Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Gjest slankeklar

Så hyggelig det var litt liv her.

 

Jeg har hatt en deilig helg med mange gjøremål, men det gjør ikke så mye når det er noe annet enn jobb.

 

På fredag var vi ute og spiste på Rehmans på Grünerløkka. Kjempegod indisk mat. Sikkert ikke det aller letteste måltidet, med fløte i sausene og nan-brød som er stort sett hvitt mel - men fantastiske smaker.

Og på lørdag fikk vi sikkert gått det av oss igjen. Vi var flyttehjelpere for et vennepar og da var det jo gratis styrketrening og løping i trapper i mange timer.

Dessverre ble lunsjen bestående av kaffe og kaker og boller, men med sashimi og hvitvin på kvelden følte jeg at vi hadde klart å hente oss inn igjen ganske bra.

Søndagen ble det to runder rundt Sognsvann. Den er jeg kjempefornøyd med. Vi klarte å komme oss ut mellom to regnbyger, så det var helt nydelig. Perfekt temperatur for å løpe.

 

Så alt i alt en god helg, og nå merker jeg at stølheten etter styrketreningen i går setter inn... Litt vondt på en litt god måte :-)

 

Så gøy med rockering. Men at det skal gjøre vondt? Jeg regner med at det er kjempebra for å trene kjernemuskulatur i overkropp (rygg, mage, midje). Får en noe kondistrening av det?

Ha en strålende dag, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Så flott helg da slankeklar, og alt i alt har du nok kommet veldig greit i mål med dine utskeielser. De har du nok gjort opp for med trimmen;)

 

Ringen er ganske hard og tung, derfor blir det merker, men bare i begynnelsen tror jeg. Får nok ikke noe særlig kondis, bare sterkere muskulatur, og trening...

 

Skal på kjøkkenet nå med ei jentegruppe på jobb, men vi snakkes igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei!!

 

Da var det ihvertfall ned 500g, og det er i det minste noe... til 61,1 kg...

Ellers har jeg ikke mye å skrive, er ganske tom i hodet, samtidig som det er fullt...

Har ikke sovet stort på 2 netter, og har endel problemer... ganske alvorlige, som går på alkohol. Det blir egentlig bare verre og verre, veldig raskt, siden jeg ikke finner meg i det lengre, og det skaper krangling og dårlig stemning, og da drikker han mer... og vil ikke ha hjelp...

Hva gjør jeg... ber ham om å flytte? Vet ikke, men tror jeg må det for ungene og min del... selv om jeg elsker ham, og når han ikke drikker er han den mannen jeg vil dele resten av livet med... men det er andre krefter som er inne og styrer føler jeg, som jeg ikke har kontroll på.

Drar på hyttetur imorra, 1 uke, og lurer på å si at han kan være med hvis han ikke tar med mer enn 2 øl om dagen, og vil han drikke mer må han være hjemme. Hytta er bare 30 min unna, har leid den igjennom jobb...

 

Jaja, kommer ihvertfall innom igjen før jeg drar imorra

 

Klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Dette skjønner jeg nesten ikke. OPP 700g? Men vekta viste det, så da må det vel være riktig. Fryktelig demotiverende, for siste uke har ikke vært så ille og jeg skjønner egentlig ikke hva jeg har gjort galt. Men da dropper jeg i hvert fall alkoholen på sommerfesten i dag, og får heller med meg bilen hjem igjen. Sparer noen kalorier og masse ekstra bryderi i morgen tidlig.

 

Uff så leit å høre det du skriver Mamsen. Jeg kjenner også en som sliter med at kjæresten drikker fryktelig mye i perioder. Og det er ikke godt å vite hva en skal gjøre. Hun også har verdens beste kjæreste i de tørre eller nesten-tørre periodene, og så blir han helt umulig å forholde seg til når han har de dårlige periodene. Jeg kan ikke gi deg noen råd, bare føle med deg. Håper du får det koselig på hyttetur.

 

Nå er det lenge siden vi har hørt fra Sans1 her. Ferie, kanskje? (orker ikke lete bakover i tråden for å se ;)). Og Mimi, holder du ut?

 

Klem til alle som trenger eller bare vil ha en ekstra.

 

29.05.2008 70,0 kg

05.06.2008 69,2 kg (-0,8)

12.06.2008 68,9 kg (-0,3)

19.06.2008 69,6 kg (+0,7)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Ser du har etterlyst meg opptil flere ganger, Slankeklar og ja jeg har vært på ferie.. 2 uker i Alanya/Tyrkia sammen 4 venninner og det har vært helt fantastisk.. Jeg har aldri festa så mye i hele mitt liv og har hatt et vannvittig søvnunderskudd. 2-4 timer søvn pr natt i 2 uker. hehe

Var livredd for veiing i dag men det gikk så strålende bra.. opp 100 gram!! og det er ikke verst etter 2 uker med øl og fantastisk god mat. Jeg var sikker på at jeg hadde gått opp 2-3 kg ihvertfall. Holdt meg konsekvent unna potetgull og pommes frites men har til gjengjeld noen dager spist 2 middager!

 

Skriver mer senere.. må få i meg noe middag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Huff da slankeklar, det var rart.... Får bare håpe på at det har gått ned igjen neste uke, og det er jeg sikker på at det har:)

 

Jeg får ta sommeren til hjelp og se ang mann... men snakka endel igår, og han skjønner det.... men vi får se...

 

Drar på hytta idag, skal kose meg men det er nok ikke internett der

 

Ha en flott uke alle sammen, og sans, så supert at du er tilbake!! Og at du har klart deg uten å gå opp, da har du gjort noe riktig;)

 

Masse klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for dere mamsen.. Så utrolig leit og energikrevende å gå igjennom det dere gjør nå. Men det er bra du ikke bare finner deg i det! I det lange løp må man kunne si at man har det bra med seg selv!

 

slankeklar.. Dette får du rettet opp i igjen!! You go girl ;)

 

Er det bare oss fire her igjen?? Vi har vel også fått så lang tråd nå at ingen ny tør å komme inn.. hehe, kan jo forsåvidt skjønne det..

 

Nå begynner bryllupet til bror i august å nærme seg.. og jeg har jo absolutt ikke fått de resultatene jeg hadde håpet på. Så nå i sommer skal jeg tilbake til styrketrening som ga meg mest cm-reduksjon i vinter.. + turgåing med naboen.. sommeren har alltid vært en utfordring sånn treningsmessig sett.. Men jeg MÅ gjøre en liten innsats nå :)

Skal gi meg selv en siste helg til å slappe av.. Prøve å få gått noen lange turer i helgen..

 

god helg til dere alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Tusen takk sans, jeg skal vite at jeg har det bra jeg også, og må handle deretter... men håper han gjør noe med det, så vi kan holde sammen...

Er egentlig bestevenner og har i tillegg fantastisk sex, samtidig som vi finner på masse moro. Stole på ham kan jeg også... så det er den j.... alkoholen som skaper problemer.....

 

Jaja, håper du får til den treninga, og gå turer er jo koslig i tillegg:)

Skal krysse fingrene jeg;) Dette klarer du!!

 

Sommerklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, det ble ingen lange turer i helgen.. Istedenfor ble det hæla i taket - nok engang.. hahah. Det er ulempen når man bor alene.. Plutselig blir man skikkelig rastløs og bare MÅ ut.. Og ihvertfall etter å ha vært omgitt av 5 personer 24/7 i 2 uker.. Tar litt tid å komme inn i det-er-helt-ok-å-være-alene-modus :)

 

jaja.. Fikk meg en bra økt i går.. gikk en rask tur i en time også kjørte jeg gjennom styrkeprogrammet hjemme etterpå.. fornøyd med den!

 

Har kjørt døgnrytmen min noe vannvittig nå... Er kjempetrøtt i 7-8 tiden.. våkner til litt igjen men kjenner meg trøtt sånn rundt 12.. Får allikevel ikke sove. Så i dag forsov jeg meg gitt.. Men det har begynt å roe seg ned på jobb, så det går greit.. Ingen som merker at jeg kommer så sent ;)

 

Håper dere andre har hatt en bra helg/st.hans også.. ikke all verdens til vær men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei alle sammen!

 

Nå er det svært lenge siden jeg har vist meg, og flere uker siden jeg i det hele tatt har vært her inne. Har lest litt i tråden nå for å oppdatere meg. Mamsen, jeg ser du har det tøft om dagen. Jeg føler med deg og håper ting løser seg til det beste for dere. Men tror du gjør rett i å stille krav ift. alkoholen, det blir gjerne ikke bedre av seg selv. Holder tomlene for dere, og det at dere har mye positivt sammen vil forhåpentligvis bidra til at han samler styrke til å ta noen grep.

 

Mimi, tungen hørtes ikke behagelig ut. Jeg har faktisk hørt om "geografisk tunge", jeg tror det var på en legeside i et ukeblad! Utrolig hva man plukker opp. Men som du sikkert skjønner, kan jeg ikke kalle meg ekspert på emnet, fikk bare med meg at det var helt ufarlig. God bedring, jeg håper du raskt blir kvitt plagene.

 

Ellers ser jeg at vekta går litt opp og ned for de fleste. Er vel slik det ofte er. Kanskje det kan være greit å satse på at sommeren betyr stabilisering, ikke slanking, og så ta fatt på høsten med nye krefter og nytt pågangsmot? Men Sans, jeg er virkelig imponert over at du har vært to uker på ferie og ikke gått opp! Festing brenner nok kalorier det også, ihvertfall hvis det er en del dansing med i bildet.

 

Og meg? Tja, jeg har nok hatt helt andre ting å tenke på i det siste. Moren min er alvorlig syk, kjemper for livet er vel rett å si. Alt er litt uvirkelig nå, og jeg var sliten allerede før hun ble syk, så dette blir en sommer en bare må komme seg gjennom på et eller annet vis, med balansegang mellom sykebesøk, hjelp til å ordne opp i mine foreldres (rote)hus og å prøve å lage noen fine sommeraktiviteter for datteren min. De første par ukene får jeg heller ikke støtte fra mannen min, for han må jobbe og kommer derfor ikke etter før senere.

 

Vekt er nok relativt underordnet for meg om dagen, og jeg innrømmer å ha svært lite fokus på hva jeg spiser. Siden dette er vektklubben får jeg likevel rapportere. Vekta er stabil, eller kanskje litt ned - jeg klokket inn på 64.2 kg i morges. Må imidlertid regne med noe tap av muskelmasse, for det har blitt lite eller ingen trening på meg de siste ukene. Egentlig har det vel gått tregere med treningen helt siden påske. Jeg bør nok forsøke å snu den trenden, for det kan bli bruk for krefter i tiden fremover, men det er vanskeligere om sommeren, og uten treningsstudio i nærheten.

 

Jaja, det var vel ikke akkurat et av mine mer oppløftende innlegg, men da har dere iallfall fått en liten statusrapport fra min side. Håper dere alle får en veldig hyggelig sommer!

 

Stor klem til alle fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

En kortkort melding herfra.

Det er ørlite granne ned denne uka. Ikke mye å rope hurra for, men som slagordet vårt er: ned er ned :)

Ellers er det ekstremt mye jobb om dagen. Hele forrige uke forsvant uten noe særlig mer enn 2 trimpoeng, mens denne uka foreløpig ser mye bedre ut på den fronten - 6 poeng allerede. Neste uke blir det bare en dag på jobb før jeg drar på ferie til Budapest ut uka - fet mat og gode kaker- det skal bli litt av en utfordring. Men joggeskoene og pulsklokka blir med i bagasjen, så får jeg i hvert fall rørt litt på meg.

 

Så hyggelig å høre fra deg igjen, Tulla. Håper det går bedre med moren ditt etter hvert og at du får et par mentale pusterom innimellom. Skjønner godt at ikke vekt akkurat er førsteprioritet om dagen.

 

Ellers håper jeg Mamsen koser seg på hyttetur, at tunga til Mimi ikke er fullt så geografisk lenger og at Sans1 har fått orden på søvn og inntak igjen :)

Vi knottes, jenter. nå må jeg tilbake til jobbinga. Halv ni en torsdag kveld. (Selvynken er påtakelig, eller hva?)

 

 

26.06.2008 69,4 kg (-0,2)

19.06.2008 69,6 kg (+0,7)

12.06.2008 68,9 kg (-0,3)

05.06.2008 69,2 kg (-0,8)

29.05.2008 70,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter,

 

Lenge siden, men jeg har vært på reise med jobben i en hel uke. Hotellmat osv. Ikke bare sundt, men jeg hadde med meg badedrakt og fikk svømt et par ganger. Jeg har fortsatt vegring for å stå på vekta. Jeg VET jeg har gått opp. Det merkes spesielt på bhene mine, som etterhvert ikke sitter så pent. Grrrr.

 

Nå skal jeg være hjemme en uke, og så drar jeg på 2 ukers kurs på sørlige breddegrader. Deretter kommer samboeren nedover en uke, så alt i alt blir det 3 uker med Viva España. Får håpe at noe av gårsdagens vanvittige stemning holder seg... :) Denne uka setter jeg i gang trening for fullt og så skal både joggesko og pulsklokke være med på tur.

 

Takk for omtanke ang. tunga mi. Den er fortsatt stygg, men jeg har praktisk talt ikke vondt lenger, så jeg anser meg for frisk.

 

Mamsen, håper du koser deg på tur og håper det ordner seg for deg og mannen din på et eller annet vis. Det høres tøft ut. Du har all min sympati.

 

Sans1 - skal si du var flink som dro på ferie og holdt vekta. Jeg tipper du rett og slett har fått bedre forbrenning. All treninga di har ikke vært fånyttes.

 

Tulla, hyggelig at du har vært innom. Uff, jeg skjønner godt at du har hatt et annet fokus i det siste. Jeg ting går så bra som de nå kan gå, og at du også får mulighet til å nyte sommeren og få fylt opp energilagrene.

 

Slankeklar, det høres ut som du jobber en del for tida. Er det noe utsikt til ferie eller?

 

Vi tastes i løpet av uka, før jeg forsvinner sørover.

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Har ikke vært så aktiv her inne i det siste - for jeg er rett og slett litt lei.. Ikke lei dere, men lei av registrering, lei av slankeprat og ikke minst lei av slanking..

 

Siste veiing før sommeren viste + 200 gram.. Ikke all verden men nok til at jeg kom litt i skjerpingsmodus.

På lørdag fikk jeg i tillegg tak i drømmekjolen til min brors bryllup og den satt som et skudd i str L.. Den er så lekker dere! skulle ønske jeg kunne postet et bilde av den her.. men men, så målet nå er jo da å se enda litt lekrere ut i den om 1,5 mnd :)

 

Så i dag starter jeg med sommerinnsatsen.. Lei eller ikke, nå skal jeg begynne å registrere maten igjen.. OG jeg skal opp på 1600 kcal om dagen.. Ihvertfall prøve en uke og se hvordan det går.. Kurslederen min har vel over en periode nå sagt at jeg MÅ øke inntaket mitt litt.. og nå skal jeg prøve!

 

Ellers slenger jeg meg bare på Slankeklart lykkeønskninger til dere andre. Og Tulla - utrolig trist å høre om moren din! Mange tanker til deg og familien din!

Og Slankeklar.. sakte eller ikke, det går ihvertfall rette veien :)

 

Mange sommerklemmer fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I april ble jeg plutselig så drit lei registering og sånt, og tok meg en liten pause fra Vektklubben. Fikk veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke en gang la igjen en melding til dere, men orket liksom ikke logge meg på. Brukte jo tidligere ganske mye tid på Vektklubben, så det ble enten eller. Først gikk det en uke, og så gikk det en til og så plutselig hadde det gått flere måneder. Beklager jenter, håper dere ikke er skuffet over meg.

 

Da jeg logget meg på nå, ble jeg kjempeglad for at dere fortsatt er i gang. Sans1- kjempebra at det har gått nedover i store steg, og godt å se at alle andre også jobber med saken.

 

Jeg holder meg ganske stabil. Har ikke veid meg siden jeg sist var innom Vektklubben (var det i april eller mai?), men buksene sitter greit, så jeg har ikke gått opp så mye iallefall. Har blitt heller lite trening på meg, og mye kos (ferie og festing), så jeg er egentlig ganske fornøyd. Det er tydelig at stabilisering hjelper, så det anbefales til alle.

 

Ellers så trives jeg fortsatt bra som singel. Traff en mann på ferie (alenepappa på tur med datteren), men jeg er ikke helt klar for å gå inn i et nytt forhold enda. Vi sees innimellom, men bare som venner foreløpig. Når man er voksen blir det liksom så veldig raskt seriøst, særlig når det er barn inni bildet.

 

Mamsen, så bra å høre at han vil forsøke å jobbe med problemene. Problemet med terapi er jo at de fleste forsøker det når det allerede er for sent, og da hadde det jo gått samme veien uansett. Det er jo ikke alltid så lett å finne ut av problemene på egen hånd, kanskje du klarer å overtale han etterhvert hvis ting ikke blir bedre. God sex er viktig det, og det er det ikke alltid at man får. :-)

 

Klemmer til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Else, så koselig å "se" deg!! Borte eller ikke, du er uansett hjertelig velkommen tilbake :)

Aktiviteten her inne har vel dabbet litt av, men vi klarer ihvertfall å holde liv i tråden og det er fint!

 

Godt å høre at stabiliseringen hjelper.. Gleder meg til å begynne med den engang utpå høsten, haha

 

Håper du har en fin sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Else,

 

De fleste av oss har vel prøvd å gå lei... jeg er egentlig lei, men henger med i håpe om å finne troen igjen...

 

Du ser jo ut til å ha klart deg bra på egenhånd. Gratulere :)

 

Og fortsatt god sommer til dere alle!

 

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei alle sammen!! Så koslig å se at flere er tilbake:)

Satt igår og skrev laaangt, og borte ble det.... typisk, og så hadde jeg ikke tid til å gjøre det på nytt..

 

Tulla, så trist å høre om moren din, det var ordentlig vondt... stakkars deg!! Håper uansett at du klarer å få noen dager innimellom hvor du kan kose deg litt alene, og sammen med datra di...

Veldig koslig å høre fra deg!

 

Slankeklar, kos deg i Budapest, og styr unna de verste kakene, så tror jeg det går bra!! Du vet jo hvordan, og er flink!! 800 g er ikke alleverden, og vekta varierer jo litt også (trøster...)

 

Mimi, Spania høres deilig ut! Håper du får en alle tiders ferie (som jeg vet at du gjør, hehe), og koser deg masse!!!

 

Sans, så moro med bryllup, og at du endelig fant den kjolen du vil ha. Det er ofte det verste.. Du viser jo nå at du klarer dette selv om du ikke har vært her inne så ofte lengre, og det er bra gjort! Veldig koslig når du kommer innom ihvertfall:)

 

Else, jeg er veldig glad for å se deg også, og høre at du har det bra som singel! gode venner er kjekt å ha, og hvem vet, en dag? Men, det viktigste er at du har det bra nå, og slipper å leve på en løgn. Herlig å høre at du har fått det bedre:)

 

Med meg går det greit, selv om vekta svinger litt...

Hytta var bra, og vi fikk en fin uke. ingen drikking, og masse besøk. ungene storkoste seg med krabbefiske og båtturer, og bada tilogmed i det kalde vannet

Har det greit på hjemmefronten nå, men føler selv at noe er annerledes... kanskje mine tanker eller følelser, jeg vet ikke, men håper det kan bli som før igjen... merker ihvertfall at mannen min prøver, så jeg må ta meg litt isammen... og ikke bekymre meg for hva som kan skje.... men prøve å tenke positivt

tusen takk for alle tanker, det hjelper:)

 

Nok en fin dag her idag, så jeg tror(!) jeg må få gjort litt i hagen... vaskemaskina har gått i ett i flere dager, og så fort noen snorer er ledige, så er det ut med noe nytt, hehe

 

Stor sommerklem fra meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, for et knall-vær idag!!! Vet at det er meldt slik frem til og med fredag, så vi får satse på at det blir det samme neste uke:)

Springsteen er bra, det blir sikkert kjempegøy! Kose deg masse:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten hilsen for å si at jeg forsvinner 3 uker sørover. Først to uker på kurs og deretter en uke ferie. Ække så sikker på om jeg kommer på nett...

 

Ønsker dere alle en glad og lett sommer!

Klem fra Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

GOD TUR Mimi!!! Kos deg masse, prøv å få til det de ukene du jobber også, men spes siste uke da mannen kommer etter:D

 

Stor sommerklem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei jenter,

 

Her har det jammen vært stille! Nyter dere ferien kanskje?

 

Jeg har hatt 3 fantasktiske uker i Spania. De første to ukene var jobbing/kursing og da var jeg kjempeflink med både mat og trim. Tross varmen, stod jeg opp grytidlig et par ganger og var ute og jogget.

 

Deretter kom gemalen nedover, og da gikk det inflasjon i tapas og cava... hehe. Men veldig deilig, og jeg tror ikke resultatet skal være så gærent. Får se hva vekta sier i morgen. Vi har to ukers ferie til, og jeg håper jeg skal få trent litt mer nå.

 

Hvordan går det med dere?

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei!!

Koslig å se at du er innom Mimi, jeg har vært borte fra sida en stund nå, men er tilbake igjen

 

Godt at du har kost deg, og deilig med litt lengre fri. Nå er snart enden på min ferie her også, til mandag er det full fart igjen.... 2 planleggingsdager før elevene kommer, og så går det i ett:)

 

Vekta har jeg ikke tort å vært på, merker at den har gått opp, så må ta meg sammen når ferien er over. men, jeg har kost meg masse, hihi;)

 

Klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er litt liv her. Jeg er tilbake for fullt fra mandag jeg også. Nå skal jeg bare en kjapp tur til Danmark og nyte de siste feriedagene....

 

Vi tastes!

 

:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...