Gå til innhold

En gravid slankedagbok!


Gjest Scorpiogi

Anbefalte innlegg

Gjest Scorpiogi

Jeg er vel forholdsvis ny her på forumet, vil jeg si. Ble sittende i går og lese, og syns det er veldig motiverende å lese enkeltes historie her...

Litt om meg, jeg er 25 år, giftet meg i 2007 med min kjære, sammen har vi en sønn fra august 2006, jeg er også stemor til en gutt på 6. Og nå altså gravid på nytt igjen... Det blir 2 års mellomrom mellom våre 2 felles barn..

 

Vektmessig har jeg slitt fra jeg kom i puberteten(i hodet mitt), i realiteten fra jeg flyttet på hybel... Det ble mye pasta og dårlige matvaner..

Da jeg var 19 gikk jeg mitt første greteroede-kurs, jeg gikk 3 tilsammen, ble aldri helt ferdig. Samlivsbrudd og studier tok overhånd. Tok enda et GR-kurs litt senere... Men da jeg flyttet til mitt nye hjemsted ble det så mye kjøring at trøstespising i bilen tok overhånd... :D

Etter første barn begynte jeg på herbalife-shaker. Du fungerte forsåvidt ganske greid, men litt kjedelig i lengden. Tok av 10 kg, og sneiet før-gravid-vekten før jeg ble gravid på nytt.. Føler allerede at vekten tar litt overhånd allerede. Har ikke lyst å gå opp så mye!

 

Blir nødt til å legge en plan, har den ikke heeelt klar ennå, men er fremdeles litt i den kvalme, dårlig med energi, dårlige unnskyldningerfasen. Trenger et spark bak, det må jeg klare selv...

 

Er 10 uker nå, vil prøve å ikke bli mer enn 95 kg (83 i dag). Realistisk? Aner ikke... Ut å gå!....men uff, i dag var det glatt da :D

Motivasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tistelen

Heihei! Gratulerer med ny liten spire! Og en vektoppgang på 12 kg kan være realistisk den, man må bare passe på:-). Jeg har hatt 2 svangerskap og gått opp forskjellig. Svangerskap 1: 20kg (jente) og svangerskap 2 : 13kg (gutt).

Jeg passet mer på i svangerskap 2 for da hadde jeg noen kg fra svangerskap 1 fortsatt. Men de kiloene fra svangerskap 2 var borte i løpet av 9 dager!

 

Lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Gratulerer med spira:-)

 

Tusen takk for kjempe koselig innlegg i slanke-dagoka mi! Det var så hyggelig å logge seg inn og se den koselige meldingen din. Supert hvis jeg kan være til inspirasjon for noen andre. Jeg er veldig glad i å skrive, så derfor skriver jeg langt og mye og ikke bare om slanking;)

 

Jeg gikk jo opp 33 kg med størsta og 20 kg med minsta. Med størsta tok det helt av med sjokolade-spising..... Med minsta hadde jeg igjen 3,5 kg da hun var 1 mnd. Men så la jeg på meg litt igjen før jeg kom ordentlig i gang med GR.

 

Begge mine jenter har vært store, 4030 gr og 4280 gr, så jeg tviler på at jeg hadde klart å bare legge på meg 12 kg. Men 33 var helt klart alt for mye.

 

Den største forskjellen mellom mine svangerskap var at jeg var mye mer aktiv andre gangen. Størsta var bare 9 mnd da jeg ble gravid igjen. Så hennes værste klatremus periode var mens jeg var gravid. Så prøv å holde aktivitetsnivået oppe:-)

 

Og kos deg med den lille i magen, og den lille utenfor magen:-) Og så gleder jeg meg til å lese hvordan det går med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Jeg tror jeg har gått ned noen 100 gr, siden jeg (strengt tatt var litt over 83 kg. Men i DAG var jeg i hvertfall 83 kg, så nå trenger jeg ikke å "slå av for en kjenning", hehe...

Eller har jeg prøvd å spise jevnt, men sliter med dårlig matlyst.. Ikke lyst på så veldig mye. Mannen lagde burger til oss i grå(med chips og bernaise, ehem) ikke særlig sunt. Laget bernaisen med eggeplomme i stedet for smør da, så den var sunnere ja.. Men etter det tror jeg kroppen (og spiren) har fått stygga på fett og usunt.. Eneste jeg har lyst på er fruktsalat.. Så det har jeg tenk å lage. En stooooor skål som jeg kan gå å gnafle på når jeg får lyst... :D

Ellers er pjokken lagt seg. Mannen er borte for helgen, jeg er gressenke :)

Savner han, men skal nå kose meg jeg!

Nå er det grand-prix for alle penga.. Heia Norge! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hive meg på her eg og!

 

eg må berre ønskje deg lykke til. Eg hadde store ambisjonar då eg gjekk gravid, hadde akkurat nådd trivselsvekta mi då. Hadde som mål å ikkje legge på meg meir enn 12 kg, men det vart 16. Ikkje ille det, og slettes ikkje ille når jenta var 1 mnd heller; berre fire kilo att. Menså kom hausten og motivasjonen svikta. Jula gjekk det heilt skeis, og no er det puss ti.

 

Har begynt på kurs, så målet er - 10 kg til sommaren. trur det er realistisk.

 

Lykke til! Glede meg til å følgje med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

hei kreda! takk for koselig hilsen.. joda, ambisjoner må man ha i sånne situasjoner, men jeg tviler på jeg greier å gjennomføre. Hadde minst 10 kg vann sist, så kan godt hende det blir sånn nå og.. :D

 

I dag var det deilig, gutten sov til halv 9 i dag!!! tjohei :)

Nå dusjer han og snart skal vi spise nammis fruktsalat til frokost :D

Jeg er ennå ikke kommet så langt at jeg prioriterer trim, føler jeg trenger en god del kraftige spark bak der ja...

skal prøve å gå en tur i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også ny her inne. jeg fikk min første for 7 1/2 år siden, og kom meg aldri tilbake i rett vekt igjen. så da jeg fikk en til for 5 år siden, gikk jeg selvsagt enda mere opp :-( Jeg har i skippertak kommet meg litt ned, for så å gå opp igjen i dårlige perioder. (sliter m bl.a angst, og da er det vanskelig å komme seg ut i aktivitet)...

Nå er jeg altså gravid igjen, og livredd for å legge alt for mye på meg!!! jeg har vært veldig mye kvalm så langt...men kjennes ut som det begynner å avta litt nå..---og da begynner jeg vel å spise igjen :-(( Motivasjon, disiplin og utholdenhet er fremmedord for meg! hehe!! og det at gubben er utrolig sjokolademoms, hjelper jo ikke akkurat... jeg har hørt om denne siden, og håper den kan være en inspirason og motivasjon for meg...

 

lykke til til deg! kanskje vi kan hjelpes til å motivere hverandre? ps: er ikke du inne på BIM også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Da er vel helgen snart over, men er fremdeles søndagskvelden igjen da..........skal lage pizza, og bruke sånn fibra-mel...det blir vel litt sunt?

Dro til foreldrene mine i går, og der ble vi servert biff/potet/saus, litt dårlig matlyst, men fikk likevel i meg litt for mye syns jeg... Presser meg liksom til å spise.

Åsså et grusomt søt-sug etterpå! Så gjorde kål på noe snop, nesten så jeg skjemmes.... :D

Men har fått hos pappa en sånn der liten step-maskin, som en kan legge under et skap eller noe. Den skal jeg bruke, for min trimme-motivasjon er mildt sagt dårlig. Skal og bestille meg en sånn fit-mama-dvd... her skal alt prøves!

 

Snaijka! Jo jeg er også på bim, syntes det var noe kjent med nicket ditt :D Så koselig å treffe noen "kjente" :) Var ikke vi omtrent fra samme plass også?

Men hadde vært koselig om vi kunne følge hverandre litt ja, både i graviditeten og i holde-vekten.. Man trenger noen å motivere seg sammen med..

 

Nå må jeg prøve å montere den der step-greia, kanskje jeg kan prøve den? Its time to sweat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, jeg mener å huske vi er fra samme plass! hehe kaskje vi havner på føden samtidig!!

fibra er godt i pizzadeigen. jeg pleier å ha rug i åsså jeg, gla i rug!!

jeg har en sånn elipse maskin her hjemme, fikk den for ett par år siden, og brukte den mye da. så dabbet det av, og den fungerte lenge som kles-stativ! etterhvert kom den frem igjen, men det varte nå ikke så lenge da... det er liksom et tiltak å komme seg gang.. og siden jeg har hund, så blir det heller til at jeg går tur med henne i steden...og da blir jeg jo ikke så alt for svett, for hun skal nå stoppe å snuse på alt også da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Ja det er stor sjanse for at vi treffes på føden :D

Pizzaen ble veldig god i går, men deigen hevet seg ikke i det hele tatt, så må pønske litt på hvordan det skal gå bedre til...

 

Nå ha jeg bestilt sån fit-mama-dvd, den håper jeg er bra...men det er et kjent fenomen at treningsapparater står i et hjørne med masse klær over. Been there done that!

 

I dag blir jeg nok lite flink med å tenke mat, blir en hektisk dag på jobb..men jeg tror ikke jeg har gått opp ennå i vekt. Lurer faktisk på om jeg skal melde meg på et sånn internett-kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Har vel gått ganske greit.. Har hatt en by-runde med en dunge sånne ærender som blir utsatt og utsatt.. Dro på kafè, spiste gratinert blomkål.. I hvertfall blomkålen er sunn da! :)

På trim-fronten er det lite nytt å spore, føler at noe burde skje snart, jeg kan ikke føre dagbok over ikkenoe!

Veide meg forøvrig i helgen, da sto det 82,8. Så har i hvertfall ikke gått opp..melde meg på kurs som starter nå i slutten av januar..

 

Er blitt hektet på Bris, det er så godt! med lime-smak..nam :)

Og til Grey's Anatomy i dag skal vi spise yndlings kvelds-kosen min. Tomat og Mozzarella-salat. Skivet opp i lag, med noen dråper olivenolje, og litt krydder(basilikum) og litt flaksalt. Godt og ganske sunt! Mye protein i mozzarella, og ganske mager er den. :)

 

Jeg elsker det programmet på tvN, "Hvordan se bra ut naken". Det der er virkelig noe norske kvinnfolk kunne ha treng å kurses i.. Selvtillit er nok noe man burde ta mye bedre vare på.. Og der er jeg en synder i stor grad. Veldig liten selvtillit her i gården ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Har bestemt at torsdag er veiedag, men angrer på at jeg veide meg! Ståa er som følger:

 

uker: 11+2

kg:84,1

 

Så jeg har gått opp omtrent 4 kg siden før jul, og en kg siden jeg startet denne dagboken. Kanskje ikke så rart da... skal måle meg rund rumpa og låret også, men fant ikke måleband nå..

 

Problemet mitt er dårlig matlyst til tider, orker ikke middagsmat, så jeg spiser mer enn jeg burde når jeg først får lyst på noe. Sliter i tillegg med en slags zombie-tilstand, jeg gidder liksom ikke noe for tiden. Ikke husarbeid, ikke trim.. Var i går og hadde sånn barnegruppe i bassenget da. Har en fast gruppe hver onsdag som enten er i gymsal eller i basseng. Da kjente jeg at jeg hadde rørt litt på meg..

Fram til kurset mitt begynner skal jeg jobbe med motivasjon, og ta èn dag om gangen.....

Lille pjokk våknet halv seks i dag, urk, jeg vil ikke innse at han er morgenfugl. Veldig trøtt nå, tror jeg skal sove litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Nå er vi midt i helgen, og alle mann er oppe nå. Min tur å stå opp med småen i dag da...

I går fikk jeg meg enda en sparketur med hunden. Vet ikke hvor stor trim-mengde det er, men bedre enn ingenting!

 

I dag skal vi prøve på en lengre tur, med passasjer. Må bygge litt muskler på både meg og hunden :)

Pluss at jeg har fått Fit Mama-dvd, så når pappan og storebror dra ut på tur, og småen skal legge seg, da skal "mama" trimme litt :) Er litt spent nå ja :)

 

Mat er litt verre med, ikke lett å planlegge mat når man ikke har så lyst på noe. I går kveld spiste vi tomat/mozzarella-salat igjen, og stekte brød i hvitløk og olje.. I dag aner jeg ikke.. kanskje pizza? æsj..

Gleder meg til jeg får lyst på mat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

har egentlig vært ganske flink i da, med spising og sånt. Egentlig :)

Spiste fin frokost og lunsj, middagen ble litt mer enn 400 kcal, men ikke så gærnt egentlig..

 

Trente til den dvd-en og den var kjempebra. Danset salsa i stua! :) Men etter første delen(en salsa del og en fatburning-yoga) var jeg litt svimmel, så gikk over til den der fødselsforberedende og uttøynigsdelen. Så det blir annenhver gang med salsa og yogaen til man føler man klarer begge. Sa i hvertfall hun spreke, høygravide damen i tv'n..

Så skikkelig rart ut når hun spratt rundt med den gigamagen. Skikkelig sunn dame! Hun får være mitt forbilde resten av sv.skapet.. :)

 

Nå har jeg kcal til overs og skal kose meg med popcorn og sitronfarris til kvelds. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Jeg har vært bortreist på kurs i noen dager, så det har ikke blitt mange oppdateringer. Men har 2 gode nyheter og en dårlig. Den dårlige er en fullstendig manglende matlyst, dette begynner å bli litt plagsomt..

 

De gode nyhetene er at jeg har nådd 12 fullgåtte uker nå! Og at jeg har gått ned litt. Altså startet på 83(,5) og nå er jeg 81,5. 2 cm inn i midjen og... men eller er magen begyunt å komme, så de to cm er vel tilbake snart, men godt er det å få redusert litt før en begynner å legge seg ut!

Og snart begynner vel kurset mitt, sånn at jeg kan få fulgt opp vektoppgangen min på en ordentlig måte. Skal prøve å holde meg på 81 så lenge jeg kan...

 

Men akkurat nå er det bare deilig å være hjemme igjen, og få leke med småen litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Husker hvor lettet jeg var selv. Iallefall med størsta, minsta ble oppdaget litt sent og jeg hadde så masse annet å tenke på så jeg bekymret meg ikke så mye.

 

Siste gangen la jeg på meg 2 kg 1. trimester. Endte på 20 kg tilsammen. Og de pluss over 6 kg til er borte nå:-) Må bare skryte litt;)

 

Tror det er veldig lurt å gå på kurs, da får du god veiledning sånn at du spiser nok. Men etter to døgn på smitterom i begynnelsen av tredje trimester lærte jeg at barnet får den næringen det trenger, men kjipere for mor.... Uansett et godt sammensatt kosthold gir mer energi, og da orker man mer å ta seg av alle barna både i og utenfor magen:-)

 

Lykke til videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Tusen takk for oppmuntring! De trengs stadig vekk, skal man holde koken oppe ;)

Du har forøvrig vært veldig flink syns je, HelleDudena! :D

Joda, det skal bli godt å få litt veiledning ja. Og matlysten har sånn smått begynt å melde seg, jeg klarer i allefall å spise annet enn bare frukt! herlig :)

 

Men godter og snacks har jeg ikke så veldig lyst på.. kanskje en bra ting ja! men en merker godt at "trøstespising" og sånt bunner i en slags form for spiseforstyrrelse, fordi når jeg ikke har lyst på noe å småspise på kveldene, så blir jeg skikkelig frustrert og stressa.. merkelige greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Det har ikke vært mye trimming på meg, men har heller prøvd å jobbe med matlysten, (tenk at jeg noen gang skulle skrive det??!?), og nå begynner det å bli bedre. Fremdeles ikke lyst på godter, men pytt. Det er jo egentlig en fantastisk fordel!!

Vi har vært på scootertur i dag oppi fjellet. Skulle sjekke is-forholdene og kanskje fiske litt. Det var is, men veldig mye sørpe oppå, så lite vits i å fiske noe lenge.. fysjom..

Nå har vi spist pannekaker(med fibramel og vanlig mel) og spinatsuppe, kjære sover og småen er hyyper!! ulikt han da men, han er så søt :D

Lurer på om jeg skal dra på dametrimmen i dag. Håper de har fått nytt program, som ikke sliter sånn på bekkenet..

 

Og forresten, neste helg skal jeg på magedans-kurs! Det er dritskøy!! :) Først et nybeg.(det har jeg tatt før, for 1 år siden), og så viderekommen helgen etterpå..

Gleder meg! Sykt bra trim, også bra for bekkenet og den gravide kroppen. Hjelper til på "fødselsmusklene", så de blir gode og trente. Hvis jeg føler jeg får det bra til etter kursene, skal jeg være med de når de trener en gang i uken. ;)

Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

er 13 uker i dag, og vekta viser ingen oppgang ennå. Var 81,5 sist, og i går var den 81,7, men plages veldig med hard mage for tiden, så jeg hadde ikke vært på do på 3 dager.. sykt. Trenger noe som får fart på systemet igjen...

 

Nå er småen begynt å være hjemme fra barnehagen to dager i uka, siden jeg er mer hjemme. Det er en sikker måte å få "aktivisert" mamma på da :)

Men har merket i det siste at energien min er på vei tilbake, i går ryddet jeg hele huset før jeg dro på jobb, mannen min var lamslått da han kom. hehe.

Og i dag har jeg satt brøddeig allerede før kl var 8..

Skal og en tur ut med småen, og når han sover skal jeg støvsuge, legge i hop klær og kanskjedanse salsa til fit-mamadvd'en. Han sover ganske lenge da :(

 

Åå, så søt hun jenta på god morgen norge var! hun som "turnet" med en mann..kult!! :)

Tro å være så sprek?! hehe... motsatt retning som jeg går nå i hvertfall, hihi....:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

En stund siden jeg skrev her nå! ;)

Har vært litt hektisk de siste dagene, småen's storebror har vært her. Han er ganske livat av seg, så ting skjer fort.

Men har vært hos legen forrige uke, og plutselig sier han at vi kan gå å ta en hurtig ultralyd, de hadde visst et apparat. Var for tidlig å høre lyden da, så det var jo supert. Det lå en liten bebis og rørte på seg der og hjertet slo, så alt var ok.. :D

 

I helgen, søndag, var jeg på magedans-kurs, del 1. Har vært på det før, men 1 år siden. Om 3 uker har de del to av kurset, men damen sa at vi som ville det kunne begynne å komme på treningene deres hvis vi ville. Det har jeg tenkt å gjøre, for det er syyykt bra trening! En bruker muskler en ikke seriøst visste eksisterte! Og det er, som sagt, bra for bekkenet og "fødselsmusklene"... :)

 

Men for å oppsummere:

 

er nå 13+ 6

82,5 kg, 1 kg opp fra sist. men har spist før jeg veide meg.

midjemål er 91-92 cm.

 

Magen er begynt å komme litt, under alt spekket, :) Så midjemål er vel mest for moro skyld..

I dag er jobbdag, så eneste trimmen blir litt husarbeid. Kanskje jeg får tid til litt salsa, eller øve på magedans-bevegelser.. Får se..

Ha en fin mandag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Nå er det mandag igjen, ser ut til at det blir veiedag framover :D

 

Såa er:

 

14+6 uker

82,7 kg

96 cm rundt midjen.

 

Altså lagt på noen hundre gram siden sist veiing, og et par cm rundt midjen..

Jeg har trimmet fint lite, men har konsentrert meg om å prøve å spise måltider..

Jeg spiser kanskje ikke riktig mat alltid, men prøver bare å få i meg mat når jeg kan, det vises på vekta at jeg spiser sjelden og helt feil mat..

Men snart begynner kurset jeg har meldt meg på, og jeg håper jeg får inspirasjon da! :D)

 

Målet for uken er å komme i gang med ut å gå igjen..

Minst tre gå-turer. I morgen er det magedans igjen, forrige uke ble avlyst..

Gleder og gruer meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Scorpiogi

Dvs, jeg er på dag 1.

Håper jeg klarer å følge dette opp på riktig måte. Har vært ute å gått tur i dag, med småen og ulva. 1,4 trimpoeng, bra start da.. :)

 

Skal prøve å skrive mer senere, står en bølle ved siden av meg og vil i fanget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...