Gå til innhold

Ned 5kg til sommer (Juni) :D andre????


Gjest Hilduur

Anbefalte innlegg

Gjest senjorita

Har vert en utrulig hærli dag i dag, nesten sommer jo;) Så har fått vore ute heile dagen og gått en laaaang tur! Det er slikt vær som skaper motivasjon hos meg ihvertfall. Det minner meg på at det ikkje er så veldig lenge til bikinisesongen. So då e d berre å fortsette med å være flink med trening og mat!

 

Må få meddele alle sammen at eg faktisk IKKJE åt sjokolade eller noko anna snop i går! og d e fantastisk for meg, for d e alltid helg når vi e komt til fredagen, so då hiver eg inn på med godis med en gang! Men i går hadde eg viljestyrke og i dag e eg kjempe stolt;) det var dagens skryt ja. So får vi sjå om eg klarer å være flink resten av helga! Har heldigvis spart alle kosemerkene mine, so kan nok hende eg må smake litt sjokolade i kveld.

 

Korleis gjer dokke andre det med godteri-etinga forresten? Har dokke helg fredag, lørdag, søndag eller er det berre lørdag?

 

Er det nokon som har prøvd krom mot søtsug? virker dette?

 

Fortsatt God helg alle sammen. nyt sola;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar
Gjest senjorita

Eg har ei vennine som seier det Juganr1. Ho seier at en forbrenner meir om morningen, men om det stemmer veit eg ikkje! Men ho trener alltid morning før jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel komme med en aldri så liten rapport.

 

Kjenner jeg har fått ny giv på motivasjonen min, og det er så deilig! I dag har jeg syklet i 45 minutter, og planlegger en tur på treningssenteret senere, har også spist sunt og bra til nå (bortsett fra en iskaffe...)

 

Vil lage meg en plan jeg også, slik som dere har gjort, tar utgangspunkt i å gå sakte ned, ca 400 gram i uken, så kan jeg heller bli gledelig overrasket om det går raskere :

 

Startet på 58 kg

21.04: 56,9 kg

28.04: 56,5 (Belønning: kjøpe ansiktsmaske på h&m og ha en liten spatime)

05.05: 56,0 (Belønning: Kjøpe nye maleark og male bilder)

12.05: 55,6 (Belønning: En ekstra romantisk dag med kjæresten)

19.05: 55,2 (Belønning: Nytt undertøy)

26.05: 54,8 (Belønning: Kjøpe Det Nye)

02.06: 54,4 (Belønning: Kino)

09.06: 54,0 (Belønning: Ny lipgloss)

16.06: 53,6 (Belønning: Hårklipp)

23.06: 53,2 (Belønning: Nye joggesko og evt treningsklær)

30.06: 52,8 (Belønning: Ny parfyme)

07.07: 52,4 (Belønning: Ny sommerkjole)

12.07: 52.......... og vi reiser til syden!!! :)

 

Blir gøy å se om jeg greier hvert delmål, kjenner jeg har lyst å ha belønning for hver uke jeg greier det, har dere det? (og ikke mat ;))

 

Ble visst dyrere og dyrere ting jo lenger jeg kom ned på lista, hehe, får se an økonomien også da, en del av dette er ting jeg tenkte å kjøpe uansett, men nå må jeg gjøre meg fortjent til det :) Greier jeg ikke et delmål, blir den belønningen forskøvet nedover.. JA jeg er en listeperson og elsker å skrive opp slike ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halfnelson

hei!:)

 

synes planen din så bra ut jeg Smint, lurt å ikke ta i alt for mye for s å bli skuffa..

 

jeg veide meg i dag: 64,3 kg ;)

i følge planen min skulle jeg veie 64,5, så det er så absolutt godkjent!

det gir meg motivasjon til å fortsette!

 

var en eller annen som spurte om helg her oppe..

OM jeg inntar godteri i det hele tatt blir det enten fredag eller lørdag, helst lørdag..

så kjører ikke helg både fredag, lørdag og søndag jeg i alle fall :)

er ikke en spesielt søthungrig person, så føler jeg har det litt lettere der!

klarer meg finfint med knaskerøtter :)

 

hvordan går det med dere andre for tida?

Hilduur, har du nådd ditt delmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har mange ganger tenkt jeg skulle skrive, men så ventet jeg liksom på at noen flere skulle komme med noe :)

 

Går greit her om dagene, får rørt meg og har begynt å telle kalorier nå, for å se hvor mye jeg egentlig spiser om dagene, så er litt spent på neste veiing, har nesten lyst å veie meg fredag i stedet for mandag, for det bruker å ta litt av i helgene, meen jeg får se da om jeg greier å vente.

 

Har planer om å trene i morgen så håper at jeg greier å komme meg i vei, handler bare om å bestemme seg for det og ikke tenke så mye.. måå greie det! ;)

 

Hvordan går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er snart torsdagen ferdig og det betyr at helgen nærmer seg altså.. Deilig. Jeg har tenkt å veie meg på mandager, men jeg har ikke vekt og har derfor ikke fått veid meg etter jeg begynte med dette (to uker siden). På mandag skal jeg veie meg, så det blir spennende. Litt redd for å bli skuffet..

 

Noen som forresten vet hvor mange gram havregrøt det blir av 1,5 dl havregryn+5 dl vann? Jeg har ikke matvekt heller, så her blir det mye cirkamål.

 

Håper dere får en strålende helg alle sammen! Slapp av og nyt livet (og maten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er snart torsdagen ferdig og det betyr at helgen nærmer seg altså.. Deilig. Jeg har tenkt å veie meg på mandager' date=' men jeg har ikke vekt og har derfor ikke fått veid meg etter jeg begynte med dette (to uker siden). På mandag skal jeg veie meg, så det blir spennende. Litt redd for å bli skuffet..

 

Noen som forresten vet hvor mange gram havregrøt det blir av 1,5 dl havregryn+5 dl vann? Jeg har ikke matvekt heller, så her blir det mye cirkamål.

 

Håper dere får en strålende helg alle sammen! Slapp av og nyt livet (og maten)[/quote']

 

Heihei:)

Så bra du spiser havregrøt:)

Det er ikke såååå nøye at du har akkurat riktig gram syns jeg.

Prøv deg frem:) Spis sakte. Kanskje en frukt på siden hjelper!

Gleder meg allerede til neste mandag jenter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har mange ganger tenkt jeg skulle skrive, men så ventet jeg liksom på at noen flere skulle komme med noe

 

Går greit her om dagene, får rørt meg og har begynt å telle kalorier nå, for å se hvor mye jeg egentlig spiser om dagene, så er litt spent på neste veiing, har nesten lyst å veie meg fredag i stedet for mandag, for det bruker å ta litt av i helgene, meen jeg får se da om jeg greier å vente.

 

Har planer om å trene i morgen så håper at jeg greier å komme meg i vei, handler bare om å bestemme seg for det og ikke tenke så mye.. måå greie det!

 

Hvordan går det med dere andre da?

Her går det strålende:)

Riktig det du sier om trening... ikke tenk så masse bare GÅ:)

Bare å finne en treningsmetode som du liker. Veldig greit å få en instruktør til å sette opp et program.

Det har jeg gjort...da har jeg som mål å gå igjennom det programmet minst 3 ganger i uken:) Det som jeg syns er bra med å veie seg på mandag det er at da kanskje du ikke spiser sååå mye dårlig i helgen siden du veit du skal veie deg. Men på fredager så tenker du da lørdag woho lenge igjen til neste gang så da kan jeg jo sikker unne meg litt ekstra

Håper du kommer igang med treningen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!:)

 

synes planen din så bra ut jeg Smint' date=' lurt å ikke ta i alt for mye for s å bli skuffa..

 

jeg veide meg i dag: 64,3 kg

i følge planen min skulle jeg veie 64,5, så det er så absolutt godkjent!

det gir meg motivasjon til å fortsette!

 

var en eller annen som spurte om helg her oppe..

OM jeg inntar godteri i det hele tatt blir det enten fredag eller lørdag, helst lørdag..

så kjører ikke helg både fredag, lørdag og søndag jeg i alle fall

er ikke en spesielt søthungrig person, så føler jeg har det litt lettere der!

klarer meg finfint med knaskerøtter

 

hvordan går det med dere andre for tida?

Hilduur, har du nådd ditt delmål?[/quote']

 

Ja,her har det vært stille,men jeg har en god forklaring.Internett har vært nede!! :/ Her går det so mdet suser (trur jeg) Jeg har jo kjøpt meg vekt,men den viser helt feil fant jeg ut...Jeg gikk på den 5 ganger etter hverandre....Var forskjellig vekt alle gangene hehe,men skal bytte den imorgen så nå må jeg stå på til Mandag som kommer. Jeg kjører heller ikke helg 3 dager,men noen ganger kan jeg ta helg på en onsdag,men ingenting på lørdag..noen ganger har jeg ikke lyst på noe i det hele tatt. Det er verst de første 2 ukene,men så fort du har kommet i en rytme så blir det bedre:) Nøtter er også en fin fin ting istedenfor mye annet snop. Gratulerer sååå masse:) dødsbra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske dere alle en god helg! Solen skinner og den skal visst det noen dager framover..

 

Veldig bra å gå ned uansett syns jeg!

 

Jeg har hørt noe om at det er best/mest effekt å trene tidlig på dagen i forhold til kvelden. Vet noen om det stemmer?

Grunnen til at det er best om morgenen trur jeg er fordi:

 

Lenge igjen av dagen

Vi spiser mye mat etter treningen som ikke er så bra på kvelden

Vi våkner

Får energi til resten av dagen som gjør at vi forbrenner

Trener du på kvelden så skal du jo legge deg ikke lenge etter og da ligger du i ro hele tiden.....osv:)

Det er bra å trene tidlig,men ikke for tidlig for da klarer somregel ikke mange å få opp pulsen så mye som du gjør litt senere på dagen:)

Håper dette gir litt svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen=)

 

Først må eg berre få sei at dokke e alle utruli flink. Har no lest heile tråden og er blitt veldig motivert. Så håper eg og kan slenge meg med.Eg har omtrent samme mål som mange av dokke.

 

Litt om meg sjølv kanskje. Er 24 år' date=' 1.68 og 64 kg. Målet mitt akkurat no er å komme meg ned til 60 Men det eg ønsker mest er å få en litt meir trent mage. Den er litt slapp etter en fødsel for 8.mnd sidan. Det eg og sliter med er litt mange utskeielser i helgene. Både med god mat, snop og av og til helgafylla. So no satser eg på at eg vil klare å få av meg desse kiloane før sommaren Eg har vore flink dei siste vekene med både trening og sunn mat, men merker no at eg treng litt hjelp! So då håper eg på støtte her inne[/quote']

 

Her er det plass til alle som har lyst:)

Mange sliter med helgene,men så fort du har fått en rytme skal jeg love deg at det blir lettere:)

Gå for nøtter,frukt,grønnsaker istedenfor potetgull.

Brus uten sukker kan slukke søtsuget.

Mange ganger kan du faktisk tru at du har lyst på godteri,men det kan ofte faktisk være at du bare er tørst eller sulten.

Lykke till:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med plan' date=' det vil jeg og legge ut!

 

Her kommer min plan (og hva jeg har oppnådd så langt)!:

Jeg startet på 70 kg og har 60 kg som mitt mål..

 

04.02: 70,0 kg

14.02: 68,5 kg

11.03: 66,5 kg

07.04: 65,7 kg

11.04: 65,0 kg

 

Som dere ser har jeg veid meg litt uregelmessig, her skal jeg bli flinkere!

 

Fremover tror jeg dette er en realistisk plan:

 

21.04: 64,5 kg

28.04: 64,0 kg

05.05: 63,5 kg

12.05: 63,0 kg

19.05: 62,5 kg

26.05: 62,0 kg

02.06: 61,5 kg

09.06: 61,0 kg

16.06: 60,0 kg

 

60 kg er mitt mål, dette vil si ca 2 kg i måneden, og det skal jeg greie til sommeren starter/såvidt har startet!:)

 

Hva mener dere om denne planen?[/quote']

 

Her må vi heie på hverandre:D

Jeg skal få fikset meg en ny vekt til neste mandag!

You go girl;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er jo veiedag i dag! Jeg greide å droppe å gå på vekta på fredag, hehe, men har ikke vært på trening i dag, og vekta jeg har hjemme virker ikke, så må heller veie meg i morgen, litt spent på om jeg har greid å gå ned det jeg ville.. har vært litt kos i helga, men ikke overmye heller..tror jeg.. Har dere andre hatt veiedag i dag? Kommer med litt forsinka rapport i morgen jeg :)

 

Tenkte å prøve å trene masse i morgen og onsdag, for på onsdagsnatt reiser jeg hjem på en liten ferie, skal i bursdag på torsdag og konfirmasjon på søndag, og blir nok mye god mat pluss kaker da.. (pluss drikke i bursdagen) blir nok vanskelig å greie å holde tilbake.. ikke får jeg trent så mye hjemme heller tror jeg.. hvis jeg ikke slenger med joggeskoa i sekken..hmm..skal jeg være så flink da? Håper jeg ikke ruller når jeg kommer tilbake neste tirsdag da! Gode råd?

 

Ellers håper jeg det går bra med dere? Jeg prøver å begrense matmengden om dagen, og det føles godt, deilig å ikke være sånn sprengmett! På lørdag hadde vi tilogmed kyllingsalat til middag, og det er ikke vanlig lørdagsmiddag her, men det er jo utrolig godt, så det kommer til å bli gjentatt ja!

 

Ellers litt lat mandag her i gården.. burde vel trenet..men.. ja.. får se.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest senjorita

Heisann jenter;)

 

Har vert lite aktivitet på meg og i det siste, har ikkje hatt tilgang på nett! Har vore på ferie ei veke.Var en skikkelig jentetur. Herligt, men det førte jo selfølgelig med seg mykje god mat, alkohol osv. Men eg føler eg klarte meg veldig bra, overraska meg sjølv faktisk. Trudde aldri eg skulle være so flink til å halde rutinene med mat. Men det var eg. So det fekk heldigvis ikkje so store utslag på vekta mi.

 

Eg vog meg før eg reiste, søndag for ei veke sidan. Då var eg 63,3! Ned 700g.Jippi;) Og når eg vog meg på nytt i dag stod vekta på 63,4. Opp 100g. Men eg er strålande fornøgd.For her har eg hatt en skikkelig topp ferie der eg unna meg det eg hadde lyst på og ikkje trente ( bortsett frå gåinga under shopping turane våre )

 

Men i dag var det tilbake til rutinane,har vore på både styrketrening og kondistrening. Kunne merke at det var ei stund sidane eg hadde vore der, men det var herli å trene litt igjen.

 

Ening i det du seier om veiedag Hilduuur, er mandag på meg og, noko som absolutt får meg til å tenke meg om i helga. For det er litt lett å falle for fristelser, dei e jo over ALT! Ihvertfall i helgene når en gjerne har besøk eller reiser på besøk. Då blir det jo diska opp med alt mulig!

 

Skjønner bekymringane dine smint, ekje so lett å stå i mot og ihvertfall ikkje når en ikkje er heime i sine vanlige rutiner! Det eg fokuserte mykje på når eg var på ferie sist veke, var at eg skulle prøve so godt eg kunne å få i meg dei regelmessige måltidene. Og når eg visste vi skulle ut og ete og drikke alkohol om kvelden, var eg veeeldig streng med meg sjølv gjennom heile dagen! Då synst eg at eg fortente å kose meg på kvelden. Det funka veldig bra for meg ihvertfall. Lykke til ihvertfall, e alltid vanskelig å klare stå i mot fristelser i sammenkomster som har mykje god mat! Skal krysse fingrane for deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halfnelson

oi, nå hadde det jo skjedd masse her!

så bra :)

da blir jeg nok her ei stund til :)

 

glemte å veie meg i dag jeg, så tar det i mårratidlig..

skeia ut med litt smågodt søndagskvelden, + litt vin og øl lørdag.. så regner ikke med å ha gått ned mye, tror heller jeg har gått litt opp..

man får se!

 

begynte uka bra med jogging, styrketrening + sykling i dag, så har allerede 2,2 trimpoeng :) var litt slapp forrige uke da jeg er i praksis, og er sykt sliten på kveldene.. men nå skal det skjerpes!

 

høres ut som om det går bra med dere andre også, flotte greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått veid meg enda! humf!

 

Men senjorita, så flink du har vært da! Nå ble jeg motivert til å greie å være flink på ferie jeg også :) og takk for gode råd, er nok det å holde rutiner som blir vanskelig ja, men jeg får prøve så godt jeg kan.

 

halfnelson: så flink du er å trene da! Jeg har liksom falt litt av med treningen de siste dagene.. men i dag planlegger jeg en lang sykkeltur, så det blir godt å få rørt på seg!

 

JEss, men da får dere ha en fin dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis litt før du reiser i konfirmasjonen sånn at du ikke kommer skrubbsulten dit.

Da ender det ihvertfall med at du spiser deg mett på kaker:P

Ellers kan du jo tenke på hva som kanskje er den minst usunne kaken:)

Men du må kose deg.

Jeg skal på trening nå...Har begynt å gå 55 min på tredemølle.Jeg går fort i oppoverbakke...kjenner det på stumpen etterpå da;)

Til alle sammen så er det egentlig best å veie seg på samme dag.Det gjør de hvis du er med i vektkurs her også. Dette er faktisk fordi at du kan veie noe annet på fredag enn hva du gjør på mandag. Tidspunktet er også ganske viktig.Jeg kan veie hele 1-2 kg mere kl 14:00 enn hva jeg veier kl 10:00...

NÅ på Mandag gjelder det jenter!!!

Nå prøver vi alle å huske å veie oss.Prøv å finn en dag og tidspunkt. Passer onsdag bedre så ta onsdag....du kan fortsatt være med her:)

SYns dere er flinke jenter.Stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilduur: Ja tenker du kjenner det i rompa når du går så lenge i oppoverbakke! kjempebra trening! Flink du er :) Selv har jeg syklet ca 1 time og et kvarter i dag, ute og ca halve tiden i bratt oppoverbakke, så er ganske fornøyd :)

 

Jeg er med på å veie meg på mandager, er bare det at jeg ikke har vekt som virker hjemme, og det er ikke alltid jeg kommer meg til treningssenteret på samme tid på døgnet for å veie meg.. for til meg også kan det variere veeeldig om det er tidlig eller sent, om jeg har spist mye før eller ikke, om jeg har litt tunge klær på(!) men det er vel bare noe jeg får prøvd å fikse å komme meg til samme tidspunkt.. kan jo evt kjøpe nye batteri til vekta hjemme.. :)

 

Men når jeg reiser hjem til mam og pap på ferie nå så har jo de badevekt, så kan veie meg der på mandag, da har jeg hoppet over veiing en uke, men men.. kan bli spennende å se hva jeg egentlig er nå.

 

Ha en fin tirsdag videre dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halfnelson

hei!:)

 

skuffende resultat for min del, første gang siden jeg begynte at jeg har opplevd å gå opp, men men.. fra 64,3 til 64,9 :/

 

så i dag har jeg sykla raskt i 30 min + gått tur raskt i 1 t og 10 min :)

her skal det tas igjen! jeg ligger bak skjema!

 

enn dere andre? (som har vekt :))

Håper det har gått bedre hos dere enn hos meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt opp gjør ingenting syns jeg.. Hvis det trøster. Bra du holder motivasjonen oppe iallefall:) Lest flere steder at mange opplever det iblant.

 

Jeg fikk ikke veid meg etter første uken, men veide meg i går etter to uker og hadde da gått ned 1 kg tilsammen. Er vel egentlig fornøyd når jeg tenker meg om, men det føltes som om jeg hadde gått ned mer.

 

Det er så mye mer motiverende å holde på her inne enn å bare være seg selv. Går noen av dere på kurs også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg henge meg på?

Er veldig motivert til å gå ned til sommeren.

 

Jeg er 160 høy, og veier nå 74 kilo.

Har som mål å veie 70 kilo til 20. juni, men gjerne mindre!!

 

Prøver å spise sunt, har fått en dårlig uvane med å spise for mye søtt!

Nå skal jeg ut og gå meg en tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg henge meg på?

Er veldig motivert til å gå ned til sommeren.

 

Jeg er 160 høy' date=' og veier nå 74 kilo.

Har som mål å veie 70 kilo til 20. juni, men gjerne mindre!!

 

Prøver å spise sunt, har fått en dårlig uvane med å spise for mye søtt!

Nå skal jeg ut og gå meg en tur:)[/quote']

 

Bare å henge seg på:)

En tur er en god start.

Noe du lurer på så skal vi prøve å gi råd/svar :)

Velkommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...