Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Jeg har bestemt meg for å ikke drikke noe særlig, før jeg har nådd mine mål. Det er på grunn av at fylla ødelegger ALLTID totalt for meg. Når jeg er full, blåser jeg i alt og ender opp med å kjøpe noe dårlig mat. Dagen etter har jeg kjempelyst på alt!

 

Ellers, det er vanskelig med helg. Man vil så gjerne kose seg. Men jeg prøver som best jeg kan å finne noe skikkelig godt som jeg kan lage, som fortsatt er ganske sunt.

På lørdag kveld lagde jeg meg elgkebab. Det var ren elgbiff (vanlig biff er vel også ganske magert?)som jeg hadde marinert i diverse krydder, hjemmelaget pitabrød med spelt, masse salat, paprika, oliven, fetaost og rød saus (vanlig pastasaus). Det var kjempegodt! Til dessert hadde jeg sjokoladeis med en halv banan. Jeg endte opp med 2000 kalorier den dagen, som jeg synes er greit på en lørdag, men fortsatt ikke himmelhøyt. Tror det er lurt å spise litt ekstra en dag. Kos er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra smint! Har vi en felles veiedag forresten? Jeg tror min offisielle veiedag er tirsdager.

 

I dag har jeg spist

- Frokost: surdeigsbrød fra åpent bakeri (surdeigsbrød har litt lavere GI og er utrolig godt!)

med to skiver hamburgerrygg, mozzarella og salat + 1 glass tropicana juice og kaffe

 

- lunsj: kyllingfilet med tandoorikrydder, villrisblanding, 1 ts mangochutney, raita og cherrytomater

 

- eple og 1 posjon valnøtter

 

- pizza laget av et pitabrød, tomatsaus, tomater, litt mozzarella, svarte oliven

 

godt. I dag skal jeg ikke trene, men kanskje ta litt pilates hjemme. Jeg lurer på angående magetrening; noen sier at man kan trene magen hver dag, andre sier at det skal man ikke gjøre. Noen som har noen mening om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra Lux! Jeg kommer akkurat hjem fra trening nå. Trente først pilates og litt annen styrke på matta og så forskjellige kardiomaskiner i en time. Nå koser jeg meg med rugsprø (ja, jeg synes rugsprø er godt) med philadelfia og paprika.

 

Det er veldig mye debatt om hva slags smør som er det beste. Noen sier at vanlig meierismør, fordi margarin inneholder forskjellige merkelige stoffer som ikke er bra forkroppen. Noen mener margarin er best fordi det er lavere i kalorier.

 

Selv har jeg aldri margarin hjemme. Bruker sjelden smør, men når jeg gjør det vil jeg ha ordentlig smør! :D

 

Etterpå skal jeg lage hjemmelaget fiskegrateng! den er god den!

 

Uff, merker at jeg blir veldig utålmodig når det gjelder vektnedgangen. Jeg veier meg nesten hver dag og synes det går veldig sakte. Men det er jo sikkert fordi jeg veier meg hver dag! Jeg tror jeg skal legge vekk vekta litt nå og ikke se på den på et par uker. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist taco og kost meg. Målte opp hva jeg spiste, så jeg veit ca hvor mye kalorier det var. Men jeg hadde på litt rømme! NAM!

 

Løp fem kilometer i stad på tredemølla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de nye fra lakerol er gode. Splitt? Også synes jeg Ifa er kjempegode. spiser det sjelden, da jeg har lest en del negativt om kunstige søtningsmiddel. Men alt med måte! Det er godt å ha noe kalorifritt å ty til i blant!

Hvis jeg har kjempelyst på noe godt etter middag tar jeg 2-4 ruter mørk sjokolade og spiser det sammen med rosiner. Veldig godt!! Fiken også er godt og veldig sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for velkomshilsen! Jeg bare føler jeg må nevne en ting' date=' Smint. Bare sånn at vi har det på det rene. Er du sikker på at du trenger å minke noe? Jeg synes du virker slank jeg![/quote']

 

Hei Trude, jada jeg har jo ikke mange kiloene igjen til målet mitt så er jo forholdsvis slank, men ikke helt der jeg vil være enda, og de fleste på denne tråden har jo ikke så veldig mange kg de vil ned.

 

 

 

Ellers har jeg trenet onsdag, torsdag og fredag, blir liksom så tett til meg, trener de dagene og så har jeg opphold til neste onsdag igjen, denne uka tenkte jeg å prøve å komme meg i vei på mandag så det blir litt bedre fordelt, eller kanskje til og med søndag! Den som kunne skilte med å ha vært på trening da! hehe

 

I går var jeg ute på byen så ble en del øl å til slutt en kyllingrull :D ikke bra, men veldig godt.. har i allefall ikke tatt av når det gjelder godteriet enda, må vel ta det med helgene i små steg, er ikke så glad i dietter og slikt jeg, prøver å heller forandre livsstil, tenker at jeg skal leve slik etterpå også og da må det være rom for kosen! MEN nå begynner jeg å bli utålmodig, vil bare ha av de siste kiloene og det går jo ikke, de sitter fast! og det nytter jo ikke når jeg dytter innpå med kyllingrull.. jaja, det kunne vært verre, kunne vært kebab eller burger eller noe, hehe, får bare tenke sånn. Ellers da, har dere en fin helg? Greier dere å kose dere med måte? Skjerpings her!

 

Kos og klem fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, Smint. Jeg vil heller ikke gå på noen diett, men skjerpe meg med å bedre livsstilen. Jeg teller kalorier nå da, for å få et overblikk over hvor mye mat jeg egentlig trenger.

Angående kyllingrull! Spist er spist! Noen ganger tenker jeg det er bra med utskeielser også, slik at ikke forbrenninga går ned. Jeg spiste ganske mye i går når jeg så på film. Oliven og soltørkede tomater og de grove chipsene - med dip!! Jaja!Jeg drakk ikke brus :D

Jeg har trent mandag, tirsdag, torsdag og fredag denne uka. Helga blir det hvile og lange turer med hunden - og kanskje noen sit-ups. Men ikke noe hardt.

Nå skal jeg spise et slik deilig speltknekkerbrød!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant Trude, spist er spist! Jeg kom til å tenke på noe som er litt komisk og som jeg og alle venninnene mine gjør.. kjøper oss gjerne pizza eller annen god (fet) mat, men alltid en light brus ved siden av.. hehe, som om det utgjør hele forskjellen! :D Er bare så komisk når vi står der i kebabkøen kl tre om natta etter en rangeltur på byen, og den ene etter den andre bestiller seg masse mat, og ja, en light brus.

 

 

uff er litt bekymra for vi er bedd bort på festlig lag i kveld også, og jeg vet neimen, har lyst å dra, men vet jo hvordan det blir matmessig, både ikveld og i morgen da.. hmmm.. gruble..kan jo trene litt ekstra mandag? hehe, uff, lurer meg selv gang på gang.. jaja, man skal ha det gøy også!

 

hvor er det blitt av gum og konstantine og noja da? er dere der ute? Har dere nådd målet og glemt å si fra?

 

Klem klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet i går, Smint. Jeg og to venninner hadde festlig lag her hos meg. Vi lagde lasagna og hadde vin og annet godt til. Jeg spiste så sinnsykt mye. Jeg tørr ikke registrere det en gang. Jeg spiste lasagna og salat til jeg ble overmett, deretter MASSE MASSE oliven, parmesan, mørk sjokolade, nøtter, rosiner, non stop og lakris. Pluss at jeg kjøpte sigaretter. Det er nesten det dummeste.

Men! Heldigvis drakk jeg ikke så mye vin at jeg er i dårlig form i dag.

Så nå er det bare å ta en U-sving og fortsette som vanlig. Håper jeg klarer det.

Og håper jeg ikke har blitt veldig forsinka i min minsking.

Hvordan gikk det med deg, Smint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bekjennelsestid.. ble en festlig kveld ja, med både øl og vin og toppet det hele med en burgermeny!! fysj fysj...

 

Har så lyst å få trenet i dag pga dårlig samvittighet og fordi jeg blir litt kvalm av å tenke på hvor mye jeg har spist :S

 

Men er så dårlig at jeg bare ligger å laffer på sofaen.. og ja, jeg spiser smågodter! Er det mulig, denne helga som jeg skulle skjerpe meg så ble det verre enn noen sinne!

 

Uff..

 

Litt godt å høre at det ikke bare er meg da, men du er modig da Trude som torde å regne på kaloriene.. Full skjerpings i morgen, sunn mat og trening! og jeg MÅ trene.. har sikkert gått opp i vekt i morgen også..ååå..

 

Hehe, men bortsett fra all klaginga nå så har jeg det jo greit, får bare starte på ny frisk i morgen og tenke at dette var et lite tilbakeslag.

 

Lux20 så flink du er til å trene!! Skulle ønske jeg også hadde noen å trene sammen med, kjedelig å dra seg avgårde alene, men men, det er jo så deilig da, når man først har gjort det, dagen blir helt anderledes og humøret er på topp!

 

Ha en fin søndag dere. Klem fra stappet smint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smint! Dette går bra! På mandag er du i gang igjen! Og så har du fått kost deg i helga og det er kjempeviktig!

Et tips når det gjelder trening, er å ha med seg musikk man liker å trene til. Da synes jeg det går så mye lettere.

Jeg har heldigvis klart å spise sunt i dag. Har ikke trent (gjør det aldri dagen etter alkoholinntak), men gått tre turer med hunden. Men det gjør jeg jo alltid...

 

Jeg tror jeg må slutte å fokusere på vekt jeg, går ikke så mye ned i kilo. Men har gått ned cm i livet. Det er viktigere for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantine

Heisann og Hoppsann:)

 

Hadde det bare vert så vel at eg hadde nådd målet og glømt å sei i frå:D

 

Eg har slitt veldig med motivasjonen etter at all vekta etter MC kom på igjen med ein gong... I helgen ble det bryllup med det som hører med, i tilegg til ut på fredagen og kose mat ellers. Uff uff.

 

Men eg har bestemt meg (for 1000gong) om at NO gjeld det. Noe eg har sagt altfor mange gonger før, men, denne gongen SKAL eg klare det.

 

Det handlar om SJØLVDISIPLIN! Eg veit kva som skal til, eg veit kva eg vil, så hvorfor gjør eg det ikkje? Det skal eg forandre på no!

 

Den andre grunnen til at eg trur eg skal klare det no er at det er ikkje noe "hastverk", tidligare har det vert slik at eg skulle gjerne vert den og den vekta til den og den datoen, og når eg då ikkje når målet ender det opp med å skli heilt ut og eg legg raskt på meg igjen alt eg har gått ned.

 

Ganske sikker på at eg er tilbake til mi høgaste vekt igjen no=/ Skal vege meg i morgen så får me sjå.

 

Men når det er sagt er det ein stor inspirasjon å lese om dere her! Lykke til alle sammen! Eg skal begynne å bli meir aktiv igjen og!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si en ting om selvdisiplin. Jeg har det ikke. Så jeg må gjøre andre ting som gjør at jeg slipper å bruke disiplin. Spise god mat som også er sunn for eksempel. Og kose meg med treningen og høre på musikk som jeg liker! Selvdispiplin, nei, jeg kan ikke stole på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeler ved å spise sunt og trene for meg:

- mer opplagt

- blidere

-spiser friskere og bedre mat

- er mer fornøyd med meg selv, bedre selvtillit

-utrolig godt å være i form og kjenne at det å løpe ikke er noe problem. Kjenne at kroppen fungerer

- nyte solhilsen og en vakker blåbærsmootie tidlig om morgenen!

 

Ulemper:

- dyrere mat?

- tenker litt for mye på trening og matlaging (men det kan hende at det går seg til når det blir en mer innkjørt vane)

- det tar litt tid

 

Trente i dag. Styrke og 20 min på kardiomaskin. Ikke i toppform i dag. Men fikk trent litt. Pluss til og fra skolen (80 gange tilsammen). Tre turer med bikkja.

 

spist:

frokost: smootie; blåbær, skummet kultur, appelsinjuice.

lunsj: surdeigsbrød med kremost og alfaalfa

mellom: plommer, banan, eple og druer, en posjon valnøtter

middag: hjemmelaget tomatsuppe med tofubiter + oliven

dessert: 20 gram mørk sjokolade med kirsebærbiter

kvelds: surdeigsbrød med pepperskinke og mozzarella og agurk + et glass melk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantine

For og imot liste var jammen ein god ide! Det skal eg gjøre og!

 

Eg er flau for å komme med vekas vekt......... tilbake igjen til 65kg, faktisk litt i overkant. Uff. Tyngste eg noen sinne har vert.

Det er heilt absurd kor fort vekta kjem på att når eg berre er litt uforsiktig ei lita stund. Men det er nok mi eiga skyld som har prøvd å finne "raske" løysingar, istadenfor å bruke den tid og energi som krevest for å ha eit vellykka langvarig vekttap.

Om ikkje anna har eg lært dette no, og eg er veldig motivert til å bruke den tida som trengst for å nå mine mål.

 

Eg har funne ut at eg må vere streng med meg sjølv om dette skal fungere, og det er eg klar for å vere no. Neste innveging vert mandag 25.02, då skal eg rapportere her og forhåpentligvis vere litt lettare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fikser du! vet såå godt hvordan det er å bestemme seg for at "nå skal jeg.." for førtiende gang! Jeg er en typisk periodetrener/spiser sunt og slikt, setter opp planer og greier! Det som virker for meg akkurat nå er å ta alt litt avslappa, jeg prøver å finne treningsformer jeg liker, og de dagene jeg ikke kommer meg i vei prøver jeg å røre meg på en eller annen måte likevel, gå en tur, ta noen øvelser på stuegulvet eller lignende. (Nå i dag lånte jeg en yogadvd på biblioteket og det var veldig gøy, en treningsform jeg liker :D , prøv å finne på nye ting)Og går det ikke en dag så prøver jeg så godt jeg kan å ikke gi meg selv masse dårlig samvittighet, men heller tenke på hvordan jeg kan få gjort noe gøy i morgen i stedet. Maten tar jeg også så som så, lever så sunt som jeg greier, men er ikke superstreng på det (jeg kjenner meg selv så godt at hvis jeg har et superstrengt kosthold, så bare sprekker jeg etter så og så lang tid, og så føler at alt er bortkastet) Nå prøver jeg heller å begrense, ja, jeg kjøper sjokolade fra tid til annen, men prøver å bare spise halve f.eks. Konsenterer meg først og fremst om frokosten for tiden, spiser havregrynsgrøt og en frukt eller grønnsak. Hvis ikke grovt brød/knekkebrød med sunt pålegg. Så nå da jeg begynner å ha dette ganske inne, så tenkte jeg å gå over på å få inn lunsjen. Altså jeg tar en ting av gangen. Øver meg også på å spise mellommåltid da jeg er dårlig på det ,har det med å vente aalt for lenge med å spise, noe som resulterer i at jeg blir kjempesulten og spiser hva som helst og veldig mye, men nå er jeg i allefall klar over dette! Sett deg ned og skriv opp dine egne vaner, hva er en typisk dag for deg? Hva er du god på? hva er du dårlig på? Hva kan du erstatte med en annen god vane? Det å bli klar over hva som er "problemene" er ofte halve løsningen. Derfor vil jeg representere en annen liten liste som går an å supplere med den dere allerede har skrevet.

 

Min lille liste

Positivt:

-Jeg er god på å lage meg sunn frokost

-Jeg er flink å spise sunn mat/frukt når jeg har det lett tilgjengelig

-Jeg liker å få rørt meg/trene og er flink i perioder

-Jeg går i stedet for å ta buss(har ikke bil)

 

Negativt:

-Jeg spiser godterier når jeg har det i huset eller er veldig sulten

-Jeg har for lange pauser mellom måltidene

-Jeg planlegger for lite

-Jeg kan bli flinkere til å drikke mere vann

 

Kommer sikkert på mere etterhvert.

Jeg vil begynne å bare kjøpe det godteriet jeg skal ha der og da, og ikke lagre noe hjemme. Spise oftere, prøve å handle to ganger i uka med planlagte lister og handle når jeg er mett så det blir sunn mat (handler nesten hver dag nå), ha flasker med kaldt vann i kjøleskapet lett tilgjengelig.

 

Vi får bare fortsette å bakke hverandre opp og komme med tips etterhvert, stå på alle dere! Yoga-dvd var forresten veldig lurt! Kan jeg trene når jeg vil i min egen stue og ble svett også. Lånte dvd`en "yoga 3 in 1 workout" og syntes denne var ok. Spent på om jeg får til øvelsene bedre og om jeg blir mykere etterhvert. Skal prøve å ta denne dvd`en minst to eller tre ganger i uka frem til den må leveres tilbake på bib. Varer ca 50 minutter :)

 

Ble litt langt innlegg, men men, sånn blir det i blant, håper det går bra med dere! Klem klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...