Gå til innhold

En ny start!


Gjest K30

Anbefalte innlegg

Huff... idag blir det nok ikke gjort stort.Jeg har sååå vondt i magen' date=' samt at jeg er litt svimmel og kvalm. Tenk å bli så i ulage av noe man får hver måned. Jeg tar det nok litt med ro, i hvertfall nå på formiddagen.

 

Jøss, så flink du er med treningen, en stor klapp på skulderen fra meg til deg.:)

 

 

 

Ha en fin dag!

Titter innom senere:)[/quote']

Heisann! Håper formen er bedre. Kjedelig med sånne besøk. Leser at du er flink til å trene, og går masse!!! Så flink du er!!! Fortsett slik så kommer nok nedgangen neste uke!

God bedring og lykke til!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar

Så koselig at du kom innom tråden og skrev noen oppmuntrende ord.Jeg føler meg noe bedre, men jeg har ikke fått trent noe i dag, kommer sterkere tilbake i morgen. Til nå denne uken har jeg 7 trimpoeng, så det er jo ingen krise med en hviledag. Jeg har vært innom ulike tråder og lest hvor flink du er. Jeg bøyer meg i støvet. Gratulerer så mye med vektnedgangen. Du er en fin motivator for oss andre her inne.:)

 

Jeg er ganske stolt over og ikke ha gitt etter for søtsuget i dag. Mannen min kom hjem med en eske sukkerfrie Extra drops med karamell og mint smak, og etter å ha tatt to stk. var suget borte. Ellers så har jeg ikke hatt særlig matlyst i dag og endte derfor på kun 1295 kcal.

 

Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen. har hatt nok en travel dag med jobb, vært en liten tur på besøk og fått vasket videre rundt i huset. slitsomt, men nødvendig.

takk for tipset om hvor man kan få kjøpt ministepper, spørsmål anng, det: xxl-butikk hvor finner jeg det? bor langt opp i nord så det har jeg ikke hørt om.

i dag har jeg bare nådd 7500 skritt på skritt-telleren. det har jammen regna hele dagen i dag.

vel ha en fin natt, skal tidlig opp i morra.

håper det går bedre med deg som ikke er helt i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

møtte ei venninne på butikken i kveld. så slank du er blitt sa ho. deilig å høre sånn. har vært ute i flere timer og gått. ble tilsammen over 15000 skritt. og det er jeg fornøyd med.

var og kjøpte nytt batteri til vekta, men den virket ikke likevell. i morra må æ gå til ei venninne og veie meg.

hvordan går det med deg da? må gå snakkes senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var jeg på plass igjen og i mye bedre form. I dag er det fint vær, sola skinner og det er 1 grad ute. Formiddagen skal jeg bruke til å sortere en del papirer.Vaskemaskinen er fremdeles ute av drift, siden de måtte bestille en del til elektronikken, huff.... Fint at foreldre bor i nærheten,når slike ting skjer.

 

Det har vært stille på treningsfronten de to siste dagene, men kostholdet har gått greit. Gav etter for suget i går og tok en kakemann istedet for kveldsmat.Smakte veldig godt! Går nok en tøff periode i møte har jeg funnet ut, men jeg er fast bestemt på å være noen kilo lettere til jul.

 

Titter innom senere!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har veid meg .. endelig. 1,9 kg ned og 2 cm mindre rundt midjen. det føles godt. det har vært mye regn her i nord, men det er godt å gå tur selv om det regner. blir litt mindre trim på meg for sønnen min er akkurat fylt 16 år og vil bare ut å øvelsekjøre- og det er meg som må ta den opplæringa. vi holder på å bygge ut huset så mannen min jobber med det for fult.

det er flott og lese om den positive stemninga her på tråden. man blir liksom i godt humør av det. gleder meg til hver kveld når jeg har tid til å lese her. i morgen skal vi i 50 års dag til min svigerbror, huff, da blir det vel litt utskeielse. det er ikke alltid så lett med sånne selskap hvor man ikke gidde å fortelle alle om slankinga. vel, riktig god helg til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med 1.9 kg lettere kropp. Nesten en stor hvetemelpakke eller fire melange pakker, tenk deg det. :)

 

Et tips ang. morgendagen med selskap, prøv og legge inn litt trim før du drar, da kan du unne deg litt mer enn det du gjør til vanlig, og det med god samvittighet. Man skal unne seg litt ekstra innimellom, men man kan jo prøve å velge den magreste kosen og begrense mengden. Vet at det ikke er så lett, og selv synes jeg ikke det er noe særlig når det blir satt fokus på at man er på "slanker´n".

 

I dag har jeg kost meg med hjemmelaget lasagne (laget på karbonadedeig og lettmelk), det smakte himmelsk. Det er godt med en slik "kosedag" en gang i mellom.

Ha en fortsatt fin kveld!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for godt tips anng. selskapet i kveld. e akkurat på tur ut for å gå en lang tur. må ta den nå, skal til frisøren om et par timer.

lasagne hørtes kjempegodt ut, det er jo lov og kose seg også. æ skal spise 1900 kcal pr. dag, men ligger jamt på 1650. vanskelig å treffe rett. har en jobb som gjør det vanskelig å spise så mye på dagtid, så da får æ så mange måltid seint på dagen. men når vekta går ned så gjør æ vel noe rett. da æ begynte slanking (28.8) veide æ 98,5 og nå 88.9. midjemålet var da 108 og nå er det 97 cm så da må æ si at æ e glad. har aldri slanket meg før. kiloene har kommet med barna og mye tv-titting har det blitt. det som æ har lært om meg selv er at jeg faktisk har en sterk vilje, det visste æ ikke fra før. nå e det æ som bestemme ka som skal inn i min munn!!! æ e så motivert til å ta av mæ mere. bor 7 mil fra nærmeste by så æ har ikke fått kjøpt mæ mini-stepper enda. men det skal æ gjøre snarest. klem fra mæ oppi nord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, nesten ti kilo på to måneder, det er kjempe bra.

 

Jeg hadde nesten samme utgangspunkt som deg da jeg startet den 24/9., 98,8 kg og 105 cm. Om mandag veide jeg 97,0 kg og var 94 cm rundt midjen. Er godt førnøyd med cm, men skulle ønske at vekta hadde vært mer på min side. Jeg må legge til at jeg har ligget på sparebluss veldig lenge før jeg startet opp, så jeg trøster meg med at det kan ta litt tid før kroppen venner seg til alle måltidene.

 

Kos deg i selskapet.

Titter innom litt senere også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært ute i skikkelig ruskevær og gått med staver i meget raskt tempo, dette gav meg 4 trimpoeng og jeg er nå oppe i 14 totalt. Jeg så ut som ei drukna katte da jeg kom inn, men det var deilig allikevel. Har rukket mye i dag pga. den "ekstra" timen.Tenker at jeg merker all aktiviteten i kveld. Den som sovner til søndagsfilmen er nok meg.:)

 

Hvordan gikk det i selskapet i går Trulsi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt meg noen mål for den kommende uken og de er som følgende:

 

:) KOSTHOLD

- spise hver 3-4 time

- frukt og grønnsaker hver dag (henholdsvis 2 og 3, tilsammen 5)

- minst 2.5 liter vann hver dag

- ikke brus (Pepsi max) før vannkvoten er drukket

 

:) TRENING

- 10.000 skritt hver dag (totalt 70.000)

- 50 knebøy og 50 situps hver dag

 

- Minst 15 trimpoeng denne uka

(2 turer med rask stavgang (utgjør tilsammen 8 trimpoeng))

(2 økter spinning på ergometersykkelen (30 min)+styrketrenig (30 min)(tilsammen 7,6 trimpoeng))

 

 

Jeg skriver ned målene, siden de da virker mer forpliktende.Så gjenstår det å se om det vil gi gode resultater på vekta om ei drøy uke.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia. så flink du har vært som har fått trimmet så mye. denne helga har det kun blitt en tur på lørdag. i dag har jeg hatt så mye annet og styrt med.

selskapet i går gikk utrolig bra. det var koldtbord til middag så æ spiste salat (mye), roastbiff, laks, litt eggerøre og brød. et lite stykke marsipan da det ble kaker. hadde gjemt alle kosemerkene så det gik fint.selskapet var 7 mil fra der vi bor så det var jeg som kjørte hjem kl. tre i natt. det var noen som spurte om æ hadde slanka mæ- og det var godt og kunne svare JA.

jeg ønsker også å sette opp mål for neste uke..

 

- drikke minst 2 liter vann pr dag

- få nok grønnsaker pr dag, ha gulrot, kålrot o.l rensket ferdig i kjøleskapet.

- gå 10000 skritt pr dag, vet at det kan bli vanskelig enkelte dager.

- trene volleyball og aerobic mandag og tirsdag

- sykle på trimsykkel 2 gang denne uka(har ikke gjort det før)

- begynne å lage julegaver. det siste må æ bare ta med hver uke ellers kommer jeg helt skevt ut.

 

tror du vi klarer dette?

idag var jeg på kiosken og kjøpte ei eske med Ekstra, karamell, har ikke smakt det før, det var kjempegodt. har lest her på siden at det bruker du og å spise. problemet er vel; hvordan spise bare en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var det mandag igjen. Vekta er ikke helt med meg fortiden. 200g ned til 96.8kg og en cm mindre rundt midjen som nå er 93 cm altså 12 cm mindre enn da jeg startet for 5 uker siden.

(Skal ta en snikveiing til onsdag da mensen er ferdig, slik at jeg får sett om det er noen forskjell.)

 

Jeg har nå rundet 8000 skritt så 10000 målet er ikke langt unna.

Titter innom litt senere da jeg har bedre tid.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ har også 8000 tusen skritt nå, det e jo litt senere på kvelden da. men nå er jeg på tur på volleyball så det skal gå greit likevel. du e nå flink som klarer å gå ned litt. også er det så deilig å kjenne at man blir smalere rundt midjen. æ har ikke fått ny vekt ennå så i morra må æ gå til venninna mi igjen for veiing. nå må æ dra.. snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, nå er jeg hjemme igjen. er akkurat kommet ut av dusjen. skritt-telleren viser 11007 og det er jeg så fornøyd med at jeg har tatt den av meg for i kveld.

slit litt med å få nok måltid må spise kvelds så seint.

i morgen har æ planlagt å lage taco- pizza til middag. fant oppskrift på GR sine oppskrifter. vi har 3 barn og så har vi 2 som bor her i tillegg. (17.16. 16, 14 og 9 år) så derfor måtte jeg finne noe som faller i smak hos de. vel, skal på jobb kl. 7 i morra så æ må nok gjøre meg klar for natten.. sov godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen.

La meg tidlig i går for jeg var sååå sliten.

 

11ooo skritt er kjempe bra.

Jeg tok av meg telleren kl. 19.30 for da hadde jeg gått drøye 10000 skritt. Ellers nådde jeg de andre målene mine for dagen. Nå må jeg skynde meg, skal på jobb.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så var denne dagen nesten slutt. dagene går fort, det e ikke mye æ når å gjøre. men trening, det har æ tid til!! 2 cm mindre i midjen, og 0,9 ned i vekt. det e jo ikke så aller verst. i morgen er det halloween og da "rømmer" vi til fjæra. er imot å feire den så barna våre er enige om at det er koselig og sitte i fjæra når det er helt mørkt ute, ha bål og spise pølser. æ får vel ikke smake det, må nok smøre meg en matpakke. har ikke smakt pølser siden jeg starta med slanking 28.8 kjenner at jeg har oftere og oftere lyst til å spise "ulovlig" mat, men enda har æ styrke nok til å stå imot.

 

klarer du å nå alle målene som du har satt denne uka? skritt-telleren min står nå på 12559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

lurer:

Hvor mange kcal spiser du for dag??

jeg ligger på 1600, men hvis jeg har mer enn 7 tp må jeg visst opp på 1900 i følge formelen... jeg har rikelig nok med 1600 for dag men.....

 

også spinning på ergometersykkel. hvor fort sykkler du da?

 

 

syns du er veldig flink, med et bra gjennomtenkt opplegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på plass igjen, litt full fart her for tiden, men er fremdeles flink.

 

Gratulere med 0.9 kg ned trulsi!;)

 

Jeg er bra i gang med målene mine for uka. Får nok i meg litt for lite mat, i hverfall med tanke på kcal ligger på rundt 1400-1600, men spiser hver 3-4 time. Ellers får jeg i meg mer enn nok vann og frukt og grønt har også gått greit denne uka.

 

Slik jeg har gjort det med skritt-telleren denne uka er at jeg tar den av meg, når jeg ser den har rundet 10000.50 situps og knebøy blir utført hver dag og har ellers vært meget aktiv. Så det ser ut som jeg skal ha store muligheter til å klare målene for denne uka.:D

 

Jeg synes heller ikke at Halloween er noe særlig, men jeg har kjøpt inn litt snop for de som evt. skulle dukke opp. Jobber i skolen, og det er mange av ungene som bor i nabolaget og vet hvor jeg bor. Har overhørt snakk om knep blant de eldste barna som går på eggkasting, klin med ketchup osv. , orker ikke slikt jeg.Det er en av grunnen til at jeg ikke liker denne "feiringen". De ungene som gjør slike ting ødlegger for så mange andre. Mine egne unger går ikke "knask eller knep".

 

Skal snart på møte, så jeg titter innom senere.

Koselig at du stakk innom tråden Linda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg har ikke klart å nå alle målene mine i dag. har vært i fjæra i 3 og 1/2 time og er nå kald over hele meg. det har blitt lite skritt, men har enda litt tid på meg for å komme litt nærmere målene mine. må spise litt mere frukt også.

jeg synes du er flink som klarer å følge opp alle målene du har satt deg. vi vet vel alle at det ikke er så lett hver dag.

må kle på meg nå og gå en tur ut i mørket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan man skal sette skritt-telleren, beklager.

Syntes du er kjempe flink jeg.:)

 

Jeg har klart å miste skritt-telleren i dag og vet derfor ikke hvor langt jeg har gått.Håper å finne den på jobben, men jeg får se. Dermed vet jeg ikke helt hvordan det går med målet om 10000 skritt hver dag. Har jo klart det så langt denne uka og vel så det, men får jo ikke bevist det.

 

I dag har jeg vært ute og gått stavgang i 90 min i fint vær.

Må utnytte det fine været når det først er her. Nå skal jeg snart i barneselskap, så jeg får gjøre meg ferdig. Titter innom senere i dag.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink du. Jeg er super trøtt i dag så jeg vil egentlig legge meg etter at lille frøkna har vært på turning men jeg skal nå prøve meg på en styrke time på treningsstudio. Spinning i morgen tidlig også :)

 

Ha en fin kveld

 

Chicago.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...