Gå til innhold

begynner 1.okt....


Gjest memphis

Anbefalte innlegg

Hei på dere..

ja reine stormen her,sjøen fråder og idyllen det har vore er over..

Er spent på veiing i morgen eg au..det blir ikke store greiene,men veit dere....

eg blir fornøyd uansett..for denne gangen har eg faktisk ikke hastverk!!!

Og det er ein deilig følelse.På de andre kursa har eg stressa med å gå ned og kunne tenke meg bli slank på eit blunk..Er eg kommet til fornuft tru??Hehe.

 

Bare eg kommer sånn ca under 100 til sydenturen..

Idag tenkte eg at eg skulle sykle på trimsykkelen i 30 min og bruke rockeringen i 20 min.Det sto ikke under lista som trim,så førte det som dansing moderat,veit dere noe annet?

Så inspirerte dere meg sånn da dere sa dere skulle ut i ruskeværet og i skogen med stavene at eg kanskje skal det eg også seinere idag.

Greit å brenne av de ekstra kaloriene eg fekk i går kveld!!

Ser innom seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Da var jeg på plass.Jeg var ute og gikk med staver i meget raskt tempo (nesten jogget) noe som gav 4.0 trimpoeng.Kryss i taket, men min bedre halvdel ble faktisk med på turen.Vi så ut som drukna katter da vi kom hjem, men det var deilig. Koselig med litt selskap.Ungene var hos bestemor og bestefar og koste seg med en sein frokost mens vi var på turen.Jeg kan ikke huske sist vi var ute på tur slik alene. Det gav mersmak for oss begge.:)

 

Nå sitter jeg og vurderer hva vi skal finne på til middag..hmm....Nei, jeg får ta turen til kjøkkenet og se hva jeg finner.

Ha en fin søndag alle sammen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du stakk innom forumet mitt, Memphis! Det føles bra å bli ønska velkommen på en måte... Jeg håper å kunne få følge av mange som starter omtrent samtidig med meg,- men jeg vil også stikke innom hos flere av dere andre underveis:)

Jeg føler ofte at det bare er jeg som er over 100kg,- det er faktisk veldig sjelden jeg ser noen som ser så tunge ut....så det er godt å vite at vi er flere,- uten at jeg vil la det bli en sovepute,- for målet er jo å bli langt mindre!!!;)

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var den helga over...med litt for mye kalorier som vanlig...tror kanskje jeg bør flytte veiedagen min tilbake til mandag (hadde det fra starten av), for å se om jeg er litt mer fokusert i helgene da...men så er det litt godt å ha et par dager å "slappe" av på også, jeg tenker jo over det jeg spiser, og er flink så lenge vi er hjemme, men med en gang vi får besøk eller går på besøk så skeier jeg ut...får tenke litt over når jeg vil veie meg...

 

Min utfordring for denne uka blir ikke så ulik de forrige ukene:

15 trimpoeng

2 liter vann

0 brus før fredag

5 grønne hver dag

 

Hvordagn er det å gå med staver K30? Har aldri prøvd, men har lurt på å prøve meg litt...

 

Memphis: Når skal du til syden? Du må stå på så klarer du nok målet ditt ;) Hørtes herlig ut. Er jo bare en måned siden jeg kom hjem, men er klar for ny tur allerede...spesielt for sol og varme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pav:

Det er 4 uker til og skal til bahia feliz med ungene..kor var du hen?

Det å gå med staver er bare positivt,forbrenner dobbelt så mye enn ved å gå uten,dess trener en armene,avlaster knær og hofter og bedrer holdningen!

Så er det god støtte i terreng.

Veiedag idag:nedgang 700gram totalt 3,1kg ikke akkurat skrekkelig mye,

men er fornøyd!!!!

Føler denne gangen at eg ikkje anstrenger meg så mye,så da er dette en fin lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 700 gram Memphis ;)

 

Kanskje jeg må prøve med med litt stavgang...men ikke i dag, i dag skal jeg på spinning og styrketrening, har vært altfor sløv med trening i det siste. Og denne uka kan jeg bare mandag, tirsdag og onsdag, så jeg skal trene minst 2 av de dagene er planen. På fredag skal jeg se 87-tallet. Og helst krype litt nedover der også...

 

Bahia Feliz hørtes ut som en fin ferie...ingenting som må oppleves utenom stranda og bassenget...skikkelig ferie med andre ord.

Vi var litt lenger avsted enn det. Var på Mauritius, var skikkelig luksusferie (bryllupsreise), og med en gutt som elsker sand og vann, så var stranda rene paradis både for han og for oss som fikk slappet av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var det mandag igjen.

Vekta stoppet på 96.8 kg, altså 200gram ned.Jeg har i gjennomsnitt gått ned 0,6 kg i uka siden jeg startet. Merker at jeg begynner å bli litt frustrert over og ikke se større tap på vekta.Har derfor bestemt meg for at jeg skal veie meg til onsdag også, for da er jeg kvitt min røde venninne.Jeg vil se om dette "besøket" gjør noe utslag. Midjemålet er nå nede i 93 cm, dvs 12 cm mindre enn for 5 uker siden.

 

Når det gjelder stavgang Pav, så har jeg nå prøvd det ett par ganger, og jeg merker at jeg får brukt mange flere muskler under treningsøkten. Støl både her og der:)Og som memphis skriver så forbrenner du nesten dobbelt så mange kcal.

 

Denne uka har har jeg skrevet ned en del spesifikke mål inne på tråden "En ny start" i forumet "Ny i vektklubben".

Skal bl.a. ha minst 10000 skritt utenom trening, samt minst 15 trimpoeng.:)Nå skal kiloene bort!!!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere alle sammen! Så flinke dere er! Jeg har dessverre ikke hatt tid til å være noe særlig aktiv her inne den siste uken. Jeg er musiker og har på en eller annen måte vikla meg inn i en arbeidskomite for et av orkestrene jeg er med i . De fant ut at jeg er web-oholiker, så nå sitter jeg fordundre meg her som en heller inkompetent nettside-redaktør. Velvel. Det er sikkert på grunn av bloggen min. Hvis noen er interessert er adressen her: http://dagenemine.blogspot.com/

 

Der har jeg forresten tatt før-GR bilde og etter det første kurset-bilde. Total nedgang på internettkurset ble 7,5 kg og 6 cm i livet. Jeg er storfornøyd, men det er jo ikke 100% realistisk, ettersom jeg nok får en del drahjelp av ammingen.

 

I dag hadde jeg veiedag, og vekta viste 96,4, dvs 1 kg ned denne uka. Litt i meste laget kanskje, men det er så vanskelig å beregne når man ammer. Bekkenet begynner å bli mindre plagsomt, og jeg føler at bevegeligheten generelt blir bedre. Sist lørdag var vi på et lekeland med masse hoppeslott og greier, og jeg storkoste meg med allsidig fysisk aktivitet! Jeg tror nesten jeg er enda mer entusiastisk enn treåringen vår... ;-)

 

K30: -600 gram i uka er perfekt, etter det jeg har forstått! Da betyr det at forbrenningen funker og at du brenner fett og ikke muskler. Veldig dumt å brenne opp musklene sine... Stavgang er helt supert! Jeg har gått enormt mye med staver, og det er det aller beste. Nå har jeg barnevogn å drasse på, men bare vent til han kan sitte i bæremeis! Men jeg må nok passe på, for våren-06 gikk jeg så mye stavgang med 13 kg toåring på ryggen, at jeg fikk belastningsbetennelse i fotsålene, grunnet hulfot (motsatt av plattfot). Nå går jeg med fotsenger og har (bank i bordet) ikke hatt vondt på en god stund. Og så er det jo bra at jeg blir lettere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom jeg meg på trening, 30 minutt spinning og 30 minutt styrke. Kjempedeilig å få opp pulsen litt. Håper å få til trening i dag også, men kommer an på hva mannen skal...

Kanskje jeg må ta turen ned til mamma i kveld og låne stavene hennes. Vet hun har, og jeg tipper de står nærmest i en bod eller noe....

 

Gratulerer med -1 kg tonton. Kjempebra.

 

Gårsdagen min ble omtrent slik:

4,4 trimpoeng (10,6 trimpoeng igjen)

3 liter vann

0 brus

5 grønne, er klementin-tid for tiden så ingen problem...nam nam...

1410 kalorier (litt for lite, null melk)

 

Jeg har forresten satt meg et nytt mål før jul. Jeg har akkurat begynt på mitt 4. trimtre, og dette skal være fullt innen julaften. Jeg bør klare det litt før, men vet at det er mye som skjer før jul, så derfor setter jeg julaften som mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

"bare" o,5 opp og det er jo litt overraskende siden jeg har "besøk"..

at det ikke var mer alså..

 

er hjemme i dag med spysykt barn- igjen!

men skal få nyttet stepp'en i løpet av dagen.

 

Tenkte jeg skulle børste støv av sykkelen( uten hjul..) no, det er ikke like enkelt å komme seg ut på denne tiden av året, og øke treningen med 3o min sykling.. det må no hjelpe på....

 

tommelen opp for dere som har gått ned denne uken ! Dere er flinke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei 35 min rask stavgang idag,på vei til jobb..og 2,7 trimpoeng...

Hhmm..eg har enda ikkje gått opp ved mensen..sikker på at dere ikke bruker den som en unnskyldning??Hehe...neida...

Eg har fri i morgen det er deilig altså..Men det er meldt møkkavær!

Nå må eg komme meg i seng,gjesp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null trim i går. Mannen måtte jobbe lenge og var ikke hjemme før 8, da ble d til at jeg sank ned i sofaen og så bonderomantikk. Men i dag skal jeg trene! Blir nok egentrening i styrkerommet på treningssenteret, ingen timer jeg liker i dag.

 

Gårsdagen endte ut med utskeielse...laget 2 eplekaker til juniors bursdag. Men den ene ble ikke noe fin, og mannen mente de var best nye....jaja, så koste vi oss med litt eplekake da....

 

Gårsdagen oppsummert:

0,8 trimpoeng (9,8 igjen til ukesmålet)

2,5 liter vann

0 brus

5 grønne (fortsatt klementin-tid ;))

1800 kalorier (ble som det skulle selv med eplekake, men fordelingen ble jo litt feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg endelig trimmet. og ingen utskeielser heller . Så jeg er godt fornøyd med gårsdagen...så nå er det bare å vente på ny dom i morgen...hehe...har ikke så stor tro på vektnedgang. Men skal være veldig glad viss jeg ser 87-tallet.

 

Gårsdagen oppsummert:

3,3 trimpoeng (6,5 igjen til ukemålet)

2,5 l vann

5 grønne

0 brus

1550 kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..idag skinner sola og er mildt ute.

skal gå med stavene opp en bratt vei idag tenkte eg,før jobb.

 

Igår blei det ein stor pinneis på meg og så klarte eg ikke la være å spise opp resten av peanøttene som ungene hadde fått ved halloween..men gjort er gjort og spist er spist.

Eg ser innom i kveld etter jobb....Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, "gjort er gjort og spist er spist"! Den passa bra på dette forumet. Det går mye i Hakkebakke for tida hjemme hos oss, men jeg har ikke trukket parallellen.

Jeg er så til de grader mamma på heltid nå, for mannen min har vært i Køben og sunget opera hele uka, og begge ungene er oppe store deler av natta. Jeg går i svime om dagen....

 

I kveld blir det nok et lite kakestykke, for mammen min kommer hjem, og han hadde bursdag mens han var bortreist - på selveste Halloween til og med.

 

Ha en deilig fredagskveld jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er her fremdeles. Jeg har bare slitt litt med noen små dataproblemer. Ser at det har vært stille på tråden i helgen.Tenkte jeg skulle legge inn en liten ukesrapport.

 

Jeg har vært flink og spist hver 3 .time, men har nok ikke fått i meg nok kcal. hver dag. Det har også blitt litt lite grønt i helgen.Ellers har jeg drukket minst 2.5 liter vann hver dag. Jeg har 15.1 trimpoeng denne uken, men det blir nok noe mer siden jeg skal trene Pilates senere i kveld.Alt i alt er jeg meget fornøyd med uka.:)

 

Hvordan har det gått med dere andre i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei forelkens....

 

Her har jeg ikke vert særlig aktiv.. sorry, men prøverørsforsøk har tatt all energi.

 

MEN JEG HAR TESTET POSITIVT-------

 

Så det var den slankinga...hehe.

 

Men jeg satser på å holde meg sund igjennom svangerskapet da...hehed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei forelkens....

 

Her har jeg ikke vert særlig aktiv.. sorry' date=' men prøverørsforsøk har tatt all energi.

 

MEN JEG HAR TESTET POSITIVT-------

 

Så det var den slankinga...hehe.

 

Men jeg satser på å holde meg sund igjennom svangerskapet da...hehed.[/quote']

 

Gratulere så mye!:)

Ønsker deg et sunt og fint svangerskap.

Håper at du er ved fin form.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 95.0 kg i dag, det betyr en nedgang på 1.8 kg denne uka.Midjen er nå på 91.5 cm, minus 13.5 siden jeg startet for 6 uker siden. Totalt har jeg blitt 4.8 kg lettere i løpet av de siste 6 ukene.:)

 

Titter innom senere og skriver ned noen mål for uka.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 89,7 i dag...skulle egentlig veid meg fredag men følte ikke for det da...med andre ord var det opp 1,5 kg....jeg har mine mistanker om at vekta mi spiller meg et puss både den ene og andre veien i tide og utide...vurderer å gå over til analog vekt, da jeg føler de er mer stabile...men en får jo ikke nøyaktig vekt da...kanskje jeg skal gjøre et eksperiment å veie meg på begge vektene framover mot jul, for å se om de harmonerer...

 

Jeg legger ikke inn noen mål her denne uka, er med på "før jula ringer inn"-tråden hvor vi har månedsutfordring for hele desember, så jeg kommer til å konsentrere meg om denne framover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen
Hei forelkens....

 

Her har jeg ikke vert særlig aktiv.. sorry' date=' men prøverørsforsøk har tatt all energi.

 

MEN JEG HAR TESTET POSITIVT-------

 

Så det var den slankinga...hehe.

 

Men jeg satser på å holde meg sund igjennom svangerskapet da...hehed.[/quote']

 

gratulerer så mye, utrolig koselig!

nå blir fokuset en helt annen plass for deg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Endelig tilbake på nett!Det har vært ein meget slem orm på maskina så den måtte ha litt pleie av ein dataekspert.

Så rart å vera uten pc når ein er vant til å ha det!

Vektnedgang denne uka var 1,4kg og det syns eg var knall!!!

Hei så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens!

 

jeg er med jeg også, er bare helt på felgen, fordi lillegutt holder meg våken hele natta, og mannen min er i utlandet veldig mye denne måneden. Skal sjekke inn en gang i blant. I går hadde jeg veiedag, -700 gram. Godt fornøyd, til tross for litt dårlig spising forrige uke. Begynner nytt kurs om et par uker...

 

Gratulerer Okinawa! Og gratulerer med fin nedgang, dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...