Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

8km joggetur er jo utrolig! Det hadde ikke jeg klart. Men det er kjempefint at du leder an, det gir meg inspirasjon til å tøye grensene:D

Jeg har ei skogsløype på 4,5km, det er maks av hva jeg klarer i dag.

Vi har utrolig lite snø, så det går faktisk an å bruke disse veiene enda (med brodder) Her er ikke skiføre.

Jeg ser at din kropp heller ikke vil samarbeide om de siste små...Hmm hvorfor er det sånn med oss?

De første 20 kg bare forsvant, i litt rykk og napp-riktignok,...men så ble det værre.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar

Hei hei Jess!

 

Kroppen min samarbeider ikke i det hele tatt faktisk... Jeg har gått opp den siste uken, og vekten vil ikke rikke seg i riktig retning i det hele tatt... Men det er jo bare å stå på, så kommer vi nok i mål både du og jeg før eller siden... Det er deilig at det går mot sommer og lysere tider synes jeg, det gir mer inspirasjon for å trene!

 

I dag har det vært full jobb som vanlig, jeg vet ikke hva som har gått galt kcal messig, men jeg har bare klart å få i meg 900 kcal så langt i dag... Jeg får hive innpå en brødskive og komme meg ut på tur. Håper ikke det er alt for glatt på runden min. jeg har brodder, men vet ikke om det er noe å løpe med...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt flate gummibrodder som jeg trer over skoene, og de lar seg helt fin jogge med. Jeg ble faktisk overrasket over hvor bra de satt på syl-holka.

 

Jeg er utrolig fornøyd med at vi har fått solen tilbake. Jeg overlevde i år også:)

Det har faktisk vært en lettere mørketid enn på mange år. Dette har helt klart sammenheng med at jeg er i bedre form, kroppen får sikkert litt mer vitaminer også via kanin-foret jeg hiver inn daglig.

Jeg er egentlig klar for å prøve skiene snart så nå kan det komme litt snø. Jeg bor ved kysten, det er ikke så uvanlig at det er lite snø til ca februar. Og vinteren blir alltids lang nok så jeg skal ikke klage.

 

Vi får henge i stroppen, til sommeren....vet du!:D

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært ute og jogget med broddene mine for første gang :) Jeg har vært litt i tvil om det ville gå bra, siden de har store pigger *he he* men det gikk helt strålende! Det var utrolig deilig å jogge uten å være redd for å skli hele tiden, og med piggene så fikk jeg skikkelig fraspark :) Jeg jogger runden ganske raskt nå, og dermed forbrenner jeg jo færre kcal, så jeg hopper/bokser/danser på verandaen de siste 100 kcal til familiens store - hva skal jeg si - muntrasjon??

Ungene flirer godt i hvert fall, når mamma skyggebokser og later som om hun hopper tau på verandaen :)

 

Det ble 600 kcal i hvert fall, og mannen min og jeg gikk 1,5 time kveldstur i går, men da hadde jeg ikke pulsklokke. Tipper det ble det samme da, så da ligger jeg godt an så langt denne uken også! Vekten sto helt stille i dag forresten... Men jeg har bestemt meg for å ikke bry meg om det, uansett så holder jeg vekten og er i god form! Så det så!!!

 

I morgen blir det ikke trening, men fredagen skal jeg jogge igjen. Så blir det vel jogging en av dagene i helgen og gå tur den andre dagen. Da blir det 5 treninger denne uken og 3000 kcal forbrent. Det er jeg veldig fornøyd med!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du trivdes med brodde-jogg, den nye grenen for oss i vektklubben.

Det er helt klart mye bedre å bevege seg ute uten å være redd for å brekke lårhøna, ikke sant:D

Den eneste ulempen med å bli lettere må jo være at det krever mer å slå ihjel samme kcal-antall. Jeg skulle gjerne sett denne kick-boksingen du driver med på trappa, hvis naboene begynner med slikt så vet jeg hvor du bor, he,he

3000 trimkcal er meget bra, veldig sprekt-Vilde!

Ha en riktig god helg

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag kveld igjen :) Og jeg nyter det slik som vanlig! Denne uken har også rast avgårde slik den pleier og gjøre, og jeg er klar for en rolig og avslappende helg.

 

Så langt denne uken så har jeg gått to turer, og jogget to turer. Jeg har jogget 8 km i dag, og det er en herlig måte og starte helgen på!

I morgen skal jeg gå en tur, og på søndag skal jeg jogge igjen, så da er helgen planlagt! Vi hadde nydelig chiligryte til middag i dag, og resten av den blir vel fyll på pizza i morgen tror jeg *he he*

 

Ha en fin fredagskveld!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du trivdes med brodde-jogg' date=' den nye grenen for oss i vektklubben.

Det er helt klart mye bedre å bevege seg ute uten å være redd for å brekke lårhøna, ikke sant:D

Den eneste ulempen med å bli lettere må jo være at det krever mer å slå ihjel samme kcal-antall. Jeg skulle gjerne sett denne kick-boksingen du driver med på trappa, hvis naboene begynner med slikt så vet jeg hvor du bor, he,he

3000 trimkcal er meget bra, veldig sprekt-Vilde!

Ha en riktig god helg

 

JESS[/quote']

 

Heisann Jess :)

 

Broddejogg er strålende !!! Jeg kommer ikke til å løpe uten resten av vinteren i hvert fall... Jeg har hatt nok skader når synes jeg.

 

Og ja, den eneste ulempen med å bli lettere er at kcal forbrennes saktere... Men ellers så er det en utrolig god følelse og løpe 8 km og føle seg lett i kropp og ben!

 

Jeg må nok skuffe deg med den nabo-greia *he he* jeg bor slik til at ingen kan se meg, dvs langt unna folk *flirer*

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha - når jeg våknet i dag tidlig så fikk vi oss en overraskelse kan man si... Det hadde vært noen på gårdsplassen vår i natt og stjålet bilen vår!!!

 

Nå er det ikke noen dyr, fancy bil, men den er min, og jeg liker ikke tanken på at noen har vært på gårdsplassen mens jeg sov!

 

Det er selvfølgelig anmeldt, og bilen er forsikret, men jeg er sint alikevel. Nå tror jeg at jeg skal jogge meg en tur og få ut litt frustrasjon rett og slett!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg startet dagen med en lang joggetur :) Det er så deilig å kunne jogge mens det er dagslys!!!

Jeg kjente meg litt tung i bena i dag, kanskje ikke så rart, med tanke på at jeg jogget på fredag og gikk 1,5 times tur i går? Men det gikk greit, og jeg bestemte meg for å utvide runden min litt i dag. Jeg la på ca 2 km, så da ble det en mil i dag!!! jeg brukte akkurat en time, så da jogger jeg altså i 10 km i timen. Det er vel ikke så ille tempo eller?

 

Resten av dagen skal brukes til litt forskjellig. Jeg skal ut en tur på ski med min yngste sønn, så skal det småryddes litt i huset og gjøres klar for en ny uke.

Denne uken skal jeg få svar på eksamen jeg hadde 8. januar også, og jeg er veldig spent :)

 

God søndag!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende, Vilde.

10km/t i en time er utrolig bra. Jeg klarer 10-12km/t ei stund på tredemølla, men da snakker vi 10-minutter og ikke timer:p

Du vekker konkuranseinstinktet i meg, så du er på en måte 'skyld' i at jeg lappa i vei på en times jogg/gå-tur i dag. Jeg gikk noen av de bratteste bakkene, resten jogging. Det er den lengste joggeturen jeg har gjennomført, takk skal du ha:D

Og så har jeg vært på PulsSpinn i kveld, så nå er jeg passe mør i beina. Herlig følelse.

Kos deg med skituren og lykke til med eksamensresultatet! Tvi,tvi:D

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en herlig helg, og jeg føler at vi har utnyttet den maksimalt (sett bort i fra at bilen vår ble stjålet i går da selvfølgelig *he he*)

 

I dag har jeg jogget, jeg har vært på skitur med guttene mine. Det går ikke fort, og vi går ikke langt når 6 åringen bestemmer fart og lengde, men vi gikk en runde på ett par km, og alle var fornøyde med det! Guttene mine er ikke drevne på langrenn, for det har ikke vært så mye snø her de siste årene rett og slett... Men de klarer seg fint, og det ga mersmak. Så nå skal vi på ski på ettermiddagene utover, så mye er sikkert :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende' date=' Vilde.

10km/t i en time er utrolig bra. Jeg klarer 10-12km/t ei stund på tredemølla, men da snakker vi 10-minutter og ikke timer:p

Du vekker konkuranseinstinktet i meg, så du er på en måte 'skyld' i at jeg lappa i vei på en times jogg/gå-tur i dag. Jeg gikk noen av de bratteste bakkene, resten jogging. Det er den lengste joggeturen jeg har gjennomført, takk skal du ha:D

Og så har jeg vært på PulsSpinn i kveld, så nå er jeg passe mør i beina. Herlig følelse.

Kos deg med skituren og lykke til med eksamensresultatet! Tvi,tvi:D

JESS[/quote']

 

Det er bra Jess, sånn skal det være!!! Jeg er jo ett ihuga konkurransemenneske selv, så om jeg kan inspirere andre av "samme ulla" så er det strålende *he he*

 

Nyt de møre bena dine du!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har uken startet ja :) Fullt kjør fra morningen av, med besøk på politistasjonen for å anmelde tyveriet av bilen, jobb osv. Jeg gikk hjem fra jobben i dag, siden mannen min måtte ha bilen, så jeg fikk meg en drøy times gange. Det er 7-8 km til jobben sånn ca. kaldt var det også, 13 kalde :)

 

I ettermiddag har jeg vært ute en tur med guttene mine på ski igjen, og de ville slettes ikke gi seg i dag, så vi var ute i nesten to timer faktisk :( Igjen kan vi vel ikke si at det er så mye trim, men vi rører i hvert fall på oss om ikke annet, og noen trimpoeng har det nok blitt i dag uasett med gangen fra jobb.

 

Nå skal jeg kose meg med akutten, og kanskje lese litt...

 

God kveld!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel, Vilde - nå er det jamen lenge siden jeg har skribla på tråden din. Kan nesten ikke tro at noen bare har tatt bilen deres fra gårdsplassen?!? Skjønner godt ubehaget over at noen kommer så nærme mens man sover. Håper at dere får orden på det snart.

 

Så da går Vilde på jobben i steden. Ja ja, hjem i alle fall. Det er jo kjempebra da - midtvinters i kulda. Brrr... Spennende å høre om broddejogging. Det er ganske flott med de tingene vi har begynt å gjøre som var helt utenkelig før. Bare fordi holdningen til bevegelse er helt annerledes. Vil jeg ut og gå/jogge/sykle? Ja! Er været/føret for dårlig? Ja, egentlig... Vil jeg likevel? JA! Da finner jeg en løsning. Jeg er blitt så glad i å bruke sykkel ssom fremkomstmiddel at jeg ser helt klart at den skal få seg piggdekk hvis vi flytter til Norge. Nå kan jeg ikke lenger se begrensinger, med mindre det er speilhålke da. Eller vil jeg bare ikke nok når jeg sier det :)?

 

Ha en riktig fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ingen reaksjon på vekten i det hele tatt... Jeg kjenner at jeg blir skikkelig sur innimellom...

 

Jeg har gått meg noen skiturer denne uken, men jeg er sliten og hoster ganske mye, så jeg må ta det litt pent også. Har ingen planer om å være syk i vinterferien...

 

Kvelden skal tilbringes på sofaen!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lenge siden jeg har snakket med deg så jeg måtte en tur innom. Håper du har fått deg flere flotte skiturer.

Ja den vekta, min gikk til slutt helt i heng- så nå har jeg flytta inn i HV. Jeg kom nesten i mål da;)

Etter et par måneder med småfurting har jeg nå fått motivasjonen på plass til å holde vekta. Er nå i gang og det ser endelig ut som det er mulig å trappe opp menyen litt uten at vekta følger etter.

Hvordan lever du? Har du funnet ditt stabiliseringpunkt eller jobber du fremdeles med ned-tanken?

 

Ha en fotsatt fin uke

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...