Gå til innhold

Superteam 08


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Hallo Anneli, Marielle og Pittelille! :D

 

Jeg tok meg den friheten og lage en ny tråd til oss jeg. Følte for en ny tråd nå som jeg endelig er i gang med "våroppussingen" av kroppen. :)

 

Jeg tenkte jeg skulle skrive ned her hvor utrolig mye jeg går ned hver uke (;)), så det er lett å følge for meg selv, og det hjelper nok på motivasjonen også. Lager en oversikt frem til påske, og så får vi se hvor langt jeg har igjen til målet når påsken kommer.

 

Spinny

170 cm høy

 

Vekt 1/2: 71,6 kg

Vekt 15/2:70,6 kg (-1 kg)

Vekt 22/2:70,4 kg (- 0,2 kg)

Vekt 29/2: 70,1 kg (-0,3 kg)

Vekt 7/3: 71,0 kg (+ 0,9 kg) (mensen)

Vekt 14/3: 69,4 kg (-1,6 kg)

Vekt 21/3: 69,4 kg (0 kg)

Vekt 11/4: 70,2 kg (+ 0,8 kg)

 

Mål: 66 kg

Status: - 1,4 kg

Rest: 4,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 593
  • Created
  • Siste svar
Gjest Marielle

Hei!

 

Så bra med ny tråd. Det er motiverende! ;) Jeg har også tenkt til veie meg på fredager. Veide meg i dag og det var faktisk ned 1,4 fra mandag, til 70 kilo. Jubler ikke akkurat for det. Har gått den veien så uendelig mange ganger før. Håper at dette var siste gang. Jeg har vært syk denne uka og er det fremdeles, så vekttapet er sikkert ikke helt riktig.

 

Ha en flott helg, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Supert med den nye tråden! Jeg hadde som nevnt stått i ro denne gangen også, 63,9 kg. Målet mitt er egentlig mellom 60-61 kg, men kan vel se langt etter det på en stund, ettersom jeg er gravid, ca 6 uker på vei nå. ;) Men ikke desto mindre må jeg passe på kroppen min nå framover, derfor fortsetter jeg her med dere. :D

 

Mer konkret kommer vel fokus for meg til å være minst en spinningøkt i uka, minst en økt styrke i uka (helst 2!), ellers tur med hunden hver dag og ellers mye bevegelse i hverdagen. Sunn mat og overskudd og godt humør! :)

 

Jeg er ca. 165-166 cm høy og 25 år .

 

Vektutvikling

1.2 (6 uker): 63,9

8.2 (7 uker): 63,2 (-0,7)

15.2 (8 uker): 63,4 (+0,2)

22.2 (9 uker): 63,8 (+0,4)

29.2 (10 uker): 64,3 (+0,5)

7.3 (11 uker): 63,9 (-0,4)

14.3 (12 uker): 64,6 (+0,7)

21.3 (13 uker): 64,5 (-0,1)

28.3 (14 uker): ?

4.4 (15 uker): 64,9 (+0,4)

11.4 (16 uker): 64,9 (+-0)

18.4 (17 uker): 65,2 (+0,3)

25.4 (18 uker): 65,3 (+0,1)

2.5 (19 uker): 66,5 (+1,2)

9.5 (20 uker): ?

16.5 (21 uker): 66,2 (-0,3)

23.5 (22 uker): 66,2 (+-0)

30.5 (23 uker): 66,6 (+0,4)

6.6: (24 uker): 67,4 (+0,8)

13.6: (25 uker): 67,1 (-0,3)

20.6: (26 uker): 67,4 (+0,3)

27.6: (27 uker): 67,3 (-0,1)

4.7: (28 uker): ?

11.7: (29 uker): ?

18.7: (30 uker): 69,0 (+1,7)

25.7: (31 uker): 69,5 (+0,5)

1.8: (32 uker): 69,7 (+0,2)

8.8: (33 uker): 69,8 (+0,1)

15.8: (34 uker): 70,6 (+0,8)

22.8: (35 uker): 71,5 (+0,9)

29.8: (36 uker): 71,8 (+0,3)

6.9 (37 uker): 72,5 (+0,7)

13.9 (38 uker): 72,7 (+0,2)

16.9 (38+3): 72,2 (-0,5)

23.9 (39+3): 72,5 (+0,3)

 

Total vektutvikling i graviditete +8,6 kg. Jeg fødte 29.9 (uke 40+2). Normal vektoppgang for gravide i løpet av hele svangerskapet er mellom ca. 8 og 14 kg. Jeg veide 64,8 kg 4 dager etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble trening i dag og, og over 700 kalorier forbrent. Jeg skulle egentlig på spinning og hadde gledet meg veldig til det, men det var VELDIG mange andre som også hadde tenkt det samme som meg, så dermed ble det vanlig trening på stepmaskin, ellipsemaskin osv istedet.

 

Her blir det en rolig kveld på sofaen, jeg skal tidlig opp for å jobbe i morgen. Men jeg skal kose meg med en stor kopp te og den nyeste utgaven av "KK Kropp". ;) Jeg har tenkt å bake boller i løpet av helgen (til fastelavenssøndag), men jeg tror jeg utsetter det så lenge som mulig, hvis ikke så kommer jeg til å kaste meg over dem.. Tror jeg lager de på søndag, og legger de som blir til overs så fort som mulig i fryseren. :D

 

Ha en fin helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Så flink du har vært som har trent, Spinny. Jeg er fremdeles syk, så lite trening på meg. Foreldrene mine kommer på fastelavensboller i morgen, så jeg tror jeg følger planen din med å lage dem i morgen og få resten i frysern så fort som mulig, men én skal jeg ha! :-)

 

God bollesøndag, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

vi fikk besøk i går, så vi serverte fastelavensboller da. nam! Det var vanskelig å motstå restene etterpå! Vi er faktisk invitert til noen på fastelavensboller i dag også, men siden jeg er blitt syk, så måtte vi takke nei.

 

Uff, jeg har lyst til å bli frisk, så jeg kan gå ut, men *sukk* jeg får bare ta tida til hjelp. Jeg har praksis også nå, og det er egentlig ikke lov til å være borte. ;) Håper inderlig jeg blir bra igjen til å gå i morgen. (beklager sytinga...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at dere er syke da, jenter! Får håpe dere snart er friske igjen. :D

 

Jeg har vært på jobb i dag og gått rundt i vanvittig mye sørpe i hele dag.. det snødde utrolig mye i går og i natt, mens i dag pøsregnet det, så dere kan jo tenke dere hvor deilig det var å gå rundt i det i hele dag.. så nå var det godt å komme seg inn, få dusjet og bli varm og tørr på føttene igjen. :)

 

Her blir det scampi med pesto og pasta og fastelavensboller i kveld. Gleder meg! :)

 

Ps! Det ble 18 trimpoeng denne uken ;)

 

Godbedringsklem til dere begge fra Spinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at dere er syke da' date=' jenter! Får håpe dere snart er friske igjen. :D

 

Jeg har vært på jobb i dag og gått rundt i vanvittig mye sørpe i hele dag.. det snødde utrolig mye i går og i natt, mens i dag pøsregnet det, så dere kan jo tenke dere hvor deilig det var å gå rundt i det i hele dag.. så nå var det godt å komme seg inn, få dusjet og bli varm og tørr på føttene igjen. :)

 

Her blir det scampi med pesto og pasta og fastelavensboller i kveld. Gleder meg! :)

 

Ps! Det ble 18 trimpoeng denne uken ;)

 

Godbedringsklem til dere begge fra Spinny[/quote']

 

Hei

 

Så flink du har vært, 18 trimpoeng det er jo kjempe bra

 

Innom her en liten tur før jeg skal ut å gå i snøværet, her snør det som bare det, så nå er det skikkelig vinter ute.

 

Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld og lykke til i kommende uke

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Tusen takk, Spinny! Du er superflink til å trimme! Det ble dessverre to boller med krem her i dag, men gikk en lang tur etterpå. Føler meg bedre nå! Håper at dere får en fin uke, jenter! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble dessverre to boller med krem her i dag' date=' men gikk en lang tur etterpå.[/quote']

 

Det ble det her og..men veeldig lite krem på den siste bollen.. har gått mye i helgen, og snikveide meg i dag, og det ser ut som om den ekstra bollen ikke har ødelagt noe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo sjukinger. :D

 

Hvordan går det med dere? Er formen noe bedre?!

 

Her går det bra med maten, men har ikke fått trent hverken i går eller i dag. Litt travelt her om dagen med korte deadliner. Jeg driver nemlig og frilanser litt for noen magasiner. :) Men om noen dager er alt levert, så da blir det trening ihvertfall på torsdag, hvis ikke før.

 

Jeg har fått mensen i dag, så dermed dropper jeg veiingen på fredag. Får heller håpe på et desto bedre resultat neste uke.

 

Håper det går bra med dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Jeg er så sint frustrert og lei meg :mad: Må bare få det ut!!

Jeg er så forkjølet at jeg hoster vettet av meg og holder på å gå i bakken for jeg er så sliten. Noe av det skyldes kanskje graviditeten.... men jeg kan ikke ta meg fri fra skolen fordi det er praksis nå *arg* - og det er kun lov å være borte 10% - og 10% er 1 dag det! Jeg var borte på mandag og måtte dermed tvinge meg selv etter håret på praksis i dag. Jeg led hardt gjennom hele dagen. :) Nå hoster jeg verre en noen gang, uten tvil fordi jeg måtte ut i dag når jeg har best av å ligge hjemme og bli bra. Og så tenker jeg at dette stresset umulig kan være bra for lille bebien i magen min. Men de på praksisen vet ikke at jeg er gravid, kan jo ikke si det for det er så tidlig ennå, og ingen vet noe ennå. uansett om jeg fortalte det så forandrer det jo ikke noe på fraværsgrensen. Og det hjelper ikke noe med sykemelding heller. har forhørt meg. Så jeg må bare gå ellers blir det ikke godkjent praksis på meg. Jeg er livredd for at det skal gå helt galt med graviditeten, kjenner på meg at dette stresset ikke er helt bra.

 

Uff dette hadde jo ikke noe med slanking å gjøre, men jeg måtte bare dele litt frustrasjon. :(

Håper dere har det bedre! Håper du er frisk igjen, Marielle! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ut som en utrolig kjedelig og vanskelig situasjon, Anneli! Skjønner veldig godt at du er sint og lei deg. Så utrolig tåpelig at man ikke kan være borte mer enn en dag, og at det ikke hjelper med sykemelding!!! Hvor lenge er det igjen av praksisen da? Du kan jo ikke dra dit når du er syk og gravid, men likevel må du jo ellers stryker du vel i faget/ikke får godkjent praksisen. Er det ikke noen på universitetet, som er ansvarlige for praksisperioden, du kan snakke med om dette? Håper det ikke er lenge igjen av praksisen da, og at du snart blir frisk!

 

Synes skikkelig synd på deg nå. Håper virkelig du føler deg bedre i morgen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Takker for veldig støttende ord, Spinny! Det hjelper at noen forstår frustrasjonen! Ja, jeg håper virkelig jeg er bedre i morgen. Heldigvis har jeg fri på torsdag, så jeg får satse på å hente meg inn igjen da, og stresse minst mulig i morgen. Må bare gjøre det beste ut av det. Men det er et tåpelig opplegg, at man ikke har anledning til å bli syk. Det er jo bare dumt at jeg skal gå rundt der en hel dag og smitte alle, og ikke få med meg noe heller?

 

Ja ja - huff og sukk...

Takk for støtte, alt er sikkert bedre i morgen ettermiddag for da har jeg halvannen dag å komme meg på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Marielle er frisk igjen og skal på jobb i dag! :-) Takk for at dere tenker på meg. Stakkars deg, Anneli. Da jeg var i praksis var også grensen 10%, men 20% hvis vi hadde sykemelding. Helt teite regler. Håper at du føler deg litt bedre i dag.

 

Sikkert smart å hoppe over veiedagen når du har mensen, Spinny. Jeg har aldri mensen, så jeg må nok pent opp på vekta. :-) Ha en fin dag, begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er frisk igjen, Marielle! :D

 

Hvordan er forresten arbeidslivet etter mange års studier? Fått en morsom jobb?

Jeg er ferdig til sommeren, så snart er det jobbsøking på meg og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Vel.. egentlig kan jeg ikke svare deg helt på det, Spinny. Jeg har fremdeles ikke fått den jobben jeg egentlig vil ha, så foreløpig jobber jeg 40% i en midlertidig stilling. Jeg har altså fremdeles mye fri, men prøver å bruke tida til å søke jobber. For å være ærlig så frister det ikke å jobbe 100% heller, men det er vel det jeg må til med etterhvert. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner godt at det ikke frister å jobbe 100%. Tror det kommer til å bli uvant for meg og skulle begynne med det til sommeren/høsten. Jeg har jo bare to forelesninger i uka og resten av dagene sitter jeg hjemme og leser/gjør oppgaver i joggebuksa og ser ut på regnet utenfor..deilig å kunne styre dagene selv og slippe å gå ut hvis det er altfor dårlig vær (som det ofte er her i Bergen..) :)

Men det blir jo veldig bra og begynne å tjene litt mer enn jeg gjør nå. :(

Eller i dag skal jeg ihvertfall ikke klage..jeg tjente faktisk 5000 kroner før lunsj.. Hadde det bare vært sånn hver dag.. :D

 

Her ble det endelig trening idag og hele 900 forbrente kalorier! Har foreløpig bare spist 1300 kalorier idag, så det blir nok en solid kveldsmat. :)

 

Håper formen er bedre, Anneli!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

5000 kr før lunsj? Hvordan klarer du det? :-) I dag har jeg vært på vekta. Ned 300 gr til 69,7. Ja, ja. Klager ikke, men jubler ikke før den er under 67,7 som var det laveste jeg veide i sommer. :D GOD HELG, jenter! Hvordan er det med deg, Anneli? Håper at du er bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat så ofte jeg tjener så mye da, men det var fordi jeg skulle skrive noen artikler for et magasin. Og i går fikk jeg endelig tak i de personene jeg skulle intervjue (på telefonen) og skrev sakene raskt etterpå. Så da ble det plutselig veldig bra lønn i går. :D

 

Grattis med nedgang, selv om jeg skjønner veldig godt hva du mener. Jubler ikke før jeg er på 67-tallet jeg heller. Men nå er du ihvertfall litt nærmere målet enn forrige uke. :)

 

Her ble det over 900 kalorier forbrent på trening i dag og!

 

Ha en god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Her er det fortsatt sykdom, men er litt bedre. Jeg glemte å veie meg i dag,så jeg gjør det i morgen. Er visst litt surrete om dagen. ;) Regner ikke med å ha gått ned, da jeg veide meg hos legen på onsdag hadde jeg faktisk gått opp 1.2 kg, (men det var etter frokost, med klær og på en annen vekt :D) ....og når jeg vet at det er noe annet enn min egen feil at jeg går opp så er det liksom nesten greit :) Hvertfall ikke noen krise. Det er normalt å gå opp 2-3 kg de første 2-3 mnd av et svangerskap har jeg lest et sted. Så får vi håpe at det stemmer.

 

Godt å høre at formen er bedre, marielle, og at du hadde gått ned litt! Litt er bedre enn ikke noe. Det er jo motiverende at tallet på vekta minker. (Selv om man kanskje skulle ønske man gikk litt kjappere ned)

 

Og Spinny, du er helt rå på trimpoeng, og i huleste hva slags jobb er det du har som gir så mye penger!?? den jobben vil jeg også ha! Kjekt for deg at du tjente så bra da, du kan jo reise på ferie for alle de pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du er litt bedre, Anneli, men nå må du snart bli heeelt frisk! Regner med at du har fri i helgen, så du får slappet skikkelig av.

Den lille vektoppgangen din er vel normal ja, og godt du ikke føler at det er noen krise. For nå SKAL du jo legge på deg faktisk. :) Hvordan gjør du det med kaloritelling nå forresten? Dropper du det, men bare spiser fornuftig? Tror ikke jeg hadde orket å telle kalorier hvis jeg hadde vært gravid.

 

Hvordan jobb jeg har? Hehe, man skulle jo nesten tro jeg var luksus-hore, men det er ikke så gæli.. ;) Jeg er journalist og frilanser litt for tiden. Den jobben jeg har gjort nå var ekstremt lett-tjente penger, men det jo ikke alltid sånn så klart. Det tok litt tid å få tak i de rette folkene jeg skulle intervjue, men selve intervjuet og skrivingen gjorde jeg kjapt unna. Jeg gjør det en gang i måneden for det magasinet og får 2500 kroner pr lille sak jeg skriver. Nå har jeg lagd ferdig de intervjuene for flere måneder fremover, og skal snart sende magasinet regning på 12.500 kroner, så da blir jeg rik. :D Veldig behagelig jobb å bare sitte hjemme, ta noen telefoner og skrive litt, og så maile det til sjefen. Men at det ble så mye penger nå på kort tid, betyr jo også at det ikke er noe særlig jobb for meg der på noen måneder da.

 

Der kom samboeren med potetgullposen sin, tror jeg skal forte meg å pusse tenner før jeg går i fella..

Ha en god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Dårlig gjort av samboeren din å vifte potetgullposen under nesa di når du ikke har lov til å røre det !! :cool: Du er standhaftig, du. Enig i at det ikke frister når man har pusset tennene. det er et gammelt bra triks! :D

 

Denne uken hadde jeg jammen gått ned 0,7 kg, herlig! Nesten så jeg syns det er litt skummelt å gå ned såpass fort så mye, håper ikke det er noe galt med fosteret? Vel.. det får jeg ikke vite på leeenge ennå, Ultralyd er først i uke 17-18, og det er 10-11 uker til! Kan bare hende at vektnedgangen skyldes at jeg har vært syk, og jeg har spist litt mindre porsjoner, for appetitten har vært ganske laber av og til.

 

Du spurte om jeg dropper kaloritelling. Ja, det har jeg ikke gjort på en stund, jeg bare tar det litt på øyemål. jeg vet sånn omtrent hvor mye jeg kan spise nå. Man blir litt vant til mengdene etter å ha drevet med dette en stund. Det som er litt skummelt, er at det blir ganske enkelt å lure seg selv til å tro at man har mer igjen på kaloribudsjettet enn man har. Må faktisk ta meg sammen iblant, for øynene har lyst på mer enn hva jeg har godt av! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort av samboeren din å vifte potetgullposen under nesa di når du ikke har lov til å røre det !! :cool:

 

Akkurat det gjør meg faktisk ikke noe. Er jeg motivert nok (som jeg heldigvis er nå), så har jeg ikke noe stort problem med å motstå det eller bare ta 2-3 flak og spise de saaakte. :D

 

Her har det blitt en sporty lørdag, jeg kom meg på trening idag og, og igjen ble det over 900 kalorier forbrent. ;) Sunn middag blir det også idag, deilig kyllingsalat med masse grønnsaker, kyllingfilet, cashewnøtter, avocado og sweet chilisaus. Absolutt ikke et lav-kalori måltid, men sunt er det da ihvertfall. Har kjøpt inn blåbær og annen frukt + vaniljekesam, så det blir bra snacks. Og en caramello-sjokolade! Under 200 kalorier i den, og jeg må ha litt sjokolade når det er lørdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...