Gå til innhold

Noen som er helt i startgropa?


Gjest heltfersk

Anbefalte innlegg

Gjest heltfersk

Kursdager flyttet til søndager. Resultat denne uke (på 6 dager ettersom vi hadde mandag tidligere...) -1,1 kg.

Totalt på to uker (13 dager): -2,8 kg! Veier nå 115,3 kg. (med mensen- har hørt man er tyngre da???)

Og totalt i cm -16,5!! Sååååå glad!

 

Slår et slag for ergometersykkelen! Veldig effektivt! Da jeg startet for 2 uker siden var jeg helt pumpa etter 15 min (som var målet mitt da...) Pulsen lå da på 140 og jeg svetta som en ...GRIS... he he, ser mange likheter her.

 

Nå sykler jeg 20 minutter uten problemer, og pulsen ligger på 110 hele tiden. Utrolig forskjell på bare to uker.

Og veldig bra for meg som er svimmel, da kan jeg være hjemme og trene!

 

Holder over 15 km/t hele tiden så får jeg 1 trimpoeng for 15 minutter. (Nå er jeg heldig som har en nyere trimsykkel med digitalt display så jeg får opp alle mål...) Det blir 5 km om dagen, tenk det! Jeg som ALDRI har rørt den sykkelen på de 6 årene jeg har hatt den!

 

Ellers så begyte jeg på meny 2 (1600 kcal) for jeg spiste veldig feil og lite før jeg startet. Og jeg syntes det var fryktelig mye mat, men de siste dagene har jeg begynt å bli veldig sulten til måltidene, og kurslederen sier det er bra, fordi det betyr at forbrenningen er på tur oppover. Skal nå øke til ca 1700 kcal og bevege meg sakte mot 1900 kcal (meny 3) som er der jeg skal være i forhold til vekt og aktivitetsnivå. Litt skummel å spise ENDA MER!

 

Nei, jenter, nå må jeg stikke, for jeg skal spise!

 

NB! Noen tips til hva jeg kan servere i min egen bursdag i denne uka???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Oi, masse cm inn tot! Kjenner du det på klærne nå?

 

Problemet mitt har egentlig aldri vært at jeg spiser for lite ;) Har lagt meg på ca1900 kcal nå først - går ikke på kurs, så dette må jeg styre selv. Ammer fortsatt litt, så jeg vil ikke få i meg for lite eller gå for fort ned.

 

Skaffet meg 2,8 trimpoeng igår, har ikke gjort noe idag, men kvelden er jo ung. Sambo fristet meg med sjokolade tidligere ikveld, "bare en liten bit", men etter å ha regnet ut kcal-innholdet i den, fristet den slettes ikke! - det er godt gjort, for jeg elsker sjokolade. - samme mannen som kjøpte trimsykkel til meg til nyttår, så jeg skulle få leve opp til "nytt år, nye muligheter!" :)

 

hmm... bursdag... jeg har en super kakeoppskrift, men den er så langt fra slankemat som du kommer. Skal bake den til 17. mai for å belønne megselv litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Snakket litt med kurslederen om å motstå fristelser, og hun sa det var viktig å se for seg hva kjeks og sjokolade er laget av- nesten bare fett og sukker...Jeg har mistet mye av søtsuget. (jeg er som deg, vanskelig å si nei til det som tilbys) ... .Utrolig hvor fort det går å legge om. Siden jeg føler meg mett så er suget borte. Samboeren min hadde kjøpt is, en til hver men jeg slengte min i fryseren og ga den til sønnen min neste dag;-) Fikk den ut av huset fort!

 

Supert med trimsykkel, bruker min så og si daglig. Har kjørt meg opp til 1700 kcal i dag. Men middagen ble i tyngste laget, ca 650 kcal. Nå har jeg litt dårlig samvittighet her... Men men, på`n igjen i morra.

 

Merker ikke så mye på klærne for jeg har vært ekspert på bukser med strekk i midten, men flere sier de ser at jeg har gått inn, inkludert samboeren. Artig og motiverende!

 

Tar gjerne en "syndig" kakeoppskrift også jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke legge den ut her, ellers risikerer vi alle å falle av den sunne livsstilen - for den er farlig god ;)

 

Hvor ble det av alle andre som har svart i tråden?

 

Igår hadde jeg en skikkelig hard dag. Ble for mye stress, og jeg var kjempesulten til middag, så det ble for mange kalorier - særlig fordi jeg toppet det hele med 3 store gode sjokoladekjeks. Ser det likevel som framgang, for vanligvis ville jeg ikke stoppet på 3 :)

 

Føler ikke at jeg merker det noe særlig at vekta har gått nedover, men det må vel komme snart. Jeg er så Fryktelig tørst! Og jo mer jeg drikker - vann - jo tørstere blir jeg. Føler meg helt uttørket når jeg våkner om morningen.

 

Når har du bursdag heltfersk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008

Hei! Liten stund siden jeg var innom, men jeg har kjempe ide til slanke-bursdags-kos og det er skikkelig nam nam.

Lag en STOR bolle med oppskåret fruk ( fruktsalat) Kiwi, eple appelsin, banan er mine favoritter. Ha i litt rosiner , og kanskje bittelitt nøtter ( jeg er ikke noe nøtte-menneske, men mandler går bra, og det er kjempe godt oppi), får "hjerter" av å spise det også. Når alt er blandet mix inn en ss eller 2 med nora lett eplemos, blir det litt søtere, men er ikke sukker. Server med kesam med vanilje! Er kjempe kjempe godt, og stiller søtbehovet, og blir ikke masse kalorier! Går jo ann å ha en liten kule vaniljeis, men da går det på kosemerkene løs... kesam med vanilje gjør samme susen!

;)

...lettbrus er jo også tilnærmet 0 kalorier og super nam nam!

 

Ellers må jeg bare anbefale svømming. Var og svømte i går kveld, hallen er åpen for "oldisser" her i Bergen om kveldene fra 8-10, er bare store rumper og mager, men alle er nok mer enn opptatt av seg selv, og ingen som sier noe, anbefales!!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start 122,2kg

Uke1: 120,4kg -1,8

Uke2:118,2kg -2,2

Uke3: 117,2kg - 1

Totalt ned 5 kg

2,2 kilo til første delmål 115,0.

 

Weeehee! ...så var det å fortsette. Målet for den neste uka bør være å trene mer, i det minste være i mer aktivitet, så kanskje det fortsetter i samme farta, eller fortere... Hadde ikke gjort noe om de neste 5 kiloene bare renner av meg, gjør sikkert underverker for motivasjonen! Forsøker å ikke tenke så mye på at jeg totalt må ned enda 35 kg.

 

mmmm... fruktsalat med vaniljekesam er digg, tror jeg og ungene må ta det til formiddagssnack idag :) - deretter bærer det avsted på tur, så jeg skal være borte hele helga! Kryss fingrene for at jeg holder meg i skinnet og ikke snack'er mer enn jeg bør ;)

 

God Helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

...for oppskrift og tips om fruktsalat! Hadde bursdag i går, 17. april! Ble 29 år som vanlig (for 5. år på rad, he he) La opp til hele 3 feiringer (hvorav to er overstått) og den tredje blir i morra med en stor og deilig fruktsalat! Vaniljekesam har jeg alltid i huset så den er bankers! Ble litt mye utskeielse i går og har svart samvittighet i dag. Hadde planlagt å spise 1 kakestykke av en syndig kake, men det ble 3 små...:-( og ingen trening. Kaka er nå ute av huset og dermed ute av rekkevidde! Spent på veiing søndag! Håper bare jeg har gått ned pittelitt selv om jeg ikke har vært flink...og at jeg er kommet under 115 (var 115,3 sist)

Sanasol du er kjempeflink! 5 kg på 3 uker er flott! Går litt saktere her, men har ikke trent så mye de siste dagene pga svimmelhet. Håper det blir mer trening fremover, for det er faktisk litt godt å trene, særlig for samvittigheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg skrev her for en stund siden, at jeg skal ned de 17,7 kiloene (veide 117,7), og nå er jeg nede i 114,6, så det går fremover!

 

Jeg ble veldig motivert til å ta frem ergometersykkelen min igjen, så det skal jeg gjøre nå! Tusen takk!

 

Lykke til videre, dere er rå-flinke! Håper du får en kjempefin bursdag med mye sunn mat og fint vær!

 

Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk
Heisann!

 

Jeg skrev her for en stund siden' date=' at jeg skal ned de 17,7 kiloene (veide 117,7), og nå er jeg nede i 114,6, så det går fremover!

 

Jeg ble veldig motivert til å ta frem ergometersykkelen min igjen, så det skal jeg gjøre nå! Tusen takk!

 

Lykke til videre, dere er rå-flinke! Håper du får en kjempefin bursdag med mye sunn mat og fint vær!

 

Vimsa[/quote']

Du er flink du også, Vimsa! Har vært og lest på mange av trådene og jeg tror vi to er ca jamstore, men du er nok høyere enn meg (jeg er 1.67) Men jeg tror jeg skal prøve å holde meg på denne tråden, for hvis det blir så mange tråder å svare på, så blir jeg sittende ved pc`en hele dagen ;-) Synes jeg bruker lang tid bare på å føre inn maten jeg spiser...

 

I morgen er det veiedag og jeg er spent! Skal måle meg også, men har tjuvmålt midjen idag og det var -10 cm på (i underkant av ) 3 uker! Kjempehappy! Håper jeg ikke har stoppet opp på vekta etter to bursdagsfeiringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

ned 0,6 denne uka og er litt lei meg, det har sikkert 3 årsaker: 2 bursdagsfeiringer, for lite vann og for lite kcal-inntak. Ligger på rundt 1300 men målet er 1900 pr dag... Heldigvis -20,5 i cm totalt og nå må jeg skjerpe meg. Ny uke , nye muligheter -ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned 0' date='6 denne uka og er litt lei meg, det har sikkert 3 årsaker: 2 bursdagsfeiringer, for lite vann og for lite kcal-inntak. Ligger på rundt 1300 men målet er 1900 pr dag... Heldigvis -20,5 i cm totalt og nå må jeg skjerpe meg. Ny uke , nye muligheter -ikke sant?[/quote']

 

Opp med haka - 0,6 ned er bedre enn ingenting :) Planlegger du i forkant av dagen hva du skal spise, eller tar du det mer eller mindre på sparket?

 

Imorgen er det mandag - da glemmer vi uka som gikk, og begynner på ny frisk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet ut (brukte formelen som ligger på forumene her) hvor manga kcal jeg bør spise hver dag, og det ble svimlende 2200kcal per dag! Så jeg får vel prøve det istedenfor da, går jeg ikke ned, er det jo bare å kutte litt igjen... Har prøvd meg på 2200 i et par dager nå, føles helt feil å spise mer, men jeg gir det et forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

La meg høre hva som skjer når du øker kcal-inntaket (og gjerne gi meg tips, jeg synes jeg har vært flink å spise masse de siste dagene men det blir bare 1500-1600 kcal når jeg fører det inn her på arbeidsbok på nett... har t.o.m spist 2 lunsjer istedetfor 1 lunsj og 1 mellommåltid! Bøtter innpå med pålegg også, he he- føler at jeg fråtser!)

 

Ellers alt vel her, drømmer om å få 5 kilosmerke neste gang (på søndag) men vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk
Opp med haka - 0' date='6 ned er bedre enn ingenting :) Planlegger du i forkant av dagen hva du skal spise, eller tar du det mer eller mindre på sparket?

 

Imorgen er det mandag - da glemmer vi uka som gikk, og begynner på ny frisk! ;)[/quote']

Planlegger hva jeg skal spise, men har til nå ikke regnet sammen kcal i forkant, har lagt det inn på arbeidsbok på nett på kveldene...

Men siden jeg begynte på GR har vi begynt å planlegge middager i en uke av gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde jo føle at det har gått nedover med meg, selvfølgelig - for jeg har jo vært på vekta iløpet av uka. :) Men det spørs om det vises imorgen, håper på det - vektkurven min trenger en nedtur. Dessuten kjenner jeg på klærne at jeg blir mindre.

 

Har sanket noen trimpoeng iløpet av uka, skeiet ut - og idag har jeg spist for lite, men føler at det er for sent på kvelden til å gjøre noe med det akkurat nå. For en merkelig følelse; har aldri tidligere følt meg betenkt over å ha spist FOR LITE iløpet av dagen, ikke på de siste 5 årene ihvertfall :)

 

Krysser fingre og tær for at vekta skal være snill mot meg imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start 122,2kg

Uke1: 120,4kg -1,8

Uke2:118,2kg -2,2

Uke3: 117,2kg - 1

Uke4: 116,1kg -1,1

 

Totalt ned 6,1 kg

1,1 kilo til første delmål 115,0.

 

wow... Kan jo se ut som det virkelig nytter å spise MER. Har slettes ikke tapt noe på å spise 2200kcal ihvertfall. Nå skal jeg være husmor, så da logger jeg av igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk
Start 122' date='2kg

Uke1: 120,4kg -1,8

Uke2:118,2kg -2,2

Uke3: 117,2kg - 1

Uke4: 116,1kg -1,1

 

Totalt ned 6,1 kg

1,1 kilo til første delmål 115,0.

 

wow... Kan jo se ut som det virkelig nytter å spise MER. Har slettes ikke tapt noe på å spise 2200kcal ihvertfall. Nå skal jeg være husmor, så da logger jeg av igjen :)[/quote']

 

Jøss så flott, det må jeg si! Over 6 kilo på en måned er FANTASTISK! Gratulerer !

 

Har veiedag om to dager. Spiser som en helt og greier 1600 kcal i gj.snitt etter å ha gjeninnført fett som oliven i salater og italiensk salat på brødskiva! Smugveide meg på jobb igår og da var jeg 112,8 (=ned 5,3 kg) men 1. det var om morgenen og kurset er på kveldstid og 2. jeg tok av meg buksa for den veide 0.6 kg! Sykla i går tross dundrene hodepine- satser på 5 kilos merke på søndag! (Optimist må man være)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Hjelpe meg, som jeg gruer meg til i morra. Har stoppet opp på cm nesten, bare -2,5 denne uka men da MÅ vekta vise mindre ellers blir jeg kjempetrist og da spiser jeg sikkert en STOR sjokolade eller noe annet syndig (som jeg ikke har rørt på 4 uker!) Er sååååå spent. Skal iallefall ikke spise middag før etter kurset (det begynner kl 17.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg' date=' som jeg gruer meg til i morra. Har stoppet opp på cm nesten, bare -2,5 denne uka men da MÅ vekta vise mindre ellers blir jeg kjempetrist og da spiser jeg sikkert en STOR sjokolade eller noe annet syndig (som jeg ikke har rørt på 4 uker!) Er sååååå spent. Skal iallefall ikke spise middag før etter kurset (det begynner kl 17.)[/quote']

 

veiedag er spennende *krysser fingrene for deg*. For å være helt ærlig har jeg slettes ikke vært langt unna sjokolade eller andre usunne ting disse ukene - men jeg har spist det med måte, noe jeg ikke gjorde før :)

 

Lykke til i ettermiddag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk
veiedag er spennende *krysser fingrene for deg*. For å være helt ærlig har jeg slettes ikke vært langt unna sjokolade eller andre usunne ting disse ukene - men jeg har spist det med måte' date=' noe jeg ikke gjorde før :)

 

Lykke til i ettermiddag! :)[/quote']

 

Jippi. Det ble -1,6 kg (totalt 5 kg) Veier nå 113,1 kg.

Og cm var litt mer enn jeg målte igår, - 5 cm (totalt -25,5 cm)!

 

Ja det var bra, for jeg hadde så kjempedårlig samvittighet for den hersens Smuldrepaien jeg laget på fredag med masse margarin i ! (men tross alt, tidligere ville jeg ha stappet innpå uten å tenke over det og helt uten samvittighet, så noe har iallefall skjedd oppi hodet mitt, da...)

 

Ellers så har jeg greid å komme opp i mellom 1600-1800 kcal denne uka, og det ser ut til at det har gjort susen! Nå er det bare å fortsette å spise! He he he! Er sååå fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi. Det ble -1' date='6 kg (totalt 5 kg) Veier nå 113,1 kg.

Og cm var litt mer enn jeg målte igår, - 5 cm (totalt -25,5 cm)!

 

Ja det var bra, for jeg hadde så kjempedårlig samvittighet for den hersens Smuldrepaien jeg laget på fredag med masse margarin i ! (men tross alt, tidligere ville jeg ha stappet innpå uten å tenke over det og helt uten samvittighet, så noe har iallefall skjedd oppi hodet mitt, da...)

 

Ellers så har jeg greid å komme opp i mellom 1600-1800 kcal denne uka, og det ser ut til at det har gjort susen! Nå er det bare å fortsette å spise! He he he! Er sååå fornøyd! :)[/quote']

 

Det er hele 5 kilo mindre å dra på! Tenk på hvor mange halvkilospakker melange det er du! :) Vet du, dess mer jeg spiser, jo mer - og oftere - sulten blir jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk
Det er hele 5 kilo mindre å dra på! Tenk på hvor mange halvkilospakker melange det er du! :) Vet du' date=' dess mer jeg spiser, jo mer - og oftere - sulten blir jeg! :)[/quote']

 

Ja det merker jeg også. Spiste litt for lite middag for 1,5 time siden og nå kjenner jeg at jeg er kjempesulten, vurderer å koke meg litt havregrøt snart, he he...ete,ete,ete :) Det høres kjempe ulogisk ut å spise mer for å gå mer ned, men det funker tydeligvis;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Hadde du veiedag mandag? Hvordan gikk det?

 

Vi var på isbilen igår og jeg kjøpte lettis med fersken og den var overraskende GOD, men vi kjøpte også sandwichis med jordbær og kroneis med brownies . Jeg har smakt en bit av hver-himmelsk gode begge to. Ligger nå i vurdering om jeg skal ta en hel is i morgen (for å feire 1. mai...) eller om jeg skal greie å stå imot. Har ikke fått trimmet så mye som tidligere uker fordi jeg har hatt så innmari hodepine :(

 

Nei, jeg må sove på saken (om isen altså). Snikveide meg i dag på jobb og det var -400g siden søndag. Vil jo ikke spolere det med en is...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Har veiedag imorgen! ...denne uka har gått helt skeis, så jeg følte jeg måtte sjekke "skadeomfanget" da jeg sto opp idag, så for meg at jeg skulle veie 122,2 igjen, men vekta viste 115,8... Måtte gå på den 3 ganger for å være sikker. Det betyr jo selvfølgelig ikke at den kommer til å vise det samme imorgen... :(

 

Jeg har vært så skrekkelig søvnig hele uka, sovnet med ungene klokka 20, stått opp 07.00 - vært trett og glemsk fra jeg sto opp til jeg la meg. Ikke trent i det hele tatt, og inatt våknet jeg en gang og måtte stå opp å spise. Vet virkelig ikke hva som går av meg.. hehe... skulle fylle bensin på bilen igår, men husket ikke pinkoden på kortet mitt, måtte ringe sambo for å få koden - men da jeg skulle fylle ble jeg fryktelig usikker på om det var bensin eller diesel jeg skulle fylle! - og jeg har jammen meg fyllt bensin på denne bilen i ett år nå! :confused:

 

Vekta idag ga meg ihvertfall litt å gå på, så kanskje er jeg mer motivert og opplagt for å fortsette nå..

 

Har forresten ventet på isbilen i et par dager nå, men den kom ikke - vi skulle nemlig også kjøpe kroneis med brownies!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Har skåret opp frukt til megselv og ungene, og som jeg gledet meg. Frukt med vaniljekesam, nam. :( Målte opp, satte på kesam... og hva skjedde? Jo, NOE er galt med kesamen, den smaker vanlig kesam - ikke vanilje. Fysj! Måtte dele skuffelsen med noen, for dette var en real nedtur. Får kanskje komme meg ut på tur igjen jeg da... Har allerede høstet 3trimpoeng tidligere idag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...