Gå til innhold

En ny start!


Gjest K30

Anbefalte innlegg

Ja, så var jeg i gang da.

Meldte meg inn i går, og brukte en del tid til å se hva som lå inne i diskusjonsforumet.

 

Litt om meg.

Jeg er 29år, gift og har to barn.

Veier i dag 99.8kg og er 174cm høy.

Jeg har slitt med vekten siden ungdomsårene. Er nok en jojo slanker.Jeg kan være flink i lange perioder og gå ned ca10kg ,men har nok da en tendens til å ikke spise nok. Mitt største problem er at jeg kan gå hele dagen uten mat, for så å spise et stort måltid på kvelden.Itillegg har jeg som mange andre et stort sukkerbehov spesielt en gang i måneden hi hi hi. Det er gjerne i disse periodene jeg mister motivasjonen og ryker.

 

 

Nå er jeg virkelig klar for å legge om livet.

Jeg har allerede kommet i gang med treningen for to uker siden.Tar nå en tur i "løypa" (5km) 2-3 ganger i uka, samt intervalltrening på ergometersykkelen som jeg kombinerer med mitt eget styrketreningsprogram som jeg har satt sammen ved hjep av øvelsene som ligger som link her på GR siden.

 

Mitt mål er å se 70-tallet i mai, da runder jeg nemlig 30, og jeg synes det vil være den beste gaven jeg kan gi meg selv.Jeg håper noen andre vil være med meg slik at vi sammen kan holde motivasjonen oppe og gi hverandre råd og støtte underveis.

 

Er det noen som vet hvor mange trimpoeng man bør ha i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar
Gjest IngridPingriPingvin

Så bra at du er kommet igang med trening og kostholdsendring. Det er virkelig vært det når man slipper å kjøpe største størrelse i klær og man ser endringer i speilbilde:)

 

Jeg har holdt på her på GR sidene siden april og går nå på internettkurs, det går sakte men nedover. Så vi må bare ikke gi opp.

Det finnes mange tråder hvor man backer hverandre opp så får du ikke med deg noen her kan du bare finne noen å henge deg på.

 

Det anbefales å ha minst 7 trimpoeng i uka, men selvsagt bra med flere. Jeg ligger på ca 12.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3barnsmorahege

Jeg har samme mål som deg, samme alder, men 3 barn.. Jeg vil så gjerne se 70 tallet før sommeren igjen jeg og. Men jeg vet jo hva jeg skal spise og ikke spise og jeg vet at jeg skal bevege meg, det er liksom bare å få de vanene...

jeg vil ikke melde meg inn på noe trenigssenter igjen, for jeg bor et stykke unna bruker da 3 timer på en time trening. Men jeg prøver svømmehallen 2 ganger i uka og gå turer...men de turer er lett og glemme..tiltak...

 

Vi får håpe det går nedover med noen forandringer i hverdagen. Spise mye og sunt 5 ganger om dagen og trimme en time. Det gjør susen tror jeg..

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme mål som deg' date=' samme alder, men 3 barn.. Jeg vil så gjerne se 70 tallet før sommeren igjen jeg og. Men jeg vet jo hva jeg skal spise og ikke spise og jeg vet at jeg skal bevege meg, det er liksom bare å få de vanene...

jeg vil ikke melde meg inn på noe trenigssenter igjen, for jeg bor et stykke unna bruker da 3 timer på en time trening. Men jeg prøver svømmehallen 2 ganger i uka og gå turer...men de turer er lett og glemme..tiltak...

 

Vi får håpe det går nedover med noen forandringer i hverdagen. Spise mye og sunt 5 ganger om dagen og trimme en time. Det gjør susen tror jeg..

 

Lykke til!![/quote']

 

Takk for koselig svar.

Jeg benytter heller ikke treningssenter, men det er mer fordi jeg ikke trives på slike steder. Ifjor våres var jeg godt i gang med å legge om både kosthold og det å trene.Startet tidlig på våren og var virkelig flink.Jeg klarte meg greit gjennom sommeren,og var veldig flink frem til jul,men da mest med treningen.Etter jul derimot klarte jeg ikke å finne motivasjonen og frem til nå har jeg klart å legge på meg de 12kg jeg fikk av meg i fjor.

 

Klarer du å sette av en time hver dag til trening med tre barn i huset synes jeg du skal være stolt av deg selv, det er jo en bragd i seg selv det.Håper du blir med videre på denne tråden og kanskje skriver noen ord om hvordan det går med deg nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Huff, jeg har fått besøk av min månedlige venn og jeg ligger rett ut i dag. Ergelig er det også, for jeg vet at det gjør at vekta viser ca. 1.5 kg mer enn det den gjør til vanlig. Og jeg som har min første veiedag til mandag.... Nei, huff og huff !!! Det hadde jo vært litt motiverende om vekta viste tall som gikk nedover, når man først er flink. Ja,ja, jeg vet jo at vannet forlater kroppen igjen, så hvis det ikke har skjedd til mandag, så får jeg kanskje et bedre resulatat i uke nr. 2. Nei, jeg skal ikke ta sorgene på forskudd. Det kan jo faktisk hende at vekta viser noen gram ned til mandag allikevel. Her gjelder det å tenke positivt.

Utrolig men sant, sukkersuget har enda ikke meldt seg. Og skulle det komme snikende er jeg forberedt med en eske Extra karamell og mint drops. De er faktisk veldig gode!!! :)

Ha en fin høstdag alle sammen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg vært på vekta.

Den viser 300 gram mindre enn forrige mandag, og måle båndet viser 1 cm mindre rundt midjen. Kanskje ikke de største tallene, men det har jo i hvertfall gått nedover.:rolleyes:

 

Mitt mål for denne uken er å drikke minst 2 liter vann hver dag, samt og få minst 15 trimpoeng. (Forrige uke klarte jeg utrolige 21.8 trimpoeng dvs. 3 gullepler)

 

Klem fra en som fortsatt er motivert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til nå klart 14 trimpoeng, og er fornøyd med det.

Vanndrikkingen har også gått greit. Jeg har fått noen rutiner i løpet av uka.

 

Skeiet ut litt i går kveld med et par never "French fries" og fem små sjokolader, så der var alle kosemerkene borte gitt.....

 

Ha en fin høstdag alle som titter innom! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det mandag igjen, og tid for 2. veiing.

Vekta viste 1.0kg mindre enn forrige mandag og midjen har "skrumpet" inn hele 6 cm til. Måtte sjekke flere ganger siden jeg ikke trodde mine egne øyne.Så dette motivere til å fortsette med treningen og alle mageøvelsene. Ellers fikk jeg 17.6 trimpoeng i uka som gikk, og drakk minst 2 liter vann hver dag. :(

 

Mål for denne uka er:

-Minimum 2.5 liter vann om dagen.

-Trene litt hver dag,sluttmål 20 trimpoeng.

-5 frukt eller grønnsaker om dagen.

-Ikke brus (Pepsi Max e.l.) før kvelden.

 

Ønsker alle en fortsatt fin dag!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsmålet denne uka måtte jeg pent legge på hylla allerede onsdag, siden jeg sliter med bekkenløsning, og har store smerter og vansklig for å bevege meg. Ellers har jeg vært meget flink med de andre målene, så nå gjenstår det å se hva vekta og målebåndet viser imorgen.

 

Ha en fortsatt fin søndag.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,så var det mandag igjen og jeg vært på vekta og målt både her og der.Vekta viser nå 1,3 kg mindre enn forrige uke (tilsammen -2.6kg på tre uker) og jeg er totalt 11 cm mindre rundt midjen. Jeg endte med 10.5 trimpoeng denne uka, men det var kroppen og ikke viljen som gav seg. Alt i alt er jeg meget fornøyd.

Målet denne uka blir som forrige uke,men jeg setter ikke noe mål for trening der vil alt bli registrert som et stort pluss.

Hold motet oppe alle sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så har nok en uke gått og jeg er ganske førnøyd. Det har vært litt lite aktiv trening, men skritt-telleren har i gjennomsnitt vist ca 16000 skritt hver dag, så jeg er godt fornøyd med det. Ellers har jeg drukket mye vann, men kunne vært flinkere med frukt og grønt, spesielt nå i helgen. Jeg er selvfølgelig spent på hva vekta imorgen vil vise. Er litt usikker på om den viser noe særlig reduksjon, siden jeg føler at jeg har en del vann i kroppen. I morgen starter jeg min femte uke her inne, og og det er 9 uker igjen til jul. Ukene går så fort at........ :) Burde kanskje begynne å plannlegge julegave innkjøp osv. snart. Er ikke helt i riktig modus til det enda, men det skader jo ikke å begynne å tenke på det.

 

Ha en fin søndagskveld!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. har akkurat meldt meg inn i vektklubben og syntes det var fint å lese om tips og gode tanker her. Har nettopp blitt ferdig med mitt første GR kurs og det er herlig å kunne si at jeg gikk ned nesten 8 kg. skal nå prøve meg på egenhand og kanskje klare 10 kg til.

det er fint å lese at du går ned litt hver uke, og jeg er forbauset over hvor mange trim poeng som gjennomføres i uka. hos meg er det skritt-telleren som får meg opp av sofa og målet mitt er over 10000 skritt for dag. derfor tenker jeg at jeg er for slapp når jeg leser at du har 16000 skritt pr dag..

jeg har 3 barn og jobber 100% i en travel jobb. gleder meg til å høre hvordan det går med veiinga i morgen. jeg skal veie meg hver tirsdag. veier nå 90,8.

snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta, og som jeg hadde mistanke om på forhånd ble det ikke store nedgangen. Vekta stoppet på 97.0 kg, altså 200 gram ned, ikke mye å rope hurra for akkurat. Ellers viste heller ikke målebåndet noe minus. Føler meg oppblåst og full av vann, vet at besøket av min månedlige venn er like rundt hjørne, så noe av forklaringen kan jo ligge der.

 

:)Velkommen trulsi, koselig at du stakk innom tråden min. Jeg må ærlig innrømme at mitt mål på skritt-telleren også er 10000 skritt hver dag.Nå har det seg slik at jeg jobber annenhver uke,den uka jeg jobber er jeg i full aktivitet hele dagen. Forrige uke nådde jeg over 11000 skritt hver dag på jobben, og med litt bevegelse hjemme med to barn på snart 5 og 8 år nådde jeg altså hele 16000 skritt i gjennomsnitt. Den uka jeg er hjemme kommer jeg sjeldent opp i slike tall. Så flink du har vært som har gått ned hele 8 kg, skulle ønske at jeg kunne vise til slike resultater. Med god støtte her inne på diskusjonsforumet vil du klare de neste 10 kg også, det er jeg helt sikker på. Skriv gjerne noen ord her når du føler for det, jeg er her inne og leser hver dag,og det er alltid koselig å lese om hvordan andre i samme situasjon har det.Lykke til med veiingen i morgen! :)

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det blir spennende å veie seg i morra. føler at jeg ikke har tid til å ta trimpoeng så mye som jeg ønsker. bor i nord og når jeg kommer hjem fra jobb er det helt mørkt ute. vanskeligere å motivere seg til en trimtur enn for bare 2 uker siden. men sånn er nå mørketida. sliter også med å drikke nok vann, det går lettere på jobben enn hjemme.

har noen her gode tips til middager? har 3 barn i alder 16,14 og 9 år og en god støtte i mannen min. hver mandag går jeg på volleyball så i kveld gleder jeg meg til det. vi får bare stå på videre og huske på at gram ned er iallefall rette veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips når det gjelder trening er at ikke alt må skje ute, kjøp deg en ministepper (koster alt fra 299kr) eller en treningsdvd,da kan du trene uavhengig av været og mørket. Jeg invisterte i en slik ministepper og bruker den et par kvelder i uken, gjerne mens favoritt programmet går på tv´n. Jeg skal selv invistere i en pilates dvd,siden jeg har fått tips om at dette er fin trening for meg som har bekkenløsning.

 

Når det gjelder middagstips, finnes det noe fine oppskrifter her inne på vektklubben.Jeg har også funnet en del tips inne på matprat.no, du kan jo gå inn der å se om det er noe som frister.

I morgen skal vi ha torskepanneter, det liker ungene her i huset. Onsdag står kjøttkaker på menyen.

 

I dag har jeg ryddet og vasket huset, samt vært ute å gått en tur i skogen i 1 time og 15 min.Er godt fornøyd med dagen. Det ser ut som jeg havner på ca 13oo kcal og jeg har drukket 3 liter vann.

Ha en fin kveld!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode tips. skal kjøpe meg en mini-stepper. har de det i GR butikken? Har nettopp vært på volleyballtrening i 1 time og 40 min. det var godt. Regner med at det blir fisk til middag i morgen. laks. Har fått 4,3 trimpoeng i dag. men nå er det leggetid. begynner på jobbkl 7 i morra tidlig. bruker å gå 20 min før jobben starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, 4,3 trimpoeng er kjempe bra, og en tur på morgenkvisten er fin start på dagen. :) Når det gjelder ministepperen selger de en i GR butikken, men jeg vet ikke hvor mye den koster.

 

I dag har jeg laget meg en liste over alt jeg bør rekke å gjøre. Den ble meget lang, så vi får se hvordan det går i løpet av dagen. Jeg tenkte at jeg bl.a skulle få vasket vinduene utvendig før frosten kommer for fullt. Titter innom i kveld og skriver noen ord igjen.

 

Ha en fin dag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var trimmen for i dag gjort og jeg endte på 3.7 trimpoeng. Jeg må si meg godt fornøyd med det.

Vinduene er også pusset, så nå kan frosten komme.

 

Vi gjorde noen endringer på menyen idag og endte med pasta og tomatsaus, selvfølgelig med karbonadedeig.

 

Ellers har jeg nå fått min månedlige venninne på besøk, og jeg har såååå lyst på noe søtt. Jeg har klart og stagge suget frem til nå, men har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre for å dempe suget?

Det er akkurat som kroppen roper etter sukker. Skulle tro jeg var rimelig avvent nå etter en måned, men den gang ei. Nå skal jeg snart sette meg godt til rette foran tv`n og se på Grey´s eller CSI, har ikke helt bestemt meg enda.

 

Ha en fortsatt god kveld!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallooo...fikk dessverre ikke veid meg i kveld for vekta var fri for batteri, men jeg prøver igjen i morra.

når jeg er sugen etter noe spiser jeg valnøtter, hasselnøtter, snack a jack eller belvita. det hjelper, eller kanskje bare ei knaskegulrot. det finnes også en is fra Diplomis som heter SANS, den inneholder lite kalorier og finnes i flere smaker.

i kveld har jeg trent aerobic i en og en halv time. det var tøft og stå der sammen med bare tynne og spreke mennesker. det ble iallfall 4,9 trimpoeng så det er jo nydelig. ellers har jeg vasket rundt i stua og skiftet til vintergardiner. ble både sliten og svett av det, men fant ikke ut om det kunne skrives som trimpoeng. har spist fisk og potet til middag, men ikke mere grønnsaker enn poteter, må nok ta meg ei gulrot før jeg køyer. ha det fint videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... idag blir det nok ikke gjort stort.Jeg har sååå vondt i magen, samt at jeg er litt svimmel og kvalm. Tenk å bli så i ulage av noe man får hver måned. Jeg tar det nok litt med ro, i hvertfall nå på formiddagen.

 

Jøss, så flink du er med treningen, en stor klapp på skulderen fra meg til deg.:)

 

 

 

Ha en fin dag!

Titter innom senere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

 

Ja søtsuget er det verste med den røde uka synes jeg. Jeg fikk min i helgen og det passet bra, Var ute og reiste med søstra mi så jeg glemte helt å være sjessen på noe søtt. Mye å se på, mye å gjøre og selvfølgelig mye å shoppe..

Dessuten er jeg så heldig at jeg ikke får noe smerter å snakke om lenger. Begynte med p-plaster i februar og har siden det ikke hatt menssmerter :)

Fantastisk deilig...

 

Mitt tips er en kopp kakao , lunkent eple med vanilje yoghurt eller frukt

 

 

 

Chicago..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode tips. skal kjøpe meg en mini-stepper. har de det i GR butikken? Har nettopp vært på volleyballtrening i 1 time og 40 min. det var godt. Regner med at det blir fisk til middag i morgen. laks. Har fått 4' date='3 trimpoeng i dag. men nå er det leggetid. begynner på jobbkl 7 i morra tidlig. bruker å gå 20 min før jobben starte.[/quote']

så har/hadde de en tilsvarende på XXL-butikken. kr 299,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...