

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takk for sist, - litt lenge siden, kanskje, men jeg ser at du fortsatt greier dette fint!

 

Leste litt i begynnelsen av tråden din og ser at siden august 2007 har du gått ned

ca. 24 kg (kanskje mer). Jeg ser også at du sier at du veide rundt 70 kg for 5 år siden (nå 6), og at du da følte deg vel med det.

 

Ikke rart at du er litt lei av slanking og at du trenger en pause. Kanskje er du i mål, men trenger tid til å stabilisere den vekten du har nå. Og kanskje finner du ut at du

vil gå ned ytterligere noen kilo etter jul, som du også sier. Uansett, du har vært usedvanlig flink!! Lykke til videre:)

 

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - det er en stund siden jeg har vært her inne nå. Har liksom hatt litt "nettvegring" på en måte :) Jeg jobber med å holde vekten, men det har sniki seg på en kg ser det ut til... Vekten varierer veldig, og med valper i hus så har vi veldig mye besøk og ustabil tilgang til sunn mat om det kan sies sånn :)

Jeg kjenner hvor fort det er å skli tilbake i gamle uvaner, og hvor lett det er å ty til noe enkelt når maten ikke er 100% planlagt :)

 

Men - jeg har bestemt meg for at den kg`en skal av nå umiddelbart, før den formerer seg :D Og kanskje den har lyst på følge på veien... det hadde vært strålende i tilfellet....

 

Kneet mitt krangler veldig, og på jobbeturen i dag så måtte jeg gå baklengs nedover den siste bakken pga smerter i kneet. Det må nok opereres, så jeg får komme meg til en lege og få tatt MR i løpet av uken tenker jeg. Skikkelig surt, med tanke på at jeg ikke får trent, men det skulle ikke være mer enn 4 uker å vente på utredning, så kanskje jeg får operert rett etter jul en gang?

 

Vel, jeg skal i hvert fall tilbake til veiing av mat igjen fra i dag av!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er tilbake i rett spor igjen - heldigvis!!! å dagens snikveiing så var jeg 70,9 kg igjen, det vil si at kg`en som var kommet på er av igjen (mest sannsynlig bare fått tømt systemet litt tenker jeg). Jeg spiser som "vanlig" igjen, og har kontroll!

 

Nå håper jeg på 1 kg mindre frem til jul, og de resterende 5 kg`ene frem til sommeren!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde trodd jeg skulle kunne melde om vekt under 70,9 i dag gitt, men den gang ei osv. 71,1 er ikke mye over 70,9, men det er ille nok ;)

 

Vel - i går jogget jeg meg en tur igjen, kneet krangler, men det går. Jeg skal ta en tur i helgen også, om ikke jeg skal prioritere ski vel og merke ;) Det er sikkert 2 år siden sist jeg sto på ski (langrenn), så det hadde vært gøy!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg sliter med å komme litt nermere 90 kg så hadde jeg veid 71,1 .... haha .... men skjønner jo at du ikke syns det er noe moro å gå opp da.

 

men leste litt opp på din tråd for å lese om ditt vonde kne, ser at det var den 03.10.08 du hadde ditt myrhull-uhell og da får jeg jo litt hetta når jeg leser at du stadig sliter. jeg gikk ned en ganske så bratt skogsvei for en uke siden og tråkket litt feil og har hatt vondt i kneet siden. jeg har ikke turt å trimme men greier jo heller ikke å holde det helt i ro, vet heller ikke om det er best?? (jess og skrulle har befalt ingen trimm en stund ;) ) det kjennes ut som jeg har ett stort stramt plaster på kneet og gjør feks mest vondt når jeg går trapper nedover...

er det noe sådan du også har det?? har du tidligere erfaring med vond kne??

 

slakke-kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...