Gå til innhold

En gravid slankedagbok!


Gjest Scorpiogi

Anbefalte innlegg

Gjest Scorpiogi

..og huff...og huff..... :D

 

Resultat denne uken:

 

31+3 uker på vei

87,2 kg.

 

Har lagt på meg 800 gr denne uka, og det er ikke uten grunn! Hemningene har reist på ferie og trøstespisingen har inntatt kroppen, og jeg aaaner ikke hvor jeg skal få motivasjon til et skikkelig godt nakkegrep for å hente meg inn igjen...tror jeg må meditere på det. Det verste er at mens jeg sitter å skriver dette sitter jeg å fantaserer om ristet brød med vaaarm, myyyk nugatti på!

usj å fysj å urg.... vet ikke om jeg klarer å stå i mot... :)

Hvorfor kan ikke sjokolade være kalori-fritt???? Det stemmer jeg for!!

sukk.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Har motivasjonen kommet tilbake i løpet av uka?

 

Vekta kan jo gå litt i rykk og napp også, ikke ta det så tungt du!

Husk på hvor flink du har vært hele veien og hvor lite du har lagt på deg totalt! Det er litt av en innsats:)

 

Jeg kan trøste deg med at alt jeg gikk å var fysen på da jeg var gravid, det har gått over nå. Hadde en vanvittig appetitt i dagene rett etter fødselen, men det ga seg etter 3-4 dager og nå føler jeg for første gang på mange mnd at jeg har en normal appetitt, hehe;)

 

Lykke til med veiingen da, håper det går din vei denne uka!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Jeg er nå her, men føler liksom at jeg har hengt litt på halv 8 den siste uka. motivasjonen går ooooopp og neeeeed. Så nå har jeg levert den siste rapporten, forrige tirsdag, og siden det har det gått nedover...

Nå sitter jeg og prøver å bygge opp til en om-snuing igjen.. Tror jo det kan gå.. men må nok gjøre litt på den motivere-meg-selv-biten...

 

Småttn i magen begynner å bli tung nå.. Jeg er 33+1. Det er jo egentllig en liten evighet til termin, men samtidig er det ikke så lenge. Onsdag drar jeg og mannen på ferie, tre-dagers tur til england for å se konsert. Det blir så bra! I morgen er det mandag, og for engangs skyld skal jeg starte opp på en mandag med å leve sunt igjen. Ja. Det skal jeg!!!!! ;):):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart det er tungt nå, er jo liksom siste innspurten du har foran deg!

 

Deilig med en kjærstetur med mannen da, det blir jo sikkert kjempekos:)

 

Litt redd for at motivasjonen skal dale litt her og når siste rapporten sendes inn førstkommende torsdag, men skal prøve å holde ut!

Lykke til med å hente deg inn igjen da, det klarer du!;)

 

Og riktig god tur til England:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Nå sitter jeg her da, tirsdags morning....var hos lege i går, hadde sukker i urinen og litt forhøyet blodsukker. Skal inn igjen i morgen, fastende, og drikke sukkervann og teste for sv.skapsdiabetes. Og i dag gikk jeg på vekten: 88,7!!!

 

Det svimler for meg.. Nå..Nå! Nå er helvetet løst, og jeg tar det hardeste nakkegrepet så langt. Nå må jeg bare hente meg inn igjen, for 1 kg i uka er for mye!!

Jeg er nødt til å¨finne søtstoff-substitutter, for jeg har en stoor søt-hunger, og nå kan jeg ikke spise sukker! Kan ikke drikke juice en gang... huff og huff... selv om jeg ikke har sv.skapsdiabetes så må jeg passe meg, har myye diabetes i familien..

 

huff..... Dårlig start på dagen ja... Og ikke får jeg sove heller, pga forkjølelse, vondt å ligge og vondt i bekkenet...

 

Jaja... Dagens syte-innlegg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Scorpiogi

Og det var veldig bra med ferieKonsert var vi på også, og koste oss bare verre.

Maten har det vært så som så med. De har suuuuuper mat for ikke-slankere i England :) Mye chips, toast, bacon, pølser, chips igjen, syltetøy og egg........

Så! Det ble nå til at jeg rett og slett dreit i og tenke sunt noen ganger ja.... Spiste sjokolade og drakk en del juice og en sjelden gang brus. Det ble på en måte nok da, så i går, allerede før jeg var kommet hjem startet jeg opp med å drikke vann, og jevne ut måltidene, pluss ikke gaflet i meg alt søtt og fett.

 

Vekta står i dag på: 89,7 kg. Dette var omtrent det jeg tippet før jeg veide meg....

Uker på vei: 34+4

Startvekt før graviditet var 79 kg... Det er jo enda ikke fooor gærnt men må nok passe litt på nå de siste 6-7 ukene ja... Men er mer motivert nå til å følge opplegget enn jeg var før jeg reiste, så håper det skal gå bra...

Har fått resultat fra sukkerbelastningsprøvene, og jeg har ikke sv.diabetes, men nedsatt glukosetoleranse. Det burde jo bli et spark i baken.. Ja jeg vet jeg har sagt det i noen uker nå at jeg skal ta meg sammen, men NÅ skal jeg det :)

Sitter her og drikker vann og tenker sunt as we speak.

Skal tilogmed trene en runde med trenings-dvd for gravide i dag, hvis jeg får tid. Har huset fullt av ikea-greier som skal på plass nå, så må ordne litt i huset også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

I dag er det torsdag, og så langt har jeg vært ganske flink i tre hele dager! Og det har gått ganske bra, når det gjelder det å ikke være sugen på noe.... Satser på suksess!! :)

 

Er ikke sååå lenge igjen nå nei... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Der har jeg stabilisert vekten igjen... :P

 

Ståa nå:

 

er 35+4

112 rundt livet

og vekta viser 89,3, altså ned 400 gr fra forrige uke...

 

 

Det er jo noe vann som svirrer av og på nå om dagene, så det er nok det, men i det minste ha de siste ukenes vektoppgang stoppet opp litt! :D

 

Hvis jeg "tillater meg" et kg opp i uka nå de siste ukene, vil sluttresultatet bli 14 kg... Det er det reviderte målet... Egentlig satte jeg et makstak på 12, men 14 er ikke så gærnt det heller.... Nå er det bare å gripe fast og holde seg her, er ikke mange ukene nå!... 33 dager igjen til termin i dag...

Sola har vært hard de siste dagene, men det har gått greit, i dag er det overskyet, godt med litt pause...

Nå skal jeg lage meg fruktsalat, det eneste jeg har lyst på nå(bortsettfra sjokolade..) Det blir nam...

 

Me talast!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Har vært helt alene denne helgen og "kost" meg.. ble en del spising ja... men har også gått tur... og ikke veid meg siden onsdag, så er spent nå på onsdag... Skal prøve å gå tur i dag og, bekkenet er ikke fullt så kranglete kanskje det går bra? Men er ved godt mot jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

36+4 uker på vei

90,3

114 cm rundt midjen

 

 

Ja, da var jeg altså rundet de 90.... Jeg lever vel ikke heeelt strengt for tiden, men heller ikke over stokk og stein. Men tror babyen vokser fint inni der. Har gått tur både i går og i dag, skal prøve å få meg en halvtimes tur så ofte jeg kan. Nå når jeg slapper så mye av om dagen funker bekkenet mitt ganske greit, så da går en liten tur fint..

Småen har vært på tre-dagers ferie med bestemor og bestefar, så har blitt ekstra avslappende for meg ) Men skal bli godt når han kommer hjem i morgen da :)

25 dager igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Nå er jeg lei altså! Håper det går over fort, for det er jo passe fåfengt og ikke være tålmodig akkurat nå...

Har gått tur 3 ganger denne uken, skulle fått til en tur i dag og syns jeg...

Får se etter småen har lagt seg, hvis mannen kommer snart. Han skulle jobbe litt hos svigermor... kanskje jeg ENDELIG skulle lett frem trenings-dvd'en igjen? Hadde ikke gjort noe....

Bare 25 dager til termin nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Nå kan jo småttn komme nårsomhelst egentlig!

 

Ståa i dag:

37+4

Vekta står på 91,6

cm rundt livet er 116 cm...

Har nå lagt på meg 12,6. Hvis jeg klarer å stoppe nå, har jeg klart målet. Men tror nok at et par kg til klarer å snike seg på...

 

Skal skrive mer i morgen, vi skal på kino nå, og spise ute først! :)

Mamma passer småen, så det blir kos :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Det er akkurat som om jeg vet at når ungen er kommet så må jeg være veldig flink, og at disse siste ukene (evt. dagene/timene...) til det skjer så "unner" jeg meg litt slakkere tøyler. Men det er jo ikke rett akkurat.

Jeg sliter også med det at jeg ikke kan spise sukker, blodsukkeret mitt har vært høyt, så prøve å unngå svangerskapsdiabetes nå den siste tiden.

Og så har mannen min ferie, og småen har, som sagt vært hos min mor de siste dagene, så vi har sovet lenge på morgenen, og når en da skal stå opp og spise blir det jo mer frokost og lunsj i samme måltid...

 

Når jeg tenker på det så føles det mer som om jeg henger i en tynn tråd, og bare må prøve å holde ut å henge etter lillefingeren, må ikke slippe taket helt!!

 

I går spiste jeg biff, bernaise og fløtepoteter. Spiste tilogmed dessert(fysjom, sukker) og når vi kom på kinoen spiste jeg jammen ta popcorn og toffin også!!

Er av og til litt redd jeg har i meg evnen til å bli sånn som de super-feite, som det har vært så mange program om på tv i det siste.. skummelt å tenke på..

 

Dette blle jo ikke et storveies, positivt innlegg da... Men kanskje det må ut av og til...Må prøve å ikke grave meg ned i dårlig samvittighet..Kanskje jeg greier å stå i ro på vekta de siste ukene/dagene/timene...? Da har jeg jo i såfall klart maks-målet på 12 kg.(mitt hemmelige mål er maks 14, ikke si det til noen;))

 

Er lei! Og vil bli ferdig snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Og mannen min sa med meg i går: Det er dumt å snuble på oppløpslinja, når du er på tur å vinne løpet!!

Han er egentlig ganske så smart, den mannen min :)

 

Vi var på vekstkontroll i går, barnet var heeelt normalt, med 6% avvik fra snittet, noe som er helt ok. Altså ingen igangsettelse denne uken. Gynekologen sa også at når det gjaldt blodsukkeret mitt så var det større risiko ved en igangsettelse ved termindato enn hviss jeg skal vente til fødselen starter naturlig..i allfall slik det er nå. Blir blodsukkeret høyeret tar de det nok opp til vurdering igjen. Får også ny vekst-estimering rundt terminen(om 13 dager ca..) hvis noe ikke er skjedd da..

 

Jeg var ikke så innstilt på å gå så lenge, hadde fått signaler om at senest 11 august var det igangsettelse uansett, hvis ikke noe skjedde.. Så litt skuffet i går, men det viktigste er jo at barnet har det bra..

 

Fikk forøvrig mye skryt av gynekologen pga kostholdet mitt denne graviditeten :D

Og han oppmuntret meg til å fortsette på diabetes-kost, skulle også få time hos diabetes-sykepleier, selv om jeg er ferdig snart. Det er vel en god investering, han mente alle burde leve som diabetikere :)

 

Så jeg skal nå prøve å holde ut jeg! Det som er ille er jo værmeldingen! Sol, sol og atter sol! Kan bli litt slitsomt for en stakkars høygravid jente.. Men får lov å ligge i skyggen inne når jeg vil da :)

 

Nå skal jeg gå og ordne meg en sunn og avbalansert frokost(faktisk!)

Kommer tilbake med veiing i mårra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

38+4 uker på vei i dag

Vekta idag er 91,9 kg (opp 300 gr fra forrige uke...)

Midjemålet er 116 cm(fy f.... det er egentlig ganske mye!!)

 

Det er ikke så mye opp det som de siste ukers oppgang det...

Hold on, be strong!! :)

 

 

Ellers er det fremdeles veldig varmt, jeg smelter bort og det er Ubehagelig.... Men i morgen er det meldt litt kjøligere og litt vind. Men fremdeles sol. Så da blir det nok bedre...

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

I dag er jeg 39+4

vekta står på 92,4. Det er opp 0,5 fra forrige uke...

116 rundt "midjen"...

 

 

Jeg er så lei nå!! Det er så vondt og ligge om natten, og når jeg står opp er jeg mer sliten i kroppen enn da jeg la meg! Vondt i hoftene og i bekkenet nå ja...

*syte, klage*

 

Nå må det da skje noe snart?

5 dager til termin.....oppløpssiden nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Stakkars, jeg skjønner at du er lei! Hadde det sånn med begge mine småtroll, med eldste 6 dager over termin og med yngste 8 dager over termin..... så du har min fulle medfølelse! man blir lei av å være megagravid..... Krysser fingrene for at du ikke går over termin!!!:) :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Takk for oppmuntringene gryvjoha og melis!

Jeg skal smøre meg med tålmodighet og heller fokusere på tiden etterpå, for det er jo egentlig ikke snakk om mer enn noen dager til jeg er ferdig :)

 

får prøve å vaske litt, det sier de kan hjelpe :) hadde jeg bare giddet...

Vel, det positive er jo at jeg legger jo ikke voldsomt på meg akkurat... Det er jo bra. Snart kan jeg starte en vektNEDgangstråd :)

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Natt til fredag kom gutten min i rakettfart!! Vebjørn ble født 08.08.08, og fra jeg våknet av første ri til han var ute gikk det to timer, så det gikk hurtig for seg..

han kom med vannet, så hadde vannet gått litt før kunne det blitt spennende, vi hadde ikke vært på sykehuset mer enn en halvtime før han var ute nemlig :)

 

Nå er vi endelig hjemme igjen og vi tar alt med ro og bare koser oss, lillegutten er sålangt en rolig gutt, og alt er i grunnen bare velstand. Det er såååå deilig å være ferdig ;)

 

Nå skal jeg kose meg noen dager, skal kanskje gå på vekta i morgen for å se hva som er skjedd, og prøve å ikke skeie ut noe særlig mye. Men kommer til å starte en vektnedgangsbok om ikke lenge... Rart at jeg ikke skal skrive mer i gravid-slankedagboken min! Men godt og... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...