Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Skriv planen din her ja, hvis du gidder! Jeg trenger sårt litt mer variasjon i treningen, så å prøve noe nytt hadde vært supert! 8 km i oppoverbakker ja, det må være tøft! Tipper du kjenner det i lår og rumpe etterpå :)

 

Er du så mye lavere enn meg da? gidder ikke se tilbake i hele tråden, hehe

 

Var på 1 times pilates nå i kveld, det var virkelig kjempetungt, kjente magemuskler jeg ikke ante var der.

 

I morgen tror jeg at jeg skal prøve å dra på en annen time, kanskje spinning eller noe, merker at jeg pusher meg selv bedre på timer enn på egentrening.

 

Skjønner hva du mener med å "redde deg selv fra forfall", jeg merker så godt at når jeg først legger på meg noen få kg, så blir det veldig fort noen til og noen til.. det er derfor jeg prøver å ta det tidlig nå, sier jeg meg fornøyd med noen kg for mye nå, så kan det kanskje bli en farlig vei etterhvert.

 

Fikk lyst å lukte på den parfymen du har kjøpt deg, hehe, tror jeg må stikke innom parfymeriet i morgen, er på leting etter ny parfyme selv nemlig :)

 

Kjempefint hvis vi fortsatt kan dele erfaringer og gi tips fremover, men skjønner hvis du blir sjeldnere her da, nå kommer kampen om å holde seg stabil, men det tror jeg ikke blir noe problem for deg som allerede har vært stabil så lenge.

 

Arg, før jul så jeg faktisk 55 tallet husker jeg..mimre mimre.. hehe.

 

Men det er enda en stund til sommeren, må bare ta meg sammen og trene trene trene!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Fart km per time: Stigning:

Minutt 0-3: 5,6 / 1

3-5: 6,4 / 1

5-7 : 9,6 / 2

7-9 : 9,4 / 3

9-11: 9,3/ 4

11-13: 9,1/ 5

13-15: 8,8 / 6

15-17: 8,5 / 7

17-19: 8,3 / 8

19-20: 8,2 / 9

20-22: 8,0 / 10

22-25: 9,6 / 1

25-30: 5,6 / 1

 

Håper du skjønner planen. Den ble litt tett. Men det er først minuttet, så farten og etterpå stigning.

Denne var ganske tøff for meg første gangen, men det blir bedre etterhvert! Jeg skal love deg at du føler deg superflink når du er ferdig! Jeg skal fortsette å henge her på forumet vårt, for jeg kunne kanskje tenkt meg å gå ned noen flere cm i livet. Jeg er ca 157 cm høy forresten.

 

Jeg har aldri prøvd pilates på ordentlig før. Trener det litt hjemme, men det blir sikkert ikke det samme. Det vil jeg prøve en gang jeg får råd.

 

Parfyme det er ganske spennende saker det. Jeg har litt rar smak når det gleder parfyme i forhold til andre unge jenter tror jeg. Liker sterke, krydrede.

 

I kveld har jeg spist mye. Men i morgen er en ny dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du delte planen din, jeg prøvde den i dag, det var hardt! Svetten silte! Hehe, du er i mye bedre form enn meg, jeg greide å holde ut til minutt nr 18, men så måtte jeg gå til minutt 22, deretter fortsatte jeg som planen sa igjen :) Det var deilig og effektiv trening!

 

Kom på at jeg har en plan selv som du kan få av meg hvis du er intr, du er sikkert i bedre form enn meg, men når jeg gjør denne intervalltreningen, så blir jeg syykt sliten, og knall rød..hehe, er lenge siden jeg har prøvd den nå, men tok den frem i dag, kanskje jeg får prøve den en dag igjen, jeg fikk den lagd av en trener og den skal visstnok være veldig bra for forbrenningen og for å komme i bedre form. Hvis du ikke synes den er hard nok er det jo bare å løpe fortere eller ta høyere stigning, men prøv den, jeg synes i allefall den er knallhard trening!

 

Oppvarming 7 min 8 km/t 0-4 % stigning (ta gradvis oppover på stigning)

1. intervall 4 min 8 km/t 5%

1. pause 3 min 8 3%

2. intervall 4 min 8 5%

2. pause 3 min 8 3%

3. intervall 4 min 8 5%

3. pause 3 min 8 3%

4. intervall 4 min 8 5%

Nedtrapping 3 min 8 3-0%

 

Totalt: 35 min

 

Si fra hvis du ikke skjønte den. Tror jeg pleide å jogge vanlig på bare 8 km/t den gangen planen ble laget, og det er lenge siden, nå pleier jeg å jogge på 9,4-9,6, så kanskje den må graderes litt etter hva du vanligvis jogger på, vet ikke jeg.

 

Vet det er lite nedgang, men veide 56,9 kg i dag, og forrige gang jeg skrev opp hva jeg veide var jeg 57,3... så er jo 0,4 ned.. er bare glad det er noe ned i det hele tatt jeg.. har stått stille så leenge, men kan jo hende det bare var fordi jeg veide meg så tidlig på dagen i dag.. eller noe annet..hehe.. tror det liksom ikke.. men var godt å se et annet tall i allefall.

 

Og i kveld blir det fylla.. ;) ikke bra, men men.

 

Du får ha god helg Trude og takk igjen for at du delte planen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei. I helga har jeg spist mye. Jeg lurer meg selv og tror at nå kan jeg spise alt jeg vil, men det er jo helt feil. I går spiste jeg over 3000 kalorier. Herregud.

Takk for programmet du sendte, det skal jeg jammen prøve!

Hvordan har din helg vært?

Angående 400 gram vektnedgang, så er jo det kjempefint! Det er den farten jeg har også, hvis det ikke står bom stille da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har jo hatt vanlig helgeutskeielse, hehe, men dette var ikke av de verste helgene.. drakk øl på fredag, men ble ikke så veldig mange, og har bare spist smågodter i dag, var også på trening i dag, mix og pump i 75 minutter, så stolt av at jeg kom meg avgårde på en helgedag, det er så sjelden jeg orker det.

 

Og i går gikk vi til byen og det tar 50 minutter, alle monner drar :)

 

Skjønner hva du mener med at du "tror du kan spise alt", jeg har flere ganger greid å gå ned dit jeg vil, og så går jeg opp igjen fordi jeg tar for lett på det.. blir skikkelig jojo og det er jo ikke bra, derfor jeg prøver å ta det veeldig rolig denne gangen, for å prøve å lage varige endringer..og det funker forsåvidt, bare at jeg har stagnert litt.. men i dag når jeg veide meg var jeg fortsatt 56,9 så har jo gått ned littegrann nå da, så glad for det :)

 

Håper vi greier å trene i morgen også, jeg skal på et møte i byen så skal sykle dit og hjemigjen, men skal prøve å få trent ditt programm på tredemølla i tillegg senere på dagen. Det er målet med morgendagen i allefall.

 

Ha en fin og sprek uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har hatt en fornuftig og balansert helg ihvertfall! Gratulererer!

Jeg har spist mye mer enn det som er gøy. Lurer på hvorfor jeg er sånn at jeg bare kan spise så mye mat selv om jeg egentlig er mett. Det er jo egentlig ikke godt lenger når man er mett. Men som sagt; i morgen er en ny dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kommer til å slite med det hele livet jeg, at jeg er så glad i mat, at jeg spiser selv om jeg er mett, men merker at jeg gjør dette særlig når det er veldig god mat, i blant går jeg inn for å spise kjedelig, og da bedrer det seg litt i allefall..

 

Har allerede syklet til og fra byen og har hatt en super dag så langt! Som det virker inn på humøret å få rørt seg med en gang man står opp ;)

 

I dag tenkte jeg å begynne å føre opp det jeg spiser på siden her.. synes det er så kjedelig å holde nøye oppsyn, og veie mat osv, men tror jeg må det for å finne ut hva som er feil med kostholdet.. tenkte å gjøre dette en stund fremover i allefall. I dag som det er mandag passer det fint og begynne, og merker allerede at jeg spiser sunt bare for at jeg ikke vil føre opp usunne ting, hehe.. I dag har jeg spist dette:

 

Frokost: Havregrøt lagd av vann ca 160 kalorier (stod det på sida her)

Mellommåltid: 1 Banan ca 90 kalorier

Lunsj: To husmann knekkebrød med leverpostei og agurk, ca 180 kalorier

(ups kom på at jeg har drukket iskaffe til, fy fy, står at det er 61 kcal per 100 g, og den var på 330 ml, vet ikke helt hva det blir..hehe, ikke helt stø i matte nei!)

Middag: Har ikke spist den enda, men skal ha tikka masala, ris, kylling og salat, og fant ut at det blir over 660 kalorier

 

Føler det er veldig skjev fordeling, eller hva synes du? er vel oppi 1090 + iskaffen da, og regner med at jeg blir å spise minst et mellommåltid og et lite kveldsmåltid også..

 

Noen her inne sa at jeg ut fra min vekt og høyde burde ligge på ca 1300-1400 kalorier når jeg ville gå ned..

 

Burde jeg fordele bedre? Er middagen alt for mye? Synes dette er kjempevanskelig jeg! Vil gjerne ha tips, Og skjønner nå når jeg skriver ned hva jeg spiser, hvor raskt det er å få i seg for mye kalorier altså! Burde vel droppet den iskaffen.. men men, det kan ikke bli helt perfekt med en gang.. er spent på om hvis jeg følger dette nå om jeg kommer til å holde meg mett.. og om jeg kommer til å gå ned..

 

Teller du kalorier Trude? Er det ikke mye arbeid? hehe. En dag, og jeg er lei allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg teller kalorier. Jeg fant ut at jeg bare måtte gjøre det. Så jeg har gjort det i omtrent 8 uker. Man blir vant til det.

I dag har jeg spist:

Trudes smootie:

- 100 gram blåbær

- 1,5 dl skummet kultur

- 1 dl tropicana appelsinjuice

- 10 gram proteinpulver

 

- 5 rugsprø med 60 gram Tine Mozzarella

- kaffe

-eple

- 250 ml provamel soyamelk

 

Litt usikker på hva jeg skal ha til middag. Men ja, middagen blir fort veldig mange kalorier. Jeg burde også spise 1300-1400 kalorier, men jeg føler det blir veldig lite i forhold til aktivitetsnivået. Jeg må ha 1600 hvis ikke blir jeg veldig sulten.

 

Angående fordelingen...kan jeg skrive om litt mer senere...driver med en oppgave....stressa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj..gårsdagen klarte også å kræsje. Spiste mer pasta til middag enn planlagt og for mye oliven og parmesan til. Til dessert ble det for mye mørk sjokolade. Og senere Bilar og salt lakris. På kvelden mange brødskiver med leverpostei og oboy til.

 

Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok helt normalt med tilbakeslag innimellom, bare prøv å ikke la det knekke deg, tenk at: ja jeg spiste mer enn jeg burde i går, men i dag er en ny dag og jeg skal hente meg inn igjen!Ikke lett.. jeg vet, men antageligvis lurt.

 

 

Sitter her med frokosten min jeg, havregrøt med syltetøy på, jeg endte på 1600 kalorier i går, men hadde også et treningspoeng, som da betyr at jeg trente bort 200 kcal? Hvis jeg skjønner dette rett da.. En annen ting jeg lurer på, man har jo så og så mange kosemerker per uke ser jeg (jeg har ikke gått på kurs og følger egentlig ikke den planen..men), hvis jeg da spiser flere kosemerker enn jeg skal, noe jeg har skjønt at jeg gjør ofte, går det ikke da likevel bra hvis jeg sanker opp ok trimpoeng og trener de bort igjen? Skjønner jo at de kosemerkene sikkert er der for at man ikke skal få i seg så store mengder med søtt og fett.. men når dette likevel skjer så satser jeg vel heller på å trene det bort igjen? Hvis ikke har jeg nok spist mine kosemerker for flere uker fremover.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder fordeling av mat fant jeg noe etter googling:

 

Frokost: 25 prosent av kaloriene pr. dag

 

Lunsj og middag: 2 ganger 30 prosent av kalorier pr. dag

 

Mellommåltider: 3 ganger 5 prosent av kaloriene pr. dag

 

(Fant dette på denne siden: http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?p=bohp&d=139)

 

I følge denne siden forbrenner jeg 1744 kalorier i løpet av dagen, når jeg har et normalt aktivitetsnivå:

 

"Verdens helseorganisasjon (WHO) har utviklet et sett formler til beregning av energiforbruket (cirkatall) pr. døgn for menn og kvinner med et normalt aktivitetsnivå. Sett inn verdiene dine, og finn ut hvor mange kalorier du forbrenner i løpet av dagen."

 

Kvinner:

18-30 år = 19,44 x kroppsvekt i kg + 636

 

31-60 år = 10,80 x kroppsvekt i kg + 1104

 

over 60 år = 11,76 x kroppsvekt i kg + 859

 

Og når jeg vil gå ned ca 5 kg må jeg ha et underskudd på 529 kalorier om dagen, hvis jeg forsto det rett..

14 800 kcal/70 dager = 211 kcal - ned to kg

 

37 000 kcal/70 dager = 529 kcal - ned 5 kg

 

74 000 kcal/70 dager = 1057 kcal - ned 10 kg

 

Altså: 1744 - 529 = 1215.. noe som hørtes lite ut egentlig..Man kan øke kalorimengden ved å trene mer da selvfølgelig.. Hm.. men tror jeg satser på å ligge på rundt 1400 kalorier om dagen jeg, tror ikke jeg greier mindre, det får heller gå litt saktere da.

 

I såfall, for å følge regnestykke jeg startet med så bør dette være min kalorifordeling:

 

Frokost: 350 kcal

Mellommåltid: 70 kcal

Lunsj: 420 kcal

Mellommåltid: 70 kcal

Middag: 420 kcal

Mellommåltid: 70 kcal

 

Dette høres vel rimelig fornuftig ut, eller?

Når jeg da ser tilbake på gårsdagen ser jeg at jeg spiser en alt for liten frokost, for liten lunsj, for stor middag, men kanskje ca passe med mellommåltid.. hmm.. skal prøve ut dette i dag da, og se om jeg blir "mettere" av å fordele bedre,

 

Har allerede spist frokost på bare 160 kalorier da, så er jo litt bakpå, får heller spise et litt større mellommåltid nå da ;)

 

Det verste er at det er litt gøy dette! i allefall nå i begynnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Har hatt noen dårlige dager angående trim og sunn mat. Har hatt null motivasjon i tilegg til at jeg har vært stresset med en oppgave på skolen. Så derfor har jeg spist mye mer enn vanlig, dårlige enn vanlig og jeg har ikke giddet å telle kaloriene i alt det jeg har hivi i meg. Ikke har jeg trent siden fredag heller. Men jeg orker ikke dvele ved det og i dag føler det som motivasjonen er i orden igjen. ;)

Jeg sitter nå og drikker min daglige frokostsmootie og koser meg med kaffe til.

 

Så fint at du har limt inn den informasjonen om kalorinntak. Jeg har prøvd å ligge på et inntak rundt 1600 kalorier om dagen, men har svært vanskelig for å følge det på fredag og lørdag. Hvordan gjør du det i helgene? Kanskje jeg også burde sikte litt lavere ( eller heter det høyere?) og prøve 1400 kalorier? hmm.

 

Virker som du er i siget da! Stilig!

 

Angående matfordeling: de sier jo at det er lurt å spise mest tidlig på dagen. Jeg prøver å følge dette, men hvis jeg vet at jeg kommer til å spise noe som har litt mer kalorier enn vanlig til middag, prøver jeg å spare inn litt på lunsjen for eksempel.

 

Jeg prøver også og spise hver 3-4 time. Det er veldig lurt for å holde forbrenningen ved like, sier dem. I tillegg til matpakke, har ofte med et eple og en liten håndfull valnøtter som fungerer sammen som et mellommåltid.

 

Du lurte litt på noe angående kosemerker! Jeg bryr meg ikke om dem jeg, jeg spiser faktisk litt mørk sjokolade hver dag nesten. 2-4 ruter etter middag. Og har man veldig lyst på noe godteri, så går det jo ann å ta litt i stedet for noe mat, slik at man allikevel ikke spiser kalorier. Det er jo ikke ideelt, men noen ganger har man jo så lyst på noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en bok som heter Spis hele dagen

 

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2585684&rom=MP

 

Jeg lånte den på biblioteket. Det er en slags slankebok med masse oppskrifter til småretter. Konseptet er at man skal spise lite og ofte. Jeg syntes at den hadde så mye fine retter at jeg kjøpte boka. Jeg kjøpte den engelske versjonen på play,fordi det var billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for gode tips, inkludert boktipset, den må jeg prøve å få lånt meg på biblioteket ja. Så fint å høre at du tror motivasjonen er på vei tilbake, men når det gjelder oppgaveskriving så er det fullt forståelig! Jeg er i allefall sånn at jeg "trøster meg" med mat når jeg må gjøre noe "så fælt" som å skrive oppgave ;) Har en oppgave som skal leveres innen 1. mai nå.. og gruer for hvordan det vil gå mat og treningsmessig.. har foreløpig fortrengt at oppgaven eksisterer.....

 

Du spør hvordan jeg gjør det i helgene.. vel.. jeg har ikke kommet til helgen enda, så vet ikke.. det var et godt spørsmål i grunn..Hm! Kanskje trene litt ekstra og unne meg litt ekstra? Nei jeg vet sannelig ikke, det er ikke så lett å få trent så mye i helgene heller..Hva gjør du?

 

Når det gjelder kaloritellinga mi, så har det blitt sånn at jeg bare har telt denne uka.. prøver jo å begrense meg, men har gått over hver dag..

 

Har havnet på 1600, og i går havnet jeg på 2000, men så hadde jeg 2,4 trimpoeng også.. så da trekker jeg fra litt under 500 kalorier, hehe, aner ikke om det blir rett, men det sto på den sia at man kunne trekke av det man trente..Tror ikke jeg har sjans til å havne på kun 1400 hvis jeg trener i tillegg..blir jo så sulten!

 

Men det er svært nyttig å finne ut hvor mye kalorier det er i forskjellige ting, blir jo så mye mer bevisst! Jeg visste f.eks ikke at det var så sykt mye kalorier i pasta!! Ble helt skremt jeg, så jeg begynner jo å skjønne nå hvorfor jeg har stått stille i det siste, jeg får rett og slett i meg for mye kalorier, når jeg har skrevet opp alt jeg spiser en uke nå, så tenkte jeg å begynne å rette på dagene da.. begynne å finne bedre løsninger på ting som er for kaloririke..MEN jeg må si jeg strever om morgenen! Er vant til å spise havregrøt, som havnet på bare 161 kalorier (med syltetøy), i følge den planen jeg fant skal jeg spise 350 kalorier på frokost, så nå har jeg økt mengden grøt pluss at jeg spiste et eple i morgest og tilsammen fikk jeg da ca 225 kalorier og er stappmett!!

 

Det er veldig vanskelig å øke mengden på både frokost og lunsj! Men jeg ser logikken i det, for det er på middag og kvelds at jeg spiser for mye og gjerne tar mer usunne og kaloririke valg, så jeg har fått det for meg at hvis jeg greier å fikse frokost og lunsj i første omgang så vil jeg bli mindre sulten på ettermiddag.. ELLER så ender jeg med å få i meg desto mer.. hehe.. tiden vil vise. Gode tips til frokost og lunsj da? Som gjør at jeg greier å få i meg det jeg skal?

 

og historien fortsetter.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg:

I helgene har jeg hittil spist mer på fredager og lørdager. Målet har vært å komme under 2000 kalorier, men det har mange ganger gått skeis også. I blant har jeg trent litt i helgene, men ikke hver helg. Men det er veldig godt å trene i helga også, fordi da er det så godt etterpå. Men det at jeg spiser mer i helgene, fører jo til at vektnedgangen går saktere.

 

Kalorier i brød og pasta:

Ja, det er litt overraskende at det er så mye. Jeg spiser litt brød og pasta, men passer på at posjonene ikke er store. Jeg tar masse grønnsaker til tomatsausen, slik at man blir fortere mett. Tynne brødskiver med masse pålegg. :)

 

Frokost:

Hvis du sliter med å få i deg stor nok frokost, så tror ikke jeg det gjør noe. Så lenge du fyller på med mer energi ett par-tre timer etterpå. :) Min frokost ligger på ca 170 kalorier, så fyller jeg på med mat på skolen ganske fort etterpå. Det viktigste er å få startet motoren.

 

Lunsjtips:

Når jeg har dårlig tid rasker jeg med meg rugsprø og pakker med noen skiver mozzarellaost fra tine. Den er mye magrere enn andre guloster. Jeg er veldig glad i rugsprø. I blant ordner jeg en bedre matpakke på kvelden eller før skolen. Det kan være salat med oliven og fetaost. Eller kikerter. Grov pasta. Krydder. Brun ris. Bittelitt olje. Skikkelig grovbrød med lakseskiver.

 

Det ble litt oppsummering her, men måtte bare kommentere det du lurte på. Jeg klarte meg ganske fint i går, til tross for mange fristelser.

Gutta i bandet til kjæresten grilla pølser i hagen, mens jeg spiste en posjon maki-sushi i stedet. Jeg hadde litt lyst på pølser, men det gikk bra. :)

Senere var det dugnad, og der var det kjeks, men der klarte jeg å ikke ta en! Så var jeg på konsert, men drakk bare en liten øl! Men på kvelden når jeg kom hjem, så hadde jeg kjempelyst på noe, og lagde meg en stor salat med masse fetaost.

 

Jeg endte likevel på 1700 kalorier. Jeg trekker fra det jeg har trent, derfor er jeg fornøyd. Trente styrke tidligere på dagen og gikk lang tur med hund.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

hei... dere har holdt på ganske lenge ser det er mest smint og trude som er mest aktive=)

får jeg lov å joine?

 

jeg er 23 år, 155 cm og 75 kg. hovedmålet er 50 kg, intill da har jeg delemål på 65, 55 og tilslutt 50 kg. vil gå ned 10 kg til 8.juli, det er vel 71 dager til.dvs ca 140 g pr dag, ca 1 kg i uken.det er jo mulig!!! nå ble jeg glad når jeg regnet ut det!!! kanskj jeg får det til!!!

 

jeg flytter inn i ny leilighet om 14 dager og fra da har jeg store ambisjoner om å begynne å trene en hel del, hver dag. variere mellom gå, løpe, sykle, bokse, yoga, styrke.

 

har et ganske sunt kosthold, spiser ikke godteri, kaker, potetgull o.l

 

håper dere slipper meg inn i varmen!!

klemmer fra missrosa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Missrosa!

Bare fint å få med flere som deler erfaringene sine! Spennende å se om du klarer 1 kg i uka. Rapporter her så ofte du vil om hva du gjør og hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, så bra at flere joiner tråden vår, og masse lykke til med vektnedgang! Vi har vært her en stund nå ja, og Trude har jo faktisk nådd målet sitt! Flinke jenta!! :) Jeg er mer stillestående, hehe, men jeg har i allefall greid å endre litt på noen vaner og er mye mer aktiv enn før! Ser det ikke på vektnåla, men flere rundt meg sier at jeg har blitt mindre, så jeg får vel bare tro dem.

 

Sammen får vi støtte hverandre og finne ut av problemer på veien :)

 

Trude: Tusen takk for svar og mange gode tips! Rugsprø har jeg ikke smakt tror jeg.. er det knekkebrød? Begynner å regulere mer og mer på måltidene nå.. i dag har jeg spist havregrøt(som vanlig) og en banan til frokost (for å spe på med kalorier) og så har jeg tatt opp kyllingfilet til middag.. med ris og grønnsaker tenkte jeg, så planen er å spise sunt i dag. Skal også på et møte kl ett som jeg planlegger å sykle til og så sykle tilbake og helt ned til byen for å hente togbilletter, jeg reiser hjem i morgen. Så håper jeg greier det jeg har planlagt, i såfall blir det bortimot to timer sykling, og ca 1 time av dem i oppoverbakke.

 

Forresten, at jeg skal reise hjem... skal i bursdag på torsdag.. altså fest (med drikke) og i konfirmasjon på søndag! oioioi, hvordan skal det gå! Derfor jeg prøver å holde litt tilbake på kaloriene i dag og i morgen i allefall..Får bare prøve å være veldig bevisst hva jeg spiser.. for jeg tror ikke jeg får til å trene så mye når jeg er hjemme.. men har tenkt på å pakke ned joggeskoa, for jeg skal jo på landet og kan jo gå meg en tur i skog og mark kanskje..

 

Forresten Trude! Så flink du var som spiste sushi når de andre spiste pølser!! Stjerne i margen til deg. Men makiruller er jo såååå godt! nam nam, det er lenge siden jeg har spist, elsker sushi!

 

Nå kommer det vel an på smak og behag.. men hva pleier dere å velge når dere først skal på fest? Jeg drikker som regel hvitvin eller øl (eller begge deler..) men det blir vel hvitvin som blir minst kalorier i? Jeg vet det er mer kalorier i det enn øl, men at man drikker jo som regel mer mengde øl, så da er det vel best med hvitvin likevel? Eller? Blitt så mye festing i det siste.. nesten hver helg, og jeg lurer på om det er noe av grunnen til at jeg står stille også.. men nå er det bursdag og det må jeg jo nesten dra på, har jo lyst også selvfølgelig!

 

Jessjess, ble et langt innlegg dette, men hadde så mye på hjertet, igjen :)

 

Ha en fin uke dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

hei!

i dag har jeg vært i byen i 6 timer å shoppet!! det ble en del skritt på meg! har spist helt grei mat også, men drakk en kaffe mocca med krem... fy...! men det ble bare slik. jeg takket nei til bolle og kake da. må nok spise en scones til kvelds (er hos broren min på besøk) men den er ganske liten, så det burde vel gå!

 

jeg ville tatt hvitvin istedet for øl. jeg drikker ikke selv lenger, men gjorde det før. men hvitvin er nok bedre, pga at man ikke konsumerer like mye som du selv sa!

det er lov å skeie ut når man har bursdag! og konfirmasjon er jo ikke så ofte man går i.... men ta med joggeskoene og kom deg ut i det fine været!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo ikke min bursdag da :).. men sant som du sier, at man ikke så ofte går i konfirmasjon..men selvfølgelig skal jeg i to denne måneden, veldig typisk! Men men, skal nok greie å beherske meg. Tenker jeg velger hvitvin ja..

 

Flink du har vært som har gått så masse da! Bra :)

 

Har fått syklet en god del i dag, ble ikke så mye som jeg hadde tenkt, da det tok mye kortere tid en forventet å sykle de avstandene, men endte på 1 time og et kvarter, og det er jo noe det også. Har vært ekstremt flink i matveien i dag om jeg skal si det selv, ender vel sammenlagt på ca 1300 kalorier fant jeg ut (og da har jeg ikke trukket fra trimpoengene en gang), har begynt å spise frosne bringebær i stedet for smågodter, funker som bare det! Jeg er veeeeldig glad i bringebær :)

 

 

Forresten, noen av dere som så oprah på tv 3 i dag? der hun tok opp boken/filmen "the secret" ? Skal jammen visualisere meg selv slank og trent og fin jeg...... :)

 

Nå skal jeg og kjæresten ut å gå en liten tur i finværet! Ha en strålende kveld videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder hva man skal velge av alkohol, tror jeg det er som dere sier at en tørr hvitvin er kanskje det beste. Selv drikker jeg nesten ingenting lenger, fordi jeg blir så trist og rar dagen etter. Men jeg kan ta et glass til maten og da velger jeg rødvin og noen ganger øl. Nam!

 

Jeg skjønner veldig godt problematikken med å reise bort, Smint! Man mister kontrollen. Bare fokuser på å ta noen gode valg, så kommer du nok i valg. Og skulle du bli frista til fråtsin, er det om å gjøre å ta opp tråden når du kommer hjem igjen! :)

 

Rugsprø er tynne knekkerbrød fra wasa. De har en del fiber og de er laget av surdeig, derfor jeg tror jeg de har lav GI også. Jeg synes de er svært smakfulle.

 

Visualisering er nok en veldig bra ting. Boka The Secret er jeg mer skeptisk til, men akkurat den biten med å visualisere kan nok hjelpe folk å nå visse mål. :)

 

Missrosa teller du kalorier, eller hvordan gjør du det?

 

Ellers...det går bra med meg om dagen. Jeg trener og spiser sunt. Hadde bursdag på lørdag, så da tok det av helt med sjokoladen og brownies på kvelden, men ellers så spiste jeg deilig linsesuppe til lunsj og spinatpai til middag. Så det ble ikke så aller verst.

 

I går ble det bare en kort joggetur (i tillegg til gåingen da) på 20 minutter, men det er bedre enn ingenting.

 

Jeg sa jo at jeg hadde nådd målet, 55 kg, men jeg tror jeg satser på å gå ned ett par kilo til. Sakte, sakte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hadde en fin bursdag! Er lov å kose seg litt ekstra da, det er obligatorisk å spise kake på bursdagen :)

 

Var på vekta i dag jeg.. ååh! Jeg blir så lei.. 57 blank i dag..står stille som vanlig.. det verste var at jeg hadde forhåpninger om at jeg kanskje hadde gått ned bare noen hundre gram.. men nei, jaja, får vel bare fortsette videre..Er bare så surt akkurat nå når jeg vet at jeg antagelig blir å skeie ut i helga..

 

Skal på butikken nå etterpå så da skal jeg se etter sånne knekkebrød, må finne noe annet enn brød, er ikke så glad i det heller så.. jeg spiser jo stort sett grøt til frokost hver dag, men kan være greit å variere litt, pluss at det er greit med noe annet til lunsj/mellommåltid og slikt.

 

I dag prøvde jeg mitt eget joggeintervallprogram som jeg la ut her.. og det gikk overraskende greit! Jeg må ha blitt i bedre form, for før så var det mange ganger jeg ikke greide programmet, og jeg ble blodrød i ansiktet, nå gikk det helt greit :) Pluss at jeg løp fortere enn før (la det på 9,4 og pauser på 8,8), så må skryte litt av meg selv da :)

 

Som straff fordi jeg ikke har gått ned skal jeg sykle til byen og tilbake nå, hehe, må prøve å øke trimpoengene mine litt.. pluss at det er greit å bli sliten i dag så jeg lettere får sove på toget i natt.

 

Ja du får stå på videre Trude, du greier nok de kiloene også, virker som du har funnet din måte nå og har ganske bra kontroll.

 

Jeg er også spent på hvordan du gjør det missrosa? går du på kurs eller teller kalorier eller rett og slett prøver å leve sunnere og mer aktivt? Jeg er glad for alle tips på veien :)

 

Ha en fin dag videre dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

i dag har jeg kost meg ute i sola og gått en tur med nevøen min, han er liten baby!

 

jeg går ikke på kurs, har vurdert det, men synes det er litt dyrt så har tenkt å prøve selv først med å gå ned hvertfall noen kg, så får jeg se om jeg får det til eller ei.

jeg teller ikke kcalorier direkte, før var jeg slavisk på å telle kcalorier, men nå er det slik at jeg fører opp hva jeg har spist gjennom dagen og ser hvor mye det blir.

 

jeg har satt meg som mål og gå ned til 50 kg, dvs 25 kg. har egentlig hele tiden væt ganske sunn og fornuftig, ikke avhengig av godteri eller slikt, men nå har jeg satt totalforbud mot godt (sjokolade, potetgull,smågodt...) og forbud mot kaker og boller ol, men som nå er jeg en uke hos broren min m/familie og da blir det jo ofte litt kos til kaffen med bolle. og da har jeg ikke lyst til å være så kjedelig å si nei hele tiden. men var på cafe i går og da droppet jeg noe søtt! *flink*

 

men når jeg kommer hjem igjen blir det litt strengere. jeg har litt problemer med å følge måltider, hopper lett over frokost og slik, men jeg har tenkt å begynne å sette opp dagen før hva jeg skal spise og når jeg skal spise. også skal jeg bygnne å trene mer igjen.

 

ha en fortsatt fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trim: 1 time rask gange. Pluss styrke på studio.

 

Spist litt mye rart i dag, men endte likevel på under 1700 kalorier, hvilket er helt greit for meg.

 

Frokost: Smootie

Lunsj: Speltknekkebrød med mozzarella

Etter trening: druer, banan og kiwi

Middag:1 grillpølse med lompe + masse salat

Dessert: 1 bolle med sjokoladebiter

Kveldskos: 70 gram popcorn poppet i 10 gram smør

+ et beger Spicy, en ny iskrem. Kjempegod og bare 115 kalorier i begeret. Ikke til å tro! :(

 

Planlegger å gå en lang tur i morgen tidlig. :D

 

Det skal viljestyrke til for å si nei til kake når man får tilbud! Bra, Missrosa!

Vi er omtrent like høye tror jeg.

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

nå er jeg lei av å måtte spise usunn mat, føler at vekten fyker oppover, har ikke fått gåttt tur heller i dag. jeg har satt som mål og gå ned 10 kg til 8.juli.... tror kanskje det kan bli litt hardt, 10 kg på 10 uker....

men ettersom jeg skal begynne å trene for fult fra 12 mai så kanskje det går... hva tror dere?

men jeg pleier alltid å sette for store mål, for å deretter bli skuffet ettersom jeg ikke når de. men denne gangen er jeg så veldig innstilt på å klare det. vi får se hva jeg får til! dere kommer til å få vite hvordan det går... hehe

 

fikk du gått tur i dag, trude? hvor høy er du (ettersom du skrev vi er omtrent like høye...=))?

 

så bra smint at du klarte løpingen fint!!! løper du i terenget eller på løpemaskin?

 

jeg skal som sagt begynne å trene ordentlig fra 12. mai, har da tenkt:

mandag: løpe og bokse

tirsdag: sykle

onsdag: løpe og bokse

torsdag: sykle og styrke

fredag: løpe og bokse

lørdag: yoga

søndag: yoga

pluss enkle styrkeøvelser om morningen

 

høres helt vilt ut å begynne så hardt egentlig.. men jeg tenker å løpe/gå omhverandre til jeg klarer å løpe en hviss tid og samme med sykling. så begynner rolig med mye...

men jeg er i utgangspunktet ganske trent, har trent hardt helt frem til jeg var 17 og etter det litt fra og til, så bare jeg få kondisen på plass så er musklene der!

jeg setter nok litt høye mål, men som sagt denne gangen er jeg INSTILT på å gå ned i vekt på ordentlig!!

mye om meg, hehe

 

håper det går bra med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...