Gå til innhold

En gravid slankedagbok!


Gjest Scorpiogi

Anbefalte innlegg

Gjest Scorpiogi

Sålangt har jeg 4 trimpoeng, det er jo positivt da :)

I dag har jeg tilogmed kommet nesten helt opp i kcal-dosen. ikke verst..

Jeg er på dag 3 i kurset, har helgen framfor meg, men tror det skal gå bra. Utfordring er å få mannen til å koke grønnsaker når han lager mat, han klarer å glemme! det liksom..... :)

På tirsdag var jeg ute å gikk med bikkja, spente henne for pulken, og det gikk bare bra. Småen satt i å han er vel 13 kg, pluss pulken er ett par. Neste gang tror jeg vi må prøve mer kg, pluss å gå lengre tur.. Så får både jeg og hunden trim! :)

 

Har en kar på loftet som plutselig er blit hyper, og ser ikke ut til at han har tenkt å legge seg! Så jeg får kanskje litt trim i kveld, ved å springe opp på loftet!.. :)

 

Håper morgendagen er like bra som i dag, ang mat..og trim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar
Gjest Scorpiogi

Ja, i dag har jeg sendt min første ordentlige ukesrapport. På den kunne jeg skrive at jeg har gått ned 0,8 kg. Selv om jeg ikke har trimmet opp 7 tp. Håper hun damen sier hvis jeg legger på meg for lite.. :)

Er pr i dag omtrent 17 uker(i morgen) og veier 82,2. Da jeg ble gravid veide jeg 79, og da jeg begynte å måle meg og skrive her veide jeg ca 83. Har egentlig gått litt opp og ned, mellom 83,5 til 81,5. Håper jeg holder meg her leeenge..

Men onsdag skal jeg på den ordinære ultralyd, og jeg GLEDER meg! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei der :)

 

Gratulerer med vektnedgangen=) Ikke værst!! Hvor mange kalorier ligger du på daglig?

 

Jeg er 23+3 idag, og begynte på 79 kg på første legekontroll.. har blitt mye godis, så er 88.8 idag.. SKJERPINGS!!!

Så spennende at du skal på UL nå snart=) vil du/ dere vite kjønn? MAsse lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Hm, får ikke registrert mat.. gidder ikke skrive for hånd.........

 

Hei Pi23! koselig med hilsener! :D Jeg ligger på 1900 kcal daglig, i hvertfall er det det jeg prøver på.. :)

Artig at du skrev her, vi har jo ganske likt utgangspunkt, jeg begynte også på 79 kg, og de tre-fire som sitter ekstra nå kom i jula. irriterende??? jaaaaaa :D Håper det ikke raser på, det gjorde det sist..

 

Var på ul i går ja, og hun gjettet både på det ene og det andre, så vi er like klok!

Tipper på en tass jeg :D

 

 

Ellers er det sløve dager på meg, det blir lite trim når en er tjukk av influensa..huff.

Målet for i dag er å sette på fit-mamadvd, det kan jeg gjøre i rolig tempo..

Håper de får fikset siden snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen=)

 

Ja, fant jo ut at jeg måtte stikke innom =) Kan vel egentlig kalle meg pi25 nå, så må vel finne ut hvordan jeg skifter nick..hehe..

 

Flott at du klarer å ligge på 1900 kalorier i døgnet=) veldig bra=) har spist 1700 allerede idag, så i kveld blir det frukt om sulten melder seg=)

 

Spennende å være på ultralyd..hehe.. Regnet med du/ dere synes det var stas :)

Hvilken trimdvd er det du bruker? Vet det finnes en trimvideo for gravide med " trim-kari". Er det den du bruker?

 

Masse trøbbel med sidene her.. skrev den utfyllende dagsrapporten og plutselig var den borte ://

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Har gått ned 600 gr denne uken... nå er det 1,4 siden jeg startet kurset..

 

I dag er jeg 18+2, ifølge den nye terminen. Er jo nå en begynner å legge på seg, i hvertfal var det det sist.. skummelt! :)

 

Pi25, er det antall uker du er eller er det alderen eller? :)

Uansett, dvd'en jeg har er med en amerikansk dame, hun er høygravid på skjermen. Skkkelig moro å se på. De bruker salsatrinn i aerobicen, det er gøy. Fit Mama heter den, og fåes kjøpt på bokkilden.no Selv fant jeg ikke Kari Jaquesson sin, men denne var likeså bra.. :)

 

Nå har jeg vært syk snart en uke, og endelig begynner jeg å bli frisk, så denne uken er det om å gjøre å trimme masse!! (sett stooore mål, såkanskje en oppnår halvparten..) Og et annet mål er å sette opp sånne "vektmål", så jeg har noe å motivere meg med.

Men nå skal jeg få i meg litt frokost, ha en bra dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

 

Pi25' date=' er det antall uker du er eller er det alderen eller? [/quote']

 

Tror jeg skjønte den nå, hehe blir litt slitsomt å bytte nick hver uke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Scorpiogi

Det har jammen meg vært en lang påske! Både uten å skrive her, uten å veie eller TENKE på hva jeg skal spise, og uten å skrive i boka....

Nesten så jeg skammer meg litt. :)

Lurer på om det er bare meg her som bare slepper aaalt sånn som jeg har gjort, for jeg tror virkelig ikke det var så lurt.. Men nå er påsken over for meg, hehe i hvertfall i morgen. Pizza i kveld, fredelig hjemme i egen stue. Og i morgen er det veiing og kursrapport-skriving.

GRuEr mEG!!!!! Tror nok det er begynt å gå oppover ja..

Men nok om det, skal ikke gremmes mer. Heller ta fatt og komme videre...

 

Skal skrive litt i mårra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Veiing i dag:

 

83,6 kg

21+1 uker.

 

Altså, jeg har lagt på meg 0,8 siden forrige uke, er kanskje i meste laget. Men lagt på meg 0,6 siden kursstart, så er kanskje ikke så gærnt?

 

Trenger å finne noe annet å gjøre som trim i stedet for å gå turer, for det begynner å gjøre vondt i bekkenet, vet ikke hvor mye jeg skal presse på der.. Kan hende det blir likere etterhvert..

jeje. har nok husarbeid, det kan jeg gjøre i eget tempo.. :(

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen...

 

Ser du også sliter med tur gåing nå. Jeg er 22 + 4, og la i forrige uke merke til at jeg begynte å få vondt når jeg gikk. Har vært litt usikker på hva dette kan skyldes, men når jeg ser at du skriver bekkenet, så skjønner jeg at det nok kan stemme.

Er jommen ikke bare-bare å tenke på alt første gangen man er gravid heller.

 

Men foreløpig prøver jeg å holde på 30 min. gå tur hver dag, så får jeg se hvordan det går. Har jo også en sånn trim ball hjemme, som er veldig god å "rulle" på når det gjør som vondest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Hei Coco, så trivelig :(

Ja det hersens bekkenet. Er gravid for andre gang jeg, og det var litt småplager forrige gang og. Men i de siste uker har det blitt mere.. Var i byen i går en hel dag, og da var jeg helt gåen da jeg kom hjem! Litt kjipt..

Men får prøve som du, å gå korte rolige turer, trim må en jo ha..

Mine vondter sitter under korsryggen, framme ved hofteleddet og "under" der skambeinet er, og litt ned lysken.. Høres det kjent ut? Er nok sikkert bekkenet du og kjenner..

 

 

Pr i dag er jeg 21+4, det går jo framover :D Har sånn smått begynt å kjenne en del romstering i magen. Morkaka på framre magen har dempet godt må jeg si! Men nå kjenner jeg det litt :)

Fikk også skryt av legen for at jeg har klart å stagnere vektoppgangen, han sa det vart lurt av meg å begynne på GR-kurs.. :)

Så er motivert for å fortsette ja..

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer deg her i tråden din jeg!

 

Takk for hyggelig innlegg, koselig at du titter innom og skriver litt hos meg:)

 

Jeg prøver å være flink å passe på hva jeg spiser, men merker at motivasjonen er så som så. Noen dager er det super enkelt å spise riktig og andre dager sklir det helt ut. Men jeg strarter pån igjen, he he;) Kjenner at buksene har blitt litt trangere over rompa, men de passer fortsatt bra! Sist jeg var gravid hadde jeg forlengst vokst ut av alle mine egne klær, så jeg skal egentlig være fornøyd med meg selv:)

 

Du har jo vært kjempeflink, du må jo ha gått ned noe i deg selv også om du ikke har gått opp mer enn 0,8 til nå!:) Det gir jo god motivasjon og se at det hjelper å være litt bevisst.

Kjenner meg igjen i det du skriver om bekkenet, her går det greit med rolige turer, men det gjelder å ikke overdrive for da gjør det så vondt etterpå!

Håper du finner en balanse så du fortsatt klarer å være litt aktiv uten å belaste bekkenet alt for mye.

 

Ha en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

ja det er bra man har noen andre i samme situasjon å støtte seg litt til!

 

 

 

forøvrig, nå begynner jeg å nærme meg smådeppa; har veid meg i dag, og har gått opp ett kg siden forrige mandag!! huff..................

 

har ikke giddet å ta fatt på ukesrapporten ennå, måtte døyve smerten med litt frokost først...

 

jeg gleder meg til jeg kan gå et sånn kurs, å forvente å gå ned, i stedet for å forvente å gå opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

...i første kurset nå ;)

Jeg står ganske så i ro enda. For ni uker siden, da jeg begynte på kurs var jeg 83 kg.

I dag står vekta sånn ca rundt 84... Jeg er pr i dag 23+5 dager. Før dette kurset, i løpet av de seks første ukene av graviditeten la jeg på meg 3 kg(det var jula det.....)

Så en kan vel si at det har gått greiere enn sist i hvertfall. Er laaangt foran skjema :)

 

Har meldt meg på neste kurs jeg, det begynner i neste uke. Fortsetter det like bra tror jeg jammen jeg skal gå kurs helt til unger spretter ut, og sikkert enda lenger!!!

 

 

Vel, nå skal jeg bytte på en stk gretten unge, og tenke litt på om vi skal ut og trimme litt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Har gått tur med barnevogn, hund og unge i 1,5 time!! huhei! ;)

Det ble 3,6 trimpoeng det!

 

Gud så stolt jeg er :) Fortjener en kvil nå, (stakkars bekkenet mitt) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

......og vekta står fremdeles i ro på 84,6. Det er faktisk tredje uken på rad at vekta viser dette tallet. Bra det ikke går opp i hvertfall! :)

 

Men den som sover, synder ikke. Og jeg skulle kanskje ikke stått opp, for når jeg var ferdig og veie/skrive rapport så spiste jeg et stort stykke brownies fra i går....huffda..

jaja, det er jo en heeel uke til neste veiing ;)

Nå skal jeg stelle meg og gjøre meg klar for jobb..

 

 

Ha en fin mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......og vekta står fremdeles i ro på 84' date='6. Det er faktisk tredje uken på rad at vekta viser dette tallet. Bra det ikke går opp i hvertfall! :)

 

Men den som sover, synder ikke. Og jeg skulle kanskje ikke stått opp, for når jeg var ferdig og veie/skrive rapport så spiste jeg et stort stykke brownies fra i går....huffda..

jaja, det er jo en heeel uke til neste veiing ;)

Nå skal jeg stelle meg og gjøre meg klar for jobb..

 

 

Ha en fin mandag!![/quote']

 

Man må jo kose seg litt under graviditeten og. Høres ut som du er kjempe flink.

Hvor lang er du på vei, og hvor mye har du gått opp?

Skal prøve å få barn selv i juni, gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg synes du er kjempeflink!! Helt utrolig at du har klart å holde deg så bra, du har all grunn til å være stolt!;)

 

Virker som dere gravide som går kurs har god effekt av det, om jeg skulle være så heldig å oppleve dette en gang til i livet tror jeg at det blir påmelding fra testen viser positivt;)

 

Stå på videre Scorpiogi og husk at et stykke brownies må man unne seg i ny og ne!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Scopgiogi. Jeg er en jente på 30 år fra østlandet. Har lest litt har inne og synes det er veldig artig. Ut ifra det jeg har lest tror jeg vi er like langt på vei. Jeg er 24+1 idag. Og tror også vi hadde ganske lik vekt i utgangspunktet (81,3). Har et lite håp om å ikke legge på meg alt for mye i svangerskapet.., men vi får se.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

å komme inn hit og det ligger mange hilsener! Det gjorde jammen godt ;)

 

Melis: tusen takk! jeg forsøker å holde motivasjonen oppe, men denne uken "feirer" jeg meg selv. lekse fra kurslederen.... men skal peile meg inn mot neste kurs nå..

 

ned39: koselig med melding :) jeg er i dag 24+5 og har gått opp siden jeg ble gravid 5 kg, men jeg teller ikke med de tre første nemlig, for de kom jo i jula..hehe...

 

lam: ja da er vi nok omtrent like langt omtrent ja. blir artig å ha noen å følge resten av veien da, skriv gjerne mer her :)

 

 

Så, over til noe mer alvorlig: jeg har blitt sykemeldt 50 % nå, pga svangerskapsdepresjon. det har vært veldig tungt i dette svangerskapet, og grete roede-kurset må vel sies å ha vært et godt og fast holdepunkt i en ellers travel hverdag. Det får meg til å holde rutiner og ikke "gli ut". Har også hatt trang til å trøstespise, på tross av dårlig matlyst... Så nå er det viktig at jeg holder meg på matta, og ikke trøstespiser enda mer.

Jeg får god hjelp fra legen min, og jeg har håp om at jeg skal komme meg videre og begynne å se framover...

Jeg skal forsøke og se positivt på månedene framover, og ikke kritisere meg selv hvis jeg gjør feil eller ikke oppnår det jeg vil.....

 

så da skal jeg si meg fornøyd med at dagens trim blir å sette på en maskin med klær...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det å gå gravid må være en stor påkjenning, vet ikke selv enda, for vi begynner ikke å prøve før om en uke. Men jeg vil tro det er mye hormoner, engstelse for barnet og mye annet som spiller inn, som man rett og slett ikke er vant til. Så godt å høre at GR kursene er godt for deg! Synes det virker som om du er kjempeflink!

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...