Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

for min del er det helt greit at du blir med, regner med det er ok for de andre også?

 

Du skrev kanskje feil i meldinga? At du nå er 53 kg og skal ned til 60 rimte ikke helt i hodet mitt, hehe, pirkpirk :D

 

Lykke til med vekttap, sammen greier vi det nok! :)

 

 

 

 

Skal prøve så godt jeg kan å komme meg på treningssenteret i morgen, da blir det vei`ings.. gruer litt, men håper det ikke er så verst :S

 

Da blir det oppdatering her i morgen, på vekt og mål iallefall, føler det er på tide, aner at jeg har stått stille.. men får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk problemer på vei hjem frajobbreise, og fikk derfor ikke rapportert inn søndag som planlagt. Men nå starter jeg altså den rapporteringen vi ble enige om (mål får bli senere)

 

Alder: 23

Høyde: 160 cm.

Startvekt: 60kg

Vekt nå: 56.3 kg

Målvekt: 55/54 kg

 

Jeg hadde en toukers periode rundt jul der vekta sto stille/gikk litt opp, men utenom den perioden ser det ut som om jeg har mistet rundt 0.5 kg i uka. Er det lov å være litt skuffa over dette? Vil jo at det skal gå fortfortfort :D

 

Hvordan går det med dere andre?

Velkommen tilbake Lion, og velkommen Lux20!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo veldig nær målvekta di da :D

 

Skjønner at du kanskje er litt skuffa, men synes du skal være fornøyd, det sies jo at det mest optimale er å miste en halv kg i uka, da er sjansen stor for at du skal greie å holde deg der nede når du først kommer dit, fortsetter du slik når du målet ditt om bare noen uker jo, det må da være motiverende? Synes du har gjort en flott jobb jeg :)

 

Er spent på mine egne resultater, har ikke kommet meg på trening enda.. er så lat.. vet ikke om det blir i dag heller, uff, kan noen sparke meg bak?? Please? Er spent på hva jeg veier så det er jo en liten motiveringsfaktor for å dra, men er så tung i kroppen, kommer meg ikke opp av sofaen... hva gjør dere når dere har dårlig motivasjon for trening? Hjelp.. :(

 

Lux20: Jeg veier alltid flere kg mer når jeg har mensen, gjerne to-tre, det er egentlig helt sykt, ja jeg spiser gjerne litt mer under eller før mensen, men tror det er mest vann og greier i kroppen, for det fosvinner ofte like etter mensen igjen, så kanskje du skal veie deg etterpå istedet? Så slippe du å bli skuffa, hehe.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 161

startvekt: 58,4

I dag: 56,4

Målvekt: 52

 

 

Ih ikke helt fornøyd gitt.. føler jeg har stagnert.. prøver å tenke at når jeg veier meg på trening så har jeg jo på joggesko og klær og sånn, og det hadde jeg ikke når jeg veide meg her hjemme, så kanskje jeg eegentlig er litt mindre? hehe, men får vel bare ta det fra her (med klær og alt) fra nå av, da hjemmevekta mi har streika, og de på trening kanskje ikke blir overhappy hvis jeg kler av meg... :)

 

Men litt fornøyd i dag da, fikk trenet, jogging og styrketrening og nå spiser jeg pastasalat, så alt i alt en grei dag så langt.

 

Lux20: Du er jo ikke langt unna målet du heller da, så bra, stå på! Man må skeie ut litt i blant :D Er litt bekymra for helga jeg, da jeg skal ut på restaurant i morgen og lørdag skal vi ha middagsgjester på nam-middag. Hm, men får bare trene litt ekstra tenker jeg.

 

Har ikke målt meg enda, ble litt demotivert når jeg veide meg fordi jeg ønsket at det var litt mindre.. og fordi jeg føler meg lettere for tiden, men er vel bare ønsketenkning.. :(

 

Ha en fin dag alle!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lux20: for å si det sånn så er jeg mye verre enn deg dagen etter jeg har vært på fest, har jo lyst på alt da! Når det gjelder å spise sunt så prøver jeg å gjøre dette både for helsa si skyld og for at jeg vil ned i vekt, det er ikke kun vektnedgangen nei, jeg kjenner jo på hele kroppen at jeg har det bedre når jeg får i meg sunn mat, får mer energi og blir liksom lettere i kroppen, pluss den gode samvittigheten, hehe. En ting som jeg gjør er å spise havregrøt (av gryn og vann og litt sukker/bær/syltetøy el.l) hver morgen. Jeg merker at når jeg har fått i meg en skikkelig frokost så er det lettere å fortsette den gode vanen utover dagen. Jeg prøver dessuten å ikke spise så mye brødmat og så unngår jeg melk, men det er pga jeg tror jeg har en melkeintoleranse, magen fungerer iallefall mye bedre når jeg unngår det. Du har jo tre uker på deg så du greier nok å gå ned litt iallefall. Har hørt at du kan prøve å kvitte deg med litt vann i kroppen like før du skal ha kjolen på (dette er snakk om dager før), dette er jo vekt som kommer på igjen, men som kan virke når det gjelder å komme inn i en kjole. Da tenker jeg på vanndrivende te eller mat. Dessuten er jeg stor tilhenger av styrketrening, så hvis du trener på treningssenter? Så få dem til å sette opp et styrkeprogram for hele kroppen, greier du å trene minst et par ganger i uken frem til 29. februar (all kondistrening i tillegg er bare bonus :( ) så kommer du iallefall til å gå inn i cm, og det er vel det som er målet? Ingen vet hvor mye du veier uansett bare du ser fantastisk ut i kjolen! Hehe. Lykke til iallefall, vi får hjelpe hverandre på veien. Nå skal jeg faktisk på trening igjen, er en utskeielsesdag dette (med restaurantbesøk ++ senere) så føler jeg må trene litt på forskudd :D Jeg og kjæresten skal nemlig feire dagen vår :)

 

Konstantine, Gum, Lion, håper det står bra til med dere?

 

Ha en strålende dag alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Nå har jeg vært på kurs og jeg synes det var veldig interessant:) Nå skjønner jeg litt mer av alt her inne og jeg synes (føreløbig) dette er mye enklere enn det jeg har drevet med. Anbefaler dere som synes det er vanskelig å ta et kurs:) Jeg ser jo at mange av dere er veldig flinke utem å gå på kurs. Jeg er virkelig imponert over dere. Jeg tror jeg har fått det jeg trenger nå etter jeg begynte på kurs. Nå har jeg på en måte en helt bestemt meny jeg skal følge. Jeg har savnet det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens! Jeg var her litt før jul, men så forvillet jeg meg vekk i løpet av jula av diverse grunner.. Hyggelig å titte innom igjen og se at det er noen her fremdeles!

 

Oppdaterte tall:

Høyde: 167

Startvekt: 73

Målvekt: 57

Vekt nå: 66,3

 

Yay! "Nå"-tallet er fra mandag, jeg regner med å ha gått ned kanskje oppimot en kilo til neste mandag, så nå er jeg snart halvveis! Juhu ;)

 

Merker dere at dere blir veldig besatt av tanken på mat? Hva og hvor mye og alt mulig hele tiden, sånn at det blir slitsomt og stressende og bare gjør at man får enda vanskeligere for å holde seg unna maten?

Jeg har funnet en ordning som gjør at jeg ikke tenker så mye på det, det blir en mye mindre del av livet mitt. Er bare litt redd for at den skal gjøre at jeg legger på meg alt igjen etter at jeg har nådd målet mitt.

Før jul var jeg nemlig veldig opptatt av å telle kalorier og spise nok, da anså jeg meg som på grete roede-"kur". Men all fokuseringen på mat gjorde meg helt gal, jeg tenkte ikke på annet, så jeg orket ikke mer og har gått over til å spise noen få, enkle ting hjemme: puffet havre m/banan og melk til frokost og lunsj, evt. to rugsprø m/smør til ett av måltidene. Dette er altså alt jeg har i huset, så godt som. Innebærer mye mindre handling, og dermed mye mindre tilfeldige småinnkjøp av diverse mat.. Og jeg slipper å lure på hva jeg skal spise, hva jeg skal ha til middag og så videre, noe som opptok meg hele tiden før.

Og så spiser jeg et par frukter, og middag blir i kantina på skolen. Det er kjempefint, for de har forbløffende god mat, og det er ordentlig kost med alt mulig fra fiskeboller til lasagne til tikka masala og gudene vet hva.

Det fungerer veldig bra, jeg går jo ned minst en halv kilo i uka, selv om jeg opptil flere ganger i uka skjeier ut med kakao/kaffe på kafé, en fest, e.l. Så jeg er overrasket over hvor problemfritt det hele er! Hurra!

 

Så poenget er: er det noen av dere som har prøvd noe liknende og hatt problemer med å holde vekta når dere har gått tilbake til "normalen"? Jeg aner nemlig ikke hva jeg skal gjøre når jeg ikke vil gå ned mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er tilbake noja. Til spørsmålet ditt, jeg lever i grunn veldig sånn som du sa sist, teller ikke kalorier og prøver bare å spise nogenlunde sunt og begrense inntak og få rørt meg så ofte jeg har mulighet. Nå har jo jeg stått stille med vekten en god stund.. så dette virker sikkert fint når jeg skal stabilisere meg, men skjønner jo at jeg "koser meg" litt for mye til at jeg går ned i vekt. Men når det er sagt, så har jeg jo faktisk gått ned noe, selv om det har tatt litt tid.. for meg har det alt å si at jeg mosjonerer egentlig, da merker jeg at jeg går ned og blir mere fornøyd med meg selv. Jeg ønsker heller å ha et kosthold som ikke er skikkelig strengt og der jeg har mulighet til å kose meg litt innimellom og heller trener litt ekstra for å holde vekta. Så det jeg satser på nå, er at jeg fortsetter kostholdet slik det er nå (begrener godsakene så godt jeg kan da) men heller trener mer, så tipper jeg det raskt vil vises på vekta, er positiv iallefall, hehe :D

 

Så lenge du føler at det du gjør nå virker noja, så er det vel ingen grunn til bekymring? Den dagen du når målet er det kanskje vanskeligere å gå ned i vekt uansett? Jeg tenker sånn fordi jeg har vært litt tyngre enn jeg skrev på startvekta, men dette er lenge siden nå, da syntes jeg det det var lettere å gå ned i vekt i begynnelsen, men jo nærmere målvekta jeg nærmer meg så er det vanskeligere, hvis du skjønner? Og når du da når målvekta og likevel fortsetter slik du gjør i dag så kanskje du ikke går mer ned, men holder deg der? evt vipper litt opp og ned på 1 kg eller noe.

 

Uff dette ble rotete, skjønte du overhodet noe av det jeg sa? hehe.

 

Det jeg i allefall ville si er at du har gjort en skikkelig bra jobb noja, gått ned masse, så flink du er, du er på god vei og virker som du har funnet noe som virker utmerket for deg :)

 

Lux20: Takk for det, hadde en veldig kos kveld i går ;)

 

Lion: Hva synes du er enklere med å ha gått på kurs? At du vet mer om matvarene eller slikt? Bare lurer, har aldri tatt kurs jeg.

 

Ha en fin lørdag dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret, Smint :D Ble litt beroliga nå. Er ikke greit vet du, enten er det galt at man går ned for fort eller så går man ned for sakte. Blir litt skeptisk til at det er så enkelt, ikkesant, å gå ned nesten en kilo i uka med så lite innsats virker suspekt ;) Men jeg er fornøyd! Nå har jeg kommet dithen at jeg går rundt og titter i speilet og gleder meg over hvor slank jeg blir. Det er lenge siden sist.

Høres fornuftig ut det du driver med, selv om det kan virke litt demotiverende hvis det går sakte i perioder, så er det om å gjøre å huske på at jo saktere jo bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at det er lettere nå for nå har jeg en fast meny hver dag. Selvom det ikke står nøyaktig hva jeg skal spise så står det hvor mye. Det skal tas med at jeg ikke har hatt så mye peiling på hva jeg skal spsie og hva jeg kan spsise og sånn....

 

 

Men det ser jo ut som dere klarer det aldeles utmerket uten kurs alle sammen:) Jeg er veldig imponert over viljestyrken deres. Jeg er hvertfall veldig fornøyd etter første møtet. Gleder meg til å veie meg på onsdag. skal prøve å bare gjøre det når jeg skal på kurs så blir det litt spennende og kanskje jeg prøver enda hardere for å være flink:)

Har akkurat vært borte på middag og spist to kakestykker og brukt alle kosemerkene for denne uka. Jeg har funnet ut nå at det var ikke verdt det. Men gjort er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan jeg få være med her? Jeg er ei jente på 24 år som har et par kilo til jeg vil kvitte meg med. Jeg begynte for et par år siden på 67 kilo.

Jeg ca 158 cm høy og nå veier jeg 58. Målet er 55 og en smalere midje! ;)

Jeg føler at det går veldig bra fortiden og jeg spiser mye sunn og god mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg har også en tendens til å spise mer enn det jeg trenger.

Mitt motto når det gjelder slanking, eller sunn livstil da, er "jobb smart, ikke hardt".

Det som ligger bak det, er at jeg gjør det enklere for meg selv ved å spise mat som gjør at blodsukkeret er jevnt hele dagen. (Trim synes også å gi denne effekten på meg).

 

Jeg passer på å få i meg såkalte trege karbohydrater (eller mat med lav GI). Havre, grovt brød (eller surdeigbrød) i stedet for de som påvirker blodsukkeret så mye.

 

 

Pluss at jeg passer på at den sunne maten jeg spiser, er god og variert, slik at jeg fortsatt er lykkelig!

 

Når jeg er inne i den gode rutinen, har jeg ikke den sterke dragningen til å spise hele tiden.

Yez! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo selvfølgelig å bli litt slankere, men den andre motivasjonen som er mye viktigere er at jeg føler meg så mye friskere når jeg spiser sunt og trimmer. Når jeg spiser mye dårlig mat og ikke trimmer, er humøret dårligere og kroppen slappere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit! Det er bare fint med flere i gjengen, enda mere støtte og gode råd :) At du greier å la være å åpne plastikken på en parfyme du alt har kjøpt! Da har du viljestyrke da, kjempebra ;)

 

Lux20: så fint at du har gått ned enda litt, kjempebra! Blir motivert av dere jeg! vil ikke være noe verre, hehe. Skal prøve å få kommet meg på trening i dag, er så fornøyd de dagene jeg får trent, og etter en helg med MYE mat og godt, så tror jeg det trengs,

 

hmm.. jeg spiser ganske sunt og passelig mengde i ukene, men når helga kommer så tar jeg helt av, råd til å greie å ta det moderat i helga også? Dere som følger kursopplegget inntar vel bare kosemerkene, kanskje det er noe jeg skulle begynt å følge jeg også, føler at når det er helg så har jeg lov til å unne meg noe.. det er bare det at jeg unner meg litt for mye. Satser på å gå inn for å tenke over dette neste helg!

 

Tenkte jeg skulle måle meg i dag, for å se om det blir noen endring av styrketreningen jeg har begynt med:

 

Mage (største punkt): 79 cm

Under brystene: 71 cm

Rumpe: 97 cm

Lår: 54 cm

Vekt sist jeg veide meg 08.02: 56,1 kg

Høyde fortsatt: 161 cm :D

 

Ja, det var det jeg orket å måle, og som betyr mest, hehe, gidder ikke ta armer og slikt jeg, så vanskelig å gjøre på egenhånd.

 

Da er det bare å veie og måle seg om en uke igjen, nå kjenner jeg at jeg er motivert bare for at jeg vil se resultater på denne lista jeg lagde meg, hehe.

 

Ha en god dag alle! Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...