Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Det er vann' date=' Vilde. Jeg går alltid litt opp i forb. med styrketrening eller mye generell trening hvis jeg har hatt litt opphold:-)

 

Vi får holde ut, det er litt stillstand vektmessig i denne leiren også.

 

JESS[/quote']

 

Ja Jess, jeg håper det!!! Men samtidig så ser jeg jo ut i fra tidligere innlegg, at så fort jeg begynner å trene skikkelig så får jeg stillstans på vekten... Jeg lurer på om jeg spiser for lite og trener for hardt... Har prøvd og øke maten de siste dagene og er bare så uhyggelig stappmett at du vil ikke tro det. Får se til neste uke om det hjelper :P

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar

I dag har jeg kjørt ukas styrkeøkt nr 2, og jeg tok i litt skikkelig i dag!

Her skulle jeg ut av komfortsonen, og startet med en lang økt på tredemøllen der jeg holdt konstant puls fra 155 og oppover. Jeg måtte opp i 9, 5 km/t og over, og holdt tempoet i 40 minutter. Det var ikke like lett som å "lunte" i 140-145 i puls, men det gikk greit. Jeg svettet så det rant og forbrant 400 kcal.

Så var det vektene, og jeg ga på der også, løftet det jeg orket og forbrant nye 400 kcal :P

 

Så da gjenstår det en kondisjonsøkt denne uken, den tar jeg i løpet av helgen!

 

Jeg har økt litt på matinntaket de siste dagene, ligger opp mot 1900 kcal nå, siden jeg trener såpass mye som jeg gjør. Jeg ser fra tidligere innlegg at jeg slutter og gå ned når jeg trener, og regner med at jeg spiser for lite rett og slett... Jeg prøver i hvert fall, så får jeg se. Er forøverig skikkelig stappmett siden jeg har økt på maten.

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt hardt i dag også jeg' date=' men testet ikke i dag da. Vi får trene ett par mnd også prøve igjen og se fremgangen! Skal vi avtale en dato? [/quote']

 

Hmmm...Tja, jeg som ikke er et konkurransemenneske kjenner at det rykker littegranne. Jeg vil jo gjerne bli i bedre form, og du vil jo bli i bedre form, så hvorfor ikke :P? Det verste som kan skje er jo at du springer fra meg *ler*. Når skal vi si da? Oktober en gang?

 

Jeg lurte litt på hva du mente med komfortsonen her tidligere, men nå tror jeg kanskje at jeg forstår: Må du over 155 for at du skal kjenne at kroppen må stå på skikkelig? Jeg har i alle fall oppdaga at når jeg er mellom 130 og 145 så har jeg det ganske behagelig. Over 150 kjenner jeg at jeg må jobbe mer.

 

Ha en fortsatt fortreffelig kveld! Flink du er til å trene styrke forresten.

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hiver jeg meg inn:-)

Jeg er nok ikke like hurtig som deg og Skrulle, men har det også sånn at jeg må kjøre ganske høy puls for at jeg skal bli skikkelig sliten. Jeg klarer godt å ligge i 155-165 gjennom ei treningsøkt (spinning el. jogging). Jeg har aldri fått målt max-puls så jeg vet jo ikke eksakt hvor den ligger, men jeg tipper den er litt høyere enn alder skulle tilsi (177)

Pulsen min stiger veldig raskt, og jeg trenger ikke så veldig lang oppvarming for å komme opp i grei arbeidstemp på rundt 145

 

Så min utfordring er å øke farten, ikke pulsen. Men dette kommer seg vel etterhvert. Kjenner jo også at denne kroppen er lettere å baske med enn den forrige jeg hadde i starten av 2008.

 

Det er vel sånn at noen er gamp og andre er varmblods-sprintere. Så jeg melder meg ikke på racet i oktober. Jeg kan selge (lett)pølser under løpet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du serverer lettpølser, jess. Det blir storveis! Kanskje du kan fungere som sekundant også? Må bare presisere at jeg er nok i gamp-kategorien jeg også, men satser på at det skal gå unna bare jeg får arbeida meg opp i urent trav :P.

 

Ha en riktig god dag, Vilde :D. - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Takk for at du har dyttet på tråden min i sommer. Det føltes litt som om jeg var savnet da jeg kikket innom i dag.

 

Har hatt en utrolig fin sommerferie, - med 3 uker i USA. Det var ubeskrivelig flott å være der, med en masse slektninger som gjerne ville ha litt del i oss Norwegians og med en

svært vellykket Family Reunion i Minneapolis. Men det var godt å komme heim også, og litt strevsomt å finne tilbake til en god søvnrytme igjen. Nå tror jeg jeg har greid det, selv om OL har virket litt forstyrrende inn.

 

Det ble 2 kg opp i løpet av sommeren; det blir alltid det med meg:( - - Det skal jeg nok

greie med, pluss mere til. Derfor var det så godt å finne igjen flere "kjente" her inne.

Nå skal jeg komme innom jevnlig; er nødt til å ha noe som holder meg litt i ørene.

 

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Så utrolig å komme inn her og se at dere har holdt liv i tråden min i helgen!!!

 

Jeg er nok ikke noen sprinter jeg heller Skrulle :P Mer kalblods arbeidsgamp her også, men det forhindrer meg jo ikke i og prøve *he he* vi kunne jo tatt i midten av oktober, så har vi 2 mnd på oss? Og Jess - jeg gleder meg til lettpølsene etter løpet :D

 

Resolutt, du har vært savnet, og jeg er så glad for å se deg igjen!!! De to kg`ene renner av igjen vet du :D Flott at du har hatt en så fin tur da, det gir overskudd utover høsten vet du.

 

I helgen har jeg vært på seminar, bodd på hotell, og det har vært kjempebra og veldig vanskelig matmessig. Jeg har spist tre retters middag både lørdag og søndag, frokost og lunch på hotellet, men har forsøkt å holde meg til mye grønnsaker og lette produkter. Jeg skal jo ikke på vekten før onsdag, og håper inderlig at kg`en fra sist uke er borte igjen... Jeg har trimmet i helgen da. Jogget og trente med vekter i går på trimrommet på hotellet, og har syklet 2,5 mil i dag. Det er 1200 kcal forbrent på trening, og jeg tror ikke jeg har ligget mer enn det over skjemaet i hvert fall....

 

Uansett så var seminaret strålende - mange spennende foredragsholdere og mye trivelige mennesker.

 

I kveld er jeg sliten, jeg skal ta en tur rundt til dere andre i morgen, jeg orker ikke i kveld :D

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det jobb og skole og hverdagen tilbake for fullt... Jeg er sliten *he he* og ikke minst sulten :P

 

Jeg har jo virkelig hatt ferie, sovet lenge og surret rundt i min egen verden i hele sommer... Og nå når jeg står opp før 7 om morningen og holder det gående hele dagen, så er jeg skikkelig sulten....

 

Jeg har også smugveiet meg (ja-jeg vet at det ikke er lurt) og det viste ingen gode takter kan man si... Og jeg vet at ting går i rykk og napp, og at styrketrening kan binde vann.... Men jeg synes virkelig jeg fortjener å gå ned litt jeg da... 3000 kcal i uken forbrenner jeg på trening, og jeg spiser som jeg skal, så hvorfor går ikke vekten riktig vei? uff - jeg er litt deppa jeg nå kjenner jeg, men det går nok over ganske straks :D Får prøve å komme meg ut på en jogge tur i kveld så hjelper det kanskje.

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du fortjener å gå ned, Vilde! Og det kommer du til å gjøre også – bare vent. Det kan hende det er helga som biter deg bittelitt bak nå – ikke fordi du har gått opp – men kanskje det er litt uvant mat som tar lenger tid gjennom systemet eller kanskje litt saltere mat enn du er vant til. Og kanskje har styrketreninga noe å si også. Jeg har ført logg over daglige veiinger i lang tid og har nesten alltid en vekttopp mandag og/eller tirsdag. Så for meg er snikveiing en måte å holde fokus. Jeg vet at en dag eller to senere er jeg tilbake igjen. Fatt mot, sterke jente! :P

 

Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig irriterende at kiloene sitter så fast. Jeg skjønner godt at du blir frustrert. Hva i alle dager skal man gjøre mer enn å trimme masse og spise riktig?Jeg vet jo at du har hengt fast i vekta før, og at du har snakket med kursleder om dette. Jeg tenker litt på hva det var som gjorde at vekta begynte å røre seg nedover igjen. Gjorde du noe annerledes eller var det bare tiden som gjorde susen?

 

Og så skjønner jeg også godt at du mer sulten når dagene blir lengre. Jeg tror dette er noe av årsaken til at jeg klarte meg så fint i ferietiden. Jeg sov lenge for fikk på ett vis ett måltid til overs til fordeling.

Ja, det er bare å brette opp armene. Vi skal klare dette Vilde:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jess, takk for nok en trivelig melding :)

 

Det var ikke så ille når alt kom til stykket. Jeg var tilbake på 70,9 igjen, og det var for så vidt greit nok... Det ser ut som om det skal være umulig for meg å bikke under 70 da... Irriterende må jeg innrømme!

 

Denne uken har jeg ikke hatt tid til å trene heller, det har vært noe med skoleoppstarten hver eneste kveld... I dag har jeg til om med spist godteri :P det er lenge mellom hver gang, men i dag klarte jeg ikke stå i mot. Det er nok det forbannede PMS monsteret igjen..... Men det er ikke så ille kcal messig alikevel, og med en jogge tur på toppen - som jeg skal ta nå, så får det stå sin prøve rett og slett!

 

Hadde deilig middag i dag da, med fajitas krydret kylling kjøtt, stekt sammen med annanasbiter, servert med villrismix, guacemole, salat og salsa. Nydelig!!!

 

Nei - nå skal jeg ta med den slappe kroppen min ut og trimme!!! Forresten veldig typisk at jeg detter i godteri fella når jeg ikke har trimmet på noen dager...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jogge tur på meg i går kveld, jeg satte ny personlig rekord med 35 minutter på 6 km :P Jeg har litt gangsperre i dag, men det var verdt det!

 

I dag setter jeg kursen nordover og skal trene hele helgen med hundene, gleder meg! Litt trim blir det ut av det for meg også, som skal løpe rundt i skogen hele helgen :)

 

God helg!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen mht til trim & utskeielser. Jeg spiser ikke godis, men blir fryktelig sugen på alskens mat hvis jeg trimmer lite. Kanskje jeg får ekstra god tid til å kjenne etter? Vet ikke helt, for det er ikke nødvendigvis så rolig rundt meg de dagene jeg ikke trener.

Og så har jo vi damer dette hormon-monsteret også, selv om jeg heldigvis ikke er så ikke plaget her.

 

God helg, spreke jente:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

hvorfor får vi mer lyst på godteri når vi ikke trener. det burde jo være motsatt! men jeg merker jo at motivasjonen til å spise sunt øker mens jeg trener. og regelmessig trening regulerer apetitten. men pms?! hva gjør man med det,da. jeg er verst på slutten av mensen. har funnet ut jeg rett og slett må spise enda hyppigere og helst veldig sunt, slik at jeg ikke plutselig går i fella... det funker når jeg er inne i god stim, men ikke ellers.

 

vi er forresten akkurat like tunge nå. jeg var 70.9 i dag også. er ikke fornøyd med det, siden jeg var 69.2 før sommeren, men jeg har jo gått ned litt av de dumme feriekiloene, da:)

 

håper du har en fin helg i nord:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jess og Jubalong :) takk for meldinger :P

 

Jeg har hatt en flott helg, forholdsvis sunn, gått mye i skogen, og når jeg kom hjem i dag så dro jeg ut på jogge tur i steden for å slenge meg på sofaen! Da følte jeg meg veldig flink, og deilig var det også. Trimmen renser tankene, og tar vekk noe av trøttheten etter en lang helg!

 

Jeg er fortsatt forferdelig lei av å være 70 og noe... Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bli kvitt en kg sånn at jeg kunne vært under 70 når jeg reiser om 2 uker... Jeg må nok bare innse at de siste kg`ene har tenkt til å sitte fast en stund til... Kanskje jeg skal ha som mål og være under 70 til jul?

 

vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du har hatt en fin helg. Du er skikkelig sprek, Vilde. Tenk at du stikker ut og jogger når du har hatt mye aktivitet i helga. Det viser virkelig at du har fått en ny livsstil! :-)

 

Åhhh, som jeg skulle ønske at jeg visste løsningen på denne stillstanden!!???!!!

Du har sikkert snudd hver stein, så det er mest min egen nysgjerrighet som gjør at jeg spør og graver. Du satt jo ganske fast i vekta di her tidligere i sommer, etterhvert begynte den å røre litt på seg igjen. Du snakket om å øke inntaket litt-gjorde du det- eller gikk det seg til av seg selv? Har du evt. samme inntaket enda? Spiser du det samme de dagene du trimmer mye eller har du konstant inntak?

 

Tenk at det bare er et par uker til du skal på ferie. Det blir nok utrolig deilig. Og tenk så deilig å sprade rundt i bikini, slank og fin som du er blitt! Halve moroa med slike turer er jo å glede seg tilman skal dra:-)

 

Jeg ønsker deg en riktig god ny uke

 

Jess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at du bryr deg jeg :P Jeg har forsøkt å lese tilbake i tråden min jeg også, og ser jo at jeg har slike perioder innimellom. Men det som er frustrerende er jo at de periodene blir lengre og lengre virker det som... Men det er vel kanskje bare sånn når man nærmer seg målet?

 

Jeg har nok et ganske jevnt inntak... Og jeg lurer fortsatt på innimellom om jeg spiser for lite i de periodene jeg trener for fullt. Men nå blir det en roligere tid med treningen igjen pga jobb, kurs og div. annet som kan legge begrensninger.

Jeg skal fortsatt trene minst 3 dager i uken da. Det spiller ikke så stor rolle hva jeg gjør, men joggingen er liksom blitt en vane nå :) Det er som jeg sa i går - deilig å jogge seg en tur, la bena gå og tankene flyte! Og det sier nok noe om at livsstilsendringen min har kommet ett lite stykke ja :)

 

Når det gjelder mat og trim, så er jeg mye mindre sulten de dagene jeg trener! Og når jeg jogger så kunne det ikke falle meg inn å spise usunt.

Men jeg skal jobbe med mellom måltidene tror jeg. I steden for å spise ett eple så skal jeg ta en yoghurt også, for melkerasjonen er jeg veldig dårlig til å bruke generelt!

 

Men nå må jeg stikke på jobb!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Vilde, skjønner godt frustrasjonen din over det derre teite 70 tallet. Tror du er innepå årsaken ved å peke på at du nærmer deg mål, samt at du har holdt på ganske lenge nå. Jeg har hørt (og sikkert du også) at man kan få kroppen til å reagere ved å trene anderledes, altså andre typer trening og med annen type intensitet. Hvis du er medlem på et treningssenter kan du jo hive deg på noe høy-puls greier? Kickboksing kanskje? Hvis man skal forsøke å se lyst på det, så må vi jo bare godta at kroppen trenger litt tid til å stabilisere seg, den må jo begynne å forstå at det er 70 (og mindre) du skal veie. Er ikke alltid kroppen er like kjapp som hodet veit du. Ønsker deg alt mulig hell i kampen mot 70 tallet. Vi vet jo at du kommer under det, det er bare spørsmål om HVOR LANG TID (uggg!) det tar. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den stoppet på 70,9 i dag igjen gitt... Skikkelig oppløftende kan man si, men det er jo som det er det...

 

Håpet om å være under 70 til 8. september svinner sakte men sikkert her, men det spiller jo egentlig ingen rolle i det store og det hele. Det er bare hodet mitt som hadde følt seg bedre om jeg hadde bikket under 70. Det hadde sikkert ikke syntes på kroppen en gang.

 

I dag er det jogging på planen. Jeg håper jeg rekker det mellom jobb og kurs. Ellers så blir joggingen utsatt til i morgen ganske enkelt, for når jeg kommer hjem fra kurs kl 21.00 så orker jeg ikke jogge.

 

For å se lyst på det, så venner kroppen seg til min nye vekt i det minste!

 

Ha en fin dag!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag er det lørdag, og det er første lørdagen på 3 uker hvor jeg våknet i min egen seng og hadde sovet til jeg våknet av meg selv :) Det er utrolig deilig!!

Jeg har hatt en hektisk uke, med jobb og oppstart av 2 hundekurs. Men jeg har fått trimmet alikevel, mandag-onsdag-fredag som planlagt, og i dag skal gubben og jeg ut å sykle. Er veldig godt fornøyd med gårsdagens trening, for jeg var fullstendig utkjørt når jeg kom hjem fra jobb. Sov en time på sofaen, spiste middag, også dro jeg ut og jogget :) Jepp - livsstilen er endret, ingen tvil om det!!!

 

I dag er det sykkel tur på programmet som sagt, også lurer jeg på om vi skal ta en tur på kino med gutta mine og se på Wall E... Jeg har ikke sagt noe til dem enda, så jeg skal tenke litt til på det :)

 

Mensen kom på torsdagen, så egentlig burde jeg vel være fornøyd med onsdagens veiing... Jeg pleier jo å gå opp en kg ved mens, så kanskje jeg egentlig veide 69,9 *he he* Det er jo lov å drømme!!!

 

Ha en fin lørdag!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det søndag og siste dagen i august faktisk... Hjelpe meg så fort tiden går! Akkurat nå er vel det ganske positivt da, for om en uke så reiser vi til syden :):D

Jeg gleder meg som en unge til litt sol og varme, for sommeren har ikke vært fantastisk her kan man si...

 

I dag er det trening av hund på programmet, samt en tur med de som ikke skal trene. Ellers så er det pusling i huset, vasking av klær og lesing av pensumlitteratur som skal prioriteres... Ingen tid til å kjede seg i dag heller med andre ord :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen på tråden min mens jeg var borte – det varmer godt! Batteriene ble vel både ladet og utladet opptil flere ganger underveis for det ble ganske intenst. Men sitter igjen med en følelse av at jeg både har lært mye, fått utfordre meg sjøl og blitt kjent med den del folk, så er godt fornøyd!

 

Tenk at du reiser på tur om mindre enn ei uke. Det høres så deilig ut! Jeg skjønner at det har vært travelt for deg i det siste så det blir sikkert veldig bra.

 

Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det veiedag igjen... Det er med blandede følelser kjenner jeg, for jeg vil så gjerne se litt resultater... Jeg tror jeg ser på kroppen ellers at den blir strammere da, så det er vel ikke helt håpløst... Men jeg vil så gjerne se ett lite utslag på vekten også!

 

til mandagen bærer det avgårde til solen, og jeg lurer veldig på om jeg skal pakke med meg vekten min for å ha litt "kontroll"... Da er det lettere å holde seg i skinnet. Men jeg har jo lyst til å kose meg også - uten at det gir utslag på vekten selvfølgelig.

 

Nei - nå ble det litt depping her igjen ser jeg :P Får gå og legge meg, trenger litt søvn for å se litt lysere på livet *he he*

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...