Gå til innhold

En gravid slankedagbok!


Gjest Scorpiogi

Anbefalte innlegg

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar
Gjest Scorpiogi

Jeg er i begynnelsen av det andre kurset nå, men det ser ut til at jeg skal sende inn kursrapport på tirsdager nå, så veiinga jeg gjorde i dag får jeg bare utsette til i morgen. Men det gjør ikke så mye, greit å få en dag etter helgen..........

Har hatt en ukes "fri", for å prøve om jeg kan leve uten å skrive alt jeg spiser. Det gikk ikke så veldig bra, det virker som jeg slipper alle tømmer når jeg ikke skriver, så jeg blir nok å fortsette med det en stund til...

Poenget er jo å lære seg vaner man kan leve etter selv uten å skrive?...joda..

 

Så får vi se i morgen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

uke 25+3 i graviditet, og jeg veier 85,1. Startvekten var 79 kg........sånn er altså ståa. Er vel greit nok...?

 

Men har begynt å spise ristet brød med honning, veldig godt.. farlig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har vært her inne nå. Hadde fest på lørdag med huset fult av overnattingsgjester, så det har vært litt å henge fingrene i.

Skeiet litt ekstra ut i helga med mye god mat, huff ikke bra. Sliter litt ekstra med å komme inn i gode vaner igjen nå....

 

Var på vekta igår og den viste 83,4. håper jeg klarer å stanse vekta under 90...( er 25+1 nå).

Planlegger hver dag at jeg skal begynne skikkelig dagen etter, men utsetter det hver dag. Så jeg trenger et skikkelig spark bak. Så jenter...spark ivei.

 

Har vært ute og tittet på vogner idg. Lurer på om jeg trenger søskenvogn?? Storesøster er 2,5 år når lillebror kommer. Noen med erfaring her??

 

Synes du er veldig flink jeg scorpiogi. Kunne godt tenkt meg å gå på kurs selv, men lommeboka skriker vel egentlig nei nå. Skal til Tyrkia om en uke så jeg prioriterer pengene der nå.

 

Skal ihverfall være flink med maten ut dagen idag, må jo begynne en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer deg jo veldig bra Scorpiogi! Synes det er flott at du klarer å holde motivasjonen oppe uke etter uke:)

 

Kjenner meg litt igjen i ristet brød, her er det brunost som er pålegg, men må ha litt smør under også og da er det jo brått litt kcal vi snakker om...

 

Har meldt meg på kurs jeg også, begynner å bli litt stressa av å tenke på hvor mye som må av igjen etter graviditeten. Orker ikke tanken på å gå ned 20 kg en gang til sånn som jeg gjorde sist!

 

Men jeg så idag at jeg skal spise 1900 kcal, er ikke det veldig mye? Vet du om man regner utifra dagens vekt eller om man går utifra vekt da man ble gravid?

 

Håper du har det litt bedre nå som du har blitt sykemeldt, og at du klarer å slappe av og ta vare på deg selv!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Tusen takk Melis, for utrolig hyggelig tilbakemelding! Varmer godt når en får ros ja :(

 

I dag har jeg absolutt ikke holdt noe nazi-regime. Jeg har vært på tivoli med ungene, og der vanket det både sukkerspinn, popcorn og cola på "ho mor"...

men godt og ha sånne dager, av og til... skal vaske hus i mårra, så da har jeg jo litt å gå på :D

 

Nå skal jeg "lalle" i senga og glede meg til mannen min kommer hjem i mårra, etter en uke på jobb...gleder meg.

God natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Jeg har funnet ut at jeg har trøstespist meg gjennom de to siste ukene....

Lagt på meg et kg siste uka, og det føles ikke bra....

Må mobilisere alle krefter jeg har og motivere meg selv til å fortsette å ta sunne valg!

Men jeg sliter med å motivere meg til å være sterk når fristelsene blir for store, og det føles virkelig som om det sitter en engel og en djevel på skuldrene mine og gir meg "råd". Og i det siste har jeg bare hørt på djevelen som vil ha meg til å spise sjokolade....fysj..

Jeg kjenner jo at jeg prøver å overtale meg selv til å spise den sjokkisen eller en is, og når jeg selv sier at det er greit, hvordan skal jeg da klare å stå i mot??

Men akkurat nå må jeg begynne med et måltid som er sunt.... så får jeg ta det steg for steg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi
En stund siden jeg har vært her inne nå. Hadde fest på lørdag med huset fult av overnattingsgjester' date=' så det har vært litt å henge fingrene i.

Skeiet litt ekstra ut i helga med mye god mat, huff ikke bra. Sliter litt ekstra med å komme inn i gode vaner igjen nå....

 

Var på vekta igår og den viste 83,4. håper jeg klarer å stanse vekta under 90...( er 25+1 nå).

Planlegger hver dag at jeg skal begynne skikkelig dagen etter, men utsetter det hver dag. Så jeg trenger et skikkelig spark bak. Så jenter...spark ivei.

 

Har vært ute og tittet på vogner idg. Lurer på om jeg trenger søskenvogn?? Storesøster er 2,5 år når lillebror kommer. Noen med erfaring her??

 

Synes du er veldig flink jeg scorpiogi. Kunne godt tenkt meg å gå på kurs selv, men lommeboka skriker vel egentlig nei nå. Skal til Tyrkia om en uke så jeg prioriterer pengene der nå.

 

Skal ihverfall være flink med maten ut dagen idag, må jo begynne en gang..[/quote']

 

Jeg har gått glipp av et skrytende innlegg! Det gjør så godt å lese....

Fin overraskelse når en sliter med motivasjonen.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

..og pinsehelgen er snart over....

Vi har vært på hyttebesøk i helgen med et vennepar.

Jeg har prøvd å hente meg inn igjen etter forrige to ukers trøstespising, så inntil helgen har det gått ganske greit. Men lørdag hadde jeg et så vanvittig sug at jeg bestemte meg for å ha en "spise"-dag...dvs spise den godisen jeg hadde lyst på...og så drakk jeg brus.

Dagen etter var det tilbake igjen, sånn passe igjen.. Kanskje den opplevelsen vil hjelpe meg i uka som kommer, så det blir lettere å holde seg...

Dessuten skal jeg kjøpe masse vannmelon, det er kjempemagert! og veldig godt. Det kan jeg spise uten dårlig samvittighet, tenker jeg...

 

I kveld er det restaurantbesøk for å feire min farmors 90-årsdag på etterskudd...

lurer på hva jeg skal spise, men prøver å spare litt kalorier i løpet av dagen til det...

 

Dette skal gå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Veiing i dag viste 86,1 kg. 0,1 opp siden forrige uke, det er greit nok med tanke på alt jeg spiste i helgen.. :)

Er i dag 27+3 uker på vei, startvekten var 79 kg. Så totalt er det blitt 7 kg siden graviditetsstart. Det er vel ikke i verste laget, skal forsøke å holde det like moderat siste månedene. 3 mnd igjen nå!

 

Mine mål for denne uka:

*føre opp hva jeg spiser hver dag

*ligge på maks 1900 hver dag, bortsett fra

*17.mai vil jeg unne meg å ligge på maks 2200 kcal

*mer 17 mai: maks 1 is, ingen pølse, sukkerfri brus og maks to kakestykker

*3 spaserturer denne uken, minimum

 

Mål ut graviditeten:

*ikke gå opp mer enn 5 kg ut graviditeten, det tilsvarer 380 gr uka...

*sett mål for hver uke framover

*4 trimpoeng hver uke, minimum!

 

Er dette overkommelige mål? Håper jeg ikke tar i for hardt nå... i snitt har jeg lagt på meg 260 gram i uka fram til nå..... regnet jeg ut...

Hvis noen leser dette, si gjerne deres meninger om målene! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott at du har satt deg mål! Og de ser absolutt overkommelige ut:)

 

Tror nok max 5 kg til termin er fullt mulig, men husk at noen kg vann kan komme brått i løpet av et par uker mot slutten, så du ikke blir skuffet om du skulle se at det blir litt snaut;) Men når det er sagt så merker man jo godt hva som er vannkilo, kunne ihvertfall se det veeldig godt på meg sist jeg var gravid...

 

Har gjort som deg og begynt å planlegge hva jeg skal spise når det er selskapeligheter som feks. 17.mai og det er nok kjempelurt! Da kan man kose seg med det man har bestemt seg for på forhånd og ha god samvittighet:)

 

Ha en strålende 17.mai!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

for rosen din! :)

Ja, jeg kom i tanke etter i går at det nok kommer litt vann på i sommer. Sist kom det myyyye vann! men levde etter et heelt annet kosthold da enn å. Håper det hjelper litt med kostholdsendringene....

 

gleder meg til 17 mai, ja og tror jeg kommer til å klare å holde målene... :D

Skal forsøke å planlegge hva jeg skal spise fredag og søndag også, det kan være kjekt..

 

Nå sitter jeg og nyter lunsj, speltbrød med hapå, det er så godt og demper søtbehovet fint. Mer kalorifattig enn sjokoladepålegg også! Og så et stort glass vann ved siden..

Eneste minus er at jeg kjenner en urinveisinfeksjon som siger innpå... Den kom brått denne gangen, så må nok kjøre med en prøve.

Det blir litt rart, lurer på om det går an å gå på to pencillin-kurer samtidig?

Spiser apocillin nå i tillegg for lungebetennelse, som legen plutselig fant.. sært.. :)

Har ikke feber eller noe, bare hoster masse...

 

Vel, skal drikke opp nå, og så ringe legen.. see ya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg er 28+4 på vei, ganske så omtrent like langt som deg. Startvekt før gravditet var 76.1, men ligger nå på ca 84. Gikk på kurs rett før jeg ble gravid, og kursleder sa at jeg ikke trengte å legge på meg mer enn 7 kg, men det har jeg jo greid....

Uansett, forrige svangerskap veide jeg ca 93 på dette stadiumet i gravidteten, så jeg ligger bedre an uansett. Gikk ned 13 kg ganske kjapt etter fødselen (la jo på meg 23 kg da...). Men skal IKKE legge på meg så mye nå!

Jeg prøver også å holde meg på rundt 1900-2000 kcal per dag, men ikke alltid enkelt.

Det er vanskelig å være "fornuftig" når man er gravid!!!! Kjenner at søthungeren er mye sterkere nå, enn i før-gravid tilstand. Dessverre!!!

 

Synes du er flink som er bevisst på dette. Lykke til videre i graviditeten og med kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Tusen takk for kjempekoselig innlegg :D

 

Ja, jeg prøver nå så godt jeg kan, men er enig i at søthungeren kan være vanskelig å motstå til tider..

Syns nå forøvrig du og har vært flink, lagt på deg ca 8 kg? ikke mye det, vi ligger vel omtrent likt da :)

Jeg har som mål å ikke legge på meg mer enn 12 kg tilsammen, men er nå forberedt på en del vann, hadde sikkert 10 kg med vann sist! Gikk opp 25 kg, og kom akkurat ned på startvekt da jeg ble gravid igjen...

Kjempehyggelig at du stakk innom, du må mer enn gjerne slenge deg på videre!

 

I kveld har jeg kjøpt meg sånn juicy fruit-godter, som er mindre sukker i+jordbær som jeg skal strø litt fruktose over. Har spart noen kalorier utover dagen, da vi skal spise marinert flintstek i dag! nam...

 

Og i morgen er det 17 mai...skal bake i kveld ostekaken som jeg fant oppskrift på her inne, håper den er god...

Det er bare å hoppe i det! Skal bare sitte litt først, hvile mine støle ben.... :)

 

Ha en super 17.mai dere!!!!!!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Vel, det gikk nå greit 17 mai egentlig.... Har ligget på 2100-2400 i helgen, altså noe over, men i grunn tror jeg ikke det ble så gærnt...

Har snikveid meg litt, men veiedag i morgen, så får vi se... Jeg er veldig flink å hente meg inn etter helgen syns jeg... :) Skryt til meg selv...

 

17. mai i seg selv var ikke mye å skryte av, det ble rett og slett avlyst her... Bor i samme bygd som det skjedde et drap natt til 17 mai, så hele arr. ble noe dempet. (Det er vel kanskje derfor en ikke har fråtset, tror jeg)... kjipe greier, hele saken...

 

Vel, livet må gå videre. I morgen er det en ny dag, skriver mer da, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Ja, jeg ligger på 86, ned 200 gr fra sist uke. Men i går var jeg faktisk bare 86,7, så det var et halvt kg.... Men er jo i dag som teller :)

 

28+3 uker på vei, ståa er ganske grei... For hver uke som går uten at jeg går opp, er jeg glad... Da har jeg jo mer å gå på i forhold til målet, som er 91 kg...

 

Ukens mål er som følger:

*Planlegge helgens middager og godtespising nøye

*3 gåturer, helst over 4 tp...

*2 timer aktiv husarbeid hver dag! (jada, jeg må motivere meg der og, og for meg er husarbeid litt trim og...)

*To trimturer der bikkja får være med. Lekeøkter med der...

*ikke over 1900kcal ukedagene...

 

 

Ja, det får holde.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

jeg bøyer meg i støvet, du er ufattelig flink! har 3 p-piller igjen før min kjære og jeg begynner med prøvingen. spennende! hvor mange uker er du på vei? fra 83-86 kilo? knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

...og jeg er fremdeles stabil på 86 kg....helt greit!

 

Har hatt skippertaks-arbeid i huset i dag, egentlig fra kl 10 til kl 19. Tungt husarbeid bruker man like mye kcal på å gjøre som rolig stavgang. Jeg torte ikke å registrere mer enn 2,5 timer, og det ble 4,4 trimpoeng!!

 

Dagens skryt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

skryt masse av deg selv, viktig!!! er spennende her om dagen, har sluttet på p-pillen, har mensen nå og er veldig klar for eggløsning hehe!!!

 

lykke til videre! du gjør en knall bra jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

ja jeg må skryte av meg selv....men akkurat som om jeg har fått større behov for mat! hehe... føler at jeg må spise hele tiden. Men egentlig så går det bra, da :(

takk for skryten :):) håper det klaffer for dere fort! Blir kjempekos...

 

 

Det blir liten tid til trim for tiden, går mest i husarbeid, men det er jo mye bevegelser i det og. Bøy og tøy!

 

Nå skal jeg kose meg med tre marie-kjeks .....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Har gått opp 400 gr siden forrige veiing, men tar det ikke så tungt... Noen gang måtte jo vekta stige litt ;)

Er spent på hvordan jeg klarer meg fremover.... Skal prøve å være ekstra flink denne uken, men det er så varmt at jeg ikke klarer å tenke!

 

Puh, skulle ønske jeg var ferdig FØR sommeren, ikke etter...

 

Orker ikke skrive mer nå, må finne noe kaldt å drikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Og rimelig varmt... Men inne går det greit... Har vært ute i sola og solt magen min :)

Måtte inn å spise litt nå, for sulten meldte seg. Unnet meg en skive med nugatti max, og tenk selv om jeg spiste det plus to andre skiver med div pålegg, spiste jeg ikke for mange kcal! :D Da er jeg fornøyd... Betyr at jeg i ny og ne kan spise en sånn nugatti-skive hvis sjokoladehungeren melder seg.

 

Den har begynt å komme nå, og jeg er redd den skal ta overhånd.

Samvittigheten min er plutselig blitt veldig samarbeidsvillig til magesekken, og det er skuuummelt! Kan nevne at jeg spiste en toppris for dag, omtrent, de to siste måneder forrige gang.... Eller sukker og fløte med litt jordbær.... :)

 

Men skal prøve å holde et sterkt nakkegrep på meg selv! Skal pøse i meg vann nå, og smøre min svakt solbrente mage med aloe vera....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

så koselig å høre at det går bra med deg! er fryktelig varmt om dagen ja, holder på å stryke med i varmen, men skal ikke klage, det er jo så deilig:D

 

eggløsning om et par dager!!! hurra! GR kurs om en time, tviler på at det går bra, for jeg har gått ned 4,4 på tre uker, og nå må det vel snart si stopp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...