Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Hei Kire, og takk for melding!

 

Jo da, det er nedoverbakke som er problemet her også. Jeg tror det er menisken på utsiden av kneet mitt som er problemet. Hadde menisken skade for noen år siden også, og jeg hadde samme symptomene den gangen.

 

Nå hører det med til historien at jeg brakk ankelen for ett drøyt år siden og at de ikke fant bruddene før nå i høst, slik at jeg har en stiv ankel som jeg drar på også. Det bedrer ikke belastningen på kneet, siden jeg går og løper feil hele tiden ;)

 

Men - om ikke kneet ditt blir bedre så må du jo få sjekket det ganske snart synes jeg. Og selv om jeg ikke er så fornuftig selv, så foreslår jeg at du hører på de som har mer vett ;)

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar

Hei Vilde! Det er veldig fint at du er innom her jevnlig igjen. Det er så mange som har kommet innom igjen i det siste og det er så koselig. Rart med det, blir litt nettkjent og så blir det tomrom når folk blir borte - lurer jo veldig på hvordan det er med alle sammen! Nå har jeg vært her ett år, og i slutten av november lurte jeg veldig på om jeg skulle resirkulere julekalenderideen din fra i fjor. Har litt ujevnt med forumtid om dagen, så det ble med tanken.

 

Jeg synes du er veldig god som holder vekta di. Jeg vet at du vil ned mer, og jeg er sikker på at du kommer til å klare det. Jeg er jo ikke helt blid på det kneet ditt, men dette har jeg sagt noe om før, så jeg har ikke tenkt å si noe om det nå...;).

 

Ønsker deg en riktig så god fredag!

 

klem fra skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Skrulle!

 

Jo da, det er greit og holde vekten, og sikkert god trening til den dagen jeg er der jeg skal være... Men akkurat nå kunne jeg tenke meg litt nedgang ;)

 

Kneet er ikke jeg fornøyd med heller, men jeg skal få sjekket det til uken i hvert fall! Så vet jeg at det blir veldig fort bra om det er menisken og den blir operert ;)

 

Nei - nå skal jeg ut og kjøpe slalomski til guttungen! alpinsesongen starter straks!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tror jeg :(

 

Vel - det startet ikke veldig bra vil jeg si... Julen har satt sine spor *sukker*

Vi har vært i utallige juleselskaper, det har blitt fet mat, desserter, julekaker, snop... 2 kg + var resultatet :)

 

Men - det er bare å brette opp armene og hive seg på, så skal de to kg`ene av fortere enn de rakk og komme på håper jeg...

Med eksamen for døra om bare to dager (torsdag) så blir det ikke mye trim, men jeg får konsentrere meg om lesing og la det stå til.

 

Problemet nå etter jul er jo at jeg er så vannvittig sulten... Flere som har det sånn?

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at du er innom, Vilde! Når eksamen er over så tenker jeg at du finner rom til at de kiloene går av - det er jeg ikke det minste i tvil om! Blir gjerne litt sulten etter å ha levd i sus og dus. Jeg er ikke så galt sulten lenger, men har vært strengeskrulle siden 1. januar så det begynner vel å hjelpe :(. Lykke til på eksamen!

 

klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, Vilde.

Jeg er (som vanlig) sulten, det har skrudd seg ekstra litt til etter jul. Dvs jeg er ikke så veldig sulten, for jeg spiser mye mat. Jeg har konsekvent holdt meg til mat med lite energi på nyåret, rett og slett for å kunne spise store porsjoner.

Jeg spiser grønnsaker og frukt til ALLE måltider. Havregrød og gulrot til frokost, herlig he? :-)

 

Lykke til med eksamen i morgen.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er eksamen overstått, og jeg tror det gikk bra jeg :)

 

Jeg har fått "orden" på matinntaket og sulten også den siste 1,5 uken, så nå er jeg i siget igjen. Jeg ble litt skuffet når jeg gikk på vekten i dag og den bare viste 0,5 kg ned... Men det er riktig vei, så jeg får bare smøre meg med tålmodighet.

 

Målet mitt er nå 65 kg til sommeren. Dvs at jeg skal veie det *he he* ikke gå ned 65 kg for eventuelle nye "lesere" :)

 

Det er 7 kg, og burde definitivt være oppnåelig mener jeg!

 

I dag har jeg spist riktig, og gått 40 minutter tur med hundene, og skal gå tur i morgen også :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det torsdag, og snart helg igjen gitt :) Ukene flyr avgårde som vanlig, og jeg rekker ikke akkurat å kjede meg :)

 

I dag skal jeg gå meg en god tur med hundene, jeg skal ut og se om jeg finner noe å ha på meg i 70 års lag til helgen... Jeg vet hva jeg vil ha, men det har de ikke i butikkene *he he* Men jeg får se hva jeg finner.

 

Ha en fin dag :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde i godt, gammelt slag! Herlig

 

Flott at matlysten har stabilisert seg igjen. Jeg vet ikke helt hva som skjer med meg for tiden, jeg føler at jeg blir mer og mer sulten for hver dag. Jeg spiser "ultralett" mat for å få nok mat/bli mett. Kanskje det er galt?

 

He,he- ned 65kg, da ville du vært omtrent tilbake til fødselen:D7

7kg fram til sommeren høres overkommelig ut. Er vekta/forbrenninga blitt mer medgjørlig? Tenker at din "pause" har gjort godt for kroppen, kanskje den vil mer ned nå?

 

Lykke til

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jess :D

 

Jeg vet ikke helt hva kroppen vil synes... 0,5 kg på en uke er jo ikke direkte imponerende spør du meg :P Men men, det er jo bare å la det stå til og regne med at det går seg til utover våren!

 

Igjen - de kg`ene kan jo faktisk ikke klore seg fast til evig tid om de ikke får noe "næring"

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vilde. Halvkiloen på ei uke er ikke så galt det, vettu, men det er klart det er lov å være litt utålmodig :P. Ser ut som du er god i slag igjen - det er jamen stas å se deg på krigsstien mot kiloene igjen. 7 kilo er absolutt overkommelig. Kanskje kroppen din rett og slett har likt å ha en time-out. Nå håper jeg virkelig at de siste kiloene kjenner hvem som bestemmer i Vildekroppen! Blir det noe særlig løping på deg om dagen forresten, eller?

 

Ha ei riktig god kveld! - skrulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jess og Skrulle :P Koselig og se dere her igjen! Eller, det er vel ikke dere som har vært borte, det er vel jeg *ler* Uansett så er det koselig å høre fra dere!

 

Jo da Skrulle - det har ikke blitt så mye løping som jeg skulle ønske, men noe er det blitt og jeg løp senest i dag :D Kneet krangler om jeg løper mer enn 2 ganger i uken, og jeg har hatt så utrolig mye å gjøre med oppgaver, jul og eksamen at det ikke har blitt noe mer uansett.

 

Men - jeg løp som sagt i dag, brukte 40 minutter på 6 km runden min, og hver gang jeg klarer å løpe den, uten pause eller åndenød føles fortsatt som en enorm seier for meg :) Jeg er nok i litt dårligere kondisjon enn i sommer, men jeg klarer tydligvis å holde en del vedlike i hvert fall.

 

I går var vi i 70`års lag, og det var mye god mat. Kcal messig så kom jeg nok ikke så ille ut, for det var sunn mat (reker m/tilbehør, kalvemedaljong og friske bær), jeg forsynte meg særdeles sparsomt fra kakebordet (bare så vidt en smak for syns skyld) og jeg drakk i hovedsak pepsi max og farris. Maten ble bare inntatt så sent på kvelden/natten at det føles feil alikevel...

 

Jeg går på ny uke med krum hals, og håper på en ny halv kg ned til onsdagen igjen. Jeg skal jogge en gang i uken og en gang til helgen igjen, og håper på å få gått en tur ved siden av det. Ambisjonene kan ikke være høyere denne uken.

 

Resten av kvelden skal det sløves, jeg kjenner at jeg ikke er 20 år lengre... En fest som varer til 5 om morningen sliter på meg!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JESS takler ikke heller så godt å være så lenge oppe. Takler det forsåvidt veeeldig godt mens det er natt, men ikke dagen derpå. Så slikt skal gamle damer passe seg for:D

 

Så flink du var som holdt deg til herlig, sunn mat. Jeg merker aldri noen forskjell i forhold til NÅR eg spiser. Jeg kan spise en tung middag kl. 10 på kvelden uten å mokke. Men så er jo kvelden den tiden jeg har mest lyst på mat også da.

 

Jeg blir så engasjert når jeg ser hva dere skriver om jogging. Jeg må bare si det: Du og Skrulle vekte konkurranseinstinktet mitt! Jeg trodde A L D R I det skulle bli mulig at jeg kunne jogge, jeg klarte ikke 1 minutt!!!

Og nå er jeg på grensen til å like det. Jeg jogger 20-25 minutter på tredemølla(fart 9-11km) eller ute ca en gang i uka. Det er kanskje ikke allverden, men for meg er det en UTROLIG STOR SEIER! Jeg er stolt som en premiegris for hver eneste gang:)

Tvi, tvi med halvkiloen!!!

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra Jess!!! Veldig inspirerende og kunne være til inspirasjon for andre!!!Jeg trodde jo heller aldri at jeg skulle like å jogge noen gang, men nå gir det meg en utrolig god følelse og jeg elsker det :P

 

Jeg gleder meg bare til vår og lysere tider, slik at jeg kan jogge i lys og ikke i mørket...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg støl.... Jepp - støl av en "liten" joggetur :( ingen tvil om at joggeturene må intensiveres igjen! Riktignok er jeg fornøyd med å fortsatt kunne jogge runden uten pause (og på samme tid som i sommer), men jeg vil være såpass trent at jeg slipper støle muskler også!!

 

Jeg har gått samme runden i dag, håper på at jeg har gått av meg litt melkesyre, for på onsdag skal jeg jogge igjen. Planen er jogge onsdag, gå fredag og jogge stor runde i løpet av helgen. Her skal det intensiveres litt, så håper jeg våren kommer meg i møte mens jeg løper :D

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare meg i ett nøtteskall! Enten så trener jeg, eller så gjør jeg det ikke... Enten så slanker jeg meg - eller så gjør jeg det ikke... Uansett hva jeg gjør, så klarer jeg ikke gjøre noe halveis!

 

Nå har jeg ikke trent skikkelig på flere uker, pga juleselskap, eksamen, jobb, kneet osv. Så jeg planla en mye start, flere gåturer og litt jogging. Men neida :( I dag kom jeg meg tidlig fra jobb, det var fortsatt lyst, og hva er vel bedre enn en joggetur da? Det er ikke langt fra tanke til handling heller hos meg, så jeg var fort ute på veien. Det snør og blåser, men det var utrolig deilig å jogge alikevel :D

 

Jeg tror forresten jeg har sånn ca 1. års jubileum for joggeturene mine nå... Det er personlig rekord for meg i hvert fall! Det er ikke få turer jeg har tatt i løpet av året heller.

 

Resultatet etter joggeturen er fortsatt stive muskler, litt vondt kne men veldig god samvittighet :)

 

Nå skal jeg spise middag!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må jo innrømme at jeg ble rimlig skuffet når jeg gikk på vekten i dag... jeg har hatt stålkontroll hele uken, minus lørdagen hvor jeg var i selskap, og hva viste vekten i dag?

Jo da... 300 gram opp :) Vel, ikke noe å gjøre med, jeg får bare trimme i vei så fortsetter jeg i hvert fall å være i god form... Av og til tror jeg faktisk ikke kroppen min vil bli slank.

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Hei Vilde!

 

Kurslederen vår sa at viss vi har trent mykje og musklane våre er støle, så vil det samle seg meir væske i dei områda. Musklane er derfor tyngre enn ellers. Du har jo vore kjempeflink å trene, så det er vel derfor du er litt tyngre?

Fortvil ikke, og fortsett sånn du helde på no - du er flink!

 

Eg synes det kurslederen vår sa om stølhet høyrest sannsynlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Tusen takk for hilsen Tomaten :) Det er klart at det kan skyldes vann i musklene, det er vel bare sånn det er, men jeg mener uansett at jeg burde gå ned og ikke opp *he he*

 

Denne uken har jeg så langt jogget tre ganger og gått to ganger. Det gir meg sånn ca 2800 forbrente kalorier og 14 trimpoeng. Om jeg fortsatt går opp i vekt da så er det noe alvorlig feil her mener jeg :)

 

Nå skal jeg ut og trene hundene, og resten av kvelden skal jeg slappe av og lese litt pensum!

 

Ha en fin lørdag!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag når jeg jogget så valgte jeg og jogge "storrunden" som jeg kaller den. Den er på 8 km, md varierende "terreng" om man kan kalle det det.... Jeg jogger jo på vei, men det er en del oppover og nedoverbakker under veis.

 

Mens jeg jogget så tok jeg meg i å tenke at jeg savnet en lengre runde. Jeg vet ikke hvor mye lengre jeg kunne ha jogget, men jeg er ikke akkurat utslitt av 8 km. Jeg brukte 50 minutter sånn ca, på 6 km bruker jeg rundt 40 minutter +-

Jeg kunne tenkt meg en runde hvor jeg passerer en time i joggetid egentlig....selvfølgelig kan jeg bare løpe forbi huset når jeg kommer hjem og løpe ett stykke til, men det er liksom litt lite motiverende.

 

Alternativene er ikke mange, og da blir det veldig langt. Minimum 1,6 mil, og jeg vet ikke om jeg er klar for en så lang tur. Lurer på om jeg skal prøve, med mobilen i lomma så gubben kan plukke meg opp om jeg ikke orker mer *he he*

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det blitt søndag igjen gitt, og jeg sitter og lurer på hva jeg skal gjøre. Skal jeg ta en tur på ski, eller gå meg en tur tro... Jeg har ikke stått på ski på mange år, så det hadde vært litt gøy, samtidig som jeg har vondt i skulderen enda så jeg vet ikke om den tåler det... Hmm... jeg får tenke litt til, men ut skal jeg i hvert fall :)

 

Ha en fin søndag!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noen skitur på meg i dag, jeg tok ikke sjansen med skulderen. Jeg har en lang arbeidsuke foran meg, og det er greit og ha en skulder som virker.

Men - jeg fikk gått meg en lang tur, var ute 1,5 time og gikk 8 km. 600 kcal forbrent ble resultatet, og det er jeg fornøyd med!!

 

Vi har hatt fajitas til middag, det er skikkelig snadder :) resten av kvelden skal jeg lese, så skal jeg legge meg tidlig - jeg er trøtt...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...